INI BUKTINYA PAS TERUS-TERSUAN JADI ANJING DAP!



Petikan dari Gelombang Rakyat

“Kita akui ucapan itu pernah dibuat dan beliau (Abdul Hadi) tidak perlu tarik balik. Harussani perlu ingat sejarah. Perlu ingat isu debat yang dibatalkan UMNO semasa kepimpinan Mahathir ( Tun Dr Mahathir Mohamad).

“Kalau mufti tidak tahu sejarah politik, jangan campur tangan. Mufti perlu tutup mulut,” katanya.

 Inilah wajah sebenar ulama dalam PAS.

 Mereka tidak boleh disentuh atau ditegur malah keterlaluan meminta mufti tutup mulut padahal Harussani sudah menjelaskan, isu itu tiada kaitan dengan politik.

 Sewajarnya Harun menilai apa dikatakan dua mufti itu dan kemudian berbincang dengan Hadi sebelum membuat kenyataan meminta mufti jangan campur tangan dan tutup mulut.

 Islam sendiri mengalakkan umatnya bersikap sederhana, saling menghormati dan tegur menegur dan tidak salah jika Harun menasihatkan Hadi meminta maaf atau menarik balik Amanat Haji Hadi.

Termasuk kafir mengkafir orang islam yang sudah mengucap syahadah

Malah, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya berkata, perbuatan mengkafirkan sesama Islam adalah sama seperti golongan khawarij.

“Maksud amanat tersebut secara langsung dan jelas bahawa PAS menuduh UMNO berpaling dari agama Islam.

“Mereka (Pas) menuduh UMNO kafir kerana membawa ideologi atau fahaman yang boleh menghancurkan umat Islam, sedangkan ia meleset sama sekali,” katanya.

Amanat Hadi membawa budaya Khawarif yang mana ahli PAS lebih rela beli kedai Cina dari beli kedai Melayu Islam yang tak sokong PAS dan lebih rela makan sembelihan Lim Guan Eng dari sembelihan orang Islam lain

 Apa dikhuatiri selepas ini, panggilan ulama atau ‘ular dalam semak’ kepada ulama PAS berterusan dan sekaligus akan merendahkan martabat ulama-ulama lain.

Kepada Harun dan ulama PAS lain, jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelangga.

KOMEN UNSPINNERS: 


Entah apa punya hujahlah Harun Taib.

Apa yang Harun sudah akui adalah Mufti tak tahu politik dan Amanah Hadi adalah risalah politik untuk membolehkan PAS berkuasa dengan menghina lawannya orang UMNO sebagai kafir.

Kejayaan politik PAs tidak akan menguntingkan PAS tapi DAP. PAS akan dihadkan jumlah kerusi untuk mereka bertanding. Manakala DAP akan bertanding lebih kerusi. PKR yang dah tak releven pun mahu ambil kerusi dari PAS.

Kerusi PKR pun akan lebih ramai ditandingi oleh orang bukan Melayu dan bukan Islam.

Boleh disimpulkan, tidak menguntungkan PAS langsung dan bukan PAS yang akan berkuasa lepas PRU kalau Pakatan Rakyat berjaya kelak.


Apa cerita yang kononnya PAS ganti UMNO untuk memimpin negara?

Hadi masih tidak mahu mintak maaf dan tarikbalik Amanah Hadi yang dia sendiri sudah tak ikut dan ramai ahli PAS dah tak hayati.

Adakah merugikan PAS untuk lakukan demikian?

Jika demikian, untong DAP jika Hadi tak tarikbalik Amanah Hadi. PAsti DAP yang bersungguh maukan Amanah Hadi dipertahankan demi Pakatan rakyat dan khususnya demi DAP.

Sumber: The Unspinners

133 Responses to "INI BUKTINYA PAS TERUS-TERSUAN JADI ANJING DAP!"

  1. PAS banyak ulama tapi menolak ulama lain waima kalau ulama arab pun dia tak terima ke...kalau bukan parti pas...tak boleh gitu...ulama penyiar kalam ALLAH kalau dia songsangkan...tak betulle jadinye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahadey dah start retorik dah, nak bagi Melayu leka, lepas ni adalah apa-apa projek baru yang Mahadey nak faraid kat anak-anak jantan dia tu. Taktik lapuk Mahadey tu celah spender rosmah ja tu...Nak ikut pengorbanan dan jasa, Si Kafir Nelson Mandela lagi la banyak jasanya kepada Afrika Selatan, dari sebuah negara bergolak teruk kepada Negara Afrika Selatan yang bersatu dan maju, takdak pun Si Nelson tu nak guna alasan tu untuk rompak wang rakyat Afrika Selatan. Ni Mamak Mahadey, waris negara yang sememangnya dah aman damai dan maju dari asas yang diletakkan oleh Tunku Abdul Rahman. Tunku sendiri (bukan Presiden Pas yang kata) dalam banyak kenyataannya kata Mahadey ni mamak tak guna. Haram Jadah punya Mahadey,mentang2 Melayu miskin di tangan hang,hang nak terus perbodoh depa no. Pelaq punya manusia.

