CILI KASI TARUK! DEEPAK DEDAH HUBUNGAN DIA DAN NEELOFA!?

Kisah seorang peniaga permaidani, Deepak Jaikishan mula mengambil tempat dalam diari politik tanah air beberapa hari sebelum menjelang Perhimpunan Agung Umno, November lepas.

Sehingga sekarang masyarakat masih keliru berhubung pendirian Deepak. Sekejap beliau kelihatan bersama pembangkang dan sekejap beliau kelihatan bersama kerajaan.

Untuk mengetahui kisah sebenar, pada tengah hari Selasa, penulis buat pertama kalinya menghadiri sidang media bersama Deepak di sebuah hotel di Kuala Lumpur.

Kesempatan itu diambil untuk bertanyakan beberapa soalan yang masih lagi membelit fikiran penulis.

Jawapan-jawapan yang diberikan oleh Deepak menyumbang kepada terungkainya sedikit sebanyak apa yang membelit pemikiran penulis selama ini.

Menurut Deepak kisahnya bermula dengan masalah urusan perniagaan hartanah antara beliau dengan seorang pemimpin Wanita Umno, Raja Ropiah.

Menurutnya masalah perniagaan beliau dengan Raja Ropiah yang seolah-olah tiada kesudahan hingga mendorong beliau membawa kes ke mahkamah.

Rancangannya asalnya adalah untuk bertindak mendedahkan masalah beliau dengan Raja Ropiah sehari sebelum Perhimpunan Wanita umno bermula.

Beliau telah memilih media-media pro pembangkang untuk mendedahkan permasalahannya dengan Raja Ropiah.

Masalah mula timbul apabila Deepak berdepan dengan media-media pembangkang, mereka tidak berminat untuk mengetahui permasalahan beliau dengan Raja Ropiah, sebaliknya mereka mengambil kesempatan untuk mendapatkan ulasan Deepak berhubung akuan bersumpah seorang penyiasat persendirian yang dikaitkan dengan kes Altantuya Sharibu, P Balasubramaniam sebagaimana yang pernah dibangkitkan oleh Raja Petra Kamaruddin tentang penglibatan Deepak dalam akuan bersumpah keduanya.

Untuk rekod, kes yang melibatkan akuan bersumpah Balasubramaniam timbul rentetan kes liwat Anwar Ibrahim ke atas pembantu peribadinya pada 2008.

Sebaik sahaja Altantuya mati dibunuh pada 2006, pembangkang mula menuding jari ke arah Timbalan Perdana Menteri ketika itu, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Baca seterusnya di Perak Today...

40 Responses to "CILI KASI TARUK! DEEPAK DEDAH HUBUNGAN DIA DAN NEELOFA!?"

  1. kemunculan deepak pada anwar diibaratkan seperti orang mengantuk disorngkan bantal..anwar yang sudaj sejak sekian lama mencari racun yang boleh membunuh karier politik najib seolah2 mmperolehinya apabila deepak dtang pada dia..wlaupn masalah deepak takde kaitan dgn najib namun itu bkn lah satu perkara susah bagi bapa konspirasi seperti anwar..namun sperti kita semua maklum yang anwar sentiasa terlalu gopoh sejak dari dulu lagi,deepak tak cakap pun yg dia buat semua pendedahan atas arahan anwar,tapi anwar yang paling awal menafikan yg dia takde kaitan dengan deepak...

    kebodohan anwar dan deepak diibaratkan seperti meludah ke langit jatuh ke atas muka sendiri apabila satu persatu strategi yang diatur oleh mereka sendiri mula memakan mereka..deepak mgkin mulai sedar yg dia hnya dipergunakan oleh anwar utk kpntingan dia sahaja,manakal anwar pulak tidak mahu terlalu mnunjukkan skongan kpd deepak kerana deepak hnya lah salah satu dari boneka dia yg terdahulu iaitu bala dan raja petra..mgkin juga anwar takut utk tampil mmberi skongan kpd deepak kerana takut peristiwa sperti bala berulang lagi yg mana trut digunakan oleh anwar utk merekayasa fitnah dia terhadap najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don Melayu terbaiklah dgn apa yg kau katakan ini, aku sokong kau seratus peratus.

