FUYOH! KIA RIO SERBA BARU DILANCARKAN TADI - MESTI TENGOK!



Model terkini Kia telah memenangi pelbagai anugerah dan bakal mencabar takhta segmen ‘B’ di Malaysia dengan spesifikasi tinggi dan tawaran harga yang amat menarik.
RM73,888 untuk Model 1.4EX
RM79,888 untuk Model 1.4SX
Enjin 4-silinder CVVT
6-Airbag
Sistem audio Arkamsys
Sunroof untuk varian 1.4SX

Segmen B, iaitu segmen kereta kompak kini lebih menarik dengan kemasukan Kia Rio yang telah memenangi pelbagai anugerah rekabentuk di seluruh dunia termasuklah Red Dot Award di Jerman.

Rekabentuk yang terhasil di bawah tunjuk ajar Peter Schreyer bakal menjadi aspek tarikan utama kereta yang dilengkapi dengan pelbagai peralatan yang sebelum ini tidak boleh didapati dalam segmen kompetitif ini.

Yang paling menarik, Naza Kia telah berjaya menghasilkan satu pakej yang padat dengan spesifikasi tinggi tetapi masih mengekalkan harga yang mampu menggugat semua pesaing lain.

Strategi agresif Kia ini jelas menunjukkan bahawa syarikat serius menjadi antara tiga pembuat kereta terbesar di dunia dalam tempoh lima tahun akan datang.

Syarikat itu kini berada di tempat ke enam dengan jualan 2.7 juta unit pada tahun 2012.

Bagi menarik minat pembeli dan memberikan ‘Wow Factor’ kepada model Rio, syarikat telah melengkapkan model terbaru ini dengan pelbagai peralatan termasuk 6 Airbag, sistem Audio Arkamsys dan juga sunroof.

Peralatan utama ini menunjukkan bahawa pihak pengeluar mahu pembeli menilai Rio serba baru sebagai satu kereta yang melambangkan gaya hidup aktif, muda dan juga eksklusif.

Baca seterusnya secara eksklusif di Perak Today

55 Responses to "FUYOH! KIA RIO SERBA BARU DILANCARKAN TADI - MESTI TENGOK!"

  1. KIA semakin hari semakin nampak kelainan dan kecanggihannya.. tak kira lah model apa pun skrg ni.. cuma.. second value nya menghampakan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BTL3 AKU SOKONG APA YG KAU KATAKAN INI ANON 6.02 PM. DI HARAP SECOND VALUENYA ITU BIAR DAPAT TINGGI SIKIT.

      Delete
  2. Tahniah Kia..mari kita kuburkan proton..kereta low qualiti n jual mahal pada rakyat malaysia....mari bersama lingkupkan proton..beli honda n kia n peugeot kerana melayu pegang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi proton dikuasai oleh ketua2 lanun umno, selagi itu proton curut... berbanding kia, hyundai dari korea yg orang politiknya tak campur tangan dalam tadbirurus & kewangan syarikat2 negara mereka spt malaysia....

      pru13..seluruh rakyat patriotik tolak umno/bn... selamatlah PROTON!

      Delete
    2. Bg akak proto mmg terbaik korng nak kata apa kata lah...hakikatnye proton gak terbaik

      Delete
    3. Mcm babi je komen enko..anon 6.04..aku doakan enko mampus kena langgar lori babi. ...sial...enko nk pakai keta apa suka ati enko la sial...apa mulut mcm cibai....pegi mkn babi tu....xder umno xder la proton bodo....sekolah kat mana enko....

      Delete
  3. Model ini sememangnya cantik .
    Di Amerika model ni dijual pada harga USD 13,530. Tapi cuma di Amerika kuasa kebuknya 1.6L
    dan bukan 1.4L seperti di sini.

    Kalau convert ke Ringgit, 13530 x 3.07 = RM 41,537 sahaja.

