CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Monday, January 14, 2013

HARAM PUNYA MALAYSIAKINI! MEREKA BIAR KOMEN MENGHINA NABI DALAM ARTIKEL MEREKA!

Apabila Malaysiakini menyiarkan artikel ini dalam ruangan Bahasa inggerisnya, maka ramailah puak Kafirun masuk dan menghentam. Aku ak peduli la deoa nak hentam Nik Aziz mahupun PAS sebab parti tu memang parti syaitan. Tapi aku tak tahan bilamana satu komen yang menghina Nabi dilepaskan oleh Malaysiakini seperti dibawah ni:

Korang tengok apa ditulis oleh Ad-Astra-per-astra tu, korang baca dan teliti dia hina siapa? Korang tengok si kafirun dah besar kepala dan boleh hina Nabi ikut suka mereka? Kenapa jadi macam ni? Sebab PAS yang mengalakkan si kafirun ekstrem jadi macam ni!

Tolong la sesiapa buat report polis dan make sure Malaysiakini diambil tindakan yang seberat-beratnya!

Baca juga disini tentang KEBABIAN HADI BEBAL!

31 comments:

  1. Apa.kata HJ Hadi dan Nik Aziz. Mereka benarkan atau tidak. Majlis surat Pas kan tak sepadan dua orang ni

    ReplyDelete
  2. YANG TULIS TU DARI RAKAN PARTI RAKYAT.
    RASA TERHINA TAK HADI AWANG AND NIK AZIZ....FIKIR FIKIR FIKIR LAH.
    MU SOKONG ISLAM KE, MUSOKONG ORANG KUTUK NABI...........NIK AZIZ..........HA HA .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. NIK AZIZ BUKAN FAHAM BAHASA ORANG PUTIH..
      CAKAP KELANTAN PUTAR BELIT, MAKAN NASI DGN BUDU, BAGI TANAH KELANTAN PADA CINA DAP JER YANG DIA TAU..

      Delete
  3. Aspera tu banyak minum san miguel , pala hotak dia pun dah mereng macam pencacai UMNo yang gila sek dan maki hamun. Takkan UMNO tak kenai specis sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 10.35.. Kalu babi, dia tetap babi, apa kena mengena dengan UMNO, PAS. Guna otak sikit masa bincang/tulis. Musuh Islam dimana-mana, bukan terhad dengan UMNO sahaja. DAP pun kapir!! Adakah setiap musuh Islam itu UMNO?? Belajar biar habis bro...Jangan melancap syok sendiri sahaja!! PAS rosak disebabkan orang mentaliti macam lu bro. PAS perlukan orang berilmu dan professional, bukan pelancap macam lu bro.

      Delete
    2. Oleh kerana pakdow awe melancap gambaq neneknya banyak sangat beliau pun mengaku UMNO itu adalah musuh islam. Memang Bodoh la UMNO ni

      Delete
    3. AKU SOKONG NKO..PAS MEMANG PALING BODOH..

      Delete
  4. Kahkahkah. Sape2 boleh tulis hina nabi mcm tu terutamanya penghina Islam terlaknat, MCA! Bodoh bahlul punya Cai Umngok! Mentang2 la anak ex-bos korang tokey arak San Miguel. Selamba jer babi gemuk ni mabuk depan2. Khaktuii.

    ReplyDelete
  5. Orang kapiaq hina Nabi kita, sudah sememangnya perkara biasa ,yang Islam sendiri yang hina Nabi, kita buat bodo saja.... macamana pula tu?Kalau kapiaq kristian kata Nabi kita adalah 'child molester', itu dah lama kita dengar.....dia cuma nak sakitkan hati orang Islam.Orang Kristian kata kita bernabikan seorang 'pervert',kalau itu bagai dikata, maka penganut Islam sudah tentulah menguasai dan memonopoli industri pornografi di dunia,bukannya kristian.Walau bagaimana pun peluang untuk orang Islam menggugat penguasaan kristian dalam industri porno ini agak cerah sekiranya Brother Anwar Bin Ibrahim a.k.a. BABI berjaya menjadi pemerintah negara ini bersama DAP dan PAS.Oleh itu sokonglah mereka pada PRU 13 nanti.

    ReplyDelete
  6. sepatutnya admin semua portal berita, blog dan media2 online menapis semua komen2 yg berunsurkan penghinaan terhadap mana2 agama dan kaum demi menjaga kesejahteraan dan perpaduan masyarakat berbilang agama dan bangsa. semua patut patuh kepada Seksyen 114A...

