CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Saturday, January 12, 2013

GEMPAR LIVE! MARI TENGOK VELLFIRE NIK AZIZ MB KELANTAN BEBAL!

Wahai rakyat Kelantan! Inilah menteri besar kamu yang kata naik basikal je selalu, dulu pakai S-Class sekarang sudah canggih pakai Vellfire! Errr, ni pejuang untuk rakyat? Kelantan air kiuning dia sendiri pakai Vellfire...wow. wow. wow

52 comments:

  1. orang kelantan ni mmg da xboleh ubah la n bebal nk mampos, dorg ni lebih kurg mcm orang pinoy, assabiyah kuat sgt. Sengal nak mampos, brani ckp klantan ngan aku? Aku x layan la sial, buat2 x dgr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. +1 sokong, tapi rakyat kelantan yg ok pon ada. Tapi mmg boleh bilang dgn jari yg ok ni.

      Delete
    2. Aku pon setuju dengan kenyataan ni.dorg kalau solo ok tp kalo ramai2 kalah ungka.

      Delete
    3. Itu belum tengok kete sultan diorang, kete mengalahkan no. plat WWW1... bukan sekali ganda... mau 10 kali ganda kot... ZUHUD beb...

      Delete
    4. Ini namanye zuhud pale bapok mung....kalo org len kemain lagi puak kera tuh mencerca dan mnghina...smp xsgp aq baca kengkadang....

      Duit rasuah.. ooops silap duit sedekah sbb bg tanah kat Nga & Ngeh kot dpt beli vellfire...huuuuu.....zuhud zuhud

      Delete
    5. +10 mereka ni bising2 berpuak tapi cari makan di tempat orang juga
      piraa.. di mana pelusuk ada orang mereka. orang2 ni bila perlu baru cari kita bila jumpa geng depa...mmg kita pun dia kenal

      Delete
    6. bini pak long hangJanuary 12, 2013 at 8:25 PM

      pembohong besaq wsn95 tu didaftarkan atas nama parpukari.....dia saja nak tayang kereta baru dia......dia bagi tahu yg MB Kelantan punya....ala parpukari mengaku je lah beli kereta tu dgn duit membuat fitnah di bloq hang.....keh keh keh......masanya dah makin dekat.....

      Delete
    7. awat hang cakap kurang ajar???? cilaker!!! kalau aku kenal hang, dah lama aku tibai...!

      Delete
    8. bro sorry mencelah k.aku ni bdk klate,so aku nk ckap kat korg,smua ngeri sama saja.bkn rakyat klate je cari makan kat tempat org.smua negeri sama saja.mngikut pngalaman aku smasa mrantau di Shah Alam,smua ngeri sama aje, berpuak2.bkan bdk2 klate je.klau ko bnci kan pas,jgn nk slahkan smua rkyat klate k.aku ni pnyokong kuat BN,tp aku x suka la cara korg ckap psal bdk2 klate.so klau nk ckap psal politik,ckap je psal politik,jgn plk nk campur dgn keNEGERIAN.mangkuk hayun btul.

      Delete
    9. anon 1:48...yang hang nak marah statement bro tu pasal aper...dah meme kenyataan puak mu lagu tuh...g la kat maner pun...mesti puak mu yg banyak buat hal...lg satu aku maroh kerajaan bn sbb banyak bagi muka kat ore pantai timur ni...sume ada kuota utk puak tu...alasan sbb puak tu susah...ore lain susah2 blajar dapat gred baguih pun tok leh masuk u sbb nak bg peluang kat ore pantai timur walaupun kelulusan tak sebrapo...mati la lagu tu...dah la dapat banyak kemudahan dr kerajaan...dah senang kutuk balik...pas tu cukai pun tak nok bayar...semua nak percuma...mmg puak mu dasar bangsat...tak kenang budi...sial

      Delete
    10. kak anon 11:45, hang orang mana? cuba habaq mai.... aku list kan perangai orang negeri kau yang hati macam apa entah.. cakap sedap mulut je mentang mentang tak semuka

      Delete
  2. yup,agree wif u..xsemua xok...tp rmai y truk n memalukan agama bangsa ngra..memalukan negeri sndri y dbanggakn dgn negri serambi mekah.

