CILI KASI TARUK! HIMPUNAN YANG PALING MENGECEWAKAN #KL112 GAGAL

Sejak dari dahulu sampailah sekarang, tidak ada satu perkara pun yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat tidak disertakan dengan angan-angan yang gempak.

Apa tidaknya, menerusi Himpunan Kebangkitan Rakyat (KL112) boleh pula penganjuran meletakkan sasaran peserta seramai 1juta orang sedangkan mereka sudah sedia maklum yang Stadium Merdeka tidak mampu menampu kapasiti manusia seramai itu.

Nak menipu pun agak-agaklah. Gunalah logik akal sebagai manusia yang berpelajaran tinggi, pemimpin yang mengeluarkan kenyataan kononnya sehingga jam 5.35 petang peserta KL112 telah mencecah 500,000 pun merupakan seorang yang berpelajaran tinggi.

Rakyat Malaysia boleh lihat sendiri melalui gambar yang dikeluarkan oleh pihak media mahupun PDRM yang menunjukkan KL112 tidak mendapat sambutan.

Malah, rasanya kalau dilihat dengan mata kasar pun tidak payah pakai alat pengira untuk menghitung jumlah peserta yang hadir.

Mungkin disebabkan Stadium Merdeka dan jalan-jalan sekitarnya yang agak sempit maka sekiranya sekumpulan peserta bergerak dalam kumpulan yang besar maka nampaklah macam ramai.

Selain itu, kalau dikira dari segi sejarahnya pula Stadium Merdeka sebelum ini hanya mampu memuatkan kira-kira antara 35,000 hingga 40,000 penonton bola. Tetapi, perkara ini hanya berlaku puluhan tahun dahulu iaitu ketika zaman kegemilangan bolasepak era Allahyarham Mokhtar Dahari.

Ketika itu, Stadium Merdeka adalah stadium keramat menyaksikan kehebatan skuad bolasepak negara membaham pasukan Korea Selatan, China, Jepun, Morocco di pertandingan Pesta Bola Merdeka. Stadium ini selalu penuh sesak dengan angka tersebut.

Baca seterusnya di Perak Today...

52 Responses to "CILI KASI TARUK! HIMPUNAN YANG PALING MENGECEWAKAN #KL112 GAGAL"

  1. Ramai gila org....gambar diambil ni jam 5 ptg..... waktu peserta pulang pun masih ramai lagi......hebat rakyat

    ReplyDelete
  2. realiti nya memang ramai dan semangat rakyat sungguh sungguh nak kan perubahan.. realiti nya juga semua tahu bloggers bn tak puashati dan menipu serta penyebar fitnah.. jadi disini saya sarankan jangan lah kita percaya pada PAPABABI dan PARPUBABI dan HOUSE BABI dan seangkatan dengannya.. okay... byee

    ReplyDelete
  3. Xpayah la guna perkataan rakyat tu,kalau betul suara rakyat lagi mcm2 rakyat mintak

    ReplyDelete
  4. betul ko gambar tuu bro ,,mu tgk ko berita astro 501,,

    ReplyDelete
  5. kalo da bodo,bodo jgak..jgn just repost pic yg org laen snap..try prgi n snap pic sndri..pic nie mybe bfre or after start perhimpunan..knp xbrani nk post pic time start perhmpunan..kalo da jd blogger,jd laa blogger yg jjur..jgn nk tpu je kerja..bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. dinie,
      anda gagal.Fuckatan gagal.

      Delete
    2. Ramai gila yang datang HKR, syukur pada Allah, collection meniaga aku untuk sehari saja cecah 40K. Tertinggi penah aku dpt dlm sejarah....Dulu masa aku supply makanan dekat UMNO di PWTC, siap kena kencing 30K dengan UMNO BHGN BKT BINTANG. Aku lapor kat UMNO Ibu Pejabat pun depa buat tak tau.Cuba aku ni Cina, tak nyempat-nyempat depa bayaq. UMNO ni dasar binatang. Kerja umno cuma bela tauke2 cina dan kroni melayu saja. Anak Haram punya babi umno.

      Delete
  6. http://omakkau.blogspot.com/2013/01/himpunan-rakyat-bersama-najib-razak.html

    wakakakakakaka,,,,,saya ngakak guling guling . akakakakka gak bisa henti saya punya ngakak...........

