KAFIRNYA PENCACAI PAKATAN! DEMI NAK HALALKAN MURTAD MEREKA SANGGUP MENJUAL AGAMA! MESTI BACA

Blogger atau anjing FUCKATAN RIOT ni memang hina la wei, aku tak boleh tahan baca artikel Flying Kick pasal isu Melayu pi Gereja ni, kununnya gambar yang telah tersebar itu adalah palsu dan blogger tahap pencacai pakatan kata mereka ada gambar original, mari kita baca kisah KEBABIAN blogger FUCKATAN KUNYIT kat bawah ni:

Sekeping gambar menjadi kontroversi apabila wujud salib, rostrum bersalib, penceramah bermata sepet dan piano di penjuru sebelah kanan dewan. Asal mula gambar berkenaan, beredar di dalam group WhatsApp dan BBM. Kemudian dipindahkan ke Facebook.

Kenyataan di dalam Facebook menyatakan, ia adalah gambar yang dirakamkan di dalam sebuah gereja dan dalam ceramah seorang paderi dalam proses awal pemurtadan umat Islam, khususnya golongan muda.

Beberapa jam kemudian, sebuah blog pro-Pakatan yang telah berulang-ulang kali dikantoikan kerana menipu dan melakukan peng'edit'an gambar, menyiarkan gambar yang sama, tetapi mempunyai perincian yang telah berubah sama sekali.

Dalam gambar terbaru, salib besar yang terletak di sebelah kiri telah 'hilang' sekalipun pencahayaan pada dinding tempat salib tersebut 'dihilangkan' tidak sekata dan kelihatan seperti disorot oleh dua biji lampu kalimantang.


Gambar ori tapi tak jelas?

Gambar 'edit' tapi walaupun selepas capture, masih jelas?

Pecacai Pakatan menyatakan gambar mereka adalah gambar tulen, dan gambar tersebut merupakan kursus pra-perkahwinan. Aneh, di dalam kursus pra perkahwinan, mengapa pula rostrum penceramah, tertera jelas lambang salib? Apakah agensi yang menawarkan kursus pra perkahwinan tersebut tidak mampu membeli atau memiliki rostrum mereka sendiri atau barangkali terpaksa membeli rostrum terpakai daripada mana-mana gereja? Atau boleh jadi juga agensi terbabit terpaksa meminjam dari gereja berdekatan?

Bagi yang pernah menghadiri kursus pra perkahwinan, dewan atau bilik tempat diadakan kursus biasanya tidaklah sebesar mana dan tidak mempunyai piano pun. Bagaimanapun, dalam gambar yang dikatakan tulen oleh pecacai Pakatan yang mana RESOLUTIONnya telah dikecilkan manakala saiz (width dan height) telah dibesarkan menjadikan gambar asal berkualiti lebih teruk berbanding gambar edit, saiz dewan lebih besar dan terdapat pula piano.

Sebenarnya, alasan bahawa ia sebenarnya adalah program pra-perkahwinan yang digunakan oleh para pecacai Pakatan Rakyat, jelas membuktikan ketergesaan mereka untuk melakukan pembelaan.

Adalah lebih baik sekiranya mereka mengatakan bahawa program tersebut sebenarnya adalah program ko-kurikulum yang diadakan di sebuah dewan SEKOLAH MUBALIGH manakala lelaki bermata sepet yang sedang memberikan ceramah itu sebenarnya adalah guru besar atau pengetua sekolah tersebut. Perempuan-perempuan bertudung itu pula adalah pelajar-pelajar sekolah tersebut.

Dan sememangnya di kebanyakan sekolah mubaligh, terdapat salib besar di sebelah kiri dewan perhimpunan dan piano di sebelah penjuru kanan hadapan dewan.

Mengapa tak guna alasan tu?

45 Responses to "KAFIRNYA PENCACAI PAKATAN! DEMI NAK HALALKAN MURTAD MEREKA SANGGUP MENJUAL AGAMA! MESTI BACA"

  1. UMNO Hancurbabi dah habis modal. game over

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waahhh!!! sarapan babi engko pagi ni setan???

