CILI KASI TARUK! EZAM PECAH LOBANG SKANDAL ANWAR SHAMSIDAR! MESTI BACA

SHAH ALAM: Sikap “cemburu” Datuk Seri Wan Azizah Ismail terhadap isteri Azmin Ali, Shamsidar Taharin dan beberapa lelaki menjadi pencetus keputusan Senator Mohd Ezam Mohd Noor meninggalkan PKR dan Datuk Seri Anwar Ibrahim lebih lima tahun lalu.

Dalam wawancara dengan Antarapos, pengikut paling setia Anwar pada satu ketika dahulu itu ditanya terus terang sama ada beliau menyertai Umno kerana wang ringgit atau disebabkan kecewa dengan Anwar.

Isu Shamsidar dan hubung kait beliau dengan Anwar kembali menjadi fokus berikutan saman fitnah RM100 juta yang difail oleh Anwar terhadap bekas rakan tenisnya, S.Nallakarupan. Kes itu akan didengar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bulan ini.

Saman itu berkisar kepada tuduhan Nallakarupan bahawa Anwar tidak layak menjadi pemimpin kerana beliau tidak bermoral dan seorang biseksual. Nallakarupan menamakan Shamsidar antara beberapa saksi yang mahu dipanggil untuk memberi keterangan.
 
Dalam wawancara itu, Ezam menegaskan beliau “tinggalkan” Anwar kerana isu-isu moral yang tidak dijawab oleh Ketua Pembangkang itu setelah sikap cemburu  Wan Azizah terhadap Shamsidar dan lelaki tertentu mencetuskan kesangsiannya terhadap Anwar.
 
"Saya bukan (dianggap sebahagian) keluarga Anwar, saya bukan dalam keluarga Anwar (tetapi) (ketika) Anwar dalam penjara tujuh tahun, saya dah jadi sebahagian dari keluarga beliau," kata Ezam. 
 
"Anak-anak Wan Azizah pada masa itu dah macam anak saya, mereka panggil saya pakcik (uncle), mak saya dah macam mak Wan Azizah.
 
"Barulah saya lihat apa sebenarnya yang berlaku. Sebab saya melihat macam mana reaksi Wan Azizah terhadap beberapa perkara. Cemburu Wan Azizah bukan hanya pada perempuan, tetapi juga pada lelaki-lelaki tertentu.
 
"Shamsidar contohnya datang ke rumah itu, Wan Azizah terus berubah muka, Shamsidar hulur tangan, Wan Azizah tak nak salam. Benda-benda macam ini saya tengok, ini semua berlaku secara natural (semulajadi)."
 
"Jadi ianya menimbulkan kesangsian yang cukup kuat pada diri saya,” kata Ezam.
 
Bagaimanapun Ezam berkata keadaan itu belum cukup untuk beliau meninggalkan Anwar sungguhpun sudah menimbulkan kesangsian terhadap beliau.
 
Beliau membuat keputusan itu selepas Anwar enggan mencabar keputusan bertulis Mahkamah Persekutuan pada tahun 2004 dengan dua daripada tiga hakim memutuskan Ketua Pembangkang itu terbabit amalan homoseks.
 
Bagaimanapun mahkamah berkenaan mengarahkan Anwar dibebaskan daripada tuduhan meliwat bekas pemandunya Azizan Abu Bakar setelah menjalani hukuman penjara enam tahun kerana sebab-sebab teknikal.
 
"Keputusan bertulis itu, kalau kita baca betul-betul menunjukkan bahawa aktiviti homoseks itu berlaku," kata Ezam.
 
"Ketiga-tiga hakim termasuk dua hakim yang membebaskan Anwar.. dia sebut bahawa aktiviti itu berlaku. Tidak ada kesangsian di situ dia (hakim) kata, tapi disebabkan Azizan, disebabkan teknikal undang-undang …. jadi tidak cukup untuk mensabitkan Anwar ke penjara.
 
"Saya baca, jadi bila saya baca lagilah saya rasa sangsi, dan saya (desak) Anwar untuk jawab, bahawa dia harus ambil tindakan. Saya tidak boleh terus memberikan sokongan kepada beliau apabila sudah ada keputusan bertulis daripada Mahkamah Persekutuan yang jelas menyatakan bahawa dia seorang homoseks.
 
"Takkan saya nak sokong seorang gay? Dan ini bukan berdasarkan satu judgement, ianya juga berasaskan dalam rumah (Anwar) apa yang berlaku (dan) banyak yang menjadikan saya sangsi, jadi saya berdepan dengan dia.
 
"Beliau jawab:  Ini semua konspirasi. Saya akan minta peguam saya untuk meminta mahkamah untuk memadamkan segala kenyataan hakim yang mengatakan saya ini peliwat.”
 
