CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Wednesday, January 23, 2013

FUYOH! ROSMAH WANITA BESI KERANA BERANI MELAWAT GAZA?

Kalau penulis di tempat isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansur, penulis lebih gemar tinggal sahaja di Mesir, membiarkan Perdana Menteri bersendirian masuk ke Gaza. Buat apa ambil risiko kehilangan nyawa di kawasan yang menjadi sasaran senjata tentera Israel hampir tiap hari?

Lagipun isteri Perdana Menteri bukan orang politik, justeru kalau adapun keuntungan politik yang mampu diperolehi dari lawatan tersebut, ia hanya menguntungkan suaminya, bukan isterinya.

Tapi itu hanya bagi penulis, hakikatnya Datin Seri terbukti seorang wanita yang luar biasa apabila sanggup mengenepikan semua itu demi mengiringi suaminya ke Gaza. Berlawanan sungguh dengan apa yang sering digambarkan penyokong pembangkang disini.

Boleh dikira berapa kerat sahaja wanita pertama negara-negara di dunia yang pernah berkunjung ke Gaza. Benar, Najib bukan Perdana Menteri pertama di dunia yang melawat kawasan bergolak tersebut, sebelum beliau pun sudah ada beberapa pemimpin Arab yang berkunjung ke Gaza, tapi penulis yakin beliau adalah antara segelintir pemimpin yang berani membawa isterinya masuk ke kawasan tersebut.

Semua ini sebenarnya memberi makna yang besar. Perdana Menteri dan isteri bukan bercakap besar sahaja mengenai Gaza dan pembelaan ke atas rakyat Palestin, tapi beliau membuktikannya kepada dunia dan rakyat negara ini sendiri dengan melihat sendiri penderitaan umat Islam di sana dan menawarkan bantuan dari Malaysia.

Siapa sangka?

Nak tahu lebih lanjut? Baca seterusnya di Perak Today

43 comments:

  1. Kak Bedah hari ini tak cuci pukiJanuary 23, 2013 at 11:11 PM

    Baik pergi lawat Mongolia dulu baru tepat.....

    Ramai warga Mongolia suka sangat PM Najib...

    Anak Altantuya rindu bapaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei pukimak, yang bunuh altantuya tu Anwar, dia kan kai pelacur lepas tu dia tuduh Najib. Bodoh kan kau ni? Sah2 kau ni pukimamak world yang ak keruan sekarang sebab dah expose muka buruk mamak paria kan? heehhehehehehe

      Delete
    2. babilah kau ini, tak hbs2 nak tuduh pm kita aje pasal pompuan mongolia itu, kenapa dia ada hubungan sulit dgn kau ke sebelum ini.

      Delete
    3. babi betoi, tak malu duduk di bumi Allah tapi tak mau ikut perintah Allah suruh pakai tudung... barua betoi rosmah ni.... cuba tengok pegawai kerajaan, kalau kritik umno kena buang kerja dan gantung kerja walhal gaji yang dibayar tu duit rakyat bukan duit umno. tapi bumi ni memang Allah punya, kalau rosmah tak setuju dengan arahan Allah, kenapa rosmah masih tinggal di bumi ni? pi berambuih la dari bumi ni...celaka betoi....

      Delete
    4. Dua kali Ds Najib bersumpah di masjid berkaitan ke Altantuya ni...Ulama kata secepat cepat dua bulan dan selewat2 satu tahun Ds Najib ditimpa bala jika berdusta...dah 2 tahun bahlol!...elok je...Ketua penipu ko tu berani bersumpah??

      Delete
    5. Boss dia tak berani bersumpah...MELAPAH boleh la...

