CILI AKSI TARUK! AKHIRNYA TERBONGKAR JUGA SEGALA KEBABIAN DAP!


Imej Dap yang selama hampir lima dekad ditonjolkan sebagai sebuah parti yang berbilang kaum berlandaskan konsep 'Malaysian Malaysia'.

Dap adalah serpihan kepada parti pemerintah di Singapura iaitu Pap dan mempunyai prinsip perjuangan yang sama yang memberi hak sama rata kepada semua rakyat tanpa mengira kaum, agama atau budaya.

Bagaimana muluk sekali pun garis prinsipnya, Dap tetap dilabel sebagai sebuah parti perkauman yang hanya memperjuangkan hak dan isu-isu untuk kaum Cina sahaja di dalam parti itu.

Sikap rasis tebalnya terserlah dalam banyak perkara sebelum ini umpamanya isu Universiti Merdeka, bahasa dan sekolah Cina, desakan menghapuskan kedudukan istimewa orang Melayu di sisi Perlembagaan, mempertikaikan Islam sebagai agama Persekutuan dan sebagainya.

Dengan sikap yang amat cendurung kepada kaum Cina, maka Dap tidak mampu mengikis imejnya sebagai sebuah parti politik yang rasis dan cauvinis di tengah-tengah sistem politik kepelbagaian di negara ini.

Imej 'suci' Dap kini mengalami tamparan yang maha hebat yang tidak mungkin dapat diperbaiki lagi dan terpahat selamanya sebagai igauan ngeri.

Pertama ia berhubung dengan keputusan pemilihan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) parti itu pada 15 Disember tahun lalu yang memperlihatkan kesemua lapan calon Melayu kalah dengan teruk sekali.

Keputusan itu 'mengejutkan' Setiausaha Agung Lim Guan Eng yang berkata beliau menyesali keadaan itu berlaku.

Keputusan itu bukan sahaja dikecam oleh pelbagai pihak tetapi dilihat sebagai satu lagi hujah yang tidak boleh dipatahkan bahawa sememangnya Dap sebuah parti Cina yang anti-Melayu dan anti-Islam.

Tetapi bencana yang lebih malang kepada Dap ialah usaha pemimpin tertinggi Dap untuk membuat 'damage control' atau mengawal keadaan dengan membuat pindaan selepas 19 hari keputusan pemilihan CEC.

Tindakan itu yang kini dilihat sebagai satu usaha manipulasi keputusan pemilihan parti telah meletakkan seorang tokoh muda 'Melayu' bernama Zairil Khir Johari sebagai pemenang unggul.

Daripada kedudukan nombor ke 65 dengan jumlah undi sebanyak 305 di dalam senarai keputusan pemilihan CEC, Zairil telah 'dilonjakkan' kepada nombor 20, kedudukan terakhir yang membolehkan beliau dipilih menduduki jawatankuasa tertinggi parti.

Dalam proses tergesa-gesa mengikis imej anti-Melayunya, Dap terpaksa mengorbankan salah seorang calon yang berjaya melayakkan dirinya mengambil kerusi di dalam CEC.

Vincent Wu Him Ven, yang berjaya meraih 1,202 undi kini ditendang kepada kedudukan nombor 26 dengan 669 undi, sekaligua terkeluar daripada senarai 20 calon teratas yang  dipilih ke CEC.

Meletakkan Zairil menduduki kerusi CEC tidak menyelesaikan masalah kemelayuan Dap kerana Zairil adalah anak tiri kepada bekas pemimpin UMNO, Mohd Khir Johari yang mengahwini seorang wanita Cina bernama Christine Lim.

Tindakan Dap mengangkat Zairil ke dalam CEC telah memburukkan lagi keadaan kerana Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang ini memakai nama ayah tirinya untuk menunjukkan bahawa beliau seorang Melayu.

Jadi Dap telah menipu dan pada maa yang sama telah ditipu sebenarnya!

