CILI KASI TARUK! KENAPA BAB BAKAR BIBLE NI CEPAT BETUL DAP BERTINDAK? WHY?

Penulis tidak menyokong cadangan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali untuk membakar Bible bahasa Melayu yang tertulis di dalamnya kalimah Allah untuk menggantikan Tuhan.

Walaupun penulis sedar kata-kata itu adalah kemuncak kepada provokasi melampau puak-puak kristian dan DAP berhubung perkara tersebut kebelakangan ini, tapi yang tak betul, tak betul juga.

Itu prinsip.

Sudah tentu bila kita ajukan perkara ini kepada DAP, parti rasis tersebut akan ambil pendirian cuci tangan, tidak mahu mengaku terlibat walaupun jelas di mata kita, semua kekecohan ini bermula setelah Guan Eng menyentuh perkara tersebut (kalimah Allah dalam Bible) dalam perutusan hari Krismasnya.

Tapi bila DAP dilihat antara beberapa pihak terawal membuat laporan polis terhadap Perkasa dan Ibrahim Ali kerana mengugut untuk membakar Bible, maka jelaslah di mata kita sekarang bahawa memang merekalah dalang yang cuba mencetuskan kekacauan agama di negara ini menggunakan isu kalimah Allah.

DAP tahu sangat isu itu isu sensitif, dan mereka memang tunggu sahaja kalau ada yang tersilap cakap dan bolehlah isu itu dipolitikkan semahu-mahunya. Nak-nak pulak kalau siasatan polis mendapati tidak ada unsur hasutan dalam kenyataan Ibrahim Ali itu, lagilah hebat mereka menggasak.

Isu ini bukan isu politik pun tapi isu agama, yang DAP sibuk-sibuk tu kenapa? Adakah DAP cuba nak cetuskan provokasi politik dan agama sekaligus?

Penulis katakan provokasi sebab kalau kita lihat kenyataan-kenyataan pemimpin DAP dan gereja berhubung penggunaan kalimah Allah dalam Bible ini, hampir semuanya menjadikan keputusan Mahkamah Tinggi pada 2009 yang membenarkan majalah mingguan Kristian, The Herald menggunakan perkataan Allah.

Read more...

54 Responses to "CILI KASI TARUK! KENAPA BAB BAKAR BIBLE NI CEPAT BETUL DAP BERTINDAK? WHY?"

  1. yang ni pun celaka gak..mana ko pegi bila kalimah Allah boleh diguna pakai untuk penagunt Kristian di Malaysia?..hang kata DAP la boleh tolong Melayu.nak tengok gak si Zairil boleh tepati janji beiau ke tidak..kalau tak kena sumpah la ko Zairil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak cina makan babi susah nak kena sumpah..
      kena penumbok mungkin senang sikit...

      Delete
  2. zairil mana berani nak lawan boss dia si guan eng dap tu nanti hbslah zairil tu, jgn kau haraplah oi anaon 8.09 pm yg zairil ini akan pertahankan hak kalimah allah lu mimpi di siang harilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zairil anak khir johari ke?...bin Abdullah. sama sepet....

      Delete
  3. Aku setuju sama dato ibrahim ali.. Kalau boleh bakar sama sekali anjing2 kurap yang yang bersetuju dan yang meminta kitab bible menggunakan perkataan ALLAH.. Mereka dah melampau mereka dah mencabar kesucian nama tuhanku..

    ReplyDelete
  4. Dia ni status ugama nya diragui.Cek lancau ada potong atau masih kulub.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun setuju ngan DT Ibranim ALi klau ada pesta bakar bible yg ade nama ALlah aku pun nak join skali