      Delete
    2. Pada 15/12/12 Deepak adalah tetamu kepada sambutan hari ulang tahun madey yg ke...er ...er 87 tahun. Kenapa ah? Adakah Madey sangat suka sama deepak. Najib tarak mari pulak tu.Taiping malipunya lembu sama parpu vavi punya kerbau sama sama serupa kerbau la takdak skil mau spin la! Apa sudah jadi lembu ameno ka?

      Delete
    3. dol.matJanuary 9, 2013 10:26 PM
      Don Melayu terbaiklah dgn apa yg kau katakan ini, aku sokong kau seratus peratus.

      Terbaik macam lembu NFL....kah kah kah.

      Delete
    4. Bab bodoh camni berebut pancacai pas kawarij dap zionist pkr yahudi nok komen . . Hahaha mental problem la lu blembu lembu buta hati.

      Delete
  2. puki la pencacai umno ni..raja ropiah dpt projek beratus juta..tp penjilat umno dpt tshirt n air mineral..hidup umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon kimak apasal kau tak cerita pasal penyelewangan yang berlaku di selangor? Sebab kau cintakan juburi kan? Kan/ kan?

      Delete
    2. Jawaban dari lembu lembu ameno serupa lembu lembu NFL.Memang dah lembu, kan kan kan.

      Delete
    3. jawapan penyokong penjubo serupa dgn bos dia penjubo.... otak letak kat jubo kan kan kan?

      Delete
    4. Pkr punye cacai low kelas pkr parti buta hati.

      Delete
  3. BAGI AKU DEEPAK TETAP SALAH JUGA KERANA BUKANNYA DIA TAKDE OTAK NAK FIKIR YG MANA BAIK DAN BURUK, TAKKAN ANWAR SURUH DEEPAK MKN TAHI PUN DIA NAK IKUT JUGA. BILA NAK BUAT TUDUHAN PALSU TERHADAP NAJIB DAN ROSMAH BKN MAIN LANCANG MULUT SI DEEPAK INI BERKATA2. ANWAR MMG TUNGGU MASA AJE NAK CARI MANGSA UTK DIJADIKAN KAMBING HITAM SO ANWAR GUNALAH DEEPAK COW2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg deepak bersalah dia penipu

      Delete
  4. walaupun dia nak pusing sekarang dah tak guna wei...
    sebabnya dia ungkit cerita lama dan memalukan PM kita serta isterinya DSR...
    bila pakatan dah tolak dia tak mau tolong dia so dia nak selamatkan diri dia cakaplah yang dia kononya dipergunakan...
    kenapa selama nie dia budak kecil ke ha senyap je..
    podahhhhhh

    ReplyDelete
  5. deepak nie ckp lah apa pn and dia putar belit lah cerita mcm mna pun tp yg sudah pastinya si deepak nie mmg tetap salah!! bkn main lagi dia dok mengata dan memfitnah PM kita dan isterinya.. skrg nak tunjuk baik pulak..tak dek gunanyalah deepak oii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ......dan memfitnah PM kita dan isterinya.....koreksyen 'PM kita dan suaminya...'Roti BIJAN satu'.

      Delete
    2. Roti pun free ok. . Bgus . . Tak payah beli bazir duit bg kat cina dap. .

