KUNYIT HANGIT! APABILA AL JUBS NAK CERITA PASAL EKONOMI! KAH KAH KAH

MUAAAHAHAHAHA! KAH KAH KAH! KIH KIH KIH! Korang tengok la si penasihat ekonomi Selangor aka bekas Menteri Kewangan Malaysia yang nak ambik IMF ni cerita pasal ekonomi lagi. Aku tak boleh blah wei bila setiap kali anwar bukak mulut pasal ekonomi ni memang aku rasa nak termuntah wei.

Anwar ni dah terlalu sakit, terutama sekali bilamana di tahu bahawa peluang dia nak menang PRU akan datanga dalah amat tipis sekali, maka semua benda dia nak jadikan isu hinggakan harag sawit jatuh ke, harga getah jatuh ke hatta negeri yang mereka perinta seperti Selangor tu naik harga cukai pintu dan tanah pun mau disalahkan Najib!

Asala ada benda je semua dia nak salahkan PM! Owh, come on la al jubs, Selangor tu korang rompak rakyatnya sampai tak mampu mereka nak bayar cukai wei. Kesian mereka tertipu dengan korag dulu. Apa kau fikir rakyat Selangor ni bodoh ke jubs?

Sekali kau boleh tipu la, banyak2 kali I dont think so. Lagi satu Anwar jubs aku nak tanya kau cakap harga FGVH ni 3.50 ni based on what? Based on bulu china doll ke? Kau pakai teori kunyit kau je dan kau nak rakyat percaya apa saja kau cakap?

Selangor adalah bukti paling besar bahawa korang memang tak layak jadi kerajaan. Faham jubs?

73 Responses to "KUNYIT HANGIT! APABILA AL JUBS NAK CERITA PASAL EKONOMI! KAH KAH KAH"

  1. jubur ni nak tunjjuk pandailah tu kononnya dia ni terlalu bagus kalau nak tnjuk pandai bantu rakyat selangor dulu baru gua tabib spring sama lu....

    ReplyDelete
  2. SUDAHLAH ANWAR KAU BUAT APA PUN RAKYAT SELANGOR DAH TAK HERAN APA YANG KAU BUAT BUANG MASA JE ....

    ReplyDelete
  3. anuar sebenarnya tengah kira tu duit kat malaysia ada berapa banyak supaya dia boleh kaut nanti bula jadi PM...
    itulah impian pak pandir atau anuar juburi selama ini..
    rakyat selangor dah mual dengan sikap penipu korang...
    kasihan mereka mangsa penipuan

    ReplyDelete
  4. Aku syor Al Jubs teroskan belakon Filem Lucah!!

    Politik dah tak sesuai lagi buat AlJubs sbb semua orang dah boring dgn fitnah, tepu helah dan wayang dia!!

    **Fikir2kan mcm mana boleh ramai bahlol2 dan tolol2 yang percaya cakap dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HANYA BAHALOL YG PERCAYA CERITA NKO.....SENDIRI MAU INGAT, LU LA BAHALOL.

      Delete
    2. Anon 800 dah panas dah.
      Rileks-lah.
      Al Jub memang femes dgn belalai gantungnya...just can't help it.
      You tak payah lah defensif sangat.

      Delete
    3. ANAK HARAM SAJA YANG MENYOKONG PAKATAN HARAM ..

      Delete
  5. ini manusia mau cakap pasal ekonomi memang tak layak, hanya buang masa saja dengar ini orang cakap pasal ekonomi, sebab dialah kita punya mata wang jadi kecil.

    ...bilaler petualang negara ni nak mampus...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Only the good die young & the evil seems to live forver - Bruce Dickinson

      Delete
  6. Aq kalo tgk gambar atau tuan yg empunya badan tuh sendiri ...aq dok terbayangkan 'belalai' yg dok terjuntai-juntai la.....haru idop aq...

    muahahahhahahahhahahhahahahahahhahahhahahahhahahahhahahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. konfirm nko kena pegi jumpa pakar sakit jiwa......nko tu sex maniac tu. Dr. Chua soi lek katenya pakar sek maniac, munkin dia boleh tolong nko. Kalau Dr. madey aku gerenti terus mampuih tak idup dah nko punya. Ramai pencacai sakit jiwa rupenya sejak umi pongedah kawin ngan bangla.......paham paham lah, baik punya! Ameno mana boleh sampai tahap bangla bro!