      Delete
    2. Dari bakar bible lebih baik ko tolong mak kau bakar sampah belakang umah ke apa. Ibrahim Ali tu ko ingat btang bsar sgt ke berani nak bakar bible?? Hari tu cakap mcm champion nak turun berdepan dgn peserta BERSIH, tapi keris tumpul pun tak ada?? Inikan pulak membakar kitab agama lain. Bagi Islam, ALLAH tu Tuhan semua (xtaulah if ko tergolong dlm org2 bodoh yg fikir tuhan kafir tu secara hakikatnya adalah bukan Allah). If takut keluarga ko tersesat disebabkan bible bahasa Melayu ni, ko dan keluarga ko belajar la ISLAM secara bersungguh2. So bila ko tgk aje ayat2 dlm bible tu, ko terus tahu yg ni bukan ajaran ISLAM!! Kang aku cakap bodoh ko marah, tapi fikirlah secara matang dan mendalam sikit!! Wey, Zakir Naik, Ahmad Deedat berhujah dengan Kristian pakai Bible beb. Mana tau nanti satu hari ko bole berhujah dgn Kristian sebab ko kaji Bible bahasa Melayu ni yg membuatkan beribu2 Kristian masuk ISLAM? Xnak fikir jugak, sudah!!

      Delete
    3. Astarfirrullah'azim...bhai jgn ambik mudah memberi komen...kenapa ko sama kan Allah dgn tokong....jika kamu tak kisah menjadi kufur...atau sememangnya kamu ini kafir laknat...aku andaikan kamu ini kafir..pada kami umat islam,Allah itu satu (ahad) tidak apa yg blh kita bandingkan dgn Allah...siapa kata tuhan kafir itu Allah... Selain dari islam yg bertuhankan Allah yg lain itu syaitan...hinanya kamu jika kamu msh mngaku kamu islam ttp meletakkan tokong itu juga Allah....bhai lu sokonglah PR ttp tidak perlu sentuh agama...semoga rahmat utk kamu

      Delete
  5. SUDAH TIBA MASANYA KITA ORG2 ISLAM BERSATU DAN LAWAN BALIK DGN KAFIR2 YG SEDANG MEMPERMAINKAN AGAMA ISLAM KITA INI. JANGAN NAK KIRA KITA DALAM ARUS POLITIK YG MANA JANJI KITA SEMUA BERAGAMA ISLAM.

    ReplyDelete
  6. aku marah sgt kenapa nak campurkan politik dgn agama.kenapa sgp memperdgangkan nama allah demi politik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang sangup buat ape saje demi mendapat kuasa....sangup jual agama demi dpt kemenangan

      Delete
    2. mereka kisah pe,yg enting mereka nk kuasa.
      apa saja mereka sanggup lakukan,agama pun mereka sanggup mainkan.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
  7. Bila nak bakar?
    Aku pon nak join jugak..

    Tapi berita yg aku dapat macam ni pulak:

    25/1: Polis P.Pinang gesa orang ramai jangan percaya khabar angin kononnya ada acara bakar Bible versi bahasa Melayu di Butterworth Ahad ini-Bernama

    ReplyDelete
  8. Memang ianya adalah mainan politik DAP. Kaum Cina akan lebih kuat menyokong DAP. Kaum Melayu akan jadi lebih. Kalau Ulama Pas belajar sejarah Islam mereka akan taju bahawa banyak kerajaan dan tamaddun Islam ysng runtuh kerana gunting dalam lipatan. Andalusia, Abbasiyah, Melaka , Cordova, pattani jatuh kerana Ada orang Islam yg bersekongkol dengan orang kafir seperti Pas sekarang. Ini adalah Pas diketuai oleh ulama ulama yg tidak faham ilmu dunia. Ilmu yang mrreka ada hanya ilmu sembahyang haji zakat hudud dll. Ilmu Is yg banyak trrsembunyi dal Alquran mereka tak reti langsung
    terus mereka kata ilmu dunia. Merekalah yg hebat krrana tahu ilmu sbahyang dan puasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9:37 pm
      Anda pernah bermuzakarah dengan ulama pas?
      Pernah bermuamalat dengan mereka?
      Pernah bermusafir bersama mereka?

      Delete
    2. Wak.
      sudah2 lah dgn soalan stereotype kau
      tu.Meluat dah nak sampai loya aku tau.

