CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Thursday, January 17, 2013

CAYALAH! TUN M SEDIA KE RCI UNTUK PERJELASKAN ISU IC DI SABAH!

Aku suka dengan tulisan Dato Tiger, sangat rasional penjelasan beliau, apa kata kita baca dan fahamkan pasal isu IC di Sabah:

KUALA LUMPUR : Tun Dr Mahathir Mohamad petang ini mengaku meluluskan kad pengenalan kepada pendatang asing di Sabah di era pentadbirannya tetapi semua dibuat berdasarkan undang-undang.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, beliau bersedia pada bila-bila masa jika dipanggil menjadi saksi di RCI mengenai pendatang asing di Sabah yang bersidang sekarang.

Tun Dr Mahathir mengingatkan rakyat bahawa Tunku Abdul Rahman telah memberi lebih satu juta kerakyatan di Semenanjung selepas merdeka tetapi tiada siapa persoalkan.

Renungan Rimau : Rakyat perlu ingat bahawa pemberian kad pengenalan kepada pendatang asing dibuat berdasarkan undang-undang dan bukan diberikan mengikut suka hati kerajaan. Sudah tentulah ada kriteria tertentu yang ditetapkan oleh kerajaan terutama Jabatan Imigresen dalam membolehkan seseorang itu mendapat pengenalan sama ada secara sementara atau dalam jangka panjang.

Dalam pemikiran pembangkang, pendekatan memberikan pengenalan ini sudah tentu memberi kelebihan kepada kerajaan dalam pilihan raya sedangkan mereka tahu bahawa kelebihan itu juga boleh berpihak kepada mereka kerana undi itu adalah rahsia.

93 comments:

  1. Bezanya malaysia dengan negara maju ialah dinegara maju kerakyatan diberi kepada mereka yang berpelajarana dan mempunyai skill dibidang2 tertentu.Disini segala sampah dapat IC hanya untuk jadi balaci BN mengundi.Aku ada kenanl sorang mat salleh kawin perempuan melayu dah ada anak sini pun tak dapat IC. Tapi mynmar bangla semua haramjadah senang2 dapat Ic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo pon depa dapat ic..ang bole konpom ke yg depa akan sokong BN..kan undi itu rahsia...bongoks...yg nampak skrg ramai pendatang yg dpt ic sokong pakatan haram ...tgk Mak Lampir, osetat kol 3 pagi, assmin...siap jadi wakil rakyat pakatan haram lagi...sungguh haram JADAH...

      Delete
    2. saya sgt setuju dgn pendapat anda! contoh "kerakyatan diberi kepada mereka yang berpelajarana dan mempunyai skill dibidang2 tertentu" adalah seperti Assmin, Mak lampir, Ostad Bodorul, Lim Kid Siyal, Lim Tokong, Kerpala Poosing dan yg paling layak ialah Ambabiga!!!

      Delete
    3. Asal ada isu je dan dan ada je kawan la, sedar al, pakcik la, betina simpanan la pernah dapat. Ini taktik pakatan dari zaman 98 lagi, sampai hari ini masih buat cerita yang sama, pemain dah bertukar tapi taktik murahannya masih sama kan?

      APA BUKTI YANG DAPAT IC AKAN UNDI BN? Kau ada otak tak anon 7.05

      Delete
    4. STUPI STUPID STUPID.......WAHAI ANON 705

      Delete
    5. hahahh...taik la ikut undang2..pakistan sama pilipin tertimbun di Sabah jadi warga...bebas jalan2 x takut sapa2..orang tempatann yg takut dorang.....mmg kenyataan taik la kalau cakap beri IC ikut undang2

      Delete
    6. Anon otak ko dah masuk taik la. Boleh ke terjamin orang yang kita bagi kewarganegaraan akan pangkah BN? Mesti kalau PR dah rasuah RM50 atau RM200 tentu dia pangkah PR. Kalau di pangkah PR pertama mana BN tahu? Kedua nak hukum dia apa pulak?

