PANAS BERAPI! SPRM KELANTAN WAJAR DIBUBARKAN

PENULIS sebetulnya panas hati dengan SPRM Kelantan yang tanpa segan silu menunjukkan sikap berat sebelah dalam menyiasat salah laku dan penyelewengan melibatkan Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz dan ahli keluarganya sebelum ini.

Dalam beberapa kes sebelum ini, ada banyak laporan, bukti dan dokumen diserahkan sebelum ini, tetap jawapan dihujungnya, tiada kes!! Tapi kita lihat menantu Nik Aziz letak jawatan, Nik Aziz batal perjalanan ke Mekah dan sebagainya.

Kalau tidak ada kes seperti kata SPRM Kelantan, kenapa tindakan tersebut semuanya dibuat?

Pelik.

Maka itu dalam kes rasuah beribu ekar tanah yang bernilai berjuta ringgit sebagai ganti Nizar menjadi Menteri Besar di Perak pada 2008 yang sedang hebat diperkatakan orang ini pun, penulis yakin pengakhiran kisahnya tetap sama, tidak ada kes.

Melainkan, ada campur tangan dari pihak SPRM Putrajaya dengan mengambil alih siasatan dari pegawai SPRM Kelantan yang tak tahu sudah disembur apa dimuka mereka oleh Nik Aziz sehingga senang-senang saja tua kutuk itu terlepas berpuluh tahun dengan kekorupannya.

Kes kali ini penulis yakin solid dan kukuh. Alah, Anwar boleh jaja kaitan pembunuhan Altantunya dengan Perdana Menteri, hanya menggunakan beberapa keping dokumen yang dibuat sendiri oleh P Balasubramaniam (akuan bersumpah), takkan kes yang penuh dengan dokumen (bukan buat sendiri) seperti perjanjian, salinan Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan apa segala ini, tak boleh nak sangkut kot?

Itu tak kira lagi, sokongan dari rakyat Gua Musang yang melihat sendiri depan mata mereka bagaimana perampasan beribu ekar tanah ini berlaku, yang sekarang kita tahu untuk diberikan kepada pemimpin DAP Perak seperti yang didakwa, sebagai ganti melantik Nizar sebagai Menteri Besar Perak.

Dari mula pun kita tahu ada yang tak kena, macam mana DAP yang ada 18 kerusi boleh tukar pendirian satu malam untuk melantik Nizar dari PAS yang hanya ada 6 kerusi menjadi Menteri Besar?

Walaupun perlembagaan negeri Perak mengatakan Menteri Besar mestilah seorang Melayu dan beragama Islam, tapi ada juga klausa yang memberi kuasa kepada Sultan Perak melantik bukan Islam menjadi Menteri Besar. Maksudnya kalau DAP berkeras mahukan Ngeh dilantik menjadi Menteri Besar pun boleh.

Tapi pelik dalam masa 24 jam perkara tersebut berubah, rupanya ada deal lain.

Jadi penting SPRM Kelantan itu dibersihkan dari barua Nik Aziz supaya rakyat dapat melihat buat pertama kali penipuan ini didedahkan dengan sepenuhnya.

Ini perlu dilakukan segera bagi mengelakkan keyakinan rakyat terhadap intergrati SPRM terjejas, dalam masa yang sama lebai korup macam Nik Aziz ini boleh dihumbankan ke dalam penjara sebelum dia masuk kubor – kalau berjaya dibuktikan bersalah.

House PK: Ini aku petik dari MyKMU. Dulu dalam kes Arif Fahmi pun sama, SPRM Kelantan kata takde kes begitu juga dengan Husam Musa mereka kata takde kes. Asla apa saja kes rausah melibatkan Nik Aziz semua takde kes. Rasanya SPRM Kelantan perlukan orang baru la.

Blog aku ni adalah blog yang paling kuat menyokong SPRM tetapi SPRM Kelantan memang aku tak percaya. So SPRM pusat kena lakukan siasatan dalaman la nampaknya. Bahya kalau dibiar begini, rosak nama SPRM. Kalau susah sangat bubar je la SPRM Kelantan tu.

23 Responses to "PANAS BERAPI! SPRM KELANTAN WAJAR DIBUBARKAN"

  1. http://bloglistpolitik.blogspot.com/2012/12/ulama-belaan-umno-melalak-kembali.html


    waduh pak wakakakakaka, ini apa ya yang difitnah oposisis tetapi ternyata yang bikin fitnah folower gobloger partai setan amno kayak dia ya. wakakakakakaka.

    ReplyDelete
  2. http://muslimeen-united.blogspot.com/2012/12/amanat-tok-guru-vs-penghinaan-syariat.html


    waduh pak kebapa sih ulamak usuk partai setan amno tega jadi kafir ya. kasian ya folower goblok setan amno gak punya telor ya.kakaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei indon ke pergi jaga negara ko dulu yamg huru hara sistem pemerintahanya

      Delete
  3. http://penyapusial.blogspot.com/2012/12/pengerusi-spr-sendiri-ahli-anjing.html

    waduh goblok tenan ya partai setan amno pake jalan kotor kerna mau menang pemilu. waduh gak ada telor ya bapak najib ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi indon bodoh jgn nak menyemaklah kat sini!!penyibok je!!
      kau t yg tak dek telor dok menyibok melalak kat sini!!