      Delete
  6. MENILAI AMANAT HAJI HADI DENGAN ADILProf Madya Dato’ Dr Mohd Asri Zainul Abidin(sertai facebook DrMAZA.com dan twitter realDrMAZA)Isu Amanat YB Dato’ Seri Abdul Hadi Awang sedang dibangkit menjelang Pilihanraya ke-13 ini. Walaupun amanat tersebut lebih dari 30 tahun usianya, namun seperti biasa politik mampu membangkit-ungkit apa sahaja. Kedua belah pihak; kerajaan dan pembangkang memakai pendekatan yang hampir sama. Cumanya, ‘kelebihan’ kerajaan di negara kita ini ia menggunakan media awam demi tujuan politik kepartian. Saya tidak pasti apakah jika pembangkang hari ini jika berkuasa akan menggunakan pendekatan yang sama ataupun tidak?!AmanatAmanat Haji Hadi itu berbunyi:Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.Percayalah saudara-saudara sekelian,Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.AdilSaya ingin mengajak pembaca melihat isu amanat ini di luar dari kerangka fanatik kepartian, sebaliknya menelusurinya secara fakta dan rasional.Amanat Hj Hadi itu dibuat pada tahun 1981 dalam ceramahnya pada 7 April di Kpg Banggol Peradong. Ketika itu saya masih lagi bersekolah rendah. Saya rasa bukan DS Abdul Hadi yang menamakannya amanat, sebaliknya ia adalah initiatif orang-orang PAS sendiri. Apakah amanat ini satu-satunya punca sebahagian orang PAS mengkafirkan UMNO? Saya tidak pasti. Namun kita tahu, ramai guru-guru agama yang lain yang pro-PAS juga mengkafirkan UMNO. Ada sesetengah tokoh agama yang mengkafirkan UMNO ketika itu kemudiannya masuk UMNO dan mendapat pelbagai jawatan.Saya sendiri pernah berjumpa orang-orang PAS yang mengkafirkan UMNO. Bahkan saya pernah berjumpa mereka yang mengharamkan bersekolah di sekolah kerajaan kerana kononnya ‘sekular’ dan seumpamanya. Ertinya, kafir-mengkafir disebabkan perbezaan parti politik telah berlaku dalam sejarah umat Islam dalam negara ini. Fatwa-fatwa PAS terutamanya dari Pantai Timur telah mencetuskan fenomena tersebut.YB Dr Mujahid Yusuf iaitu seorang ahli Parlimen PAS, tokoh reformis dalam PAS dan anak bekas Presiden dan Murshidul ‘Am PAS dalam bukunya ‘Menuju PAS Baru’ menghuraikan isu ketika itu dengan menyebut:“Akibatnya berlakulah isu kafir-mengkafir di mana tanggapan bahawa menyokong UMNO adalah sesuatu yang bertentangan dengan sikap Islam dan dengan sebab itu boleh jatuh kufur kerana UMNO parti secular yang menolak Islam… penghujahan atas garis-garis fikah yang premisnya adalah batas-batas kekufuran telah membawa agenda politik menjadi terlalu pekat dengan adunan ‘fatwa’ sehingga PAS diheret dalam kancah ini, malah ‘Amanat Haji Hadi’ telah dijadikan alasan kepada berlakunya semua kemelut ini” (m/s 115. Kuala Lumpur: Malaysian Insider Sdn Bhd).Mungkin DS Hadi sendiri tidak pernah menyebut UMNO kafir secara jelas, namun sikap kebanyakan tokoh PAS yang tidak menangani isu-isu mengkafir ataupun seakan membiarkan orang awam PAS mengkafirkan orang UMNO sehingga berlaku dua imam, tidak makan sembelihan, tidak menjawab salam dan lain-lain ketika itu, amat mendukacitakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macamana dgn madey yg menghina islam? Bagaimana dgn madey yg kata hudud bukan dari al quran, semata2 rekaan ulama saja? artikel nko ni pun ciplak dr blogg PR, kemudian ubah bahagian yg ada ameno dgn PAS. Memang setan lah nko.

      Delete
    2. Tanya je Hj Hadi. UMNo tu kafir ke tak. Habis cerita. Tapi rasa Hj Hadi akan bagi jawab Islam kalau mengamalkan Islam sebenar, kafir kalau melaksanakan politik suku Islam suku. Dia tak akan bagi jawapan jelas. Jadi kitapun balik buat jawapan sendiri. Kalau bagi dia bagi jawapan 1/2/24 jam kat tv pun lebih kurang ginilah jawapan dia. Kalau tanya orang Pas pun ginilah

