PANAS WEI! HARI INI GUAN ENG DAH BUKTIKAN DIA BODOH MENGALAHKAN BABI!

Aku panggil bodoh kang, marah pulak si bapa kepada peraba nenen ni kang, tapi memang bodoh la dia ni, asyik dok guna isu basi lama yang orang dah lupakan dah. Korang tengok la si Khalifah DAP kesayangan PAS ni keluarkan statement guna pala lutut punya.

Apa punya bodoh la kau ni Guan Eng, memang la zaman Tun Dol dulu macam-macam dia janji, tapi apa pun tak jadi, sebab tu 2008 UMNO dan BN jadi teruk, sekarangt ni wahai bapak racist si Guan Eng, Najib menepati apa yang dijanjinya.

Kau tau tak Guan Eng bodoh, kat KL ni dah merata tempat projek MRT berjalan, dulu zaman Tun Dol dia cakap tapi tak jalan, tapi zaman Najib dia cakap dia dah buat pun. Tak lama lagi semua rakyat di sekitar Lembah Kelang ni akan menikmati kemudahan MRT.

Sebab itu Janji Ditepati Najib bukan kosang beb, memang ada kebenarannya. Malu la seorang CM boleh cakap macam ni, kalau Najib janji confirm dia akan buat. Kalau dia tak cakap pun dia akan buat punya. Itu Najib beb, he is the man of his word. Bukan nak bodek tapi ini hakikatnya.

Kat KL ni orang sampai membantah tak nak MRT lalu kat rumah depa, aku pun tak faham jenis depa ni, tak buat marah, bila buat pun marah. Apa yang depa nak pun aku tak tau. Tapi yang pasti Guan Eng dah buktikan yang dia memang bodoh mengalahkan babi hari ini.

Baik lu resign la Guan Eng! Kasi bikin malu sama bangsa Cina je la lu ni! Cisss

Toksah dok jaja cerita zaman Tun Dol lagi la, 2008 aku pun marah kat dia dan ramai ahli UMNO marah kat dia, cerita semua dah tahu. Sekarang orang happy dengan pentadbiran Najib walau dia tak sempurna. Biasa la manusia kan. Tapi dia memang sedang memperbetulkan apa yang telah dirosakkan rejim nan lalu..faham ka Guan Eng?

28 Responses to "PANAS WEI! HARI INI GUAN ENG DAH BUKTIKAN DIA BODOH MENGALAHKAN BABI! "

  1. Janji syaitan spt umno harbi tidak boleh dipercayai..semua janji pasal nak membodek rakyat penang..umno harbi tertekan kerana umno tiada harapan di penang..melayu umno penang juga bodoh spt babi kerana menangkat mamak paria mic jadi ketua pemuda.umno harbi hanyalah dihuni oleh mamak2 celaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg janji syaitan adalah dap anjing yg mmg x boleh x pecayai....smua janji dap anjing lah yg nak membodek rakyat penang....dap harbi la yg tertekan kerana rakyat sudah mula menyampah dengan pimpinan dap anjing yg harabi...aku rasa yg tiada harapan kat penang ialah dap anjing..dan melayu mcm ko nie la yg bodoh seperti babi kerana menyokong dap anjing.....bodoh punyer manusia lain kali bercakap guna otak bukan guna kepala lutut....bodoh!!!

      Delete
    2. oh macam tu ke janji umno tidak boleh dipercayai tetapi janji DAP cina boleh pulak dipercayai ye..melayu murtad betul ko nie..

      Delete
    3. LGE ni sbnrnya dah tertekan sgt da..sebab byk janji dia pada rakyat pinag tak tertunai,PM plak janji nak buat pmbangunan kat Pinang kalau BN menang cnfirm2 la LGE baran sbab dia tahu bila PM jnji dia akan tepati...xpyh nak samakan pimpinan dahulu dgn sekrang..dulu Pak Lah,ni Najib mcm owner blog ni ckp man of is word,bkti nya byk suda janji2 yg PM buat mula dilaksanakan...kau xpyh ckp byk la LGE,kau dah nak berkubur dah PRU ni...

      Delete
    4. Anon 3.05pm anjing!! Aku anggap kau tak lepas kulup lagi agaknya..kau tau kulup tu kulit yang menutup kepala kotey kau.. Kalau kau dari baka Melayu yang memang bangsat malas belajar, fail dan tak tahu sejarah, takpa aku tak marah sama kau. Kau tak perlu baca sejarah apa-apa pun, kau dengar Tokong kau Guan Eng dan Dewa Anu 2-way kau tu. Kau boleh dapat segala sejarah politik dari mereka berdua, kau telah bulat-bulat..no question.

