ISU SELANGOR! EXCO TUDUH BN DALANG DISEBALIK TUNTUTAN AIR PERCUMA!?

Setelah bertahun-tahun menipu rakyat dalam isu pemberian air percuma, hari ini kerajaan Selangor sekali lagi cuba mengaburi mata rakyat dengan mengatakan bahawa peserta yang menyertai demonstrasi menuntut apa yang dijanjikan parti itu telah diperdaya oleh Barisan Nasional.

Menerusi Sidang Dun Selangor Ke-12 Penggal Kelima, kebangkitan rakyat negeri itu dalam menuntut hak mereka untuk mendapatkan air percuma dibangkitkan.

Salah seorang Exco Kerajaan Selangor yang menjawab persoalan itu kemudiannya dengan yakin menegaskan bahawa kesemua rakyat yang turut serta dalam siri demonstrasi menuntut air percuma di negeri terbabit telah ditipu oleh sesetengah pihak yang dipercayai dikalangan penyokong BN.

Beliau mendakwa tuntutan tunggakan air percuma itu sebenarnya bukan bermula daripada penghuni di kawasan tertentu sebaliknya pemimpin Pakatan Rakyat itu mendakwa sebahagian daripada peserta tidak dimaklumkan tujuan sebenar bantahan itu.

Nampaknya, rakyat Selangor mengalami masalah besar kerana mempunyai pemimpin iaitu daripada Adun-Adun biasa sehinggalah ke barisan Exco dan Menteri Besar hampir kesemuanya masih cuba berdolak dalik dalam menunaikan janji.

Kalau sudah berjanji pada Pilihanraya Umum lalu, maka tidak ada alasan untuk mereka menunaikan segala tuntutan yang dibuat oleh rakyat.

Namun lain pula yang terjadi di Selangor, dimana apabila rakyat menuntut haknya, mereka pula dituduh telah diperdaya oleh pihak lain.

Begitu sukar untuk pemimpin Selangor ini mengakui kesalahan diri sebaliknya masih menggunakan cara lama iaitu dengan meletakkan kesalahan itu di atas bahu pihak lain.

Kononnya, kerajaan Selangor sedang merancang untuk mencari jalan penyelesaian dengan mencadangkan Kerajaan Negeri melangsaikan tunggakan bil air ialah secara ansuran berjadual.

Persoalannya, mengapa baru sekarang kepimpinan Selangor baru tergerak untuk melaksanakan usaha bagi tangani masalah ini. Itu setelah rakyat membuat demonstrasi tuntutan yang kemudiannya dituduh telah dihasut oleh kroni BN.

Read more...

41 Responses to "ISU SELANGOR! EXCO TUDUH BN DALANG DISEBALIK TUNTUTAN AIR PERCUMA!?"



  1. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous said...
      Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...?

      Tahap itu ke anak anak tganu bolih buat untuk mengalih tohmahan.? Patut lah korang ni bengong dan hampih. Tunjuk poster tanpa hujah gua punya anak tadika pun bolih siut? Sama macam lagu si penagih tegar , tolak dam sepapan dua, dah pun confirm masuk lokap bro!Tganu kita, ada ingat kah wei? Fast forward, trengganu tak perlu untuk melayani pemikiran sebegini rupa. Hanya pengikut yang mengakui ketua nya selesa menjadi nelayan , itu saja. Pemikiran seorang ketua yang kalah sebelum perang.Patut lah ahli "parti ajaran songsang " mempunyai pengikut yang "backward". Konon nya ahli parti nak mencalonkan beliau sebagai PM, akibat nya Malaysia ni terus di jajah olih peraih CINA . Semua nelayan tau tentang ni. Melayu kaum nelayan pinjam wang dulu kat cina , pabila jual ikan "contra", duit tak dapat, pinjam lagi. Bodoh punya pemikiran, selalu dok bergantung ngan DAP dan PKR. Bila nak berubah bro? UMNO, ada beri kemudahan tapi tolak , sanjung kapiaq harbi, amacam punya melayu la lu ni? Tenguk Selangor , nak basuh punggung lepas berak pun tak cukup air, nak mandi hadas lepas bersetubuh pun tak tentu, nak berwuduk untuk air sembahyang pun tak menetu. NI macam punya gomen lu orang mau sokong kah. Tu belum lagi air yang keruh dan kuning berbau hamis kat kelantan serambi mekah konon!Podah la cit!

      SUNDAY, 02 DECEMBER, 2012
      Post a Comment

      Delete
    2. bro......ada nelayan melayu tulin yang sangat dekat dengan penciptanya ketika di laut yang mana mereka ini kenal dan faham dengan politik2 retorik keugamaan. chaya la!