      Delete
    2. betul tu! Tunku kata mahathir setan besaq tahu 1969 apabila bermulanya fitnah mahathir terhadap tunku. Hari ini terserlah la kesetanan mahathir.......taun depan keluar la tanduknya. masa pak lah diataruk pak lah....sekarang najib pun dicaca marba kan nya.

      Delete
    3. apa lah yang hang melalork ni ? Masuk kot mana cerita Tun Mahathir dalam persamaan ini? Mana datang cerita wang rakyat dalam persamaan ini? Err,, persamaan ialah equation.. kot kot hang tak tau. Orang berdebat . hang pun nak debat,, kalau macam ni,,. awal2 dah kena kad merah..

      Delete
    4. Mamak Mahadey memang perosak umno. Dah la hang rosakkan umno,tp tak malu pulak nak terima projek dari ehsan umno. Tanpa bantuan umno kat diri hang Mahadey, habis kuat pun la ni hang cuma ada beberapa biji rumah di sekitar Alor Setaq saja. Anak2 hang pun tak pi setara mana pun. Dasar tak kenang budi punya mamak, atas apa yang umno dah suap hang, hang perlingkup pulak umno semata-mata umno tak penuhi tuntutan nafsu hang untuk membolot harta kepada anak-anak jantan hang. Dasar haram jadah punya Mamak.

      Delete
    5. Cuti hujung tahun dah datang. Kakitangan Ibupejabat PKR pun ramai yang sudah bercuti. Ada yang melancong luar negara. Ada yang dapat bajet lebih, bawa keluarga ke tempat yang lebih hebat dan jauh. Sesiapa yang dapat rezeki extra, kerana pandai ‘kalih’ duit peruntukan yang diberikan kepada parti – lebih jauh dapat bersama keluarga. Untung masing-masing lah.

      Walaupun dalam menuju akhir tahun, Ibupejabat masih sibuk dengan susunan strategi nak berdepan dengan tarikh 9 Januari. Ada dua team khusus yang telah ditubuhkan, satu untuk tarikh 9 Januari. Satu lagi team tumpu kepada KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT yang dijadualkan pada 14 Januari. Masing-masing team ini diketuai oleh orang yang lain. Masing-masing ikut kepala sendiri. Asal ada untung dan boleh bawa anak bini berjalan jauh. Mereka pun kononnya buat kerja.

      Blog GELAGAT ANWAR antara yang awal pecah tembelang program FACK yang akan dianjurkan PKR. Free Anwar Campaign ke-2. FACK. Khabarnya, sudah kecoh juga di Ibupejabat kerana penggerak The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq akan diberikan peruntukan besar bagi melancarkan FACK di dalam laman tersebut. Siap dengan banner dan link dengan international organization. Hebat.

      Khabar daripada ibupejabat PKR, Jahabar Sadiq akan diberikan dana USD1.5 juta di peringkat awal dalam memastikan FREE ANWAR CAMPAIGN akan menjadi tajuk utama The Malaysian Insider dalam beberapa bulan akan datang. Antara yang dijanjikan oleh Jahabar kepada PKR:-

      Banner Free Anwar Campaign (sepanjang tahun). Siap dengan link kepada twitter, facebook dan sebagainya.

      Khidmat fotografi (semua gambar Anwar di mahkamah dan sebagainya akan dispin oleh TMI dengan maksima)

      Membuka semula kempen mata lebam di dalam website khas yang akan dikendalikan oleh kakitangan TMI;

      Social media campaign (siap dengan beberapa event yang melibatkan mahasiswa dan orang muda:

      Meletakkan Nurul Izzah sebagai ‘torch bearer’ PKR yang baru;

      Manifesto pilihanraya Pakatan Rakyat akan turut dibawa bersama sebagai link kepada program FACK.

      Kakitangan ibupejabat menganggap Jahabar sebagai ‘con-man’ yang sangat berbahaya kepada gerakan reformasi dan FACK. Kepada mereka, link Jahabar bersama Kalimullah, Brendan Pereira dan beberapa tycoon Singapura tidak akan membantu imej Nurul Izzah dalam jangka masa panjang. Ramai di dalam PKR yang persoalkan kenapa perlu dana sampai USD1.5 juta sekiranya memang Jahabar adalah pejuang reformasi?