    (ingat, model depa 1.6L, kita dapat 1.4L pada harga 73,000, kalau depa bawak model 1.6L silap silap RM100,000)

    Apakah jadahnya kerajaan Umno memeras rakyatnya sendiri dengan menjual barang murah dengan harga berlipat kali ganda. Kejam!


    tak caya? layari... http://autos.yahoo.com/kia/rio-5-door/

    ReplyDelete
  4. Barangan Korea mmg cantik dan terkini cuma tak tahan lama dan kos penyelenggaraan tinggi. Elak drp terperangkap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Dah trkena kpd anak buah. Dlm kreta bocor masok air hujan. Uhuk. Pakai tak sampai 4 tahun. Dulu daya pakai honda city. Elehhh gimmick aje. 1 tahun cermin pintu tak leh naik. Aircon tdk memuaskan. Radio lagi boring. TETAPI enjin ada power la. However msk 10 thn dah mula batuk2. Spring berbunyi2 transmission kena tukar 3500k. Adala kedebak kedebuk this n that saya kena hampir 7000k. Skrg pakai saga flux nak cuba kreta buatan msia. Basically i am happy wit the aircon n radio. Radio leh main dgn ibu jari. Sbb br beli belum lagi lalui downside nya. We'll see. Nak think positive dgn kreta buatan negara sendiri sbb kreta lain pon ada laaa dorang punya bla..bla..

      Delete
  5. umno ni mmg celaka harbi n mcm babi..kereta proton xde kualiti n jual mahal pd rakyat....mana ada pemimpin umno harbi yg guna proton..hanya ahli umno yg makan taik sahaja beli proton..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai nk jd pengerusi proton kerna elaun tinggi n kuasa utk pulun untung...

      Delete
    2. Bhai 06.26 klu lu mampu pki kereta yg lbh standard lbh kualiti itu rezeki lu yg Allah berikan...tak perlu lu kutuk org yg cuma mampu pki proton jew...bhai aku pernah jumpa org yg pakai toyota innova trade in exora atas alasan semangat patriotik..bukan kerana ketidakmampuan bhai...

      Bhai,agak2 lu saga flx 1.3 mt yg hrga rm38k berapa hrga yg sepatutnya...exora 1.6 cfe standard enjin turbo,6 speed hrga rm69k berapa hrga yg sepatutnya...bhai,lu jgn compare setakat hrga kt usa ngan malaysia jew bhai...lu check balik segala tax yg dikenakan mnkin utk kereta rendah tp income tax lak berapa....

      Bhai kita harus tngk kemampuan kita bhai, bukan selera kita bhai...klu ikut selera kita neelofa jd pilihan tp bila tengok kemampuan kita....hmmmm,isteri kita gak yg terbaik wlupun hmpir tak jd kahwin sbb hantaran rm6k..jgn salahkn bn atas ketidak mampuan kita...sbb adaorg lain yg warga negara sama dgn kita,fizikal sama dgn kita kenapa dia mmpu beli bmw,mercedes malah lambhoghini...

      Delete
  6. tak da duit dpt pakai kancil 2nd pun dah Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  7. Himpunan Dah Berjalan Aman, Najib Dah Ucap Terima Kasih, Apasal Polis Masih Buru...,