      Bangang lah korang ni. Tu lah gilakan lelaki sama lelaki ni lah jadinya. Asalkan stim apa Anuwar kencing korang minum jer lah ya.

      Delete
    7. Tungku Abd Rahman juga bersalah memberikan kerakyatan kepada kaum2 kafirin yg membawa segala mcm masalah kpd malaysia pada hari ini. Malaysia akan lebih aman tanpa mereka ini....

      Delete
  2. inilah mamak celaka pengkhinat rakyat malaysia...sanggup berikan ic demi unt undi umno harbi..hancur negara dibuat mamak harbi ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak kau, melayu celaka si dolah bodohwi yang hancurkan negara tu kau tak nak sebut ke pukimak? Kenapa mahathir bukan melayu ke pukimak? Kit siang tu melayu ya? Karpal tu melayu kan? Anak haram kau dia kasi ic ikut prosuder, yang jadi saksi kes ni pun adik2 adun PAS, dia siap offer diri nak ke RCI bukan macam Anwar, baru Nalla gempak sikit dah suruh pengikut buat himpunan pertahankan Shamsidar. Masih tak sedar lagi ke melayu pukimak anjing cina?

      Delete
    2. tang mana harbinya UMNO ni bro????
      adakah dah ramai org islam yg dah mampos di bunuh oleh UMNO harbi kat sini?

      Delete
    3. Kau ada siasat anwar bangsa apa? Tengok lah keluarga anuar mamak ka keling? Rajin rajin lah tanya orang bukit mertajam.

      Delete
    4. hancur negara?????
      wei cakap tu pakai otak sikit malaysia kini maju only because of him la...
      kalau tidak silap2 ko dan keluarga ko anon 7.14 merempat dan mengemis kot sekarang dan menjadi balaci cina racist

      Delete
    5. ENGKAU BAPAK CELAKA........IDIOT !

      Delete
    6. Pakatan nak sentuh mahathir, mmg silap besar la bro... pakatan naik 2008 sebb pengaruh mahathir dan cye la diorg jatuh next GE pun sebb mahathir...

      Delete
  3. Sampah yang dimaksudkan itu menjadi lebih teruk apabila ditambah pula dengan sampah yang sedia ada di negara ini yang merupakan penyokong tegar pembangkang! Betul tak?

    Ramai juga sampah yang sedia ada di sini kebanyakannya terdiri dari mereka yang terlatih memperoleh skill di bidang demonstrasi, merekacipta bendera, memaki hamun, merosakkan harta benda awam, menyalahkan orang lain kerana kesilapan dan kekurangan mereka sendiri dan mengutip wang derma setiap kali ada ceramah untuk menyara hidup mereka. Iyulah sampah 'original', kan?

    ReplyDelete
  4. patutlah skng nepal,myanmar,indon n pakistan n nigeria semua ada ic n mengundi umno harbi..patutlah dlm umno banyak org nigeria jd ketua umno terutama di penang...yg melayu umno harbi terus angguk2 dan biarkan masa depan anak cucu dimusnahkan oleh umno harbi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh pukimak jangan main tuduh je ya anak haram, kasi bukti kasi bukti, kasi bukti!

      Delete
    2. masa depan sesetengah melayu rosak kerana sikap melayu sendiri yang suka menjilat cina dan memilih pemimpin peliwat...

      Delete
    3. 718
      BODOH BODOH BODOH........KESIAN.

      Delete
    4. apasal kau nie bodoh sgt anon woi!!! ckp serupa org gila je!! umno tak pernah memusnahkan masa depan anak2 bgsa tpi yg merosakkan adalah sikap sstgh nmelayu tu sndri yg suka sgt mengangkat punggng cina racist tu!!! mangkuk hayun pny org!!

      Delete
  5. Tambah satu dua lagi skill sampah yang tak dapat dikutip oleh kerajaan PR: pandai menabur fitnah, membohongi rakyat dan bersikap kurang ajar terhadap orang yand tak bersetuju dengan mereka.

    Jika ada kawan kawan di luar sana nak tambah lagi, silalah ya.