    ReplyDelete
  3. Bising di ruangan ulasan blog, kecoh di jalan, kecoh dalam stadium tak guna, eloklah kalau buat temujanji dengan PM dan cakap pada dia, dia pun Melayu juga, bukan bangsa lain. Tak de duit nak ke Putra Jaya ke? Parking berapa ringgit sangat pun.

    Cakap terus pada PM, TERJERIT TERLOLONG kat tempat lain buat haper? Aku dulu terus je jumpa PM, setelah buat temujanji, PM sedia jumpa, walaupun cuma 30minit, dan beliau sudi mendengar cadangan dan pandangan serta aduan kami.

    Lepas jumpa PM, dia ajak kami minum teh, lepas tu kami ke Taman Botanikal Putra Jaya untuk sessi bergambar dan seterusnya kami ke tasik Putra Jaya untuk Naik Cruise dan bersholat di Masjid Sultan Mizan ( Masjid Besi) , cantik betul pemandangan di Putra Jaya.

    Hujung minggu pun kami selalu ke Putra Jaya untuk main kapal layar RC, Seawind dan Kyosho, dan di sediakan juga padang untuk terbangkan kapal terbang RC. di Puchong pun ada tanah lapang tapi pemain RC ramai sangat. Kadang-kadAng PM pun turun padang menjenguk kami. Ada sesiapa yang nak sertai kami, sangat dialu-alukan, RC1Malaysia, semua kaum ada, semua jenis dan tahap orang ada, semua bersatu dan saling membantu dalam sukan RC ni.

    Komplek membeli belah pun ada, iaitu Alamanda, anda boleh bershopping sakan. Ada air pancut, ada aircon dan banyak restoran. panggung wayang pun ada, dengan filem filem terkini dan anda boleh membayar harga tiket murah pada hari Rabu waktu Pejabat.

    Saya suka Putra Jaya sebab saya tidak pernah pun dihalang dari ke Putra Jaya, sesiapa pun boleh ke Putra Jaya. Jalan tidak sesak, pemandangan cantik, banyak masjid, makanan dan minuman boleh didapati dengan senang, terutama makanan halal dan makanan arab.

    Walaupun agak mahal. Tapi Putra Jaya memang terbaik.

    Jom ke Putra Jaya, bawa keluarga atau teman lelaki/wanita anda. Bangak sudut dan pemandangan yang sesuai untuk ambil gambar. Pada hari biasa ramai bakal pemgantin samada Melayu, Cina atau India atau lain lain kaum datang ke Putra Jaya untuk penggambaran buat album gambar Perkahwinan atau video perkahwinan.

    Kami tidak berniaga tukang gambar perkahwinan, tapi kami memang suka dengan Putra Jaya seba banyak 'angle dan background' yang cantik. Satu daripada tempat yang cantik ialah Taman Botani. Ala -ala tanah Arab gitu. Tempatnya tidak jauh dari Pejabat Perdana Menteri.

    Jika anda sudah memang banyak duit dan memang kaya, bolehlah makan di Hotel Pullman atau ke Marriot Putra Jaya, makanannya memang sedap belaka dan puas serta mengenyangkan. Layanan dari para pekerja hotel memang tahap diraja, tapi jangan terkejut bila mendapat billnya. Tepuk poket tanya selera. Kami pernah ke hotel hotel ini bersama keluarga baru baru ini, untuk majlis makan malam sekeluarga.

    Jambatan jambatan di Putra Jaya juga adalah tempat yang sangat sesuai dan cantik untuk ambil gambar (photo shoot). Waktu pagi matahari terbit atau waktu senja. Lepas shoot waktu senja, cepat cepatlah ke Masjid ye, nanti waktu Maghrib tamat.

    Kawasan riadah juga di sediakan untuk pengunjung yang suka beriadah. Anda boleh buat senam dagu, larian kecil, lompat palang dan sebangainya.

    Di Precint 16 ada kolam renang awam, terletak di bahagian belakang Aamanda. Dengan bayaran RM2.00 seorang, anda boleh berenang dan main air sepuas hati bersama keluarga. Lepas berenang dan main air, mesti laparkan? Anda boleh terus ke gerai makanan yang terletak di kompleks Masyarakat Precint 16 itu, dan harga makanan jauh lebih murah dari di mana mana tempat di Ibukota KL.

    tak puas hati dengan apa yang saya paparkan? Jom ke Putra Jaya, beramal sambil menikmati pemandangan dan keindahan keagungan Allah Subhanawata'ala.