      Delete
    3. Salam anon 10.09...anda pula bagaimana... Berapa bnyk ilmu yg anda dpt semasa bermuzakarah,bermuamalat,bermusafir serta apa2 ber..lagi,apakah anda rasa cukup ilmu akhirat,duniawi,politik,ekonomi,sosial, pr serta berbagai ilmu utk pentadbiran negara...bukan sekadar utk mntadbir pasti,surau,masjid atau tabung (memali) atau anda sndiri tak prnah buat apa yg anda soalkan...jujur itu pahit,namun penawar utk hati

      Delete
  9. kalau biarkan dorang agama islam tak lama lagi akan hanya tinggal nama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.(Q.S. AL-Maidah: 8)

      Delete
    2. btl apa yg kejpra malam ckp nie... mmg bnda tu blh berlaku klu ada org2 mcm depa nie!!

      Delete
    3. Kalau kita perhatikan dunia Islam pada hari ini, keadaannya tidak begitu jauh daripada gambaran yang telah ditegaskan oleh Rasulullah SAW. Kalau belum sampai pun, ia sudah hampir menjurus ke sana. Apa yang Baginda sebutkan dalam hadisnya di atas bolehlah kita bincangkan satu persatu untuk melihat sejauh mana kebenaran kenyataan baginda itu.
      1. hanya tinggal namanya sahaja.
      2. Al Quran hanya tinggal tulisannya.
      3. Masjid tersergam indah tetapi kosong daripada hidayah Allah.
      4. Lahirnya ulama jahat yang mementingkan periuk nasi daripada Islam.
      5. Fitnah tersebar akibat kedangkalan ulama-ulama jahat.

      Islam hanya tinggal namanya saja.
      Kelak akan banyak orang yang mengaku beragama Islam namun perbuatan sehariannya tidak mencerminkan sebagai seorang Islam yang baik, hanya namanya sahaja Islam. Islam diperalatkan untuk kepentingan tertentu. Oleh kerana itu kita dapat lihat ramai orang Islam melanggar syariat.Solat mengikut 'mood', ada seminggu sekali, ada sebulan sekali, setahun sekali dan ada yang tidak pernah solat sama sekali. Yang kaya pula enggan membayar zakat, yang pergi haji mahu digelar 'pak haji' namun masih lagi melepak di kedai judi dan menghabiskan masa.Ramai yang bercakap tentang Islam padahal mereka tidak mengamalkannya. Pandai berpidato agar orang percaya dia seorang Islam yang baik dan memperjuangkan Islam, sehingga ada yang mengubah halal menjadi haram dan haram menjadi halal, bahkan hukum nas kalau boleh disesuaikan dengan zaman, bukan keadaan zaman disesuaikan dengan ketentuan nas.Sebenarnya orang yang sebegini tergolong daripada golongan orang munafik sebagaimana Sahabat Nabi yang bernama Abu Huzaifah ditanya apa itu nifak? Beliau menjawab, "Kamu berbicara tentang Islam, tetapi kamu tidak mengamalkan ajaran-ajarannya". (Masnad ar-Rabi')

      Delete
  10. emo guna bendera PAS bukti Umno terdesakKUALA LUMPUR: Ketua Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman menyifatkan tindakan sekumpulan pemuda mengaku ahli PAS dan mambawa bendera parti itu ketika demonstrasi di Kota Bharu semalam sebagai tindakan terdesak Umno BN.Beliau berkata, tindakan itu juga sebenarnya cubaan untuk melaga-lagakan PAS dengan rakan Pakatan Rakyat yang lain."Kita tidak mengenali peserta yang menyertai himpunan tersebut, malah tidak mengetahui langsung ada perhimpunan sedemikian."Apa yang boleh saya katakan ini merupakan tindakan terdesak Umno untuk melaga-lagakan PAS dan DAP bagi tujuan untuk politik mereka," jelasnya kepada Harakahdaily.Semalam, hampir 20 orang pemuda berkumpul di Kg. Padang Enggang kononnya bagi mendesak PAS keluar dari Pakatan Rakyat berhubung isu kalimah Allah.Mengulas lanjut, Abdul Latif yang juga Adun Mengkebang berkata, ahli PAS sentiasa menghormati setiap keputusan yang telah diputuskan oleh peringkat pimpinan tertinggi parti termasuk Majlis Syura dan tidak akan bertindak sedemikian.Abdul Latif juga menjelaskan, tindakan tersebut juga menunjukkan Umno gagal menangani isu kalimah Allah walaupun agansi penguatkuasaan seperti Kementerian Dalam Negeri (KDN) berada di bawah penguasaan mereka."Mereka (Umno) cuba menutup kegagalan mereka dengan menunding kepada PAS, dan mereka akan cuba mewujudkan perbalahan antara parti di dalam Pakatan bagi mencari undi Melayu."Kita dalam Pakatan tidak akan cepat melatah dan mengganggap itu hanya satu provokasi yang dilakukan oleh Umno, yang begitu terdesak untuk mempertahankan kemenangan mereka," tegas beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam....isssk...isssk bebudak umno ni ngapa 20 org jew...klu nk brlakon pun bawa le 2/3 kg sekali...baru real,pas mana ada 20org jew turun demo.. TAK KAN LAH org pas BERANI lawan ckp parti...klu diaorg tak puashati pun diaorg biasanya ngadu ngan isteri dan mak jew.

