CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Saturday, January 12, 2013

APA MOTIF PERHIMPUNAN HARI INI? BOLEH SESIAPA FAHAMKAN AKU?

Punyalah susah payah depa merancang untuk buat perhimpunan, berarak dari merata tempat di ibu negara. Punya la ramai yang datang sampai 1 juta dikata Hisamuddin Rais gay tu. Depa masuk stadium, depa mula berceramah, semua pemimpin pakatan berucap, apa yang baru?

Cerita basi sama Anwar dok spin sampaikan yang hadir pun naik bosan dan meninggalkan stadium, dah le orang Asli tadi dok kutuk kerajaan PAS! Banyak provokasi dibuat oleh peserta demo ni, macam-macam depa maki hamun, tapi pihak polis buat tak tau je.

Apabila masuk stadium, perhimpunan ni cuba dihidupkan dengan pelbagai aturcara tetapi ianya hambar. Takde stim, segala perancangan mereka untuk membuat provokasi tak menjadi. Nak bikin kecoh tapi tak menjadi. Akhirnya mereka tamatkan awal beb.

So apa motifnya? Ce cite, ce cite....

29 comments:

  1. motif nya,
    PAS - anjing DAP.
    DAP - memang anjing.
    PKR - taik anjing.
    fuckatan - kepala bapak hanjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, bukan lah.
      H K R - Himpunan Kote anuaR

      Delete
  2. umno habri dah kecut...semangat peserta hkr 112 menakutkan umno harbi...najib dh pening...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepada Anon 5.48 apa yang kecutnya....semangat apa...semangat aku dah hilang semenjak ketua kau umumkan orang bukan ISLAM boleh menggunakan KALIMAH ALLAH..tak sangka sampai Kalimah ALLAH kau orang boleh jual beli....itu yang aku kecutkan sekarang...kalau Kalimah ALLAH kau orang boleh jual ini kan lagi perkara dunia tak bernilai ini...sekejam-kejam UMNO harbi yang kau orang katakan tu...Kalimah ALLAH tetap dijaga....baru sekarang terasa dihati setiap kali aku takbir dalam solah ku...hati terusik seperti ditinggal kekasih...jauh lebih dari itu

      Delete
    2. betul....
      hari ini Kalimah Allah dijual beli...
      esok istri dijual beli seperti **min **I..
      lusa anak2 gadis boleh digadai demi memancing undi parti..
      duit anak2 yatim ditelan dengan rakus seperti tabung ****li

      sayang ...orang2 Melayu dikuda dan dibodoh2kan oleh DAP/PAS/PKR Harbi....
      termasuk 'melayu' Anon 5.48

      Delete
  3. MOTIF HIMPUNAN NI ADALAH MENUNJUKKAN BAHAWA MEMPERTAHANKAN KALIMAH ALLAH TIDAK SEPENTING MEMPERTAHANKAN SHAMSIDAR ANUAR..

    kalau aku silap, sila beri penjelasan terutama dari penganot PASrael.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di malaysia ada banyak ugama seperti berikut :

      Islam.
      Kristian
      Majusi
      PAS

      Pegang Islam hakiki tuan puan, adik abang ! Tolok ugama Pas.

      Delete
    2. Hakikatnya pas hanya sebuah pertubuhan parti politik je.. Berpegang kepada ISLAM anda selamat, berpegang pada parti pas anda akan sesat... Sebab tu segala keputusan dan matlamat hanya atas dasar kepentingan politik... Zikir mereka sekarang adalah Putrajaya..Putrajaya... Putrajaya... sampai tak sudah.... Satu masa dulu mereka nak lelong Putrajaya ni.. sekarang menjadi matlamat pula... Ana fenniing la....

      Delete
  4. lagi satu, motif perhimpunan ni adalah untuk mempertahankan shamsidar anuar lebih penting dari catuan bekalan air diselangor, hutan dirogol secara samseng dikedah dan pemberian konsesi balak pada DAPigs di kelantan.

    gen2felda

    ReplyDelete
  5. anon 5.48...nak cover up malu kerana tak dapat kumpul 1 juta orang ke?

