FUYOH! SEJARAH TUN MAHATHIR YANG AKAN BUATKAN PAKATAN JADI GILA MEROYAN! WAJIB DIBACA

Aku nak kisah ini dibaca oleh semua rakyat Malaysia! Tak kira la tua ke muda ke. Korang kena tahu jasa Tun Mahathir yang tak akan diceritakan oleh PAS, Anwar mahupun DAP. Benda ini mereka akan sorok dan mereka tak mahu anak-anak muda tahu perkara sebenar.

Apa yang aku tahu selama ini, Anwar menipu pengikut PAS yang memang dah sedia bahlol dan bodoh nak mampos dengan kisah dia yang emnciptakan UIA la, Bank Islam la dan segala macam islamik la, pada hakikatnya yang telah membuat segalanya itu adalah Tun Dr Mahathir.

Apa yang korang nak baca ni adalah baru sikit je, sangat sikit kalau nak dibanding dengan jasa Tun Mahathir. Kadang-kadang aku sedih tengok bagaimana penyokong Pakatan menghina beliau, kat negara sini yang banyak jasa dia ni. Padahal orang luar sanjung dia tinggi dengan segala apa yang telah dia lakukan.

Mari baca dan hayati apa yang aku petik dari SEL13.COM

Kalau dengar cerita Anwar Ibrahim, sememangnya, dia seorang sahajalah yang berani, yang pandai, yang hebat, yang bijaksana dan sebagainya. Namun sehingga ke hari ini, yang terbukti, dia hanyalah seorang penipu dan pelakon yang sangat hebat. Walaupun telah dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Selangor bergaji seringgit, Anwar Ibrahim hanya pandai menggunakan kedudukannya itu untuk menyamun duit rakyat Selangor bagi tujuan dia berfoya-foya di luar negara tanpa satu sen pun dikembalikan kepada rakyat Selangor yang ternanti-nanti fungsi jawatan Penasihat Ekonomi Selangor itu.

Pernahkah anda mendengar langkah-langkah berani yang diambil oleh Anwar Ibrahim untuk membuktikan bahawa dia adalah seorang pemegang tanggungjawab ekonomi Malaysia selain daripada skandal memalukan apabila dia cuba menyerahkan ekonomi dan sistem perbankan negara ini kepada IMF dan apabila rancangannya tidak berjaya, dia menyalahkan Dr. Mahathir atas kejatuhan ekonomi dan kewangan Malaysia, walaupun satu dunia tahu, kejatuhan tersebut adalah disebabkan oleh serangan pasukan penyangak matawang, George Soros.

Dan akhirnya terbukti George Soros bekerjasama dengan Anwar Ibrahim, terutama menerusi bantuan yang diberikan oleh George Soros kepada PKR dan NGO-NGO pro Anwar Ibrahim untuk menggulingkan Kerajaan Barisan Nasional selepas PRU12 menerusi demonstrasi dan kempen hasutan kebencian serta permusuhan agama.

Tentu ramai yang ingin tahu, mengapa Dr. Mahathir begitu dibenci oleh Barat dan Yahudi sedangkan dia bukanlah seorang pejuang bersenjata atau pengebom berani mati mahupun pemimpin yang kerap kali melaungkan jihad berdarah dan menjanjikan syurga kepada para pendengar serta pemercaya mereka?

Berikut adalah secebis daripada punca mengapa Dr. Mahathir dibenci oleh Kapitalis Barat walaupun Dr. Mahathir tidak pernah membangga-banggakan dirinya dengan tindakannya itu. Malah dia tidak menjadikan peristiwa-peristiwa tersebut sebagai pembuktian jasanya kepada negara, walaupun tindakannya itu memberikan anjakan besar kepada rakyat negara ini.

Agak malang kerana jasa-jasa besarnya itu mulai dilupakan oleh generasi baru kerana keasyikan mereka mendengar temberang Anwar Ibrahim dan konco-konconya.

Tahukah anda, orang yang paling benci dengan Mahathir bin Mohamad dari kalangan pemimpin Barat adalah Margaret Thatcher, bekas Perdana Menteri Britain yang telah dimalukan oleh Dr. Mahathir selepas kebongkakan Wanita Besi itu ditundukkan dengan cara yang sangat mudah.

Baca seterusnya di SEL13.com

110 Responses to "FUYOH! SEJARAH TUN MAHATHIR YANG AKAN BUATKAN PAKATAN JADI GILA MEROYAN! WAJIB DIBACA"

  1. Memang Nuar Jubor dan Isteri adalah pelakun murahan, autaw Keling, Bapa Tak Bermoral, Bapa Takde Maruah, Bapa Korupsi, Bapa Bacul, Bapa Pelacuran, Bapa LiwaT, Bapa Zina, Bapa Perosak, Najis vavi yg harus direjam sperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi Zionist. Memang sudah terang lagi bersuloh, barua lahanat Yahudi Zionist sanggup menjadi perkakas Yahudi Zionist Neocons untuk menghancurkan negeri2 Islam dalam Asia termasuk bumi Tanah Melayu. Janganlah yg merelakan diri anda dilahanat kerana menyokong dan menjilat Nuar jubor kerena azab Allah sungguh dahshat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bapak madey nama sebenar iskandar kutty murusami bila dapat kerakyatan mesia tukar nama mohamed kutty je. tupu mujorlah tengku nak kasi kalu tak sampai sekarang madey masih rakyat karela india. dah cukup tipu semua bani melayu dah dapat duit 44 bilion usd masih lagi nak tipu bani malayu terutama amenongoh yg dibawah2 tu yg haprak2 . sayangnya masih tak sedar lagi sampai sekarang ni . kuikuikuikui booo

      Delete
    2. Simpati saya utk sdra..sdra dah check dgn keluarga tntng keturunan sdra...mana tahu ntah2 sdra ni berketurunan 'Rohingnya' yg dtg atas tiket pelarian unhr...utk apa burukan keturunan org yg telah membuktikan kehebatan beliau..jika bukan pm pun,beliau berjaya sebagai doktor... Nko ada...

      Delete
    3. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

      Delete
    4. Indahnya bahasa sdra...anwar tidak lngsung bermakna utk rakyat malaysia amnya dan ahli umno khasnya...jika tidak kerana tun m...maka anwar akan jadi penglipurlara utk pas dan badutnya ialah mat sabu...sdra tidak bgtau apa kejayaan akademik serta kerjaya sdra utk kita sama2 menidakkan kebijaksanaan tun m.

      Sdra, umno ujud dah terlalu lama utk kita letakkan kekuatan umno itu pada anwar.. Kekuatan umno yg sebenar terletak pada ahli2 dan pemimpin itu sebagai wadah dlm perjuangan umat melayu di bumi malaysia.
      Sekali lagi saya katakan anwar tidak penting langsung,malah beliau adalah petaka didlm umno..dan satu2nya kesilapan tun m dlm politik apabila menerima manusia syaitan bernama anwar bin ibrahim kedlm umno

      Delete
    5. Anonymous January 26, 2013 at 10:48 PM said...

      Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

      sudah lah anjing...cukup lah kau menyalak tu...bukan sedap pun...

      Delete
    6. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......noooooo.