      Tanpa pengetahuan ramai staff di ibupejabat PKR; kerjasama Jahabar-Brendan-Kalimullah-Anwar ini bukan kerjasama baru. Sudah lama wujud. Jahabar hidup mewah kerana wujudnya hubungan ‘dalaman’ yang begini. Sayangnya, apa yang patut orang UMNO dan BN risaukan adalah kewujudan hubungan silang – Jahabar-Brendan-Kalimullah-KJ-Anwar. Ini lebih bahaya.

      Seorang pegawai khas KJ pernah berkata, KJ has nothing to lose dalam permainan politik lanskap baru yang ada. KJ secara terus terang pernah mengatakan bahawa dia adalah seorang yang ‘indispensable’ di dalam set up kabinet Najib yang baru. Mesti ada. Atau Najib akan berhadapan dengan ribut tsunami dalaman oleh Pemuda UMNO.

      Tahniah Jahabar…bajet besar…tercapai hajat nak beli apartment mewah di Bangsar yang dia idam-idamkan selama ini….

      House PK: Dah berkali aku kata, Anwar dan KJ Kitol memang ada hubungan. Aku harap pihak atasan UMNO sedar akan perkara ini dan jangan dipandang ringan segala pendedahan blogger Gelagat Anwar ni.

      Sesungguhnya musuh dalaman adalah lebih merbahaya dari musuh luar! Jenis ni boleh tiksan belakang kita bila-bila masa saja. Sesiapa saja yang menjadi penyokong si Khairy Kitol ni adalah sama jua pengkhianat kepada parti! Dan mereka ni (penyokong kitol) adalah sebangsat-bangsat manusia.

      "YA ALLAH! SELAMATKANLAH NEGARA KITA DARI MANUSIA PENGKHIANAT NI"

      Budak2 Khairy dah mula attack Mahathir mcm anjing gila, maka kita kena ingatkan balik kenapa kita kalah 2008 dulu

      Delete
    6. Anjing Mamak Mahadey masuk dah.. haha Tak payah dok spin la woi. Awat asai ada org teguq kezaliman dan dosa Mahadey pd Islam dan bangsa Melayu, hang kena kaitkan teguran tu dengan KJ dan Pak Lah? Padahai yang dah mula nampak mengarutnya Mahadey adalah majoriti pengundi di Malaysia dan ahli-ahli umno akar umbi. Hang tak payah dok perasan la dengan ingat org ramai masih dok layan statement Mahadey tu. Silap besaq la pelaq woi. Hang tgk la keputusan PRU13 nanti. Hang balik pi pesan kat Mahadey, siap2 la no bungkuih kain baju tgk negara mana yg sesuai untuk dia perabih umoq tua merokoh dia tu.

      Delete
  2. pas makin sesat sesat lah lpstu buat benda bodoh2 takkan lh penyokong pas tak nampak lg benda2 ni...pas ptt bungkus je skrg ni ada pun menyusahkan org je dgn ajaran2 bodoh drg tu

    ReplyDelete
  3. Portal UMNO tahap tabliod hina. makanya rakyat akan mengundi pakatan untk perubahan. Bodohlah anjing UMNo sekalian. nadi UMNo semakin lemah. maut tak lama lagi. Kecundang di Pru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu anjing pakatan.
      Lu kata rakyat akan mengundi pakatan
      untuk perubahan? ?? Apa bodo lu jadi
      aning pakatan.
      Kalau lu dah bodo, lu ingat rakyat yg lain
      bodo mcm lu.
      Hampir 5 th.apa perubahan pakatan buat.tak payah nak kencing merata lah.
      Hancing....ptuuiihh.

      Delete
    2. anon 5.26 hnaya org bodoh mcm ko je yg akan undi pakatan tau..org pandai semua akan undi umno ko tgk lah kali ni pakatan akan terkubur buat selama lamanye

      Delete
    3. Rugi kerajaan lain d dunia ni sebab tak ada PAS dlm negara dorng, xdpt masuk surga.. U org2 pas terlampau taksub sehingga mengkafirkan orang lain yg juga mengucap dua kalimah syahadah..

      Delete
    4. orang yang taksub dengan anuar je akan undi pakatan...ceh peliwat jijik

      Delete
    5. Empat orang ni je yg nak menang kan ameno..........kah kah kah kah 4x

      Delete
    6. orang UMNO atau pun.. orang2 beriman tak perlu perang ramai2..

      Delete
    7. Tiga line ada, perkasa pun ada dng teloq terhunus.........ye3 buat ape ameno nak beperang......

      Delete
    8. Eh..anon anjing pakatan nih..lu g jilat taik.lim guan eng n pok nikky n anwar berahim setan lagi bagus dari lu makan.nasik la

      Delete
  4. terbaiklah apa yg rakyat biasa katan itu, pas dulu dan kini dah ada banyak bezanya. baik pas keluar parti lagi bagus dari jadi hamba kepada cina kafir seperti dap n pakatan, nanti lagi parah pas jadinya kerana jgn harap cina kafir akan beri peluang pada org islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ameno dah 55 taun hisap kote mca mana lah gheti hukum...........hari2 saiful baukari parpu kena liwat oleh puak puak menatang ameno ni, langsung tak rasa malu.........kalau vavi pun jalan tunduk bro.