      Delete
  4. Pagi-pagi setan wakil parti ajaran sesat sudah bersuara !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti mana yg bagus?
      Dan kenapa parti tu bagus?

      Delete
  5. http://widget6.linkwithin.com/redirect?url=http%3A//shalehudin.blogspot.com/2012/11/terbaek-ust-azhar-idrus-sekolahkan.html&vars=%5B%22http%3A//shalehudin.blogspot.com/2012/12/ust-azhar-idrus-janda-minat-ustaz-gamat.html%22%2C%203920%2C%200%2C%20%22http%3A//shalehudin.blogspot.com/2012/12/ust-azhar-idrus-janda-minat-ustaz-gamat.html%22%2C%20274263127%2C%204%2C%20269200817%5D&ts=1355963658890


    wakakakakaka,, kasian ya folower setan amno udah diantoiin oleh bapak uztaz ini . kakakaka. guling guling saya baca ini. emang ya folower setan amno gak adfa marwah.

    ReplyDelete
  6. Ramai orang Kelantan dalam SPRM kooott..

    ReplyDelete
  7. KAKAKA..ADA JUGA ORANG YG MENYERUPAI INDON TULIS KAT RUANGAN NI..DATANG PAKAI APA YA KE MALAYSIA ..NAIK TONGKANG YA...WADUHHH..NASIB BAIK KAMU TAK MATI DI TENGAH LAUT..

    ReplyDelete
  8. Siaps yg berlagak tulis macam mat indon ni memang tolol, bangap, biul, dungu dan bahalol. We expect productive inputs and comments that will bring about the issues at hand which reqire immediate attention.

    ReplyDelete
  9. Typical penjawat awam la..kalau yang asal Kelantan tu memang begitu la caranya.."jago oghe kito" tu polisi standard. Mana - mana jabatan kerajaan pun sama, asalkan dari Kelantan, ada salah laku semuanya ditutup, tapi kalau orang negeri lain, secepat - cepat jatuh hukum, konon nak bagitau yang mereka ni transparent. Mutu perkhidmatan awam jatuh pun mereka peduli apa, sebab mereka ni bukan penyokong kerajaan pun. Kalau penjawat awam ni sokong kerajaan, dah lama kerajaan Kelantan tu bertukar, sebab ramai penjawat awam ni orang Kelantan. Tak percaya, pegi la mana - mana pejabat kerajaan, silap - silap dah rasa macam sampai Kota Bharu dah. Bukan takat Federal, dekat state pun sama je. Try la ke Pahang, buat bancian guna nombor IC. Dapatla jawapannya. Kerajaan patut ubah polisi pengambilan dari pakai borang / cable, kepada sistem online yang tak boleh selit sana - sini. Muak dah kami - kami yang bukan Kelantan ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. padan lah dap kata punca korup dlm jbt kerajaan adalah kerana banyak melayu dlm nya, melayu kelantan rupanya he he he...

      Delete
    3. memang betul pun..sampai meluat dengar satu tempat tu penuh dengan orang dorang cot cet bahasa dorang pastu diskriminasikan orang negeri lain..mangkuk

      Delete
    4. Ore klate ibarak Yahudi Malaysia.. Bersepah2 seluruh malaysia tapi bangga diri... Pui...

      Delete
    5. yahudi melayu kot.

      Delete
  10. Sokong anon 10.02am,
    Orang kelantan terselit kat celah mana pun naikkan orang dia. Cuba2lah cek ketua2 jabatan kerajaan ramai orang mane? Dengar2 lpm pun dah kene virus org kelantan... Ha ha ha tak kan nak tutup sebelah mata. Buatlah risikan dalaman. Double standard betul!

    ReplyDelete
  11. kenapa bila isu si deepak tu bukan main lagi pakatan menuduh SPRM barua dan macam2..
    sedangkan SPRM di kelantan tu dah sah2 banyak penyelewengan kenapa pulak pakatan senyap je kenapa tak bersuara pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh pakatan sial,PASial kn baruah pakatan.
      buat pe dia nk kacau hal baruah dia,x dpt untung pun si pakatan sial tu.
      walaupun SPRM kat kelantan tu dah macam2 kes songlap berlaku,de ke akatan bersuara pasal SPRM kat kelantan.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
  12. kesian UMNo terpaksa edit video dan membisukan hujah nga kerana seperti biasa media UMNo semuanya MENIPU . Utussan bapak segala peniupan sentiasa kalah bila disaman. Rakyat dak tak percaya segala tipu helah UMNo dan anjing anjingnya

    ReplyDelete
  13. yes mmg wajar dan mmg btl apa yg anon December 20, 2012 10:02 AM katakan..
    walaupun kat satu2 tmpt tu ada segelintir je org depa tp tgklh mcm mn depa menguasai tmpt tu!!
    mmg tak blh dinafikan klu blh semua tmpt depa nak konker!!

    ReplyDelete
  14. Sokong BN tolak Pas ........Aman...........

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!