    ReplyDelete
  6. baguslah ada RCI ni rakyat sabah pun boleh tengok bagaimana tanah mereka di gadai kepada orang asing. Jadi jawabnya UMNo hancur la di PRU ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengoklah sapa yg hancur, cakap banyak pun tak guna bro....

      Delete
  7. woi [pukimak2 fuckatan.. ko ingat kerajaan dgn sewenang2nya je ke bagi ic kat rakyat asing... semuanya kena ikut undang2.. buat apa buat undang2 klu kita x ikut seperti yg Tun M buat..... lagipun apa yg Tun M buat dulu mesti ada sebabnya dan beliau pun dah bersetuju nak jadi saksi. so apa yg cibai puak fuckatan nie samapi isu nie pun nak dijadikan isu.... mmg sial haram jadah puak fuckatan nie.. yelah... org dah arwah pun diorang x lepas lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klasss kak bedah. Lahar cukup2 puaka2 PR ni kak.

      Delete
  8. Kita kena lihat skop yg luas,sebab2 penghijrahan warga asing ke malaysia mengikut situasi2 tertentu di sesebuah negara luar.Contohnya pergolakan politik,taraf sosial ekonomi yg rendah,nilai matawang dll.Ini semua di sebabkan oleh dasar kerajaan BN nasional yg memakmurkan ekonomi dan mewujudkan kehidupan yg harmoni di dalam negara kita dgn pelbagai rancangan di masa hadapan.Kesan penghijrahan tenaga kerja asing yg amat ketara, ketika di zaman pemerintahan Tun Mahadhtir Mohammad.Ibarat mentabur gula2 ekonomi dan wawsan 2020.Memang kita akur,sejarah membuktikan tentang penghijrahan satu2 bangsa adalah di sebabkan kesinambungan kehidupan utk masa2 hadapan mengikut taraf ekonomi sesebuah negara.Ia juga berlaku di benua amerika,eropah dan negara2 maju yg lain.Tetapi,warga asing masih tertakluk di dalam perundangan dalam negara.Tentang warga asing profesional yg berhijrah ke malaysia,mungki di beri peratusan yg kecil dan keutamaan akan di beri pada wargnegara malaysia yg telah lama berhijrah ke negara maju utk kembali ke malaysia.Undi adalah rahsia.Maka pada pengkomen yg menggunakan ayat caci maki,ini soalan utk anda,bilakah anda hendak berhijrah ke timur leste utk menjadi pengundi semata2.

    ReplyDelete
  9. Kalau fuckatan rakyat menang issue ic akan senyap....

    ReplyDelete
  10. Mahathir bijak...Dia takkan buat sesuatu benda yang bodoh cam orang PR...Kalau tak takkan kita terselamat masa krisis matawang 1997. Mahathir orang berpandangan jauh...Sebab tu kalau nak jadi pemimpin kene bijak bukan kaki belit dan pembohong. Lagi satu jangan nak berdemonstrasi je tapi hasil cam taik...Pastu asyik keje nak doa menghancurkan orang je...Insyallah PRU BN menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju anon, dia bukan macam Anwar, orang ada masalah ekonomi dia aksi naik semua interest pastu nak pinjam IMF! Tapi itulah yang dipuja oleh Pakatan hari ini, siap jadikan dewa seks lagi

      Delete
    2. PKR.......PARTI KENTUT RAKYAT. ,

      Delete
    3. jgn lah kita cuma menjadi burung tiung yg diajar bercakap. cuba berjiwa besar, selidik dan kaji kenapa tun mahathir memberikan kad pengenalan kpd pendatang tersebut. bknkah kita mempunyai pertalian yg amat rapat dgn org2 philipina tersebut. adakah mereka seagama dgn kita. kalau seagama dgn kita kenapa kita tidak merasa sedikit pun kesusahan saudara seagama kita itu. bknkah islam itu bersaudara. walau dimana pun kita berada hatta dikutub utara atau selatan kalau ada saudara seagama kita bknkah kita bersaudara atas kalimah syahadah. jgn lah kita semua ingat politik kepartian semata mata. kita jgn lupa sirah rasul. peristiwa hijrah dimana telah mempersaudarakan anatara bani2 dimadinah ansar dan muhajirin..kenapalah semua kehidupan kita ini berpaksi kpd politik semata.