      Delete
    2. bukan keluar dari Pakatan.. Bubar terus PAS tu.. dah gelincir habis dari landasan!!!!

      Delete
    3. Baru macam ameno diharamkan terus.

      Delete
  5. MANIFESTO BUKAN PERJANJIAN-kata khalid.
    Apa lagi cai pakatan nak konar.nak tipu rakyat.
    Pandai berjanji, tak pandai tunai janji itu sifat
    munafik.
    Rakyat tak kan terpedaya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru serupa transformasi najis!! Balik balik rosmak yg gemuk......macam hmmmmmm nko tau kan apa? Ramai rakyat tak kan tertipu PRU nanti!

      Delete
  6. pembangkang semua hanya pandai berjanji n keluar kan kata2 manis je tp drg takkan kotakan...aq dah muak dgn janji kosong drg tu tgk lah selangor pakatan pegang apa jadi...hancur..kelantan plak pas pegang emm dah mcm pekan koboi aq tgk hancur gak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku duduk selangor....eh eh eh semua bagus dan selamat....dapat air free lagi...nape ah bedah.....nko duduk kat hutan mana? Baru celek ke?

      Delete
    2. habis, naper rumah aq x de air? sampah pun x dikutip? aq dok kat area damansara.....

      Delete
  7. Ulama pas ibarat ketua ajaran sesat yg menghasut manusia menuju lembah kehancuran, dan kehinaan... Cakap pandai buat tak pandai. Celako...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kurang ajau kau lahanat......ameno yg nak hancus bro! Ali roast tambi dah kena pinggir rosmak. taun depan dia tolong baca meter letrik kat sg buluh ha ha ha!

      Delete
  8. Saya rasa parti UMNO BARU atau parti Syaitan seperti mana di gelar oleh mantan PM, Tun M harus rojok pada penasihat agama parti UMNO iaitu Yang Berbahagia Dato Chua Soi Lek sebelum buat sebarang komen. Kah! Kah! Kah! Bodoh punya UMNO=APCO=Israel

    ReplyDelete
    Replies
    1. pukimak mak ko x pernah cuci ke anon 7.03... ko nie agama kristian ke buddha? x pun ko nie asalnya agama freemason??? melihatkan cara ko tulis tu menunjukkan ko x beragama lak...

      Delete
    2. Kak bedah tak payah lah sebut benda alah tu, tak segan ke?

      Delete
    3. menatmang pencacai mana ada malu........puki mak dia di jaja!bbb wuek!!

      Delete
    4. Nak segan apa, kak bedah amki je, Nik Aziz kata masa Shahnon kata pukimak kat mahathir Nik Aziz kata tuhan pun mencarut, nik aziz demi nak sokongan politik tuhan pun dia boleh turun taraf sama manusia...

      Delete
    5. Anon 1:50am...nak jadi macam nik aziz juga ke?
      Nak sama macam shanon jugak?

      Delete
    6. Shahnon shit dah bertaubat... Najis bila lagi.Tua nyanyuk... Celako celako celako... Like pemimpin like penyokong...

      Delete
    7. hahaha nik ajis tgg mati br nak bersara kot

      Delete
    8. najis mana yg nko cakap ni. kalau najisx isteri ros tu takdan dah nak tobat .....madey dah keluarkan fatwa / decree untuk muhidun jatuhkan kak ros!

      Delete
    9. hahaha.. time tue mak ko pun anwar x lepas bontot dia..... silap2 join dgn bapak ko skali...

      Delete
  9. Pas tidak akan menjadi anjing dap kalu tiada pimpinan pas sekrang yg telah berkiblatkan habuan dan kuasa dunia. Mereka telah membutakan mata dan hati mereka hanya kerana sedikit habuan dan kuasa yg dijanjikan olih dap dan pkr. Mereka lupa sebenarnya hanya Allah yg boleh memberi semua itu tapi bodohnya mereka, mereka ingat tokong yg memberi. Ahli2 pas punyai kuasa ditangan, undilah bn/umno di pru13 nanti tanda protes kepada pimpinan pas sekarang. Masih belum terlambat untuk kita sama2kuburkan dap dan penyokong mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape plak ameno nak ajak pas tubuh UG AH? Keputusan TGNA memang tepat......ameno dah sawan 3/4 dah........paling hebat yg diorang bleh buat mencacai, maki hamun dan fitnah ja! tak de intelektual langsung

      Delete
    2. ".paling hebat yg diorang bleh buat mencacai, maki hamun dan fitnah ja! tak de intelektual langsung"