      Kau amek cermin, kau tengok muka kau...Agak-agak kalau Malaysia tak merdeka 1957, orang Melayu tidak diberikan kuasa menentukan masa depan mereka, UMNO tidak menunaikan tanggungjawab membela orang Melayu, UMNO menipu, merompak orang Melayu dan rakyat, Kepimpinan dahulu tidak menepati janji....Kau rasa bapak kau gimana gamaknya, keadaan kau gimana gamaknya, bini kau gimana gamaknya....Aku tak tau nak gambarkan kau yang sebenarnyer, kecuali kalau kau memang bangsat sejak dari bapak kau lagi, tidak pernah terkeluar dari kepompong penjajahan. Sekarang otak kau bukan sahaja dijajah oleh Nuar 2way, tapi dicandukan sekali.

      Kau agak-agak Melayu boleh buat kereta tak?? Boleh jadi astronaut tak?? Kau tau astronaut?? Haaa yang naik angkasa lepas tu!!! cerdik pun kau!!
      Melayu maju tak sekarang? Walau pun maju kita masih perlu berjuang suapaya bila berdiri kitaa sama tinggi dengan orang lain tapi kita tak mau duduk rendah supaya orang lain boleh pijak kepala kita.

      Aku minta maaf berkasar dengan kau. Pendekatan aku cuma mudah. Pemimpin DAP, PKR dan PAS adalah ahli politik, mereka cuma berfikir tentang mendapatkan kuasa. Pemimpin Kerajaan berfikir dan merancang untuk memakmurkan negara kerana kuasa telah diamanahkan kepada mereka sejak merdeka lagi. Guan Eng, Anuwar tidak mahu kamu berfikir tentang kemakmuran dan kesejahteraan negara dan keturunan kamu. Jika kamu mampu berfikiran begitu, sudah tentu kamu bukan pengikut mereka.

      Delete
  2. Kalau najib kalah Mahyudin menjadi PM adakan mereka tak perlu tunai janji??????
    Pentadbiran dari kerajaan yang sama tapi tak boleh tunaikan janji so in dikatakan janji dicapati.
    bodoh tak bole diajar ..... tak minum beer lagi ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg bodoh x boleh d ajar adalah pencacai2 mcm ko nie hashim ....duit brim najib bg ko sapu jugak kan??????aku rasa pencacai2 mcm ko nie la yg laju ambik duit brim tu...jd x payah la kata janji d capati kan....yg janji d capatikan adalah pakatan harami berjanji mcm2 tp haram sampai ke sudah x tunaikan ko tengok d selangor sampai skrng ibu2 tunggal x dapat apa yg d janjikan kerajaan pakatan harami d selangor negeri berkebajikan konon beli bas mewah boleh tp janji x boleh d tunaikan memalukan itu baru bab elaun ibu tunggal belum lg yg lain2... aku rasa yg minum beer nie ko bukan nyer parpu bercakap pun mcm keling mabuk...inilah pencacai2 pakatan harami bodoh bertingkat tingkat.....

      Delete
    2. hashim bercerita seolah pakatan ada membuat sesuatu yang membanggakan dan berfaedah utk negara..janji pakatan nak2 sia anuar tolong la merosakkan negara sahaja

      Delete
    3. apa pnya bodoh la kau ni...dulu pn anwar janji kalau dia PR mnang isu kg buah pala akan slesai...tp lepas tu apa yg jadi??selesai dgn perkmpungan tersebut dirobohkan..knp anwar tak tunaikan janji dia,sebab dia MUNAFIK!setiap ketua ni ada cara dia yg tersendiri utk mnawan hati rakyat..apa lah bdoh sgt kau ni..bangang nyer tak habis2..bahlol!

      Delete
  3. Hashim pukimak, kita bila salah kita mengaku, korang ketua korang dok tutuh jubo dan zina korang cover....itu la bezanya kalau kau faham...

    ReplyDelete
  4. salam..tolong linkkan blog saya dengan blog house PK yang hebat ni ye.. http://sangkakalajari9.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Mamuu oh mamuuu hang memang bodoh piang punya mamak umgok ni.ada ke dia kata yang tahu kita dah salah kita mengaku tapi yang kena jubur tu bukan antatuya ke salain jubur umgok tahu apa

    ReplyDelete
  6. JANJI DICAPATI..NAJIB SHIALL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji geli depan atau belakang,Nuar aljuburit

      Delete
  7. nanti bila buat LGE nak kasi tanah macam kat selangor tu...berani ke LGE buat akujanji akan sediakan tanah untuk laluan monorel?