      Delete
  11. macam haram pakatan punya anjing,menuduh Tun M tanpa de bukti.
    eh anjing2 si peliwat,sekadar sembang cam sampah x payah la wei.
    bagi la bukti kalau betul,btw anjing2 sekalian.
    pe bukti korang de yg pendatang asing yg dapat ic tu mengundi UMNO.
    mengundi kan rahsia sial,so mana bukti yg menunjukkan mereka undi UMNO.
    ni la pencacai2 pakatan,otak semua cam sampah sebb penuh dengan lendir si peliwat tu.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  12. Listen! Listen! Listen! Mantan PM kita Tun Dr Mahathir sudah pun mengistiharkan Parti UMNO Baru sebagai Parti Syaitan! When I talk you must listen! Listen! Listen!
    Kah!Kah!Kah! Umnogok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS+DAPig+PKR= PARTI SYAITAN HARAMJADAH!!!

      Delete
    2. Haha btl apa yg anon 8.28 nie katakan...

      Delete
    3. puak penjilat UMNONGOK melalak2 minta nyawa....dah jelas nyata mahadeath yg dipuja2 mcm tuhan tu rupa2nya bapa pengkhianat bangsa,agama &negara masih lg nak back up....fius ada putus ke oiiiii....mengucaplah ingat ALLAH...mahadeath bukan buleh tolong korang pun di akhirat nanti...

      Delete
    4. Abis N Ajis , hadi boroi atau ANUwar bole tolong ko ke kat akhirat?...oops lupe..kunci syorga N ajis yg pegang...tu syorga PAS yg ada air karat, ada kambing jamnapari, ada hiway bertingkat2 tanpa tol, ada stadium dan ada tanah yg di gadaikn pada cina HARBI...

      kah kah kah kah kah

      Delete
  13. Lepas ini mari kita tengok statistik KETURUNAN CINA DAN INDIA PULAK. BERAPA RIBU YG DAPAT KERAKYATAN ... DASAR ANJING & BABI YG TAHU DI UNTUNG....LISTEN..LISTEN...LISTEN..Pergi mampus Lu

    ReplyDelete
  14. anon 817...stupid..stupid..stupid...

    ReplyDelete
  15. AMARAN KEPADA BUKAN CINA! - TUN M

    http://gandasarimerdeka.blogspot.com/2013/01/amaran-kepada-bukan-cina-tun-m.html

    ReplyDelete
  16. RCI ni pasal putar belit Mahathir nak menang BN diSabah.
    PRU13 ni, hangpa tengok lagi dahsyat Najib swing Selangor. Najib dah kowtim baik punya dengan SPR dan JPN siap ada special task force kat JPM dah buboh Bangla, Indon dan Myanmar jadi pengundi kat semua DUN dan Parlimen yang BN kalah dulu. Lepas tu, SPR dah tukar macam2 undang tak boleh kesan mamak2 hantu ni. Berbuih mulut PR berlawan, confirm kalah Selangor pasal skim penipuan SPR dan BN ini.
    Sebab itu Najib tak takut HKR ke apa jadah PR nak buat. Deepak pun dah settle dengan LTAT dah bayar keling tu dia duduk diam2lah, Black Rose pong cari tanah lain pulak nak pau kat keling tu cari Raja Ropiah lain pulaklah pegang cut dia.
    PR kena bawa kes SPR tipu ni ke ICJ untuk dapat pembelaan, kalu tidak game over.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat gebang air liur sapa pun blh.pi laaaaa mabokkkkkkk!!!!!!

      Hg ingat org senang2 ka nak percaya ckp hg tu. Kesian. Syok sendiri. Perasan bijak.