      EVLee

      Delete
    7. Jangan duk kata macam tu pada Tun,kalau di nilai usaha dia semasa pemerintahannya boleh mencecah ratusan billion ringgit.Semuanya atas usaha beliau dari buah fikiran,pengalaman,pembacaan dll.Kalau hasil minyak malaysia mcm arab saudi,ntah berapa trillion ringgit dapat di hasilkan sebagai pendapatan negara.Ini baru bagi rumah kos murah dah jadi champion satu malaysia,kalah dgn pemimpin2 terdahulu.boleh potong tang conner plk tu.Perasan sesangat.Setakat ketua pembangkang tu kita makan istilah dan keinginan beliau aje la. Dari kalimah allah,pluralisme,LBGT,kronisme,nepotisme,fitnah,mengaburi mata rakyat,konspirasi pehak tertinggi,anugerah Tuhan,librelisme dll

      Delete
  2. Satu lagi kisah yang wajar diperhalusi dan diperhatikan mengapa Amerika begitu berdendam dengan Mahathir dan berusaha menjatuhkannya menerusi Anwar Ibrahim dan parti-parti pembangkang Malaysia seperti DAP.

    PETRONAS merupakan antara syarikat minyak utama yang mendapat ‘keistimewaan’ di Sudan. Malah PETRONAS sebenarnya merupakan syarikat petroleum terbesar dan banyak mendapat projek di negara-negara Afrika berbanding syarikat-syarikat minyak dari Amerika Syarikat. Dan semuanya merujuk kepada kebijaksanaan dan keberanian Mahathir berhadapan dengan Amerika Syarikat.

    Bagaimana boleh jadi begitu?

    Tahun 1988, apabila Sudan mulai stabil dan hendak memajukan negara, negara-negara Barat, khususnya Amerika Syarikat menawarkan bantuan untuk memajukan industri carigali minyak di negara tersebut memandangkan Sudan tidak mempunyai modal dan kepakaran sendiri. Amerika Syarikat membuat tawaran menerusi TEXAS OIL yang telah datang ke Sudan dan membuat kajian selama tiga bulan.

    Atas helah Zionis dan bertujuan untuk melakukan penjajahan dan tipu daya, Texas Oil menyatakan, bumi Sudan tidak mempunyai minyak yang cukup meskipun Sudan yakin, simpanan minyak mereka cukup banyak dan cukup ekonomikal bagi tujuan pengeluaran.

    Tiada negara lain yang berani ‘menentang’ Amerika Syarikat. Apatah lagi Amerika Syarikat telah memberikan isyarat agar urusan mereka dengan Sudan tidak dicampuri oleh negara-negara lain.

    Namun, sekali lagi Dr. Mahathir menunjukkan kewibawaan dan kebijaksanaannya. Atas arahannya, PETRONAS masuk ke Sudan dan membuat tawaran selain melakukan kajian. Hasil daripada kajian yang dibuat oleh PETRONAS mendapati, simpanan minyak di Sudan adalah antara yang terbesar di dunia.... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM
    Memang Nuar Jubor penjilat jubor Yahudi Zionist neocos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayangnya sekarang ni petronas dah jadi milik madey paria kutty keling setan tu secara tak langsung ek. kuikuikui

      Delete
    2. Hahaha...utk apa persoalkan petronas, bukankah anwar penentang pernubuhan petronas...putrajaya ditentang oleh puak pas....jambatan pp dipolitikkan oleh dap.
      Bukankah semua ini dikatakan projek mega yg membazir idea tun...skrg PR lak bersungguh2 smpi sdra pun berminat... Sdra faham tak perbezaan PEMILIK dan PENASIHAT...comfirm tak fahampun klu hati,jiwa dan akal dipenuhi syaitan dan iblis

      Delete
    3. Inila mentaliti bawah tapak kaki BABI TONYOK cai-cai Pakatan Haram. Cakap berdegar2 kami tak pandang bangsa tapi Isle! Kepala Hotak kau berjambul! Apa la salah Madey tu pada bapak dan atuk moyang kau? Yang penting bukankah Madey tu mengucap dua kalimah syahadah! Dia Isle tapi hati dia tak la mcm hati babi cam kau! Banyak jasa Madey pada kau, nenek kau, atuk kau, ketua kampung kau dan even lembu-lembu peliharaan kau! Kau sepatutnya bersyukur dan terima kasey byk2 kat Madey bukan kat Pakatan HARAM JADAH@OMEGA. Akuilah dalam hatimu sesungguhnya aku TERHUTANG BUDI kat Madey,kannn, kannn! Betapa ku cinta pada Madey......

      Delete
    4. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

      Delete
    5. Anonymous January 26, 2013 at 10:58 PM said...

      Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

      butuh??? bapak kau ada butuh ker???? bukan bapak kau pondan ker???

      Delete
    6. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......noooooo.

      EVLee

      Delete
    7. Nuar Pungkoq butuh pak hangpa...

      Delete
    8. Walaupun Mahathir Mamak...apa masaalahnya....masih saudara seislam....karpal Singh,lim guan Eng....lim kit siang , Anwar....pejuang Islam ke? Anwar kaki joget,mengkayakan kroni,dulu control TV3 kahwin lari....berbohong bila cakap,menipu bila berjanji....adakah ciri Islam.....? Antara Anwar Dan Ular......anwar

      Delete
    9. Suka la comment 10.10. Mmg right on the dot. Direct. Part mana meka2 ni tak faham.

      Delete
  3. Mahathir dengan sejarah kejayaannya membawa Malaysia ke tahap sekarang. Anwar babi pulak no success story accept for kisah meliwat membohong mfitnah menoron dan segala buruk ada pada manusia eh bukan manusia tapi syaitan bertopeng manusia ini. Sesuai dengan namanya brader anwar bin ibrahi aka BABI,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. madey paria kutty dah kayaraya ko apa ada? taik palat adalah. kuikuikui.

      Delete
    2. Ko pulak ada apa...rasanya kehidupan tun m lbh bahagia dan sempurna dibandingkan dgn nko...ubahlah mentaliti nko...

      Delete
    3. Hoi pencacai pembawak Najis! Tak abis2 kau nak kaitkan Madey. Kalau dia kaya sebab dia berusaha, rajin dan istiqamah tak maacam kau. Dasar manusia pemalas!!! Kalau BABI boleh bercakap nescaya nkau dan pencacai2 Pakatan Haram abis disondolnya. Apa,kau ingat jadi kaya ni salah dan dosa besar ke? Kalau kau mengira pun tak tau, memang patutla kau Miskin tahap bawah tapak kaki BABI TONYOK. Baru aku tau kat Malaysia ni ada orang memang tak mau jadi kaya. Apa kata kau pakai je cawat dan pegi rumah Ajis Flip Flop mintak kain jubah dia? Kalau boleh kau mintak sekali Ajis sponsor kau makan sampai kau mampos? Aku ingat Ajis Flip Flop pun akan rembat buntut busuk kau keluar dari Kelate!!!! Kecik2 tak nak mampos dah besar nyusahkan orang!

      Delete
    4. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

      Delete
    5. Simpati atas ketidaksempunaan mental anda...saya nasihatkan anda utk lupakan politik utk kebaikan mental anda buat sementara waktu...dh pulih nti baru involve ya..

      Delete
    6. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......Noooooo.

      EVLee

      Delete
  4. Dr. Mahathir secara peribadi telah mengarahkan agar kajian dilakukan secara terperinci ke atas undang-undang pelaburan Britain. Mahathir sebelum itu, telah melahirkan perasaan tidak puas hati apabila Britain masih lagi menguasai lebih 200,000 ekar tanah di seluruh Malaysia menerusi tiga buah syarikat perladangan utama, Sime Darby, Guthrie dan Golden Hope Plantations.

