Majlis Pelepasan Misi Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza “2nd Wave Road To Gaza”

Dalam melaksanakan Gelombang Kedua ke Gaza, Kelab Putera 1 Malaysia (KP1M) menyasarkan untuk membantu 40,000 keluarga Palestin di Gaza.

Presiden KP1M, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim memberitahu bantuan berkenaan meliputi pelbagai keperluan termasuk makanan dan selimut berbanding misi yang dilakukan kali pertama pada 2010.

Katanya, bantuan gelombang kedua yang dilakukan pertubuhan terbabit juga akan membawa 4.5 juta tan ubat-ubatan, perlatan dan perkakasan dimana ia atas permintaan badan-badan bukan kerajaan (NGO) lain termasuk Persatuan Bulan Sabit Merah.

“Sebelum ini kita pernah lakukan misi ke Gaza namun kali ini kita lakukan dalam kadar yang lebih besar dimana ia disertai 19 orang doktor pakar, termasuk pakar kanak-kanak.

“Kita bawa ramai doktor kerana kita tahu khidmat perubatan adalah bantuan yang sangat-sangat diperlukan di Gaza… justeru kita jangkakan 42 pembedahan akan dilakukan sepanjang misi ini.

“Dengan bantuan dari Presiden Mesir, Mohamed Morsi dan pihak Hamas di Gaza, kami yakin misi ini akan berjaya,” katanya.

Menerusi misi itu, 58 sukarelawan telah melibatkan diri dimana ia merangkumi pelbagai kaum.

Apa yang dilihat melalui usaha KP1M, keprihatinan rakyat Malaysia seolah-olah merentasi batasan kaum serta agama.

 Read more...

18 Responses to "Majlis Pelepasan Misi Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza “2nd Wave Road To Gaza”"

  1. Semoga pemergian mereka diberkati Allah SWT dan dipermudahkan segala urusan mereka. Amin.

    GEMPAR!: Hari Jumaat akan jadi cuti hujung minggu seluruh negara di TENDANG TERAJANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua mamak? Tak lama lagi hangpa kena juai la....yg syoknya,bila sembang sebut "orang kita"...hahahahaha Butuh pak hangpa "org kita", hangpa tu mamak hindu bukan melayu!"!!

      Delete
    2. hahahaahahah bodoh punya pembangkang kasihan ayat copy paste sial..ini menunjukkan betapa benggapnya mereka dan hanya ingin kerja senang..fitnah pun malas ke ahhahahaha

      Delete
  2. mudah2an diorang yg pergi ke sana tu akan selamat pergi dan balik..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua mamak? Tak lama lagi hangpa kena juai la....yg syoknya,bila sembang sebut "orang kita"...hahahahaha Butuh pak hangpa "org kita", hangpa tu mamak hindu bukan melayu!"!!

      Delete
    2. mamak pun manusia juga yg pntg hati mesti bersih..apa guna darah melayu tetapi hati busuk

      Delete
    3. hati busuk takpa,jgn kentut busuk mcm mamak sudah....

      Delete
  3. semoga dipermudahkan perjalanan mereka di sana dan diberkati hendaknya ...amim,,

    ReplyDelete
  4. SEMOGA SELAMAT SAMPAI DAN SELAMAT PULANG KE TANAH AIR YANG TERCINTA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua mamak? Tak lama lagi hangpa kena juai la....yg syoknya,bila sembang sebut "orang kita"...hahahahaha Butuh pak hangpa "org kita", hangpa tu mamak hindu bukan melayu!"!!

      Delete
    2. asal sial sngt anon,pe masalah ko dgn mamak.
      ni mst kes ko lahir hasil mak yg pelacur tu tido dgn mamak,tu pasal ko duk kutuk mamak.
      mamak tu lagi bagus dari ko la sial,ko pun bkn nye melayu sejati.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
    3. amboi si mamak sonu sigam....hahaha mamak kentut busuk...mamak berak bau bangkai...mulut mamak pulak caboi mcm mulut tun tahir dan si kitol... dasar haram jadah, mengketedarah duit org islam...perangai lebih drp kapiaq!!!!

      Delete
    4. kau ni melayu ke anon 4.58??kalau kau melayu maka amatlah rugi keluarga kau mmbesarkan kau,amatlah rugi Raja negeri kau krn berakyatkan seorng yg mcm kau..kau melayu pada nama tp tidak pada hati..mulut kau tidak mncrminkan kemelayuan kau..snggh rugi kau dilahirkan sbgai bangsa melayu...

      Delete
  5. insyallah kalau niat baik allah pasti membantu..
    semoga segala urusan anda dipermudahkan

    ReplyDelete
  6. Anon 12.56 PM...Anda nie manusia yg mulia sangat ke??? Mengutuk org aje kerjanya...Org yg anda kutuk lebih baik, sebab berbakti, sedangkan anda... dpt dosa...

    Kalau tengok dari komen anda, menunjukkan anda nie ada masalah mental......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia sakit tu.....bulum makan ubat la tu

      Delete
  7. semoga semua yg pergi tu selamat pulang kembali...insyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak pelaq!!! ....hahaha mamak kentut busuk...mamak berak bau bangkai...mulut mamak pulak caboi mcm mulut tun tahir dan si kitol... dasar haram jadah, mengketedarah duit org islam...perangai lebih drp kapiaq!!!!

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!