      Delete
  17. Islam sama islam saling memaki.. bangsa lain tepuk tangan... inilah melayu akhir zaman...islam akhir zaman... kuasa lebih penting... saling mencelakakan sesama islam.. macamana ALLAH nak tolong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak salah islam sama islam nak tegur menegur demi kebaikan, mengajak ke jalan diredhai ALLAH...masaalahnya pihak yg ditegur mudah melenting...terasa pedih2 kerana terkena direct kat muka...semoga yg ditegur akan terbuka minda & mendapat hidayah...KALAU SEMUA TAK BERANI TEGUR, MAKIN HANYUT SESAMA ISLAM...buleh ker mcm tu?????

      Delete
    2. Kau suruh melayu anjing DAP tu bertaubat, aku makin lama makin benci dengan jenis depa ni, kalau jadi apa2 jenis melayu sokong DAP ni kena cari dulu dan dibersihkan mereka dari muka bumi ni

      Delete
  18. Anon otak ko dah masuk taik la. Boleh ke terjamin orang yang kita bagi kewarganegaraan akan pangkah BN? Mesti kalau PR dah rasuah RM50 atau RM200 tentu dia pangkah PR. Kalau di pangkah PR pertama mana BN tahu? Kedua nak hukum dia apa pulak?

    Bangang lah korang ni. Tu lah gilakan lelaki sama lelaki ni lah jadinya. Asalkan stim apa Anuwar kencing korang minum jer lah ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 8:46 ni sekolah @ tidak...kenapalah bodossss sangat...berfikir mcm budak umur 7 tahun....kalau dah umno bg IC kat pendatang tu free2 takkan lah UMNO tak fikir cara nak pasti kan puak2 pendatang tu bg pangkah BN...bukannya susah, ugut jer puak2 tu, gerenti mereka pangkah BN ler...takkan lah nak pangkah PR pulak, diaorang bukan kenal pun pembankang kat malaysia ni..

      Delete
    2. memang la bukan depa yang mengundi. BN yang undikan guna IC mereka. Mcm kat kem askar. Macm la rakyat bodo sangat

      Delete
    3. Wei bahalol, korang sendiri pun masa nak buat pemilihan parti takleh kawal, apa ingat BN ni terer sangat ke nak kawal orang undi mereka? Kenapa la korang ni bodoh ya amat? Siapa yang tak sekolah ni? Sian orang kampung kena tipu dengan korang kan? Yang terang2 DAP salah guna kuasa dengan melantik sesiapa dia nak melayu haram mcm kau tak pulak cerita? Balik2 cerita pasal IC ni, kah kah kah, sah bodoh nak mampos penyokong pakatan Shamsidar ni

      Delete
  19. Remember that "Once an asshole - Always an asshole"

    Because...

    Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
    Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

    (Song: The three little pigs, check youtube)

    Pig 1: Anwar Ibrahim
    Pig 2: Lim Guan Eng
    Pig 3: Hadi Awang

    ReplyDelete
  20. Jangn Cepat Merumus, Beratus lagi akan beri keterangan..
    kita akan lihat gimana pulak peranan Anwar Brahim pujaan mu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar TPM masa tu, Anwar la yang paling banyak salah guna kuasa kat Sabah, sebab tu Anwar guna Assmin untuk hentam Tun M! Tak caya? Tungguuuuu

      Delete
  21. Hari Pertama melarikan diri kesumatera menaikki Bot laju termasuk Izam dan rahim ghaus bawa jutaan RM tunai... Abra Bank siapa punya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar punya, tanya DAIM< kenapa sampai hari ini anwar tak pernah serang DAIM? Sebab Daim tahu siapa Anwar sebenarnya

      Delete
  22. Jumpa Madey dan ular, matikan Madey dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katuk kasi mati kau dulu pengampu Cina DAP, memang halal la darah kau ni

      Delete
  23. Replies
    1. PAKATAN hancur laknatullah

      Delete
    2. ABU - Allah Binasakan UMNO

      Delete
    3. CIBAI: Cinta Individu Bernama Anwar Ibrahim

      Delete
  24. mmg celaka umno harbi ni..umnolah yg beri karakyatan pd pendatang..patutlah ramai pakistan sabah dpt ic....kesian rakyat sabah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat sabah pun dah penat dianjing kan dan dibodohkan UMNO. Oleh itu PRU ini mereka akan balas dendam terhadap UMNO dalam 55 tahun penindasan

      Delete
  25. soalan sekarang ialah kerusi mana uang BN akan tinggal di PRU ini? Kerusi roda masuk wat sakit jiwa kot.