    ReplyDelete
  8. Aku paling benci melayu pukimak yang suka menjilat bontot Cina tak berbasuh. Lebih2 lagi bila Cina sial tu adalah dari kalangan DAP. Melayu macam ni wajib dihapuskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun sama, terlalu sedih melihat kebangsatan bangsa sendiri..tak habis habis diperhambakan oleh kaum keparat, kafir pulak. Kita sudah banyak masaalah sosial. Anak dara disundalkan oleh mereka, ikut awang hitam, mat Lombok, jadi simpanan pariah dan chenky, penelan syabu dan macam-macam, tak masuk lagi sepak terajang mak bapak. Kalau ada cara yang halal boleh pancung mereka ni semua, aku dan kerabat aku orang pertama lapur diri. Sebab keturunan dan baka gampang ni tak layak berpijak pun dialam Melayu ni.

      Delete
  9. Nak keluar dari tajuk sekejap. Siapa ini sakmongkol? Saya dengar dia ini hanya tukang cebok pantat lks. Betul?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita sakmongkol ni begini..Dia dulu orang kerajaan juga. Keturunan asal pencacai taik sekitar port Weld zaman 20an kepada tokey-tokey candu disana. Berkat moyang yang berjuang dan menyokong kemerdekaan dapatlah cucu menikmati kesejahteraan dan menjadi agak dikenali.

      Tetapi nafsu serakah tidak dapat dilawan. Bila bangkit kembali keturunan tokey candu dari Melaka dan menawarkan imbuhan yang lebih, saka dalam darah sakmongkol menggelegak dan dia kembali mewarisi DNA pencacai taik DAP. Inilah profession terakhir dia.

      Delete
  10. si guan eng nie masalah dia adalah dia terbakar hati semenjak port penang dirampas darinya..
    serta terdapat ura-ura menyatakan penang akan diambil alih umno..
    so dia mulalah mereka cerita dan mengungkit kejadian dan janji2 silam yang tidak ditepati

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup mmg betul pun,tu la puncanye.
      guan eng jd lg sial sbb peneng port dia dirampas,pastu mendapat berita yg dia bakal kalah PRU ni dan UMNO bakal mengambil alih peneng.
      nk mendapatkan perhatian rakyat maka mula la dia buat cerita,dia unkgkit cerita2 lama yg x ditepati.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahdui yg hipokrit

      Delete
  11. elok pun penang jatuh pada tanggan umno gua eng tak boleh dipercayae penting diri...

    ReplyDelete
  12. guan eng mmg tak guna pun dia buat malaysia ni macam bapak dia pnya...

    ReplyDelete
  13. Guan eng boleh blk melaka la..

    Menyibuk jer kat penang tuh..

    ReplyDelete
  14. Janji la apa pun...sebenarnya kata2 najib tu bukan janji ttp adalah kegagalan pihak BN membinanya sewaktu pemerintahan di ppinang.
    Nasi sudah jadi bubur. Jgn harap BN menang lagi di PPinang. Buang masa aja.

    ReplyDelete
  15. Janji UMNO tu hanyalah gimmik. Rakyat penang bukan bodoh. Tak yah la UMNO meroyan nak dapat penangbalik. Kalau nak buant dah lama buat, Ni dok ugut rakyat supaya undi parti taik UMNo ni. lagilah orang meluat

    ReplyDelete
  16. Hello Guan Eng @ Rainbow @ Cik P kenapa kau bodoh sangat haaa..PM kata kalau BN menang . memang dahulu Pak Lah ada janji yang sama tetapi apabila rakyat undi DAP maknanya mereka tak mahu projek dibatalkan lah . lain lah kalau kerja sudah mula akan diteruskan seperti jambatan kedua . yang belum mula lojiklah dihentikan. kau bodoh buat lah untuk P.Pinang. apa pun tak buat hayuun telor dengan Rainbow/Cip P saja.. jual tanah kepentingan rakyat, rasuah, menganiayai orang Melayu.Satu kerajaan yang baik menjaga kebajikan semua rakyat bukan berpihak2.

    ReplyDelete
  17. guan eng ni bodoh macam babi ..... er macam babi hutan da!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!