      Lagipun setiap tutur atau keputusan pemimpin pas setaraf ngan fatwa...ahli pas mana boleh berfikir,nti lari akidah tak gitu org pas....takbir

      Delete
    2. Juragan 69
      Pada aku pas/umno sama saja, setiap kali pemimpin pas/umno bercakap penyokong pas/umno akan tunduk dan patuh dan kecut untuk membangkang!

      Kalau najib yang keluarkan "fatwa" yang berani bangkang orang pas je, begitu juga sebalik nya.

      Jurugan69.....apa akidah engkau?

      Delete
    3. Dan apa pula akidah nko...adakah akidah nko islam pas....

      Delete
  11. ape pendirian UMNO sebenarnya tentang isu penggunaan kalimah ALLAH ini....&
    ape pula pendirian Najib selaku Presiden BN-UMNO & orang yg bertanggungjawab meluluskan pengedaran bible berbahasa melayu atas semangat 1Malaysia??

    untuk rekod, dlm tahun 2010 (july), Nazri Aziz selaku Menteri UMNO di JPM, sendiri, membenarkan penggunaan kalimah ALLAH ini digunakan oleh Bukan Islam di negeri2 yg tiada Sultan....terbukti disini, selama ini UMNO lah, sememangnya sebuah parti yg mengadaikan Agama Islam demi untuk kepentingan mereka sendiri.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa sudah tukar channel ke skrg ni...saya tak pasti sdra duk dlm hutan atau gua smpi berlakon bingai cam ni...sdra boleh namakan pemimpin umno yg sokong kalimah Allah di gunakan oleh kristian...

      Sdra tanya budak tadika pun diaorg blh SEKOLAHKAN sdra...saya tak pasti sebingai mana sdra ni...MELULUSKAN percetakan bible tnpa mngubah apa maksud dlm bible dgn MENYOKONG pengunaan kalimah Allah dua isu yg berbeza....ada faham!!!

      Pada pandangan sdra,kenapa puak kristian semakin berani minta benda yg tak pernah diaorg bangkitkan sebelum ini...dan sejak bila diaorg menjadi berani.Sejak zaman perikatan kah...sejak APU (Angkatan perpaduan ummsh) kah atau sejak PR(pakatan rakyat)kah..

      Sdra betapa malang nya perjuangan ahli pas terdahulu yg meletakan islam itu addin...sdgksn ahli pas skrg brrmatlamat utk tgk kekalahsn umno itu addin...tak kisah lah klu islam digugurkan dari perlembagaan....