    ReplyDelete
  26. mcmna azeez n naina dpt ic?bkn mereka org nigeria ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO kan suka geng kelam ni. Lagi gelap danmerelit lagi melayu. Hidop mlayu. ka ka kaka

      Delete
  27. Replies
    1. Anon 9.23 PM kau dan PR lah pengkhianat

      Delete
  28. Kepada semua yang marah kerana pemberian ic ini sila masuk kelas sejarah dululah. Atau ambil ijazah dan kaji apa yang sebenarnya berlaku. Dalam al-mikaddimah yang mana adalah permulaan kepada cara pengkajian sejarah. Kalau kamu tak dapat berfikir kenapa kerakyatan diberikan kepada kaum pendatang maka kamu sebenarnya belum mencapai tahap kematangan politik. Masih hingusan ataupun politik kamh sama dengan politik nik aziz dan hj hadi. Tahap yang kamu bincangkan ini adalah tahap tinggi yanv memerlukan kebijaksanaan dan ilmu. Kalau kamu.hebat kaya da. Banyak duit belum bererti kamu mempunyai tahap pemikiran problem solving. Bincang dqn fikirkan kenapa PM perlu berbuat demikian. Masalahnya kamu tidak mempunyai maklumat yang cukup dan maklumat tersebut adalah sensitif untuk didedahkan.sampai keperingkat kedai kopi. Tapi bagi mereka yang bijaksana sana mereka tahu apa dan kenapa kerajaaan membuatnya. Kalau kamu cerdik kamu fikir apa yang telah berlaku di Singapura. Kalau tak tahu belajar dan tanya orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa nak baca penipuan UMNO. Skarang rakyat bukan bodoh. R0oh Tungku akan balas dendam kepada UMNo pengkhianat bangsa. Pelita ajaib akan rakyat gunakan untuk menerangi masa depan dari kegelapan UMNO jahiliyah

      Delete
    2. Dulu orang Pas kata Tunku minumla dan lain-lain. Sekarang nampak sayang pula. Tapi jasa Tunku memang banyak. Tunku jual istana buat tambang pergi UK. Wanita UMNO dulu jual mas dan lain-lain untuk tolong tunku. Diplomasi tunku adalah peringkat tertinggi dan tahu apa matlamat. Tg NAziz Hadi, ada matlamat tapi tengah berjuang tak nampak matlamat semuanya dah terlucut. Nak sangat ke undi Dap sampai sanggup buat apa sahaja. Tu la muhasabah diri gak. jangan kau menang sorak tapi agama tergadai.

      Delete
  29. BN hancurbabi anak luar nikah UMNO Baruababi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas batok hanjing kongsi kuasa dgan dap untuk tahan lubang jubor pada nuar..pkr barua babi

      Delete
  30. Kita patut hantar orang Cina dan India balik ke negara asal mereka!.

    Tongkang pertama - LGE,LKS dan Patrick Teo.

    Kapal Bawang pertama - Ambiga, KS dan Bawani.

    Baliklah, buat menyusah negara orang aja!

    Pi bising kat negara sendiri, negara cina dan India lagi teruk, tiada kebebasan bersuara, rogol wanita, rasuah, bunuh

    Kenapa menyibuk di negara orang. betulkan negara sendiri.