      It is?from what I saw here PR Mules do the same thing,what the difference hihi.Always talk out of space

      Delete
  10. nak buat camne. dapat tok guru nik aziz, rupa nya iblis dajal. anjing suruhan DAP. sembahyang menunjuk. nak hakau jin, terhalau haron din.
    harap kan hadi kodi, dah lah bodoh, PAS sendiri (dlm harakah) suruh dia balik jadi nelayan. apa PAS ingat nelayan tu bangsat? pukimak punya PAS.
    PAS sebagai parti kafir seharus nya sedar patut cium dan sanjung kaki guan eng yg dianggap khalifah kristian itu.
    tapi tak pe la. tok guru setan nik aziz akan sentiasa bersama DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 7:42 nko macam kata kat najis gorlila je! he he he ......memang
      najis gorlila tu tuhan nko!

      Delete
  11. APA NAK JADI DGN PAS NIE, TAKKAN NAK JADI ANJING DAP SAMPAI SANGGUP IKUT CAKAP KAFIR SEMATA2 KERANA GILAKAN KUASA. JANGAN HARAPLAH CINA KAFIR AKAN BERKEWRJASAMA DGN ORG ISLAM MEREKA ITU CUMA BERPURA-PURA AJE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak buat macamana .......ameno pun kafir juga malah syetan gondol lagi. DAP takat kafir je!

      Delete
    2. Ni laa amanat hadi yg tersemat jauh dlm hati sanubari terpesong umat isle pas. Memang hang dgn pemimpim hang bahan bakar api neraka...

      Delete
    3. ameno kata kayu api neraka ialah MIC.......sama value.

      Delete
  12. hairanlah mufti bukak mulut disuruhnya diam...
    wah2 ingat dia tu nabi ke ha??????
    memang agak dan semakin melampaulah PAS nie..
    rakyat pun dah nampak kebenaran..
    cuma ada penyokong tegar je yang masih dok mengangkat pakatan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapkan mufti.......tunggu masyuk je.....dapat sebakul dua diam la dia. Mufti ni ibarat barang usang.....nak buang tak leh takut jadi kes dera......nak simpan dah nyanyuk mulut busuk lak tu.

      Delete
    2. hoi sedap mulut ko je kutuk mufti..ko tu hebat sgt ke ha

      Delete
    3. wow anon 11.48 mulut ko mcm sampah kn mufti pun ko x lepas nk kutuk kn ini lah contoh org2 anwar

      Delete
  13. malulah PAS sudah2 la buat perangai wei..malu la org pandang islam serong kerana korang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada orang pandang serong.......kalau serong tu syah la juling.......lain le macam saiful parpukari......memang orang pandang serong. Mau tak nya, akat sumpah je dah kata dia benar tak yah bicara lagi.......ameno ameno macam vavi meroyan nko!

      Delete
    2. Sumpah laknat lawan sumpah laknat laa. Apa bengap sangat kau ni. Anuar tak sumpah apesal, takde telur ker atau dah potong... Video tak jawab, jam omega tak jawab, Kau pulak bukan tak percaya, tapi sbb bencikan UMNO parti yg banyak berjasa, kau sokong iblis dajal tu... Bertaubat laa... Sedar...

      Delete
    3. hai worang cerdik sumpah laknat itu ikut undang undang mana? Hakim makamah tinggi Tak suruh saiful parpu kari sumpah pun......... Malah tak terpakai pun. Bila orang suruh tegakkan Hudud......depa kata hudud tu kuno, kena kaji semula lah, tak sesuai lah. Yang nak tergelak tahap maharaja lawak orang ameno kata TGNA sesat...........ameno lah perjuang islam.........,, memang vavi meroyan lah nko.

      Delete
  14. Mahadey dah start retorik dah, nak bagi Melayu leka, lepas ni adalah apa-apa projek baru yang Mahadey nak faraid kat anak-anak jantan dia tu. Taktik lapuk Mahadey tu celah spender rosmah ja tu...Nak ikut pengorbanan dan jasa, Si Kafir Nelson Mandela lagi la banyak jasanya kepada Afrika Selatan, dari sebuah negara bergolak teruk kepada Negara Afrika Selatan yang bersatu dan maju, takdak pun Si Nelson tu nak guna alasan tu untuk rompak wang rakyat Afrika Selatan. Ni Mamak Mahadey, waris negara yang sememangnya dah aman damai dan maju dari asas yang diletakkan oleh Tunku Abdul Rahman. Tunku sendiri (bukan Presiden Pas yang kata) dalam banyak kenyataannya kata Mahadey ni mamak tak guna. Haram Jadah punya Mahadey,mentang2 Melayu miskin di tangan hang,hang nak terus perbodoh depa no. Pelaq punya manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisehman DAX aka anjing Kj, rilek la der, semua rakyat tahu apa kemusnahan dibawa oleh kj dan Pak Mertua dia si kaki tido tu, habis semua glC milik singapura sampaikan Telekom pun Temasek ada share 30 peratus. Blok L dan M li Limbang Fuck Lah kasi free je sama brunei, segala kebabian telah dibuat oleh Khairy dan kau salahkan mahathir dan anak2 dia? Kalau ya pun Khairy bayar kau untuk sambung nyawa, dosa Pak Lah dan Khairy anak beranak terpaksa dibayar najib. Ish, lu pakai fakta lancau apa? Mana bukti dokumen mahathir sapu seperti lu cakap tu/ Khairy punya kes ada kat sprm tapi pak mertua dia buat sprm dan letak orang dia dan pesan pak lah pad aketau SPRM jaga anak menantu dia. yennadei? Tinda puthu sothi dei