    BN dah terbukti mampu kumpul 2 juta belia dalam keadaan berfaedah seperti sukan, peluang pekerjaan dll...Apa yg.fuckatoon dapat berikan pada peserta perhimpunan di dataran hari ni? Lendir anuar?

    gen2felda

    ReplyDelete
  6. mana kau boleh faham bro...

    kalau atas meja ada Guniess Stout gelas besar...

    lepas hangover, baru boleh tarbiahkan kau bahawa ARAK ITU HARAM DAN PEMINUM DILAKNATI ALLAH...
    ops.....lupa pulak memang kau memang bebal

    ReplyDelete
  7. Objecktifnya ialah jentik telor Najib razak...Kakakakaka

    ReplyDelete
  8. telor org yg kau jentik tu lah yg beri kau brim dan subsidi bengong... bodoh betul kau..memang jenis otak letak kat kepala lutut...

    ReplyDelete

  9. Perhimpunan HKR 112 tak menjadi.Stadium Merdeka tak penuh.Penuh lgi Pertandingan Akhir Piala Malaysia.Kesian Bang Nuar.Purata lebih kurang 25 ribu kuda kayu utk ditunggang oleh Bang Nuar.Mengikut nisbah negeri dlm Malaysia dibahagikan kpd 14 negeri ( 25,000 dibahagikan 14 = 1785 kuda kayu ).BN tak gentar hanya 1785 kuda kayu tiap2 negeri.

    Skrang rakyat dah sedar, rata2 diajukan soalan menolak perhimpunan kuda kayu.Kesian tau pada kuda kayu melayu,lepas perhimpunan muka masing2 macam orang Myamar berjalan kaki kat Petaling Street dgn dahaga dan perut kebulur.Tolong lah kuda2 kayu melayu berfikirlah sejenak utk baka mereka.Kuda2 kayu cina pula lepas perhimpunan masuk restoran makan sup bak ku teh kat Petaling Street.

    Justeru itu fikir2lah kuda2 kayu Melayu,Jangan sampai Bangsa Melayu Tersungkur di Bumi Sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bayan

      blog ini pun aku ragui status Melayu.

      Melayu minum arak ke?

      Delete
  10. Bising di ruangan ulasan blog, kecoh di jalan, kecoh dalam stadium tak guna, eloklah kalau buat temujanji dengan PM dan cakap pada dia, dia pun Melayu juga, bukan bangsa lain. Tak de duit nak ke Putra Jaya ke? Parking berapa ringgit sangat pun.

    Cakap terus pada PM, TERJERIT TERLOLONG kat tempat lain buat haper? Aku dulu terus je jumpa PM, setelah buat temujanji, PM sedia jumpa, walaupun cuma 30minit, dan beliau sudi mendengar cadangan dan pandangan serta aduan kami.

    Lepas jumpa PM, dia ajak kami minum teh, lepas tu kami ke Taman Botanikal Putra Jaya untuk sessi bergambar dan seterusnya kami ke tasik Putra Jaya untuk Naik Cruise dan bersholat di Masjid Sultan Mizan ( Masjid Besi) , cantik betul pemandangan di Putra Jaya.

    Hujung minggu pun kami selalu ke Putra Jaya untuk main kapal layar RC, Seawind dan Kyosho, dan di sediakan juga padang untuk terbangkan kapal terbang RC. di Puchong pun ada tanah lapang tapi pemain RC ramai sangat. Kadang-kadAng PM pun turun padang menjenguk kami. Ada sesiapa yang nak sertai kami, sangat dialu-alukan, RC1Malaysia, semua kaum ada, semua jenis dan tahap orang ada, semua bersatu dan saling membantu dalam sukan RC ni.

    Komplek membeli belah pun ada, iaitu Alamanda, anda boleh bershopping sakan. Ada air pancut, ada aircon dan banyak restoran. panggung wayang pun ada, dengan filem filem terkini dan anda boleh membayar harga tiket murah pada hari Rabu waktu Pejabat.

    Saya suka Putra Jaya sebab saya tidak pernah pun dihalang dari ke Putra Jaya, sesiapa pun boleh ke Putra Jaya. Jalan tidak sesak, pemandangan cantik, banyak masjid, makanan dan minuman boleh didapati dengan senang, terutama makanan halal dan makanan arab.

