CILI KASI TARUK! DAP TAK LAYAK BERSUARA PASAL SPR SELEPAS INI

Adalah sangat memalukan apabila sebuah parti yang begitu galak menyalak di jalanraya mempersoal dan menghina orang lain, tapi parti politik itu sendiri yang sebenarnya langsung tidak boleh diharap kreadibilitinya.

Itulah yang terjadi pada persidangan Kongres Kebangsaan DAP yang lalu apabila sistem pengundian bagi pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP Kebangsaan didapati tidak telus dan berlaku kesilapan teknikal.

Akibat dari kesilapan kiraan undi pada pemilihan tersebut, beberapa perubahan besar akan dapat dilihat di kalangan 20 orang barisan kepimpinan DAP yang baru dipilih sebelum ini dan mungkin ada di antara mereka yang tidak akan tersenarai.

Bagaimanapun, anak Cina yang diMelayukan DAP, Zairil Khir Johari yang sebelum ini mendapat 305 undi dari dikatakan bakal tersenarai di tempat terakhir di kalangan pemimpin DAP yang terpilih untuk menganggotai CEC.

Fakta menunjukkan bahawa pemilihan DAP itu hanya melibatkan 2,000 pengundi dari semua bahagian parti itu yang datang berkampung di Pulau Pinang. Saya ulangi, hanya sekitar 2,000 orang perwakilan saja yang perlu diuruskan.

Namun persoalannya, dengan hanya 2,000 orang pengundi, mengapa masih ada “kesilapan teknikal” di dalam sistem undian para perwakilan DAP itu? Apakah DAP tidak tahu menguruskan sistem undian dalaman parti?

Apakah undian DAP selama ini telus, mulus dan berintergriti sehingga tidak wajar dipersoalkan? Apakah kemenangan CEC parti itu sepanjang tempoh diwujudkan DAP itu juga jujur? Atau ada juga berlaku “kesilapan teknikal”?

Untuk pengetahuan DAP, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) di negara ini ditugaskan untuk mengendalikan data dan maklumat bagi lebih 10 juta orang pada setiap detik, setiap masa dan ketika.

Setiap detik, ada saja para pengundi di negara ini yang meninggal dunia dan ada di kalangan waris si mati yang tidak melaporkan kematian tersebut kepada Jabatan Pendaftaran Negara. Dan sedap pula DAP kutuk SPR kononnya “tak buat kerja”. Wajarkah?

Setiap masa, ada saja para pengundi yang baru berdaftar dan perlu diingat bahawa beratus ribu yang datang menghulurkan borang pendaftaran pada setiap bulan kepada SPR. Semuanya kena proses dan dikemaskinikan data-datanya.

Itu belum lagi termasuk tindakan ratusan ribu pemindahan pusat mengundi yang dijolok DAP ke “kawasan-kawasan kelabu” untuk mengalahkan BN pada PRU ke-13 nanti. Semuanya SPR juga yang kena proses!

Kalau dihitung, dicampur, ditolak, didarab dan dibahagi perubahan data dan maklumat lebih 10 juta orang pengundi di negara ini, sudah tentu ada logiknya terdapat segelintir kesilapan di dalam data-data tersebut.

Sedangkan DAP menguruskan 2,000 orang pengundi pun sudah huru-hara parti itu dibuatnya, cuba bayangkan situasi yang dihadapi SPR untuk menguruskan lebih 10 juta pengundi di negara ini. Logiklah kalau ada kesilapan sedikit, bukan?

Jadi, tak payahlah DAP nak tunjuk lagak di jalanraya sambil ditemani Ambiga sambil menyalak-nyalak kepada SPR. Adalah lebih baik DAP pulang ke rumah dan duduk di depan cermin sambil menyuluh kekurangan diri sendiri yang lebih teruk dari orang lain!

Lainlah kalau DAP memang muka tak malu dan tidak bermaruah. Jika bermuka tembok, bolehlah DAP duduk sebaris dengan Anwar. Anwar lainlah, satu dunia tengok video dia telanjang pun dia boleh buat muka tebal keliling dunia, kan?

Sumber: MyKmu

22 Responses to "CILI KASI TARUK! DAP TAK LAYAK BERSUARA PASAL SPR SELEPAS INI"

  1. ha..ha,,ha.. mcm mana tak silaap bro....babi kira undi babi,,,,tetap bodoh mcm babi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Saya suka statement ni.

      Delete
  2. Kebetulan ke atau apa wakil melayu dapat tempat yang terakhir dalam CEC. Kalau letak kat paling akhir seorang je marah dan mudah didiamkan kalau letak no 5 ramai juga yang marah sebab turun no. Melayu kena fikirkan betapa cekapnya DAP bermain politik. Ulama PAS yang mengaku cerdik takkan strategi hanya ceramah dan menjahatkan UMNO sahaja. Ulama dan penyokong PAS fikirlah sikit, kalau cerdik cuba buat ranking parti-parti politik mana yang ada kemungkinan untuk memusnahkan kewujudan Islam di bumi kita ini. Fikir dengan ikhlas lah. Armd

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul tu..DAP sangat bijak targert dorang nak perintah malaysia secara penuh

      Delete
    2. CINAABENG NI KALAU TAK MENIPU TAK SAH. SALAH SI DUNGGU YG KUAT ANGGUK APA DAPIGG KATA. SIDUNGGU NI YG BANYAK MEROSAKKAN ORG ISLAM MASIH ANGKUH DAN TIDAK SEDAR DIRI. SIDUNGGU NI MMG TERINGIN SSGT BAK JADI HAMBA ABDI DAPIGG. HANYA ORG UMNO NAKKAN MELAYU TERUS UNGGUL. SI DUNGGU MENUNGGU ARAHAN SAJA DAN MENGANGGUK. ITU YG DAPIGG PALING SAYANG KAT SIDUNGGU.