Menyahkan Vincent Vu sebagai pemenang yang sah juga akan bakal membawa implikasi politik besar kepada Dap kerana ahli-ahli pada peringkat akar umni telah mula mempertikaikan perbuatan yang dikira tidak bermoral dan beretika itu.

Malah Pengerusi Kebangsaan Dap, Karpal Singh mengakui 'kesilapan teknikal' dalam proses pengiraan undi namun beliau menolak gesaan untuk diadakan semula pemilihan parti.

Guan Eng dan bapanya, Kit Siang setakat ini tidak banyak memberi komen kerana mereka tahu tindakan memenangkan Zairil bukan sesuatu yang bijak dan kini telah memakan diri sendiri.

Kini serangan ketiga-tiga parti dalam ikatan Pakatan Rakyat terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya berhubung isu ketelusan dan keadilan untuk memastikan proses pilihan raya yang bersih hanyalah omongan kosong dan ilusi bagi mengaburi mata rakyat semata-mata.

Bak kata pelbagai pihak, sekiranya tidak mampu mengira undi daripada 1,823 perwakilan bagaimana pula hendak memerintah negara, satu pemerhatian yang tepat sekali mengena batang hidung Dap.

Kali ini dap tidak boleh lagi menutup sifat hipokrit dan munafiknya yang hanya melihat kesilapan dan kelemahan pihak musuh politik dan kerajaan tetapi diri sendiri terpalit dengan penipuan yang lebih hebat lagi.

Sebenarnya Dap telah terperangkap dalan jerat yang dipasangnya untuk memerangkap musuh tetapi malang tidak berbau kecundang kepada muslihatnya sendiri!

Harapan Dap untuk memperdaya pengundi Cina untuk mengundinya pada PRU-13 sudah tidak berkesan lagi dan kemungkinan undi Cina akan berbalik kepada Barisan Nasional.

Dalam dunia politik semuanya adalah mungkin dan kemungkinan senario ini berlaku tidak boleh dikesampingkan, hanya masa akan menentukan.

Sementara itu Dap seperti anjing yang cedera tidak lagi dapat berbuat apa-apa untuk mengembalikan keyakinan ahli terhadap parti itu kecuali menjilat lukanya sendiri.

51 Responses to "CILI AKSI TARUK! AKHIRNYA TERBONGKAR JUGA SEGALA KEBABIAN DAP! "

  1. ESOK KITA TURUN RAMAI-RAMAI BIAQ SAMPAI NAJIB KECUT TELOQ.....HAHAHAHA BARU NAJIB TAU, DIA INGAT DIA KEMAS....PIIIIIRAAAAAHHHHHHHH MAAABUUUUKKKK!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke ke korang kena sebat sekoq2 balik umah menanges

      Delete
    2. yang perlu takut tu koranglah pembangkang waktu korang melalak dah semakin suntuk..so melalaklah korang sepuasnya

      Delete
    3. KALAU AWAK BUAT SALAH BERHIMPUNLAH SEBILLION ORANG PUN AWAK TETAP SALAH. KENAPA MESTI TAKUT NAK KEMAHKAMAH KALAU AWAK TAK SALAH. KENAPA MINTA TOLONG PENCACAI2 JENIS MELAYU YG SUKA MELEPAK. KALAU TAK SALAH TAK PERLU TAKUT. TAK PERLU MALU. ALLAH MAHA MELIHAT.

