PANAS WEI! AKHIRNYA MAZLAN SEDAR YANG DIA MEMANG SEEKOR ANJING KURAP YANG HINA!


‘Selamatkan Felda Dari Fitnah’- Atas semangat itulah Presiden Anak, Mazlan Aliman bersama hampir 250 peserta Kembara Oren peringkat negeri Terengganu bersama 80 kenderaan dihalang memasuki Felda Selasih di Besut.

Sebelum itu, ‘kembara fitnah’ peringkat negeri Perak awal November lalu ke Felda Lasah di Sungai Siput terpaksa dibatalkan kerana tidak mendapat sambutan. Di Felda Ijok dan Felda Tengi, konvoi berkenaan dihalang masuk ke kawasan penempatan Felda oleh warga peneroka.

Pada 7 Disember lalu, Mazlan Aliman terpaksa ‘menangis’ sekali lagi kerana kembara yang membawa risalah fitnah dan ucapan dusta ditolak oleh warga Felda Selasih.

Setelah gagal memperbodohkan orang Felda, rombongan yang didalangi pemimpin Pas dan Pakatan Rakyat itu tiada pilihan lain melainkan menuduh warga Felda sebagai tidak bertamadun, ‘kampung’ dan ‘golongan hutan’ serta menjadikan UMNO sebagai sasaran.

Memang Sah!!! Mazlan Aliman datang untuk buat fitnah. Disebabkan tidak berjaya menabur ‘fitnah-fitnah besar’, AJK Pas Pusat itu meninggalkan ‘fitnah-fitnah kecil’ dengan menuduh UMNO mempergunakan penduduk yang 90 peratus remaja berusia 13 hingga 16 tahun?


Anak bersikap kurang ajar menunding jari mengugut Warga Felda

Kejadian kira-kira pukul 5.30 petang itu menjadi sedikit tegang apabila konvoi berkenaan bertegas untuk memasuki kawasan Felda itu walaupun dihalang oleh warga peneroka dan diselang-seli dengan laungan seperti ‘Hidup Felda’ dan ‘ Tolak Fitnah’.

Konvoi itu turut membuat ‘auta’ dengan alasan mahu solat Asar di Felda Selasih. Solat dijadikan alasan untuk menghalalkan mereka menabur fitnah. Islamnya Pas! Mazlan Aliman jangan fikir orang Felda bodoh!

Malah, ada juga individu yang mempin konvoi berkenaan bersikap kasar, kurang ajar dan mahu bergaduh dengan penduduk setempat.

Solat Asar pukul berapa? Terdapat banyak masjid dan surau sepanjang perjalanan untuk singgah solat Asar, kenapa Masjid Felda Selasih yang begitu jauh dipilih untuk solat Asar? Barangkali Anak dan Pas lebih pentingkan agenda tabur fitnah berbanding Solat?

Turut serta dalam rombongan adalah Pengerusi Anak Terengganu yang juga Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Besut, Salahuddin Ayob dan Pengarah Majlis Tindakan Dun Jabi, Dr Azman Ibrahim.
Sebelum itu, konvoi berkenaan yang singgah di Felda Kerteh II, Felda Jerangau dan Felda Bukit Bading disambut dingin oleh penduduk yang kebanyakkan mereka bukan warga Felda.

Episod malang itu bukan salah UMNO seperti yang didakwa sebaliknya rakyat sudah dapat menghidu ‘tembelang’ penipuan pemimpin Pas.

Sebenarnya, yang perlu diselamatkan ialah Pas daripada terus menjadi ‘kuda tua’ kepada DAP dan PKR!

Sumber: Terengganu Today

61 Responses to "PANAS WEI! AKHIRNYA MAZLAN SEDAR YANG DIA MEMANG SEEKOR ANJING KURAP YANG HINA!"

  1. Bukan puak mereka ni solat atas jalan, tepi jalan, dalam semak pun boleh ke?? Kenapa nak cari mesjid pulak... alasan haram jadah punye ANAK....!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanglah anak haram Judah

      Delete
    2. judah mana pulok tuh!