    ReplyDelete
  7. anon January 14, 2013 at 10:47 PM ni mmg bodo cakap tak guna otak kalau pala otak tu dah taksub jangan kata apa la babi orang DAP sembelih pun kata halal. otak bingai macam lembu kerja nak salah kan orang lain tak habis2 kau tu perfect sgt ke???perangai cam haram

    ReplyDelete
  8. Sebuah gereja di Petaling jaya telah menaikkan kalimah Allah didinding gereja selepas Hj Hadi membenarkan penggunaan kalimah Allah. dan beratus ribu bible Melayu sedia Utk cetakan.

    (Sebarkan Utk renungan umat Islam)

    sumber dari blog pembangkang sendiri : suarapakatanrakyat.com/2013/01/kalimah-allah-keputusan-majlis-syura-pas-bercanggah-pakatan-rakyat/


    Kalimah Allah: Keputusan Majlis Syura PAS Bercanggah Pakatan Rakyat


    BERTAMBAH keliru!! Itulah reaksi pertama penulis sebaik dimaklumkan bahawa Majlis Syura Ulama PAS sebentar tadi memutuskan untuk melarang penganut agama Kristian menggunakan perkataan Allah secara bertulis.

    Anehnya, semua ini berlaku setelah Pakatan Rakyat membenarkan kalimah Allah digunakan oleh pihak gereja, tanpa sesekali menyentuh bentuk penggunaannya sama ada secara bertulis atau secara oral.

    Bagaimanapun kalau pertikaian penggunaan nama Allah dalam kitab Bible berbahasa Melayu dan majalah mingguan gereja, The Herald dijadikan panduan, maka jelas yang dituntut adalah penggunaan kalimah tersebut secara bertulis!!



    Dengan keputusan itu, pemahaman semua orang ialah kalimah Allah boleh digunakan oleh pihak Gereja dalam apa bentuk pun yang dimahukan mereka. Tidak timbul persoalan bertulis atau tidak.

    Penggunaan kalimah tersebut secara oral juga memang tidak pernah menjadi topik pertikaian oleh mana-mana pihak sebelum ini. Kalau penulis tersilap, sila maklumkan dimana.

    Maka itu tidak salah kalau penulis melihat keputusan ini akan mencetus satu masalah yang besar kepada Pakatan Rakyat selepas ini.

    Suka nak dimaklumkan disini bahawa beratus ribu Kitab Bible yang menyebut di dalamnya perkataan Allah telah sedia dicetak untuk diedarkan di kalangan orang Melayu/Islam dalam membantu menambah pemahaman mereka mengenai agama Kristian, sebaik Pakatan Rakyat memutuskan untuk membenarkan penggunaannya oleh masyarakat Kristian.

    Sebuah gereja di Petaling Jaya juga dilaporkan telah menaikkan papan tanda dengan perkataan Allah di dinding bangunan gereja tersebut minggu sudah, sebaik Majlis Presiden Pakatan Rakyat selesai bersidang dan memutuskan perkara tersebut.



    Justeru, penulis dengan ini meminta Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PAS, Datuk Seri Abd Hadi Awang tampil menjelaskan perkara ini kepada rakyat. Apa yang sebenarnya berlaku dan apa yang cuba diselindungkan?

    Penulis juga difahamkan, Hadi tidak berbincang terlebih dahulu dengan Majlis Syura Ulama sebelum menghadiri mesyuarat pada 8 Januari lepas. Kebetulan, bantahan dari anggota Majlis Syura berhubung perkara ini seperti Timbalan Mursyidul Am, Ketua Dewan Ulama dan Nasharudin Mat Isa, bukan satu rahsia lagi.

    Ribut, ribut.

    Artikel Berkaitan:

    Suku Juta Sokong Penggunaan Kalimah Allah Oleh Pihak Gereja
    Kalimah Allah: Jadikan HKR Bukti Perpaduan & Persetujuan

    ReplyDelete
  9. House PK,

    Yang menghina tersebut pasti tak akan terlepas, dia akan menerima akibatnya dalam apa bentuk sekalipun.

    Nik Aziz dah bersetuju dengan Majlis Syura. Dia dah pusing 360 darjah. Dia dah tak benarkan penganut lain guna Kalimah Allah.

    Hj Hadi dah seperti orang termakan telur temaku..

    Tapi biasalah selepas ini puak ni akan kata media tersalah lapurlah, tersalah tafsirlah, putar belit lah dan pelbagai lagi untuk menghalalkan segala keputusan mereka. Akhirnya puak tu akan salahkan UMNO jugak.. tau dah.

    ReplyDelete
  10. surat kabar the age australia dedah kes najib altantuya hari ni. malu lah amenongok satu dunia tau pm malaysia punya jahat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he
      oiii!! tak laku la. RPK idola anuwar ,dah kata itu satu penipuan. dah cepat, pergi masuk jamban cover line. wakakakakakaka!

