CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Monday, January 21, 2013

GEMPAR BERAPI! DALANG PENGEDAR BIBLE SEKOLAH MENENGAH JELUTONG DIBONGKAR!

Di sebalik cubaan Khalid Samad untuk membela pastor-pastor yang gambar dan kegiatan mereka dirakamkan oleh individu tertentu sebelum dimuatnaik ke Internet, siasatan ke atas Bible yang disebarkan pula sedang dijalankan secara giat, sebelum proses memberkas kedua-dua pastor tersebut serta dalang di belakang mereka dilakukan.

Hasil siasatan mendapati ‘BIBLE SEKOLAH MENENGAH JELUTONG’ yang telah disebarkan pada 17 Januari 2013 itu mendapati:

Bible tersebut mempunyai Kulit Hadapan berukuran 3 inci X 4.8 inci dan mempunyai 643 helaian muka surat. Pada muka hadapan tertulis ‘NEW TESTAMENT’ *PSALM PROVERBS’ dan mempunyai lambang salib dalam bulatan dengan tulisan berwarna emas.

Bahasa yang digunakan adalah Bahasa Inggeris.

Read more...

20 comments:

  1. khalid ni tak serupa abang dia ts sahril. Abang dia ts sahril dahlama berjuang dlm umno banyak tolong bangsa dan agama islam. contoh masjid bandar baru uda kat tampoi jb selalu dia bantu. siap kat masjid tu ada ATM dan progrem keugamaan. Si khalid ni lak sibuk dgn kristian dan gerega. Harap ts sahril boleh beri nasihat kat khalid.

    ReplyDelete
  2. Ceta lah sikit utusansex kalah lagi kat anuar kena bayar ganti rugi banyak tu sian lembu2 umguk ashik kalah je

    ReplyDelete
    Replies
    1. So skrg mahkamah adil tak? Saman 50 juta dpt 45 ribu jer..kahkahkahkah....sedey...

      Delete
    2. Menyampah tengok muka anwar. Tak suka! Tak suka! Tak suka!

      Delete
  3. Yelah, apasal tak cerita Untutsan kalah di mahkamah???? Syok oooo berita tu... mengatasi bideo china doll hangpa.

    ReplyDelete
  4. waaa.. kalu utusan kalah kat mahkamah lawan anwar maka mahkamah malaysia ni tak laaa berat sebelah kan, kan, kan

    ReplyDelete
  5. Boleh terima ke kalau UTUSAN selalu menang di mahkamah ? nanti dikatakan berat sebelah......

    ReplyDelete
  6. pokok nya berita fitnah bodoh

    ReplyDelete
  7. ni bukan kes first parpu.. sebelom ni aku tebaca yg kristian penang guna ayat2 Quran putar belit utk dakwah kristian kt penang.. benda ni dah lama.

    baca kat sini

    http://satuhala.blogspot.com/2011/08/gerakan-misi-penginjil-di-pulau-pinang.html#more

    ReplyDelete
  8. Cai2 pr ni menang pn slh kalah lg lh b'kokok mkamah tk adil lh tk penah b'syukur babi2 ni.

    ReplyDelete
  9. mesti pendatang philipin yang UMNO bagi IC tu. UMNo soh dia buat untuk dapat IC supaya boleh dibuat isu. Rakyat to sebodoh UMNO. Lagipun kalau nak baca bible bahasa apa pun tak yah ambil teppi jalan. Kat inteernet pun belambak. Apa la punya bodo UMNO ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam anon 07.30,apa isu sebenar yang nk sdra hujahkn dlm komen sdra...yang mana satu...pati dari filipina?? Bible dlm berbagai bahasa di internet?? Atas dasar kelemahan saya sebagai manusia,saya tak nmpak atau faham maksud sdra... Tiba2...'apa la punya bodo umno'

      Delete
    2. Kalau Betul Mereka Edar Bible, Kenapa Tak Tangkap?

      Edar Kitab Injil : Hasutan Perkauman Terbaru Alihkan Perhatian RakyatDakwaan ada cubaan untuk mengedar kitab Injil kepada pelajar Islam di Pulau Pinang merupakan hasutan perkauman terbaru bagi mengalihkan perhatian rakyat, dakwa MP Shah Alam Khalid Samad.Khalid berkata rakyat jangan terpengaruh dengan hasutan perkauman yang kini cuba ditiup oleh sesetengah pihak yang tidak bertanggungjawab.Khalid menegaskan perkara itu tidak masuk akal dan merupakan fitnah jahat yang dilakukan bagi mencetuskan kemarahan umat Islam selepas isu penggunaan Kalimah Allah.“Jika betul perkara itu berlaku, mengapa hanya mengambil video dan tidak menangkap perlaku itu? “Tangkap saja sebab pelaku itu sudah menyalahi undang-undang dan perlembagaan. Kenapa tidak serahkan kepada pihak polis? Kenapa hanya dimuat naik di Youtube dan Facebook?“Sebagai rakyat, jangan mudah diperbodohkan Umno-BN. Mereka sudah terdesak dan tersempit oleh itu mereka lakukan pelbagai perkara,” katanya dalam ucapannya di Program Merdeka Rakyat, di Seksyen 17, di sini semalam.Tambahnya, Umno-BN sengaja membangkitkan isu perkauman yang lain selepas isu kalimah Allah dan amanat Haji Hadi tidak berkesan.Baru-baru ini, terdapat dakwaan bahawa kita Injil diedarkan kepada pelajar Islam, dipercayai oleh dua lelaki di hadapan sebuah sekolah menengah di Jelutong, Pulau Pinang.Mereka yang berpakaian kemas didapati mengedarkan kitab tersebut kepada kira-kira 50 pelajar termasuk pelajar Islam yang sedang masuk dan keluar sekolah ketika waktu pertukaran sesi persekolahan pagi dan petang itu. 