      Delete
    3. Wakakakakaka.... tulis pun dah tak reti puak pencacai haprak fuckatan ni. Dah panas hati ke??? Kah kah kah kah kah

      Delete
    4. bodoh.. da tuan rumah tak bg masuk.. nk masuk jugak.. owh lupe.. mereka bkn perjuangkan islam da, bkn perjuangkan hukum hudud da mereka nk buat kebajikan..
      baiknye mereka perjuangkan hak ladang rakyat di kelantan, hak ahli kohilal yg lebor pelaburannye, hak rakyat selangor yg gagal dpt air percuma dan mcm2 yg berkaitan dgn pemerintahan PR

      Delete
  2. Mcari alasan agama utk raih simpati org ramai. Bila org x suka mulalah tadah tangan minta pertolongan Allah. Kononnya mrklah saje yg Islam di dunia ni. Prrangai mcm harm jadah puak munafik PAS ni.

    ReplyDelete
  3. memang tidak dapat dinafikan di selangor pun orang nak nikah dimasjid boleh pulak tok kadi cakap tak boleh..
    tau kenapa semata kerana PAS ada ceramah dorang setiap hari...
    PAS dah jadikan MASJID tempat dorang nak menabur fitnah dan mengajar agar berdoa keburukan org..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu kira ok la tara sembahyang punya orang..........kih kih kih BOLOH NYA OLANH!

      Delete
    2. bodoh puak2 PKR ni tak berenti nk kencing org, tapi diaorang ni terpaksa sebab dh makan hasil lendir aljuburi....

      Delete
    3. tu la perangai PASial,jadikan masjid tuk sebarkan politik mereka.
      menggunakan masjid tuk hal dunia,sebarkan ajaran sesat.
      sedangkan masjid tu bkn tmpt tuk bercerita hal politik or hal dunia,tu tmpt ibadat.
      nik ajiz ingat dia hebat,semua dia buat boleh je.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
    4. btl apa yg kejora malam katakan itu sesetengah masjid di selangor asyik ceramah PAS aje, buat org susah nak sembahyang pun, kekadang azan isyak pun berkumandang pukul 9.00 . sepatutnya jadikan masjid tempat beribadat bukannya tempat kutuk mengutuk politik yg kotor.

      Delete
  4. mazlan ni memang mangkok hayun, dulu belajar bodoh, kalau dengar kata tak pe jugak..geran kebun dapat, geran suku ekar tapak rumah dapat, lagi lu nak bising, buat malu org felda, kalau lu turun air tawar, memang gua baling batu...

    ReplyDelete
  5. sembahyanmg bawah pokok seperti nik ajis lagi baik, boleh ke mereka sembahyang dalam masjid,,.. bukan ke mereka kata masjid dan surau dibuat oleh UMNO .. UMNO kan kafir... lupa ke ANAK ...?

    ReplyDelete
  6. yang kutuk2 ANAK kat atas semuanya banganggg mcm lembu..org datang nak bgtau yg kauorg nnt akan kena JUAL..kena perbodoh dgn pemimpin2 UBN yg x berapa nak cerdik ttp belagak pandai...saham felda apa dh jadi skrg...jgn menang sorak kampung tergadai bro...dgrlah pendapat dgn fikiran yg terbuka..bukannya dgn mulut yg ternganga....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Relek u... Anuar ajen USA. Dap anti islam.. Pas lebih takut pada pkr/dap,, u tak suka negaraku aman u berambus pigi indon..

      Delete
    2. anon 7:52! nko ni satu lagi bengong ameno....serupa pengarang utusek meloya je! memang lembu lagi pandai dr nko lah. nko lah contoh jahil murakap! ptui.