      Delete
    3. Memang betul Ulama PAS banyak mengeluarkan fatwa dalam ceramah mereka bagi menguatkan semangat pengikut mereka. Mereka pernah mempersoalkan sekolah kerajaan, gaji pekerja kerajaan, ustaz budak pula: kalau tak ada nabi, ulamalah nabi. Macam macam yang dia orang sebut yang mana sebenarnya menggunakan hujah akal dan tomahan. Sepatutnya apa yang dicakapkan oleh 2 orang pewaris nabi ini dibukukan. Sebab semua yang datang dari mulut dia orang ini akan jadi fatwa kerana mereka telah menjadi terlampau besar. Saya juga pernah terdengar dari pengikut PAS bahawa apa sahaja perintah Pemimpin PAS tidak boleh dipersoalkan. Contohnya kalau dulu Hj Hadi kata perlembagaan penjajah ( 1981) dan telah diubah dengan " Peruntukan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan seperti yang diamalkan kini. Seandai menang dalam pilihan raya akan datang, pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan demokratik dan adil di peringkat Pusat, yang akan mendokongi Perlembagaan Persekutuan sedia ada.” Peruntukan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan seperti yang diamalkan kini. Seandai menang dalam pilihan raya akan datang, pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan demokratik dan adil di peringkat Pusat, yang akan mendokongi Perlembagaan Persekutuan sedia ada.”(2003) Orang Pas akan kata ini adalah helah politik Tg. Persoalannya disini adakah dalam Islam Hj Hadi perlu berkata bahawa saya menarik balik kata-kata saya bahawa perlembagaan Malaysia adalah perlembagaan penjajah sebelum mengeluarkan Amanat 2003. Atau amanat 1981 terbatal dengan sendiri. Tapi pada kebiasaannya kalau undang-undang memang ada sebut. Kalau dalam Islam Hj Hadi perlu menyebut bahawa dia menarik balik cacian beliau terhadap perlembagaan dan beliau tidak berbuat demikian (perlu dingatkan bahawa cakap Tg adalah diterima sebagai fatwa) adakah beliau bercakap politik sahaja dan adakah ini yang dimaksudkan agama suku dan politik suku.