      Delete
    2. Dah kantoi, membabikan org pula, muka tak malu...!

      Delete
    3. Lapor polis je la kalau gambar ni betul.

      Duk kokok sini ape guna!!

      Bagi la info tempat, tarikh bila gambar ni diambil.....

      Bangsat betul pencacai umngok nak mainkan isu ugama...puiiiiii

      Delete
    4. Hg pun ngok gak, dah tau kalu gambq 2 di edit dan dipalsukan buat la rpt polis... Hg pun dok kokok apasal?

      Delete
  2. Cepat gila puak setan tu buat komen haram yang merapu, aku rasa memang betullah diorang ni dibayar untuk buat sial kat blog penyokong kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko g mam la anu nik aziz.. guang eng n anuar

      Delete
  3. apasal ko marah sangat... malu ke hal sebenar terbongkar... tu lah ko sokong lagi PR.... sok ngan ko..bini anak ko jadi kapiak...

    ReplyDelete
  4. Saya ni Kristian. Belum pernah dalam sejarah SALIB DILETAKKAN DI SEBELAH TEPI. Gereja ni tak tau peraturan ker? Sepatutnya Salib harus DILETAKKAN DI TENGAH2. Kuat betul korang mainkan sentimen agama ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab apa ye kena letak kat tengah tengah2? Atas alasan apa kena letak tengah2. Peraturan mana yang kata kena letak tengah tengah2?

      Delete
    2. to Kristian anon 8:50AM... Salib dalam gambar tu memang terletak di tengah.. cuma sebab gambar tu diambil dari angle tepi maka berlaku optical illusion yang salib tu terletak di tepi.. sila lihat penjelasan saya di

      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=419355151488377&set=a.134676236622938.30283.100002416875820&type=1&relevant_count=1&ref=nf

      Ada gereja kecil yang meletak salib di tepi contohnya gereja St Peter di Melaka.

      Delete
    3. Sebab unno penipu. Naper tak copy and paste bintang yahudi saja kat gambar tu? bodo punya UMNo bangkaibabi

      Delete
    4. 9.24. Tadi bekfes babi.
      Ni awal lagi ko dah nak cekik bangkai babi
      plak.Tunggu le lunch nanti, ek.

      Delete
    5. korang ni sibuk nak sokong kafir tu apasal... PAS patutnya jadi tulang belakang utk menjadi negara islam dah bersetongkol ngan DAPig & PKR hingga sanggup menggadai kalimah Allah. silap silap generasi kau pon di kristian kan.. murtad , isu talak tiga korang mmg tak masuk akal... hal hal yg sebesar semut korang sibuk nak belek tapi hal hal yang besar cam isu akidah korang tutup mata utk dapatkan undi... berdoalah generasi kau tak di kristian kan satu hari nanti.. kata UMNO korup lah ini lah itu lah, tapi apa jaminan kalau pembangkang pegang negara tak der corruption... dah banyak isu keluar pasal corruption pembangkang siap ngan bukti sekali & agreement, korang masih nak menafikan.. sekurang kurangnya negara kita masih bertuan kan melayu..beragamakan islam.. nak sangat sama rata , ko tengoklah singapore and pinang... kat mana orang melayu... pikir lah pakai otak woiiiiii

      Delete
    6. kalau tak tipu, itu bukan namanya UMNO

      Delete
    7. Kalau tak nyondol bukan babi...yg suka menyondol2 tak guna akai yg Allah swt bagi , yang tu la babi

      Babi" pakai serban ada 2 ekor kat 2 negeri pantai timor. "Babi" yg tak berserban , pheww......lagi ramai.....

      Delete
  5. do not die unless you are a muslim, otherwise stay alive forever and ever.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole idop selama2nya...kena jadi tuhan pulok dah !

