CILI KASI TARUK! KENAPA USTAZ MEKDI NATANG TAK MARAH KALIMAH ALLAH DIJUAL OLEH PAS?

Pendakwah bebas, Ustaz Kazim Elias mengingatkan umat Islam berhati-hati dengan segolongan pihak yang sanggup menjual kalimah Allah untuk diguna pakai oleh bukan Islam.

“Golongan ini sangat memberbahaya, sehinggalah kalimah Allah dijual..orang kafir boleh diguna pakai,”katanya

Menurutnya, pelbagai dakyah dilakukan oleh golongan ini untuk menjual kalimah Allah termasuk mempertikaikan dari segi penggunaan bahasa.

“Tuhan itu adalah Tuhan, bukan ada nama. Allah itu ialah orang Arab yang bubuh nama. Jadi apa salahnya orang Kristian nak guna nama Allah.

“Ni dia tuan-tuan..punya lah dia nak halalkan orang kafir menggunakan kalimah Allah, sampai dia kata Tuhan kita ni tidak ada nama,”katanya lagi

28 Responses to "CILI KASI TARUK! KENAPA USTAZ MEKDI NATANG TAK MARAH KALIMAH ALLAH DIJUAL OLEH PAS?"

  1. JANGANLAH KERANA POLITIK AGAMA DIPERJUDIKAN OLEH USTAZ2 PADA HARI INI HANYA UTK MENANG UNDI DAN TAMAK KUASA.

    ReplyDelete
  2. takut dgn ALLAH SWT jangan sampai ALLAH SWT turunkan bala pada kita semua kerana permainkan agama islam kita ini hanya semata-mata kerana politik yg kotor ini. sedar2lah wahai ustaz2 semua jgn libatkan agama dlm politik kotor krg ini.

    ReplyDelete
  3. sayang betul lah ustaz2 pas skrg ni kerana politik allah pun drg mainkan jugak...tak takut ke dgn allah jgn lah halalkan sesuatu yg haram

    ReplyDelete
  4. kdg2 aku tgk org pas makin lama makin jauh drg terpesong,drg byk sgt mainkan agama,kenapa lah drg suka sgt campur kan politik dgn agama???tak takut ke???

    ReplyDelete
  5. Semalam masa aku nak balik rumah sewa aku, ya allah, member aku merangkap Pengarah PRU Bahagian UMNO di tempat aku baik punya dok tutuh pompuan India.... Naik geli aku tengok perangai dia...Kalau dia dok leka dengan pompuan mcm tu, macam mana dia nak kepalai PRU13 di Bahagian aku ni... Dah la aku Timbalan dia, jahanam habih....tak tau la mcm mana, ngeri betoi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurang kurangnye dia tak main nama allah..itu dosa diadgn allah..org yg mainkan agama ni lg jijik lah n lg bahaya sbb drg blh merosakkan akidah org ramai

      Delete
    2. Tapi bahaya jugak sebab Pengarah aku ni anti habis dengan cina dan india tapi burit india dia tak allergic pulak...tu yang aku pikiaq tak sampai tu... aku pun umno jugak, dalam ceramah kami tutuh pakatan habis habisan pasai isu seks, alih2, pengarah aku sendiri main burit depa mata aku. Nasib baik saksi cuma aku sorang, kalau ada lagi 3 org termasuk aku masa tu, maunya ketua aku kena hukum rejam sampai mati sebab dia dah pun beristeri dua...

