KANTOI BERAPI! KAYANYA FAUZI SHAARI BILA MASUK PAS!?

SHAH ALAM - Umum mengetahui bahawa pemimpin Pas dan pakatan haram memang bijak bermain silap mata di hadapan rakyat.

Kehadiran mereka ke ceramah-ceramah dengan menaiki kenderaan biasa berjaya mengaburi mata rakyat yang menyangka mereka adalah orang yang biasa-biasa sahaja.

Lebih celaka, dalam ceramah, mereka pula tuduh orang lain hidup mewah kerana amalan rasuah dan pelbagai. Jadi itu antara modal yang digunakan untuk mengutip wang rakyat melalui derma politik di dalam ceramah pakatan haram.


Sedangkan, di belakang rakyat mereka juga sebenarnya hidup senang lenang dengan kemewahan yang menakjubkan. Ada yang memiliki kenderaan mewah lebih dari sebuah.

Ini tidak termasuk kapal layar peribadi, rumah penginapan di luar negara dan macam-macam lagi yang rakyat tidak tahu.

Walaupun hakikatnya, mereka ini tidak punya pekerjaan melainkan menghambakan diri kepada parti politiknya dan siang-malam asyik maki hamun di dalam ceramah sahaja.

Jadi, mana datangnya sumber kekayaan itu?

Lain ceritanya pula, gambar di atas menunjukkan kediaman milik bakal calon Pas bagi parlimen Larut pada pilihan raya umum akan datang (PRU-13).

Kediaman adalah milik bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Dato' Mohd Fauzi bin Shaari yang terletak di No 7 Jalan 15/10, Seksyen 10, 40000 Shah Alam.

Pembinaan banglo mewah ini pernah mendapat bantahan penduduk di situ kerana dibina di kawasan riadah.

Namun ketika itu, penduduk tidak tahu banglo mewah itu milik siapa. Rupa-rupanya milik salah seorang pemimpin Pas.

Mana datangnya duit untuk membina sebuah mahligai mewah yang dikatakan punya kemudahan lif ini? Adakah kekayaan ini dikumpul ketika berkhidmat di dalam kerajaan dahulu?

Ataupun benar dakwaan kononnya beliau menerima RM15,000 setiap kali berceramah?

HOUSE PK: Ini aku petik dari Shah Alam Rebels. Wah! Patut la dia seronok nak masuk PAS? Tapi dari satu lagi cerita yang aku dengar, dia ni masa dalam polis lagi dah kaya, khabarnya dia ada ptrol station beberapa biji. Nampaknya kena siasat lagi la pasal Fauzi ni, masa dalam perkhidmatan lain, dah keluar jadi lain..donia..donia

26 Responses to "KANTOI BERAPI! KAYANYA FAUZI SHAARI BILA MASUK PAS!?"

  1. Aku ni gaji RM7,000 lebih...dengan hanya dua anak yang masih belajar, nak bayar ansuran rumah teres dua tingkat yg tak renovate apa-apa pun sakit...maka bila tengok gambar rumah macam ni, lebih-lebih lagi milik bekas polis. tertanya-tanyalah aku, berapa puluh ribu gaji gaji dia dulu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl kata kau antihipokrit, aku yg sebulan gaji rm 15,000 pun anak satu rasa nak pengsan bayar rumah teres dua tingkat, inikan pula mahligai mahal tu beb. tak perlu cerita byk2 sendiri mau igtlah dari mana fauzi ini dapat duit ye.

      Delete
    2. Tu la Melayu UMNO, hidup kerja makan gaji sampai mampuih pun hangpa susah.... Setakat RM15,000 tu, baru suku daripada keuntungan seorang pelanggan aku saja...Tu belum campur keuntungan daripada 20-25 pelanggan aku tiap2 bulan... Nak senang meniaga la woi, jangan jadi pemalas, jangan dok bergayut belakang politik pak kita saja..... Kerja pemalas, ada hati nak hidup senang...piiiraaahhhhhhhhhhhhh...

      Delete
    3. Rumah Lim Kit Siang besar ko tak kacau pun no....Rumah Samy Vellu besar macam Istana Kayangan ko tak kacau pun no.... Dasar Melayu UMNO BUSUK PERUT...HARAM JADAH BABI....