      Delete
    3. ayik2 royalti. tak de benda lain, asyik royalti, royalti, royalti. itu jer lah dalam kepala hotak pembangkang ni. besok, kalau dah mati pun, tak mengucap kalimah syahadah, sebut "ROYALTI".

      Delete
    4. Ini membuktikan bahawa melayu bangsa subsidi. Yuh bangsa ku. Jangan kita terlalu bergantung pada subsidi kerajaan. Berusahalah sendiri...

      Delete
  2. yang gatal berjanji tu nape?

    ReplyDelete
  3. Khir Toyo tu bila nak masuk penjara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu nik aziz, azizan masok dulu jill..
      nik aziz kalau mati dalam jill syahid tu, mulut dia pon tak bau busuk lagi..

      Delete
    2. Anwar bila nak masuk penjara sg buloh.

      Delete
  4. Anak Terengganu. Mimpi ko macam mamat Indon. Cakap berapi tapi bab lakukan tak da. Bangkit la konon.. alih2 anu jer bangkit. Susun lah barisan ko yang kata bangkit tu. Tak nampak pun....

    Harakah manjang camtu tajuknya: Kerajaan goyang, Kerajaan BN bakal bangkrap,

    Sedapkan hati boleh lah. Siapa nak pemerintah ganti dengan yang di Selangor, Kedah dan Penang? Haji Hadi jadi MB apa dia buat?

    ReplyDelete
  5. pukimak ko anak terengganu! hari2 makang belacang sbb tu otak jadi benak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf kan dia la. suruh dia buat bisness halal jadi kaya raya. bersedaqah siang malam. buat masjid2 lebih besar dari mesjid biru turki. tolong orang 2 miskin. dan juga semua benda baik di maya pada nan indah ini.

      yang kau ashek2 marah kat anak ganu ni (nasib tak anak GNU) yang macham sial dan menyialkan ini melalak dlm blog wat per!

      Delete
  6. Kalau tak ada angin yang menggoyangkan pokok, maknanya beruk tonggeng buntutlah punya kerja.

    Kalau Selangor tak ada air maknanya SYABAS tak buat kerja. Maknanya SYABAS yang tak syabas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. ambil parti setan dgn palang empat perintah selangor dalam pelan2 allah swt jadi kan selangor negeri padang pasir ....no water bro!

      sedangkan allah swt perintah manusia gunakan aqal yang dia pinjam supaya extract mind tu untuk cipta kaedah mengurus dan memperbanyakkan air untuk kegunaan manusia yang ramai....


      itu la jadinya bila pemimpin bukan ahlinya dan juga adalah kaldai2 tua dan muda!

      Delete
    2. syabas nak buat kerja camner kalau xde kerja sama dari kerajaan negeri.
      syabas nak buat kerja camner kalau kerajaan negeri asyik sabotaj jer.
      syabas nak buat kerja camner kalau kerajaan negeri nak guna air lombong.
      syabas nak buat kerja camner kalau kerajaan negeri asyik nak suh ikut cakap dia aje.
      syabas nak buat kerja camner kalau kerajaan negeri tak nak bayar syabas.

      Delete
  7. kpd otak beku pencacai pembangkang...jdi2 lah makan makanan yg subhah..jgn biarkan hati2 kamu terus gelap...jgn jdikan keturunan kamu terus diperkuda olih pemimpin pembangkang...lihat lah reality keamanan yg dikecapi dibawah kepimpinan UMNO..tau kah kamu erti KESYUKURAN....! mohon ustaz2 PAS tarbiahkan pengikut2nya erti SYUKOR dlm islam....huraikan perbezaan antara HARBI & ZIMMI...jgn nama je islam tp perangai masyallah....mcm syaitan...BN tetap pilihan kami......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustaz2 PAS sibuk, lebih2 lagi hari jumaat lagi sibuk berebut2 nak jadi khatib , disitu peluang makmum dengar saja tak boleh kata apapun takut hilang pahala jumaat, percayalah kami warga anak muda tidak merestui kerja ini semua, kita pergi hendak solat tetapi khatib2 setan ni mengacau pemikiran kami hingga tak kyosok solat, khatib2 PAS ni tak takut dosa. aku harap anak muda akan bangkit tentang khatib2 setan ni seperti yang terjadi di Mesjid Ulu Yam Selangor, hampir2 kena lempang. Jangan fikir yang ada dalam mesjid tu semua penyokong PAS, ada yang atas p[agar, ada ahli umno dsbnya. Pengerusi kariah d semua mesjid berwaspada apabila menjemput khatib, siasat dahulu. .

      Delete
  8. semua muka di atas tu tak leh pakai......tak layak utk jadi pemimpin rakyat...

    ReplyDelete
  9. semua muka di atas tu tak leh pakai......tak layak utk jadi pemimpin rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah orang orang yang akan berkuasa penuh jika pkr menang. orang orang yang akan menghapuskan hak dan keistimewaan melayu.