"Itu dia janji kepada saya, Anwar hidup lagi…anda pergi tanya dia, dia janji kepada saya, dan bukan dia janji kepada saya sahaja, dia janji kepada seluruh penyokong PKR, di rumah dia, dia buat ceramah pada beberapa malam sebab dia sudah tahu saya tak (yakin)..jadi dia nak yakinkan saya dalam ceramah.
 
"Hari ini dah 2012, anda boleh “check” dengan mahkamah, apakah Anwar buat permohonan untuk memadamkan kenyataan hakim itu? Anwar tak buat,".
 
"Dia tak buat. Dia ada hak untuk berbuat demikian dan dia patut melakukannya di atas prinsip moral dan sebagai seorang pemimpin. Kalau saya lah buat benda itu, orang kata saya buat, tentu saya akan lawan sampai saya mati," kata Ezam.
 
"Sebab ini bukan soal main-main, ini soal moral saya. Dan Anwar ada ruang untuk buat dan dia janji untuk buat, tapi dia tak buat," kata beliau.
 
"Jadi sebab itu saya rasa, saya tidak ada lagi untuk meneruskan sokongan saya pada Anwar," tambah beliau. 
 
Selepas keluar daripada PKR, Ezam mengetuai sebuah pertubuhan anti rasuah (GERAK) sebelum menyertai Umno pada 28 Mei 2008.
 
Bahagian Kedua wawancara dengan Ezam akan mengupas hasrat Ezam menyertai PAS ditolak parti itu kerana mengganggap Anwar penting untuk agenda politik PAS. 
 

25 Responses to "CILI KASI TARUK! EZAM PECAH LOBANG SKANDAL ANWAR SHAMSIDAR! MESTI BACA"

  1. Kah!Kah! Kah! Bodoh betul si UMNOgok ni. Tak habis pasal Ezam. Deepak ada cerita baru!Cili kasi taro sama itu uMNOgok=parti syaitan

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakatan=parti seks he3

      Delete
    2. Umno sekarang cukup kuat, yakinlah rakyat pilih umno, hahahahaha

      Hidup Melayu

      Delete
    3. Yake umno kuat, macam recycle isu je; hahaha

      Delete
    4. ada juga yg masih x percaya anwar homosex ye?... atau nak tunggu p&$g&ok sendiri kena sumbat pe_-ir nuar dulu ke baru nak pcaya?..

      Delete
  2. Anon 3.25pm, Kau cakap apa pun Anuar tetap salah!
    -anak bumi merdeka

    ReplyDelete
  3. Semua kawan rapat dia dah tinggalkan dia. Kau orang bila lagi. Tak puas minum air kencing anuar lagi ler... Atau nak tunggu sampai punggung kau sendiri org bocor.

    ReplyDelete
  4. orang yang rapat dengan anuar tahu sesangat anuar nie memang manusia takde moral..
    peduli apa bini orang ke apa ke semua nie sapu...
    cuma yang buat2 buta je yang buat2 tak nampak sifat anuar juburi nie...
    walaupun dah tahu masih lagi ke wujud dalam diri korang nak pilih dia jadi pemimpin....
    tak takut ke anak bini adik kakak makcik oh lupa abang pakcik korang jadi mangsa dia...
    keeeeeeeee korang memang suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. rsanya yg sokong dia tu, depa tu sbnrnya mmg suka lah kejora malam...sbb tulah mati-matian depa dok sokong si juburi tu walaupun depa tau segala keburukan2 dia!! eee mmg jijik kot!!

      Delete
  5. Aku rasa Azmin x mampu servis bini kot tu yg bg kt Anwar...sedap dapat saham syarikat dapat

    ReplyDelete
  6. Ezam...mana kotak ?Dahulu waktu bersama-sama Nuar macam-macam cerita tentang rahsia kerajaaan si Ezam ni ada simpan ,sekarang mengapa senyap dapat pula jadi senator....Ezam ni versi klon Anwar...

    ReplyDelete
  7. Hakim mahkamah tinggi, mahkamah rayuan dan tiga hakim mahkamah persekutuan sudah mengesahkan Anwar adalah seorang peliwat !...[rujuk kes liwat pertama]

    Dia bebas pun atas kesilapan teknikal saja...

    Orang Islam tidak boleh mengangkat seorang peliwat sebagai pemimpin negara. Ianya bercanggah dengan tuntutan syarak ! Hukumnya haram..!

    Jangan bersekongkol langsung dengan Anwar tuu...

    ReplyDelete
  8. anon 3.25 ni bodo betul.. masih menjilat peliwat sebagai pemimpin

    ReplyDelete
  9. Dato Sanusi Junid ada macam-macam cerita tentang Anwar. Perisik Amerika, Singapura, negara Arab semua pakat tahu cerita kecenderungan Anwar. Diaorang buat diam la ni bukan sebab apa, kot2 kalu Anwar naik, depa akan ikan telor Anwar cukup-cukup.....