      Delete
  3. ni semua kafir lahanat no. 1 NIK AZIZ punya angkara. memang setan dajal si tua tu. semoga panjanggggg umur dia dpt tengok angkara setan dia mcm hadi kodi. semoga jadi anjing DAP babi tu kafir nik!!
    nasib baik bukan kafir lahant nik aziz yg kira. kalau dia kira bukan je DAP lingkup dgn dia sendiri pun lingkup.

    ReplyDelete
  4. Yang menang tetap Cina. Nama je Melayu, darah memang 100% Cina jugak. Nak tipu penganut PAS dan PGayR boleh la sebab penganut kedua-dua parti tu terima je ape jua kencing dari pemimpin Fuckatan....

    ReplyDelete
  5. Itulah dia JOKE awal tahun dari DAPig... kalau perintah Malaysia, hari ini tahu keputusan undi, sebulan lagi boleh tukar sesuka hati. Dasar komunis...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MMG ITU YG PASS SUKA. DOLAK DAN DALEK DAN KENA TIPU.

      Delete
  6. Pru 13 jagalah akidah anda bila mengundi. Panduan memilih calon untuk diundi Pru 13. Pertama undi calon Islam untuk kesinambungan Islam di Malaysia. Con. kalau Umno lawan Pas kena undi Umno dulu. Kedua undi calon Islam. Con. Kalau Pas lawan kafir, undilah Pas. Ketiga undi calon yang bernaung dibawah orang Islam(Mca, Mic dan Gerakan). Keempat Jangan sesekali undi kafir yang hanya buat MOU dengan orang Islam. Contoh Dap.

    ReplyDelete
  7. kononnya dalam parti tersebut terdapat calon melayu...
    semuanya itu hanyalah drama semata..
    seperti yang diketahui cina DAP nie memang racist tahap over..
    hal kecil seperti ini pun tak reti nak kendalikan dengan sistematik ada hati nak bagi anuar jadi PM...
    mana taknya sibuk berjoli dengan duit rakyat dan gundik2

    ReplyDelete
  8. Ludah kahak dap kat spr time bersih 3.0 jatuh bertepek balik kat muka lim sial dan parti kroninya.mcm ni nak perintah malaysia?hak tuihhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  9. hahahahahahahahahahahaha.......aku gelak guling2 sebab lawak betul....kata canggih,pakai gadget terbaru...klu adagadgetterbaru di pasaran, puak2 nie lah di barisan hadapan dulu...sekali kantoi tak tau guna excelsheet daa.....KEBENARANNYA, puak2 ni kantoi IQ rendah ler..hakikat yang sangat pahit utk ditelan...undi ciput pun leh salah kira...sok lusa nanti kalau bagi gaji kat org bolehlah cakap, salah aplikasi excel nie...org2 melayu yg keje dengan cina, sila check kiraan gaji, epf dan socsotermasuk bonus anda yer...dahada bukti bangsa ni selalu salah kira...hahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  10. doa orang teraniaya dimakbulkan...tulah asyik tuduh2 SPR tak telus apa semua, tuduh SPR ambik rasuah apa semua, SPR tak adil apa semua...alih2 kena kat muka sendiri...1 jari dia tunjuk kat org 100 jari org tunjuk kat diri dia sendiri...dasar tak tahu malu...baik terjun bangunan lah...tak guna hidup menyusahkan orang jer...takde jasa pun kepada negara...

    ReplyDelete
  11. Banggang sungguh DAP nie...x yah la susah2 berlakon...diaorg mmg racist...org melayu yg undi DAP...mmg la bodoh sgt2....dr bjb

    ReplyDelete
  12. DAP MMG CINA RASIS PUNYA ORG TAK PERLU NAK BERLAKON TUNGGULAH ANWAR INI DIA IGT DAP NAK SGT KE DIA JADI PM SEBENARNYA HANYA NAK ANWAR MENANG AJE SUPAYA CINA BLH BERKUASA PENUH UTK MEMERINTAH NEGARA. BARU PADAN MUKA ORG MELAYU KITA KERANA NAK SGT SOKONG DAP KAN.

    ReplyDelete
  13. ala dapig ni suka sgt berlakion mcm pig...mmg penipu lah cina ni semua ingat kita bodoh ke...

    ReplyDelete
  14. ish cina babi ni semua aq jentik telur drg br tau cite nak best je mcm babi dlm kandang

    ReplyDelete
  15. biasalah DAP ini, kalau tak salahkan org mana blh hidup tenang. inilah yg dikatakan kuman depan mata mereka tak nampak tapi gajah di seberang laut bukan main nampak lagi.

    ReplyDelete
  16. Tunggula sikit lagi cina dapmesti mau asi keluar satu isu pasal mau tutup in 'ubah undi dap style' fiasco. Amboga pun manyak takut mau kasi bersih ini dap soi punya party.

    ReplyDelete
  17. Nak sedap hari org melayu je cina tetap cina tak kan undi melayu nye hya melayu bdh je blh di gula

    ReplyDelete
  18. org melayu yg undi DAPig tu mmg bodoh bangang tahap gaban!! cina mcm DAPig tu mmg tak blh dipercayailah walau 1sen pon!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!