    ReplyDelete
  7. Ramai gila yang datang HKR, syukur pada Allah, collection meniaga aku untuk sehari saja cecah 40K. Tertinggi penah aku dpt dlm sejarah....Dulu masa aku supply makanan dekat UMNO di PWTC, siap kena kencing 30K dengan UMNO BHGN BKT BINTANG. Aku lapor kat UMNO Ibu Pejabat pun depa buat tak tau.Cuba aku ni Cina, tak nyempat-nyempat depa bayaq. UMNO ni dasar binatang. Kerja umno cuma bela tauke2 cina dan kroni melayu saja. Anak Haram punya babi umno.

    ReplyDelete
  8. Satu Cabaran Kepada Barisan Nasional.....

    Semalam (12 Januari 2013) telah berlangsung satu perhimpunan aman oleh warga Malaysia di Stadium Merdeka sebagai meraikan satu usaha untuk memerdekakan Malaysia dari penjajahan Barisan Nasional yang selama 56 tahun telah menjahanamkan Malaysia dari pelbagai segi (ekonomi, pentadbiran, pendidikan dan sebagainya)

    Dan media arus perdana telah memperlekehkan usaha perhimpunan aman in yang dikenali sebagai Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR112) dengan cara melaporkan bahawa himpunan ini tidak mencapat sasaran yang dikehendaki. Kita faham apa yang cuba ditampilkan oleh media arus perdana seperti Utusan Malaysia, Berita Harian, Star mahupun beberapa media lainnya termasuk media elektronik RTM dan TV3.

    Oleh yang demikian, untuk berlaku adil kepada semua warga Malaysia yang membaca laporan dari media arus perdana ini, maka saya mencadangkan/memberikan cabaran kepada Barisan Nasional agar menganjurkan satu perhimpunan aman berskala besar ini dalam tempoh 30 hari dari tarikh 12 Januari 2013.

    Sila buat perhimpunan aman ini di Stadium Merdeka (waktu yang sama iaitu dari pukul 2 hingga 5 petang) juga dengan cara berjalan kaki (pemimpin BN perlu mengetuai perarakan ini) bermuila dari 7 tempat yang sama seperti yang dilakukan oleh massa pada Himpunan Kebangkitan Rakyat yang telah berlalu. Sila buat sama seperti yang telah HKR112 buat dan tiada kenderaan seperti bas dan sebagainya digunakan untuk mengangkut peserta perhimpunan terus ke Staidum Merdeka.

    Dengan cara ini, maka dapatlah kita semua warga Malaysia menilai himpunan manakah yang lebih berjaya menarik sokongan dan penyertaan dari segenap lapisan masyarakat. Adalah diharapkan cabaran ini disambut dengan tangan terbuka dan berani oleh pimpinan dan ahli Barisan Nasional.

    Sekian terima kasih.
    Saya Warga Malaysia Prihatin

    Read more: http://cipantapirtenuk.blogspot.com/#ixzz2HqOj4Vrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak ada kerja yg berfaedah ke yg boleh dibuat, selain dari mengadakan perhimpunan...Bagi yg bekerja, cuma 2 hari saje hari rehat utk bersama2 keluarga...kenapa tak ambil kesempatan ini utk bersama keluarga...dari buang masa dan menyusahkan org lain...

      Delete
  9. tgk perut kuah parpu udah ler hihihi

    ReplyDelete
  10. apa ja lah hang ,,asal kan hang sronok sorang2 takat baki2 kuasa UMNO yg duk ada sementara nak tumbang..kalu ingat nak kelentong tokngah gan tokcik kat hulu Perak boleh lah hang nak makan!! kalu kat internet..hang cam membodohkan diri sendiri saja!!

    ReplyDelete
  11. woi pencacai..kalu ada 5 ribu orang saja mai pun tapi dengan kudrat sendiri dgn duit sendiri..tanpa ada seringit wang yg kami terima dari pakatan lebih baik dan lebih bermaruah dari 10 ribu yg hadir perhimpunan UMNO BN yg setiap inci kos nya ditanngung oleh UMNO dgn pakai duit rakyat!!

    ReplyDelete
  12. Yer ke? So Cina kapir tu suci bagaikan nabi ke...pi lah mintak pertolongan cina tu bila negara huru-hara.

    ReplyDelete
  13. rileks brother...apa yg excited sangat...

    Yg ramai pun penyokong PAS...biasalah Org PAS dari dulu lagi memang totok..
    Sanggup dtg dari jauh..Kalau org moden kata " macam kena cucuk hidung"

    Sebab tu dari dulu lagi ceramah PAS memang ramai...

    Tapi, bila pilihanraya selalu kalah...

    mana org cina penyokong DAP??? Kenapa tak dtg atau sikit sgt???
    mana org india ??? kenapa tak dtg atau sikit sgt ???