    Buru peserta HKR bawa anak, polis ikut telunjuk UmnoKUALA LUMPUR 30 Jan: ‘Kepantasan’ polis mengenal pasti peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) 12 Januari lalu yang membawa kanak-kanak sepatutnya diamal apabila memburu penjenayah.Demikian sinis Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua membidas tindakan polis dilaporkan mengeluarkan 14 gambar ibu bapa yang didakwa membawa kanak-kanak di bawah umur 15 tahun ke HKR di Stadium Merdeka.“Ini hanya tindakan terdesak kerajaan dengan mengerahkan polis sebagai orang suruhan. Umno BN tidak akan senang hati melihat rakyat berkumpul di HKR.“Membawa anak-anak mereka adalah hak ibu bapa. Tapi kenapa perhimpunan BN tidak pernah menyatakan larangan bawa kanak-kanak,” katanya ketika dihubungi.Dalam pada itu, beliau mempersoal sikap kerajaan yang memberi jaminan bahawa perhimpunan HKR adalah aman dan selamat, tetapi menghalang kanak-kanak hadir.“Kalau sudah beri jaminan, kenapa timbul pula isu tidak boleh bawa kanak-kanak. Saya kesal sikap polis yang sibuk mengejar isu ini berbanding soal keselamatan orang awam.“Hasil daripada tangkapan atau denda tidak akan mendatangkan apa-apa faedah kepada polis. Ini semua muslihat politik Umno sahaja,” kata Ahli Parlimen Batu itu.Polis hari ini dilapor mengeluarkan gambar mereka terbabit yang didakwa membawa kanak-kanak ke himpunan itu.Menurut polis, perbuatan itu melanggar Seksyen 4 (2) Akta Perhimpunan Aman 2012 (PAA) dan Seksyen 31 (1) (a) Akta Kanak-Kanak 2001.Jika sabit kesalahan, mereka berdepan dengan hukuman denda maksimum RM20,000 di bawah PAA, dan denda maksimum RM20,000 atau 10 tahun penjara atau kedua-duanya sekali, di bawah Akta Kanak-kanak. -KD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org punya ramai masa hari perhimpunan kau tau apa akan berlaku seterusnya. Klau kau terjatoh termasok anak kau skali. Nak salahkan sapa pulak. Kau tu tuhan ke yg kau tahu apa akan jadi masa hadapan. Very irresponsible n selfish parents.

      Delete
    2. terbaeeek............

      Delete
    3. sokong fakta anon 6.52 pm

      Delete
    4. Bhai 09.30 betul dan tepat apa yg lu hujah kan...bhai 10.11 & 10.12 lu dah ada anak ke.
      Klu dah ada anak maka jawapan aku ialah aku simpati dgn anak lu...bhai 09.30 dh jadi tabiat atau perangai utk menyalahkan kerajaan apabila terjadi musibah...golongan ni klu tercirit menceceh2 pun klu boleh nk salahkan kerajaan...masa makan tak ingat dunia...dah cirit salahkan kerajaan.

      Delete
    5. sape suh bwk budak? kalau dah salah mesti lah kena hukum tak kira berapa lama kesalahan tu dah lama buat.
      syabas polis sbb bertegas dalam hal ni.
      mak bapak yang tak sayang anak sanggup bahaya kan nyawa budak yg tak tau apa2 tu demi politik...guna anak sbgai shield utk diri sendiri...chehhhh

      Delete
  8. perhimpuan yang umno buat dgn kau buat mana sama.. Kamu ada hak untuk bantah dan bela diri di mahkamah, Lawyer kau ramai maa...jgn lupa pemimipin kau ramai da tuan bangka tak mau letak jawatan.. Dan sorang tu BEKAS Banduan..Itu kau tak boleh nafikan selagi mangkok tu bernyawa selagi itu rekodnya tak akan padan sebagai Bekas BANDUAN salah guna Kuasa. Arahkan POlis tangkap org sesuka hati kini bila da kena pecah dia buat buat lupa atau buat buat bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujjah ko otak udang...merapu... merepek!!!! huhuhuhuhuhhuuu

      Delete
    2. Bhai hujah dia 07.07 otak udang ke???? Atau jawapan lu yg serupa otak udang....klu lu bagus lu bagi dalil utk menidakkan hujah bhai 07.07....

      Delete
  9. dr ko beli kereta baik duit tu ko simpan..mana tau nnt kena saman..ada sen nak bayor..ke ada org payung ko?? kahkahkahkah

    ReplyDelete
  10. ada sesapa tau tak, mengapa air lubang puki perempuan kalo dikorek & dibiarkan kering di jari akan brtukar warnanya putih sedikit kuning. air puki neelofa pun mcm tu jugak ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia jenis mcm kau ni pon ALlah jadikan d dunia ni. Tah2 kau yg penculik kanak perempuan bunuh dorang dan isi dlm bag dan buang dlm sungai? Kpd tuan punya blogger jgn klrkan msg seperti ini. This r mentally sick animals. Patut buat repot pasal dia nih.

      Delete
    2. mulut umno memang mencarut, dol!