      Delete
    4. Aku benci pas. . Dulu aku suka pas

      Delete
  7. KonteksDalam memahami sesuatu teks, kita wajar melihat kepada konteks. Hakikatnya, pendekatan PAS ketika itu bukanlah asing jika dilihat kepada perkembangan gerakan Islam secara keseluruhan. Pada 70an dan 80an kebangkitan Islam berlaku di Asia. Kesedaran tentang perlunya umat Islam kembali kepada Islam dan menghapuskan unsur-unsur penjajahan kedengaran di sana-sini. Buku tokoh-tokoh gerakan Islam di Timur Tengah menjadi menu penting para aktivis ketika itu. Buku-buku itu ditulis oleh tokoh-tokoh berkenaan dalam keadaan tekanan yang berat oleh regim-regim Arab yang sangat zalim dan khianat. Mereka juga biadap terhadap Allah dan rasulNYA. Mereka yang membaca buku-buku cuba menyamakan hal tersebut dengan keadaan setempat.Isu takfir (mengkafirkan) juga timbul di Timur Tengah sehingga Murshidul ‘Am al-Ikhwanul al-Muslimin menulis buku “Du‘aah La Qudah” (Pendakwah Bukan Hakim) bagi tujuan menangani isu ini.Fatwa-fatwa ulama juga dibaca kepada masyarakat. Antaranya, fatwa Mufti Saudi masa itu al-Sheikh ‘Abd al-‘Aziz ‘Abdillah bin Baz yang menyenaraikan perkara-perkara yang membatalkan Islam, dalam ertikata lain menjadikan seseorang kafir. DS Hadi ketika itu antara yang mempopularkannya. Dalam fatwa itu antaranya menyebut:“Berkeyakinan bahawa selain tuntutan Nabi Muhammad saw. Itu lebih sempurna, atau berkeyakinan bahawa selain ketentuan hukum beliau itu lebih baik, sebagaimana mereka yang mengutamakan aturan-aturan manusia yang melampaui batas lagi menyimpan dari hukum ALLAH (aturan-aturan Taghut), dan mengenepikan hukum Rasulullah saw. Maka yang berkeyakinan seperti ini adalah kafir. Sebagai contoh: Berkeyakinan bahawa aturan-aturan dan perundang-undangan yang diciptakan manusia lebih utama daripada syaria’t Islam, atau berkeyakinan bahawa aturan Islam tidak tepat untuk diterapkan pada abad kedua puluh ini, atau berkeyakinan bahawa Islam adalah sebab kemunduran kaum muslimin, atau berkeyakinan bahawa Islam itu terbatas dalam mengatur hubungan manusia dengan Tuhannya saja, tidak mengatur urusan segi kehidupan lain. Berpendapat bahawa melaksanakan hukum ALLAH dalam memotong tangan pencuri, atau merejam pelaku zina yang telah kahwin (muhsan), tidak sesuai lagi di masa kini…”Walaupun ini hanyalah kaedah umum yang perlukan perbahasan dan perinciannya, malangnya kalangan orang PAS ketika itu telah menggunakannya secara ‘borong’ untuk mengkafirkan setiap penyokong UMNO. Ia disuburkan lagi dengan kuliah-kuliah agama PAS yang menegaskan persoalan ini tanpa perbahasan yang mencukupi. Menerangkan tentang batasan iman dan kufur adalah suatu kewajipan, namun mengkafirkan individu memerlukan penelitian dan kecermatan.Suatu perkara yang tidak boleh disembunyikan juga, UMNO pada era 70an dan 80an bukanlah seperti UMNO hari ini. Ucapan-ucapan yang tidak selaras dengan Islam, ataupun dengan seakan menghina Islam kadang-kala kedengaran di sana-sini. Proses Islamisasi dalam UMNO belum berlaku ketika itu. Sikap angkuh dan dominasi yang melampau juga wujud. Orang PAS dapat merasai sikap tidak adil kepada mereka, bermula dari JKKK di kampung sehingga ke atas. Ini menyuburkan lagi kecenderungan menghukum UMNO dengan fatwa-fatwa yang keras. Ini tidaklah menghalalkan PAS mengkafirkan keseluruhan UMNO, namun itulah realiti ketika itu. Sikap UMNO ketika itu juga menyumbang kepada keadaan itu.Pada masa tersebut kematangan PAS dan gerakan Islam yang lain juga amat terhad. Mereka belum ada pengalaman pemerintahan. Bahkan saya percaya, Haji Hadi ketika itu tidak begitu mendalami hakikat Perlembagaan Malaysia seperti hari ini. Hari ini jika kita membaca YB PAS Dr Mujahid Yusof menulis dalam bukunya ‘Rejuvenasi PAS’, beliau membincangkan tajuk ‘Islam Dalam Kerangka Perlembagaan’, kita mendapati tokoh PAS ini melihat perlembagaan dengan harmoni yang mempunyai ruang untuk Islam. Hal ini 30 tahun lepas tidak pernah diungkapkan dalam PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sheikh Anon 1023, Mana paper you angkat ini cerita betul2 serupa Republik Iran punya la.Tolong la maulana, ini cerita masuk TV tiga/4 pun diorang tarak siar bro!

      Delete
    2. Dalam Utube satu donia sudah tau Najib sudah janji sama Chua Sua Cock yg ameno takan laksanakan Islam, malang bagi 1malaysia, janji ditepati. Ini satu satu janji yg ameno tepati, dekat chua soi koc pulak tu. memang punah lah melayu macam ni.Anon 1023 lu cakap apa?