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Ni gambar kantoi blogger Umno yang cuba buat fitnah. Hari itu kantoi gambar dari Mesir tunjuk ahli PAS pegang buntot muslimah kat HKR. Juga gambar kantoi pukul 9 pagi Stadium Merdeka kosong. Dah abis modal, dah KO semua propaganda fitnah arahan Najib nak jatuhkan PR. Yang tinggal Amanat Haji Harussani kafirkan Umno kerana lulus impot Bible Melayu Indonesia ada kalimah Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei anon kimak, kau ni bodoh ke bahalol? Ni dah terang lagi bersuloh si blogger gay suam tu nak tipu dah kantoi tak nak ngaku? Nak suruh mamakworld pulak ulas ke? Kenapa sebab blogger puki tembam tu ulas kau naik syahwat ya? Ya kan? Puki mamak best rasa kari kan?

      Delete
    2. UMNO ni semua kaki tipu..

      X blh caya lansong

      Delete
    3. Tak da otak langsong....

      Kaki penipu ada dimana2....dalam negara ada, dalam negeri ada, dalam daerah ada, dalam mukim ada....dalam kampong ada...dalam rumah pun ada...dalam keluarga pon ada...dalam masharakat pun ada, dalam qariah ada, dalam Kerajaan ada, dalam umno pas pkr mca mic dap, ngo semuanya ada...

      Dalam satu qaum tu mesti ada sebilangan penipu dan juga sebilangan yang tidak menipu...

      Borong satu qaum penipu itu tanda lemah akai dan kuat emosi....

      Wake up la....hari dah nak malam dah!

      Delete
  8. Kristian ni memang bodoh. Masa isu agama sensitif sekarang ni, dorang pulak sibuk sebarkan dakwah kristian kat orang Islam. Dorang ni minoriti & pernah kena bakar gereja. Tak takut ker peristiwa berulang? Agaknya paderi2 tu takder skolah tak tau perkembangan terkini dan tak boleh berfikir rasional yang penyebaran pada masa ni sangat membahayakan mereka. Nak jadi paderi kena skolah tinggi & mereka tau perlembagaan negara & undang2 negara ni.

    Bodoh sangat kan paderi2 tu tak tau undang2 negara ni. Berani sebar kristian di kalangan Islam yang majoriti di kala isu agama sedang panas. hahahahahahaha. Gila beb! sebar kristian di kala umat Islam sedang marah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saekor bangang yg kene tipu oleh hanjing UMNGOK..

      Pakai la otak!!!!

      Delete
    2. ANON 3.36 DAN ANON2 LAIN. INGAT YA INI ISSUE AGAMA BUKAN UMNO BUKAN ISSUE POLITIK. GUNA LAH SIKIT OTAK BONGOK TU. INI SEMUA KAU NAK POLITIKKAN. MALU SUNGGUH. KAU DAN PASS SAMA SAJA OTAK NAK MAJUKAN NEGARA TAKDA DLM AGENDA. YG ADA HANYA HASUT MAKI HAMUN ORG. KAU TGK ORG KUAT UMNO ADA KE MCM KETUA KAU. MAKI HAMUN FITNAH PANDAI TAPI BILA TANYA LAIN DARI ITU MULALAH JAWAB AMBO TAK TAU AMBO TAK AMBIK PEDULI. APA NI ANON. THINK BRO THINK.

      Delete
    3. Yang bakar gereja itu pun orang orang politik punya kerja untuk bangkitkan kemarahan orang Kristian. Yang bayar ganti rugi orang yang tak terlibat dalam kerja jahat itu. Yang suka laga lagakan rakyat Malaysia siapa punya kerja kalau tak pembangkang.

      Kristian ini pun bodoh!! Isu digambar ini bukan isu Kristian tapi isu wanita yang menutup aurat macam lah baik tapi belajar ugama dalam gereja, bergurukan paderi

      Yang bangkitkan sentimen ugama adalah yang seugama dengan kamu, nak gunakan kalimah ALLAH.

