PANAS BERAPI! AKHIRNYA DAP SENDIRI AKUI MEREKA GAGAL TADBIR SELANGOR!

Ketika Pakatan Rakyat menang besar tanpa diduga di Selangor pada Pilihan Raya Umum 2008 lalu menubuhkan kerajaan negeri buat pertama kalina sejak Merdeka, bermacam-macam janji manis dibuat kepada rakyat.

Pada peringkat awal, pembangkang mengatakan kerajaan negeri yang akan ditubuhkan akan berlandaskan kepada prinsip ketelusan, keadilan, kesamarataan serta menabur pelbagai lagi langkah-langkah drastik yang bakal merubah landskap politik di negeri itu.

Kononnya pentadbiran di bawah Barisan Nasional dahulunya korup, menyalahguna kuasa dan tidak memperdulikan nasib dan kebajikan rakyat, antara alasan yang diberi.

Maka Pakatan Rakyat Selangor mengambil beberapa langkah untuk menyakinkan rakyat bahawa pentadbiran mereka jauh lebih baik daripada BN.

Semasa kempen PRU ke-12 bermacam-macam gula politik di hidang kepada rakyat untuk menarik sokongan di peti undi.

Rakyat terpengaruh, BN tumbang dan Pakatan Rakyat muncul sebagai pentadbir kerajaan yang baru di Selangor.

Setelah hampir lima tahun masa berlalu, impian untuk hidup lebih selesa di bawah 'harapan baru' yang ingin di bawa oleh pembangkang kini menjadi mimpi ngeri dan igauan yang sukar di lupakan.

Daripada berpuluh-puluh janji dalam manifesto 2008, Pakatan Rakyat Selangor hanya mampu menunaikan sekitar lima peratus sahaja dan di dalam lima peratus itu yang telah dilaksanakan hanya 5 hingga 10 peratus sahaja yang sempurna.

Contohnya skim air percuma sebanyak 20 meter padu atau subsidi RM11.40 hanya dinikmati oleh kediaman yang bermeter individu manakala lebih 300,000 kediaman pangsapuri sehingga kini hanya mampu mengigit jari kempunan.

Begitu juga dengan janji perumahan rakyat tidak ditunaikan setelah lima tahun memerintah.

Malah apa ang berlaku ialah penjualan secara besar-besaran aset milik kerajaan negeri yang hakikatnya adalah amanah yang dipegenag bagi pihak rakyat.

Bangunan-bangunan milik PKNS mahu dijual, juga termasuk beberapa hartanah kepunyaan Yayasan Selangor ang sudah berpindah milik.

Syarikat milik penuh kerajaan negeri juga akan dipindah milik kepada kroni pemimpin Pakatan Rakyat.

Malah lebih menyedihkan Universiti Selangor juga tidak terlepas daripada kerakusan dan ketamakan pemimpin Pakatan Rakyat yang telah mengosongkan universiti itu daripada memiliki sebarang aset yang telah dibina di bawah pentadbiran BN sebelum ini.

Mungkin setelah melihat kepincangan dahsyat yang berlaku, ADUN DAP dari Sungai Pinang yang juga merupakan Speaker Dewan Undangan Selangor telah mula mempertikaikan sejauh mana keikhlasan Pakatan Rakyat yang diterajui oleh PKR untuk membawa perubahan kepada pentadbiran negeri.

Sehingga kini kata Teng, Pakatan Rakyat telah gagal mereformasi institusi Dewan Negeri sebagaimana yanbg dahulunya dijanjikan.

Memang awalnya gendang dipalu dengan hebatnya apabila Jawatankuasa Keupayaan, Kebertanggungjawapan dan Ketelusan Selangor (Selcat) ditubuhkan kononnya inilah permulaan era baru baru di bawah Pakatan Rakyat.

Sasaran pertama Selcat ialah membawa Badan Amal Kebajikan Isteri Selangor atau Balkis untuk disoalsiasat atas dakwaan penyelewengan dana.

Tindakan itu lebih bersifat politik untuk mencari kesalahan BN daripada mencari kebenaran, namun setelah beberapa kali Selcat bersidang, kini jawatankuasa tersebut telah menjadi gajah putih tanpa sebarang fungsi yang berkesan.