      Delete
    4. MIKE SAKIT HATI PULAK APA PASAL YOP..
      RUMAH ANWAR DAN SAMDOL PAS SERTA KEKAYAANNYA SELAMA 22 TAHUN JADI MB KELANTAN MIKE TAK TAU PULAK..
      TAPI SI FAUZI MEMANG HEBAT SEBAB MANGKOK MAKAN GAJI GOMEN DAH BOLEH SETARAF DENGAN WALI SEPIPAR.. TU BARU NAK MASUK JADI CALON PRU PAS, KALAU DAH MENANG, NIK AZIZ DAN HADI BOROY PON DIA BOLEH TANAM HIDUP HIDUP NANTI..

      Delete
  2. BUAT RUMAH BESAR SURE KENABFITNAH, DULU KHIR TOYO.
    SKRNG FAUZI PULAK.
    BUAT BESAR SALAH, BUAT KECIL SUSAH..................

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    Sekadar peringatan bagi yang lupa." Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8).
    Berhati-hati dengan komen dan posting yang dihantar kerana ianya akan menjadi persaksian-mu di padang Mahsyar kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei anon, kau nasihatkan Prok Nik pujaan kau tu dulu, pukimak PAS la kaki fitnah dari zaman dulu lagi, macam2 parti syaitan tu tuduh Tun M dan pemimpin UMNO, makin hari kita semakin nampak siapa yang syaitan sebenarnya. Tuhan tunjuk cash beb, ulamak pujaan kau jual kalimah Allah, bila rakyat marah depa kona.

      Kau ajar pemimpin jadi ISLAM dulu ok

      Delete
    2. Anon 234 ni hipokrit betullah. Bila kena
      tang batang hidung puak dia, bukan main
      segala ayat quran segala hadis dia keluarkan.
      Tapi bila org umno yg kena.setuju saja kau.Tak da pulak kau nak nasihat pd puak kau, ya!....Cara kau ni adillah sangat.ptuiihh!

      Delete
    3. hello bro anon 2:34 PM
      KALO SETAKAT KOPI PASTE TERJEMAHAN AYAT AL-QURAN, LIM GUAN ENG LAGI PANDAI RASANYA..

      Delete
  4. MANA TIDAKNYA FAUZI BOLEH KAYA PAS KAN DAH SETONGKOL DGN PAKATAN N DAP MESTI ADA ORG JAGA DIALAH ITU. TAKKAN KALAU JADI POLIS DULU BLH SIMPAN DUIT BYK2. INI MESTI DAPAT DUIT DARI BAGI CERAMAH ATAU RASUAH DARI PAKATAN DAN DAPLAH TU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Melayu UMNO, hidup kerja makan gaji sampai mampuih pun hangpa susah.... Setakat RM15,000 tu, baru suku daripada keuntungan seorang pelanggan aku saja...Tu belum campur keuntungan daripada 20-25 pelanggan aku tiap2 bulan... Nak senang meniaga la woi, jangan jadi pemalas, jangan dok bergayut belakang politik pak kita saja..... Kerja pemalas, ada hati nak hidup senang...piiiraaahhhhhhhhhhhhh...

      Delete
  5. Wow besarnya rumah fauzi dah taraf mahligai ini, tapi aku hairan mana dia dapat duit sebanyak itu utk buat rumah sebesar ini ye. mmg confious gila sebab dulu fauzi hanyalah polis takkan gaji dia berpuluh ribu kot. sekarang ini bila dah masuk hanya kerja bagi ceramah aje takkan di bayar mahal sgt kot. so di harap pihak tertentu pls check mana dtgnya duit dia ini.