    Sekian.

    Sorry bro, lari tajuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh keh keh.....kasi roti kosong satu mamak.....dey macha roti teloq tarak ka.........

      Delete
    2. meme riak la.nak kasi smua org tau dia bleh makan kat htel.igt ko je ke penah pegi Putrajaya.poooorahhh...

      Delete
  4. Nasib baik bukan Hell fire..

    ReplyDelete
  5. Apa lah nik aziz ni, dia naik kenderaan mewah, rakyat kelantan naik basikal....

    Contohi lah pemimpin umno yang zuhud tu, mereka menolak dunia...kerana bagi mereka dunia itu melalaikan.

    Tidak ada pemimpin umno berkenderaan hebat & mewah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wEI BINGAI SEKURANG-KURANGNYA PEMIMPIN UMNO TAK HIPOKRIT MACAM PORK NIK

      Delete
    2. SEBELUM NI WAKIL RAKYAT PAS YG MENGATA PEMIMPIN UMNO HIDUP MEWAH TAPI PEMIMPIN PAS PUN HIDUP MEWAH..ORANG PAS NI MEMANG HIPOKRIT...DULU KATA PUTRAJAYA MEMBAZIR SEKARANG NI MCM ORG GILA TALAK NAK PUTRAJAYA...DULU TAK KISAH PUN PASAL FELDA..PAS PUN TAK ADA JASA ATAU IDEA UNTUK TUBUH FELDA...SEKARANG NI SIBUK PULAK PAS MEMBELA ORG FELDA...APALAH JASA PAS KAT MALAYSIA NI...DULU KATA NAK LAKSANA HUDUD..TAPI SEKARANG NI TAK BUAT APA-APA PUN...TGK KEDAH, SELANGOR, PULAU PINANG, KEDAH..TAK ADA APA PUN..SEKARANG NI PASAL KALIMAH ALLAH PUN NAK IKUT DAP DGN PKR...MEMANG HANCURLAH PAS..

      Delete
    3. ini lah bahana fitnah parpukari........mewah mewah org PAS pun tak le guna duit rasuah utk beli kereta....yg belah merah nu dah le pakai kereta mewah dapat dr hasil yg ntah apa apa.......mcm parpukari juga cari makan dgn fitnah org keh keh keh........dah namanya pun kaki tongang todi......

      Delete
  6. Pok Nik memang tak layak jadi MB, duduk pun rumah buruk dgn perabot lama. Sepatutnya nak jadi MB kena berlagak macam Khir Toyol atau MB-MB BN lain yg tinggal dlm mahligai besar dan indah. Bodo betul Pok Nik, apa dia ingat merendah diri seperti Saidina Umar itu bagus sangat ke? Sekarang zaman kita berlagak seperti Emperor Rom, bukan berlagak seperti khalifah ar-rashidin...tak percaya tanya wakil2 rakyat BN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. blakang rumah die yg buruk tu rumah sapa eh yg mewah tu??whiowhio

      Delete
    2. da ada duet, pemimpim umno beli la kreta mewah. nik aziz yg miskin dok rumah buruk ni mane die dpt duet bli kreta mewah tu? untung la nik aziz, bg rakyat minom air kuning pon dorg tetap sokong, agak nya klo die ckp minom air kencing die boleh hapus dosa2 besar pon ada org prcaya gak.

      Delete
    3. WAKIL RAKYAT BN PUN TAK MENGUTUK DAN MENGATA PEMIMPIN PAS SEBELUM NI..MASALAHNYA ORANG PAS NI MENGATA, MENGUTUK WAKIL RAKYAT BN MCM DIORANG NI JE BAGUS SGT TAPI HAKIKATNYA WAKIL RAKYAT PAS PUN HIDUP MEWAH..PAKAI KETA MEWAH JUGAK...MEMANG HIPOKRIT TAHAP GABAN...TULAH BILA MENUDUH ORANG LAIN KENA KAT BATANG HIDUNG SENDIRI...