      Kalau tak kerana Tun Razak dan Mahathir melayu masih lagi miskin, ni si tukang komen ni pun dulu kerja kerani cabuk je lat bank di langkawi, kena tangan KJ terus jadi kaya nooo..berbillion nooo

      Delete
    2. Desakan demi desakan agar Kalimullah disiasat semakin memuncak dan kelewatan kerajaan mengambil tindakan atas perkara ini mula menimbulkan keresahan.

      Perlantikan Kalimullah sebagai peneraju Kumpulan NSTP ketika pemerintahan Abdullah Badawi telah dikritik hebat oleh rakyat Malaysia.

      Perlantikan tersebut telah menimbulkan kemarahan rakyat yang mana menjadi salah satu kepada pemangkin kejatuhan Abdullah sendiri, sekali gus kejatuhan syarikat-syarikat milik kerajaan serta juga hampir menggadaikan kedaulatan negara.

      Rakyat tidak dapat menerima bagaimana seorang yang disahkan sebagai agen kepada musuh negara diberi kuasa serta kontrak yang melibatkan rahsia pemimpin dan negara. Lebih memburukkan keadaan ialah dia juga diberi pingat kebesaran.

      Sehingga hari ini, Abdullah gagal menjelaskan kepada kita kenapa Kalimullah tetap dilantik walaupun Bukit Aman dikatakan tidak gembira. Tetapi, apa yang jelas di mata rakyat ialah segala tindakan Abdullah di era pemerintahannya adalah seratus peratus berdasarkan nasihat atau mungkin juga arahan Khairy Jamaluddin, menantu kesayangannya.

      Maka, perlantikan Kalimullah juga, sudah pastinya atas dasar nasihat menantunya yang kurang cerdik itu yang begitu gah bercakap mengenai cita-citanya ingin menjadi Perdana Menteri Malaysia dalam usia 40 tahun.

      Khairy Jamaluddin juga diragui latarbelakangnya. Tanpa didikan sebagai ‘rakyat Malaysia’ kerana telah bersekolah di luar negara sejak dari kecil, penglibatan Khairy di dalam politik dan keluarga Abdullah kelihatan penuh dengan ‘kebetulan’.

      Kerakusan dan keangkuhan Khairy menambahkan lagi kemarahan dan keraguan rakyat tentang matlamat sebenar anak muda ini.

      Setiap tindakannya hanya mengakibatkan sama ada kerugian kepada negara ataupun tergadainya maruah dan kedaulatan negara. Tidak ada satu pun perkara yang dipegangnya ‘menjadi’. Malah, kelihatannya seolah-olah dia sengaja ingin menghuru-harakan UMNO, Barisan Nasional dan Malaysia.

      Kaitan Khairy dan Kalimullah bukan rahsia. Kalimullah sanggup meminjamkan wang berjuta-juta ringgit untuk Khairy membeli saham yang begitu menguntungkan Khairy tetapi merugikan negara. Kalimullah amat rapat dengan Khairy dan keluarga Abdullah dan sering berkunjung ke Seri Perdana untuk bermesyuarat sulit mahupun bersosial.

      Kaitan Khairy dan Anwar bukan rahsia juga. Khairy begitu teruja apabila Anwar dibebaskan sehingga membelakangkan undang-undang apabila sanggup menjadi budak penghantar passport sebagai simbol penghormatannya kepada Anwar.

      Memandangkan kedudukan Anwar sebagai alat CIA semakin jelas, kedudukan Khairy juga mula diragui. Apatah lagi mengetahui bahawa agen-agen CIA di merata dunia sering dipilih dari universiti terkemuka termasuk Oxford, Cambridge dan Harvard. Agensi perisikan asing amat berminat untuk mengambil rakyat Malaysia yang belajar di universiti-universiti berkenaan sebagai alat kepada mereka dengan bayaran yang lumayan.

      Sekali lagi diulang bahawa semua ini bukan rahsia. Orang-orang kampung juga sudah lama tahu atau sekurang-kurangnya meragui Khairy dan Kalimullah.