      Delete
    2. Teruk betul anda mengata PAS eh? Tapi kenapa xpernah anda fikir seteruk2 PAS pun (seperti yg anda cakap la, bukan rakyat lain), UMNO adalah lebih teruk lagi? Kalau PAS dah memerintah lebih 50tahun, mungkin anda boleh bagi komen sedemikian, tapi UMNO berlipat kali ganda lebih teruk dari itu dan byk yg terbukti (malas nak citer bukti2 ni, panjang lebar). Tentang Ibrahim Ali ni, daripada membakar bible lebih baik anda tolong mak bakar sampah belakang umah ke apa. Ibrahim Ali atau anda sendiri tu ingat btang bsar sgt ke berani nak bakar bible?? Hari tu Ibrahim ALi cakap mcm champion nak turun berdepan dgn peserta BERSIH, tapi keris tumpul pun tak ada?? Inikan pulak membakar kitab agama lain. Bagi Islam, ALLAH tu Tuhan semua (xtaulah if anda tergolong dlm org2 bodoh yg fikir tuhan kafir tu secara hakikatnya adalah bukan Allah). If risau keluarga anda tersesat disebabkan bible bahasa Melayu ni, anda dan keluarga belajar la ISLAM secara bersungguh2. So bila anda tgk aje ayat2 dlm bible tu, anda terus tahu yg ni bukan ajaran ISLAM!! Kang saya cakap bodoh anda marah, tapi fikirlah secara matang dan mendalam sikit!! Ingatlah, Zakir Naik & Ahmad Deedat berhujah dengan Kristian pakai Bible beb. Mana tau nanti satu hari anda bole berhujah dgn Kristian sebab anda kaji Bible bahasa Melayu ni yg membuatkan beribu2 Kristian masuk ISLAM? Kalau Xnak berfikir jugak, sudah!!

      Delete
    3. Bhai 04.57 buktikan...jgn alasan bukti panjang dn bnyk sngt.. Sbb teruklah wlpun lebih 50thn tak dpt berkuasa...kalau Xnak berfikir jugak,sudah!!

      Delete
  12. WHY? b'cos umno and perkasa 1malaysia stupid. Adding salt to the injury, pencacai kat sini pun bodoh macam ameno juga!Setakat nak maki hamun kat zairil dalam blogg ni? pirah la mabuk, Wa ingat lu worang pegi angkat bendera Pas macam baghal kat Kota bahru lagi baik. Mengaku ahli pas beramai2.....buat malu ketuanan melayu je!

    ReplyDelete
  13. terima kasih ibrahim ali babi.anda membantu meruntuhkan umno sebenarnya.ternyata najib sudah tidak mampu mengawal umno harbi...disaat pru dh dekat..ibrahim ali babi menambahkan undi unt pr..teruskan usaha anda ibrahim ali babi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa nko nk meletakan taraf umno macam yg nko katakan...sdra sblm nko pndi nk berblog atau kenal IT,nko anak kecil yg tak tau apa2pun...nko adalah manusia yg dibesarkan dan didewasakn dibawah bn...tngungjawab bn???? benar ini tangungjawab kerajaan menyediakn keperluan,tetapi adakh bn gagal sebagai kerajaan....

      Setelah nko dewasa(bkn matang) nko telah mindsetkan kepalahotak nko dgn pemikiran totok dan kejumudan....nko rasakn yg nko ini dh sempurna utk menhina umno yg telah berjuang utk org melayu utk merdeka...apa hak nko,adakh nko rasakn yg nko cukup hebat utk meletakan umno begitu hina...

      Sokonglah apa parti sekalipun,waima klu nko melayu pun undilah psm ke dap ke ttp jgn sentuh akidah org melayu (harbi) islam itu milik semua...ideologi hak masing2 jd nko cubalah cerdik sedikit utk membezakan mana politik dan mana akidah...

      Delete
    2. Hang berterima kasih kat perkasa oarng BN patut berterima kasih kepada Dap kerana telah berjaya membuktikan kepada umat melayu betapa anjingnya puak2 Pas yang selama ini melakonkan watak ahli syurga. Sekarang semua dah nampak Pas tak ubah seperti sekor kambing yang berjanggut tetapi telur di luar hasil londehan Dap. Kalau sebelum pru12 boleh lah..blog2 pencacai temberang rakyat..tetapi sekarang blogers pencacai pun dah mati akal sebab segala temberang mereka dapat dipatahkan dengan mudah oleh boogers BN..maka tinggal lah makhluk2 sesat macam kamu masuk tunjuk bebal kat blog ni itu pun nasib baik blogers BN masih profesional maka boleh juga siarkan kebebalan kamu. Kalau kamu nak kata Umno bakal runtuh berilah komen dengan fakta lagi ilmiah supaya kami pun boleh juga belajar tentang apa2 yang kami tak tahu..ini kamu tunjukan betapa bodoh nya kamu sebagai orang yang bakal mengambil alih tampok pemerintahan kat sini, agak2 berapa ramailah orang BN yang dah terpengaruh dengan hujah bengap kamu tuh.!