      Delete
  11. Bodoh siut orng PKR..tulis pakai lutut ke ape?.. fitnah no 1.. habuk pun tarak..makin meluat aku tengok perangai orng PKR ni...kebodohan melampau.. kluar komen semua petik atas langit.. konperm pengikut ajaran langit ayah Pin..

    ReplyDelete
  12. Parpu,

    Bagi aku Najib pun salah juga kerana sanggup mendiamkan diri kerana nak kan undi . Takde alasan lagi. Sepatutnya dia sebagai pemimpin kerajaan tertinggi kena mengambil tindakan. Bukan Playsafe.

    ReplyDelete
  13. Kenap ada orang minat khawin budak berumur 6 tahun ? Apa fikiran dia ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini panggil pedophile ! Lubang kecil dan ketat baru sedap. Ada fahamkah !

      Delete
  14. kalian yg buat komen saling bertumbuk sesama sendiri.. amnogok lah apa lah... penghinaan ini di Malaysia... menghina nabi kita...yg kita berpaut sebagai pesuruh Allah...Islam kepercayaan kita..jika maruah nabi dihina maruah sekelian kita org Islam semua terhina..kalian semua bukannya sama2 nak bangkit mempertahankan penghinaan itu...sebaliknya kalian masih hemtam menghentam sesama sendiri dengan maki hamun yg menjijikkan...kalu di negara luar orang Islam dah bangkit menentang... tapi di Malaysia...apa dah jadi dng org Islam di Malaysia niii....hah.. kalian semua tak rasa apa2 kah... hah...orang Islam Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam,

      saya amat bersetuju dengan pandangan saudara. Sepatutnya org Islam telah lama sedar perkara ini. setelah kekuatan Islam zaman Nabi SAW dan Khulafa' Rasyidin terlalu kuat maka kafir laknatullah menggunakan strategi adu domba pola pemikiran umat Islam sendiri melalui kumpulan-kumpulan kecil seperti Nabi palsu, ajaran sesat, syiah, hatta wahabi jgk. maka sejak itu umat Islam asyik bertelagah sesama sendiri berhubung isu-isu Usul dan Furu'.

      Sampai ke hari ini. sepatutnya mufti kia tegas, kerajaan lebih tegas. ingat, kita semua akan dihisab satu hari nanti. Ulama pula akan dihisab terlebih dahulu dari penyembah berhala, Nau'zubillah...

      yang penting, kita perlu ingat, kehidupan kita di dunia hanya sekadar sehari di alam akhirat nanti...bersediakah kita. janganlah kita siakan usia kita membuat kemungkaran dan tidak menegakkan kemakrufan...maka rugilah kita.

      Umat pada masa ini, sibuk melihat kesalahan orang lain tetapi salah sendiri kita tutup...Kalau ikutkan, kedua-dua pihak (kerajaan dan pembangkang) sama jahat, sama kotor dan sama busuk. Maka, adalah lebih baik kita merawat yang sedia ada daripada menggantikan dengan yang lain. ini pendapat saya yang jahil ini...

      Faqir-illa-rabb

      Delete
    2. betul aku sokong dgn penyataan anon 1.01 am, sepatutnta kita sebagai org islam harus bangkit dan lawan dgn kafir utk mempertahankan maruah agama kita seperti mana kafir dah berani menghina nabi kita ini mmg sudah lebih sgt kafir ini. kita tak pernah hina tuhan mereka. so sudah tiba masanya kita semua org islam utk bertindak demi manjaga maruah agama kita.

      Delete
    3. btl adik 80 aku sokong habis dgn apa yg kau cakapkan ini. kita sebagai org islam marilah ramai2 bangkit dan pertahankan maruah agama kita.

      Delete
  15. Isu bodoh membodohi parti hanya dilakukan orang yang BODOH. Masalah hina Islam ni bukan masalah baru. It happens since Islam first established! Bila kafiruun yang bicara. memang lah dia akan kata macam-macam. Plus, kat Malaysia sendiri, MAJORITI MELAYU ISLAM. Tapi kalau majoriti tu betul2 work and live for Islam. Ikut sunnah Rasulullah(s.a.w). Most likely the non-Muslims in Malaysia takkan look upon Islam dengan cara salah. tapi what are the situation in Malaysia currently? ASK YOURSELF. Kadar jenayah. Illiteracy. MISKIN. Education. Melayu ISLAM ni lah yang teruk semua. WHY? Frankly speaking aku grow up in a family of BN-ians. Apa pun tak dapat!tang aku dapat cuma benci orang cina india, cina makan babi, cina tak mandi, jangan jadi singapore. tapi MELAYU itself aku tak nampak pun try to compete CLEANLY dengan cina. plus the fact Melayu dengan Melayu pun nak gaduh. WATDEFAK?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi jabir jgn nak sgt jadi mat salleh celup, tak kira kalau sesama melayu kita bergadug tapi ini melibatkan agama islam kita mana blh diam nanti kafir naik kepala. pasal kau tak dapat apa2 habuan walaupun kau sokong umno tapi kau silap, patutnya kau bersyukur duduk kat negara yg aman dan damai tanpa rasa takut kau ke hulu dan hilir lagi byk nak cakap pulak kau ini. jabir aku rasalah kaulah manusia yg tak reti nak bersyukur langsunglah.