      Delete
    3. PAS BerubahPAS hari ini saya lihat banyak berubah. Saya percaya sudah ramai yang tidak beriktikad seperti Amanat Haji Hadi termasuk diri Haji Hadi sendiri. Jika PAS masih berpegang dengan Amanah lama DS Hadi itu, bererti mereka mengkafirkan diri sendiri dan rakan-rakan mereka dalam Pakatan Rakyat yang menerima dan mengiktiraf Perlembagaan. Sekalipun tiada penarikan rasmi, tetapi secara praktikal seakan penarikan telah dibuat. Pendekatan PAS sudah banyak yang berbeza. Kita harapkan semua pihak tidak melihat Islam dari kacamata politik semata, Islam jauh lebih luas dari politik kepartian.Namun, ini tidak bererti kita memandang ringan isu kafir-mengkafir. Jika terbukti masih ada orang PAS yang mengkafirkan UMNO maka DS Abdul Hadi patut tampil menjelaskan kekeliruan mereka. Oleh kerana beliau diserang tanpa diberikan peluang menerang, maka itu sesuatu yang tidak adil. Pihak media patut memberikan ruang yang mencukupi untuk beliau membuat penerangannya dalam media awam khususnya RTM. Mungkin ada perkara yang kita terlepas pandang.Di samping PAS, jangan lupa dalam UMNO juga ada yang ‘kaki pengkafir dan penyesat’ orang lain. Seorang dua guru pondok yang masuk UMNO, ada yang menghukum akidah Menteri Besar Kelantan sesat bahkan kufur. Di Saudi, tokoh penghukum sesat umat iaitu al-Madkhali terkenal menyesatkan begitu ramai tokoh-tokoh ilmuwan Islam dan aktivis umat. Golongan ulama muda UMNO amat terpengaruh dengan aliran ini maka kita boleh tonton dalam internet dan tulisan mereka di akhbar menyesatkan tokoh-tokoh seperti Hasan al-Banna, Syed Qutb, Muhammad al-Ghazali, al-Qaradawi dan lain-lain. Ini juga mesti dikritik.Media-media UMNO juga kebelakangan ini sering menjadikan isu akidah sebagai isu politik seperti yang PAS lakukan dalam era 80an. UMNO hendaklah berhati-hati, jangan ulangi perkara yang sama. UMNO hari ini seakan menuju PAS era Amanat Haji Hadi.HentikanMaka kita tegaskan, bahawa kafir-mengkafir, ataupun sekadar sesat menyesat atas perbezaan parti satu kesalahan yang besar. Nabi s.a.w bersabda:“Sesiapa yang memanggil orang lain dengan ‘kafir’ atau ‘musuh Allah’ sedang dia tidak begitu, maka tuduhan itu kembali kepadanya (penuduh)”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).Syeikh al-Islam Ibn Taimiyyah menyebut Majmu‘at al-Fatawa:“Sebetulnya, sesiapa yang berijtihad dalam kalangan umat Muhammad s.a.w dengan tujuan mencari kebenaran lalu tersilap, dia tidak kafir. Bahkan diampunkan kesilapannya. Sesiapa yang telah nyata kepadanya apa yang datang dari Rasulullah s.a.w , lalu dia menentang setelah terang untuknya petunjuk lalu dia mengikut selain jalan kaum mukminin, maka dia kafir. Sesiapa yang mengikut nafsu, kurang mencari kebenaran serta bercakap tanpa ilmu maka dia pemaksiat dan berdosa. Boleh jadi dia fasik, ataupun baginya kebaikan-kebaikan lain yang lebih banyak dari kesalahannya. Bukan semua yang bersalah, berbuat bid’ah, jahil ataupun sesat itu menjadi kafir, bahkan mungkin tidak fasik dan tidak berdosa”.Semua pihak hendaklah berhenti memainkan isu kafir-mengkafir. Kembali kepada politik yang dapat membina negara.

      Delete
  8. sial punya deepak mcm2 dia buat cerita memfitnah dan menghina semua skrg nak tunjuk baik...mmg perangai pakatan sial nie pandai main wayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayo yo ligam, apasal tarak bawa sama court la kasi silisai. Itu KAPEED ada sendiri cerita tulis, dia tarak mau itu cipit punya Roja Ropee la. Lu worang BN, betul betul sudah biol, ada baca ka itu BLACK ROSE 1.0. Wow lu worang betul betul tarak sikolah satu donia sudah tau lagi mau spin.ayo ayo patut patut la...itu pasal la melayu species ameno sudah tarak releven buta ulup, buta hati apa chunik buta ah!!!!!! Lagi mau fitnah sama DSAI...memang lu worang jahanam punya spesies la dey! Taiping mali, lu lagi bawah sama setan la, sendiri mau ingat.

      Delete
  9. Hantu Altantuya sangat sunyi nak cari BLACK ROSE dengan BIJAN minum teh tarik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LABA habis parpu kari

      Delete
  10. Apa yang berlaku sekarang secara jelas menunjukkan Deepak tak ada kredibiliti . PR hanya akan membuang masa sekiranya menggunakan isu Deepak ini berulang kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kredibility? Roti BIJAN satu' Roti tulur rendek! KAPEED punya order la!