    La ni pun depa dah ikat!... Karpal yang berkerusi roda pun dah ikat telor Anwar, kalau tak percaya pakat pi kelebek hansard parlimen. Hadi saja yang gila, sebab tak percaya besi boleh bercakap dan jadi saksi.....

    ReplyDelete
  10. Salam, apakah harapan antum dan saya sama? Dr dulu kita btelagah sbb bkata2 ikut hati. Menurut ilmu sy yg cetek ni allah gelarkn kita mcm haiwan. Sbb x fungsikn pancaindera dgn btul ikut mahuNYA ALLAH. Pendengaran, penglihatan dan hati surah ke 16: ayat ke 78. Amat sdikit org yg bgitu allah kata. Adakh kita nk masuk ke dlm golongn yg bnyk? - salam dunia, salam semua.

    ReplyDelete
  11. ANWAR INI MANA TAHU TAKUT DENGAN DOSA, SEMUADOSA BESAR DIA LAKUKAN SO APA HAIRANNYA KALAU DIA ADA SKANDAL DGN BINI ORG.

    ReplyDelete
  12. nasiblah ezam dah sedar sebelum terlambat harap2 yg sgt taksub dgn anwar ini dapat buka mata mereka sebab anwar ini mmg pandai berlakon punya org. muka nampak sgt baik nak mampos. mmg susah juga nak percaya yg dia sebenrnya bapa segala syaitan. so bukalah mata penyokong tegar anwar peliwat ini sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  13. http://www.youtube.com/watch?v=EeThiS9lxDo
    Al Kisah Nuar Juborr berzina dgn Norleila. Dgnar lah pengakuan seorang gadis yg menjadi mangsa kelakuan terkutok lagi jijik nuar juborr.
    Apakah ini dikatakan anugerah tuhan? Apanya punya sewel Kak Wan Jijik? Apakah spesis yg terkutok ini disamakan dgn Imam Mahadi? inilah keparatnya Osetat Badigol gila kaunseling jam 3 pagi dgn isteri orang siap pake tuala basah. Jangnlah bersetongkol dgn nuar juborr atau terminum air kencing nuar jubor sampe mabuk terus jadi sewel.
    Janganlah sesekali menyokong Fuckaton haramjadah dan jangnlah membiarkan anak isteri anda menjadi mangsa rakus vavi hutan nuar jubor dan talibarut2 beliau.

    http://www.youtube.com/watch?v=xxAX-IoZ_C8
    Pengakuan adik terangkat nuar juborr tentang cinta terlarang antara adik terangkat dgn abang terjungkit jangkat. Dngar lah sendiri pengakuan bagaimana mereka berdua bagaikan merpati dua secoli melakukan adegan asmara dana di bawah lampu minyak tanah, aku gosok engkau lipat....
    Inilah nuar jubor yg ketagih menjubor walaupun sudah berumahtangga dan hingga ke hari ini masih lagi melakukan perbuatan terkujtok lagi jijik.
    Apakah ini orang yg ingin kita bawa masuk mesjid atau surau dan dengar takzirah dan ceramah beliau, spesis yg terkutok lagi jijik yg macam ini.
    Janganlah merelakn diri anda dilaknat kerana menyokong dan bersetongkol dgn si tuo kutok nuar jubor . Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhilah dari menyokong nuar jubor dan fuckaton haramjadah dan jangan biarkan nasib anak2 dan isteri anda menjadi mangsa juborr nuar,Biarkan pencacai2 dan penjilat2 gumbira dalam juborr nuar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, ada cd five star x??? Umno buka kedai video panas, hahaha

      Delete
  14. Anwar nie mmg setan bertopeng kan manusia....die lakukan semua kejahatan di belakang org dan bila kat depan berlakon mcm innocent sgt....remmber this quote "INNOCENCE IS A LIE" coz nobody is realy innocent in this world

    ReplyDelete
  15. Anwar nie mmg ular...pembelit no1.....jgn percye ape die katekan...janji dlu mcm2 kan kwsan kampung skrng lps dh dpt negeri mmps die abaikan kitrang...klau die nie nek jd pemimpin mmg mmpos ar

    ReplyDelete
  16. Klu jumpa ular dgn anwar bunuh anwar dulu br bunuh ular tu sbb anwar ni bisa dia lebih teruk dr ular

    ReplyDelete
  17. Klu aq jumpa anwar ni aq nak jentik telur dia sampai telur dia bengkak

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. EZAM EZAM KENAPA NAK TIKAM DARI BELAKANG
    MASA BAIK BAIK SANGAT BILA DAH TAK KAWAN LAGI
    KUTOH MACAM MACAM PULA TAK MALU KAH.
    dia pun manusia yang ada perasaan ingat sikit
    satu hari nanti u juga akan melalui semua ini

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!