      Delete
    3. Anon 10.16 kenapa lah ko suka sgt buat fitnah ha..aq rasa mulut org pas n pkr yg mcm puki...eeee nak je aq jentik telur ko sampai ko mandul

      Delete
  11. selagi proton dikuasai oleh ketua2 lanun umno, selagi itu proton curut... berbanding kia, hyundai dari korea yg orang politiknya tak campur tangan dalam tadbirurus & kewangan syarikat2 negara mereka spt malaysia....

    pru13..seluruh rakyat patriotik tolak umno/bn... selamatlah PROTON!

    ReplyDelete
  12. menang kereta menarik cantik tapi lagi bagus proton spare part mudah di perolehi, taklah susah mcm kenderaan import sapare part mahal dan no value bila di jual balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu aku setuju dgn ko

      Delete
    2. Yup. U definitly r right. Look on the positive side spare parts r much easier to get. Really i am proud to drive the local car. Its cute other than that i couldn't afford expensive veh. Muahahahaaaa. Syukur2. Ada juga transportation.

      Delete
  13. wow menipu rakyat lagi. Kereta harga ter seberaba hantam sampai tahap gilabab nak cekik rakyat

    ReplyDelete
  14. kesian syarikat kroni hanjing kena pakai mat salleh model nak jual kereta. Awat peompuan melayu tak laku ka? mat salleh pun tak hingin besi buruk ni. ka ka ka hidop layu

    ReplyDelete
  15. Proton still the best....kualiti improving...harga still murah...compare dgn imported cars...maintenance murah...insurance...road tax murah..
    Tapi kalau banyak duit tak salah beli imported cars cuma tak payah lah nak kutuk kereta buatan negara sendirI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...apa yg lu ckp mmg benar...skrg proton improved ke tahap world class,bersesuaian dgn motto proton 'COMITTED TO BE BETTER'....dan yg paling penting inilah kebanggan negara kita...bukan semua negara maju mampu ada kereta sendiri...

      Delete
  16. KIA? ha..ha..ha... BOLEH BLAH!

    Harga beli punya mahal gila! bila masuk bab second-hand, bank cakap keta nih tarak ada market value!!!

    Sebab? 1) spare parts sangat mahal dan sangat susah, so bank tidak mahu menanggung risiko! 2) kereta cepat rosak dan org suka buat NPL menyebabkan bank rugi! dan yg terakhir boleh kopak 'label' tukar dgn NAZA!!!

    ha..ha..ha... low class punya keta!!!

    ReplyDelete
  17. UMNO Cepat Berkubur Bila Polis Terus Bertindak Berat Sebelah & Tidak Profesyenal

    #KL112 mencatatkan sejarah tersendiri. Tidak ada siapa yang boleh memberikan angka tepat mengenai berapa ramai yang berhimpun dalam dan di sekeliling stadium pada 12 Januari lepas. Namun seperti biasa angka ini akan dijadikan bahan oleh regim untuk perkecil himpunan rakyat ini. Mulanya regim mengumumkan tidak lebih dari 30,000 orang sahaja, namun jumlah ini disentak dengan pengumuman polis yang menyatakan pihak penganjur bersalah langgar syarat kebenaran iaitu melebihi 30,000 orang. Apa pun penafian kebangkitan rakyat dengan regim bermain nombor mudah dipatahkan dengan gambar himpunan.Isunya bukan sekadar jumlah, bagi regim ini makin panik ialah di manakah agensi seperti PDRM berada? Di mana-mana sejarah kebangkitan rakyat menghumban regim tua, di mula kebangkitan pasti polis atau tentera alat penting regim untuk mematahkan kebangkitan rakyat tetapi apabila hakikat sebenar bahawa betapa regim membawa kerosakan dan sudah tidak boleh diselamatkan lagi maka saat kemenangan kebangkitan rakyat akan ditandakan dengan bermulanya (selalunya sebahagian) dari polis atau tentera sedia untuk ‘mengkhianati regim’ dan duduk bersama rakyat. Tanda ini agak jelas ketika Himpunan #KL112 atau HKR baru-baru ini.Bagaimana ketika Najib diluar negara, pimpinan utama polis selesa duduk berbincang dengan pimpinan rakyat di Bukit Aman sehingga persetujuan untuk mencipta sejarah himpunan rakyat paling aman dan paling ramai sejak merdeka. Namun setelah Najib pulang dari luar negara ‘mungkin’ polis ditekan dan dipertikai mengapa PDRM berani memberi jaminan sedemikian, maka sedikit gangguan dimunculkan iaitu surat cadangan mengalih lokasi himpunan ke Bukit Jalil.Akhirnya semua berjalan sempurna. Ini membuktikan selama ini jika tanpa campur tangan regim (baca : Umno/Bn) memperdaya PDRM pasti semua himpunan aman dan baik dan hubungan PDRM dan rakyat akan terpelihara juga dihormati.Depan mata saya bagaimana selepas himpunan ada yang mengutip sampah, ramai yang berjalan berkumpulan tua / muda mendekati anggota polis dan bersalaman.Masih ingat gelak tawa gurauan anggota polis yang berdialek Borneo di stesen LRT Stadium yang mengatakan ‘macam hari raya’ apabila semua orang bersalaman dengannya dan kawanya pula bercakap ‘aik macam menteri pula rasa’. Semua jadi tertawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...dlm cerita lu tntng angka itu adakah terlalu penting....oklah kita ambik 500k yg menghadirinya,adakah ini gambaran kehendak rakyat keseluruhan atau rasa selamat utk 5-6 org pemimpin utama PR yg takut akan populariti parti jatuh dan mereka hnya sesorg tanpa sesiapa...