      Delete
    2. tuan puan,


      kalau hapus hak melayu kelak itu hakikatnya Allah swt yang tarek balik nikmat tu. DAP hanya lah pelaku shj.

      kenape ye?

      allah tunjukkan dua puok melayu yang mana ulama2 utamanya (read muftis and mausondol am) bertelingkah tanpa segan silu kedua nya.

      itu yang allah swt fed up kepada orang melayu tu.
      dah ura2 ada kerajaan perpaduan disanggah pula oleh Mausondol Am yg melalut macham orang kena tuak (read toddy).

      so elok la balik semuanya ke pangkal jalan kerana melayu tu datangnya dari MIM LAM YA yang juga membuahkan MÙ LI YA a.k.a. MULIA....


      kerana itu la ulil amri dari kalangan bangsa melayu yg disebut duli yang maha mulia a.k.a sultan / raja yg dihormati oleh ramai bangsa di dunia.

      malangnya ada banyak kaldai2 muda yang attack sultan secara serangan media . kaldai2harami ni confirm chari Nama, hipokrit dan munafiq sebab kalau dia ikhlas lillah dia akan mohon appointment mengadap nak bagi tau yang salah silap peribadi sultan tu eye to eye.

      baru la betul dan gentleman. sultan happy si mangkok tu pon happy. ni dak.. apa punya malaun la...


      belajarnya hormat orang lain sikitla baik dia sultan ka, raja ka, menteri ka, mufti ka, tuan guru ka, penghulu ka, guru besar ka, ketua menteri ka, mandor estet ka, kapten kapal ka, ketua darjah ka, dan juga hormat kepada diri sendiri baru betoi NGOK!



      Delete
  10. Negeri Selangor tu kaya. 50 tahun lebih pemimpin bersilih ganti, semuanya melantak tanah rezab melayu dan komisyen tanah projek. Ipar aku pun baham jugak tp kena beli. Harga murah RM20k sehektar. Dianugerahkan sorang 50 hektar tanah d KLIA masa tu hutan bana. Tp kena banyar untuk keluasan 70 hektar. Sbb 20 hektar tu habuan anak buah MB. Benda ni aku bukan reka, tapi aku turut d heret jd penjamin RM1.4m. Sekarang tanah tu dh dijual balik dan dbangun. Lega sbb hutang settle, dpt untung lg. Tp anak buah MB untung banyak mana tak tau. Lebih dari 100 pemohon dapat tanah situ. Hidup BN. BN tumbang mcm jerlus dlm neraka, kata kwn aku kontraktor buat jalan dan supplier. Hantaq tender sambil berlari katanya. Tak mcm dulu..huluq kt YB je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuliah hari ni:

      jangan ambil yang bukan haq kita! selamat dunia akhirat! amin...

      kes TALAM tuh apa dia ya? saya ngak mengerti!

      Delete
    2. Dapat untung jugak kan. Kalau dah tahu salah, kenapa bersubahat. Kenapa tak dilaporkan?

      Delete
  11. memang dalam tiap organisasi mesti ada yang amik kesempatan. Kalau selangor tu maju, ianya seperti gula, ramailah semut yang datang. Aku tak kata BN tu 100% baik, dalamnya ada juga parasit. Tapi halatuju BN jelas, fudementalnya kukuh, kalau ada mamat parasit didalam yang buat taik, ianya tak sampai mengugat fudemental. Ada dengar mamat BN pertikai hak melayu?Islam?tukar agama? tapi aku tengok PR ni dahlah halatuju berterabur,penyamapaian pun kosong. macam PAS kat kampung2 canang negara islam, hudud...tapi bila dapat kedah, perak, selangor, apa adun2 pas buat...ada usulkan negara islam?hudud? teringat pilak komen MB PAS kedah dan matan MB PAS perak pasal hudud dan negara islam. tu belum masuk pasal PKR denga total freedomnya...DAP dengan kecinaanya......nak kata PR ni bebas korupsi, boleh menyebabkan aku ketawa berguling?.....AI punya kekayaan tu datang dari langit kah? jadi bagi aku PR ni fundemantalnya out, orangnya pun out.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yob..

      Bernas dan mantop

      Delete
    2. Nak tambah ckit, kekayaan Azmin Ali tu datang dari langit atau dari anu Shamsidar.

