CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, January 23, 2013

AMEKAW! NAJIB SUDAH KE GAZA, ANWAR, HADI DAN PORK NIK BILA LAGI? BERANI KE?

UMUM tahu, jiwa Nik Aziz dan Hadi Awang tidak tenang sekarang ini, semuanya gara-gara isu kalimah Allah dan Amanat Hadi yang menghambat kepimpinan PAS dengan begitu hebat.

Sebut pasal kalimah Allah sahaja, itu sudah 3 kali PAS putar cakap, boleh 2010, boleh 2012 dan terakhir, tak boleh 2013, mana tak pening kepala 2 orang tua itu.

Kini, ada masalah baru menanti, Ahli Parlimen PAS kawasan Bachok, Nasharudin Mat Isa pula dilihat bersama-sama dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan lawatan ke Gaza.

Itu satu hal, satu hal yang lain lagi.

Sementara orang PAS termasuk Nik Aziz sendiri hanya berani buat bising dalam negara, kononnya membela nasib rakyat Palestin dan menentang kekejaman Israel, Najib ambil risiko dan keluar dari keselesaan di Malaysia ini dengan datang sendiri ke Gaza untuk menunjukkan sokongan kepada rakyat Palestin.

Masuk zon konfliklah lebih kurang cerita.

Sebelum ke Gaza, Najib bertemu Mohamed Mursi, Presiden Mesir yang jadi idola pemimpin Pakatan haram di Malaysia ini kerana dia adalah lambang kejayaan Arab Spring, yang cuba ditiru pembangkang di negara ini melalui kempen Bersih dan HKR, tapi tidak menjadi.

2 kali kecewa disitu. Puak-puak ini yang kecoh dan gebang lebih, Najib yang jumpa dulu. Dalam isu Gaza begitu juga, mereka yang hebat berdemo, Najib masuk dalam kawasan itu bertemu Ismail Haniyeh sendiri.

Dahsyat tak dahsyat Presiden UMNO itu. Ketua-ketua balaci boleh buat?

Itu baru suaminya, isterinya pulak begitu juga. Puak senget otak ini kata Datin Seri Rosmah itu berlagak, tak boleh susah sikit, bermewah-mewah saja taunya, tapi nampak jelas di mata penulis, Rosmah berani ikut Najib masuk ke Gaza.

Calang-calang-calang perempuan boleh buat tu. Wan Azizah ada, Tuan Sabariah ada, bini-bini Hadi ada? Confirm tidak ada, cakap gegar-gegar bolehlah.

Semua ini untuk balaci menilai. Macam-macam kau tuduh Najib dan isteri, ternyata mereka orang-orang yang berani. Di Gaza, tidak ada kekuatan ketenteraan dan kepolisian Malaysia ini untuk melindungi mereka berdua, tapi itu risiko yang mereka berani ambil, demi menunjukkan sendiri keprihatinan Malaysia terhadap perjuangan Palestin.

Orang PAS keseluruhannya (kecuali Nasharudin) boleh terus keringkan mulut dengan lidah bercakap, sementara orang UMNO iaitu Presidennya sendiri, masuk, lihat dan buat apa yang patut untuk membantu rakyat Palestin, terutama di Gaza.

Sumber: MyKMU

36 comments:

  1. Sandiwara sudah bermula....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sandiwara kokatakan..
      tetapi rakyat palestin sangat menghargainya..
      yelah pakatan mana tahu nilai kemanusian dan kebajikan..
      yang korang tahu hanya skandal,seks, liwat dan sewaktu denganya

      Delete
    2. Apa yg sandiwaranya. Ini melibatkan nyawa dia sendiri. Tak mcm kau dan hamba dapigg asyik berdemo saja taunya. Lain kerja tak buat. Berani pergilah berdemo kat palestin. Jgn main cakap saja tapi kecut tak terkata. Sekurang2 nya PM dah tunjukkan pd dunia dia tak saja cakap tapi lakukan apa yg dikata. Mulia hatinya. Pok nek kau ada aji adi ada. Mat sapu ada. Ada mcm kapal adalah. Mcm lgesial adalah.