      Delete
    4. jawapan macam ni memang lah awak ni kaki mabuk, anon 7.08pm. Awat hang ingat hang aja besaq kepala ka? Hang ingat hang sorang aja besaq kepala, orang lain tak tak bolifh putaq kepala hang yang bangsat tu ke siout? Hang tunngu, jangan dok keluaq gambaq nanti main wayang opera cina konon ada yang golongan hanpa mampuis atas jalanraya, golongan hampa mati dok kena gas , wayang tu dalam bollywood banyak, tapi kat Malaysia dah lali dah bangsat! Awat hampa ingat hampa aja betoi? orang lain selalu salah. pirah pundik. Banyak lagi orang bangsa melayu yang tak mengyokong hampa tau dak , bangga konon dok sama ngan dap bangsat yang membunuh ketuanan melayu, yang tu hang tunjuk pandai kat sini, podah lah ! Awat parti pas dok jual agama sendiri yang hang nak sanjung, lagu tu , baik jual anak bini hang lagi baguis. dah tentu masyuk punya la sheh!

      Delete
    5. Ketuanan melayu aje? ketuanan chua soi lek boh kat pungkok hang! apa punya tur la.Ada salah ka mau turun ramai ramai, hanya worang worang yg bersalah akan takut bila rakyat berhimpun....eeer er er perkosa mana?

      Delete
    6. Kenapa mesti takut masuk court kalau tak salah. Kenapa pencacai bodoh nak sokong org mcm tu. Lainlah kalau diri tu buat perkara tal bermoral. Aku rasa penyokong2 dia ni kalau di suruh tanggung dosa pun dia org mau apatah lagi berarak. SEMOGA DAPAT BALASAN ALLAH SWT.

      Delete
    7. Tarak takut la macha....tarak worang mau bawa pigi court pun...tak kan saya sindiri mau pigi kot...macaha lu ada sikolah ka?

      Delete
    8. Besok 12/1/13 ramai berok berok masuk KL

      Delete
    9. Pi mampos la Lu.esok kena sambar petit.

      Delete
    10. klu aq ygg esok aq akqn jentik telur n puki sekor2 babi yg g menyusahkan org semua esok

      Delete
    11. wahai anon jgn sampai esok korg tu yg tak blk umah kang!!! jgn buat main!!

      Delete
  2. DAP wajib diharamkan kerana ia adalah parti perosak,agenda yang dibawa bertentangan dengan hasrat negara ini.Namun tidak ada satu pihak pun yang ada keberanian untuk melakukannya.Kerajaan dan raja-raja Melayu kini langsung tidak berani bertindak.Akhirnya rakyat akan bangkit untuk musnahkan petualang dan pengkhianat,maka sejarah akan berulang......pertumpahan darah adalah jawapannya.Menang jadi abu,kalah jadi arang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Anom 6:51, memang dah banyak polisi kebabian DAP yg terbongkar. Jom kita bongkar lagi kebabian DAP...termasuk:-

      i) isu pembelian cincin RM13 juta Deepak kpd Rosmah (resit nya tlh didedahkan)
      ii) isu RM207 bilion wang pampasan yg dibayar Kerajaan Jepun utk mangsa landasan keretapi maut di zaman Jepun, tapi kerajaan DAP songlap wang itu utk MISC..

      Itu antara isu terbaru kebabian DAP, dah banyak sangat kerosakan yg dilakukan terhadap Malaysia sejak DAP memerintah negara selama 55tahun ni, sekarang kebabian DAP semakin terserlah hingga populariti pemimpinnya (Najib) mengikut kajian terbaru dah merosot 2%. Mengapa pemimpin DAP (Najib) diam saja dengan kebabian dasar DAP yg berlambangkan dacing itu???

      Delete
    2. Apa punya saranan ni nak haramkan DAP, sah dah nko ni komunis rupenya, memang aku dah tau dah ameno dengan komunis sama! Bila tak leh nak jawab pukulan DAP terus nak haramkan. Hoi yang haram setakat ini ialah ameno bro, baca utusan sek melayu tahun 89.HA HA HA HA HA HA wiek.

      Delete
    3. Anon ni kita nak kategorikan sebagai
      gila atau bangang?

      Delete
    4. Pr yg haram ngok.Sampai skarang tak
      berdaftar.

