HEBAT! PENDEKATAN MB PERAK DENGAN RAKYAT!

Sejak empat tahun lalu, program ‘Hari Bertemu Rakyat’ yang diperkenalkan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berjaya memberi peluang kepada ribuan rakyat negeri itu menyuarakan sendiri permasalahan mereka secara terbuka kepada pucuk kepimpinan negeri.

Tanpa sebarang protokol, program yang berlangsung di Dewan Serbaguna, SUK pada setiap Selasa itu mendapat sambutan baik daripada rakyat Perak tanpa mengira latar agama, bangsa dan fahaman poltik.

“Hari Bertemu Rakyat” ini bukanlah perkara baru dan seingat saya sudah beribu-ribu rakyat datang berjumpa dengan saya dan banyak masalah telah berjaya kita selesaikan dalam tempoh hampir empat tahun lalu,” kata Zambry kepada pemberita di Ipoh.

Zambry berkata, sekiranya beliau tidak dapat hadir di atas sebab tertentu seperti menghadiri mesyuarat kabinet yang melibatkan pentadbiran negeri mahupun persekutuan, sesi mendengar permasalahan rakyat itu tetap diteruskan.

Pegawai atasan dan kakitangan awam yang berkelayakan katanya, ditugaskan untuk mengendalikan program “Hari Bertemu Rakyat” itu bagi membantu dan menyelesaikan masalah yang dikemukakan oleh rakyat agar ia dapat ditangani dengan baik.

Baca seterusnya di Perak Today...

31 Responses to "HEBAT! PENDEKATAN MB PERAK DENGAN RAKYAT!"

  1. UMNO memang menipu dan mencuri. Dia suka kalu rakyat pergi melutut sebab nak minta habuan. Semua hak melayu dah digadai ke cina oleh parti setan UMNohancurbabi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah statement paling bodoh ......buat salah tak buat pun salah. Malas aku nak layan budak bengal dan bodoh ni...

      Delete
    2. Inilah statement paling bodoh ......buat salah tak buat pun salah. Malas aku nak layan budak bengal dan bodoh ni...

      Delete
    3. Biarkanlah si luncai ni..tolong bagi satu bukti UMNO gadai tanah dimana kepada cina.kalau PAS gadai tanah di kelantan kepada cina DAP Perak..dan anak tirikan rakyat kelantan satu dunia dah tahu.bodoh piang bangkang dari longkang.

      Delete
  2. Seminit lepas UMNO menang (Insyaallah UMNO kalah besar) ja, jangan mimpi rakyat nak boleh jumpa MB direct mcm tu. Setpol MB pun belum tentu boleh jumpa. Sibuk la konon padahal dok sms dengan awek ja. Dekat2 PRU baru nak turun tebaq roti canai la, memancing la, kacau dodoi la, masak roti jala la. Rendah sungguh tamadun Melayu, klu bangsa lain la UMNO dok pekena mcm tu, dah lama umno mkn penyepak mcm rakyat sembelih Muammar Gaddafi di akhir hayatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Aku ingat lagi masa toyol jadi MB . Punyalah angkuh dan bongkak. Kita letakan UMNO di lubang najis di PRU ini. Baru mereka tahu kuasa rakyat

      Delete
    2. Nak letak UMNO kat lobang najis ok lagi tapi selepas PRU13 kami nak rejam PKR dalam lobang najis tu sampai lemas dan mampos.hari-hari kena saman dengan rakyat..tak nampak ke nak nazak tu.

      Delete
  3. UMNO Pengkhianat bangsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS PKR pengkhianat bangsa dan agama.jual agama.jual/beli bontot.jual kote bengkok.sondol cina dol.songlap duit rakyat 3bilion..ice cream jamban.cis pengotorlah memang pengkhianat.kepada Allah.

      Delete
    2. Betul.. UMNO pengkhianat bangsa.. pengkhianat bangsa YAHUDI..
      PR adalah pembela bangsa.. bangsa YAHUDI..

      Ingat, "I support all efforts to protect the security of the state of Israel"..
      Memang betul.. UMNO pengkhianat bangsa YAHUDI tapi pembela bangsa Melayu..

      Takbir.. ALLAHUAKBAR!!!..

      Delete
  4. Peluang baek untuk mintak kontrak....kekekekekeke

    ReplyDelete
  5. Saje je nak tanya Anon2 kat atas tu...
    Pernah ke anda semua lihat...
    MB Kelante/MB Kedah/MB Selangor/KM "" PENANG "" duduk di kerusi/meja lagu tu dengan Pelanggan (Rakyat) pada "Hari Bertemu Rakyat" atau pun " HARI BERTEMU PELANGGAN "...???
    Nanti hampa akan kata...MB Kelante tiap2 Waktu jumpa rakyat...lagi ramai punnn...
    Bila ???...waktu dia kasi Kuliahhhhh...
    cer tolonnnnn habaq mai sini sat nooooooo...
    KUANG KUANG KUANG...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka bertemu rakyat dalam bilik hotel saja.dah belendir belah.

