CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Friday, January 25, 2013

CILI KASI TARUK! INI BUKTI BETAPA BODOHNYA NASRUDDIN TANTAIK, KETUA PEMUDA PAS!

Pendedahan gambar-gambar yang menunjukkan kehadiran bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa di samping Perdana Menteri, Najib Abdul Razak di Gaza, telah membuatkan sebilangan pemimpin PAS meloncat, dan pada masa yang sama, ada pula yang cuba untuk ‘test market’.

Nasharuddin Mat Isa, merupakan figura yang paling dikenali di dalam PAS. Walaupun desakan demi desakan agar Nasharuddin Mat Isa dipecat dari PAS, namun sehingga kini, Majlis Syura PAS enggan berbuat begitu. Pemerhati politik beranggapan, PAS enggan mengambil risiko dalam tempoh terdekat ini, memandangkan Nasharuddin Mat Isa mempunyai pengikutnya yang tersendiri. Namun kedudukan Nasharuddin Mat Isa dalam PAS tidak akan selamat sebaik-baik sahaja PRU13 berakhir dan keputusan diumumkan.

Nasruddin Hasan Tantawi, Ketua Pemuda PAS juga nampaknya tidak mahu ketinggalan dalam hal tersebut. Sama ada dia cuba untuk mendapatkan perhatian atau barangkali juga ingin menguji sejauh mana pengaruh Nasharuddin Mat Isa yang selama ini kurang menonjol, hanya dia yang lebih tahu.

Namun cubaannya untuk memperlekehkan pemergian Nasharuddin Mat Isa ke Gaza bersama-sama Perdana Menteri dan anggota rombongannya yang lain, ternyata memakan diri. Nasruddin Tantawi boleh melihat sendiri reaksi yang diberikan oleh ‘rakan-rakannya’ dalam Facebook yang lebih banyak membidasnya berbanding menyokong pendapatnya.



Beberapa hari lepas, Nasruddin Tantawi melompat sakan dan begitu marah dengan Karpal Singh yang memaksa Presiden PAS, Abdul Hadi Awang agar mengarahkan Majlis Syura Ulama PAS menarik balik ketetapan yang telah dibuat berhubung KALIMAH ALLAH. Pada ketika itu, Nasruddin Tantawi mendapat sokongan yang begitu meluas. Ramai penyokong PAS yang tidak senang dengan kerenah DAP, memuji-mujinya tatkala sebilangan besar pemimpin PAS pula menekup telur masing-masing.

Mungkin bertitik tolak daripada reaksi yang diterimanya itulah, Nasruddin cuba melakukan ujian.

Ramai pecacai Pakatan Rakyat yang cuba melakukan tohmahan dan hasutan berhubung penyertaan Nasharuddin Mat Isa dalam rombongan Perdana Menteri ke Gaza. Daripada kecaman yang dibuat oleh Presiden Palestin, Mahmoud Abbas terhadap kehadiran Perdana Menteri Malaysia di Gaza, sehinggalah reaksi yang ditunjukkan oleh agen-agen provokator Zionis, terutama menerusi berita-berita yang disiarkan, para pecacai Pakatan Rakyat menjadikan seolah-olah kehadiran itu tidak dihargai oleh warga Palestin.

Baca seterusnya di SEL13.COM

28 comments:

  1. Menggelabah aje la dia ni.....sejak bila pulak Malaysia ada hubungan dengan Israel. Kritik pun macam tahap Ostad Azhar mekdi....

    ReplyDelete
  2. Sememangnya penyakit PHD ni amat contagious kan?
    Depa mungkin teringin nak pi tapi tak berani. Malah pi utk antar bantuan macam yg NGOs dok buat tu pun depa tak berani. Tapi bila abang dia pi, dia meraung (dalam hati) nak ikut. Ironinya, on the same day dok berselawat ke atas nabi s.a.w... tp yg Nabi pesan jangan buruk sangka... jangan busuk hati.. itu tak mahu ikut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 apa yg kau katakan ini anon 10.27 am mmg terbaiklah.