      Bhai...lu hebat dlm membuat penilaian yg mana lu katakan pimpinan kanan polis selesa duk berbincang ttng LOKASI. Bhai adakah pimpinan PR sejujurnya SETUJU dgn LOKASI yg diTETAPkan oleh PDRM... KENAPA pimpinan pr setuju dan kenapa sebelum ini bersih tetap di buat di jalanan dan lokasi utama dataran merdeka...lu tnya dgn pimpinan lu kenapa pr setuju dgn stadium nerdeka dan bukan lg jalanan...

      Adakah dgn ketidak nampakan pdrm itu menunjukkan pdrm menarik anggota dari bertugas kerana menyokong... hahaha bhai lu buat andaian berdasarkan apa bhai...semua org boleh nampak dimana saja ada polis dan fru bersiap sedia diluar stadium...lu org duk dlm kandang mana nmpk penjaga lu kt luar...

      Utk cadangan penukaran lokasi bukankah atas budibicara kerajaan utk memberi tmpat/kandang yg lbh besar utk jumlah yg lbh ramai...bhai klu buat di stadium merdeka 500k ...hmm klu kat bukit jalil paling kurang pun 1.2 juta org datang....tetapi bhai spoil lah lu org baru jew anwar bg salam dah suku org balik.. Anwar baru buka mukadimah suku lagi dah keluar stadium...ehh lu tngu smpi anwar habis berpidato ke...

      Yg lu ckp waktu berjalan balik ada yg mengutip sampah tu..mmng peserta himpunan atau dbkl dah sediakan org utk terus ambik sampah yg dibuat oleh sampah masyarakat...

      Bhai anggota pdrm sememang pegawai kerajaan yg berdisiplin dan bukannya utk menjadi org yg sombong dan bertindak ganas terhadap rakyat klu rakyat itu sendiri berdisiplin...sepatutnya anggota tu ckp...bhai baru balik ngundi pilihanRAYA ke...dan mereka kata dah macam menteri sbb lu org dah semakin jinak bhai.

