FUYOH! JUTAAN HADIR KE PELANCARAN P'GAY'R DI SABAH!

KAH KAH KAH KAH KAH! Nak tau kenapa aku gelak? Meh baca kat bawah ni:

Selepas majlis di Tanjung Aru Plaza, Anwar menghadiri majlis perasmian pertubuhan pakatan Perubahan Sabah (PPPS) pada pukul 10:30 pagi di Conference Room, Starcity, Asia City, Kota Kinabalu.

Kan elok buat belah-belah Sepanggar di mana Lajim ada projek situ dulu. Oh ye ... nak bawak orang Beuford tak boeh jauh sangat.

Dikatakan yang hadhir ada 2-3 ribu orang penyokong Dato Lajim tapi sebenarnya hanya dalam 800 orang. Kebanyakkan diangkut dari Beauford dengan upah RM100-200 seorang.

Yang hadhir pun adalah juga ahli-ahli PPKR, DAP, PAS SAPP dan APS. Tiada STAR. Kelihatan hadhir dalam 80% kaum BI, BBI 15% dan lain-lain 5%.

Lajim nak tunjuk pada Anwar bahawa dia kononnya ramai pengikut tapi kesian si jubur ditipu Lajim



Selain Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai tetamu kehormat, hos Dato Lajim Ukin, Dato Wilfred Bumburing, Thamrin Hj Jaini selaku Ketua PKR Sabah, YB Hiew King Cheu, MP DSP Kota Kinabalu, Datuk Richard Yong mewakil SAPP, Datuk Chua Jua Ming, Dr Xavier Jayakumar dan Alimudin Aling mewakili PAS Sabah.

Dalam ucapan Datuk Lajim, dia dilihat mengampu Anwar dengan menyatakan sedih mengenangkan nasib Anwar yang diperlakukan BN kerana dia adalah pesaing utama Dato najib. Eh ye ke? kih kih kih

Lajim menjaja hujah bahawa Sabah negara miskin dengan penganguran tertinggi. Beliau menjelaskan beliau keluar BN kerana prinsip politik mengutamakan rakyat dan ingin menambahkan baik sistem pentadbiran dan utk membangun dasar ekonomi sabah berdasarkan Buku Jingga.

Kah kah kah ... siapa tak tahu dia tak dapat masyukkk ... lalu dia keluar. Kalau nak majukan Sabah, apalah pakai Buku Jingga. Bodohnya Lajimmm!!!!

Dia mengulang tuntutan yang sedang cuba dipopularkan di Sabah iaitu Program Borneonisasi, tuntutan 20% royalti minyak, mengkaji dasar kabotaj, pinjaman pendidikan yayasan sabah dimansuhkan, dan pemberian semula Amanah Saham Rakyat Sabah.

Apa pulak tuntut kaji sabotaj? Kau orang kaji dulu baru tuntut. ,
-
Lajim turut menuntut ditubuhkan sebuah lagi Universiti di Sabah iaitu Universiti Kinabalu Malaysia untuk tingkatkan pendidikan rakyat Sabah. Apa bodohnya Lajim?

UMS pun tak cukup pelajar Sabah untuk dipenuhkan. Kebanyakkan pelajar Sabah mahu belajar di Semenanjung untuk dapat pelajaran yang bermutu. Eloklah buat Universiti dan isi dengan orang Visaya dari Filipina!!!

Dia turut menimbulkan isu hak tanah adat Sabah dan mohon di kaji subsidi kuota Haji untuk Sabah ... mana ada kuota ikut negeri, Mohon sajalah, sapa cepat dia dapat!

Dalam ucapan Anwar, banyak mengulang cerita lama. Dalam hal Sabah, dia kata lanskap politik Sabah bakal berubah sebagai mana politik wang Anwar akan cuba membeli orang sana sini.

Anwar kata PRU 13 Sabah adalah penentu kemenangan PR. UMNO dan BN sudah goyang di Sabah. Ya ke? Kah kah kah .... dengan kosong majlis boleh ke goyah???? Muahahahahahahaha

Lain itu hanya UMNO gitu gini dan PR hebat cemerlang gemilang dan temberang.

Punyalah hebat dan taat penyokong Lajim. Habis saja anwar berucap dan tinggalkan dewan, semu adah keluar dan tidak tunggu Lajim kah kah kah ...

Itu petanda hadhiran yang dibayar.

House PK: Ini aku petik dari The Unspinners. AKu gelak guling-guling baca artikel ni, bukan apa depa semua nak cuba perbodohkan rakyat Sabah, apa mereka dfikir orang Sabah bodoh? Tolong la wahai Pakatan, orang Sabah semua bijak dan mereka tahu yang mana satu mereka patut pilih. {adan muka majlis tak dapat sambutan. Inilah hakikat sebenar PGayR di Sabah! 

8 Responses to "FUYOH! JUTAAN HADIR KE PELANCARAN P'GAY'R DI SABAH! "

  1. bro .. jangan yakin sangat.. riak2 perubahan ada berlaku. Kalau kita menafikan sekadar nak menyedapkan hati, kelak kita terkedu.

    Di Pekan, DS Najib hampir kalah 99 bila kta nafikan semua ok.

    Yg penting, ambil peduli dengan sebarang perkemabngan di sana... kalau terlalu selesa sebegini bimbang bertukar arah.

    kita akui, Sabah dan Srwk peranan penting. Kena betul2 ikhlas menjaga kepentingan mereka...

    jgn leka bro..

    ReplyDelete
  2. padan muka anwar ini percaya sgt dgn si lajim tu kan dah malu jadinya, jgn beli org dgn duit biar org sokong kita dgn pemberian kita kpd rakyat.

    ReplyDelete
  3. bila dah nak dekat pru13 lagi mcm2 fitnah timbul kan, aku pun tak paham sampai bila anwar nak jadi jahat hanya semata2 utk politik yg kotor ini. baik anwar bertaubat sebelum terlambat dgn perbuatan terkutuk dia dan jagalah keluarga sendiri itu lbh baik utknya.

    ReplyDelete
  4. he he he..
    pakatan semuanya penjilat anuar..
    si lajim ko tu kena jadi peliwat baru pakatan suka...
    bila pulak dah rakyat sabah susah..
    pandai noh pak lajim mereka cerita..

    ReplyDelete
  5. pakatan sangat menunjukkan kebodohan mereka semakin hari...walaupun dah tahu anuar tu sial peliwat haram ramai masih buta menyokongnya..si lajim lagi kaki jilat sial

    ReplyDelete
  6. sipenipu sial yg ditipu oleh sipenipu laknatullah.

    ReplyDelete
  7. mmg padan muka pun sbb majlis depa tu tak dapat smbutan pun!! lajim nie mmg kaki jilat anwar pon sbb tu dok mengampu lbh2! mcm bodoh je pakatan haram nie tau!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!