      Delete
  14. Dalam suasana begini macam2 boleh terjadi. Mungkin dap sendiri mulakan isu bakar bible atau sesiapa pun boleh bawa bendera lawan dan claim macam2. Dap yg mulakan isu kaitan agama dan dap juga yh beboh pasal nak bakar bible. Yg peliknya beriya benar orang politik dap pasal isu agama kristian ni. Nampak sangat nak politikkan. Nampaknya kristian dap semakin extreamists.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, masa Ibrahim Ali kata, "KITA TIDAK SEPATUTNYA BAKAR BIBLE"... dap pula yg sibuk2 buat kenyataan akhbar suruh bible BM dibakar.

      Delete
  15. Khaled: Jumpa setinggan Pasir Gudang masa terdekat.
     
    Satu perjumpaan dengan penduduk setinggan di Parlimen Pasir Gudang akan diadakan dalam masa terdekat bagi menyelesaikan masalah pemberian geran tanah, kata Anggota Parlimen dan Ketua Umno Bahagian kawasan itu Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.     "Saya sebagai wakil rakyat akan memainkan peranan untuk memujuk mereka dan memberi keyakinan, dan bukan dengan amaran serta gertakan kerana itu kurang bijak.     "Isu ini boleh diselesaikan dengan baik. Keyakinan boleh diberikan kepada kita untuk menyelesaikan perkara ini," katanya kepada pemberita hari ini.     

    Beliau diminta mengulas penutupan sebahagian besar bilik gerakan di sembilan kampung setinggan di Pasir Gudang berikutan rasa tidak puas hati penduduk berhubung isu pemberian geran tanah yang belum selesai.     

    Mohamed Khaled berkata isu itu mendapat perhatian kerajaan negeri Johor.     "Disebabkan tanah itu hak milik syarikat terbitan awam, prosesnnya berbeza dan mengambil masa," katanya.    - Bernama

    //////
    Ini perkara yang sama yang dilakukan khalid setiap kali menjelang pru.

    Sekian dimaklumkan.

    ReplyDelete
  16. Adakah ini semua tanda2 nak berlaku PERANG SALIB?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perang salib masih terus berlangsun...sama ada sedar atau pon tidak.
      Tentu nda masih ingat apa isi kandung surat king louis ke9, selepas kemenangan islam dalam perang salib yang berlangsung hampir 200tahun itu..

      Delete
  17. Ini hanya tanda bahawasanya parti UMNOgok+APCO=Parti Syaitan dengan sekutunya Perkosa sudah amat terdesak kerana sedar bahawa segala penipuan tidak akan diterima oleh rakyat dan mereka akan dihalau keluar dalam PRU.
    Tokoh Munafik disandang oleh UMNogok=Apco.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini jew nko punya komen....alahai siannya, sedih bhai klu setakat nko hnya pendengar dan penyampai...ntah2 apa benda apco tu pun nko tak tau...lama dh tak dngr org sebut apco tu...bhai lu cari le isu yg betul2 satu kejutan barulh nk kaitkan dgn result pru 13...

      Delete
  18. Nik aziz,hj hadi,anwar babi,cai2 pr kn suka sebut babi nk tgk p'rasaan cai2 ni bila org lain kta babi plak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik Aziz, Hj Hadi, Anwar tak sebut babi pun pada BN. Tapi RAKYAT yang ramai yg sebut BABI pada BN (khususnya UMNO). Korang (UMNO) dh terlalu banyak syok sendiri berlakon sana-sini seolah2 PR semakin lemah sedangkan UMNO lupa bahawa Himpunan Kebangkitan RAKYAT (yg UMNO bodoh katakan 'Himpunan Shamsidar') adalah bukti PAKATAN RAKYAT hanya tunggu masa saja utk PRU 13 ni untuk menerajui pimpinan negara. Kalau Pok Najib (peminat Altantuya) berani sangat, buatlah pilihanraya sekarang bubarkan Parlimen seperti PM-PM sebelumnya. KO_te sudah kena C4 ka?!

