CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Saturday, January 19, 2013

KUNYIT HANGIT!! SIAPA AZMIN ALI UNTUK PERTIKAI KEPUTUSAN MAJLIS 'SYORU' PAS?


Isu Allah telah selesai dan tidak pernah berubah. Baru-baru ini, Presiden Pas mengesahkan kedudukan Pas dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat pada 8 Jan, dan ia adalah sama seperti pada tahun 2010.
Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya

Kenyataan di atas keluar dari mulut Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sendiri, tidak ada tokok, tidak ada tambah, exactly macam mana dia cakap ya.

Sudah tentulah kenyataan itu nak menjelaskan pendirian Pakatan Rakyat selepas Majlis Syura Ulama PAS membuat pusingan U, dengan menolak kalimah Allah dari digunakan oleh puak Kristian dalam bentuk yang dimahukan mereka – tulisan dan terjermahan.

Dari cara ia dicakap dan diucap, Azmin cuba nak menafikan peranan Majlis Syura Ulama sebagai badanpembuat dasar tertinggi PAS. Seolah-olahnya, Majlis Syura Ulama hanyalah satu biro yang hanya bertanggungjawab ke atas hal ehwal ahli PAS sahaja.

Sedangkan dalam perlembagaan PAS, Majlis Syura Ulama ada diberikan kuasa dalam menghurai, menjelas dan mentafsir dasar PAS dan mana-mana peruntukan dalam Perlembagaan PAS.

Kalau nak lebih faham, Majlis Syura Ulama ini umpama stering kereta dan PAS sebagai keretanya. Ke mana stering dipusing, ke situlah kereta itu pergi.

Jadi sekarang bila Majlis Syura Ulama PAS membuat ketetapan menolak penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian, itu bermaksud ahli-ahli PAS, pemimpin-pemimpin PAS, jentera-jentera PAS, semuanya wajib mengikut ketetapan tersebut.

Bagaimana Azmin boleh kata Majlis Syura tidak berkaitan?

Lagi satu, dibandingkan Majlis Syura Ulama dengan Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang Azmin pegang sangat keputusannya tu, Majlis Syura Ulama adalah entiti yang sah sebab disebut dalam perlembagaan PAS (Perkara 3). Sementara Majlis Presiden Pakatan Rakyat ini, sebut dimana kewujudannya secara tertulis?

Pakatan Rakyat itu sendiri hanyalah gabungan beberapa huruf yang membentuk 2 patah perkataan, tidak lebih dari itu. Nak bertanding dalam pilihanraya tidak boleh, nak di dakwa dan mendakwa sesiapa kerana menyalahgunakan nama itupun, tidak boleh.

Majlis Presiden Pakatan Rakyat apatah lagi.

Azmin mengajak penyokong pembangkang untuk mengikut ketetapan oleh badan yang tidak wujud buat apa? Sebab itu penulis kata pembangkang ini bodoh, benda tak wujud pun dia sokong dan anggap seolah-olah ada!!

Kesimpulannya disini, Azmin cuba kelirukan rakyat dalam kenyataan di awal artikel ini, terutama di kalangan yang tidak faham struktur organisasi PAS.

Hakikatnya, Majlis Syura Ulama adalah pemutus dasar PAS, kalau dia kata setuju, setuju, kalau dia kata tak setuju, tak setuju. Azmin tahu itu, tapi sengaja berbohong sebab dia nak sembunyikan perpecahan yang berlaku dalam Pakatan Rakyat berhubung isu kalimah Allah ini sebab Azmin risau undi Kristian hilang.

Ya, percayalah, mereka sedang berpecah.

Jadi macai semua, janganlah marah kalau BN menang 2/3 kali ini ya. Kami memang kuat, perpecahan di kalangan komponen Pakatan ini menjadikan kami lebih kuat.

Sumber: MyKMU

48 comments:

  1. Azmin bukan orang pas dan tidak ada kena mengena dengan pas. Kalau Anwar mempunyai misi untuk menghancurkan islam ahli sunnah dan jamaah maka Azmin dan yang lain adalah subhat. Jadi tidak hairan dengan pendirian Azmin. Bolehkah mereka menjadi imam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeeeh mereka boleh jadi Imam selepas jadi imam pergi cari cina dol.