    Org melayu yg datang ramai ahli PAS dan penyokong PAS
    Org PKR tumpang sekaki aje...

    Biasalah DAP & PKR bijak...org PAs jadi keldai dan lembu.
    Elok sgtlah tu!!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai gila yang datang HKR, syukur pada Allah, collection meniaga aku untuk sehari saja cecah 40K. Tertinggi penah aku dpt dlm sejarah....Dulu masa aku supply makanan dekat UMNO di PWTC, siap kena kencing 30K dengan UMNO BHGN BKT BINTANG. Aku lapor kat UMNO Ibu Pejabat pun depa buat tak tau.Cuba aku ni Cina, tak nyempat-nyempat depa bayaq. UMNO ni dasar binatang. Kerja umno cuma bela tauke2 cina dan kroni melayu saja. Anak Haram punya babi umno.

      Delete
  14. agak2 le nak spin pong......jangan tunjuk kebodohan diri sendiri....

    ReplyDelete
  15. Pesyarah minta pembangkang jangan guna perkataan 'rakyat'

    http://gandasarimerdeka.blogspot.com/2013/01/pesyarah-minta-pembangkang-jangan-guna.html

    ReplyDelete
  16. Pengaruh PR semakin berkembang......Itulah hakikat yang perlu diterima oleh UMNO walaupun pahit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju. Orang UMNO perlu berkerja kuat untuk mengembalikan sokongan, bukan nak spin cerite macam macam. Aku penyokong UMNO pun rasa malu dengan Blog-blog UMNO sekarang ini.

      Delete
    2. Aku pun setuju, sebab blog-blog spin macam ni yang menyebabkan UMNO hilang sokongan. Berapa agaknya dibayar oleh PKR untuk buat kerja sabotaj dari dalam ni?

      Delete
    3. Ramai gila yang datang HKR, syukur pada Allah, collection meniaga aku untuk sehari saja cecah 40K. Tertinggi penah aku dpt dlm sejarah....Dulu masa aku supply makanan dekat UMNO di PWTC, siap kena kencing 30K dengan UMNO BHGN BKT BINTANG. Aku lapor kat UMNO Ibu Pejabat pun depa buat tak tau.Cuba aku ni Cina, tak nyempat-nyempat depa bayaq. UMNO ni dasar binatang. Kerja umno cuma bela tauke2 cina dan kroni melayu saja. Anak Haram punya babi umno.

      Delete
    4. memang PR berkembang... jubo dorang makin kembang.... hahahahaha

      Delete
  17. Aku ada disitu sebagai pemerhati. Ramai orang yg hadir spt aku juga dan bukan bermakna beri sokongan cuma standby 'just in case'. Keliling kelalang kedengaran sok-sik sol-sik suara kutukan perhimpunan. Special branch pun ramai juga.

    Ramai yang datang dari ceruk kampung. Depa dapat duit free dan happy sangat dapat datang KL. Bukan nak berdemo pun.

    ReplyDelete
  18. Himpunan Menyokong Kristian Guna Nama Allah 2013.

    ReplyDelete
  19. HKR112, KL akan dipimpin oleh BHP121, KB !!!!
    Kenapa pilih nombor 112.. kenapa tak pilih 121 sedangkan hari ini 12 hb Januari. Sebabnya adalah ini...

    1. Nama YHWH atau Elohim iaitu nama Tuhan Kristian bersamaan dgn 112. Adakah ianya satu kebetulan? Check web di bawah
    http://www.biblewheel.com/GR/GR_112.php

    2. Mat Sabu, Norma, Bilik 121 Dan Dalang Utama Anwar Ibrahim
    http://www.umno-online.my/?p=39959

    ReplyDelete
  20. baca la sinar brok.kenapala pencacai ni suka nak tipu org?sedar tak kamu wahai pencacai sebenarnya kamu tipu diri kamu sendiri.

    ReplyDelete
  21. Tiada yang istimewa buat perhimpunan yang mengganggu ketenteraman awam. Kalau yang datang 40000 tidak semestinya semua menyokong PR. Berjuta lagi yang menyumpah dan menyampah pakatan rakyat asyik buat demontrasi jalanan. Pemimpin pembangkang menanam kebencian sesama Islam. DAP yang anti Islam disokong dan di bela. Selepas menang beberapa negeri pada PRU 2008 sebahagian pemimpin PR bersikap ego, sombong, kaki putar alam, memfitnah dan suka menuding jari walaupun kesilapan mereka sendiri.