      Delete
  18. SAMM bergerak dari Kg. Baru ke Stadium Merdeka. Kami sudah putuskan satu perarakan yang meriah dengan lagu – lagu bermasej ‘rakyat’, selawat, nasyid dan sebagainya. Ribuan yang bersama perarakan SAMM ke Stadium Merdeka pasti bergembira sebagai sinambungan program mengira detik di Kampung Baru, KL malam sebelum itu. Masih teringat lagi demonstran mengambil gambar sambil sama menari dengan anggota trafik mengikut muzik lagu Korupsi (one buck short) dan bongkar (iwan Falls) diselang seli lagu Ubah Jang Ubah. watak yang sama tetapi imej berbeza ketika Bersih 3.0, yang bezanya ialah campur tangan jahat Bn.Namun regim ini tidak pernah akur dengan kebangkitan rakyat. Isu bawa kanak-kanak pula dinaikkan. Ada maklumat dari dalam PDRM menyatakan keluhan mereka kerana dipaksa melakukan kerja bodoh iaitu meneliti gambar peserta #KL112 dengan kanak- kanak. Semalam Polis mula mengedarkan kononya gambar peserta yang membawa kanak-kanak.SAMM menyeru semua peserta himpunan yang terlibat supaya mendapatkan nasihat guaman dahulu sebelum bertindak. Namun jauh dari itu SAMM bersimpati dengan polis yang dipaksa regim untuk bertindak sedemikian. Sehari dua ini apabila pimpinan PDRM WP muncul dengan pengumuman iba bapa bawa anak ini ramai yang tertawa dan tidak kurang kecewa. Ada yang mengatakan dari cari ibu bapa yang bawa anak lebih baik PDRM guna masa tersebut untuk cari ibu bapa yang buang anak atau anak hilang.Namun SAMM mengajak orang ramai jangan menyalahkan PDRM 100 peratus dalam perkara ini, mereka sedar tindakan mereka ini bakal ditertawakan dan buang masa tetapi mereka dipaksa oleh regim BN yang sudah hilang punca.Hari yang sama 12 Januari 2013, Najib juga melakukan himpunan di Semenyih. Untuk mengumpulkan ramai orang maka bertrelar beras diagih percuma , ibu bapa ramai yang membawa anak. Dalam berebut beras ada yang pengsan dan terhimpit.SAMM bersimpati dengan PDRM dan menyeru untuk PDRM khususnya pimpinan utama mereka agar punya sedikit lagi keberanian untuk terus berdiri bersama rakyat. SAMM amat yakin PDRM mendapat maklumat lengkap mengenai betapa tapak sokongan BN amat goyah kini. BN akan kalah dalam PRU akan datang (jika PRU itu adil). Paling penting pimpinan utama PDRM sendiri tentu sedar betapa Bn makin membawa kerosakan pada negara, pendedahan Musa Hasan bekas Ketua Polis Negara mengenai campur tangan pemimpin politik BN dalam urusan PDRM selama ini sudah tentu menyentap imiginasi keseluruhan PDRM yang semala ini punya persepsi berbeza.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...berkumpulan mmng seronok bhai,dan apalagi klu buat peraarakan maulidur rasul dgn kita berselawat keatas junjungan nabi kita...sbb itu kemeriahan tgk bola du stadium lbh best klu bandingkn tngk dirumah dan lebih meriah klu dibandingkan tngk di rumah.. Biar betul bhai polis trafik kita pandai menari...issk kesian polis kita TERpaksa menari sbb nk layan lu org bhai...ialah klu masuk kandang kambing kenalah ngembek...ini masuk kumpulan org utan maka terpaksa lah polis tu melayan karenah kumpukan org tu...

      Bhai, aku yakin lu org islam kan...klu betul lu org islam kenapa isu kalimah Allah yg dicabul,tajda pulak hardcore gang lu nk buat demontrasi secara aman..sbb apa bhai...sbb tak penting dan tak seseronok waktu maki kerajaan bn...bhai mmng klu kita dah ramai,kita kah hero...uhhh mmng syok bhai boleh maki org,boleh rosakkan harta awam ialah harta tu kan kita punya,wlupun kita tak menyumbang apa2pun...

      Bhai mmng kesian bhai..polis terpaksa buat kerja bodoh utk org bodoh yg tak fikir panjang...bhai lu jgn ingt semua benda boleh terkawal klu dah ramai... Macamana dgn demo ganas bersih..klu lu bawa anak lu boleh jamin yg anak lu takde risiko utk dirempuh...bhai guna akal sempurna utk kejalan yg sempurna..
      Kebanyakkan kes musibah kepada kanak2 dusebabkan keyakinan terlalu tinggi yg perkara buruk boleh berlaku.