      Delete
    2. jawapannya boleh. yg tak boleh jadi imam ialah najib sebab bacaan fatihah tak betol. dan najib kena bejar dulu n belajar mandi junub. sebab najib tak tau mandi junub. sebab najib ditanya oleh pelajar sekolah agama di jb tapi najib tanya pulak apa itu mandi junub. ada sorang pelajar nakal menjawab mandi junub ialah mandi dalam sungai dan semua pelajar ketawa dan najib anggok2kan kepala tanda membenarkannya.

      Delete
    3. masyaAllah....... tiada kebaikan membuat tuduhan, samuga dibarikan hidayah....

      Delete
    4. Anon 3.19, hebatnya fitnah mu.. Kalu komen ni msh ada shingga 1000 thn lg slama tula mu bdosa.. Nauzubillah

      Delete
  2. Mamak Tongkang pegi maboklah pagi2 ni lagi bagus dari buat dosa kering je,kamu ni kan kerturunan pria mana tau dosa pahala jubur bini pun kamu suntuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia diajar buat barang yang baik hanya Allah yang tahu siapa dapat dosa/pahala.tapi kalau pas memang depa tahu siapa akan masuk sorga/neraka,sapa berdosa sapa pahala.anak kunci ada pada nicky azis.yang tengah laju melalut tu.

      Delete
    2. nak tambah sikit ulama umnu katanya boleh hapuskan dosa orang termasuk fatahbiribiri tu yg kawin lari kat siam ngan piliphin tu. klu gitu haposkan je dosa najib yg rogol bunuh n letupkn tu. ok.

      Delete
    3. anon 3;25pm;apa yg ko melalok mcm orng bodoh nie apa bukti yg ko ada kata najib yg bunuh,rogol dan letupkan?????ko ada bukti ke????klu aku kata ko pencacai pakatan harami yg bodoh dan dungu ko marah tp para pencacai pakatan harami nie mmg bodoh pun..sbb bercakap pakai kepala lutut bukan pakai otak..yg anwar tu terang2 nmpak jelas bantai cina dol pencacai2 mcm ko buleh pertikai kan plak..senang kan itu bukti yg jelas dan nyata....jd nasihat aku pada ko klu x tahu apa2 x pyh la sibuk nk komen kat sini...sbb ia menampakan lg kebodohan yg terselah pada diri ko....

      Delete
  3. Apakah spesis yg terkutok, jijik lagi kotorr yg sangup menjadi derhaka kepada Ibu Kandung sendiri, sanggup buang adik beradik , darah daging sendiri hanya demi Nuar Juborr, Boss yg sanggup memberikan belia kemewahan hidup, rumah besau, kerete Ferrari, Katil Itali, Saham berjuta juta, wang harami dalam dan luar negara, apakah ini nak kita jadikan pemimpin? Apakah orang2 Gombak buta, pekak dan buta hati hendak memileh spesis terkutok ini sebagai Wakil mereka.
    Apakah Spesis yg sanggup menjual lendir isteri dan sanggup menjual aiskrim dalam jamban nak diangkat sebagai pemimpin? Anak buloh betong yg macam gini? Yg tak bermoral, tak bermaruah, tak berintegriti, bacul, lagi dayus.
    Sedang isteri begitu teruk dicalar maruah dgn tuduhan2 yg terkutok lagi hina dari dulu sampe sekarang, sebagai Sang Suami, tidak pun membela dan mempertahankan maruah isteri. Apa punya bacul punya spesis yg macam gini?

    Saya rasa kalau Yb Jamban ada maruah dan bertangung jawab sebagai suami, sudah harus potong kote dan berikan anjing jalanan makan keran itu yg terbaik buat auami yg dayus lagi bacul. Harap orang2 Gombak sedar dan insaf dan tidak menyokong dan bersetongkol dgn beliau, kerana menyokong dan bersetongkol bermakna mendapat saham lahanat dari Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya.. Betul...

      Delete
    2. betul ke cerita ni? ke saje ko reka je. klu reka baik ko cerita kisah benar contoh najib songket altantuya n bunuh n letupkan. najib tutuh ziana kat n 9. rahim tambi tutuh budak bawah umur di melaka. sapie hantam n sungket artis. kisah anak tiri najib n kisah anak tiri rosmoh dan lain2 lagi tu kan lebih benar dan bagus drp cerita reka2 je. kikiki

      Delete
    3. Pergh..byknye dosa anon3:11 pm.fitnah org ikut sedap mulut.ke neraka jahanamla ko skali dgn bos ko si kaki liwat n zina tu.