      Delete
  11. UMNO memang dah byr deepak...skrg nie umno wujudkan suasana yg deepak tdak boleh dipercayai...
    Supaya apa cerita de deepak lepas nie...semua org x kan percaya...tp lahanatnya...duit rakyat byr 30 juta...celaka betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang masa bayar dwpak . . Karut. N fitnah. . Pkr punya prinsip fitnah pembangkang prisipal fitnah. . Org buta hati je yg sokong

      Delete
  12. Akhirnya Tun M diizinkan Allah untuk masuk dan bersolat dalam Baitullah.

    ReplyDelete
  13. Sampai sekarang ni penyokong PAS masih tak mampu terangkan maksud sebenar "PAKATAN RAKYAT TELAH BERSETUJU UNTUK TIDAK BERSETUJU HUDUD DIJADIKAN AGENDA UTAMA DALAM PRU 13" yang mana upacara MOU tersebut dihadiri oleh Presiden PAS Dato Seri Hj Hadi Awang, Ketua Umum PKR selaku Penasihat Parti DS Anwar Ibrahim serta Lim Kit Siang selaku DAP punya pemimpin tertinggi. Ini bukan cobaan UMNO atau BN nak fitnah-fitnah, ini betul-betul terjadi. Jadi sesiapa yang ada keberanian, sila jelaskan.

    ReplyDelete
  14. Skandal DSAI, seleweng Tabung Memali, kesan Amanat Hadi, Kes ADUN main dgn isteri org dalam keretapi, kes Ustaz kuat maki kantoi dgn bini org dalam Hotel dan sebagainya knp UMNO pulak yang salah. Bukan kah mereka tergolong sebagai teman-teman rapat DSAI yg juga merupakan antaranya bekas pemimpin dan anggota PKR selain dari bekas ahli PAS yang diantaranya dah sign ahlul seumur hidup PAS. Sendiri punya org yang pecah rahsia, tuduh org lain pulak yg fitnah.

    ReplyDelete
  15. Apa dah jadi dengan Shahnon Ahmad... sonyap jo. Buku dia Shit tu bukan main diusahakan dgn bersungguh-sungguh oleh PAS untuk diedarkan ke seantero Malaya. Knp buku Air Mata Memali dan Kafirkah Aku cuba nak sekat. Kalau beginilah golongan yg nak laksana Hudud... akibatnya kelam kabut rakyat dibuatnya. Ada yg kene hukum rejam, tapi ada yg tak payah hukum sebab Allah dah ampunkannya. Betullah kata Tun M, jika sesuatu undang-undang nak dilaksanakan, perkara utama adalah ianya mampukah memberi keadilan kepada semua. Undang-undang mesti lengkap dgn bagaimana kesalahan itu ditafsirkan, proses pembuktian di mahkamah dan pembelaan serta hukuman yang setimpal. Kalau nak buat undang-undang setakat tulis dalam kertas dua tiga helai.... apa ke jadahnya. Bila org tolak sebab tak sempurna dan lengkap.. difitnah nya tolak hukum Islam.... teringat Mahfuz berguling-guling atas tanah bantah projek PLUS di suatu ketika dulu.

    ReplyDelete
  16. Dulu K'jaan teruk kena maki sebab tukarkan Arwah Ishak Baharom sebab Arwah tak kasi masuk org kafir dalam Masjid Negeri selangor. Tapi sekarang boleh pulak depa bagi kafir masuk dalam masjid. Ape ke benda lah PAS ni...

    ReplyDelete
  17. Oh.. patutla. Kadir Sheikh Fadzir nak lobi jadi Pengerusi Mas. Samad pulak nak buku jadi buku rujukan sekolah. Tapi tak dilayan.

    ReplyDelete
  18. Tak kan la Scorpene buatan Peranchis tak boleh menyelam. Peranchis tu dari segi teknology ketenteraan memang masyhur dengan pesawat Mirage 2000, pesawat Rafale, MBT Lecrec, System radar, peluru berpandu laut ke udara dan darat, udara ke laut dan darat dan darat ke udara dan laut. Sekarang ni mereka sedang bangunkan pertahanan dgn teknology pertahanan angkasa lepas. Mirage 2000 pun dah dibeli oleh Singapura. Kenapa tak ada yang kata Mirange 200o Singapura tu tak boleh terbang?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!