      Delete
  2. pork nik hanya berani pijak bendera Israel. DSN pijak kaki di bumi Gaza. So, pork nik, masih lagi nak kata DSN kafir kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaza gaza tak main la....Putrajaya okey!

      Delete
  3. wayang kulit UMNo tidak dapat menipu rakyat. Gimmik Pru pada saat terakhir hayat UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITU SAJA KA SKRIP YG HANG ADA NAK POS KAT SINI?...SKRIP PUAK HAMPEH MACAM HANG MEMANG DAH BOLEH AGAK DAH....GIMMIK TAK GIMMIK YG PASTI ORANG DAH BUAT
      PEMBANGKANG GIMMIK PRU MAHA LA HEBAT...TAPI SLPS MENANG PRU HABOOKKK PUN TARAK...SEMUA RAKYAT TERTIPU.....

      Delete
    2. mcm bodoh je anon 2.14 nie.. kesian btl pakatan yg akan berakhir di PRU nie tp malu pny pasal depa kata kat UMNO plak!!

      Delete
    3. macam sial je anon 2.14 ni,kesian aq tengok anjing2 pakatan.
      yg buat wayang kulit tu pakatan dan PASial,cerita pasal gaza bukan main lg tp pe haprak pun x buat.
      PM kita ni,dia x kelentong rakyat macam PASial n pakatan.
      dia berani ke gaza dan menolong umat islam disana,ni la namanya pemerintah.
      sekarang rakyat sendiri dah boleh berfikir,siapa islam dan siapa musuh islam.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
    4. Cuba kau kira berapa ramai sokong kau dan pok nek kau dan berapa ramai ug sokong DSN. Rasanua berkali ganda yg sokong DSN. Mungkin mata kau dibutakan hati kau digelapkan sampai tak pandai mengira tak dapat membezakan ramai dan sikitnya org yg menyokong kau.org benci sebab kau bersekongkol dgn kafir laknat yg nak musnahkan org islam. Semoga Allah akan balas setiap perbuatan kau dan konco2.

      Delete
  4. jual KY-Jelly lagi untung

    ReplyDelete
    Replies
    1. jual kat anwar mmg la untung, die beli stok 10 tahun pnya.

      Delete
  5. 2.14
    Kalau umno dah sampai akhir hayat ini bermak a kematian org melayu jugak. Tuhan bagi akal gunakan utk fikir masak masak, buat research betul2. Layak ke pr takeover putrajaya? Apa akan jadi pada melayu. Semua akan di control ole dap. Masa tu taula nasib anak2 ko kena bersaing scholaship tempat di universiti. Silap2 uitm pun utk semua. Lain la ko ckp mcm bagus ni sebab mo dah senang dan tak perluka tongkt. Bagaimana dgn org kampung di kelantan tgganu. Akan kurangla jadi nya graduan2 engineering dari neger2 tersebut sbab dah tak pakai kuota umno utk tolong org2 susah ni. Again, org melayu yg dah mendapat kemewaha. Mereka ni memang benci umno especially yg balik overseas belajar atas tajaan kerajaan dan berjawatan tinggi. Sebab mereka dah senang. It x matter siapa yg ada di putrajaya mereka dah tak pelukan tongkt. Yg lain2 melayu ni, camano????? Jgn jadi pak kadok sudaah menang sabung kmpung tergadai. Jgn ikut perasaan jgn imut orng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayu takkan hilang didunia. Cuma UMNo saja.

      Delete
    2. butoh ko la,6.10

      Delete
  6. Aku sokong...Puak PR poyo je semua ni..hahaha...ko rase la nnt bini ko diratah2...anak pompuan ko perut bulat sbelum nikah..anak laki ko jadi bapok..ini la akn belaku klu sokong PR...PR=Pemusnah Rakyat..PKR= Parti Kuat Romen..hahaha...melayu bodoh ko ni...xnk pkir mase dpn ank cucu..mentang2 la ko lahir2 da merdeka..xyah la nk jd balaci Cina babi semua tu...ko marah aku ke?klu ko marah mmg ko ni bodoh la jawapan nye...hahahahahaha...