    Walaupun agak mahal. Tapi Putra Jaya memang terbaik.

    Jom ke Putra Jaya, bawa keluarga atau teman lelaki/wanita anda. Bangak sudut dan pemandangan yang sesuai untuk ambil gambar. Pada hari biasa ramai bakal pemgantin samada Melayu, Cina atau India atau lain lain kaum datang ke Putra Jaya untuk penggambaran buat album gambar Perkahwinan atau video perkahwinan.

    Kami tidak berniaga tukang gambar perkahwinan, tapi kami memang suka dengan Putra Jaya seba banyak 'angle dan background' yang cantik. Satu daripada tempat yang cantik ialah Taman Botani. Ala -ala tanah Arab gitu. Tempatnya tidak jauh dari Pejabat Perdana Menteri.

    Jika anda sudah memang banyak duit dan memang kaya, bolehlah makan di Hotel Pullman atau ke Marriot Putra Jaya, makanannya memang sedap belaka dan puas serta mengenyangkan. Layanan dari para pekerja hotel memang tahap diraja, tapi jangan terkejut bila mendapat billnya. Tepuk poket tanya selera. Kami pernah ke hotel hotel ini bersama keluarga baru baru ini, untuk majlis makan malam sekeluarga.

    Jambatan jambatan di Putra Jaya juga adalah tempat yang sangat sesuai dan cantik untuk ambil gambar (photo shoot). Waktu pagi matahari terbit atau waktu senja. Lepas shoot waktu senja, cepat cepatlah ke Masjid ye, nanti waktu Maghrib tamat.

    Kawasan riadah juga di sediakan untuk pengunjung yang suka beriadah. Anda boleh buat senam dagu, larian kecil, lompat palang dan sebangainya.

    Di Precint 16 ada kolam renang awam, terletak di bahagian belakang Aamanda. Dengan bayaran RM2.00 seorang, anda boleh berenang dan main air sepuas hati bersama keluarga. Lepas berenang dan main air, mesti laparkan? Anda boleh terus ke gerai makanan yang terletak di kompleks Masyarakat Precint 16 itu, dan harga makanan jauh lebih murah dari di mana mana tempat di Ibukota KL.

    tak puas hati dengan apa yang saya paparkan? Jom ke Putra Jaya, beramal sambil menikmati pemandangan dan keindahan keagungan Allah Subhanawata'ala.

    Sekian.

    Sorry bro, lari tajuk.

    ReplyDelete
  11. Joe Labu anon 6.28 lepas tu minum kopi

    ReplyDelete
  12. Jam 6.00 petang pergi ke Masjid Negara,rupa-rupanya kebanyakkan mereka datang dan balik dengan bas persiaran yg mungkin sewanya mencecah RM 3000 sebuah.Patutlah mereka boleh turun ramai ramai.Ada juga dengar berita yg menyatakan Anwar Ibrahim arahkan semua Ahli Parlimen Pakatan Rakyat supaya dapat turunkan seramai mungkin penyokong. Jika tidak mereka tidak akan dicalonkan lagi dlm PRU 13 nanti.

    ReplyDelete
  13. kan bagus perhimpunan hari ini untuk melawan dan membanteras DAP..
    dalam keinginan sial mereka untuk membenarkan penggunaan kalimah allah kepada haram kristian..
    aku pun akan join sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl apa yg kau katakan ini kejora malam kalau perhimpunan itu utk kalimah ALLAH aku pun akan turut serta turun padang pada hari ini.

      Delete
  14. Aku tumpang ketawalah tengok penyokong pkr dan pas yang dtg dari jauh semata2 nak dengar temberang anwar dan sabun tu...Sedangkan kalimah Allah dah nak tergadai dek si mangkuk hayun hadi tu, tuan2 hadi hanya ulama politik, bukalah hati tanya ulama2 muktabar, sekurang2nya mufti. Aku peduli apa dengan umno, pas dan pkr, tapi aku peduli dengan kalam yang aku ucapkan setiap kali aku solat dan zikir sudah jadi milik kafir...Cina jiran aku pun hairan sampai dia kata apa pasal u punya nama yuhan mau share dgn kristion, iyoooo....Hadi tu kalau aku jumpa mmg aku ludah muka dia...bodoh...