      Delete
    6. Biar kan jer si pukimak ni....gersang takde org nakkkkk......aljuburi pun tak hinginnnnn.....:)

      Delete
    7. Salam anon 11.45...apa masalah tuan dgn isteri org....saya yakin anda bukan bapa atau abg ds rosmah...kalau ya anda adalh wali sah pada ds rosmah pun...tentu tuan seorg yg jahil hukum...ds rosmah adalah tanggungjawab ds najib...sudahkah tuan jalankan tanggungjawab tuan pada ibu tuan, isteri tuan,anak gadis tuan,adik perempuan tuan,sepupu tuan,rakan wanita tuan serta jiran tuan...wallahualam

      Delete
    8. Mana tau al juburi tak hingin...dia dah bagi tau kat hang ka?

      Tanya dulu la jangan buat pre-mature assumption...nampak otak tahap bodo lagi membodohkan kebodohan diri...

      Delete
    9. 11.11 kau ni tulis macam orang tak ada.agama

      Delete
  2. terharunya aku bila tgk ds rosmah dgn muka yg sungguh ikhlas ingin membantu kanak2 di gaza itu. di mana wan azizah ketika ini kan lebih baik kalau dia turut serta bersama misi bantuan ke gaza ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mata aku rosak...cacat ..aku tak nampak gambar Rosmah..


      Nampak kelam kelam je...Aku nampak macam rupa Nurul atau pon rupa jijah je...

      Mana Rosmah...tolong la aku...

      Delete
    2. kak jijah kat umah dia la..dok training ketat kan lubang taik utk al-juburi..

      Delete
    3. Nak ketat buat apa? Mat Sabu kata dlm video wan jijah dah jadi trowong...

      Maknanya her anus muscles all damaged and non repairable generated by Anuar...

      Mat sabu gila.....skrg pelok anuar pulak...

      Mat Sabu dajjal lachorkan asmaul husna...

      Delete
  3. KEBAIKKAN DAN KEIKHLASAN ROSMAH TIDAK BOLEH DITANDINGI OLEH MANA2 ISTERI MENTERI YG BERADA DI NEGARA KITA INI. AKU SANGAT KAGUM DGN KEPRIHATINAN DAN SEMANGAT YG BELIAU MILIKI.

    ReplyDelete
  4. babi betoi, tak malu duduk di bumi Allah tapi tak mau ikut perintah Allah suruh pakai tudung... barua betoi rosmah ni.... cuba tengok pegawai kerajaan, kalau kritik umno kena buang kerja dan gantung kerja walhal gaji yang dibayar tu duit rakyat bukan duit umno. tapi bumi ni memang Allah punya, kalau rosmah tak setuju dengan arahan Allah, kenapa rosmah masih tinggal di bumi ni? pi berambuih la dari bumi ni...celaka betoi....

    ReplyDelete
    Replies

    1. Syaithan ada dimana 2. Rosmah insan biasa ada betul ada silapnya....

      Yang beribu2 tak pakai tudong di Malaysia ni hang tak maki dan sumpah seranah pulak...

      Kalau yang tu hang maki hamon boleh juga aku puji dan ikut kau....tapi ...

      Aneh dan pelik ye....Mungkin roh hang ni ada champor roh Iblis masa pak kau panchot dulu...

      Guna aqal sikit la...

      Delete
    2. ko ni mmg babi...menilai manusia samada dia pakai tudung ke tak.....rosmah jauhhhhhh lagi baik dr ko atau bini aljuburiiii tu yg dua kali lima anak beranak puaka...

      Delete
    3. Sabar yob....

      Rosmah ok....ada guts....


      Yang berteloq no GUTs......

      Delete
    4. 11.40. Betul rosmah patut kena pakai tudung. Beliau mendapat dosa. Dan suami beliau mendapat dosa. Tapi rasa dosa tak berkait dengan kita. Tapi kalau nak kira tolak dosa pahala (anggaran je) Najib masih calon BN yang terbaik untuk kekal PM berbanding Nuar Nik Aziz Hj Hadi dan lebih lebih lagi Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang (NAUZUBILLAH AKU MINTAK JAUH). UNDILAH BN UNTUK AGAMA BANGSA DAN NEGARA. Armd

      Delete
  5. bg aku rosmah seorang wanita yg berani dan berjiwa kental...mmg sesuai d beri nama wanita besi kerana d atas keberanian nyer memasuki gaza jika nk d badingkan rosmah dengan jijah omega mmg jauh la jijah omega hanya lah wanita plastik yg hanya tahu berlakon menitiskan air mata sajer...muahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang berani Mah ni kata Najib...

