AISEHMAN! APASAL RAMAI SANGAT CINA DATANG KE MAJLIS MCA DI PENANG?

Alamak aku takut nak pakai perkataan Penang la sekarang ni. yalah kan perkataan tu dah jadi hakmilik Cina Komunis BABI si Guan Eng kan? Tapi aku pakai gak la, peduli apa aku. Si Cina kaki burit ni nak buat apa kat aku pun ya tak?

Ni cerita dari blog Flying Kick yang kebetulan berada di Penang telah terjumpa satu majlis anjuran MCA di Penang, biasanya majlis MCA ni kurang dapat sambutan kan? Tetapi dek kerana Guan Eng semakin jadi babi, maka rakyat Penang dah mula tunjuk protes mereka ni, jom baca:

Agak-agak apa yang akan dikatakan oleh Lim Guan Eng atau paling tidak pun anjing-anjing penjilatnya yang berwajah Melayu dan mengaku beragama Islam apabila melihat lautan manusia bermata sepet yang berkumpul dalam sebuah majlis anjuran MCA, sebuah parti berteraskan kaum Cina yang asalnya merupakan sebuah persatuan saudagar-saudagar dan taukeh-taukeh lombong?

Atau paling tidak pun, apa komen yang akan diberikan oleh Tony Pua, kalau tidak pun Teresa Kok yang seringkali mengaitkan Presiden MCA, Chua Soi Lek sebagai 'rakan kongsi' senyap mereka apabila MEGA DINNER anjuran MCA Pulau Pinang mendapat sambutan yang cukup luas?

Adakah mereka akan menggunakan alasan kononnya UMNO telah membayar Cina-Cina itu untuk hadir? Atau Lim Guan Eng akan mengatakan, Cina-Cina Pulau Pinang itu semuanya kelaparan dan kebulur sehinggakan mereka tergamak datang untuk makan percuma?


Atau barangkali puak-puak PAS dan PKR akan mengatakan, UMNO dan MCA bekerjasama menyediakan bas, baju T, kain batik, kain pelikat, duit RM50 dan sebungkus minyak masak cap Dacing bagi memancing kedatangan Cina-Cina itu ke program berkenaan?

Bermula jam 7:00 malam tadi, MEGA DINNER anjuran MCA Negeri Pulau PInang telah berjaya mengumpulkan lebih 5000 orang hadirin ke majlis tersebut. Kesemua 500 meja telah penuh dan ditempah dari awal lagi. Majlis berlangsung di Han Chiang.

Dan menariknya, kedatangan mereka bukanlah bermotifkan makan malam yang perlu dibayar itu. Sebaliknya untuk meluahkan kemarahan, ketidakpuasan hati dan kebencian terhadap pentadbiran Lim Guan Eng di Pulau Pinang yang menurut mereka, lebih banyak cakap daripada bekerja.



Apa yang puak-puak Pakatan nak dalihkan lagi? Selama ini mereka kerapkali mendabik dada, kononnya undi dan sokongan Cina SEMUANYA dah berpihak kepada DAP dan Pakatan Rakyat. Indikasi yang ditunjukkan di Pulau Pinang yang merupakan negeri yang cuba dijadikan harta pusaka oleh Lim Guan Eng, terutama dengan dasar-dasar kebenciannya terhadap Melayu dan Islam, nampaknya boleh membuatkan pecacai-pecacai Pakatan menepuk dahi kalau tidak pun, jolok buntut sendiri dan kemudian cium dengan mata terpejam renik!!!!

GUANG ENG BABI! LU JANGAN CONFIDENT BOLEH MENANG KAT PENANG BRADER! LU TENGOK INI GAMBAR! LEBIH BAIK LU LARI BALIK MELAKA LA CELAKA PUNYA ORANG!

29 Responses to "AISEHMAN! APASAL RAMAI SANGAT CINA DATANG KE MAJLIS MCA DI PENANG?"

  1. PKR memang buat aku naik stim dengan neelofa. Memang aku tak tahan dengan PKR.

    ReplyDelete
  2. wow ada dua butir motor and 4 butir basikal

    ReplyDelete
  3. ini semua mamak penang yg menyamar cina..kalu mamak padukang boleh menyamar melayu..xkan x boleh menyamar cina..mamak mng cilanat...

    ReplyDelete
  4. bersedialah guan eng dap akan berkubur lepas pru13 nanti.

    ReplyDelete
  5. guan eng hari kejatuhan kau sudah ketara nampak sekarang ini, aku harap baik kau jgn nak buat hal lagi silap hari bulan undi ytak dapat terajang yg kau dapat.