      Delete
  4. Dah bagus lah pemimpin2 Keadilan dan mereka ini adalah paling adil. Apa ke tidak nya. Isteri jual lendir, Suami jual aiskrim. Kan Keadilan macam gitu. Engkau jual lendir dgn Boss Aku, Nuar Jubor, aku jual aiskrim dalam jamban dgn skandal aku.
    Isteri dapat saham berjuta juta, Suami dapat kereta Ferrari.
    Isteri dapat anak hasil jual lendir, Suami dapat pangkat sebagai Orang No.2
    inilah spesis2 Keadilan, sama rata, adil dan saksama, depan belakang sama rasa. Hidup LBGT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib lagi terok rogol lepas dah sedap rasa takut terus bunuh pastu takut ada bukti letupkan lagi hebat tu. kih kih kih.

      Delete
    2. NAMPAKNYA ANON 3.29 ADA BUKTI KUKUH NI. APA LAGI PIHAK POLIS SILA JEMPUT MAMAT NI KE BALAI. ORG MCM NI LAH YG POLIS SUKA. ADA BANYAK BUKTI. BETUL ANON. BESOK JGN BERAK CAIR PULAK KETAKUTAN. FITNAH ORG KAUM NI MMG PALING BAIK. BAPA BOREK ANAK RINTIK.

      Delete
    3. Anon 3:29 pm.sama perangai dgn bos dia kaki jubo yg mmg dah disahkan kat mahkamah kaki liwat.suka fitnah tanpa bukti.bgusla.nnt masuk neraka jahannam sama2 dgn bossnya.

      Delete
    4. Nanti bole jumpa IO PDRM. Kau bagi la bukti2 yang tudoh najib kongkek, letop la apa la...

      Tolong jangan ketaq dan pastikan setiap bukti tu kau tutorkan dengan baik dan ikut kronologinya nya ye!

      Delete
  5. Ini saja lah hujjah soh chai umno bagi menjatuhkan lawan nya.
    Dari akar umbi hingga ke peringkat tertinggi guna hujjah yang sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini hujan yg paling kuat. Kalau org tak boleh paham mereka tu mmg specis bebal, dungu + pengkhianat.

      Delete
    2. Pakatan pun serupa juga dimana berceramah mesti ulang fitnah2 yang sama terhadap umno.fair & square.barulah adil.

      Delete
  6. Alah BAng Non Aj-Jubs Wal-Liwati ni....Kak Ros kita nak bersumpah tu biarlah. Yang ko sibuk-sibuk tu buak apa?? Paling2 pun Kak Ros kita tu berani bersumpah, yang ko ni sampai sekarang tak berani nak sumpah yang ko tak tibai gudang kunyit si Saipol tu apa hal?? Balik2 menyorok belakang kain karpal singh dan anak-bini ko. Orang macam ni nak jadi PM Malaysia....boleh jalan lah....Tahap ko tu jadi sesumpah saja yang eloknya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. rahim tambi lagi pulak tutuh budak bawah umur ape cerita tu. ketua menteri melaka tu.

      Delete
  7. mulut longkang std org mkn hasil lendir bini..dayus tahap makahai ais krim mamat ni..

    ReplyDelete
  8. UMNO MNANG PRU 13 . PERCAYALAH ALLAH BERSAMA UMNO ISLAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah tidak akan sesekali bersama2 orang yg rogol bunuh dan letupkan. dan orang yg tak solat seperti naji n rosmoh. Allah akan hancurkan orang yg derhaka dgn perintahNya.

      Delete
    2. Kalo ko nak tahu. Allah lgsung x bersama org2 yg wat kononnya2 alim. Pakai serban tgkat2. Janggut sampai ke pusat. Dahi hitam melekat. Pakai jubah tersingkat singkat. Jln pakai tongkat TAPI....TAPI....RASUAH TANAH RIBU2 HEKTAR BGI KAT DAPig....

      Delete
  9. SIAPA RAKYAT YG SANGGUP BUMI ISLAM MALAYSIA DITIMPA BALA...SILA PANGKAH PR YG ANTI ISLAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno yg anti islam. dlm perlembagaan umno tak ada nak bejuang islam. najib kata undang2 islam ketiggalan zaman. ko tak baca ke utusan celaka tu? bodo punya ahli umnu.