Segala penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin PKR, Pas dan Dap hanya disoalsiasat sekadar melepaskan batuk di tangga seperti kes aktiviti perlombongan pasir haram membabitkan Ketua Penerangan PKR Selangor, Mat Shuhaimi Shafiei yang sehingga kini didiamkan.

Teng juga mengatakan jika wujud indeks untuk menyelia keberkesanan pelaksanaan perubahan yang dicadangkan kepada DNS, sudah tentu Pakatan Rakyat akan mendapat markah yang corot dan gagal.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang pemimpin kanan Dap Selangor tidak boleh dipandang ringan kerana ia menggambarkan keadaan sebenar apa yang telah dan sedang berlaku di negeri itu.

Realitinya pembangkang hanya berminat untuk berbuat apa sahaja janji yang sedap didengar asalkan mereka boleh mempengaruhi rakyat untuk menyokong mereka.

Setelah mendapat mandat rakyat selepas berjaya menjual air liur politik mereka, pembangkang hanya memberi tumpuan untuk mengukuhkan kedudukan selain mula membina empayar bisnes keluarga dan kroni masing-masing.

Kakitangan anak syarikat kerajaan negeri Selangor bertanya ke mana perginya janji untuk melaksanakan skim gaji minima RM1,500 sebulan.

Pakatan Rakyat juga menjanjikan setiap rakyat Selangor akan menikmati gaji minima RM500 tetapi apa yang telah dilakukan untuk menunaikan janji tersebut?

Begitu juga dengan ibu mengandung, adakah mereka mampu menikmati tempoh cuti bersalin 90 hari seperti ang dijanjikan?

Sekiranya mampu bercakap, bay-bayi yang dilahirkan akan bertanya mengapa setakat 16 April 2010 hanya 300 daripada mereka sahaja yang mendapat kemudahan RM100 seorang dari Tabung Wawasan Anak Selangor (Tawas)?

Di mana janji bantuan elaun RM75 sebulan bagi setiap kanak-kanak yang dihantar ke pusat penjagaan kanak-kanak?

Di mana janji bantuan RM50 seorang kanak-kanak bagi pendidikan pra sekolah di Selangor?

Apakah untung nasib golongan emas dan ibu janji yang sehingga kini masih menagih janji bantuan kerajaan negeri Pakatan Rakyat?

Rakyat dijanjikan penurunan cukai pintu antara 20 hingga 25 peratus tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya di mana cukai pintu telah dinaikkan.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

48 Responses to "PANAS BERAPI! AKHIRNYA DAP SENDIRI AKUI MEREKA GAGAL TADBIR SELANGOR!"

  1. Aku baru jer dapat award projek RM11 Million di Selangor based on merit.Syukur alhamdullilah.Kalau dulu masa BN, projek supply kertas A4 RM50K pun geng umno sapu. pukimak Betoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahatnya BN. Tapi kalu janji mcm2 kerajaan pakatan ,tpi tak ditunaikan ,lagi sialan dan bapak segala munafik.

      Delete
    2. Bertuah hang tinggal kat negeri yg ditadbir Pakatan. Aku jugak ni yg terus jadi miskin, lantaran tak pernah dapat projek. Semuanya disapu oleh kroni2 kecil BN. Negeri2 ditabdir BN, nak dapat projek2 kecil pun mesti kena ada orang dalam, atau kena hulur 'duit poket' & yg paling utama ada jawatan dlm parti2 komponen BN terutama umngok. Terasa geram tengok projek dpt kat Ketua Pemuda Umngok yg pernah dipenjarakan kerana merasuah polis semasa kantoi mencuri balak. Aku yg nak memajukan diri & keluarga dgn jalan lurus & jujur ni jugak yg jadi mangsa.