    Perancangan yang teliti selama setahun selepas percubaan pertama, gagal, membuahkan hasil yang amat lumayan. PNB berjaya menguasai Guthrie Corporation PLC pada 8 September. Kerajaan yang mempunyai sebahagian saham dalam Sime Darby, berjaya menguasai sepenuhnya syarikat tersebut menerusi pembelian mengejut pada 7 September.

    Tun Mahathir mendapat bantuan teknikal yang baik daripada Gabenor Bank Negara pada waktu, Tun Ismail Ali yang telah menerangkan tentang ‘SERANGAN SUBUH’ yang mengejutkan komuniti ekonomi dunia itu. Beberapa pihak lain turut menyumbang tenaga dan buah fikiran, termasuklah Rothchild Mercant Bank yang merupakan penasihat PNB dan Sime Darby.

    Diringkaskan cerita, Guthrie, Sime Darby dan Golden Hope berjaya kembali ke tangan anak Malaysia menerusi pembelian senyap oleh Malaysia ke atas sahan British di London Stock Exchange pada waktu subuh tanpa disedari oleh sesiapa pun.Sekalipun sebahagian daripada dana yang digunakan untuk tujuan tersebut datangnya daripada PNB (ASN), namun pulangan yang sangat lumayan telah diperolehi iaitu RM36 bilion. Jumlah aset ketiga-tiga syarikat perladangan British itu di seluruh dunia, jauh mengatasi modal yang digunakan oleh Tun Dr. Mahathir untuk tujuan pengambilalihan.

    Banyak pihak yang melihat, Guthrie telah berjaya diperolehi SECARA PERCUMA menerusi kebijaksanaan dan kehebatan Mahathir merangka strategi.

    Margaret Thatcher hanya mengetahui kehilangan tiga buah syarikat perladangan itu, seminggu kemudian. Tiada apa-apa lagi yang dapat dilakukan oleh Margaret Thatcher yang kemudiannya menjadikan peristiwa tersebut sebagai dendam peribadinya terhadap Dr. Mahathir dan Malaysia. Undang-undang pelaburan baru telah digubal di Britain untuk mengekang sebarang cubaan mirip ‘SERANGAN SUBUH’. Pengajaran yang amat mahal telah diperolehi oleh bekas Perdana Menteri Britain yang sebelum itu begitu bongkak menolak tawaran Malaysia membeli aset-aset Guthrie di Malaysia, apabila tidak satu ekar pun tanah yang tinggal milik ketiga-tiga syarikat tersebut di seluruh dunia, berjaya dimiliki oleh Malaysia.
    Kalau nak harapkan Nik Najis, Haji Hardy, Rafizi Lembu, Husam Kusam, Samad Gereja,Nizar Komunis, Nuar Jubor, hhabis lah ranap bumi Tanah Melayu, semua orang2 Melayu di lelong menjadi hamba. Memang spesis2 Fuckaton haramjadah adalah spesis2 Cilako x5

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tipu mana cam tu..fakta salah tu. gilah belajar wahai amenongok. kuikuikui.

      Delete
    2. Nampak sngt jiwa nko anon 08.55 dah teruk.. Ni klu dibiar keluar berjalan,mahu jalan gostan ni...hehehe

      Delete
    3. Hoi Anon Pencacai bawak najis@8.55! Aku ingat kau ngaku jelah yang sebenarnya kau mengkagumi Madey kann! Syabas Anon 5.23 atas kupasan sejarah yang tak dapat nak dinafikan. Kalau tak disebabkan kebijaksanaan Madey dan UMNO dan BN, aku ingat Anon 8.55 nak pakai komputer pun tk tau. Nak harapkan Najis kau tu, silap2 masih lagi nak pakai kulit pokok. Kah!Kah! Kah. Kau memang buduh melantun-lantun la. Orang dah terangkan fakta sebenar kau kata pegi belajar. Kau tu dah banyak belajar ke? Kau belajar kat U mana? Ooo ye, kat local U. Eh! Eh! Kau belajar pakai duit Kerajaan BN ke? Woi, tu haram tu. Apalagi, korekla jubo kau tu. Kasi keluar semua duit kerajaan BN. Pas tu kau pegi samak kat Khalifah Tokong kau tu.

      Delete
    4. AnonymousJanuary 26, 2013 at 8:55 PM said...

      ko tipu mana cam tu..fakta salah tu. gilah belajar wahai amenongok. kuikuikui.

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

      fakta salah??? kau sekolah pun tak pernah....kau tahu ker apa tu fakta???

      Delete
  5. Kehebatan yang ditunjukkan oleh Tun Dr. Mahathir itulah yang membuatkan banyak pihak di Barat terutama sekali yang berkepalakan Yahudi seperti George Soros, menaruh dendam yang cukup besar. Dendam mereka cuba ditunaikan oleh ANJING-ANJING KURAP seperti Anwar Ibrahim dan DAP yang diberikan tanggungjawab menghancurkan negara dengan apa cara sekalipun, termasuklah menyerang peribadi Tun Dr. Mahathir.
    Inilah sekarang pekerjaan Nuar Jubor dan penjilat2 jubor pemimpin2 Fuckaton haramjadah sperti Tokong Lim anak beranak, Wali Terompah Jamban, Nizar Lanchow, Mak Lampir, Lafizi Vavi, Latipah Koyax Rabax, Yb Jamban penjual Lendir isteri, Osetat Badigol Burit, Samad Gereja, Din Puduraya, dan lain2 bahlol tolol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 5:29
      Nak puji mahathir puji lah...tak perlu lah merendahkan orang lain, itu lebih adil dan munasabah.

      Delete
    2. Wak, mereka dipihak lawan harus ditentangi. Anwar tidak ada kualiti sebagai seorg pemimpin negara ini.

      Delete
    3. Salam satu malaysia...tahniah kepada sekelian anon2 yg mana memberi info dan fakta2 yg menarik ttng tun...biarpun apa yg di sampai hnya sebahagian kecil jasa beliau..tun juga adalah org yg bnyk mmbantu nik ajis dlm pentadbiran beliau dikelantan...ini dilakukn bukan kerana nik ajis tetapi demi rakyat kelantan.

      Namun saya amat bersetuju dgn saranan wak tntng dlm kita memuji pemimpin umno waima tun m sekalipun kita tidak perlu menhina pemimpin lawan dgn panggilan yg merendahkan serta memalukan...tidak perlu kita menhina dgn gelaran...cukup sekadar kita menyerang kelemahan tokoh tanpa meggelarkan dgn gelaran hina...

      Didlm Al quran juga menyatakan yg Allah melarang umatnya menhina agama lain, kerana umat islam juga pasti marah andai islam dihina....jd pada saya biarlh mereka sahaja yg menggunakan bahasa kesat dan biadap...tidak rugi andai kita terus bersabar dan berhujah dgn bahasa yg lembut.. Bahasa menunjukkan bangsa...maaf andai komen saya ini tidak dpt diterima.. Wallahualam

      Delete
    4. Juragan 69 u should say that to anwar ibrahim dan fularmak hsmPAS. Dorang punya maki hamun lagi teruk jika dibanding dengan apa yang ditulis anon di atas

      Delete
    5. Saya setuju dgn apa yg tuan katakan..sbb itu dlm komen saya,saya telah katakan biarkan mereka gunakan makian,carutan,dan segala yg biadap...tetapi kita seharusnya menunjukkan yg kita lbh bertamadun,lbh berakal dari mereka..