    ReplyDelete
  22. berapa peratus shj yg hadir di HKR112 dari 13 juta pengundi yg layak membuang undi.Mu crito perubahan gapo dio nie.Pakai akai jgn guna emosi sehingga menjadi berok.

    ReplyDelete
  23. hahaha....ok..ok..menggelupur pencacai pembangkang tgk gambar ...aku nak minta pada sapa2 (terutamanya PDRM) keluarkanlah gambar view dr ATAS supaya JELAS berapa ramai manusia yg ada sebenarnya.....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai gila yang datang HKR, syukur pada Allah, collection meniaga aku untuk sehari saja cecah 40K. Tertinggi penah aku dpt dlm sejarah....Dulu masa aku supply makanan dekat UMNO di PWTC, siap kena kencing 30K dengan UMNO BHGN BKT BINTANG. Aku lapor kat UMNO Ibu Pejabat pun depa buat tak tau.Cuba aku ni Cina, tak nyempat-nyempat depa bayaq. UMNO ni dasar binatang. Kerja umno cuma bela tauke2 cina dan kroni melayu saja. Anak Haram punya babi umno.

      Delete
    2. betul tu ramai orang gila mcm ko yg datang.....kah kah kah.

      Delete
  24. apa yg dapig,pgayrrr +pispus buat??
    kapal kata:langkah mayat sy dulu utk buat negara islam..
    - benarkan kalimah Allah utk bukan islam..
    -blh bg org islam murtad suka2 hati
    wah seronok ye kafir2 ni!

    ReplyDelete
  25. walaupun ada yg mengaku "dia" ada di sana...& lebih tau keadaan di sana...satu je aku nak tanya

    "Hang kira mcm mana dpt 1JUTA?"..."seketui2 ka?"

    GAMBAR adalah lebih JELAS utk merungkai jumlah manusia yg hadir...cuma gambar FIRST tu ja yg buat ramai menggelupur....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai gila yang datang HKR, syukur pada Allah, collection meniaga aku untuk sehari saja cecah 40K. Tertinggi penah aku dpt dlm sejarah....Dulu masa aku supply makanan dekat UMNO di PWTC, siap kena kencing 30K dengan UMNO BHGN BKT BINTANG. Aku lapor kat UMNO Ibu Pejabat pun depa buat tak tau.Cuba aku ni Cina, tak nyempat-nyempat depa bayaq. UMNO ni dasar binatang. Kerja umno cuma bela tauke2 cina dan kroni melayu saja. Anak Haram punya babi umno.

      Delete
    2. kau boleh guna duit 40k tu buat salib banyak2....

      Delete
  26. "I WAS THERE"....hehehe
    "IN UR FACE BRO".....kahkahkah

    tapi kenapa tak tegur org yg salah Kiblat tu?.....kalau bukan hang pun, kenapa org2 yg LEBIH ISLAMIK dlm stadium tak TEGUR?

    harap2 hang takda masa kejadian & lebih parah jgn pulak hang salah satu org yg sembahyang Kiblat berterabur tu.

    tapi seriusli...betul2 pelik...peristiwa sekali, dekat2, ramai org...mulut berbuih berjuang utk Islam....Rosmah tak pakai tudung nampak jambul..bla..bla..bla...sekali depan mata berlaku perkara KIBLAT BERTERABUR senyap menikus

    adakah masing2 masa tu konpius mana satu Kiblat?....atau masing2 jawab...aku x tau..aku x tau???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahle bab Solat wajib pun PINCANG, xde kesefahaman, masing2 ego dgn group jmaah mereka, smpai bwk hukum HARAM solat byk imam pd satu2 masa. Inilah JAHIL MUROKAB krn asyik sumbt telinga dgn umpat caci pd UMNO... Malulah pd Allah PAS laknatullah oii... S

      Delete
  27. Kenapa dinamakan KL112? Sila baca... www.biblewheel.com/GR/GR_112.php

    ReplyDelete
  28. HIMPUNAN KL122 NI AKU TGGOK MACAM BODOH PUN ADA DIA ORANG NI BUAT HIMPUNAN PASAL NAK JADI KAN ANWAR MEMTERI TAK PAYAH LAH BUANG MASA JE KEJA YANG KAU OARANG BUAT..BUAT APALAH UNTOK ANWAR PUN JANGAN BESOK MEYESAL TAK SUDAH BARU PADA MUKA KAU ORANG.