      Delete
    5. Tak daftar, kira haram? yg daftar diharamkan, sah? Betul la BN babi Nasionak,Cili kasi taruk beb baru tau sapa ngok!

      Delete
    6. Umno pada hari ni memang berdaftar.
      Memang dah tau kau lah yg ngok.

      Delete
    7. yg ada hari ni ameno baru beb! apa nak buat yg dah diharamkan biar saja berlalu. ngok amenongok.Tolong lah haramkan DAP, baru equal bro. Baru boleh kata ketuanan melayu beb....ni apa lancau ngok.

      Delete
    8. Umno baru ya.ameno baru itu ciptaan puak
      kau.lancau kena sorok bro.tak boleh main
      sodok ikut suka.

      Delete
  3. memang DAp tu parti cina komunis yang hanya pentingkan diri perkauman cina je...
    melayu diletak dibawah kaki dorang..
    tunggu tak lama lagi je dorang nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kejora malam...DAP memang sangat dibenci komunis, ini kerana DAP terdiri drpd org2 kaya dan kapitalis yg menjadi musuh komunis..Kalau komunis berkuasa di Malaysia habislah pemimpin2 DAP ini, pasti tinggal tengkorak saja kerana kepala mereka dipenggal puak2 komunis yg lebih memihak kpd org2 miskin India & Melayu tu....

      Delete
    2. Bang jangan lah sinis sampai macam tu. Puak puak ni hanya mangsa kerakusan DAP, Nak buat camana.....imam depa dok kira cincin berlian je.......

      Delete
  4. GEMPAR!! PADERI INDONESIA MENGAKUI “ALLAH” ADALAH EKSKLUSIF UNTUK ORANG ISLAM

    http://gandasarimerdeka.blogspot.com/2013/01/gempar-paderi-indonesia-mengakui-allah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat dok buat gempaq ngan "paderi" dah memang dia tu penganut bukan islam buat apa nak buat kejutan, Tu tak heran lah wei, Awat lupa kah "si buta presiden mereka" baik punya dok bergambaq ngan seluaq pendek berkhalwat ngan gadis bukan bini dia. Dok kira pi mai pi mai , dia tu sapa , menerajui parti islam kat sebelah sana lah konon. Tu yang BABI aka anuar gay sahabat baik sangat. Perlu di ingat di indon tiada undang undang homoseksual, tu lah si anuargay syok sangat berkawan ngan depa! Sama aja lah bro kat sebelah sana.Tambah lagi kat sebelah sana tak sama macam kita lain lain agama bolih bernikah duduk sebumbung dan mempunyai anak, negara kita bolih ka? Negara indon kita tidak bolih untuk membuat perbandingan, kita lain depa lain ya sheh! Tenguk gelagat mereka kat sini sudah lah sheh, dah ada laki kat sana, bolih lagi kahwin ngan orang lain, konon konon kia depa lah dok nikahkan mereka, apa macam punya fahaman ni?

      Delete
    2. Memang nak tergelak dgn isu kalimah Allah ni bila org2 yg dah sah ingkar kpd perintah Allah tiba2 memperjuangkan nama Allah yg mereka tak pernah patuh pd ajaranNya...

      Delete
    3. ISlam BIJAN NAMA NYA tu....Sumpah aku tak kata....hantu altantuya yg kata.

      The spirit of san miguel.

      Delete
    4. HOI ANON 9.14PM SEKURANG2NYA MEREKA MASIH BERPERASAAN NAK MEMBELA KALIMAH ALLAH. TAK MCM KAU ORG SEMUA MAIN IKUT SAJA KATA DAP. BACUL BETUL KAU DAN KERABAT KAU. MALU KALAU KAU DARI KELUARGA AKU.

      Delete
    5. Puak puak ni, kata pi la apa pun bukan depa faham. Samada mereka marah kat padri ke atau tidak ke, sama saja....san miguel boleh niaga, mana ada ugama puak puak ni.Haram sana sini je jadi pencacai depa.