      Tuan,setiap isu yg diperbahaskan bukan hnya 60-70org yg mengikutinya..mnkin yg berhujah hnya 50 org,tetapi yg mengikuti satu2 blog mnkin 500 followers,jd kita harus jaga bahasa kita...kerana yg didlm umno itu dtnnya dari golongan yg lebih berakal dan berakhlak tinggi...wallahualam

      Delete
    6. aku ahli amno juga beb. mana semuanya akhlak tinggi parpukari maki hamun orang ngan mancarut lucah tu ko kata akhlak tinggi. ko ni biol ke? jangan malukan umnolah.

      Delete
    7. Sispa pun boleh mengaku dia ahli apa.... Waima nko nk ngaku ahli neraka pun, takda siapa akan pertikai....teruskanlah dgn umnooo anda itu...

      Delete
    8. Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.(Q.S. AL-Maidah: 8)

      Delete
    9. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

      Delete
    10. Anon 10.59 kesihan dgn dugaan yg anda terima...

      Delete
    11. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......noooooo.

      EVLee

      Delete
  6. We will talk about India a bit more after this. So Tommy who do you want to vote for? Who is your alternative? The Three Stooges? Are you insane? You are? Ok lets look at Larry, Harry and Mo of the Three Stooges.

    i. First : Larry represents one set of racist bastards who lie through their teeth that they are multi racial. Yet they cannot even elect one Malay (the majority race) into their councils. Then to pull the wool over everyones' eyes they cheated and rigged their party votes to enable one of their own race (who is masquerading as a Malay) into their inner circle. This is worse than the cheapest plot in the most third rate Malayalam or Tamil movie. By the way Tommy, there are no Malayalees in their high councils either. You can tell that to KJ John as well.

    ii. Second : Harry is that @$$ whacker and adult movie actor who has denied his philandering hypocrisy under the excuse that he does not have a tummy. Again even the worst, third rate Malayalam or Tamil movie has better script than that. And when he was closer to the treasure chest, this @$$ whacker stole billions from the till (when his finger was not stuck up your @$$). He wins the Nobel Prize for corruption. And that is not all. Even your "corrupt, useless and evil UMNO" could not stand this @$$ whacker. They threw him out. Ayoyo Jesus Christ - the bugger is a bloody UMNO reject. And he is still desperately trying to get back into UMNO.

    Can you imagine that - the homosexual, adulterous and corrupt trash that has been ejected even by your "oppressive and corrupt UMNO" is now being sucked up deliciously by you and your cohort. You have hoisted rejected trash upon your shoulders. This is only possible if under your skin you are still inheritors of that unmentionable Tamil word associated with the untouchables in the Mother India from which your parents escaped.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I had suddenly realised where this thing came from... Well, you didn't mention Mo(and Mo is not the subject here, anyway). But I doubt that you're a stooge of Mo...and you and me are not 'Tommies'. For me, Harry, Larry and also Mo are out of my books.

      EVLee

      Delete
  7. http://militaryofmalaysia.net/2013/01/black-ops-operasi-sabah-selamanya/#more-1579

    ReplyDelete
  8. Walaupun Anwar al-Juburi adalah rakan Soros, sayang sekali tak ada mana-mana pihak yang menyimpan gambar Anwar al-Juburi dan Soros, sebab mungkin dua ekor lalat ini walaupun rapat tapi tak pernah bertemu. Gambar Soros dengan musuh ketatnya Dr Mahathir memang banyak, maklumlah mereka musuh ketat, musuh ketat yang boleh bergurau senda sambil gelak ketawa lagi.....

    Tapi yang aku paling suka perwatakan hero kita ini ialah keberaniannya menentang Tunku Abdul Rahman semasa Tunku menjadi PM dulu. Macam-macam kecaman dan penghinaan Dr Mahathir kpd Tunku dalam surat yang disebarkannya termasuk asal-usul darah keturunan Tunku (darah Siam), mental Tunku (yang dikatakannya nyanyuk kerana telah berusia 60 tahun lebih) dan sikap Tunku yang terlalu lembut dan pro-Cina. Mana ada orang2 zaman sekarang yg berani menentang PM mereka seperti Dr Mahathir? Tentu Dr mahathir merindui seseorang yg boleh bertindak berani sepertinya, menjadikan dia idola mereka untuk menentang sistem yang ada sekarang....

    Hidup Dr Mahathir!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bohong lah bahlol. mampos madey paria kutty. mampos mampos cepat2.

      Delete
    2. Bro...knp perlu takut dgn org yg dah bersara...yg pasti tun akan meninggalkan nostalgia serta nama diperingkat dunia... Nko klu mati pun ntah2 mati membusuk camtu jew....

      Delete
    3. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

      Delete
    4. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......noooooo.

      EVLee

      Delete
    5. Nuar pungkoq butuh pak hangpa...Nuar tak sabo nak jadi PM sebab tu pilih UMNO...Nak harapkan Nuar jadi Menteri kewangan haram buat melingkup negara je...Nuar cakap je lebat tapi tak tau mende pon...Dahla kaki pungkoq...

      Delete
  9. Apesal pulak nak agongkan mahathir? Bukan keh Najib yang sepatutnya jadi pujaan korang? Nak Mahathir balik jadi PM keh? sebab Najib terlalu pondan dan lembut? Sebab orang UMNO dah tak boleh tahan Rosmah?

    Ishhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, pengkhianat yang sudah KANTOI dan dibenci oleh kebanyakkan rakyat negara ini pula UMNO nak dijadikan idola dorang....Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...sdra ada masalah jiwa ke...isssk bebudak skrg ni,dlm gila pun pndi main blog....atau sbb blog buat jiwa sdra kacau....hmmm dah lh gila bingai lak tu..
      Pada kami jasa tun terlalu besar utk negara dan umno...dan tak salah sekira nya pihak admin mengembalikan nostalgia kehebatan tun...

      Adakah mana2 perengan ayat dari admin serta ulasan yg menunjukkan yg umno perlukan tun m sebagai pm.kalau ia pun,tak menjadi salah pun...tun m masih sehat dan hebat jika dibandingkan dgn pemimpin PR yg ramai dah seperti oku namun masih nk berkuasa...apapun simpati saya utk kekurangan anda... Sabar ya,semuanya ketentuan Ilahi..

      Delete
    2. Hoy Mahadeath pencaci tahap BABI TONYOK! Bunyi macam kau ni ada masalah sakit gigi! Sebab kau sebut Kah! Kah! Kah banyak sangat. Aku rasa mulut kau tak leh tutup ni, kann? Tapi takpe. Aku ada ubat dia. Ubat dia ialah kau jumpa Dr. Madey sebab dia doktor gigi bertauliah. Kau penah dengar MAHA Klinik kat Alor Star? Mungkin dia akan cabut semua gigi kau termasuk gigi kapak kebanggaan kau. Lepas tu baru la kau tau betapa nikmatnya ada gigi dan kau akan cium tangan dan jilat telinga Madey! Terima Kasih Dr. Madey kerana menutup mulut saya yang ierkah!kah sebulan yg lepas. Katala sesungguhnya AKU TERLALU MENCINTAIMU MADEY!!! Katalah yang pahit walaupun dalam hati. Takpe, kami perwira2 UMNO akan sentiasa memaafkan kebuduhan tahap raksasa Gaban kau Mahadeath!

      Delete
    3. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

      Delete
    4. how much they pay u for this stupid statement very stupid u should not exist in this blog

      Delete
    5. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......noooooo.

      EVLee

      Delete
  10. Mintak buat banyak lagi video2 seperti atas tuh......Memang Best!!!! Kasi sebarkan!!!! Kah Kah Kah Kah Kah........Lagi orang akan UNDI umno...Kah Kah Kah Kah Kah.......