      Delete
    2. ANON 3.41 NI TAK BACA SURAT KHABAR. DAN TAK BELAJAR TINGGI SEBAB TU BODOH TAHAP KELDAI. YG PASS TERANG2 SOKONG KALIMAH ALLAH ORG KRISTIAN BOLIH GUNA SIKELDAI NI BOLIH PEJAM MATA. BODOH SAKAN. KESIAN BETUL. ANAK SIAPALAH SEKELDAI INI. SAMA DGN DUNGU2 PASS LAIN. TAK PANDAI MENILAI. ORG LUAR SERONOK TENGOK MALAYSIA AMAN DAMAI TAPI KELDAI2 SUKA NAK TENGOK MALAYSIA JADI MCM SYRIA DAN IRAQ. KALAU ISLAM SGT KENAPA SOKONG KAFIR LAKNAT DAPIGG YG ANTI ISLAM. JAWAPNYA MMG KELDAI SSGT.

      Delete
  10. Bahaya PR nie...yg kapir anti Melayu/Islam...yg Melayu pon anti Melayu/Islam...malang Msia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahaya umno kpd rakyat mesia sebab jual agama gadai negara n hapuskan bangsa.

      Delete
    2. Kesian anon 3.49 ni. Serupa keldai 2 lain. Umno gadai negara islam kat siapa dan hapuskan bangsa kat mana. Bukan puak2 kau ke yg jual negara kita kat dapigg dan kai jiga ygcuba hapuskan bangsa dgn masukan elemen songsang dlm hidup org seharian. Jgn jadi tonggong. Kau dan pass yg jual agama dan bangsa. Kaulah kaum yg hina. Memalukan bangsa melayu bukan UMNO tolol!!!!

      Delete
    3. Bos anon 3:49 pm yg gadai maruah negara kat yahudi tu jugak yg diagung2kan oleh si anjing ni.bodoh tahap bangkai..hak tuih

      Delete
  11. Rangkuman tindakan U-Turn pemimpin Pas berhubung isu kalimah Allah

    http://gandasarimerdeka.blogspot.com/2013/01/rangkuman-tindakan-u-turn-pemimpin-pas.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. rangkuman taik palat ko bodo amenongok. baca keadilan dayli harakah baru bukak sikit mata buta ko tu bodo bangkai babi setan.

      Delete
    2. Keadilan daily tu byk fitnah dr fakta.hanya anjing mcm ko je yg nak baxa.sbb iq ko rendah sgt.

      Delete
  12. moral yang sangat jijik dipertontonkan oleh ahli pakatan..
    kalau dorang pegang negara rosaklah anak muda akan datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno yg rosakkan anak muda. tegok rancangan tv yg dedah sana sini apa tu? bodo punya ahli amenongok bangkai babi tahap klas satu.

      Delete
    2. umno lagi moral jijik. dah rogol beramai2 bunuh pastu letupkan. bangsat punya umnobodo sial.

      Delete
    3. anon 3;45pm dan anon 3;56pm;yg jijik moral adalah pemimpin pakatan harami bukan nyer umno yg bantai cina doll pun pemimpin pakatan harami yg liwat pun pemimpin pakatan harami....dan kepada anon 3;45pm...anak2 muda rosak bukan d sebabkan racangan tv anak muda rosak d sebabkan terpegaruh dengan parti jalanan yg ko sokong tu sbb parti pakatan harami la yg merosakan anak2 muda skrng dengan membawa anak2 muda berdemo sana sini...jd bila bercakap pakai otak jgn pakai kepala lutut ye...nie menampakan lg pencacai2 mcm ko nie bodoh tahap gabang....

      Delete
    4. Suka demo =tak de kerja
      Suka demo= terpengaroh
      Demo=Jalanan
      Pendemo=Penjalanan
      PKR=Demo= Jalanan

      Jalanan= Haprak

      Delete
  13. Live Streaming for Seminar Islam di Nusantara...Cabaran dan Harapan, visit http://202.186.136.25:80/broadcamjpg.html?src=1&speed=1 or http://202.186.136.25:80/flash.html?src=1&speed=1

    ReplyDelete
  14. hahahaha... angguk2 .. geleng2 ... kulum2....

    ReplyDelete
  15. Dengan ter upload nya gambar lucah itu, maka laluan umno untuk menang semakin mudah..

    ReplyDelete
  16. Lelaki dayus layak ke jadi pemimpin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAYUS erti nya ialah orang yang membiarkan orang dibawah tanggungan berbuat perkara maksiat dan mungkar,pada hal ia mampu mencegah nya.

      Saya yakin tentu anda lebih faham

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!