      Delete
  3. Pakai jew serban dan jubah.. hati busuk la Ustaz2 Pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat, kita tertipu dengan penampilan islamik nya

      Delete
  4. anjing walaupunnpakai serban tak dpt mengubah hati dan budi. hasad dengki si anjing tetap akan terserlah...

    ReplyDelete
  5. Nak harap PAS pi Gaza hulur bantuan? Orang hulur derma, dia pakat songlap- Jihad fisabillah kata dema.

    ReplyDelete
  6. Aku pong dok pehe la..gapo hok ore laing buak semuo saloh...kalu hok puok dio buak semuo betul...lepah tu kecek belit2 pulok tu...lagumano ni...buleh paka ko?

    ReplyDelete
  7. NASHA PERGI BUKAN KERANA NAJIB ,TAPI KERANA MENOLONG UMAT ISLAM YG TERTINDAS....SALAH KE?

    LAIN KALI NIK AZIZ PERGI LE...BAWA SEMUA TOP BRASS PAS.

    ReplyDelete
  8. Usin,

    Anjing pakai serban?...hebat tu.

    ReplyDelete
  9. Nak pergi Gaza, takut. Bila orang lain pergi,kutuk pulak.
    Sepatutnya Nik Aziz dan Hadi pergi bersama Najib demi perjuangan Islam.
    Apa yg Nasha buat itu adalah betul....ketepikan perbezaan politik,demi perjuangan Agama Islam.

    ALLAH HU AKBAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG BETUL SGT APA YG DIKATAKAN ANON 11.47 AM. HAL AGAMA ISLAM JGN DIBAWA MAIN LANGSUNG NANTI BURUK PADAHNYA.

      Delete
    2. agama memang tidak boleh dipolitikkan

      Delete
    3. agama janganlah dicampur-aduk kn dgn politik..

      Delete
    4. @mawar hitam. Jika agama tidak boleh dicampurkan dlm politik, apakah pegangan pendirian atau asas2 yg perlu dlm politik? Islam itu adalah kehidupan seharian kita. Yang menjadi isu sekarang, ahli politik mepergunakan islam.

      Delete
  10. Tantaik.. otak pun taik

    ReplyDelete
  11. Saya fikir banyak yang maklum bahawa Ketua Pemuda PAS Pusat iatu bersifat lalang, tidak ada kredibiliti. Apabila Hadi Awang membuat kenyataan menyokong penggunaan kalimah Allah pada 8 hb Januari 2013, Nasharuddin Tantawi adalah diantara yang menyokong. Sebelum itu orang yang sama pernah 'menentang' penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam khususnya dalam isu bible bahasa Melayu.

    Apabila Majlis Syura (Majlis Syoru PAS) membuat keputusan klimah Allah TIDAK boleh digunakan oleh bukan Islam, Ketua Pemuda PAS tersebut cepat2 memberi sokongan pula. Ketidak konsistanan Nasharudiin Tantawi ini boleh difahami kerana beliau adalah lalang, tidak ada pendirian, tidak berpandangan jauh, tidak berilmu, pak turut. Inilah calon pemimpin PAS masa depan. Jika ketua Pemudanya bersifat demikian apalah yang boleh diharapkan lagi dari ahli2 akar umbi. Itulah juga sebabnya mereka lebih cenderung menggunakan pendekatan samseng kerana bagi mereka keganasan sahaja yang boleh menjadikan mereka dilihat 'gagah' tetapi mereka lupa bahawa perbuatan samseng dan ganas adalah perbuatan yang dilakukan oleh mereka yang kurang cerdik.

    Kenyataan Nasharuddin Tantawi dalam facebooknya adalah contoh pemimpin muda PAS yang tidak karisma,suka bercakap tanpa berfikir. Dia menyangka bahawa dia hebat tetapi sebenarnya dia adalah musibat kepada PAS sendiri. Saya fikir jika Nasharuddin Tantawi ini bertanding dalam PRU13 kelak, dia akan tewas disebabkan kebodohannya sendiri. Wallahualam.

    mtk

    ReplyDelete
  12. Nasruddin Tan taik.....he he...