    Nak mintak tanya esok pukul berapa orang UMNO dan PERKASA nak bakar bible?

    Uwekkkkkk....Jangan NATO saje , No Action Talk Only. Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kamu sanggup reincarnated Omar Abdul Aziz kedalam Lim Guan Eng?? Adakah kamu kagum kepada Omar AbdulAziz atau kamu amat kagum kepada Lim Guan Eng??

      Khalifah Omar AbdulAziz telah wafat 1580 tahun yang lepas, namun beliau meninggalkan legasi kepimpinan yang ditulis dengan tinta emas sejarah Islam.

      Bagi ku, Lim Guan Eng hanya layak di reincarnated dalam badan seekor tikus mondok yang berbulu hitam.

      "Ketawa kamu yang berlebihan akan mengeraskan hati dan jiwa kamu," itu sabda Rasul kami.

      Delete
    2. Salam anak raja yunan...mmng tepat apa yg tuan katakan...kepada mahadeath spttnya kamu terpanggil utk menyokong pembakaran bible klu kamu mengaku kamu muslim...tp anda mnkin kafir yg penuh dgn kebusukkan hati dan jiwa...ketawa yg berlebihan ada 2 makna...1.ketawa org yg jiwa kacau (gila) 2.ketawa bersama iblis dan syaitan...

      Delete
    3. Bila nak bakar tu...
      Kat mana..

      Delete
    4. Klau aku dapat bible tu memang aku bakar.Atau aku hantar umah BABI

      Delete
  11. Jasa sikaki jubur ni nak intro bahasa baku kat mesia.Itu pun hangat2 tahi ayam.Dia satu jasa pun tak ada. Jasa dia menyebabkan dunia tau malaysia mempunyai seorang manusia yg kerja nya berangan nak jadi pm tp kuat berjubor dan seorang manusia yg salalu plagiat kerja orang laindan sesunggug nya tidak ada satu yg ori yg pernah dia tunjukkan untuk dibanggakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. madey jual negara penjenayah tahap gaban. beri kerkyatan warga asing 70 ribu orang. dasar jahat madey kutty paria setan tahap hantu raya. klu berjumpa ngan aku mesti aku sekeh kepala dia. kahkahkah.

      Delete
    2. Ko blh tuduh apa saja...tp segala tuduhan ko nmpk sngt yg ko kutip dr ceramah smph.. Saya tak fhm kenapa org blh buang masa g dngr ceramah yg membawa dosa kerana sesudah subuh,para pndngar inilah yg mnjadi radio buruk utk menyebar fitnah...

      Mmng tidak dinafikan, tun m memberi kerakyatan kepada org asing...tun m tidak menafikan hal ini.ttp apa yg kamu dngr hnya separuh dari kebrnaran isu ini.ramai di sabah di beri kerakyatan,berdasarkn sosio politik utk negara serta kepentingan islam.
      Jika kamu org islam dan mmng sygkan agama kamu,maka kamu akan katakan yg tindakan tun adalah benar dan tepat.

      Kamu mnkin tak akan menerima sbb2 apa yg tun buat,kerana akal fikiran kamu telah di mindsetkn utk negatif...ada hal2 yg tidak dpt dibentangkan kerana atas dasar 'rahsia negara'...ttp antaranya ialah disebabkn itu pihak pejuang MORO memilih utk mempercayai kerajaan malaysia utk mereka mencapai kuasa otonomi di mindanao.. Kamu tahukah ada hal yg lebih besar yg moro mohon dari malaysia,namun atas dasar diplomatik malaysia terpaksa menolak..begitu juga selatan thailand...

      Sdra,sblm kita menerima satu2 cerita,lbh baik kita selidiki ttng kebenaran isu itu... Isu itu mnkin benar namun kita tak dpt fakta yg sahih..maka jgnlh kita pula mnjadi alat utk menabur fitnah...

      Sekiranya PR rakyat yg memerintah maka berduyun2 lah satu gerombolan bangsa yg akan mndapat kerakyatan dgn mudah.ini dilakukan demi menjamin kesinambungan parti tersebut didlm politik bangsa...kamu fikir2 kanlah...sbb mmng sudah ramai secara magic mnjadi warganegara..asalkn ada rm...ini terjadi aoabila ada rakyat malaysia yg meletakkan rm segala2nya...

      Delete
    3. Juragan 69...betul tu...tertinggal satu...Kalimantan. Dan pernah bersembang dengan orang sana...Tun M yg keluar dari mulut mereka lebih manis dari Tun M yg keluar dari sebahagian rakyat Malaysia...adosss.

      EVLee

      Delete
  12. "Those who take the unbelievers as protectors (rather than the believers) hope to find power and strength with them? POWER AND STRENGTH BELONG ENTIRELY TO ALLAH" Quran 4:139

    " You see many of the becoming allies of those who disbelieve. How wretched is that which they have put forth for themselves and ALLAH has become angry with them and they will suffer eternally." Quran 5:80.

    "Satan has gained mastery over them and make them forget the remembrance of ALLAH .Such people are the the party of Satan. Surely the Satan's party is the losers"
    Quran 58:19.

    I rest my case.

    Truth Seeker.

    ReplyDelete
  13. Nuar Jubor kalau dgn Allah dia tak takut. Sama juga ahlul2 tolol, nama Allah dan Rasulullah dihina mereka buat dek, tetapi kalau Tokong Lim Anak beranak punya pasal mereka sanggup golek2 tengah jalan, buat demo bersih, sanggup mendewakan Ambigay dan bapa Gay. Nuar Jubor pulak sanggup pergi Washingaton sembah dan jilat pantat Yahudi Zionist Neocons untk nyambung hayat. Begitu punya kurap dan jahil nya spesis2 haramjadah yg masih belum sedar dan bertaubat tetapi ada hati nak masuk Syurga Allah, tetapi layak syurga mak bapak Nik Najis yg punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib ngan rosmoh lagi terok beb najib main altantuya takut romoh tau tapi rosmoh akhirnya tau pastu altantuya dibunuh n pastu takut orang tahu ada bukti terus letupkan. nilah pemimpin amenongok seorang perogol dan pembunuh. kakakaka. mampos madey.

      Delete
    2. Anon 09.15 Isssk...isssk dahsyat sungguh tuduhan kamu... Tidak ada sikitpun rasa takut dgn segala tuduhan....nko tau tak syaitan dan iblis juga dijanjikan balasan siksaan di akhirat....lupa nk tnya nko ni kafir ke..

      Delete
    3. mana bukti napa ko main tuduh tanpa bukti ada bukti br tuduh lah beb

      Delete
    4. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

      Delete
    5. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......noooooo.

      EVLee

      Delete
  14. Ambil aja bapak anwar bin ibrahim aka BABI jadi prediden republik indonesia. Kuikuikuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan jgn dilayan anon2 yg bebahasa indon ni..buang masa jew,klu org tempatan maknanya dh kering idea tu yg menyamar...klu betul indon,kita pun tahu betapa lawaknya politik mereka... Islam tu pada nama jew...sbb itu negara indon sntiasa mndapat bala dari Allah.

      Lagipun mnkin mereka ini adalah adik-adik sukma dernanwar...yg menjadi kekasih anwar...biarkan indon dgn kebebalan politik mereka...