      Jika UMNO masih bertanya kenapa rakyat merajuk dengan UMNO, sebabnya ialah rakyat tidak melihat kesungguhan dalam mengambil tindakan terhadap pengkhianat dan perasuah besar yang masih berada di dalam UMNO ini.

      Rakyat bagai trauma dengan apa yang berlaku pada zaman Abdullah Badawi dan amat bimbang andainya anasir-anasir ini masih lagi dibiarkan menjalankan agenda mereka di era Najib.

      Ketika Abdullah Badawi dikritik teruk, satu-satu pengganti yang boleh diterima rakyat ialah Najib.

      Lebih membimbangkan Abdullah, ialah apabila Najib juga seolah-olah mendapat restu Tun Dr. Mahathir Mohamed. Satu-satunya cara untuk memanjangkan hayat Abdullah sebagai Perdana Menteri dan memberi masa untuk Khairy ‘berkembang’ ialah dengan membayangkan ketiadaan pengganti yang layak.

      bersambung part 2

      Delete
    3. Memandangkan Najib adalah satu-satunya pengganti yang pasti, maka nama Najib haruslah diburukkan dengan teruk sekali agar rakyat tiada pilihan selain menerima Abdullah sehingga Khairy ‘cukup haul’ atau sehingga UMNO dihancurkan serta Anwar dinobatkan. Ini kerana Khairy dan Anwar adalah sebenarnya di dalam kem yang sama.

      Semua ini memerlukan wang dan wang yang banyak tidak susah didapati jika bersahabat dengan agen seperti Kalimullah.

      Kalimullah juga dibuktikan sebagai salah seorang penjana bagi laman web Malaysiakini yang begitu konsisten menghentam kerajaan.

      Blogger yang laparkan wang dan tiada pendapatan tetap seperti Raja Petra Kamaruddin adalah orang yang paling pantas melihat peluang dari semua kerakusan ini. Laman web miliknya yang sedia diikuti oleh pemerhati Malaysia dari Singapura, serta Cina rasis dan Melayu liberal dari Malaysia, menjadi platform terbaik untuk menghancurkan nama baik Najib.

      Dengan begitu ramai Melayu PAS yang taksub, jumud dan sanggup mempercayai apa sahaja yang buruk mengenai UMNO, bukan sukar bagi RPK untuk menghebahkan kisah dongeng untuk memburukkan Najib.

      Kem Kalimullah-Khairy yang ingin memburukkan Najib begitu terdesak untuk mencari bukti sehingga sanggup memperbodohkan diri mereka sendiri dengan menggunakan teknologi ‘super-impose’ ke atas gambar bagi menunjukkan yang Najib berada di sebelah Altantuya dalam sebuah majlis. Tindakan terdesak ini membuktikan lagi bahawa Najib bercakap benar dalam sumpahnya yang dia tidak pernah berjumpa dengan Altantuya.

      Tidak cukup dengan itu, RPK juga telah menuduh yang Datin Seri Rosmah Mansur, isteri Perdana Menteri sebagai terlibat secara langsung dalam pembunuhan Altantuya malah hadir ketika pengeboman mayat Altantuya dilakukan.

      Sedangkan Rosmah pada ketika itu berada di Majlis Berbuka Puasa serta Solat Terawih di Bangunan Tabung Haji di ibu negara, manakala Najib pula berada di satu lagi Majlis Berbuka Puasa berasingan di negeri Kedah.

      Kalimullah, ketika memegang kuasa di NST telah banyak kali melakukan sabotaj langsung terhadap reputasi Najib dan kerajaan, terutamanya melalui PLKN dan ATM.

      Insiden-insiden terasing yang berlaku di dalam PLKN di mana pelatih telah mati lemas atau mati kerana sakit lelah, digunakan oleh akhbar di bawah Kalimullah untuk menyalahkan menteri sehingga menuntut perletakan jawatan.

      Apabila sebuah helikopter milik ATM terhempas atas kecuaian juruterbang, Najib juga disalahkan sebagai tidak cekap.

      Pendek kata, apa sahaja masalah di dalam negara pasti Najib yang disalahkan. Jika Najib tidak boleh disalahkan maka isteri Najib pula yang dijadikan sasaran.

      sambung part 3

      Delete
    4. Bagi memberi impak yang maksima, insiden-insiden buruk ini sebolehnya diletakkan di muka hadapan akhbar Berita Harian dan New Straits Times.

      Ini termasuklah laporan bahawa blog RPK telah mengaitkan Rosmah, bersama-sama dengan Lt. Kol. Norhayati Hassan dan Lt. Kol. Aziz Buyong telah terlibat dalam pembunuhan Altantuya.