      DiAmerika dan Eropah, beribu ribu orang putih yang masuk Islam hanya dengan baca QURAN tapi orang kamu nak gunakan nama ALLAH untuk kelirukan umat ISlam, untuk tarik orang Islam masuk ugama kamu. Malulah sikit.

      Satu yang tak boleh dinafikan nasib baik orang orang puteh itu kenal QURAN dulu sebelum kenal orang 'Islam' . Kalau kenal orang 'Islam' seperti Anon Anon yang kurang ajar diMalalysia ini, mereka tak akan terbuka hati nak masuk Islam pun. Buat ANon Anon kurang ajar ini, ALLAH sudah gantikan umat Islam yang lebih baik dari kalangan bangsa orang Putih ini seperti yang ALLAH JANJIKAN DALAM ALQURAN, APABILA UMAT ISLAM TIDAK LAGI AMALKAN AJARAN ISLAM, ALLAH AKAN GANTIKAN UMAT ISLAM YANG LEBIH BAIK. ALHAMDULLILAH

      TAKBIR



      Delete
  9. kalau video yang tak boleh diedit pun bahlol bahlol PAS dan PKR tak percaya, apalagi gambar. Inilah yang dinamakan fitnah akhir zaman yang Rasullulah s.a.w. dah bagi warning kat kita. . Tak sangka masih hidup untuk lihat fitnah akhir zaman ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ini semua orang tahu pemimpin UMNO, suratkahabar UMNO, TV UMNO, Blogger UMNO langsung x ade kredibiliti.

      Dengar boleh la, percaya jangan. UMNO pakar klentong orang ramai.

      Delete
    2. Kamu dan geng kamu aje anggap UMNO pakar kelentong
      tapi SATU DUNIA dah tahu Anwar kaki kelentong...."Sumpah sumpah yang boleh tukar tukar mengikut keadaan"
      Hanya yang bahlol dan tolol dan yang berkepentingan aje yang terus sokong.

      Delete
  10. BUAT FITNAH SANA SINI PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT!!

    BERLAKU CURANG DENGAN SUAMI PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT!!

    BERKHALWAT DENGAN SUAMI ORANG PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT!!

    BERZINA PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT!!

    LIWAT PUN TAK APA ASAL KELUARGA TUTUP AURAT!!

    MASUK GEREJA, BERGURUKAN PADERI PUN TAK APA ASAL TUTUP AURAT!!

    PERHATIAN BUAT IBU BAPA !!

    Periksa lah anak anak kamu yang bertudung, jangan pula ada rantai yang berloketkan SALIB. Jangan bila mati nanti, paderi datang nak tuntut mayat!! Nauzubilla..
    ada pakai rantai berloketkan SALIB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau bertatukan salib ! Bila mati terkejut beruk tukang mandi mayat ......

      Delete
  11. Buat fitnah terhadap orang lain. Itulah kerja UMNO. Bila sembahyang bukan kerana sayang tuhan tapi minta supaya kuasa tk hilang dan dapat kontrak. Bodo punya UMNO lemnbu. Masyukk! neraka la kamu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mendoakan orang masok nekara ! Ish...ish...dah abis doa lain ke ? Dari berdoa macham ni ...hang p melanchap lagi berfaedah....ingatkan neelofa ada luv bite kat paha.....

      Delete
    2. bhai 11.41 lu bercakap cam kontraktor yh mengharapkan quata kerajaan tp tak dapat tu yg putus asa...bhai lu check balik adakah lu dah cukup bagus...

      Delete
  12. hahahahahaha gua tergelak tengok pic tu. Pandai kristian pilih orang untuk dimurtadkan. Semua yang bertudung. Biasanya dorang pilih yang tak kisah dengan agama, yang tak bertudung. Akak pujilah awek2x dlm pic tu sebab brani masuk gereja dengan mendedah identiti Islam (bertudung).