      Delete
    3. wei korang tak yah nak byk bunyi sgt lah bn tak buat mcm tu pun org2 pkr busuk hati yg memilih sgt tau...kat penang tu dap pegang melayu mana ada peluang nak cr mkn napa krg senyap je...sbb cina kan tp bila bn jaga negara kita ni elok2 bg pada org yg btl2 layak krg byk bunyi plak aku benci lah dgn pembangkang2 yg tak reti bersyukur ni semua

      Delete
    4. ko dpt projek jual mak ko ke sial...takat sembang taik boleh lah bro tunjuk bukti tgk...aq tau sgt lah org mcm ko ni suka sgt ampu telur pembangkang sampai sgp tipu org....ko main kotor sbb tu lah ko mcm babi nak je aq jentik telur ko yg busuk mcm babi kurap tu

      Delete
    5. Aku pun baru dapat projek RM50.0 juta dari kerajaan BN atas dasar merit. Tak perlu lobi. Satu sen pun tak perlu bayar. Kalau kat Selangor, aku kena bayar kat kroni DAP dan PKR.

      Delete
    6. Salah satu sebab kenapa satu-satu parti politik itu dipilih; Utk dptkan kontrak/tender.Puak puak ni kalau dpt kontrak, dia relax je. Kalau tak dpt, ........ lu pikir la sendiri !!! Itu sbb ada cerita org tu makan berjuta, org ni bg kat kroni. Rakyat biasa ada masa ke nak fikir pasal duit juta2? Nak fikir pun tak boleh sbb tak pernah tengok duit juta juta.

      Delete
    7. pelik sungguh sendiri malas usaha akhirnya salahkan UMNO juga..yelah tu anon 7.34 banyak sangat la kan si gagap tu bg ko tender..tender apa jual perempuan ke

      Delete
    8. Jangan nak temberang la kalu dapat projek dah tentu tak sempat buka blog tak kira penyokong parti mana pun . Kalau setakat tulis kat blog nie projek juta2 aku pun boleh tulis dapat projek dari italy 90 juta ero hahahaha goblok

      Delete
  2. Ah! ada2 saja lah bahan gurauan ko ni Parpu. Adakah dikatanya Pakatan dikatanya gagal mentadbir Selangor, padahal mendapat pujian melambung dari Audit negara. Tak perlah, gurauan artikel kali ni boleh diterima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pujian melambung????? ko biar betul pukimak anon 7.29..... ko x g tanya ke org2 kat selangor tue apa yg kerajann negeri dah bagi kat diorang??? aq rasa klu ko g tanya skang nie, dah sah telor ko tu kena kerat bagi kat anjing makan..... hahahha

      Delete
    2. Nak tau ape kerajaan negeri bagi ha tongeng buka seluar nampak endok rong biji tuuui

      Delete
  3. bagus sanggat ke pakatan haramjadah lagi adalah

    ReplyDelete
  4. KALAU BN TAK BAGUS TAK DELAH NEGARA MAJU SAMPAI SEKARANG NI PAKATAN KEMAJUAN APA YANG DI BUAT MASAALAH LAGI ADA LAH..

    ReplyDelete
  5. aku pelik lah kenapa lah manusia2 kat dunia ni semua tak reti nak bersyukur ha???negara kita dah aman damai elok je xde mslh apa2 pun kerajaan jaga dgn ckp baik tp ttp ada ramai yg tak reti nak bersyukur lg..napa lah drg buta sgt ha????ce tgk negeri yg pembangkang pegang semuanyer hancur tau...nak ke negara kita ni hancur???

    ReplyDelete
    Replies
    1. hancur apa? semuanya dpt puji-pujian dari audit negara. tu lah, otak tu dah bonsai asyik baca utusang, rtm & tv3 je. ohh! melayu purba mcm hang mana tau perkembangan dlm negara ni.

      Delete
    2. Bodoh. Mana ada. Kerajaan bakal muflis 2013 ialah lalat langor. Bakal minum air longkang lalat langor, bakal busuk bau sampah lalat langor. Lagi dan lagi ha ha

      Delete
  6. sapa yg kata bn tak bagus tu drg semua adalah dajal besar kat dunia ni...sbb drg tak reti bersyukur dgn keamanan negara kita ni...negara kita skrg ni maju aman dan damai napa lah ramai sgt yg msih tak reti nak bersyukur lg..elok je bn jaga negara kita ni napa pembangkang nak sibuk pembangkang mmg tak tau buata apa pun lah selain cr kesalahan pm kita

    ReplyDelete
  7. aku rasa nak jentik je telur anwar ni bg jadi warna hijau gak

    ReplyDelete
  8. Orng johor bawah BN ok jek. Tak yah nak jadi orng politik boleh gak pakai merce, beli banglo.