      Delete
    2. Soi lek sex maniac pun dia gentleman. Brani buat brani tanggung. Ni al juburi sondol bini org,chainadoll, jantan pun dia balun.... Tapi sembunyi kote.... Brapa punya tongong la anwar brahim. Penjilat tegar telor anwar pun sama la 2x5... DAP jilat telor anwar. PAS kulom kote anwar....

      Delete
    3. Yang saiful pi tonggek buat apa? Kan dah kena dah......tiang letrik sondol belakang dia, nala punya kaw sampai 3hari tak uuh! Memang soi lek gentleman sebab tu ameno partner dgn dia jadi penasehat menentang hudud. YES AMENO BOLEH!

      Delete
    4. Bro Anon 1.35..Kau bagitau aku kapir mana yang mau hudud secara sukarela?. Kapir memang tak mau Islam, bila tak mau Islam otomatik tak mau hudud.Tak kira omputeh ke, cina ker, india ker waima arab sendiri. Tak mau tak sama dengan menentang..terminologi yang amat berbeza.Contoh: Tak mau nasi, bukan bermakna menentang nasi. Kita berkawan dengan semua bangsa demi masyarakat perpaduan.

      Anuwar selayaknya menjadi penasihat dan kaunseler sex songsang jer.

      Delete
  7. sEMUA BENDA YG TERKELUAR DARI MULUT BAU NAJIS VAVI NUAR JUBORR ADALAH PENIPUAN, PEMBOHONGAN DAN FITNAH, AUTAW KELING HARAMJADAH. semua janji2 manis bulan bintang dan cakrawala nuarr juborr adalah janji2 manis Kampong buah pala. Bila sudha hisap madu, sepah sudah tidak berguna lagi. Bila lepas pilihanraya, kampong tergadai, hinggakan ada pendudok2 kampong buah pala menuang minyak tanah ingin bunoh diri kerana tidak sanggup dizalimi oleh nuar juborr dan fuckaton haramjadah. Inilah janji2 Nuar juborr yg rakyat harus tahu. Jangn lah sanggup dan membiarkan diri dan keluarga dizalimi oleh nuar jubor dan fuckaton harmjadah. Janganlah termakan dan terpedaya atau memperbodoh bodohkan diri dgn janji2 manis bulan bintang dan cakrawala nuar jubor akibatnya menuang minyak tanah kepda diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap pasal janji teringat kat najib..........janji di capati, you skrew me I skrew you..........

      Delete
  8. Kesian UMNo hanya 2 bulan lagi jangka hidup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen takde nilai

      Delete
    2. dah nak mampus memang pun tak de nilai....kih kih kih. Berak kapor dah.

      Delete
    3. Memang Anon 605 dah nak mampos!

      Delete
    4. Aku x nampak lgsung tanda2 bn nk kalah. Fuckatan haramjadah ada la... Buat onar siang mlm. Fuckatan ni sbnar meroyan babi. Aku dok survey golongan atas pagar dah bnyk swing kpda bn. Mereka menyesal undi pmbgkang 2008. Mreka u di pmbgkang masa tusokong pun cuma protest kat pak lah.... X caya tggu la nti.

      Delete
    5. tak payah tunggu nanti....dah tau dah......baik aku sokong PR, umno dah belendir dek lancap madey.....ameno lama dah haram....umno baru dah nak diharam jadah kan pula....kesian najib kena tutuh dgn madey lepas tu kena tutuh dgn Deepak baik punya, pak lah juga untung dapat bini baru.

      Delete
    6. Puak2 PR ni perasan bijak dan tau semua. Komen mcm taik!!!!

      Delete
    7. Kalo dah konpiden menang PRU 13 nnt , wat pe lagi yg nak berdemo sakan...xrenti2 mnyusahkn org adala...