    ReplyDelete
  13. NJJ

    Lakonan duniawi... aku sgt mahu melihat PAS & UMNO intim dlm perkara berkaitan dgn agama sepertimana kaum lain di Malaysia yg sepakat dlm perniagaan dan agenda agama mrk... salah kan niat ku itu? Beratkah dosa mrk sebelum ini sampai tiada maaf walaupun hal2 agama bagi kepentingan bersama?

    ReplyDelete
  14. Malaysia ade hubungan ngn israel?...hubungan ape kebnda la korang nie ? dh mmg x dk duta kat sne....kita pun x trime duta drng nak ade hubungan ape? Tun M sndri yg bnci sgt kat Israel....lps tuh UMNO nak ade hubungan ngn israel? ape ke bodoh pakatan? yang btol2 ade hubungan ngn zionis tuh si anwar

    ReplyDelete
  15. NASRUDDIN NI..HARAP SAJA SERBAN BESAQ...TAPI KEPALA OTAK PENUH NGAN TAIK..BUSUK HATI...SEMUA ORG BUAT SALAH...BURUK SANGKA MEMANJANG PUAK2 HATI BUSUK NI!

    ReplyDelete
  16. Terlalu bnyk manusia bodoh.....aduh...tmbh2 lagi pembangkang nie....aduh....asl bodoh sgt hampe nie? aduh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana x bodoh,minum air kaki nik aziz banyak sngt.
      jgn terpedaya dengan penampilan mereka,serban dan jubah tu hanya sekadar hiasan.
      hati semua cam sampah,hati busuk.
      dasar manusia sial yg lahanat,manuisa yahudi yg hipokrit

      Delete
  17. dok layan anjing tongtaik buat ape..

    ReplyDelete
  18. Apalah nasib aku dapat pembangkang baghal sangat..tak ada nilai keintektualan langsung kalau bagi statement..budak sekolah tadika pun boleh pikir benda tu baik ke tidak..kadang2 malu aku dengan tahap pemikiran pembangkang Malaysia..tahap kebebalan yang tiada tolok tandingnya..ada ketegori khas untuk mereka..terutama PAS....haiii lantak ko lah..dulu aku pilih pembangkang harap buat perubahan lebih baik dari BN..tapi makin lama bodoh melantun-lantun...paling dasat sekali kebodohan sampai Allah pun kau nak jual kat golongan kafir...

    Bye2 PAS or Pakatan haram...cukup sampai disini sahaja..aku dah bagi peluang korang tak gunakan sebaik-baiknya...jangan marah rakyat seperti aku bangkit tak sokong korang lagi...aku undi BN untuk pilihan raya ni...walaupun aku kekedang bengang gak ngan BN ni tapi jauh lebih baik dari perangai bangkai macam korang...

    Hastala vista..selamat jalan romeo..

    ReplyDelete
  19. Wahai Tantaikkkk...Jangan ler ente berlagak seperti pendita kalau hati tu busuk bahkan busuk dari bangkai yang sedia ada...macam budak budak kecik ejek kutuk tak kena tempatlah bro...lu buat baik tak reti dah tu mengutuk orang pulak buat baik..lu ni Tuhan ker leh tahu lak isi hati Najib..pelik lah puak puak ni..makin lama makin aku tak faham..kata parti yang memarrrrrtabatkan ugama di bumi Malaysis ni..tapi hasat dengki ..dendam kesumat..nabi tak ajar camtu bro...nabi suruh kita sangka baik..doakan kebaikan untuk orang lain..sayang sesama manusia seumpama sayang nyawa sendiri...tapi lu.....haiiiii ...malulah bro...iks iks iks!

    ReplyDelete
  20. Dia ni kenape mengelabah sangat?? Ko ingat serban ko sebesar bakul tu ko boleh sesuka hati ke memfitnah orang?? Ni la pemahaman puak Pas, bila.mereka.rasa dicabar dan tercabar mulalah buat fitnah

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!