      Delete
    6. Anon 944! Agak2 sapa nak ngaku kerabat nko.....ho ha ha..

      Delete
  5. Betul tu bro PK, memang dah banyak kebabian DAP yg terbongkar. Jom kita bongkar lagi kebabian DAP...termasuk:-

    i) isu pembelian cincin RM13 juta Deepak kpd Rosmah (resit nya tlh didedahkan)
    ii) isu RM207 bilion wang pampasan yg dibayar Kerajaan Jepun utk mangsa landasan keretapi maut di zaman Jepun, tapi kerajaan DAP songlap wang itu utk MISC..

    Itu antara isu terbaru kebabian DAP, dah banyak sangat kerosakan yg dilakukan terhadap Malaysia sejak DAP memerintah negara selama 55tahun ni, sekarang kebabian DAP semakin terserlah hingga populariti pemimpinnya (Najib) mengikut kajian terbaru dah merosot 2%. Mengapa pemimpin DAP (Najib) diam saja dengan kebabian dasar DAP yg berlambangkan dacing itu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongkar jangan tak bongkar! Balek balek BIJAN yg "BONKING" pencacai umno. HA HA HA HA HA!

      Delete
  6. Kalau Dap parti Cina dan MCA parti cina, who cares. UMNO dah lama dikudakan taukeh cina untuk menjuah tanah dan lot melayu. Dalam aliiance pakatan pun mesti ada parti cina. Tiada beza. Yang penting majority melayu iaitu PAS dan PKR. Lebih penting Pontianak bernama UMNO yang sekian lama menghisap darah melayu di kuburkan di PRU ini. Be dead and stay dead wahai UMNo lintah darat bin keparat

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya Tuan Parpu, BN itu adalah huruf singkat untuk Babi Nasional! Kalau saya tersilap jangan marah ya tetapi siapa makan cili dia terasa. Muahahaha! Cili kasi taruk sama UMNOgok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adeh deh deh deh...awat hang cakap macam tu!!!Dah batai ayaq sembahyang aku.

      Delete
    2. Memang kamu tersilap BN bukannya Babi Nasional tetapi bermaksud Barisan Nasional.

      Tidak ada sesiapa pun akan marahkan kamu atas kesilapan tafsiran ini kerana faham bukan semua orang ada IQ atas 76. Ada yang juga bawah 76 mata. Umum tahu sesiapa yang di takdirkan mempunyai IQ bawah 76 mata akan mengalami penghidupan yang sukar kerana tahap penakulan mereka adalah amat rendah untuk menghadapi kehidupan normal.

      Tetapi tak perlu risau kerana terdapat kumpulan sokongan yang terdiri dari mereka yang mempunyai tahap IQ yang lebih kurang sama yakni di sekitar 76 mata. Nama kumpulan sokongan itu ialah Pan-Malaysian Islamic Party atau bahasa Melayunya Parti Islam Semalaysia atau singkatannya PIS. Harap jangan keliru dengan PISS yang bermaksud air kencing (noun - katanama) atau kencing (verb - katakerja). Memandangkan keadaan kamu yang sudah sebegini IQnya di harapkan dapatlah kiranya dapatkan pantauan ibu-bapa (parental guidance) untuk membezakan perkataan PIS dan PISS ini. Terimakasih.

      Delete
  8. Sebenarnya himpunan sejuta rakyat Malaysia besok tidaklah sehebat mana. UMNo lebih hebat, kerana ia Berjaya menyapu dan songlap BERBILION wang rakyat. Manalah sama 1 juta di banding dengan 1 BILION. Serdak roti syarikat kroni pula rosmah nak bagi kepada rakyat yang hina. Namun rakyat akan bersuara besok. Kita saksikan la the beginning of the end for UMNO

    ReplyDelete
  9. Bkn ko yg babi ker,jgn mrh pencacai2 pr.