    ReplyDelete
  7. Dalam parlimen tak berani kutuk amerika yang terang2 bagi senjata kepada israel untuk bunuh palestin. Tapi dah dekat PRU ni terpaksalah buat episod drama tamil kononya "care " tentang rakyat gaza. Sudahlah UMNO, kau tu dah hi hujung hayat. Demonstrasi anti israel pun buat kat kg baru bukan depan US embasi. pecah perut aku gelak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau drama sekali pun, Semua ketua PR tak jejak Palestin lagi bai..!!

      Delete
    2. JEJAK PALESTIN LAWATAN JE KOT...jangan jadi bebal sgt

      Delete
  8. Ya...UMNO berada dipenghujung hayat pada peringkat ini; dan akan terus mengalami transformasi dan evolusi di peringkat seterusnya. Demonstrasi tak penting(yg demo kecik tu buat syarat aje)...sbb ianya menyusah dan menyulitkan orangramai nanti. Yg penting bikin kerja...walk the talk.

    Nasib baik buat demonstrasi kecil2an....hang dah pecah perut. Kalau buat besar-besaran...hang kelua' aya' mata bedaghah...kelua' kot hidung, telinga...eeiii....toksah2. Nanti kata UMNO zalim plak....

    EVLee

    ReplyDelete
  9. PR lagi kuat main wayang... mula2 Pak Nik, Hj Hadi & Mat Sabu buat skrip mcm ni.. kalimah Allah blh utk bukan Islam... 2 minggu kemudian... Aisay, pengarah baru je tukar skrip.. skrip ni fresh from the oven... kalimah Allah utk org Islam saja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni kene tipu kat utsex malaya and tv3 suku...

      Delete
  10. Pork Nick AL NAJIS MUGHOLLAZAHJanuary 23, 2013 at 6:49 PM

    Aku pergi rumah urut aje.... He he he....

    Urut batin and B2B.

    Hidup Anwar! Hidup Al Juburi. Love you! Muah!

    Regards.
    Pork Nick AL NAJIS MUGHOLLAZAH

    ReplyDelete
  11. pok nik dan persatuannya takut mati katak kena peluru sesat,,

    ReplyDelete
  12. Lakonan....ko ingan dgn pg GAZA leh dpt undi ker...pas tu g tgk menantu la tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2....najib ngan israel kan kawn...sblm dia pegi..dia dah tpon dulu melalui apco...aku nak g gaza nie...ko jgn tembak2...nanti kena aku...sapaer nak byr kontrak ko.....harap dsai nak byr...hampas....lepas g gaza....kita lepak minum2 kat umah besan aku....begitulah ceritanya....tu sbb najib ngan rosmah berani pg....saty geng maaa....

      Delete
    2. Alhamdulillah tuan ngan besan sama taraf.. Harap2 tuan dikurniakan cucu yg lebih tinggi tarafnya.....'maaaa' tu bukankah kata2 yg sering cina gunakan...semoga tuan menerima hidayah dari Allah...wallahualam

      Delete
  13. MANA AL JUBURI ADA HATI NAK JADI PEMIMPIN KERJA AMAL APA YANG DILAKUKAN SELAMA INI BUKTIKANLAH KEPADA RAKYAT KALAU KAU BAGUS MANA KEBAIKKAN KAU TUNJUK CONTOH DIRI KAU DULU..

    ReplyDelete
  14. Jib, bila nak pergi Mongolia?

    ReplyDelete
  15. muka mcm menahan taik je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi...manisnya mulot...buat selalu la ye....

      Delete
  16. Nuar mane ada bran...Paul Wolfowitz mengamuk nanti... Habis kene tarik bajet PRU n bajet nak huru-harakan Malaysia... semua pakai duit tu

    ReplyDelete
  17. pok nik nak ke tandas pun kena pimpin, nak pegi gaza

    ReplyDelete
  18. Semua pihak baik dalam negara kita Malaysia dan juga pihak2 Luar Negara kita...
    Berpandangan sudut POSITIF lah berhubung Lawatan YAB DSN mewakili semua rakyat negara kita ni melawat ke GAZA Palestin.

    Usahlah kita pandang dari sudut NEGATIF...

    " BERSAMA MEMBINA NEGARA MALAYSIA NEGARA MAJU "

    INSYAALLAH...AMEEN...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!