      Delete
  15. Dan sesiapa yang melakukan perbuatan keji (zina) diantara perempuan-perempuan kamu, maka carilah empat orang lelaki di antara kamu yang menjadi saksi terhadap perbuatan mereka. Kemudian kalau keterangan-keterangan saksi itu mengesahkan perbuatan tersebut, maka kurunglah mereka (perempuan yang berzina itu) dalam rumah hingga mereka sampai ajal matinya, atau hingga Allah mengadakan untuk mereka jalan keluar (dari hukuman itu).

    An-nisa ayat: 15

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Bodoh.

      Surah yang disebut didalam AlQuran itu rujuk pada orang yang menuduh dua orang berzina!! Tidak ada kena mengena dengan kes yang mana yang dizina sendiri mengaku dia dizina dan diikuti pula dengan sumpah laknat. Orang bodoh macam kamu memang ramai dalam PAS sama PKR itu sebab PAS boleh survive gitu lama.

      Delete
    2. Anon 10:53
      Ooo gitu yer...
      Sumpah laknat tu macam mana.....saiful buat tu ke?

      Delete
  16. Mamak Mr 10% menjadi keluarga kaya-raya

    ReplyDelete
  17. aq ckp pelik napa lah masih ada yg tak reti menghargai kehebatan tun maahathir..dia seorg yg sgt bijak..negara kita maju hari ni pun disbbkan kepintaran dia lah

    ReplyDelete
  18. Gua...kalau tun m...gua x berani nak ckp apa2. Mmg byk jasa dia...itu gua akui...kalau najib...mmg byk gua nak kutuk...hahahhh..

    ReplyDelete
  19. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simpati utk anda dan keluarga anda... Tntu kedua ibubapa anda sedih bila baca komen dr anda...

      Delete
    2. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......noooooo.

      EVLee

      Delete
  20. Semua yg tun m buat...jasanya...abis semua rosak...bila dia buat keputusan utk melantik abdullah badawi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Mahadey bijak butuh pak hangpa... Kalau tak pasai Anwar Ibrahim masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama mamak mahadey di puncak kuasa pun setakat tahun 1989 saja. Mahadey suruh Anwar terima kasih kat dia butuh pak dia, awat mahadey tak perlu terima kasih kat Anwar pulak? Mahadey buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat anak-anak jantan dia pun sebab Anwar ada dalam UMNO dan UMNO jadi kuat. Kalau tak pasai Anwar dok dalam UMNO dan pembangkang lemah sebab tak ada Anwar, dah lama UMNO RUYUP WAL SALAM.......

      Delete
    2. Anon 10.46 PM, Awat hang tak habaq yang semua legasi mamak mahadey hancuq sebab mahadey pecat anwar? malu ka nak mengaku sebab kehancuran mahadey kerana under estimate anwar macam mahadey under estimate musa hitam dan tengku razaleigh? hahahaha Tu la bro, hang pi pesan kat mamak mahadey, sekarang buku bertemu ruas!!! hahahaha duit rampasan mahadey dan anak-anak jantan mahadey tak lama lagi akan difaraid ke tabung baitulmal,tentu mahadey teriak ayaq mata darah sebab duit semua dah hilang, kalau setakat semua bangsa melayu merempat mahadey masih boleh gelak lagi tapi ni duit dia dan anak2 jantan dia ruyup baru dia ada akai, jahat teruk sangat.....

      Delete
    3. Simpati utk kamu anon 10.51 & 10.56 dah g tido ye...tntu kamu letih memikirkan hujah yg kamu paparkan...kesian..

      Delete
    4. Anuwak memang pelingkup bangsa...kalau tak pasai Anuwak masuk UMNO tahun 1982 dulu, habih lama dia jadi badut menari kat pesta Ponggal aje.. Mahathir tak suruh Anuwak terima kasih kat dia dan Mahathir tak perlu terima kasih kat Anuwak. Anuwak buleh dok adjust projek ribu-ribu juta kat kaum keluarga dia pun sebab Anuwak ada dalam UMNO. Bila Anuwak kena tendang dari UMNO...gila talak tak dapat tido....hari-hari teringat kat UMNO....Anuwak jadi ahli porNO.....janji ada NO......Noooooo.

      EVLee

      Delete
  21. waduh waduh partai setan amno udah puter 100ersen ya sama itu hindu. Wakakakakaka


    http://batuvskayu.blogspot.com/2013/01/kjaan-tarik-balik-pengharaman-hindraf.html

    ReplyDelete


  22. Salaam

    saya sekeluarga sentiasa mendoakan Ayahanda Tun Mahathir agar dalam keadaan sihat, aman dan tenang menghadapi hari tua

    jasa2 Ayahanda Tun kami tidak akan lupa

    semoga Allah golongkan Ayahanda Tun dalam golongan yang diredhaiNya

    TERIMA KASIH TUN

    WasSalaam


    ReplyDelete
  23. Kepada Anon2 diatas yg mempertikaikan kekayaan Tun... Kenapa anda semua tidak mempertikaikan kekayaan Anuar Ibrahim, LKS, Karpal,Nik Ajis dll pemimpin pembangkang... adakah mereka semua nie (pembangkang) menjadi kaya secara jujur dan bersih????

    ReplyDelete
  24. Anon yang mengulang-ngulang komen yang sama tentang Tun Dr. Mahathir pasti tak siuman. Alasan yang diberi tak masuk akal langsung. Tak usahlah nak buang masa memberi komen yang sama. Tak siapa pun terima pendapat kamu yang layak tinggal di Tanjung Rambutan saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer aku juga pasti... Dan kalo anwar tak dpt perintah malaysia lps pru13 nanti, penyakit tak siuman anon tersebut akan bertambah teruk...

      Delete
  25. Pen at sungguh ko org bertekak pasal a war Dan made

    Hakikatnya madey tak sebok pun tentang jasanya, yg sebok adalah a war yg terus Gila kuasa

    Itulah perbezaan Intan Dan kaca

    ReplyDelete
  26. Jasa2 tu bukan jadi alasan tua kutuk nyanyuk ni utk buat dosa. Tun M adalah dalang d sebalik kebanjiran PATI & IC palsu d Sabah. Pukimak punya org tua!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah kamu TERLALU pasti dgn setiap pertuduhan itu...apa hak kamu utk buat tuduhan tnpa kamu sndiri pasti apa asas dan fakta tuduhan tersebut....katakanlh ia cuma satu fitnah politik,apakah kamu tidak langsung rasa bersalah dan berdosa....jgn kerana kebencian yg dicipta oleh pesaing beliau kamu turut menjadi bebal....

      Org2 yg berniat utk mwngambil kuasa tun m masih hidup dan masih terlalu aktif berpolitik,sedangkan tun m telah bersara dgn penuh hormat...bodohnya org2 yg masih takut serta terus dibayangi dgn kehebatan tun...sedih bhai bila ada org yg macam kamu...tun m tak kenal siapa pun kamu...hnya kamu yg kenal tun...

      Utk apa kamu memaki ----mak pada org lain sedangkan kamu mempunyai mak,atau sememangnya kamu memaki mak kamu sendiri...andaikata kamu ini anak yg dibuang oleh mak kamu sndiri tidak perlu kamu mnjadi gila utk memaki ----mak...bhai,tun m sekrg2 akan menjadi suatu sejarah,sdgkan kamu apa jasa pun takda!!!