      Delete
    3. anon7:21 u tu kurap nuar biul nak mampos tuuuuuiiii

      Delete
    4. Nie baru konpem Presiden ANAK Haram

      Delete
    5. FELDA merupakan hasil dan cetusan idea Tun Abdul Razak,dan tak dapat dinafikan hmpir seluruh warga FELDA amat betrma kasih kpd kerajaan dan mreka mnyokong UMNO/BN..secara logiknya,cuba ko fikir xkn Najib nak smbelih tngkuk sndri dgn mnipu rakyat FELDA..Penyenarian FELDA dalam bursa saham satu langkah yg bijak diambil oleh kerajaan,malah mnguntungkan...pasal harga saham plak tak perlu nak risau sebab myak sawit antra komoditi utama dalam dunia ni,ko phm x??yg mna permintaan trhdap myk sawit akn sntiaa mningkat dan brtrsan..cuba la pkir pakai otak skit,jgn pakai otak utk dgr ceramah anwar yg mmg kaki pmbhong..

      Delete
    6. Haha... Bimbang hal felda.. Konon nk jd pembela.. Buleh mu cerita pasal ladang rakyat kat aku? Stakat mana ia bermanfaat kpd rakyat?Apa pula sumbangan menaik taraf hidup Golongan tak bertanah? Semuanya musti guna nama rakyat.. Manfaat kpd rakyat?

      Delete
  7. pukimak betul lah mamak hitam legam zainuddin maidin, apabila tanpa segan2 menghentam BJ Habibie! Pukimak maidin ni tak tahu ker yg hubungan Msia-Indonesia sedia panas! kenapa perlu membuat artikel yg mengeruhkan lagi hubungan Msia-Indonesia? Dia tak der kluarga yg kerja @ blajar kat sana moleh lah ckp mcm tu! Pernah kah dia terfikir yg keselamatan plajar2 kita d Indonesia akan terancam kalau hubungan ini bertambah panas!!!???

    Pukimak punya mamak! Kalo terjadi apa2 kat plajar2 Msia d Indonesia, tangkap! hukum gantung mamak maidin pukimak ni!! Kalo dah mamak tu! sampai bila2 pun tetap berfikiran seperti si Kitul penghancur negara ni!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia mamak tua...bukan pariah....dia tersilap tu....boleh dipertimbang antar balik ke india..

      Delete
    2. Hubungan yg panas bukan antara kerajaan dgn kerajaan.. Ttp ada segolongan manusia mengapi apikan perasaan rakyat..

      Delete
    3. hurgghh mamat indon, tau pulak marah, yg korang pijak , bakar jalur gemilang dan baling taik apa hal? takkan usik sikit dah panas.itu baru sorang dari 23 juta.

      Delete
  8. http://www.erapasca.com/2012/12/pecah-berita-video-pendedahan-ekslusif.html


    waduh pak ini berita panas banget ne, kenapa sih bapak najib diam aja mulut dia ya, ternyata ini kasus bisa bikin pak najib terkencing dalam celana dia ya, teman saya bilang saat ini bapak najib dan isteri dia ibu rosama gak bisa tidor ya. kasian ya malaisia punya presiden terkait kasus pembunuhan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak najib lagi anteng turunya lagi ketawa gumbira lagi mana bisa mau susah hati hahahaha

      Delete
    2. hoi indon chelop dan indon tak chelop!

      Lu mai ini negara mau chari makan....itu saja objektif kamu....betul?

      Lu pegang itu objektif sahaja...tiada lain....dapat kemewahan lu antar balik indon ke lurah ka....kabupaten ka....dusun ka....itu semua ok bagi kita tau!

      Jadi lu jangan susah pikir lain mau pon politik di tanah melayu ini...

      Lu tengok kondisi negeri lu pon sudah jelas....lu pikir2 la bila ada waktu senang dan tenang!