      Delete
    2. Dengar sini aku nak kasi penerangan sikit.

      Nak tulis, tulis betul-betul laaa. Nak pakai Bahasa Inggeris pakailah secara penuh. Tak perlu pakai nahu dan gaya betul pun tak apa. Pakai slanga pun tak apa. Orang bukan tak Faham. Nak pakai bahasa Melayu pakai betul-betul. Guna bahasa pasar pun tak apa atau loghat kedaerahan pun tak apa. Orang bukan tak paham.

      TAPI orang susah nak faham bila tulisan campur-campur. Susah orang nak baca. KENAPA? Sebab apabila orang membaca orang tidak lihat seketul-seketul perkataan dan huruf. Orang baca perkataan dalam satu ayat secara keseluruhan.

      Conoth lihat ini:- Nki Aiziz iaalh ulama politik yg berjya

      Perkataan CONTOH salah eja , perkataan berjaya juga salah eja. Perkataan "ialah" juga salah eja.

      Tetapi secara keseluruhan orang boleh Faham. Kenapa? Sebab pemikiran kita sudah set kepada pemikiran bahasa melayu. Maka pembacaan itu mudah tak perlu baca seketul-seketul. Kita baca ambil secara satu ayat secara terus.

      Kalau lihat seketul-seketul perkataan maka kita akan berkata "Conoth? apa itu conoth? ceconot Mat Sabu ke?'?

      Tapi bila kita baca satu ayat kita terus faham bahawa itu ialah satu perkataan biasa yakni "CONTOH".

      Lihat ini pula Contoh kedua

      Anawr IbRahim used to be a tomboy once and still finds peepping his male freinds showering orgasmic.

      Banyak salah eja dan salah gunaan contoh Tomboy untuk perempuan tetapi dalam konteksnya kita faham dalam satu ayat. Sebabnya ialah sama di atas tadi iaitu pemikiran kita sudah di setkan untuk membuat pembacaan Bahasa Inggeris.

      Kesimpulannya bila tulis dalam tulisan bercampur aduk macam rojak menyukarkan orang nak baca dengan cepat dan sukar orang nak faham secara pantas. Apabila orang sukar nak faham secara pantas maka orang akan ketepikan pendapat anda walaupun pendapat anda bernas dan betul. Orang malas lah nak ulang-ulang. Penggunaan Rojak-rojak bahasa Inggeris dan Melayu ini menjengkelkan.

      Sebagai peringatan sila lihat video ini apabila keadaan "Rojak" di gunakan dengan betul dan sesuai.

      http://www.youtube.com/watch?v=bD-EznoOcb0

      Delete
  16. MALAYSIAKINI INI MMG BODOH NAK MAMPOS KAFIR HINA NABI KITA PUN DEPA SANGGUP LEPASKAN KOMEN ITU. APA PUNYA ORG KRG INI. KAFIR DAH LEBIH SGT INI SAMPAI NABI KITA PUN DRG DAH HINA MANA PERGINYA ORG2 ISLAM INI BANGKITLAH LAWAN MEREKA DAN ORG PERTAMA YG KITA KENA TUMPASKAN ADALAH MALAYSIAKINI SEBAB SOKONG SGT DEKAT ORG KAFIR PUNYA KENYATAAN.

    ReplyDelete
  17. ADA ORANG YANG KUAT AGAMA TETAPI SUKA PERANG, KUASA, DUIT DAN PEREMPUAN. BOLEHKAH KITA PERCAYA ORANG JENIS INI ?

    ReplyDelete
  18. malaysiakini nie kan mmg kurang ajar sgt2 sbb ada kafir2 yg dok menghina Nabi S.A.W, blh pulak dia lepas kan je komen2 tu semua!!! apa pny mnusia dia nie ha???? kepala hotak btllh!

    ReplyDelete
  19. Woii para pengikut PAS dan pengikut UMNO .... ISU DISINI agama Islam diserang oleh bukan Islam ... tapi masing-masing nak pertahan ideologi politik masing-masing... apa nak jawap depan Allah esok... Nauzubillah .... tolong lah bersatu .... jangan asyik manyalahkan orang itu dan ini.... boleh tak ketepikan dulu sentimen politik

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!