    ReplyDelete
  10. Salam tuan,

    Mohon pautkan link kami

    sibuti-selamanya.blogspot.com

    Terima kasih tuan.

    ReplyDelete
  11. PENCACAI DLM BLOG NI HANYA PANDAI MENCACI TAPI TAK PANDAI MENILAI APA YG POSITIVE YG DIUTARAKAN RAMAI PEMBACA. OTAK MEREKA NO BETUL2 DAH BERKARAT. TIDAK PANDAI MENILAI BURUK BAIKNYA MENYOKONG DAPP YG MMG JELAS NAK MEMERINTAH NEGARA. INI DPT DICAPAI MELALUI ORG BODOH MCM MEREKA INI. HARAP MEREKA AKAN SEDAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 55 tahun di nilai dok macam tu je!!!! nkorang pakai formula apa menilai ah? kepala lutut rosemak kut!!! Er ER rosmak laki piem mana ah? mintak suruh dia istihar haram sat.

      Delete
  12. Dalam pr tkda kroni ker lg kuat mkn rasuah,nk ttp isu balak timbul kn isu kalimah allah plak nk ttp isu balak,p piraaaaaah kalo jenis dah bangsat tetap nk jd bangsat jgk,jgn marah,hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sebab kita suruh siasat, Tapi yg bongkar deepak je, nkorang mana? Kasi tau la kat perkasa ke apalancau NGO ke taupun polis ke!Memang DAP ni melampau, sampai 1juta dia bawa turun kroni PR haram. Ini dah melampau, mana pegi 1juta kroni ameno? Mana agenda ketuanan melayu? Sebab tu la DAP kena diharamkan.

      Delete
  13. Wahh terkesima aku melihat kebabian melayu
    yg menyanjung dap.
    Begitu padu mereka mempertahankan dap.

    ReplyDelete
  14. Tuan Parpu kari, kalau betul ada BN (babi nasional) tolong jelaskan, adakah ianya halal? Babi semua orang tahu haram, tapi yg musykil nya ialah nasional...halal ke haram? Sila rujuk kitab kitab BN.

    ReplyDelete
  15. Perkataan yg mulut sendiri keluarkan, boleh
    tanya pada org lain pulak.Tengok betapa bebal
    puak pencinta dapig ini.melayu umno tak da
    nak babi-babi ni.lainlah pemimpin kau,kerana
    undi sanggup masuk pasar babi.

    ReplyDelete
  16. pkr pas mmg bodoh dap gunakan drg lps tu drg nak berlagak lebih tgk je lah nnt apa cina akan bt kat drg...skrg ni pun dlm drg tak sedar cina jdkan drg alat mainan nnt klu cina dah berkuasa tgk lah cina akan letak drg bwh tapak kaki drg..

    ReplyDelete
  17. aq rasa nak jentik telur org2 bodoh seperti pasial,fuckatan dan juga dapig lah emmm

    ReplyDelete
  18. PAS N PKR INI MMG BODOH NAK MAMPOS DAP HANYAPERGUNAKAN MEREKA SAHAJA UTK MENANG PRU13 INI, CINA RASIS TAK PERNAH BAGI MELAYU ADA JAWATAN ATAU KUASALAH. KALAU DAP MNG JANGAN HARAP DAP NAK BAGI ANWAR JADI PMLAH. MESTI CINA JUGA YG AKAN BERKUASA KELAK, BARU PADAN MUKA ORG2 MELAYU YG SOKONG DAP INI.

    ReplyDelete
  19. sedarlah pas n pkr sebelum terlambat jgn sesekalimenolonh dap cina rasis inisebab mereka mesti ada motif tersendiri punya. jangan harap mereka nak bersatu dgn org2 melayu. ini semua lakonan semata2. jgn jadi bodoh rakyat bukalah mata anda semua sebelum terlambat.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!