      Betul2 berani...anything can happen..

      Aku pernah berada di baitul maqdis masa intifada dulu. Memang kechot perot...masa aku sorang2 travel ke baitul laham dan Hebron, aku melihat sendiri di hebron di sebelah qubur Nabi Ibrahim orang yahudi sedang tertikam2 dgn orang palestine.

      Takot....memang takot..

      Kami doa semuanya selamat disana...

      Wahai Rosmah...you memang berani dan ikhlas. Òrang ikhlas je yg sampai di tempat tu...shukor lah dan jangan RIAK ye...

      Gua respect dan sayang lu ....


      - al quds: miss u so much..

      Delete
    2. setuju sangattttt...:)

      Delete
    3. Pakatan sial seperti biasa denggki...
      Apa yang penting teruskan je niat anda dengan ikhlas menolong orang yang memerlukan

      Delete
    4. Pakatan sial seperti biasa denggki...
      Apa yang penting teruskan je niat anda dengan ikhlas menolong orang yang memerlukan

      Delete
  6. Kerajaan Malaysia mengiktiraf kerajaan Mahmood Abas tapi tidak mengiktiraf kerajaan Hamas, PAS mengiktiraf kerajaan Hamas tapi tidak mengiktiraf kerajaan Mahmood Abas. Setiap kali muktamar PAS kerajaan Hamas hantar wakil ke persidangan tersebut tidak ke perhimpunan UMNO. Pening aku ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Wilayah Palestin terbahagi 2, Tebing Barat dan Genting Gaza.
      2. Pihak Berkuasa Palestin(bertaraf kuasa sementara) yg diiktraf oleh dunia, pihak Barat dan Israel adalah dibawah kepimpinan Mahmoud Abbas(dari kumpulan Fatah). Kumpulan Fatah dah letak senjata, tidak menentang Israel.
      3. Pilihanraya perundangan Palestin 2006 - Hamas menang di Gaza dan melantik Ismail Haniyeh sebagai Perdana Menteri.
      4. Bila Hamas dan Fatah bergaduh di Gaza, Hamas menang dan mengambilalih kuasa di Gaza, ketuanya masih Ismail Haniyeh. Hamas pula masih menentang dan tidak iktiraf Israel.
      5. Mahmoud Abbas (dan juga dunia)tak iktiraf pemerintahan Hamas di Gaza, lalu melantik Salam Fayyad sebagai Perdana Menteri. Kumpulan Fatah kini cuma berada di Tebing Barat.
      5. Urusan rasmi Palestin - jumpa Mahmoud Abbas dan Salam Fayyad
      Urusan khusus untuk Gaza - jumpa Ismail Haniyeh.

      Waullahu'alam
      EVLee

      Delete
    2. Semoga Fatah dan Hamas berbaik baik untuk kesejahteraan umat palestin keseluruhannya.

      Delete
    3. Anon 1.07 am, menerusi penerangan saya di atas, Gaza yg dikunjungi oleh DSNajib, DSRosmah dan para delegasi Malaysia...merupakan kawasan yg boleh MELEDAK bila2 waktu sahaja. Semuanya menanti peluang utk 'menghentam' kawasan ni...puak Palestin lain, Fatah, Israel, kebanyakan kuasa Barat..
      Jadi mereka yg pergi memberikan sokongan itu saja2 cari pasal ataupun memang berani? Semoga ALLAH melindungi delegasi Malaysia di sana...dan Selamat Kembali ke tanah air...amiiin. Waullahu'alam

      EVLee

      Delete
    4. EvLee Tabik spring utk anda...