      Delete
    2. Bhai 04.25,sebenarnya,aku kesian sngt dgn org yg gunakan HKR12 (Shamsidar) sebagai asas utk mng pru13,bhai PR baru menang 5-1 negeri lu dah berangan bagai nak rak,
      Bhai klu himpunan tu ada 500k org pun,lu ingt rakyat malaysia ni 900k jew...

      Bhai lps pru ni bn masih pegang lu cmfm jd giler...yg suka membabi kn org bukan rakyat tp 4-5org yg akal bingai serupa lu...baru 4-5org dah ckp ini wakil kpd rakyat...bhai jd cerdik dan realistik le sikit..98 masa reformasi dulu lg hebat dari bersih dan HKR12...Masa tu kita nmpk sokongan kpd anuwar...tp lps tu sokongan dah jd cacamarba..hnya manusia tongong yg suka pada vandalime saja yg ramai...tp ramai gak yg turun tu daftar mengundi pun takde...sian lu bhai

      Delete
  19. wakakakakakaka, udah konyol ya mau modar lo.


    http://pkrl.blogspot.com/2013/01/gempar-surat-jemputan-pati-dapatkan.html

    ReplyDelete
  20. Inilah dia bakal Presiden Malaisia. Allohuakbar.

    http://shalehudin.blogspot.com/2013/01/tengok-aura-ds-anwar-di-johor-bharu.html

    ReplyDelete
  21. sama hantu juga bisa dikasi Kartu diri ya. kakakakaka

    http://bloglistpolitik.blogspot.com/2013/01/hantar-kad-kepada-hantu-bn-mengaku.html

    ReplyDelete
  22. waduh pak ini juga ulah dia ketua setan amno ya.Maling sok tau aja ya.

    http://muslimeen-united.blogspot.com/2013/01/skandal-umno-bn-sngor-tanah-kompleks.html

    ReplyDelete
  23. presiden grup pendekar melayu udah kecut ya, Kalo saya pasti terus berjuang sampe ketitisan darah terakhir ya. Kalo gine pendekar melayu mask mau perang sama kristen ya. Dia gak kompeten jadi jenderal. Ganti aja ama orang lain, bikin malu aja ama kristen.

    http://www.malaysiakini.com/news/219953

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu Ibrahim Ali tu berani sangat ke nak berperang dengan keris tumpulnya tu? Hari tu cakap nak turun ke jalanraya berperang dgn peserta BERSIH, tapi satu keris pun tak ada?? Keris pun dah kena C4 jugak ka? Badan dah gemuk, umur dah tua lebih elok kembali pada PAS mengaji dengan tok imam semula.. Jangan cakap banyak la.. Ibrahim Ali adalah contoh Melayu yg tak layak dihormati pun sebab tiada langsung ciri2 Melayu yang berpaksikan Islam. Kalau di Siam, dah lama dah Ibrahim Ali ni ditembak mati kat telur dia, keris masuk mulut. Islam menghormati agama lain dan bukan pencetus pergaduhan/peperangan.

      Delete
    2. Bhai 04.32 saya setuju dgn kenyataan lu islam menghormati agama lain dan bukan pencetus pergaduhan/peperangan....tp lu lupa atau mmng lu tak kisah bhai,islam juga tak benarkan agama lain tidak menghormati islam,dan islam juga akan bertindak sekira nya kesucian agama serta kemuliaan Allah di permainkan waima dgn pertumpahan darah sekalipun...

      Delete
  24. Puak2 cai PR dok buat ramai ja..baru menang subsidi daripada Pak Lah dah cakap besar..negeri yang di parintah pun dah carca marbatak ada satu bukti pun ynag menampakan PR lebih baik daripada BN..pusing2 asyik dok spin korup lah. makan duit rakyatlah, kroni lah yang pada hakikatnya PR pun 2x5 sahaja takda lebih pun.!. Walau bagaimana pun bagi BN masih ada lagi rasa tanggung jawab kepada rakyat sebab BN adalah parti yang memerintah negara, masih lagi mencari berbagai kaedah untuk kepentingan rakyat yang di perintah, tetapi bagi PR dengan agama pun sanggup dilacurkan demi habuan dunia apatah lagi negara. Segala cakap2 PR lnagsung tidak mencerminkan rasa tanggung jawab terhadap negara, apa yang dikejar hanyalah jawatan semata-mata untuk itu tidak hairanlah kalau bagi PR matlamat sentiasa menghalalkan cara. Untuk memenuhi hasrat dan matlamat para pemimpin PR mereka cuba meracuni rakyat dengan mengambarkan betapa jahat nya BN seolah-olah ada satu komplot misteri yang sedang di jalankan oleh BN..tetapi yang sebenarnya PR lah yang paling jahat dan paling banyak menipu dan memperbodohkan rakyat. Siang malam pagi dan petang mereka hanya memerah otak hanya mencari jalan untuk menghancurkan BN..sementara mandat yang telah diberikan rakyat mereka tidak pernah terfikir untuk tunaikan segala tanggungjawab yang di amanahkan kerana merekalah sebusuk-busuk manusia yang pernah ujud di bumi Malaysia -k.k