      Delete
  27. Pakar Jerman: Pelan kitar semula sisa Lynas 'mengarut'Koh Jun Lin9:12PM Jan 26 2013 Seorang penyelidik badan pemikir berpejabat di Jerman - Institut Oeko - menganggap pelan Lynas 'untuk mengitar semula bahan buangan daripada proses penapisan nadir bumi sebagai "karut" dan tidak boleh dilaksanakan.Penyelidik kanan institut itu yang juga seorang jurutera Gerhard Schmidt (foto besar skrin atas) berkata, walaupun jika Loji Lynas (Lamp) mencairkan penulenan air meluluhkan (WLP) sisa aliran ke bawah satu bahagian setiap seratus, radiasi yang terhasil masih jauh melebihi had yang yang akan dianggap "luar pengawalseliaan kebimbangan "(BRC, satu standard radiasi)."Sebarang harapan bahawa apa-apa sisa boleh diguna semula dari di segi saintifik dan teknikalnya  adalah karut, dan tidak sepatutnya diikuti," katanya semasa telepersidangan dari Darmstadt, Jerman hari ini.Beliau berkata demikian ketika berucap di majlis pelancaran laporannya setebal 114-halaman mengenai penilaian saintifik Lamp di Kuala Lumpur hari ini, yang dibiayai oleh NGO SMSL (Save Malaysia Stop Lynas).Schmidt menjelaskan bahawa nisbah pencairan yang dirancang Lynas untuk sisa buangan adalah tidak  realistik kerana ia melibatkan pengendalian dan campuran berhati-hati  sejumlah besar bahan - lebih 120 juta tan setahun.Dalam laporannya, Schmidt juga menyatakan bahawa untuk mengawal radiasi dalam had BRC, nisbah pencairan yang lebih tinggi satu bahagian per 500 diperlukan.BRC ditakrifkan sebagai 10 microSieverts pendedahan radiasi setiap tahun, yang katanya sudah cukup untuk meningkatkan risiko kanser sebanyak satu kes bagi setiap juta orang.Oleh itu, aliran sisa air penulenan peluluhan tidak harus dilepaskan pada umum. Satu kemudahan pelupusan sisa tertutup adalah satu-satunya pilihan yang ada, kata pakar pengurusan sisa radioaktif itu.WLP adalah salah satu daripada tiga aliran sisa Lamp dan mempunyai kepekatan tertinggi bahan radioaktif dan sisa toksin.Dua lagi aliran sisa dikenali sebagai flue gas desulfurisation (FGD) dan neutralisation underflow residue (NUF).Malaysiakini telah menghubungi Lynas Corporation untuk mendapatkan komen mengenai laporan itu dan sedang menunggu jawapannya.

    ReplyDelete
  28. K'jaan tarik balik pengharaman Hindraf7:41PM Jan 26 2013 Selepas lebih empat tahun selepas diharamkan, kerajaan menarik pengharaman ke atas Hindraf.Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy dalam mesej teks berkata perkara itu telah dimaklumkan kepada pertubuhan itu melalui surat bertarikh semalam dari Kementerian Dalam Negeri.Bagaimanapun, beliau tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komen lanjut kerana sedang berada di United Kingdom.Hindraf telah diharamkan pada 15 Oktober 2008 oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar di bawah pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi.Kerajaan pada masa itu menyifatkan Hindraf  sebagai ancaman kepada ketenteraman awam, keselamatan dan kedaulatan negara serta keharmonian kaum.Hindraf mendapat perhatian selepas berjaya menggerakkan lebih 30,000 orang turun ke jalanan di Kuala Lumpur pada 25 November 2007 bagi memperjuangkan nasib masyarakat India yang didakwa terpinggir di Malaysia.Hindraf juga dianggap telah menjejaskan teruk prestasi BN pada pilihan raya umum 2008 yang menyaksikan sokongan kaum India untuk parti pemerintah merosot dengan mendadak.BN gagal mengekalkan prestasi penguasaan dua pertiga di Dewan Rakyat sejak penubuhannya pada 1973.Surat itu dihantar ke pejabat firma guaman Waythamoorthy di Negeri Sembilan. Ia berbunyi: Dimaklumkan bahawa YB Menteri Dalam Negeri setelah menimbangkan semula rayuan tuan telah bersetuju untuk membatalkan Perintah Seksyen 5, Akta Pertubuhan 1966 bertarikh 14 Oktober 2008 yang telah mewartakan Hindu Rights Action Force (Hindraf) sebagai sebuah pertubuhan yang menyalahi undang-undang.

    XXXX
    segals nya bisa diatur....yang penting kamu sokong BN......

    ReplyDelete
  29. Siapa Sukma Rindu? Orang UMNO ka? pencacai UMNO ka?
    Siapa Munawar? Orang UMNo ka ? Di bayar Umno ka?
    Siapa Azizan? Orang Umno ka? Di bayar UMNO ka?
    Siapa Meor ? Orang Umno ka?
    Siapa Saiful? Orang UMNO ka?
    Sukma adalah adik terangkat Nuar Jubor dari zaman bujang cikangrong sampe dah berumah tangga beranak pinak, masih tinggal sebumbung dgn Kak Wan Jijik anak beranak yg mengaku melakukan cinta terlarang berhari hari, berminggu mniggu, berbulan bulan, bertahun tahun didalam bilek khas, dibawah lampu listrik aatas katil, adegan asmara dana antara kekasih dua secoli aku gosok engkau lipat. Sukma mengaku antara mereka berdua melakukan adegan terkutok lagi jijik antara abang cikangrong dgn adik terangkat sampe jubor dia koyax rabax dikerjakan oleh Abang Cikangrong. Apakah Sukma orang UMNO?
    Munawer adalah pensyarah yg menjadi penulis ucapan Nuar JUbor dan telah mengaku mereka berdua telah terlibat dgn aktiviti yg terkutok lagi jijik. Adakah beliau orang UMNO?
    Azizan adalah drebar peribadi Kak Wan Jijik isteri Abang Cikangrong? Beliau mengaku diliwat berkali kali oleh Suami Boss. Akibat tidak tahan jubor asyek kena toron dgn Abang Cikangrong beliau telah membuat aduan. Itu Sebab Nuar Jubor diheret ke mahkamah pada kes liwat pertama. Adakah Azizan orang UMNO?
    Meor adalah tukang jahit pakaian buat Si Ikan sepat Kering? Akibat selalu hadir ke rumah, Abang Cikangrong sudah terlihat dan cintan pandang pertama telah terpikat dan mengadakan hubongan terlarang antara mereka berdua? Adakah Meor orang UMNo juga?
    Saiful adalah setiausaha peribadi Abng Cikangrong, walaupun beliau berkata beliau adalah budak pembancuh kopi saja untuk menutop kemaluan beliau yg bengkok. Diberikan ruang pjabat peribadi, lengkap dgn alat ofis. Dibawa ke luar negara, ke Singapura, Bangkok, Jakarta, Hong Kong dan lain2. Akibat tidak tahan diliwat sebanyak 7kali, beliau mengambil keputusan untuk buat aduan polis. Apabila Abng Cikangrong mendapat tahu yg aduan polis telah dibuat oleh Siaful, Beliau panik giler terus cabut lari. (Tolong baca tulisan Zul Nordin bab ini) ke Kedutaan Turki, berani kerena benar, takut cabut lari. Apakah alasan berjambul yg beliau berikan, ada pembunoh upahan yg sedang memburu beliau, sedangkan nyawa anak isteri tidak dipedulikan.

    Apakah ini jenis manusia yg kita mahukan jadikan pemimpin negara? Apakah ini jenis manusia yg tak bermoral, jijik lagi terkutok hendak diamanahkan menjaga Negara?
    Apakah ni jenis manusia yg jijik lagi terkutok nak kita jadikan PM?
    Kalau nak jadi bahalul dan tolo pun biar lah bertempat? Pileh orang yg beramanah, bertanggungjawab, beragama, yg bersih dan berakhlak mulia. Janganlah sesekali pilih spesis2 yg suka menjubor. Perosak kepada agama, bngsa dan negara.

