KUNYIT HANGIT! KENAPA PAKATAN PILIH 112/121?

Sesuatu tarikh boleh ditulis dengan pelbagai cara. Jika 12 Januari, ada yang menulisnya sebagai 112 dan ada juga menulisnya dengan 121. Angka ini muncul kembali. Ia muncul setelah terbenam beberapa tahun lepas. Lebih menarik lagi, ia sentiasa dekat dengan agenda Kristianisasi negara ini. Menariknya,

Perhatikan perkara berikut :

Nombor 112 ialah bersamaan dengan YHVH Elohym dlm gemmatria Yahudi. YHVH Elohym ialah nama Tuhan yang disembah di dalam kitab Bible terutamanya di dalam teks Perjanjian Lama. Saya terbaca tentangnya di dalam blog Tuan A. Karim Omar.


12 Januari juga boleh ditulis dengan 121. Apabila ditulis di dalam bentuk begini, lantas calar perjuangan yang berkait kes Linna Joy satu ketika dulu kembali menggamit memori. 121 (1A) merupakan artikel di dalam Perlembagaan Persekutuan yang memisahkan bidang kuasa Mahkamah Syariah dan sivil. Artikel ini telah cuba dihapuskan sejak beberapa tahun dahulu melalui pelbagai kumpulan pendesak yang mana akhirnya berjaya menggunakan beberapa menteri kabinet untuk membawa satu memorandum kepada pemerintah yang kemudiannya dikaitkan dengan tuntutan-tuntutan IFC.

Usaha tersebut berjaya dipatahkan dengan tindakan pantas orang-orang Islam mendesak Perdana Menteri yang dilihat terlalu lemah dan hampir tunduk kepada semua desakan yang mengancam kedudukan Islam di Malaysia. Kes Lina Joyy cuba dijadikan batu loncatan untuk membolehkan usaha-usaha ke arah memastikan artikel 121 (1A) dihapuskan sama sekali. Gerakan kristian sejak dari kes Lina Joy sentiasa melihat artikel 121 (1A) sebagai penghalang kepada percubaan murtad orang-orang Islam. Ia perlu dihapuskan. Menarik sekali apabila nombor ini muncul kembali minggu ini. Yangg lebih menarik pula apabila pemain-pemainnya hampir majoritinya orang yang sama di dalam gambar di bawah selepas mereka kecewa di dalam kes Lina Joy serta percubaan membuka floodgate murtadin gagal.

Read more: http://satuhala.blogspot.com/2013/01/ada-apa-dengan-112121.html#ixzz2HtEue6nk

31 Responses to "KUNYIT HANGIT! KENAPA PAKATAN PILIH 112/121? "

  1. org yang percaya dengan angka sama la dengan orang yg pergi beli no ekor hahahaha.....ko percaya kat Allah ke kat no????ape daa machhaaa

    ReplyDelete
  2. Aduiiii puak hanjing UMNO sudah spin sampai kebodohan dorang terserah

    ReplyDelete
  3. Bukan sebab no ekor la bodo! Inilah strategy musuh Islam yg menggunakan 'ikon' atau 'simbol' bagi memudahkan kan ingatan kepda sesuatu benda. Kaitannya dengan sesuatu event akan memberi ingatan kuat. Mereka akan menggunakan ikon atau simbol ini sebagai lambanguntuk bersatu atau berpayung dibawahnya. Kita orang Islam wajibnya menolak dan tidak bersama mereka. Ingatla, mereka ini ada bantuan dan sokongan luar yg mahu negara kita musnah kerana masa kini negara kita adalh lambang kejayaan Islam memerintah negara majmuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai Anonymous...

      Hahaha... lain kali jangan pakai nombor... pakai jer kulit kerang ker aper ker... hahahahaha.... lawak aaa jawapan lu nih....

      Delete
    2. Oh yer... tambahan...

      Sultan dan YDP Agong pon aderlah ikon dan simbol lambang bersatu atau berpayung dibawahnyer... Jadi kalu ikut aper yang lu tulis nih... maka tabley la ader Sultan dan YDP Agong.....