      Hny mangkok jamban yg dah xde harapan saje yg sgp mmbuat huruhara dan mnyusahkn rakyat...lagi korng byk berdemo lagi MELUATTTTTTTTTT org pd korg BAGHAL2 semua...

      Delete
    8. Yang suka lagi ramai! Lainlah lebai Din yasin........campur dgn lembu, ayam , itek, varvi dan kerusi kosong jote jote yg hadhir.......kah kah kah.

      Delete
    9. Nyawa fucatan bagai kepala konek tergantung dibelalai aljuburi.mike dah makan hasil lendir aljuburi yeop, dah kena mendrem kote bengkok mana boleh tak bela al juburi.kesian yeop bagi makan anak bini hasil lendir aljuburi. Makan puas puas yeop....

      Delete
  9. UNDILAH UMNO PRU NANTI. LEPAS TUH KILANG ARAK SAN MIGUEL AKAN BEROPERASI DI MALAYSIA DAN PAPUSKARI BOLEH DAPAT ARAK FREE DARI MAHATHIR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka belendir lah mulut mufti mufti ameno......dek san miguel.

      Delete
    2. Ye teruskan lg. Hina jgn tak hina.moga berjaya di akhirat nanti

      Delete
    3. Neraka milek ameno? Syurga milek orang yg tak bersekongkol dgn syaitan , madey yg kata ni! Kesian tengok hampa di ibliskan , tapi takpa neraka milek ameno!

      Delete
    4. Orang kata akhirat hang feeling neraka...
      Kesian....kesian

      Delete
    5. Abis kilang PASberg yg korng beria2 nak tutup masa janji PRU12 sampai la neh TEGUH KUKUH TEGAK di bumi Selangor...patotla majlis2 yg PASberg hadiri brsama sekutu ada carlsberg sbb PASberg....

      Delete
  10. Janganlah layan dgn pencacai2 najis BABI dan penjilat2 jubor berak mencret peminpin2 Fuckaton haramjadah, sebba dek togok air kencing nuar juborr mereka jadi sewel dan meroyan sawan giler vavi dalm blog ni. Togoklah dan jilatlah juboe belendir nuar juborr dan apek2 komunis biaDAP ada aku kisah...jilat lah sampe licin jubor nuar, wali selipar, Tokong Lim anak beranak, ada kita semua kisah.. Spesis bengap nak mampos, kecik2 tak mampos, dah tuak menyusahkan diri, mak bapak, adik beradik, hidup pun sia2 saja menghabiskan beras. Harap badan besar macam vavi hutan, otak kecik macam kacang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh eh you tak tau ke, ameno memang suka benda benda macam ni.....yang belendir yang basi.....buat pencacai ameno memang baik untuk parti syaitan.....hindu kata ....waneleke' na la dzi....san miguel good for you. tak caya tanya farfu favi. Dia pandai cakap hindu.

      Delete
  11. sudah bertukar kejadian yg lebih teruk walaupun warna hampir sama, kunyit hangit sudah bertukar jadi najis busuk, sihodoh bertambah buruk...al juburi is the rotten stink dead shit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. How do you know? The stink dead shit must have landed on your head........kah kah kah.

      Delete
    2. It actually landed in your arsr whole you were sucking his dick.

      Delete
    3. Seems the shit really hit your brain now! Bro bile nko belajor cakap omputeh ni? Mesti jkk ameno ajor ni, tidak pun mat bangla! Maaf tak sampai ati aku nak ketawa!

      Delete
  12. http://www.youtube.com/watch?v=EeThiS9lxDo
    Al Kisah Nuar Juborr berzina dgn Norleila. Dgnar lah pengakuan seorang gadis yg menjadi mangsa kelakuan terkutok lagi jijik nuar juborr.
    Apakah ini dikatakan anugerah tuhan? Apanya punya sewel Kak Wan Jijik? Apakah spesis yg terkujtok ini disamakan dgn Imam Mahadi? inilah keparatnya Osetat Badigol gila kaunseling jam 3 pagi dgn isteri orang siap pake tuala basah. Jangnlah bersetongkol dgn nuar juborr atau terminum air kencing nuar jubor sampe mabuk dan sewel.
    Janganlah sesekali menyokong Fuckaton haramjadah dan jangnlah membiarkan anak isteri anda menjadi mangsa rakus vavi hutan nuar jubor dan talibarut2 beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam soi lek je.....oh ye, imam nkorang...lupe pulak. bro utusan dah diedar free....pun orang tak baca....kah kah kah......ameno memang kapir dah tu nak cakap pasal moral........weeik. Deepak ade skandal ngan bini pm pun ulamak umno bisu.........yg bercakap hanya soi lek nak jadi mb johor kah kah kah. nak putar pun patut patut le....macam orang bodoh je.