      Delete
  12. http://gigitankerengga.blogspot.com/2012/12/seorang-lagi-ketua-bahagian-umno.html

    wakakakaka....ini kata dia Partai pilihan Tuhan ya. ngakak saya guling guling, kasian ya folower setan melayu amno hanya bisa cium pantat ketua setan melayu aja. ish ish

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi indo sialan. udah aku bilang gak usah campur ursan rumahtangga org lain. urusan rumahnya lo itu di jagain disek. rakyatnya pada susah kerja gajiannya lagi cilik. seng wedok sama seng lanangnya mampir ke sini nyari kerja. kami orak pernah ngomong partai umno itu anugerah tuhan tapi kalo partai yg pemimpinnya iso nyokong yahudi yg iso ngeledek ama wedok ama lanang itu emang ada yang ngomong dia itu pemimpin anugerah tuhan.
      siji loro telu papat
      mangan nasi lauknya kicap
      pkr itu partai pantat
      kerjanya gak ada cuman bercakap.

      Delete
  13. http://am9897.blogspot.com/2012/12/doa-tok-guru-buat-najibpanas.html


    o gini kayak dia ya doa Pak Kiai itu ya, emang bapak Najib harus takut ya dengan doa Pak kiai itu ya. Kasian ya Pak Najib udah gak bisa tidor ya , gak bisa turu gak bisa ngombe, waduh pak modar lo...

    ReplyDelete
  14. http://blog.marhaen.info/laman-utama/1-artikelmarhaen/2696-dalang-di-belakang-deepak-dan-musa

    kalo gini bisa modar ya bapak najib, saya bukan fitnatun ya tapi bener ternyata ya. Coba baca alun alun ya.

    ReplyDelete
  15. Asal bukan cina dap dan sekutunya, selamat kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu,dapat kat kafir harbi punya geng maka lingkup la malaysia.
      melayu semua jd hamba cina sial,semau jd baruah dia.
      yg penting pembangkang mmg akn mampos PRU ni,semua akn terkubur kecuali BN.
      dasar manusia sial yg lahaant,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
  16. Ya bapak anon 7.12, saya cuba baca alun2 nya tapi yg sana nampak bpk anuwar tengah balun cina doll ......

    ReplyDelete
  17. Hahah indon meroyan dah kalah dgn harimau malaya 2-0 banyak cakaplak...blah lah lu indon blik negara lu, mcm cina dap balik tiongkok sana...kat sana x de air x pe, pasal depa x mandi pagi....

    ReplyDelete
  18. salam singgah. sesiapa yg sudi berpolitik jemputlah makan kenduri di blog peribadi saya iaitu http://jukdin.blogspot.com. harap bergembira di sana. Thanks.

    ReplyDelete
  19. Agenda komunis biaDAP, Yahudi Zionist adalah agenda terkutok, jahat lagi kotorr. Fuckaton haramjadah aadalah Fuckaton yg takde berkat. Fuckaton untuk menghancurkan dan meranapkan keharmonian, kemakmuran dan kekayaan negara. Itu saja matlamat spesis2 Cheebai ini. Mereka hanya tahu menipu, berbohong dan menfitnah dan kencingkan rakyat. Komunis biaDAP dan Pork Nik yg dendam kesumat dari dulu lagi bertahun tahun lamanya adalah spesis2 yg tak bermoral, takde maruah, bacul lagi keparat dan bangsat. Kepentingan rakyat tidak ada dalam agenda mereka, agenda dendam kesumat, irihati, hasad dengki, busok hati dan agenda memperkayakan barua2 dan konco2 mereka. Sama sperti agen Yahudi zionist, peliwat terkutok cara mereka adalah membeli, menyogok, merasuah, membayar maruah individu2 supaya dapat mereka mempergunakan, dapat mereka meliwat, dapat mereka menjadi perkakas, dapt membeli harga diri seseorang untuk menjadi keparat, bngsat, lahanat dan badut mereka. Inilah cara dan taktik Yahudi zionist bacul di negara2 Islam, untuk membuat huruhara, porak peranda dan kacau bilau. lihat saja yg berlaku di Libya, Iraq, Tunisia, Yemen, Pakistan, Afghanistan, Egypt dan Syria. Dan di bumi Tanah Melayu juga mereka akan melakukan sama.
    Hanya Penjilat2 dan pencacai2 najis spesis2 haramjadah, yg bengap nak mampos, kecik2 tak nak mampos, dah tuak menyusahkan diri, keluarga, anak isteri, mak bapak, adik beradik, dahlah bengap berlagak samseng kampong dusun, hidup pun sia2 saja menghabiskan beras. Mereka saja yg betul, orang lain semua salaha, dengan anak isteri pun pukol bantai. Inilah sifat2 bacul pencacai2 dan penjilat2 agen Yahudi zionist dan komunis biaDAP yg rasis giler vavi.
    Yg sedar dan insaf, bertaubatlah, bermufarakahlah, demi agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  20. pandai,...nya pk tipu.

    ReplyDelete
  21. jika diteliti hujah2 penyokong bengap pr ternyata ia hasil didikkan pemimpin mereka....langsung tk mampu berfikir...kesian

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!