    ReplyDelete
  6. manalah tahu kalau si fauzi menang loteri kot, dapat berjuta2 wang ringgit aatau projek besar punya sebab itu dia dapat buat rumah sebesar itu. biasalah mungkin pakatan n dap nak ambik hati dia dulu kot sebab itu mereka bagi duit byk kat fauzi ini kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. duit rakyat nie sah..
      dorang ambil dan makan sendiri..
      dasar sialan

      Delete
  7. Emm.. Entah gambar rumah sapa ko post kat sini ni..entah ia entah tidak. Porah..cerita ko tak meyakinkan langsung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sangat kurang cerdik komen ni... faham faham sendiri lah ye

      Delete
  8. fuh besarnya rumah dia...ish tak kan lah gaji bekas polis tu blh beli sebijik rumah mcm nie bsr??? ish2 nie mst Pas sogok duit bnyk2 kat dia nie!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Melayu UMNO, hidup kerja makan gaji sampai mampuih pun hangpa susah.... Setakat RM15,000 tu, baru suku daripada keuntungan seorang pelanggan aku saja...Tu belum campur keuntungan daripada 20-25 pelanggan aku tiap2 bulan... Nak senang meniaga la woi, jangan jadi pemalas, jangan dok bergayut belakang politik pak kita saja..... Kerja pemalas, ada hati nak hidup senang...piiiraaahhhhhhhhhhhhh...

      Delete
  9. Hasil kutipan tin milo, lumayan.
    Tak percaya, tanya Mat Sapu.

    ReplyDelete
  10. Eh aku dulu sebelum masuk pas kerja di pdrm, pangkat tinggi pulak tu........

    ReplyDelete
  11. Masalah yer tak kisah la nak buat rumah tapi jangan la buat rumah atas padang tempat budak-budak main bola, depan rumah banglow nie rumah satu tingkat aje, tak malu ke? Apa pasal luluskan pembinaan rumah banglow dekat sek 10, Shah Alam?

    ReplyDelete
  12. Kekayaan dia ni rasanya masa sebelum masuk PAS lagi dah kaya raya dah orang tua ni. Dia ni anak2 pun ramai polis. Ada sorang anak dia nama Fazril dgn menantu nama Mazlin. Anak dgn menantu kaki kencing duit orang dan suka menganiaya orang. Siap tak takut lagi nak buat jahat pasal bapak org besar dalam PDRM. Polis bangsat macam ni lah yg rosakkan nama PDRM. Kalau PAS ambik kaki rasuah macam ni jadi calon, maka akan rosaklah juga imej PAS. Tolonglah pilih betul2 calon2 yg dilantik. Jangan main ambik dan tangkap muat je. Tq.

    ReplyDelete
  13. Berani buat berani tanggung..mulut berhati-hati bila berkata-kata..Jangan suka tabur fitnah..aniaya orang esok mati dilaknat Allah..berhati-hati dengan seorang mamat ni Zulkefle Mapul bekerja dia Mardi..bini dia dia Jpm..dia ni suka amalan rasuah..duit tak berkat bagi anak makan..bukti cukup report polis sprm pun Ada..hari tu part 1. kasi panas..Kali ni part 2..kawan -kawan dia terlibat sekali..satu lagi dia ni jantan gatal..suka kacau bini orang..muka bini diakan xcantik..hidung kemek..muka tua..kesian..orang mcm ni Jangan diberi peluang bekerja dlm kerajaan..but malu negara je.tq

    ReplyDelete
  14. Berani buat berani tanggung..mulut berhati-hati bila berkata-kata..Jangan suka tabur fitnah..aniaya orang esok mati dilaknat Allah..berhati-hati dengan seorang ma at ni Zulkefle Mapul bekerja di Mardi..bini dia di JPM..dia ni suka amalan rasuah..duit tak berkat bagi anak makan..bukti cukup report polis Sprm pun ada..hari tu part 1..kasi panas..Kali ni part 2..kawan-kawan dia terlibat sekali..gambar mu ada ..satu lagi dia ni jantan gatal..suka kacau bini orang..muka dia kan tak cantik..hidung kemek..muka tua..kesian kampung girl..orange macam ni Jangan peluang bekerja dalam kerajaan..hancus negara..buat malu negara je..tq

    ReplyDelete
  15. Gara -gara cemburu tak dapat bini orang ..rasa tak puas hati..cermin-cermin diri muka tu di cermin ye..xsesuai..sorry..sampai mati pun tak ingin..not my taste..pirahhhh

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!