      Hahaha.... menthol betul la lu nih... hahaha

      Delete
    3. same macam kalo demam x pergi jmpe doktor tapi g jmpe bomoh...pastu bomoh kelentong konon kena sampok jin puiii itu la org melayu pastu kena tipu ribu2 sebok g wat laporan polis masuk akhbar tp yg bodoh sebenarnya siapa hahahahaha..........

      Delete
  4. Bang mat sensitif tau dgn no 121.
    he heeeee

    ReplyDelete
  5. Ingat!!! set dlm minda kita .. mana mana pn tulisan bloggers umno be end hanyalah fitnah semata mata dan mereka ini akan sentiasa berusaha reka dan buat fitnah.. Walaubagaimanapun.. Berfikirlah dgn akal yg waras dan beriman.. Insyaallah selamat dan tidak sesat.. Ini tak.. Asyik togok arak n solat pn ntah mane.. Pastu karang fitnah.. Memang setan bloggers be end..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa beza dgn Haramkaahkahkah dan Suara Kekedailan, lpas tu knape pakai nama shamsidar?? mengingatkan pada kekasih lama yg dah jadi bini orang hehehe hidup bang nuarbarua hehehehe!!!

      Delete
  6. Lepas tu, sila google pulak Islamic History January 12.
    Dan google lagi January 12 History.

    hahahahaha...tu lah, artikel ni memang bodoh...

    ReplyDelete
  7. 121 (1a) adalah perlembagaan persekutuan yg menghalang mahkamah sivil dpd mencampuri urusan mahkamah syariah. Maknanya Perkara 121 (1a) ini adalah salah satu peruntukan yg MEMPERTAHANKAN agama Islam di negara ini.

    Jadi, kalau kita mengaitkan angka dengan perhimpunan baru2 ni, BUKANKAH PEMILIHAN TARIKH PERHIMPUNAN TERSEBUT SEBAGAI SATU SIMBOLIK, IAITU ISLAM HARUS DIPERTAHAN & DIMULIAKAN? TAK GITU PAPRUKARI....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  8. Saya berasa seronok kalau kita dapat promote 2 perkara.. 1. Gunakan perkataan " janji buah pala" untuk apa2 pun janji pkr, 2. Gunakan Arbaiyah untuk Nama Abby .... Harap blog pro BN sudikan

    ReplyDelete
  9. Dlm Quran, ada byk surah yg bernombor 121. Ahhh! ni mesti agenda yahudi sdh meresap masuk dlm Islam... betul tak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya komen nkau ni..lulus ke masa sekolah dulu?

      Delete
  10. Nak pertahankan apa lagi, kalimah Allah pun tak bleh nak jaga, senang2 je bagi.. demi kuasa agama dilacurkan.. pertahan ke camtu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah adalah tuhan bagi semua umat manusia........susah sgt ke nk faham???yang membezakan agama islam dengan agama lain adalah solat....ko solat cukup x????kalo x ko same je r ngn agama india ke budhha ke kristian yang hanya pakai nama Allah tp x buat ape yg disuruhnya...kalo semayang ko cukop alhamdulillah......

      Delete
    2. Ko tu je yg buat2 tak paham.. bak kata hang, Allah tuhan bagi semua, betui ka depa tu beriman dgn Allah? Depa mengaku ka tuhan depa Allah? kalimah Allah untuk terjemahan bible versi melayu tu pehal? perkara ni yg hangat skrg.. toksah spin le.. jgn tertinggal kapal bro.. Presiden kata camni, Majlis Syura Ulamak kata lain plak.. caca marba betui.. tatau le pasni nak spin cane lak kan..

      Delete
    3. Tak payah pergi jauh,cuba tengok jiran kita Indonesia macam mana cacamerba diaorang guna nama ALLAH,kat buku agama kat gereja ada nama ALLAH.Kita yg kuat iman tak pe la,jangka masa panjang anak-cucu kita camna?

      Delete
  11. Waaa...melainkan komen anon 9:16 pagi yang cuba melihat nombor 121 dari arah lain, pengkomen2 lain cuma memperlekehkan isi pati artikel ini.