      Delete
    2. Hina & fitnah lg. Jgn sampai x sempat mengucap nanti

      Delete
    3. CSL tu kapir tapi skrg2nya dia mngaku salah, tapi yg penjubor maupon penyondol2 bini2 org dlm PAS tu semua Islam (rgk pada nama Islam la)...Mat Sabu**t sampai skrg xpernah nafikn pon kes phone sex BAU BU**t Mah kat muke....Adun selinsing tuh, senang2 jer n ajis bole cuci dosa dia kan????? Ostat BEDERUL dah terang2 brkhalwat kol 3 pagi masih lagi korg angkat dan agungkan jadi pemimpin.....

      wooi ...cerminla diri dan puak korg sblm nak tuduh org len...

      Delete
    4. Di negeri melako je cerita ni laku sebab sharuk khan idola amenomelako! Csl kan imam ameno, dia kate bn tolak hudud....najis cakap yes bro!

      Delete
  13. tak payahlah kau nak tunjuk pndai lg dah anwar oii!! org semua dh muak lah dgn perangai kau tu.. tmbh2 rkyt selangor lagilah tak akan percaya sikit pun kat kau!!

    ReplyDelete
  14. http://www.youtube.com/watch?v=xxAX-IoZ_C8
    Pengakuan adik terangkat nuar juborr tentang cinta terlarang antara adik terangkat dgn abang terjungkit jangkat. Dngar lah sendiri pengakuan bagaiman mereka berdua bagaikan merpati dua secoli melakukan adegan asmara dana di bawah lampu minyak tanah, aku gosok engkau lipat....
    Inilah nuar jubor yg ketagih menjubor walaupun sudah berumahtangga dan hingga ke hari ini masih lagi melakukan perbuatan terkujtok lagi jijik.
    Apakah ini orang yg ingin kita bawa masuk mesjid atau surau dan dengar takzirah dan ceramah beliau, spesis yg terkutok lagi jijik yg macam ini.
    Janganlah merelakn diri anda dilaknat kerana menyokong dan bersetongkol dgn si tuo kutok nuar jubor . Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhilah dari menyokong nuar jubor dan fuckaton haramjadah dan jangan biarkan ansib anak2 dan isteri anda menjadi mangsa juborr nuar,

    ReplyDelete
    Replies
    1. versi baru ke ni.........atau sekuensial .....Datuk trio perogol bawah umur. Alai malaun mana yg nak percaya.........

      Delete
  15. Kesian orang Felda kena tipu oleh parti UMNO, patutlah Tun M gelarkan parti itu parti syaitan.

    ReplyDelete
  16. mahadey kata ameno parti syaitan pun, mufti diam bisu terus......kesian pencacai. Sendiri mengaku kafir sendiri taubat le!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh kalau tak faham sindiran tu pi belajar dulu. Memang bangang sungguh kau tu....

      Delete
    2. Jadi kalo perumpamaan 'rain cat n dog' bermakna hujan anjing dan kucingla....bongoks...kecik2 xnak mampos, dah tua bangang pulak...

      atau perumpamaan ,masok kandang kambing ko kene mengembek...ko masok kandang babi ..ko kene oink oink...bermakna ko kene jadi BABI LA anon 7:35 PM....

      Delete
    3. Madey cerdik ke bila buat perumpamaan ameno macam setan? Kan babi ade, anjing ade nape tak pakai? Tidak pun pakai le "raining dog and cat" inside ameno pants. Nko nala punya vavi dalam kandang dah. Nak cite pasal proverb omputeh. Yeeeena podah!

      Delete
    4. Madey lagi cerdik dari kau.
      Dia mantan pm, nko Anon...