      Delete
  6. 1-3 yang kutuk melayu umno adalah orang yang akan di benci oleh ALLAH kerana merekalah yang mempecahkan umat islam di malaysia..maklumlah sudah hidup dalam keadaan senang selalu lupa diri......jangan jadi orang kotasinga.....baru kamu tahu langit itu tinggi atau rendah...jangan sampai kaum lain yang memerintah malaysia

    ReplyDelete
  7. MB UMNO cuba tunaikan janji, MB fuckatan hanya tau tanam janji. Janji fuckatan janji dijuburi...

    ReplyDelete
  8. Saya masih tak faham. Kenapa Anom diatas bencikan UMNO. Agaknya segala keperluan yang diminta tak dapatke?. Cuba lihat di dalam negeri yang di perentah oleh Pembangkang. Di Kelantan bagaimana dengan keadaan airnya, mana pemuda-pemuda harapan bangsanya, kebanyakannya semua keluar negara mencari rezeki, tetapi tidak di Kelantan.

    Di Penang, peniaga-peniaga Melayu dan India mengalami masalah yang bertubi-tubi, kenapa? Di Kedah pusat pelancungan seperti di Langkawi kenapa naik seganda-ganda bayarannya?. Di Selangor , apa dah jadi dengan kutipan sampah, pembekalan air yang bermasalah adakah ini salah UMNO/BN ke? Janji-janji yang tidak ditepati adakaah salah UMNO/BN juga ke?.

    Besar penipuan yang ketara 16 september 2008, janji putar alam yang hendak menawan Putra Jaya masih lupake. Apakah itu juga salah UMNO/BN. Bukalah minda, buat "Home-work". Jangan hanya retorik semata-mata. Saya belum pernah nampak di setiap ceramah UMNO ada tabung derma,derma itu dan derma ini. Tak tahulah kalau saya tersilap pandang.


    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah kena lendir dibelakang apa depan mata pun tak nampak.bunyi apa pun tak dengar.

      Delete
  9. Definisi turun padang MB Perak

    DARIPADA riak wajahnya, jelas Asmah Moklas menahan sebak - menggambarkan betapa masalah yang diluahkannya itu sudah tersimpan begitu lama di lubuk hatinya. Lelaki di hadapannya begitu tekun mendengar dan sesekali menulis coretan di buku nota dan membisikkan sesuatu kepada dua lagi lelaki yang duduk di sebelah kanan dan kirinya.

    ''Tidak sangka beliau terus meminta pegawainya menghubungi sendiri pihak bank untuk mempercepatkan proses pinjaman yang diluluskan untuk saya membeli rumah. Saya terlalu gembira sehingga mahu menangis," kata Asmah selepas menemui Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir baru-baru ini.

    Menurut Asmah, 48, dia sudah berkira-kira untuk meminjam dengan Ah Long bagi mengatasi masalah kewangan yang menghimpit keluarganya sejak sekian lama sehinggalah beban itu terlerai selepas bertemu dengan Menteri Besar (MB) Perak itu.

    Asmah merupakan antara rakyat Perak yang pernah menghadiri Hari Bertemu Pelanggan pada setiap hari Selasa di Bangunan Perak Darul Ridzuan, Ipoh - program yang menjadi ikon pentadbiran Zambry sejak empat tahun lalu.

    Jika hendak bertemu ketua jabatan pun sudah dianggap sukar, tetapi rakyat Perak bertuah kerana berpeluang mengadu untung nasib apabila bersemuka sendiri dengan MB yang diketahui beban tugasnya bukan sedikit.

    Malah, Zambry satu-satunya MB yang mempunyai program turun padang seumpama itu - pendekatan yang membolehkannya berinteraksi secara terus dengan rakyat tanpa mengira kaum, protokol atau kerenah birokrasi.

    Selain bertanya khabar, Zambry mendengar masalah yang dikemukakan dan jika boleh diselesaikan segera, beliau merujuk terus kepada ketua jabatan atau pegawai yang sama-sama turun padang dalam program itu.

    "Jika tidak dapat turun kerana tuntutan tugas yang lain, beliau (Zambry) meminta laporan lengkap termasuk jumlah masalah yang diajukan serta cadangan penyelesaian. Kebiasaannya, beliau mahukan laporan itu pada hari tersebut juga," kata seorang pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kepada Utusan Malaysia.