      Delete
  7. ni lah contoh wanita pertama yg baik...mana kak jijah?kenapa di tak berani nak buat mcm rosmah buat ni

    ReplyDelete
  8. aq pasti lah kak jijah mesti tgh panas dekat rumah tu sbb kak jijah tak blh buat mcm rosmah buat ni

    ReplyDelete
  9. Jijah cuma pandai jaga kote bengkok lakinya aja supaya boleh service lubang orang baik punya!

    ReplyDelete
  10. haaaaaaa...ini kalau nak hrapkan jijah ngan anwar memang TAK la der..dia bkn wanita besi tapi hati dia cekal beb,ALLAH lndungi dia sebab niat dia ikhlas utk mmbntu warega palestin dan saudara islam kita di sana..aku rasa kalau nk dibandingkan rosmah dengan jijah,memang takde kelas lamgsung la jijah tumsetakat bagi ceramah dan menipu blh la,nak bntu rkyat haram..!!knp anwar tak pergi erk?anwar kalau pergi barat blh,jmpa org tu,org ni..knp dia tak pergi GAZA?mgkin kalau anwar pegi GAZA PR xdpt dana la dari yahudi@SOROS..hikhik...

    ReplyDelete
  11. ini dikatakan pengorbanan seorg wanita pertama negara, isteri pm. insyallah dia dilindingi Allah. wan jijah sanggupke pergi gaza agaknya? pegi amerika, london, paris, tokyo, n.york oklah kot?

    ReplyDelete
  12. Pakatan bila dah x tau nak ckp ape mula la spin cerita...klr kan cerita2 lapuk....basi....adoyai udah2 la tuh....pegi la jage klrga korang dari terus meroyan...nak hdup sng pergi la kerje secara btolnye....jgn dok harap duit krajaan aje....smpi ble nak maju nie? kah kah kah

    ReplyDelete
  13. Ds Rosmah mmg berani....wan jijah ade? mane die? izzah mane? stkat ckp dan msuk lam gereja klu lu kire tuh berani silap la beb....tapi tuh bodo...respek rosmah sbb mcm2 pun penghinaan pakatan bagi ade pemimpin2 pakatan ke GAZA? ade? xdk kan? hak tuih....ckp bkn men hbt tapi no action worthless people

    ReplyDelete
  14. Saya sebagai rakyat malaysia berbangga dengan DS Najib dan Datin Rosmah.. takde pun pemimpin pembangkang yang berani lakukan dan buat macam DS dan Datin, buarlah apa orang nak kata, yang pasti kami semua dibelakang DS dan Datin Rosmah, semoga selamat didalam menjalankan lawatan ke gaza. Amin

    ReplyDelete
  15. fuhhh!!!terbaik...bangga dengan pm dan rosmah atas keberanian untuk melawat gaza..ini mencipta sejarah selaku pemimpin islam pertama..tahniaahh tapikan mana anwar ,nik ajis dan hadi awang..???hanay pandai bercakap tapi hampeh satu pun xder pemimpin islam ker mcm nie..lupa merekakan sokong kafir yahudi nama jer islam tapi ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puji, angkat dan sanjung lah rosmah tanpa merendahkan dan mencaci orang lain, itu lebih elok dan munasabah....

      Delete
  16. Cakap cakap chai kat atas nie bukan main lagi. Nasib baik tak mati kena tembak dengan yahudi. Kalau tidak menang UmNo dengan undi simpati PRU nie.

    ReplyDelete
  17. dalam gambar tu budak palestin baju hijau dengan muka menyampah. Dalam Hati " macam la kami ni bodoh sangat nak pecaya drama tamil kor"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro apsal lh otak ko blh pk smpi camtu...
      Smpi budak palestine yg tak tau apa2 pun ko blh buat modal...pergh bro lu pnya fantasi hebat....apakata lu apply campaign manager...sure lu blh spin dari pakcik peneroka felda smpi big boss felda...rakyat malaysia tumpang bangga dgn lu punya akal...

      Bro,budak tu punya le bersyukur dgn kehadiran vip wlupun dia taktau dan tak kenal pun dgn tetamu tersebut...tp lu pnya bangsat seolah2 budak tu dh daftar ahli pas....hahaha

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!