    Senang je nak tau ni adalah konspirasi. gadis2x bertudung dipilih sebab kalu snap pic, orang akan kenal mereka Islam. Apa lagi tanda yang paling kuat untuk mengesahkan mereka adalah Islam? Tudung & baju kurung lah. hahahahahahaha. bodo betul umngok ni. nak menipu buat yg real, ambik perempuan Islam yg longgar agamanya, yg tak pakai tudung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...UMNO memang bangang nak mampos.

      Nak main tipu pon bodoh.

      Delete
  13. Kalu x pakai tudung pejabat agama leh tahan bawah enakmen agama islam... Malu... Jd pakai tudung syarat melindungi dr sendr... Kalo bohsia pakai tudung nak tutup love bite, jd yg pakai tudung bak cover salib n wajah dr dikenakan tindakan.... Puak2 ni pandai n bijak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer ker? apasal ramai ramai yg tak pakai tudung kat luar tu tak kena tahan oleh pejabat agama pun. neelofa tak penah pun kena tahan pejabat agama pasal tak pakai tudung.

      Delete
    2. Neelofa lagi...

      Delete
  14. paling best kerusi2x gereja tu cuma kerusi plastik. Kat gereja dorang pakai kerusi kayu yang panjang & susah dialihkan & setiap barisan bangku tu ada 'meja' selebar 1 kaki memanjang tempat letak injil.

    ReplyDelete
  15. Blogger UMNO ni nak debate polisi konfem kalah, Nak bagi hujah lagi tak lalat.

    Tapi dlm soal edit gambar, nak taroh fitnah, nak main tipu memang hebat.

    ReplyDelete
  16. Secara tradisinya, memang bangku panjang(yg dipanggil 'pew') digunakan di dalam gereja yg besar. Suatu masa dulu(diluar negara) pernah juga bangku2 keras ini digantikan dengan kerusi2 bagi memudahkan penganjuran aktiviti2 lain. Sekarang ini sudahpun timbul usaha2 menggantikan kerusi2 dan mengembalikan penggunaan 'pew' mudahalih, supaya susana integrasi dalam upacara sembahyang dapat dinikmati tanpa mengganggu nilai2 sejarah dan merobah senibina gereja.
    Di Malaysia, gereja2 yg tersergam dengan sendirinya masih mengekalkan penggunaan pew. Manakala kebanyakan gereja2 yg menumpang/menyewa bangunan termasuk gereja2 bersaiz kecil menggunakan kerusi. Dalam ruang terhad, penggunaan kerusi membolehkan susunatur dirobah untuk melakukan kepelbagaian aktiviti seperti berkumpulan, aktiviti kanak2 dan sebagainya....waullahu'alam.

    EVLee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua kamu bodoh bodoh belaka.! Dalam gereja memang kerusi panjang. Mungkin dalam dewan gereja. Mungkin pun pencacai pencacai pakatan juga yang buat gambar itu kemudian burukan UMNO. Biasalah tiap tiap pilihan raya ada aje fitnah yang dibuat.

      Kesian kerajaan Najib dan kerajaan nya sibuk kesana kemari buat kerja untuk rakyat, pakatan buat apa?? Kerjanya cuma bagi ceramah sana sini, buat fitnah sana sini. Itu aje. Satu dunia dapat lihat apa yang kerajaan Najib buat. Orang Malaysia aje yang tak nampak. Bangsa tak tahu berterima kasih dengan nikmat yang ada, nikmat yang dibagi oleh Allah disebabkan usaha dan kerja keras kerajaan Najib, jangan sampai Allah tarik semua nikmat yang ada.

      Biasalah orang bodoh memang tidak belajar dari apa yang berlaku dinegara negara. Bila dah terkena batang hidung barulah menyesal. Semua tong kosong.

      Delete
  17. Jangan sampai jatuh ke tangan orang lain sebab nya keadaan akan lagi memburukan. Sekarang perpecahan nya lagi ketara. Mesti ingat.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!