    Namun, tidak dinafikan, ada pihak yang mengambil kesempatan dengan menyalahgunakan 'perjumpaan rakyat' itu untuk tujuan peribadi tetapi bagi Zambry, berhadapan dengan kepelbagaian sikap dan tuntutan rakyat, perkara itu sudah menjadi lumrah. Tidak hairanlah, program turun padang MB Perak sudah boleh dianggap sebagai satu jenama kepada rakyat negeri ini.

    Sudah menjadi satu kebiasaan, jadual hujung minggu Zambry diisi dengan 'Program Turun Padang MB Perak' yang diadakan sehari suntuk, malah ada ketikanya beliau bermalam di surau atau masjid sebelum meneruskan lawatan keesokan harinya.

    Itulah definisi turun padang bagi Zambry. Rakyat Perak hatta seteru politik beliau juga tahu. Zambry dalam ucapannya dalam satu majlis di Ipoh semalam ada menyebut: "Ini suatu perjuangan, saya tidak buat semua ini untuk diri saya. Menteri Besar boleh datang dan pergi tetapi saya mahu lakukan ini demi kepentingan rakyat"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nizar kalau turun padang tabur fitnah dulu, lepas tu buat muka kerang busuk dia.... macam berok matyeh

      Delete
    2. muka x tau dek untung..x dn berapa bulan dh di tarik oleh Allah s.w.t jawatan menteri besar..tulh ni nizar yg pencacai kt atas anom 1.2.3 sokong sngat tu.

      Delete
    3. Salam bhai 07.24...mmng tepat dan benar apa yg lu luahkan...mb dr zambry cukup mudah utk didekati oleh rakyat...jika beliau turun makan di restoran tasek raban,beliau seperti rakyat biasa...senyuman sentiasa terukir..lemah lembut,bersopan dan sesungguhnya rakyat perak bertuah memiliki beliau....

      Sikap beliau tidak pernah berubah dari zaman pemuda di peringkat bahagian, negeri serta peringkat nasional...beliau prnh diaragkan kembali ke perak utk mengetuai pemuda umno negeri perak semasa krisis kepimpinan ketua pemuda negeri perak.
      Syabas dato' atas kepimpinnan kerajaan negeri yg cekap,bertanggungjawap serta efisyen....

      Delete
  10. Zambry ni orang apa eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org islam yg dicipta oleh Allah la.so what?????

      Delete
    2. kenapa? kau geli kah dengan kulit gelap.seperti ngakormeng gelar zambri hitam metalik.dasar parti rasis.membezakan warna kulit.

      Delete
    3. Bhai 09.27...adakah soalan lu ujur.... Jika jujur,aku simpati dgn sifat bodoh yg ada pada lu...ttp jika soalan itu soalan bodoh, aku lbh simpati dgn sifat riak kamu... Bhai biar kita hodoh jgn kita bodoh...
      Bhai adakah kamu cukup sempurna...dari fizikal lu,dari akhlak lu serta pemikiran lu.. Jika sempurna maka yakin dan percayalah yg kesempurnaan lu,bukan dari mak bapak lu....tetapi kurniaan Allah.

      Utk apa bhai, sempurna ruoa paras ttp buruk akhlak lu...cacat utk berfikir sedangkn Allah telah beri kesempurnaan kepada lu, dan pastinya nikmat yg Allah berikan bukan utk lu hina ciptaan Allah yg lain,tetapi utk lu bersyukur dan bertawaduk...lu fikirlh bhai..

      Delete
    4. Aku tanya Zambry orang apa...kau putar belit kot lain. OKlah...kau ni orang apa eh, bhai bhai bhai memanjang...macam benggali. Bengggali ke kau?

      Delete
    5. PERTANYAAN ANON ATAS SEAKAN MAHU MENCACI. DS ZAMBRI HATINYA BERSIH WALAUPUN KULITNYA GELAP. TAPI ADA ORG TU KULITNYA SEPUTIH NGEH DAN NGO DAN HATINYA SEHITAM KAPALSINK.

      Delete
    6. Hahaha...lu sebelum ini tnggal dimana... smpikan dato seri dr zambry lu tak tau org APA...bhai sekali lagi lu buktikan akhlak lu Bhai...siapa aku tak penting bhai...yg penting perjuangan aku utk agamaku, bangsaku dan negaraku...

      Delete
  11. melayu mamak.melayu jawa.melayu siam dn pasti nya melayu byk kawin campur..dan melayu adalh islam..zambri mb perak yg tbaik..walau pn sya rakyat pahang..saya doakn zambri d lindungi dn d berkati oleh Allah swt..Amin

    ReplyDelete
  12. Amin.. Yg mmbnci dan tau bgkang jer tu munafiq

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!