      Delete
    5. "Madey lagi cerdik dari kau.
      Dia mantan pm, nko Anon..."

      Best comment of the day hahahaha :D

      Delete
    6. HANG BAGI LA BUKTI...TUN MAHATHIR KATA UMNO PARTI SYAITAN..JANGAN MAIN HENTAM SAJA...SETAHU AKU TUN MAHATHIR BUKAN MACAM MULUT LONGKANG PUAK2 HAMPA YG SUKA MAKI ORANG DGN KATA2 KESAT..

      ORANG YG BERILMU SEJATI TAK MUDAH MENGELUARKAN KATA2 KESAT...HANG TAU DAK!

      Delete
  17. Mat Sabu panggil Anwar sampe hingga hari ini Al Jubori. Karpal Selam suruh Nuar Juborr harus bertaubat. Mat Burit itu orang UMNO ke orang PAS? Kapal Selam itu orang UMNO ke orang Fuckaton hamlau?
    Harap pencacai2 najis vavi dan penjilat2 juboq berak mencret pemimpin2 Fuckaton hamlau jangalah menipu diri, mengaku je pemimpin dan idola kamu semua tahu dan mengaku yg nuar memang bapak juborr. kau orang je yg sanggup menjilat lendir dia. Rakyat semua tahu nuar juborr belendir yg kao orang spesis2 hamlau jilat menggila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol tu, Pencacai syaitan ameno kalau tak mencarut, maki hamun fitnah dan menipu mana boleh menang bro. Lu mimpi ke, rakyat sokong ameno kah kah kah kah. Vavi pun jalan tundok bro kalau dah nak mampus.

      Delete
    2. Bkn dr td kau ke yg dok mencarut maki hamun dan fitnah dan menipu segala bagai? So sape yg nak mampos ni sebenarnya?

      Delete
    3. nko le, tak tau lagi.........

      Delete
  18. Shanon Ahmad pun dah bertaubat.

    ReplyDelete
  19. Replies
    1. Sure lebih baik dr ex-pm (ex-penyangak matawang) cakap pasal ekonomi!

      Delete
  20. Sama jugak seorang doktor nak cerita ekonomi lah, Islam lah, undang-undang dll di luar kepakaran otak Mamak. Roti canai dan nasi kandar boleh lah cerita lebih sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bodoh tahap hiba...

      Delete
  21. Ini adalh diantara statement akuan bersumpah Datuk Murad tentang keparat bangsat dan negara bernama BABI:
    In what I strongly believe as tantamount to a betrayal of public trust, Datuk Seri Anwar Ibrahim also insisted that APPC should manage BNM’s reserves of RM50 Billion and the EPF fund in return for the services provided to him by APFC. Alternatively a hefty fee of USD 3 Million was to be paid annually to APPC for the cost of running the Centre in Washington. Fortunately this instruction of Datuk Seri Anwar Ibrahim for APPC to manage the above funds was never put into effect. What I have stated above goes to prove without doubt that Datuk Seri Anwar Ibrahim was indeed an unscrupulous leader who was prepared to sacrifice the country’s coffers for the benefit of its political ambition with the help of foreign element. The current developments that are taking place in the country which threatened the public peace and well being of the Rakyat to further Datuk Seri Anwar Ibrahim’s political ambition are ample proof to support this assertion.
    Kalau Kerajaan guna wang EPF pun untuk kepentingan rakyat dan negara. Kalau dia nak pake duit negara dan EPF nak bagi Yahudi Zionist Neocons untuk mengjahanamkan kekayaan negara. Inilah agenda sebenar anak buloh betong si nuar juborr. Rakyat semua dah tahu nuar juborr punya kurap dan tokaklah, tak payh nak selindung lagi lah, barua lahanat Yahudi Zionist. Hanya pencacai2 najis vavi dan penjilat2 juboq blendir kau saya yg sanggup jilat sampe licin juboq tuo kutok perkakas Yahudi Zionist Neocons. Dgn Kuasa Allah, agenda terkutok dan jahat kau tidak kesampaian, apabila dgn Kuasa Allah, menggagalkan cita2 busok kau nak merampas PM negara. Selamat bumi Tanah Melayu dari menjadi mangsa rakus dan zalim Yahudi Zionist dgn bantuan talibarut mereka bernama Nuar Juborr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SiapaDatuk murad tu? Mufti? Penyangak mata wang? Dr. Panadol? Pembikin video lucah.........berita utusek boleh la repot cerita macam ni?