      Bhai lu terror bhai sampai lu boleh dapat info yg polis dah tahu yg tapak bn dah goyang...lu hebat bro....dalam menipu org...bhai memang benar lah bhai bn masuk campur sbb bn tu kerajaan dan polis kerja dgn siapa...PR ke yg bayar gaji polis...apalah lu punya statement bhai.

      Bhai adakah perhimpunan yg dibuat oleh pemimpin bn tu dibuat atas kapasiti demontrasi..dan ada risiko utk trjadinya rusuhan...kemon bhai jgn spin cerita dan fakta bhai...yg ramai berebut beras tu sbb diaorg tngk org pas dan pkr siap bawa anak dan tnggu depan lori...

      Delete
    2. 1feb. Kamu ckp jgn sombong sgt. Kamu brjalan bw anak kat celah leher kamu. Bila kau tu jatoh anak kau akan jatoh dulu dah patah riok masih akan komplain lagi. Oh lupa salahkan jalan tak rata. The blaming game...tak habis2 dgn kebangkitan rakyat. Brjaya jarum2 cina makan babi nihh cucok korang. Lupa lak ada manusia rupa iblis cucok bangsa sendiri... hoorayyy.

      Delete
  19. Yakinlah Malaysia tanpa BN pasti lebih baik untuk semua. Yang lebih penting menjatuhkan BN kali ini beerti kita sama menghidupkan suis demokrasi dalam negara. Apabila demokrasi itu diaktifkan maka kerajaan yang takut dengan rakyat akan wujud. Jika PR tidak baik kita ganti semula.Mitos menyatakan pertukaran parti pemerintah merosakkan negara perlu ditinggalkan. Semua negara maju sering bertukar kerajaan. Huru hara akan muncul apabila sistem demokrasi mati dan regim terlalu zalim memperkuda agensi yang sepatutnya bebas menjaga kepentingan rakyat.Kepada Peguam Negara dalam perkara ini ketahuilah kamu boleh terus melakukan pendakwaan tetapi yakinilah tindakan pendakwaan tersebut merupakan sabotaj besar kepada regim BN kerana akan mempercepatkan kejatuhan mereka.che’GuBardSolidariti Anak Muda Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai keyakinan yg lu katakan itu harus bersandar kepada fakta dan bukan hnya tuduhan demi tuduhan tnpa mampu menzahirkan dimana kezaliman serta kekejaman kerajaan...adakah zalim dan kejam itu hnya berpaksi kepada anwar tak jadi pm...azmin tak jadi menteri apa2 dan ramai pencacai yg setia kepada anwar ini tak mendapat kedudukan dlm kerajaann...

      Adakah lu maksudkan demokrasi itu berpaksikan kebebasan beragama atau kebabasan beragama...kebebasan utk memaki hamun..merosak harta awam.
      Bhai apa definasi utk pengundian didlm PRU...bukankah ini ibu kepada segala demokrasi yg lu katakan...bhai apa jadi pada indon...thailand..filipina serta rantau arab.

      Bhai utk bercakap,melaung,menjerit mmng mudah bhai...ttp lu tntu tau sbb lu seorg cgu...lu jgn risau aku takkan hina seorg guru seperti ulamak yg sama dlm wadah perjuangan dgn lu...bhai jujur aku tanya lu sebagai guru...mampu lu menjadi inpirasi kepada keseluruhan murid lu...mampu kah seorg guru memenuhi impian kesemua muridnya ttng guru yg mereka idamkan...

      Bhai terlalu kerap aku mndngar ttng kezaliman dan kekejaman bn...namun smpi skrg aku tak jumpa mana fakta yg boleh pr yakinkan aku ttng kezaliman itu.takkan lah kerana kena saman kerana speeding pun masuk kategori kejam..dan takkan tak boleh meliwat pun kejam tak boleh balun bini org pun kejam...bhai klu anwar dlm umno adakah umno itu adil dan klu anwar itu pm selepas tun m maka bn kerajaan terbaik,terhebat,adil dan adakah ini semua akan turut diakui oleh pas dan dap...dan kerana anwar menjadi pm maka pas dan dap dibubarkan....maka berkuasalah anwar tnpa pembangkang..