      Delete
  9. http://blog.marhaen.info/laman-utama/1-artikelmarhaen/2700-deepak-nasib-28-juta-atau-laki-bini

    waduh panas lagi ya ini berita . ternyata bapak dipak itu masih punya telor ketimbang folower goblok setan amno ya. teman ku bilang orang keling berani banget ya la3wan sama bapak najib yang kata dia lagi udah gak ada telor. kalo orang malay mau makan roti canei jangan dibilang roti najib kata dia lagi, ngakak saya dengar kisah ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi cibai indon anjing,berambuslah....

      Delete
    2. indon ni offer kat nuar je....boleh dibentuk jadi timbalan imam mehdi...

      Delete
  10. http://greenboc.blogspot.com/2012/12/bergambar-najib-penipu-jeritan-peserta.html


    bapAK NAjib juga dibilang pembohong ya oleh orang keling. menurut teman sya lagi orang keling itu datang dia dari india bukan lahir di malaisia kata dia lagi. kerna orang keling itu dulu udah dijanjikan oleh pemerintah maaisia untuk memvoting partai setan amno tapi janji itu gak dilangsaikan oleh bapak najib. waduh pak ini kasus berat banget ini ya.

    ReplyDelete
  11. http://gigitankerengga.blogspot.com/2012/12/sumpah-laknat-mula-makan-tuan.html

    dia juga bilang bapak najib udah dimakan sumpah lahanat , kerna itu saat ini bapak najib udah dilaknati oleh sumpah dia sendiri. aduh pak, kemana bapak najib mau lari ya. ke indo aja pak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat indo tu puki je yang banyak....kalo di malaysia jalannya berlobang2 dan kalo di indon lobangnya berjalan jalan.....

      Delete
    2. babi indon pukimak... berapa anwar bayar ko utk jilat lubang jubur dia ha!!!!!!!!!!

      Delete
  12. Ltak link mintak nyawa ker...kesian la dulu nama gah skang dah x bermaya hehehe mcm ceramah gakla xder saper nk dtg dgr lg

    ReplyDelete
  13. SYABAS kepada semua warga Felda Selasih dan Felda-Felda kawasan lain seluruh negara kerana menolak Mazlan Aliman dan ANAK. Merekalah pengkhianat sebenar kepada warga Felda generasi lama dan baharu. Mereka datang sebagai barua upahan, dibayar dan ditaja sepenuhnya oleh Anuwar semata-mata untuk memfitnah, mengelirukan warga Felda yang jujur dan naif. Mereka terlalu angkuh dan sombong dan menganggap seluruh warga Felda bodoh tentang hak-hak mereka dan demokrasi. Warga Felda teramat arif tentang apa yang mereka mahukan, dan merupakan hak mereka untuk menolak, menahan dan menghantar balik Mazlan dan crooknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERBAIKLAH ANON 12.22 AM NI, MMG BTL APA YG KAU KATAKAN NIE ANWAR SEJENIS VIRUS YG HARUS DIJAUHI KERANA ADA AJE FITNAH DAN IDEA JAHAT DIA UTK JATUHKAN PM KITA.

      Delete
    2. nuar tu gila gamaknya....tapi dia super risk taker....dia agak boleh nak jatohkan najib melalui felda...sedangkan felda adalah ilham keluarga menjadi sumbangan kepada negara...

      apa tidaknya...tun razak bapa...mat najib anak...

      tengoklah sumbangan keluarga ini kepada negara ....keluarga aku pon tak merasa macham itu...itu la rezeki gamaknya...

      mudah2an yg dirintis tun razak dipikul oleh najib dan mungkin anak2 najib lepas ni...

      malangnya ada babun2 gila disekeliling kita...ptuihh

      Delete
  14. Dalam hal solat tu apalah si Mazlan Aliman 'kucing kasi' belaan PR ni nak susah2 sampai masuk jauh2 ke Felda, kan ke contoh terbaik perlakuan Nik Aziz dan anaknya Nik Abduh boleh jadi panduan dan ikutan.