    ReplyDelete
  9. http://www.erapasca.com/2012/12/gempar-lajim-ukin-buat-akuan-sumpah.html


    wakakaka udah kantoi kata orang malay ya partai setan amno itu ya. kakakaka, gak punya harga diri ya setan amno itu.

    ReplyDelete
  10. http://feedproxy.google.com/~r/blogspot/RzVdP/~3/jaBj6JjF-34/projek-apco-dipaksa-ke-atas-pdrm-musa.html

    waduh pak saat ini buanyak anjing anjing setan amno udah berantem sama sendiri ya, baguzz ini bisa bikin partai setan amno ke kuburan lebih awal.kakakakakaka

    ReplyDelete
  11. http://jantantuya.blogspot.com/2012/12/pulut-kuning-haghi-jadi-flom.html


    ibu folower goblok setan amno udah mau cium pantat dia ya. waduh pak bisa ngakak saya guling guling

    ReplyDelete
  12. http://kijang59.blogspot.com/2012/12/gempar-kerajaan-bn-melaka-songlap-duit.html


    waduh pak apaan ini ya ketua setan amno udah rampok ato maling uang rakyat malaisia. kasian ya goblok hanya suka pake mobil kancil

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi babi npukimak indon haram jadah, apa yg ko tulis nie.... setakat buat fitnah nak jatuhkan negara aq baik ko blah sebelum aq potong anu ko tu buat baja bagi babi makan........

      Delete
  13. http://idahsalam.blogspot.com/2012/12/penghina-habibie-itu-adalah-mantan.html


    udah keterlaluan ini mantan mentri pariah menurut teman saya pariah itu erti dia bangsat ya. nanti kalo ini bangsat pariah ke indo maka orang indo harus potong leher dia ya . jangan suka hina orang ya.

    ReplyDelete
  14. http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/12/pengerusi-tetap-wanita-umno-dianugerah.html


    waduh pak ini kasus kenapa ya terus aja dibikin ole ketua setan amno ya. kasian folower goblok partai setan amno hanya tidur di sangkar burung ya. kasian ....

    ReplyDelete
  15. http://bloglistpolitik.blogspot.com/2012/12/umno-seleweng-punca-tengku-azlan-sokong.html

    saya suka banget saat baca berita ini ya, ketua setan juga udah tobatan namun folower goblok setan amno hanya punya mobil kancil and rumah sangkar burung goblok banget masih to mau terus cium pantat ketua setan amno ya. kasian ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Anuar dah tak de penyokong dari warga Malaysia terpaksa import Mat Indon jadi pencacai tukang komen

      Delete
    2. ini bukan mat indon import. ni mmg indon BANGSAT PATI. negara sendiri tak tentu arah sebok dgn negara org. dahlah main bola pun tak reti asyik kalah je ngan Malaysia. player pun import. hakhakhak aku bisa ketawa guling guling dgn perangai indon bangsat sorang ni.

      Delete
    3. indon pukimak yg suka pakai anon nie mmg harama jadah la... nasib baik la ko x de depan mata aq klu x dah lama ............. baik ko pikir masalah kat negara ko tu la daripada menyibuk kat negara aq nie.. dah la dasar penumpang pukimak pastu siap buat onar lagi....

      Delete
  16. jenice lee cantik lah. PRU13 cantik punya pasal, aku sanggup undi dia. Teringin sangat nak jilat air puki dia.

    ReplyDelete
  17. ape kater bekas menteri selangor ambil balik tadbir negeri selangor...rase rase boley cayer lagi tak?boley dapat balik tak pangkat datuk seri, jawatan dlm umno boley pegang lagi ker,or kes dekat mahkamah tu hanya rekaan semata...