      Bhai...klu dulu najib lh harapan anwar dlm barisan pemimpin wawasan tetapi kenapa skrg ds najib manusia paling hina dimata anwar...kerana najibkah atau kerana jawatan pm kah...

      Delete
  20. 79k untuk kereta tahap haprrak. pastu amik loan habis bayar dah lebik 130k dengan riba. Kereta tu lepas habis bayar leh jual 15k or less. Sistem pengangkutan awam sentiasa dikucarkacirkan supaya orang terpaksa beli kereta bangang dia.Gilabab punya penipuan oleh bangkaibabi UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai 02.15...lu klu nk memburukkan umno..ada saja fitnah yg lu boleh lu fikirkan...rm79k tahap haprak utk sebuah kereta...bhai kereta apa tu???dan apa kena mengena dgn umno lak...

      Rm79k camana lu blh kira total semua rm130k...berdasarkan persen fitnah lu atau persen yg sebenar dari bank...bhai kita ada dua sistem perbankan utk setiap satu bank...hak lu utk pilih perbankkan secara islamik atau sistem riba iaitu konyensenal...pilihan di tangan lu bro...nasihat aku kpd lu,jgn over dgn nombor bhai..

      Bhai...kenapa lu tak tunjukkan negara mana yg lu pinjam rm79k,x 9 tahun lu bayar rm 79k juga atau rm85k....dan negara mana yg selepas 9tahun value kereta cuma kurang 20-30prcnt dari hrga asal...bhai lu bernasib baik duduk malaysia...ada setengah negara loan cuma utk 5 tahun dan kereta cuma blh diguna pakai..5 tahun sahaja,ada umno ke kat negara tu..

      Sistem pengangkutam awam yg mana yg dikucarkacirkan bhai...lu suka2 buat tuduhan tnpa lu hujahkan secara jelas..
      Dan ini mmng perangai semulajadi manusia yg tak tau bersyukur...dan sentiasa merasakan dia yg benar org lain yg salah...bhai lu fikirlah

      Delete
    2. bulu jemput kor la. Cuba amik bas tengok brapa lama nak sampai. Mcm haram jadah perkidmatan pengankutan awam. LRT yang dok atas rail pun boleh trafic jem. Gila punya bodo. Sapa amik loan tau la praba end up bayar lepas beli reta . Yang pasti lepas 5tahun kereta anjig ni tak da resale value. Tu pun kalau tak lingkup tahun ke 5. Syarikat insuran pun kroni UMNO babi,kenderaan lama lepas 5 tahun amik insuran tapi tak cover apa2 cuma untuk amik syarat renew road tax. pstu sapu lagi tol ,AES dansegala macam pala bapak punya rompakan. ka kaka. Ingat rakyat boddo ka? Butuh lu la UMNO

      Delete
    3. Bhai klu ending tak maki dan mencarut tak boleh jadi ahli PR ke....dan rakyat juga tak bodoh nk terima segala fitnah dari org macam lu..

      Delete
    4. maki dan carut adalah bahasa standard blog parfuck tahi kor tak tahu ke? aku cuma cakap bahasa korang je. Buret kak bdah meleleh meroyan BN nak menang. Jangan harap la.. Pilih BN= pilih 5 tahun lagi penindasan. 55 tahun dah cukup woi

      Delete
    5. Bhai...lu teruskan dgn segala carutan lu...jgn salahkan org lain atas didikan yg kita terima aku simpati dgn lu...

      Delete
  21. Dengan menggunakan Proton, kita bukan sahaja dapat menikmati hidup berkenderaan tetapi dapat membantu anak-anak kita yang bekerja dengan Proton menyara hidup keluarga mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. pala hotak hang. Tak larat dah rakyat ditipu UMNO

      Delete
    2. People like u should be living in US or west then u will receive more larger lies. Uhukkkk. Not only from the US govt that cheats the people but from your own co if u are working there. If thats the type of democracy u've been aiming. Hehehe...gud luck boyyy. Down down..drooling like a dog.

      Delete
  22. selame ko duk mlysia.bersuyukur le kepala ko xkena potong

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!