      Delete
    4. tak guna la cakap dgn puak yg tak der otak ni...banyak sangat makan kunyit nuar jubuq tu sebab otak jadi beku...org yang tak g negara luar samada dialam nyata atau alam maya mmg la mcm tu...fikiran sempit...tak bulih bukak minda...tak bulih pikir cara waras...yang dia tau cuma fitnah yang dia baca dlm harakah...dlm roket...dlm paper parti liwat...ataupun apa yg pemimpin sesat meraka cakap...malang sungguh la puak2 nih...agama pun sanggup jual utk dapat undi...kesian sungguh...

      Delete
  7. Kerja dia hanya mengkafirkan orang. Orang kelantan nak cari kerja kena pergi negeri BN. Kelantan apa ada? Ada pelaburan? Kilang ada berapa? Peluang pekerjaan ada? Yang ada Hotel Perdana, tempat mat sabu enjut bini orang. Inilah orang orang yang orang kelantan sokong. Nak cari makan untuk anak bini pergi negeri BN. Dah itu cakap besar. Ada otak pikirlah. Sampai bila nak hidup macam ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU. NAK KERJA CARI KAT NEGERI BN. NAK RUMAH & TANAH DUK KAT NEGERI BN. JALAN UNTUK BERLUMBA BALIK KLATE KALU TAK LALU JALAN BN TAK DAPAT BALIK. KERETA BESAR, CAKAP BESAR TAPI OTAK UDANG. KALU BN JAHAT SANGAT DAH LAMA DAH KORANG BALIK KELANTAN MENYELAM IKUT LAUT CINA SELATAN.

      Delete
  8. Mmg la blogger umno ni bodoh bodoh belaka. Dah bodoh sombong pulak. Dah tak ada idea nak buat entri buat la cerita cerita yg tak ada kualiti. Kalau dia datang naik basikal pun ko org kutuk jugak. Kalau anak menteri menteri bermewah mewah dgn harta korupsi mak bapak dia org tak ada pulak yg berani kutuk.
    Bye bye umno. INIKALILAH.

    ReplyDelete
  9. N.ajis? aku kelih muka tua ni naik meluat

    ReplyDelete
  10. bila nak mampos nik kambing ni...ulamak pkuimak akhir zaman..nak je ludah muka nik kambing ni

    ReplyDelete
  11. Naik.saja takkan tak boleh. Nik aziz.pun dah uzur takkan.nak naik lori body kayu

    ReplyDelete
  12. Ayuh terbalikkan n bakar kereta tu, oops lupa. kami lebih berwawasan dr puak pencacai anjing kurap.

    ReplyDelete
  13. bagilah tua kutuk tu rasa naik keta mewah... tak haram tapi haramjadah

    ReplyDelete
  14. sian lembu2 umguk air kencing babi ngan rumput babi dah habiske umguk lupa nak supplyke

    ReplyDelete
  15. foyoooohhhhhh aku dengar selama ini si nik ajis nie pergi mana2 naik basikal je....
    mana pergi basikal azimatnya dah sampai ke syurga ke??
    sambil membawa guan eng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. APALAH KAU INI KEJORA MALAM ZAMAN KAN DAH BERUBAH POK NIK PUN NAK KAYA JUGAKLAH ITU SEBAB ITU DIA SANGGUP BERKERJASAMA DGN PAKATAN DAN DAP.

      Delete
  16. Menteri Besar sebuah negeri yang begitu pesat membangun dengan menyediakan peluang perkerjaan serta kemudahan bagi rakyatnya pun tak guna perkataan Menteri Besar di plate kenderaan rasmiya mahupun kenderaan lain dengan hanya meletakan nama Negerinya sahaja itupun kenderaan rasminya hanya sebuah PROTON Perdana Executive.
    Malah Sultan negeri tersebut yang mempunyai serta mewarisi harta yang tidak ternilai yang sering menjadi cemuhan serta bahan fitnah penyokong pembangkang pun hanya meletakkan nama NEGERInya sahaja dikenderaan beliau tanpa meletakkan perkataan 'Sultan'.
    Paku Dulang,Paku Serpih.....Mengata Orang,Awak Yang Lebih.....

    ReplyDelete
  17. Tak baik kau org kutuk nik ajis...kesian kalau dia naik basikal dr kelantan-kl.