    Jawapan dan huraian dari anon 8:34 yang saya rasa bertepatan dengan isi artikel ni pun juga diperbodohkan.

    tapi memang x dinafikan, symbolism is embedded within Christianity. macam kata anon 8:34, penggunaan ikon, simbol, nombor yang senang diingati, lebih memudahkan untuk penyebaran idea, maklumat dan tak dilupakan, propaganda.

    nice article.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoyai kalo org kristian jer yg faham simbol2 tue kalo ko x fhm mcm mane nk jalannyer....maknenyer antara dorg jer r yg fhm...mcm mane nk sebarkan....kan senang kalo nk sebarkan agama kristian beterus terang jer daripada main simbol2 nie hehehehe.....mohon pencerahan

      Delete
  12. Dah kematu dan jumud memikiran juak pakatan. Sanggup perjuangkan sesuatu yg lari dari akidah Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankq blog house kerana memberi maklumat...itulah kecetekkan otak fuckatan sebenarnya tarikh itu keramat bagi org kristian/yahudi...tapi yg memperjuangkan hak kristian itu adalah ramai org2 melayu pada 12 jan tempohari terutama org PASesat...mengucap lah wahai saudara islam ku demi menjaga akidah kalian....tinggal kan perjuangan yg boleh menjatuhkan akidah dan kembalilah ke pangkal jalan...saya amat sedih melihat yg pergi hari itu dengan membawa anak yg tidak tahu apa-apa dan golongan oku dibawa sekali...apakah erti semua itu...TAUBAT LAH.

      Delete
    2. thankq blog house kerana memberi maklumat...itulah kecetekkan otak fuckatan sebenarnya tarikh itu keramat bagi org kristian/yahudi...tapi yg memperjuangkan hak kristian itu adalah ramai org2 melayu pada 12 jan tempohari terutama org PASesat...mengucap lah wahai saudara islam ku demi menjaga akidah kalian....tinggal kan perjuangan yg boleh menjatuhkan akidah dan kembalilah ke pangkal jalan...saya amat sedih melihat yg pergi hari itu dengan membawa anak yg tidak tahu apa-apa dan golongan oku dibawa sekali...apakah erti semua itu...TAUBAT LAH.

      Delete
    3. aku sokong apa yg anon 2.41 pm ini katakan org2 fuckatan mmg cetek pemikiran drg terlalu agongkan tarikh kononnya tarikh itu sesuatu yg keramat.

      Delete
  13. kalau betul nombor tiada peranannya sebagai bahan atau maklumat yg mudah diingati..mengapaa HKR haritu ada nombor 112? tak bagus ke jika diadun jadi 121..atau bilik 121...mungkin sbb tu pencacai ni marah dgn nombor2 ni..teringat kot dgn geligeleman si bang mamat...apa2 pun maklumat yg disampaikan oleh penulis..jgn cepat2 hentam..fikir ikut kestabilan akal masing2...jika tak suka dan selari dgn 'nada' kita jer..hentam..sampai laaa pun..org Islam akan jumud.sikit2 UMNO fitnah...tu laa..suka sangat pakai cermin mata hitam...habis semua benda nampak hitam...

    ReplyDelete
  14. PANDAI QNON2 KAT ATAS INI BILA ORG UMNO CERITA PASAL NUMBOR2 INI KRG KATA UMNO SPIN CERITA PULAK TAPI BILA PAKATAN TUDUH DAN FITNAH ORG2 UMNO SEDIKIT BELAS KESIAN PUN KRG TAKDE KAT DEPA, INILAH ORG2 PAKATAN MMG BUSUK HATI PUNYA ORG.

    ReplyDelete
  15. Awat hangpa bodo sangat. Tuhan yahudi dan tuhan orang islam adalah tuhan yang sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat untuk Yahudi & Islam je,tetapi seluruh alam semesta,tetapi hanya Islam yg tidak mensyirikkan ALLAH

      Delete
    2. Ugama yahud tidak mensyirikan tuhan. Cuma kristian ynag mengatakan tuhan ada anak

      Delete
  16. DAP berjaya tarbiyah keldai PAS untuk memenuhi stadium,puak DAP adala nampak 2-3 ekoq ngan puak LGBT.Memang taraf keldai betul!!

    ReplyDelete
  17. 2013! UMNO menggunakan dan merayakan tahun kristian? alamak macamana ni? UMNo kristian dan hipokrit

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!