      Delete
    3. Ko pun kira berdosa juga sbb bersubahat

      Delete
    4. Dia Pengarah aku, nanti dia pecat aku naya saja... Mcm aku diamkan isu Mirzan rompak duit rakyat masa aku berceramah depan pengundi di kawasan aku la, aku cover line kata Mirzan berniaga atas kepandaian dan usaha dia padahal syarikat dia diselamatkan bukan guna duit umno tapi duit pengundi-pengundi. Jadi, takkan aku dikira bersubahat merompak wang rakyat jugak kot? Aku ahli umno yang setia pada parti. Kalau aku cerita yang benar, matilah aku kena pecat dari parti, sapa lagi org2 baik yang nak duduk dalam umno kalau jenis2 mcm aku ni semua kena pecat. Macam tu la juga situasi aku dengan pengarah aku, takkan aku nak cerita kat pengundi di kawasan aku, dah la pengarah aku ni nama dia lekat untuk jadi calon pru13 ni, bungkus la BN di kawasan aku masa PRU13 ni...

      Delete
    5. anon di atas ini cuba burukkan umno dengan ciptaan merapu budak tadika, tuduhan tanpa saksi, konon cover mirzan? who are you mangkuk? Setia pada parti? Pelingkup parti adalah kalau muka macam hang? Takut pada parti, takut pada pemimpin, tak takut pada dkebenaran, pada Allah - itu ajaran PAS.
      Taktik menyamar ni paling jijik, kalau nak menipu pun biar lah pro...

      Delete
    6. Yang ni yang aku malas, baru ja DSN mai kawasan aku kata kita kena tegoq semua ahli-ahli umno dan kaum keluarga mereka tanpa memilih bulu siapa ayah dan ibu mereka supaya kita berubah ke arah kemenangan demi untuk PRU13 dan seterusnya kerana kemenangan parti itu jauh lebih penting daripada keselesaan dan kebahagiaan ahli2 umno dan kaum keluarga mereka.

      Ni aku belum pun tegoq sapa2 pun, just cakap di belakang saja dah mula ada org tuduh orng2 yang setia pada umno mcm aku ni sebagai ahli-ahli parti pembangkang hanya kerana depa taksub kepada individu umno dan bukannya parti umno,mcm mana ni?

      Lantak hangpa la mcm tu, kalau kalah pun bukan aku nak masuk penjara sebab aku tak pernah khianat dan aniaya sapa2 pun, hangpa la yang teruk... Jadi hangpa ja la buat kerja.... aku dah fed up....

      Delete
    7. Anon 6.38 ni fanboy parpukari.
      Dialah pembau kentut internasional
      Dialah taksub madey
      Dialah penjual cerita c*pap
      All one and the same

      Sure dia baca dan respon komen ni sebab dia akan screen all komen!

      Delete
    8. Anon 5.35pm... dah sehabis2 lemah sangat ke Iman kau, yg kau tu dah lumpuh anggota badan utk membetulkan kawan kau tu.. kau pun sebenarnya 2x5 mcm kwn kau jugak

      Delete
    9. ANON January 4, 2013 5:35 PM..

      LU KOMEN SEBIJI MACAM ANJING DAP LOL..WA INGAT LU SALAH TAIP LOL..
      LU BUKAN UMNO BHGN PUNYA OLANG TAPI PONDAN PKR BHGN SERUPA ITU RAFIZI LEMBU LOL..SUKA MAIN BONTOT BUSUK PUNYA CELITER..KAH ..KAH..KAH...KAH..

      LU BANYAK BODOH BODOH PUNYA OLANG..MAU TIPU PON TATAK PANDAI..HAHAHHAA
      WAA .. LU PUNYA JAWATAN MANYAK TINGGI TAPI UMNO BAHAGIAN TATAK ITU JAWATAN DALAM PRU LOL.. SEBAB ITU WA CAKAP LU BANYAK BENGONG PUNYA OLANG..
      DALAM PRU MANA ATAK JAWATAN GUNA UMNO LOL.. LU SUDAH KANTOI..

      Delete
  6. klu lah aq jumpa ustaz ckp mcm tu kat aq aq akan jentik telur dia sampai dia paham n tak mainkan nama allah lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. telur tu tempat g-spot bedah, satgi dia stim mcm mana?