    ReplyDelete
  6. MESTI GUAN ENG DGN ANWAR TAK DAPAT NAK TIDUR MLM SEBAB ZAMAN KEJATUHAN MEREKA INI DAH KETARA NAMPAK SANGAT YG RAKYAT PENANG DAH TAK BLH DIPERBODHKAN LAGI.

    ReplyDelete
  7. Orang cina akan lebih beradap dengan bn. Dap menjadikan mereka lebih biadap. Lu pikirla sendiri.....

    ReplyDelete
  8. Sama-sama pakat hantar balik Tokong Lim ke Melaka.... atau buang saja ke laut...

    ReplyDelete
  9. Perasan tak Tokong Segala Tokong Lim Guan Eng ni guna taktik siapa pasal penggunaan nama "PENANG"? Jangan lupa tau, dekat Indonesia ada usahawan dah declare nama "KOPITIAM" perlu mendapat kelulusan dari pihaknya hehehehe Kantoi lagi satu hal. Pastu Ngeh or Ngah ada saham Old Town Kopitiam. Agak2nya dari siapa Tokong Segala Tokong Lim Guan Eng ni dapat idea? Sedangkan gelaran Tokong itu sendiri dari TKM2 Mansor yg beri gelaran hehehehe....Halo Mansor cikibom cikibom lu ada beranikah jawab hal ni?

    ReplyDelete
  10. aiseyman...pas yg d0k pecat nasha tp umn000 plak yg d0k mr0yan mcm 0rg gila...kahkah umn00 da nyayukkkk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yuppp memang UMNO dah nyanyuk sebab pertahankan Ustaz Nasha yang lebih mementingkan kesatuan Ummah dan Islam dari parti. So ada masalah?

      Delete
  11. Kesian Parti PAS ni...sebabnya :-
    Ada kata PAS sama erti Parti Anak Syaitan.
    Ada kata PAS sama erti Parti Angkatan Syaitan.
    Ada kata PAS sama erti Parti Angkatan Sundal.
    Ada kata PAS sama erti Parti Anjing Suruhan.
    Ada kata PAS punya Ulamak Terompah.
    Ada kata PAS punya Ulamak Syaitan Bisu.
    Ada kata PAS punya Pemimpin Burit-buritan.
    Apa-apa pun itulah nasib Parti PAS berkat doa yang dipohon untuk menjahanamkan orang lain tapi sebaliknya berlaku.
    Ada kata Pengikut PAS ni Buta Mata dan Buta Hati.
    Biasanya orang macam Nik Aziz akan panjang umur tapi sia-sia hidupnya kerana semakin daya ingatannya. Kata orang tua-tua saja.

    ReplyDelete
  12. SIAPA PR? Try jawab hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. or Apa ITU PR???

      Delete
    2. BUDAK TADIKA: Cikgu apa itu PR Cikgu?
      Cikgu Anwar: ???

      Delete
  13. kantoi......siap ade cabutan hadiah..kakaakakakakakaka......ade basikal.....ade motosikal......ade tv plasma.......ade iphone5........ade samsung galaxy s3.....ade free ang pow......ade free makan............mungkin ade free ah moi jugak.....kakakakakakaka......aku pon nak pijugak la tu macam......kakakakakakakaka.....walaupon aku melayu.....kakakakakakakakaka....bile umngok nak buat jamuan cam tuh........kakakakakakaka......free beras tepung gula pon aku sapu jugak...........kakakakaakaka.....tu wang rakyat.........


    Program Pakatan Rakyat apa pun talak.....kakakakaka....tapi ramai jugak hadir.....kakakakaka.......nak derma lagi kadang-kadang..........tapi aku suka dan rela...........kakaka.......sebab aku benci UMNO sampai kiamat....PUIIIIII UMNO PUKIMAK CIPAI PUNDEK CUNNIT .......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kering idea ke pencacai tahi hehehehe

      Delete
    2. Minta tanya ape maksud pandykutty.

      Delete
    3. Aiyooooo Aneh, pandy kutty pon tak tau ke? Tanya Madey la.

      Pandy = Babi

      Kutty = Anak

      Pandy Kutty samalah Anak Babi. Paham?

      Delete
    4. Paham pencacai tahi hahahaha...

      Delete
    5. Thambi babi.Kau ni mesti si jubor yg
      menyamar jadi babi kan.