    Kalau ada tongkat guna tongkat, kalau takde pakai apa saja benda yg lurus, pacak atas tanah utk dapatkan arah kiblat. Kemudian boleh sembahyang dimana-mana saja - atas jalan, dlm semak, bawah pokok, tepi hutan atau mana2 saja hatta dlm tokong. Tapi kalau pilih tokong, carilah tokong siam krn itu lebih besar fadhilatnya mengikut Nik Aziz. Sebab tu dia berusaha keras mendirikan seberapa banyak tokong siam yg boleh selagi dia masih hidup. Sunah Nik Aziz tu, utk org2 PAS saja le ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya....untok ahlol pas je....

      Delete
  15. Yang tak suka FELDA, serahkan taraf anda sebagai peneroka...masuk le apa-apa tanah rancangan yang lain..(cth. Ladang Rakyat). Lagi satu, adab bertamu...kalau tuan rumah tak bagi...balik le..

    "Kita nak pusing sahaja..."

    ReplyDelete
  16. bedza politik hal lumrah dalam demokrasi,kenapa sesama rakyat malaysia hari hari bergaduh pasal bedza politik,kalo tak boleh ada pembangkang rubahlah undang undang dan tiadakan PRU,semua cakap lebih elok dari bangsa lain,tapi pemahaman politik sangatlah dangkal,...kaji baliklah ulasan anda,...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda pon tumpang semangkok...bukan...anda pon mangkok

      Delete
    2. nie satu lagi pukimak anon 1.48.... ko klu rasa dah pandai sangat,baik ko pergi mesir dahn tolong pulihkan politik kat sana.. bukan buat pandai nak betulkan politik kat sini....sia2 je mak bapak ko main tiap2 malam utk lahirkan babi x guna macam ko nie..........

      Delete
  17. babi betul la mamat pukimak nie... dia ingat org akan terpedaya ke dgn segala fitnag yang dia buat tu??? so sorry...... org pun tau gak nak membezakan baik dan buruk sesuatu perkara tue.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh dak...orang lain semua tak tahu benda baik...yang tau hanya pas dan pkr sialan je. ..

      Delete
    2. betul tue.... pukimak2 nie samapi masa nanti aq jentik teloq diorang tue bagi diorang insaf sikit.....

      Delete
  18. aku nak tya sket pada pakatan rakyat
    selama ni siapa yang tak demokrasi buat rusuhan di dataran merdeka

    kalau org dah kata balik
    angkat kaki balik jer la
    tak payah la nak tggu lagi

    selama ini felda susah ada org pakatan rakyat dtg nak tolong peneroka
    bila kerajaan bagi kesenangan pada peneroka pr cakap felda dianiaya.

    BODOH PUNYA PEMIKIRAN DAN STATMENT

    KEPADA PERGERAKAN OREN NI AKU NAK BGTAU KALAU SEMUA YG ADA TU ADA TELOR SILA DATANG KE FELDA TERSANG RAUB PAHANG.

    KITA TGOK APA YANG AKAN JADI SAMA ADA OREN NI BOLEH KELUAR ATAU TAK DR FELDA NI

    FUCK PR FUCK OREN

    ReplyDelete
  19. BAJU OREN PAKAI TOPI KATA NAK PERGI MESJID NAK SOLAT DI HALANG.......PUNDEKKUTTY LAH.......SURAU BANYAK, NO STUPID EXCUSE MANNNNNNNNN....GOBLOG GOBLO GOBLOG PUNYA "ANAK" ALIMAN.
    BELAJAR HORMAT NAK MASUK KAMPUNG ORANG, JANGAN JXADI GANGSTER...........OTAK MANA TARUUUUUK ,!!

    ReplyDelete
  20. Mazlan Aliman, dari ko nak sibuk pasal penduduk felda, lebih baik ko ambik peduli pasal peserta Ladang Rakyat kat Kelantan tu. Peserta Ladang Rakyat dah kaya-raya ke semenjak mereka jadi peserta tanah rancangan tajaan PAS kelantan tu?? kalau belum, pergi la bela nasib mereka... tak payah nak menyibuk dalam felda yang kebanyakan pesertanya dah hidup mewah dan aman damai....!!!!