      Delete
    2. kak bedah bakar janggut dia dulu..lepas tu baru ragum telor dia. awas jgn silap tempat..hehehee

      Delete
  7. astagfirullah biar betul ustad nie...
    aku dah semakin takut sikap manusia sekarang memboleh dan menghalalkan segalanya...
    di akhir zaman allah dah berfirman bahawa akan wujudnya ustad2 yang hanya pada nama sahaja tetapi jiwanya kosong..
    inilah contohnya jiwa kosong maksudnya menghalalkan segalanya tanpa merujuk hadis riwayat yang sahih..

    ReplyDelete
  8. ha inilah contohnya bila ustad PAS cakap pasal agama walau serong pun org jilat abis..bila ustad umno cakap semua kata ha sesat salah dan kafir..wei ustad tu ustad la yang ustad benar yang bawa agama kenapa ustad umno korang ketepikn ustad pas walau salah korang membenarkn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb dyorg kata PASial tu perjuangkan agama,ustad PASial cakap pe pun semuanye betul dan mesti diterima.
      UMNO kan kafir sebagaimana org PASial kata,so cakap ustad2 UMNO x leh la terima pakai.
      ustad PASial permainkan islam pun xpe,mereka kan dah digerentikan syurga oleh nik aziz.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
  9. jgn terkejutlh sikit hari keluar fatwa menghalakan memakan kulit usus babi sebab dlm hadis ckp islam xboleh mkn babi tp xkata pun bahagian mana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi tu, patut la geng umno ramai minum whiski dan carlsberg sebab hadis cakap arak saja haram dan bukannya sebut nama arak... baru aku paham...

      Delete
    2. yeke bukan ke kata2 ustad umno suma salah????????eh lupa plak ada yg kata umno kan kafir..so kata2 ustad umno sahih xditerima kan USTAD2 YG DIIKTIRAF TU USTAD PAS..patut la anuar xrs dia berdosa sbb ustad pas kata main belakang dibenarkan..eeeee jijiknya korang..

      Delete
    3. Sekarang paham lah aku kenapa Pas Kedah dok tambah pusat2 hiburan dan rumah urut..takda dalam Quran rupanya..nak zina pun boleh tapi kena dalam jamban. Nak priap.!! bini orang boleh..tapi kena niat tazkiarah, Peluang jihat terbuka luas Polis banyak pukul aja atau tendang aja kereta polis..jihat tu..!. Maaflah orang2 Umno semua ini islam versi baru cap bulan doa pun dah ditukar ke bahasa ingeris yaitu K.O..K.O

      Delete
  10. Hari-hari bising Allah dengan tuhan, tak habis-habis. Allah atau tuhan tak berkuasa yang manusia paling berkuasa kerana Allah/tuhan tak pernah tolong manusia cuma manusia sahaja tolong manusia. Allah/tuhan cuma dipermain dan diperalatkan oleh ahli politik !

    ReplyDelete
  11. astaghfirullahalazim...apalah nak jadi dgn ustaz2 skrg nie ha?? apasal lah korg nie buat agama islam tu mcm korg pny agama je ha?? mcm korg yg tentukan apa yg btl dn apa yg slh... ingt korg tu sptutnya kena sebarkan dan ajar kpd org lain bnda yg btl mengikut Islam..nie tak korg ikut kepala korg je!! tak layak bergelar ustaz!!

    ReplyDelete
  12. Anon 9.42pm, ko tu kapir jgn nk masuk campur urusan org Islam! Kurang hajar!!

    ReplyDelete
  13. Apa pasal Ustad-Ustad PAS ni nak MARAH Tuan SadiQ Nuar, Tuan Hj Adi dan Tua Nik Ajis JUAL Agama? Apa Ustad ni semua tak da PUSAT apa?? Mengaji tinggi, doa Makbul, Hafal Quran tapi BUTA perut!!! Padan MUKA Ostad-Ostad yg SOKONG PAS dan PKR tu...Oleh kerana Kamu semua MARAH, dengan kamu-kamu semua Tua Nik Ajis Jual.....Lelong Lelong Lelong.....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!