    ReplyDelete
  29. siapa yg pilih anwar utk jadi PM pada pru13 ini mmgbodoh punya org sebab anwar adalah seperti perosak negara punya org. tak perlulah nak pergi hkr utk org mcm anwar itu kaki putar alam punya orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai gila yang datang HKR, syukur pada Allah, collection meniaga aku untuk sehari saja cecah 40K. Tertinggi penah aku dpt dlm sejarah....Dulu masa aku supply makanan dekat UMNO di PWTC, siap kena kencing 30K dengan UMNO BHGN BKT BINTANG. Aku lapor kat UMNO Ibu Pejabat pun depa buat tak tau.Cuba aku ni Cina, tak nyempat-nyempat depa bayaq. UMNO ni dasar binatang. Kerja umno cuma bela tauke2 cina dan kroni melayu saja. Anak Haram punya babi umno.

      Delete
  30. ini semua puak2 yng terdesak...lebih baik kau semua tegakkan Kalimah Allah yng dipermainkan dari kau menyokong pemimpin/politik yng mengadaikan Agama dan negara kau semua...bodoh punya orng x pernah bersyukur apa yng ada skrng....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai gila yang datang HKR, syukur pada Allah, collection meniaga aku untuk sehari saja cecah 40K. Tertinggi penah aku dpt dlm sejarah....Dulu masa aku supply makanan dekat UMNO di PWTC, siap kena kencing 30K dengan UMNO BHGN BKT BINTANG. Aku lapor kat UMNO Ibu Pejabat pun depa buat tak tau.Cuba aku ni Cina, tak nyempat-nyempat depa bayaq. UMNO ni dasar binatang. Kerja umno cuma bela tauke2 cina dan kroni melayu saja. Anak Haram punya babi umno.

      Delete
    2. Hoi x sembahyang maghrib ke?
      Meroyan ko dari atas sampai bawah.
      Kat padang tu kemain nak nunjuk
      sembahyang sampai x peduli kiblat.
      Surau ada x nak guna.

      Delete
  31. nak menipu pun agak2lah...ni pic masa pukul 2:30pm. tak tengok pic masa pukul 5 kerr??? Tempat duduk stadium cuma boleh tampung 45k... tapi tu belum termasuk yg d padang yg boleh cecah ribu2. sekurang2 yg kat dlm stadium tu 55k & tak campur yg kat luar lagi ribu2...

    himpunan ini tidak gagal. Ia satu kejayaan kerana beribu2 org dpt mendengar amanat dari pakatan...

    ReplyDelete
  32. Jangan bimbang dan jangan berdukacita, sekiranya kita berada dipihak yang benar.

    ReplyDelete
  33. Himpunan kemende? Apa tujuan sebenarnya? Sama sekali gagal.. agenda apa sebenarnya? Menagungkan komunis,mengagungkan Israel, membenarkan kalimah Allah digunakan utk bukan islam, menggalakkan LGBT , menggalakkan penzinaan kerana tidak berani beri keterrangan di mahkamah? perhimpunan agenda peribadi...

    ReplyDelete
  34. dah tu tujuan pun dan motof pun samar2..
    semata pasal anuar dan kak sham tu sapa peduli...
    lebih baik rakyat duduk rumah lagi bagus..
    tapi ada jugak yang takde akal boleh bawa anak kecil..

    ReplyDelete
  35. SALAM PERJUANGAN, kwn2 cube kite tgk sebab apa cai cai haram PAS mood bebal meroyan cm hilang smgt n terasa sakit jiwa wpun leh himpun puas2?? Sbbb ISI PERHIMPUNAN ITU HAMBAR!! TIADA INPUT BARU UTK JANA PRU 13 melainkan skrip basi bohong... Mereka kehabisan modal yg amat sgt, MEREKA BERASA PENGISIAN KALI INI SUDAH BOSAN DN TEPU, NO SUPRISE DR PIMPINAN OTAK KORUP JIWA SAKIT tu...wpun penat dtg jauh... Jiwa kosong... Lemas dgn UMNO BN yg jauh byk buat program impact pd akar umbi tanpa assobiyyah parti jahiliyyah PAS... Sebaliknya ucapan skrip bodoh basi pemimpin mereka itu, mereka sndri rasa loya, mereka sanggup dtg jauh berhimpun Lembu bwk ank bini sbb mereka ketagih dgn method begini, mereka lembik dn lemah bile xcharge dgn fitnah dn beramai2 himpun... Tapi Mereka jg sedang diulit lupa dn bodoh sombong tentang kepincangan, penyelewengan dan korupsi terburuk dlm sejarah di negeri PAKATAN HARAM... Tnyalah cai haram ni, adakh mereka betul puas dn dpt input segar utk PRU ataunhnya skrip berulat basi?? Kah..kah..kahhh muahhahaa...blsn Tuhan..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!