      Delete
  14. artikel yg sedikit bodoh boleh terkeluar. Korang tak tau cara cina berpolitik. mereka walau berbeza parti, tapi tetap mesra antara satu sama lain, lebih2 lagi majlis mcm ni yg menawarkan rezeki free. Lebih separuh yg datang tu adalah penyokong DAP. korang tak caya kan? Tapi itulah hakikatnya, mereka bersatu hati, lebih2 lagi ugutan bakar bible tu sebenarnya menakutkan mereka, maka walau dia ahil MCA, undian tetap kpd DAP, demi utk menyelamatkan kepentingan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai member Cina aku pon dah x boleh tahan perangai PR dah.......Dorang akan undi BN PRU nanti

      Delete
  15. Alo Parpu Mamak, jgn asyik nak mengelirukan Melayu......pada org Cina MCA....DAP...Gerakan....tidak ada perbezaan.
    Org Melayu sejak dahulu kala sudah tahu perangai dan sifat cina......masaalahnya ramai Melayu yg sudah tidak berjiwa Melayu lagi.
    Masaalah yg lebih besar kpd Melayu adalah kaum yg jelas bukan Melayu yg telah diMelayukan olih UMNO yg akan menjadi gunting dlm lipatan......ingat sejarah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi besar masalah Melayu yang tidak mahu mengaku Melayu....hmmmm siapalah tu agaknya hehehe...

      Delete
    2. Anon 8:02am: yg PR dok buat tu apa menda..?? Yg melayu PAS tu sanggup lilit bendera DAP kt badan tu amenda..? Kononnyer bersatu hati la... Kononnyer cina DAP syg pas la... Heyyyy kamon la, melayu PAS ngan melayu PKR diperbodohkan terang²... Bila cina dap berucap, yg melayu pas siap jerit takbirrrrrr..... Tu lg teruk tuh.... Aku naik malu la ngan perangai mcm tuh.....

      Delete
    3. Tambi 6.32am. ada lah dilahirkan dengan campuran 4 bangsa, melayu,cina,india,bengali ,emaknya telah terlajak dengan mereka (enjoy) tambi pun lahir ke dunia ini dengan rupa hitam puteh ,sebab itu tambi sangat marah dengan mamak, sebab mamak tak join enjoy dengan .emaknya.

      Delete
  16. UMUM la tarik pilihanraya kalau confident sangat? Tak de telur ke UMNO?

    ReplyDelete
  17. Jangan lah kita lupa seburuk-buruk pihak yang kita benci,pasti ada kebaikan mereka juga..dan sebaik-baik pihak yang kita sanjungi,tak kan lepas dari keburukan juga..kita manusia dan hamba allah..allah juga meminta kita untuk bersikap adill dalam segala hal.Kita bukan saksi pada kejadian dan apakah hak kita untuk berpihak kepada sesuatu tanpa sebarang bukti..dan tak mustahil juga apabila kebencian bermaharajalela dalam diri,walau apa bukti yang datang sekali pun pasti akan kita ragui..siapakah yang benar dalam hidup ini?? Bersederhana lah... Bagaiman dengan kisah musa dan firaun"Cuba kita renungkan,sebaik baik diri kita yang kita rasa kan betul-betul beriman kepada allah,adakah kita sebaik dan semulia nabi Musa alaihisalam???Dan sejahat-jahat orang yang kita benci pula,adakah mereka itu sejahat Firaun atau adakah manusia yang lebih jahat dari Firaun yang mengaku diri nya tuhan.Namun apakah perintah allah kepada Musa alaihisalam untuk berhadapan dengan Firaun..LEMAH LEMBUT.Tapi bagaimanakah dengan diri kita yang mengaku sebagai hamba allah yang lemah???20:43. PERGILAH kamu berdua kepada Firaun; sesungguhnya dia melampaui batas.20:44. Namun begitu, UCAPKANLAH dengan lemah lembut kepadanya; mudah-mudahan dia mengingati, atau dia takut. "5:8. WAHAI ORANG-ORANG YANG PERCAYA, JADILAH kamu orang-orang yang menegakkan di hadapan ALLAH, saksi-saksi untuk keadilan. JANGANLAH kebencian pada kaum mendesak kamu untuk tidak berlaku adil; BERLAKUADILLAH, itu lebih dekat dengan takwa. Dan TAKUTILAH ALLAH; sesungguhnya ALLAH menyedari apa yang kamu buat.
    16:125. SERULAH ke jalan Pemelihara kamu dengan kebijaksanaan dan teguran yang baik, dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang lebih baik. Sesungguhnya Pemelihara kamu, Dia sangat mengetahui orang-orang yang sesat daripada jalan-Nya, dan Dia sangat mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

    16:126. Dan jika kamu membalas, balaslah dengan yang serupa apa yang kamu ditimpa, dan sesungguhnya jika kamu bersabar, ia yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar.
    hamzah12hasan@gmail.com

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!