    ReplyDelete
  30. Kesian komen2 kamu semua, walaupun berfakta samada penyokong bn atau pr, tetapi mengutuk dan menfitnah tiada tempat di syurga , apa lagi memanggil nama dgn gelaran yg tak baik

    ReplyDelete
  31. Teloklipat 10.27am kita tau anda penjilat giler jubor Nuar, dan anda sendiri mengaku "walaupun fakta" tetapi kerana anda penjilat2 Nuar Jubor, tidak dapat menenrima dan itu semua tidak penting buat spesis2 sperti anda, yg penting spesis2 seperti anda adalh menegakkan kote bengkok Nuar supaya terus terusan menjubor dan berzina. Semoga anda dan spesis2 yg sewaktu dgnnya mendapat saham menjubor dan berzina Idola, anugerah tuhan dan Imam mahadi PgayR anda. Dan dilahanat dunia dan akhirat kerena bersetongkol dgn barua lahanat Yahudi Zionist Neocons dalam agenda untk menghancurkan negara2 Islam termasuk bumi tanah Melayu. Bergumbiralah anda.

    ReplyDelete
  32. Apabila melihat komen2 tentang anuar aljuburi dan mahadey mahataik maka kesimpulannya adalah...jeng3x...2x5,5x2, keduanya tua kutuk tak sedar diri,gila kuasa.

    ReplyDelete
  33. Tua-tua Mahthir tetap setia dengan Hasmah. Tua-tua Anwar jubur juga yang dia cari. Walaupun Jijah lebih muda dari Hasmah. Jantan betina dia bedal. Lebih teruk lagi BUAYA pun tak taji jubur.

    Ini pula yang haloba nak jadi Perdana Menteri. Agak-agaknya TIGA SERANGKAI Anu, Hadi Dan Lim berkongsi hobi yang sama.

    Bengali yang sekor tu adalah tukang jolok.

    ReplyDelete
  34. Salam Malaysian,
    Yang saya terus tidak faham ialah kenapa Melayu yang posting di sini masih lagi dengan mentality zaman 60-han. Cuba fikirkan apa yang UMNO telah buat untuk kaum Melayu semenjak 1957. Selepas kemerdekaan, memang ramai Melayu yang sukar, tapi kaum kaum lain juga tidak senang pada zaman itu. Selepas berkuasa selama lebih daripada 55 tahun, implement berbagai insentif untuk membantu kaum Melayu dari, bisnis kontrak, tanah, university orang Melayu saja, peluang pekerjaan di korporat korporat kerajaan dan lain lain, di manakah kaum Melayu sekarang? Ramai yang sudah di middle-class ataupun working class. Jadi sebenarnya, NEP telah berjaya tapi persoalannya, masih relevant kah NEP kini? Tambahan pula, dalam masa 55 tahun ini, golongan pemerintah (BN) telah sekian lama menggunakan NEP sebagai alasan untuk kepentingan individual politik. Contohnya, memang senang kalau saya UMNO dan saya tubuhkan syarikat dan dengan senangnya dapat kontrak bina jalan, kontrak system upgrade bangunan MARA, kontrak MAS catering dan lain lain. Persoalannya, bila saya dapat kontrak, saya tidak langsung memahami bisnis itu, Cuma untuk dapat peruntukan kerajaan dan cari orang lain untuk buat. Minda inilah yang terus membelenggu negara kita. Kan sudah banyak kes kes jalan berlubang dan jambatan runtuh. Sekarang di Bangladesh sudah runtuh bangunan disebabkan korupsi. Lambat laun ini akan berlaku di Malaysia juga kerana yang diberikan kontrak tidak akan buat yang sebaiknya. Cuma sekadar ambil duit saja. Bila u kurangkan budget mereka yang benar benar buat, mestilah mereka juga jurangkan material dan akhirnya, bangunan runtuh la. Cuba fikir. Sebagai golongan Melayu biasa, dapatkah kamu kontrak kontrak ini yang menjanjikan kekayaan langsung? Tidak. Cuma kroni kroni dan golongan atasan sahaja yang dapat. Jadi jurang antara Melayu kaya & miskin akan semakin bertambah. Cuma golongan Melayu yang terpelajar & berfikiran kritikal sahaja yang mampu memahami kenyataan ini. Bila jurang bertambah, Melayu terus miskin, UMNO cakap, ini semua salah Cina sebab mereka rakus dan curi semua wang Melayu. Yang sebenarnya, kroni kroni siapa yang curi wang Melayu miskin? Takkan kamu nak dengar kroni kroni kaya ini mengaku mereka kaya, hidup senang didepan kamu? Senyap senyap aje la. Takkan nak putus saluran kekayaan sendiri.
    lex.

    ReplyDelete
  35. Oi lex, yang engkau kroni kroni ni....salah tempat kot. Kiter tahu ni smua fitnah brader...taubat la kamu lex

    Mmat.

    ReplyDelete
  36. O ok. Sorry kerana mengacau aje. Anyway, I find the comment section of this blog memang menjijikkan dan ramai yang membaca atau memberi comment di sini seperti tidak berpelajaran dan termasuk dalam golongan yang tidak terpelajar. If you are slightly educated, you can read through what has been posted here and you will have to agree with me, meskipun you sayang Dr M. Jadi, sah lah analisa politik tentang undi pilihanraya 2008 & 2013. Kaum Melayu yang terpelajar akan lambat laun menyokong PR. Yang tinggal cuma kamu-kamu lah sokong BN.. Dan bisa teruskan la dengan comment yang menjijikkan seperti jilat jilat, depan belakang, jolok jolok, etc. Wahai insan berguna, pergilah kamu memcari ilmu. Jikalau mendapati yang itu sukar, maka dengarlah golongan yang berilmu. Yes, Dr M berilmu, tapi dia politician. Di dunia ini, tiada satu politician yang akan bercakap jujur, kerana mereka harus menyembunyikan fakta dari golongan rakyat supaya tiada rusuhan. Ini memang logik yang tidak dapat disangkal. Saya pun pernah baca buku buku Dr M (biographinya, Dilemma Melayu, etc) everyone dan pernah mengidolakan Dr M. Tetapi yang saya bersyukur ialah minda saya terbuka dan sedia menerima pengetahuan baru dan memproses informasi baru menggunakan otak pemberian Tuhan ini.
    lex.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu pandai berkata2,tp malangnya tidak ada apa2 dr,kamu yg memanfaatkan rakyat Malaysia. Kamu menunjukkan diri kamu tak ubah spt politician yg kamu tuduh pd Tun M. Benar Tun M seorang politician. Adakah benar beliau tidak akan jujur? Itu cara politik org spt kamu yg byk berlaku skrg. Kamu sudah menilai bagaimana Tun M berpolitik? Ada org berpolitik bersebab meluas,ada org berpolitik bersebab peribadi. Jika kamu dlm golongan yg peribadi,jgn dituduh Tun sama spt kamu. Cari sbb dan mengapa Tun dr seorang doktor menjadi poltician.

      Delete
  37. Pemimpin yang agung ialah seorang pemimpin sentiasa mengukuhkan hubungannya dengan Allah dan hubungan dengan manusia. Dia benar-benar mengutamakan rakyat tanpa mendapat imbuhan untuk dirinya. Matlamat utamanya di dunia ini memakmurkan orang lain demi melaksanakan perintah Tuhannya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!