      Delete
    3. Anon 11.58pm, ini adalah isu akidah. Bukan soal perkauman. Kenapa org tu tak tunggu depan sekolah cina @ tamil? Kenapa nak edar risalah dikawasan yg ramai pelajar muslim? Tentang penangkapan pula apa pula hak orang awam utk buat tangkapan? Nah.. sekarang dah ada video, sewajibnya pihak MP Shah Alam bantu utk buat tangkapan agar siasatan boleh dibuat atas dasar kesalahan undang2 & perlembagaan. Itu pun kalau MP percaya lah sbb ketua MP pun cakap video tu dihasilkan dari besi (kamera).

      Delete
  10. mana khalid .takkan tak nampak kot apa orang kafir buat kat jelutong

    ReplyDelete
  11. PADA PIHAK BERKUASA SEGERALAH AMBIK TINDAKAN SEBELUM TERLAMBAT JANGAN SAMPAI KAFIR MEMKAFIRKAN ORANG ISLAM...

    ReplyDelete
  12. Dalam bible tu ada tulis tak tak boleh makan babi, tak boleh minum arak dan tak boleh berzina ( dengan lelaki maupun isteri orang)

    ReplyDelete
  13. hahahaha...
    Apabila Guan Eng timbulkan isu Allah, suasana menjadi panas. Puak kristian pasti tidak akan berani membuat sebarang tindakan dalam situasi spt sekarang. Malangnya kebodohan Umngok semakin nyata apabila menganggap puak kristian ni bebal menyebarkan Injil kpd pelajar muslim dlm keadaan sekarang.

    Nampak sangat ia dilakonkan dgn mengupah org kristian yg gila duit supaya sebar bible tu. Akhirnya keesokan hari, keluarlah satu kenyataan dari ularmak org kuat umngok, mengatakan: INILAH AKIBATNYA KALAU NAMA ALLAH DIGUNAKAN OLEH BUKAN ISLAM. AKHIRNYA MEREKA MENYEBARKAN AGAMA SEHINGGA KE SEKOLAH.

    nampak tak lakonannya...ularmak umngok tu ada landasan kukuh keluarkan kenyataannya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hang tak spin macam tu ada apa cara lagi hujah hang nak menghalalkan tindakan bangang para ularmak hang? Anwar sedap2 balun hangpa kata gambar super impose dah tu sampai bab ugama yang jadi peganganpun bboleh lagi dok anggap mainan politik..se-hina2 umno pun takda lah sampai sanggup jual agama macam puak2 pr..pemimpin umno masih waras dan masih ada kesedaran bahawa agama inilah yang bakal kami tinggalkan sebagai penyelamat anak cucu kami, jangankan Allah..hanya nabi tak mengaku umat pun kami umno dah tak sanggup sebab takut jadi wali fasik dan kami tak mahu anak perempuan kami yang kami walikan berada didalam keadaan zina sepanjang hayat. -k.k

      Delete
    2. Salam anon 4.25...jika benar apa yg spti tuan katakan maka laknat dari Allah yg paling sesuai utk parti Umno...namun tuan jika hujahan tuan itu semata2 tuduhan tanpa bukti serta fakta maka tuan telah lakukan satu fitnah kepada umat islam yg lain.

      Tuan,ini bukan lagi masa utk kita bermain2 dgn politik yg mana mungkn akibatnya anak serta cucu kita menerima akibat dari sikap bebal serta kedangkalan kita berpolitik...
      Tuan sedar tak yg isu kita perkatakan ialah pegangan kita,akidah kita serta matlamat hidup kita...tuan,mohon kepada Allah utk memberi kita hidayah sebelum kita memberi hujah2,semoga kita berada dalam kawalan Nya.

      Pendakwah kristian tidak pernah berhenti cuba memurtadkan org islam sejak ribuan tahun dulu...para mubaligh ini sanggup menempuh jalan yg sukar suatu masa dulu kenegara lain,semata2 kerana tujuan utama mereka...jadi apalah sangat setakat mengedar bible di bumi yg aman serta tindakan mereka seolah2 di restui oleh umat islam sendiri...maaf saya katakan yg tuan sndiri seperti merestui perbuatan mereka...kenapa???tuan dgn mudah mengalihkan isu ini kepada umno...mana pandangan tuan yg mampu kita tangani isu ini secara lebih berhemah.

      Memang perkara mudah utk kita 'hit n run' dlm berpolitik,namun tuan tnyalah hati kita jiwa kita kerana ini akidah kita... Apakah berbaloi perjuangan kita,jika negara kita terlepas ketangan kaum lain...maka merempatlah kita.namun jika akidah kita di perkotakkatikkan maka....wallahuallam

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!