    ReplyDelete
  25. Yg paling menggadaikan agama Islam ialah UMNO. Org Kristian mohon menggunakan perkataan Allah dlm bible bahasa Melayu sbb dah ramai org Melayu yg lemah didikan Islam jadi MURTAD masuk Kristian. Kenapa MURTAD? Ini berpunca dari kelemahan pimpinan UMNO sendiri yg gagal mempromosi ISLAM utk membentuk akhlah dan peribadi mulia seorang Islam dalam masyarakat Melayu sejak berpuluh tahun selepas merdeka. Kementerian Dalam Negeri (KDN) pasti tahu jumlah orang Melayu MURTAD yg nak tukar nama dalam IC kan? UMNO telah menghalang kewujudan Sekolah Agama Rakyat (SRA) dari dahulu. UMNO pernah mencuba untuk menghapuskan perkataan ISLAM dalam parti-parti politik di Malaysia. UMNO telah menghadkan penerbitan akhbar HARAKAH yg mempromosi ilmu-ilmu keIslaman (selain berita politik). UMNO mengurangkan kuasa institusi2 Raja yg menjadi Ketua Agama Islam di Malaysia (walaupun raja2 ni tak semuanya kenampakan alim). UMNO mempromosi hiburan2 dan budaya kuning berlebihan dalam media massa dan kehidupan seperti sambutan Hari Merdeka, Tahun Baru dsb. Pemimpin UMNO tidak langsung memartabatkan semangat Islam apabila melepaskan pejuang Islam Filipina bernama Nur Misuari kepada Thailand untuk diberi kepada Amerika. Kalau nak diceritakan memang panjang sangat, oleh itu secara rumusannya, UMNOlah yg sebenarnya penggadai agama ISLAM dan hak Bumiputera. Janganlah nak cuba tuding jari ke parti pembangkang lain kerana mereka bukannya pernah memerintah negara lebih 50 tahun pun!! Harus diketahui, ALLAH adalah Tuhan untuk semua. Tapi xtahulah if UMNO fikir tuhan kafir tu selain ALLAH secara hakikatnya.

    ReplyDelete
  26. bhai 04.12 teruskan lah promosi kristian atau murtad kamu itu...moga2 nik aziz mengambil kamu sebagai penasihat agama beliau...tinggi ilmu agama kamu nii....hakikat adalah salah satu ilmu sufi,dan tahap mana ilmu sufi kamu dlm hakikat hnya Allah saja yg maha mengetahui...

    bhai tntng SRA yg kamu katakan tu...dapatkan fakta sebenar sebelum memberi komen,tetapi apa yg penting SRA sekrg lebih teratur perjalanan silibus serta cukup dgn kemudahan infrastruktur nya,sila bandingkan dgn SA persendirian yg tidak mahu bantuan kerajaan negeri.

    Bhai lu betul2 tahu atau kenal dgn nur misuari tu,lu jgn ambik episod penyerahan beliau kepada negara lain utk dibicarakan...kenapa dan mengapa lu tak tau kan...memng dasar hati hitam apapun difikirkan hitam dan dipandanghitam... bhai nasihat aku...lu tamatkan dulu ilmu hakikat lu dan bnyk buat reseach politik tp pastikan seimbang lepas tu berhujah bersama dgn dalil...bhai sikit jew info utk lu,nur misuari ini yg mendorong kerajaan bg kerakyatan di sabah pada era 80an...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!