    ReplyDelete
  31. Melayu Umno Bodoh nak gadai negara demi kuasa politikJanuary 17, 2013 at 9:43 PM

    Terang-terang Mahathir khianat kepada negara dengan memberi ic kepada warga asing. Yang dipertuan Agong haruslah ambil tindakan terhadap Mahathir. Patutlah sejak Mahathir jadi PM, bilangan Mamak di negeri kita bertambah dengan pesat. Rupa-rupanya konspirasi nak jajah tanah melayu oleh orang bangladesh dan pakistan telah berlaku. Kakakakaka!

    ReplyDelete
  32. Tolak UMNO. Sudah terbukti UMNO sanggup mengkhianat negara dan bangsa dengan memberi kerakyatan kepada warga asing hanya kerana nak menang pilihanraya. Sial betul UMNO LAKNATULAH

    ReplyDelete
  33. Tun M : pemberian 1 juta kewarganegaraan kepada kaum DAP yang tak pernah tahu nak berterima kasih tu. Kalau la Tunku tak bagi mereka dulu, aman negara ni, sebabnya kata mana saja ada kaum DAP ni maka jadi kacau bilau beb! CERCITE CERCITA....... Apa Lu SULAH LUPA Ke BABI

    ReplyDelete
  34. Anon 9.32

    Cermin diri sendiri - siapa yang terhege2 berkawan dengan babi.

    Cukup2 lah mencaci orang, meng-agung2 orang kafir, menyekutu ALLAH

    Baik TAUBAT sebelum terlambat, menyekutu ALLAH = MURTAD.

    Kes RCI di Sabah, Anwar silap percaturan, Cina-cina dan India-india DAP tu akan kenakan dia. Siapa TPM masa itu? Siapa yang menjaga hal-hal negeri Sabah masa itu?. Siapa yang menang pemilihan UMNO untuk Timbalan Presiden masa itu?

    Seperti TDM cakap, Melayu mudah lupa. Banyak benda Anwar lupa.



    ReplyDelete
  35. Bro,

    TDM senyum aja, siap-siap volunteer nak attend RCI. Dia dah pencen brother, dia dah tak kisah, Yang sangkut ialah Anwar. Belum apa-apa Si Tanggang Murtad tu dah buat press - Anwar tak terlibat, habislah Bro Anwar.

    TDM dah berkorban, berjihad, berapa ramai orang-orang Moro Islam yang telah dia selamatkan dari tentera kafir filipina. Tuhan aja yang tahu.

    ReplyDelete
  36. ANUWAR..CHECKMATE diri sendiri ... LISTEN LISTEN LISTEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. listen listen listen binanatang Babi UMNo punya banyak masalah

      Delete
  37. boleh jamin ker kita ni semua bukan keturunan pendatang? mungkin yang tidak pendatang adalah sahabat sahabat kita dari kalangan "Orang Kita" tak yah lah nak persendakan bangsa apa.. anda boleh jamin ker anak cucu hangpa nanti benar benar darah Melayu.. kot kot anak kita kahwin orang India tidak muslim atau orang negro.. so anak cucu kita hilanglah Melayunya atau bertambah cairlah darah Melayunya. Jadilah manusia yang perihatin sesama manusia..
    kalau bijak sangat.. cadangkan penambaikkan bukannya memburukkan kerajaan atau menghina sesama sendiri..

    ReplyDelete
  38. Kahkahkah. Melayu Umngok bangsat dah kena kencing buta2 ngan mamak kutty ni. Konon nak pertahan Melayu. Khaktuuuiih!
    -menjual kedaulatan negara kpd warga asing
    -menggelar melayu Umngok hanya tinggal lembu bebal jer
    -rembat duit rakyat dgn menganjingkan lembu2 melayu umngok
    -hina aurat, hina janggut nabi, hudud ciptaan ahli fiqh
    -lawan hudud, tolak hukum allah
    -kurangkan kuasa raja, ugut raja, derhaka nak mampos
    -dan yg paling babi ialah cai2 melayu umngok babi yg sedar kena kencing tp sanggup jd anjing demi 2-3ringgit.
    Khakkkktuiih!!