    ReplyDelete
  18. Usah temberangla pecacai pr. Mana ada kontract di selangor ikut merit. Project bawah 50 ribu pun nak pau, dapat kat kroni lagi.

    ReplyDelete
  19. Ana suka bangat dengan komen wak 10.55pm. Cuman kalu dibilang suka cium pantat bahasa malaysianya teman ana Mat sabu. Kalu suka pantat bahasa indon teman ana juga pak anuwar. Kamu jangan sukasuka bilang pantatnya wak.

    ReplyDelete
  20. Apakah spesis yg sudah bergelumang dalam kancah terkutok sejak dari zaman bujang cikangrong, sperti pengakuan adik terangkat beliau dari tahun 75/76 lagi, mereka berdua hidup sebagai merpati dua secoli, bila malam tiba, semua orang nyenyak tiduor, beliau berdua berasmara dana, dibawah lampu listrik, dalam bilek, diatas katil, bercium ciuman, berpeluk pelukan, aku gosok engkau lipat, aiskrim mengaiskrim, jubor menjubor. Inilah Hero Tamil yg sering melalk lalak kat fitnah lah, konspirasi kepal bapak dia lah, lupa2nya besar punya kaki jubor.
    Hingga ke hari ini masih tak reti reti nak bertaubat, masih tetap melakukan perbuatan terkutok dan jijik, masih melanggani pelacur2 jalanan, mak nyah, jantan2, boypren2, isteri Yb Jamban dan Cina Doll dalam dan luar negara. Apakah spesis yg macam gini, pejuang keselamatan Israel, agen barua lahanat Yahudi Zionist Neocons, yg Nabi tidak mengaku umat, ini diangkat, dijilat dan dijulang sebagai anukera tuhan? Apakah spesis yg terkutok lagi jijik ini dikatakan Imam Mahadi? Nauzibillah. Inilah spesis2 kurap dari Pgayr dan ahlul2 bahalul PAS PIS PUS yg bengap nak mampos, sanggup dikencingkan, sanggup diperbodoh bodohkan oleh pemimpin2 terencat akal Fuckaton haramjadah.
    Yg sedar dan insaf, bermufarakah dgn segera, demi nasib anak2 bngsa, dan demi agama, bngsa dan negara. Rejam lah spesis2 keparat, bngsat dan lahanat ini sperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi Zioinist demi agama, bngsa dan negara. Selamatkanlah bumi Tanah Melayu dari agenda jahat, kotor dan jijik Yahudi Zionist bacul, komunis biaDAP yg rasis giler vavi dan PAS pemisah, pengkafiran,permurtadan,kehancuran Islam dan bngsa Melayu ,sanggup jadi talibarut dan sanggup tukang cuci berak mencret pemimpin2 komunis biaDAP tokong.

    ReplyDelete
  21. Melayu yg sokong PR .... KELDAI

    ReplyDelete
  22. dapat pujian melambung dari audit negara? si pengaudit tu pun orang pakatan rakyat gak mana tak puji. hanya orang bodoh je kata pakatan hebat mentadbir. yang aku tau hebat menyebat segala khazanah setiap negeri yang dipegang adalah. contoh dah banyak ha ha ha

    ReplyDelete
  23. Akhirnya UMNO BN mengakui mereka akan hancur di PRU ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sabar nak lihat anuar tumbang di PRU13 nanti

      Delete
  24. PRU memang patut dipercepatkan kalau tidak akhirnya sampai pru nanti selangor akan lingkup sepenuhnya...
    pakatan dan penyokongnya rasanya suka kan keadaan dan hidup sebegitu

    ReplyDelete
  25. Tunggu la lepas pru13 penoh la penjara sg buluh sapa yg kena?

    ReplyDelete
  26. Hahah nak gelak aku selangor maju bawah pakatan....kat sepang ni x de apapun pembangunan, korek pasir adalah..sampai dengkel banjir, sbl ni x pernah berlaku banjir, bila bgtau bodoh tak dgr nasihat.....

    ReplyDelete
  27. pkr = Pembohong Kotenya Rosak.
    = Peliwat Kotenya Reput.
    = Penipu Kotenya Rentung.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!