    ReplyDelete
  21. Kita menyaksikan Saat saat akhir UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. pukimak ko la... ko x join mak ko ke tgh main skang ni dgn cina pukimak ...

      Delete
    2. himpunan ini tanda kejatuhan Pas di semua peringkat
      - Nijar berok lambai

      Wakakakakakaka.....

      Delete
  22. SIFAT KEBINATANGAN JELAS TERSERLAH DARI SETIAP PERLAKUAN DAN UCAPAN PEMIMPIN MEREKA....SEBESAR ZARAH PUN TIADA KEBAIKAN YANG DIBAWA OLEH SIBANGSAT BANGSA DAN SITOLOL CIPTAAN DAP INI.....PAS PARTI TERHODOH DAN TERKEJI YANG TERUS DIBUAI ANGAN DAN FANTASI YANG TAK BERKESUDAHAN......BANJINGAN PAS PERLU DIAJAR SECUKUPNYA KERANA MEREKA MEMALUKAN BANGSA.....HAIWAN PAS PERLU DIUSIR DARI BUMI FELDA KERANA LAMBAT LAUNG MEREKA AKAN MERANGGAH DAN MELAHAP TANAMAN DI SITU...USIR SEGERA ANJING KURAP PAS..HALAU SEGERA ANJING KURAP PAS YANG TIADA MARUAH.......YANG benar ABE MUD BEKAS AHLI PAS KOTA BHARU.

    ReplyDelete
  23. Menolak ALIMAN DAN PENGIKUT NYA SERTA SELURUH PEMIMPIN DAN PERJUANGAN PAS PASTI MENDAPAT PAHALA DAN REDHA ALLAH.....INI KERANA MEREKA MEMBAWA KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN......SETIAP BENDA DAN PERBUATAN YANG MEMUDARATKAN ITU HUKUM NYA HARAM..BERMAKNA MENOLAK PAS DITUNTUT OLEH ISLAM.

    ReplyDelete
  24. amboi2 che lan ali man telo....aku sokong ko org buat roadshow keserata Felda..karang DAN REKAYASA lah sberapa bnyak fitnah2 kat wrga felda yg hidupnya senang lenang skarng...lg banyak ko tabur fitnah kat wrga flda...lg menambahkan jeritan bathin kpd warga Pembangkang...ni semua avantage kpd BN..hahaha.aku syorkan..sbelum PRU ni ko lawati lah semua felda2 yg ada dmalaysia.tmasuk sabah dan srawak...kami suka sgt...jgn harap 2008 panasnya hingga kepetang...keluargaku.adek beradekku,ipar laman dan sdarmara ku yg terdekat dh besiap sedia nak beri undi KPD BN...kita sma2 tungguuuu....kim slam kat pak jubb ya.

    ReplyDelete
  25. Minyak kelapa sawit memang mendapat permintaan yang sangat tinggi.

    Cuba fikirkan....simple example:
    Satu pasaran: Lokasi: Cina
    Setiap keluarga di Cina HANYA menggunakan 1/2 little (500 cc) minyak masak (kelapa sawit dari Malaysia)tiap2 hari.
    Cuba bayangkan jika di kira >>> 1 hari...1 minggu....1 bulan dan 1 tahu???
    Dalam dunia perniagaan..semua negara2 yang ada mengeluarkan produk2 (minyak makan) akan mengatakan yang mereka punya lebeh baik...
    Itu memang perkara biasa.

    ReplyDelete
  26. Ceramah sana sini hasil takdak . Fitnah orang sana sini hasilnya kena batabg hidung sendiri asyik sorak bulu dalam seluar tergadai itulah pejuangan pengikut ajaran parti ajaran sesat

    ReplyDelete
  27. Wow that was odd. I just wrote an extremely long comment but after I
    clicked submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all that over again.

    Anyhow, just wanted to say superb blog!

    my web page ... cellulite treatment cream

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!