    ReplyDelete
  39. Kepada pembangkang sila baca.sejarah negara yang betul. Kalau tak merdeka tahun 1957, bukan saja Singapura.jadi seperti.sekarang tapi seluruh malaysia jadi singapura. Belajar sejarahlah pembangkang cuba fikir kenapa Inggeris boleh bawa bangsa lain kat Malaysia. Kenapa tak ada perjuangan ulama yang protes. Tu mujur juga ada Inggeris yang membela Melayu kalau tak tak ada.Melayu dah dibumi Malaysia. Pembangkang ingat diri cerdik tapi satu benda pun tak faham. Kote Dap pegang pun masih ingat dia gagah. Apa nama tok guru kena jadi pak sanggup je. Tu pun kerana ramai blogger bising. Kalau tak tergadailah kalimah. Nak ke tok guru dua orang ni jadi PM. Kalau Harun Din tu nampak ok sikit.

    ReplyDelete
  40. Tunggu apa penjelasan detail dari Tun...Jangan dok serbu tak tentu pasal...Jangan mudah menghukum sebelum selidik...Sekurang2nya Mahathir tak burukkan nama Malaysia kat luar negara. Berani mengaku apa yang dia buat bukan lari sembunyi kat kedutaan...Isu hudud Mahathir bukan tolak hudud Islam tapi tolak hudud yang nak dibawa oleh PAS sebab banyak aspek yang boleh dipersoalkan...Semua aspek ni kene ambil kira bukan pakai balun je...PR keje nak maki hamun mencarut orang je... Bawak mengucap istighfar banyak2...

    ReplyDelete
  41. ntah-ntah masa anuwar jadi tpm dulu ada deal ngan bangla atau paki, lu kasi belakang wa kasi lu ic... haa..haa, ADLJ = ASAL DAPAT LUBANG JUBUQ



    adik parpu

    ReplyDelete
  42. Persepi. Persepsi. Persepsi. Itulah yg dimainkan pihak pembangkang dari dulu sampai sekarang. Kalau ikutkan kata mereka negara kita dah lama bangkrap. Dari tahun ke tahun mereka mainkan isu negara bakal bangkrap apabila diuruskan olih BN. Apa yg saya lihat negara ini bertambah makmur apabila diuruskan dgn teratur dan berhemah olih BN. Terimalah kenyataan ini wahai puak2 PR sekelian. Ini baru baru satu isu. Banyak lagi isu yg mereka putar belit untuk mempengaruhi fikiran rakyat. Ta perlu kita memaki hamun untuk menegakkan benang basah untuk memuaskan hati sendiri. Rakyat punya akal fikiran untuk menilai mana buruk baiknya. Semoga ALLAh terus memelihara bumi Malaysia dari tangan2 yg jahat. Amiiiiin.

    ReplyDelete
  43. Replies
    1. Kalau madey setan... awak bapak setan... tak gitu...

      Delete
  44. xkisah la... lau yang dapat ic 2 1juta orang islam alhamdulillah la, ape nak risau orang islam saudara kita juga kan.. peratus orang islam meningkat.. cantek da 2.. senang sikit nak buat hudud x gitu org pas..so org pr jgn melalak sgt la ea.. banyak la 2 hikmahnye. Allah maha berkuasa, relax sudah..lau semua orang islam kat dunia ni jd warganegra kita pun ok.. senang sikit nak kuat kan umah.. harap2 permulaan daulah islamiyah betitik dari isu ni..ka cantek gitu..xkan org pas xnak kot...hak3 Syabas Tun!!!

    ReplyDelete
  45. Setuju Anon 1.31 AM... Kat Palestin rakyat Islam ramai mati dibunuh oleh Israel, diIndonesia pula Islam nye bercampur aduk, jadi biarlah kat Malaysia nie ramai org Islam... lagi pun bumi ini Allah yg punya... Sebagai rakyat Malaysia, belajarlah bersyukur dgn kenikmatan hidup yg aman damai dan makmur hasil pemerintahan BN... tak gitu penyokong2 PR....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!