      Delete
    2. Tu-lah lain kali baca lah suratkhabar.
      Baru lah tahu Murad tu siapa.
      Ni katak bawah tempurung lepas tu poyo.

      Delete
    3. utusek meloya......biar tak baca lebih bersih hati.

      Delete
  22. Pesta Maksiat Di Malam Tahun Baru

    Rabu, 02 Januari 2013 06:23

    Menjelang tahun baru 2013, Malaysia secara lazimnya adalah seperti negara-negara lain di seluruh dunia, yang akan membuka tirai tahun baru Masehi dengan pelbagai acara, baik yang diselenggara oleh Negara mahupun yang ditaja oleh syarikat-syarikat swasta.Di Kuala Lumpur misalnya, beberapa lokasi dipilih untuk mengadakan majlis sambutan tahun baru. Kebiasaannya, kita akan menyaksikan pertunjukan bunga api, konsert persembahan artis popular serta acara-acara menarik yang lain. Manakala pada tahun ini, di pusat pentadbiran negara Putrajaya pula, Konsert Ambang 2013 Putrajaya anjuran Kumpulan AmBank diadakan di Dataran Putrajaya bermula pukul 5 petang.Itulah imbasan beberapa acara yang disajikan kepada rakyat khususnya di Malaysia ketika menjelangnya detik tahun baru saban tahun. Mungkin tidak ramai yang menyedari tentang hakikat bahawa semua acara yang dilakukan ini adalah suatu bentuk kemaksiatan yang nyata di sisi Islam. Bermula dengan konsert-konsert hiburan dan nyanyian dengan pendedahan aurat dan cara pemakaian artis yang tidak menepati syarak, sehinggalah wujudnya percampuran di antara lelaki dan wanita ketika majlis diadakan. Apa yang jelas, kesemuanya tidak mematuhi kehendak syariat Islam.Dari sini kita dapat melihat bahawa acara tahun baru yang diadakan pada setiap tahun itu terlalu banyak perilaku yang tidak selari dengan ajaran Islam, kerana terdapat banyak unsur-unsur yang melibatkan hadharah yang bertentangan dengan akidah Islam. Budaya yang dipaparkan jelas-jelas terpancar daripada fahaman sekularisme yang berlandaskan kepada pemisahan agama dengan kehidupan yang memberikan manusia kebebasan semahunya untuk bertingkah-laku.  Di samping itu, Allah SWT melarang bagi kita untuk tolong menolong di dalam keburukan:“Tolong-menolonglah kamu dalam perkara kebaikan dan ketaqwaan, dan jangan sekali-kali kamu memberi pertolongan di atas perkara kejahatan dosa yang membawa kepada perseteruan, dan takut olehmu akan Allah. Sesungguhnya Allah akan mengenakan seksaan yang amat dasyat”. (TMQ al-Maidah [5]: 2)Oleh itu, dapatlah disimpulkan bahawa acara sambutan tahun baru ini bukan sahaja haram di sisi syarak, bahkan ianya juga menyumbang kepada budaya hedonism, akhlak yang buruk dan melibatkan perbelanjaan harta di jalan yang tidak sepatutnya

    ReplyDelete
  23. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete
  24. nm pn parpukari...mmg kencing bau kari la mamat ni..

    ReplyDelete
  25. Nuar terdesak nak jadi PM sebab bila dah jadi PM nanti senang lah beliau bawa masuk balik duit not 1000 yg dia songlap ke luar negara dulu...

    ReplyDelete
  26. Ya ya ya betul betul tu note 1000 bnyk ghaib
    masa dia dulu. Tun M yg bijak terus mansuhkan
    penggunaan note 1000 tu.

    ReplyDelete
  27. stupid leader .... you can finds many girls for fuck in yr bisnes...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!