    ReplyDelete
  18. dengan 'penyembah'2 nik ajis, ko toksah condemn orang tua kutuk tu. nabi sendiri kata nabi tu mcm budak nama mat je xkesah, nama Allah digadai xkesah.. takat benda ni xde pun bg diorg

    ReplyDelete
  19. inilah sikap sebenar nik ajis sebenarnya, penting diri punya org. dia mesti nak cari kekayaan dia dulu dari nak tolong rakyat dialah itu.

    ReplyDelete
  20. Inilah cara kehidupan Islamku. Sederhanakan. Aku nak ikut cara Saidina Omar. Sederhanakan.

    ReplyDelete
  21. jadi? apa masalah pakai kreta mcm tu? dia beli kreta tu pakai duit pendapatan kilang arak St Miguel kat filipina ker? Atau dia guna duit pendapatan Scomi Precision Engineering yg pernah supply part senjata nuklear kat Libya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. DUIT TABUNG MEMALI KEMANA YA.

      Delete
  22. Saya nal bagi comment kat anon yang paling atas tu.

    jangan kererlaluan bagi comment kat orang kelantan. yang kita marahkan orang , marahkan orang Pas lah.
    hang bagitau hang orang mana.. nanti kita pakat list down perangainya macamana; assobiyah ke? cakap slang BM ke? kenegerian ke?
    semua orang macam tu lah... cuma kelantan slang dia orang semua kenal.. kalau negeri lain tak berapa nak cam lah.
    sekian

    ReplyDelete
  23. Hoi bodoh. .... ni bukan vellfire. .. ini alfard. ... bodoh LA. ... dah la kerjenya fitnah. ....

    ReplyDelete
  24. anak klate melor ..mmg 100% setuju..bkn fanatik b.n sgt tp ckup dr segi mentaliti pengikut pas smmgye brbza ..trlalu taksub fanatic gile dgn segala apa suara pandangan dr nik aziz..hgga trbwa2 s dlm hubungan kemsyarakatan dn kini bkn LG spt zmn pemrnthn b.n. 90an dulu..skg ni pn org b.n pg je msjd walaupn yg mengimami imam pas ..ttp makmum pas xkn jejak ziarah sedara kaum kerabat berlainn fahaman..apakh lainye tahap fahaman pengikut pas ini ..aku pn xtau..
    akn tetap aku pangkh b.n pru 13..bkn psl fanatik ttp krn kesejahteraan fahaman dlm mssyarakat & sumbangn jasa b.n..
    klu utk agama sahaja mn akn ada pasar melor..

    ReplyDelete
  25. aku bukan orang kelantan... tapi orang kelantan semua bijak... yg tak bijak tu orang PAS... bab kete hell fire ni... tu duit Tabung Memali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul2...aku stuju sgt dgn pernyataan ko 2.jgn ckap org klate tak cerdik sbab pas yg pgang klate.yg tak cerdiknya penyokong2 pas.klau dsbabkan pas pgang klate maka korg ckap rakyat klate tak cerdik,maka smua rakyat yg mn di bawah pimpinan pembangkang smuanya BODOH la.terutamanya rakyak P.Pinang.pasai ape? Pasai depa pi sokong menate cina wat pe?ni la BODOH yg nyata.AKU BANGGA AKU RAKYAT KELANTAN.TP AKU TAK PERNAH SOKONG PAS.

      Delete
  26. sekrng ni ko orang nk kutuk ke, maki ke, sumpah seranah ke ikut hati ko orang la, tk guna aku nk nasihatkan kerana korang jenis manusia tak ada akhlak, tak ada agama, tak takut balasan Allah, tak takut neraka dan memang jenis macam korang ni spesis yang tak kenal dan tak tahu apa tujuan hidup.

    ReplyDelete
  27. that's not toyota vellfire .. it's toyota alphard.. don't simply copy from other blogs

    ReplyDelete
  28. VELLFIRE KE..ALPHARD KER TETAP KERETA..BESAR PULAK TU... BUKAN UNTA ATAU KERETA LEMBU.JADI APA YG GAH SANGAT MEMBESARKAN MANUSIA NI..SEDANGKAN DIA NI PUN TAK LARI DARI NAFSU KEDUNIAAN DAN KEBENDAAN...SENDIRI PIKIR LA..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!