    ReplyDelete
  15. MANA ADA MODAL LAGI DAH ANWAR N THE GANG SEBENARNYA, SEBAB ITU PARA PENGUNJUNG DAH BOSAN DGN MEREKA DAN TERUS AJE BEREDAR SEBELUM SEMPAT HABIS PERHIMPUNAN ITU.

    ReplyDelete
  16. SUNGGUH AKU TAK sangka, SUNGGUH Sedih bangsaku sanggup doper slat oleh DAP&PKR, perjuangan utk peribadi, ANUAR boleh sedap mantad Shamsidar melayu lain JADI barua Dan PECACAI

    ReplyDelete
  17. be rational get real, org melayu udah la kat malaysia aje ramai, itupun pecah seribu. Dok ckp org lain buruk, perasan ke buruk diri sendiri? Ntah2 lagi beso buruk kita dari org lain. Org melayu stick dgn Islam saja, habih cerita.

    Ust aku dok ajar dulu kalau apa2 depan kita ada unsur syubahah tinggalkan jalan tu, carik jalan lain. Kalau dlm pr dh mcm2 kisah -ve, tinggalkan sajalah. Kalau dlm bn pun bnyk -ve, tinggalkan jugak. Yg perlu kita buat ialah tawakkal mohon yg terbaik utk malaysia. Yang penting tak sokong syubahah,

    ReplyDelete
  18. RUMUSAN DARI PERHIMPUNAN INI..

    1)- Allah SWT ,tidak meredhai aktiviti ini sehinggakan ditunjukkan kecelaruan arah kiblat sebagai tamsilan KECELARUAN HALA TUJU PAKATAN RAKYAT.

    2)- Rakyat Malaysia khususnya sudah sedar akan sifat2 SYAITAN PAKATAN RAKYAT sehingga menjadikan yang Halal menjadi Haram dan sebaliknya..

    3)- Hanya orang2 yang sama pada BERSIH 1 & 2 yang hadir, bahkan semakin kurang.. Yang hadir pun hanya sebab bayaran

    4)- Sikap munafik penganjur benar2 terserlah apabila KANAK - KANAK dilibatkan dalam perhimpunan, sedangkan didalam perjanjian dan pertemuan dengan pihak polis berbagai janji telah di buat..

    5)- ade banyak lagiii akan menyusul

    ReplyDelete
  19. PKRosak + DAPig+ Setan = 25k je?

    gagal!

    mana mau letak muka penyokong pakatan rabak wei?!

    canang sejuta lah!

    dataran tahrir lah!

    stadium merdeka pun x boleh nak penuh, lagi mau cakap besar pakatan rabak mewakili rakyat?!

    ptuiihhhhh!

    kencing tak habes2 pakatan jahanam nih!

    orang pergi konsert juara lagu lagi ramai kot!

    ReplyDelete
  20. Yang naik kerusi roda pun tak sedar diri nak juga join Himpunan zina.

    ReplyDelete
  21. susah kalau orang takfaham erti perjuangan . korang tak pikir ke najib bagi bantuan 500 ,baucer buku , itu hanya la propaganda semata2 nak tutup belanjawan yang dia terlebih guna pada tahun 2012. tp korang bodoh ! najib bg bantuan sikit ,dah WOW !!! tp korang taksedar ke dgn duit yang dia habeskan untuk benda2 yang tak berfaedah dengan segala perbelanjaan dia tuu sepatutnya boleh disalurkan untuk biasiswa pelajar2 universiti d malaysia nie . ishh takfaham aku dengan pemikiran korang ,otak sempit . hidup jangan fikir kekayaan semata2 . tolong fikirkan akhirat juga. perjuangan dalam islam wajib .bagi chance pada pkr dan pas memerintah , kalo mereka tidak bagus , kita boleh tukar . apa guna negara yang mengamalkan sistem DEMOKRASI kalau kita tidak mampu memilih pemimpin kita ?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!