      Akhbar-akhbar di bawah Kalimullah ini turut juga mengaitkan bahan letupan C4 yang digunakan untuk meletupkan Altantuya dengan ATM sedangkan keterangan mahkamah telah membuktikan bahawa C4 yang digunakan adalah tidak ada kena mengena dengan ATM. Hal ini disahkan oleh Panglima Angkatan Tentera pada waktu itu, iaitu Jeneral Tan Seri Abdul Aziz Zainal.

      Lt. Kol. Norhayati dan Lt. Kol. Aziz kedua-duanya kemudian telah mengemukakan saman malu keatas RPK kerana tulisannya yang memburukkan mereka.

      Ini menambahkan lagi syak bahawa ada pihak lain yang membekalkan C4 kepada para pembunuh Altantuya. Bukan sukar bagi seorang agen CIA atau agen negara asing mendapatkan bahan letupan tersebut. Dan bukan sukar seorang agen asing mendapatkan dana untuk memanipulasi syarikat kerajaan melalui jual beli saham jika terdapat ‘orang dalam’ di dalam kerajaan sendiri.

      Bukan sukar bagi seorang agen asing untuk melaburkan wang membiayai penulis dan pembohong untuk terus menulis dan berbohong dalam kemewahan di luar negara.

      Semua yang berlaku ini menjurus kepada memburukkan dan menjatuhkan Najib semata-mata. Siapa lagi mempunyai motif untuk berbuat demikian melainkan Anwar yang telah lama mengidam menjadi Perdana Menteri, Khairy yang tak kurang rakusnya ingin menjadi Perdana Menteri termuda dan agen asing yang inginkan Najib jatuh segera agar boleh digantikan dengan boneka seperti Anwar ataupun Khairy.

      Namun, kem Khairy-Kalimullah adalah lebih ketara memandangkan hubungan mereka dan keluarga mereka juga begitu akrab.

      Apapun, kedua-duanya tetap berpaksikan musuh negara, Khairy berkiblatkan Singapura yang bersekongkol dengan Amerika manakala Anwar pula menerima wahyu terus dan secara langsung dengan Amerika.

      Tindakan segera dari pihak Najib untuk mengekang kemaraan dan kegilaan mereka ini amatlah dinantikan. Rakyat inginkan ‘penutup’ kepada setiap permasalahan yang ditimbulkan oleh mereka-mereka ini.

      Nama negara dan parti UMNO serta Najib sendiri akan terus terjejas sekiranya pengkhianat-pengkhianat ini dilepas bebas tanpa dikenakan tindakan.

      Jika benar ada perjanjian antara Najib dengan Abdullah Badawi, seperti yang disyaki oleh rakyat, ia harus dilupakan kerana berjanji dengan pengkhianat tidak akan langsung membawa berkat. Silap haribulan, diri akan terjerat.

      Delete
    5. Anjing Mamak Mahadey masuk dah.. haha Tak payah dok spin la woi. Awat asai ada org teguq kezaliman dan dosa Mahadey pd Islam dan bangsa Melayu, hang kena kaitkan teguran tu dengan KJ dan Pak Lah? Padahai yang dah mula nampak mengarutnya Mahadey adalah majoriti pengundi di Malaysia dan ahli-ahli umno akar umbi. Hang tak payah dok perasan la dengan ingat org ramai masih dok layan statement Mahadey tu. Silap besaq la pelaq woi. Hang tgk la keputusan PRU13 nanti. Hang balik pi pesan kat Mahadey, siap2 la no bungkuih kain baju tgk negara mana yg sesuai untuk dia perabih umoq tua merokoh dia tu.

      Delete
    6. Biarkan saja.....kohsong kohsong kohsong........ibarat orang dah nazak nak mampus. skrip orang nazak ni patut masuk ML minggu depan ramai yg nak tumpang ketawa.

      Delete
  15. 10.37 satu perkataan sahaja yg sangat sesuai untuk tulisan kau yg dangkal ini-BODOH -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang la bodoh pelaq, jenis penjilat mamak mahadey yang merosakkan umno. Semua presiden umno tunku,tun razak, tun hussein onn, tun abdullah dan lepas ni tun najib pulak salah. yang betoi cuma mamak mahadey. Pukimak hang la mahadey,hang ingat umno ni milik kepala bapak hang ka? setakat hang nak tolong umno dengan perancangan nak rompak duit rakyat utk diri hang dan anak-anak jantan hang,lebih baik hang pi berambuih,tua kutuk tak sedaq diri. Dengan Allah dan Rasul pun hang rasa hang pandai lagi kan. Haram jadah betoi.

      Delete
    2. Engkaulah babi menyondol lobang taik dap.tinggal ko sorang aje setan pakatan yg gila meroyan kat sini.geng pencacai yg lain dah angkat 2 tangan dah. Tak tau nak belit
      mcm mana lagi.tinggal ko sorang yg bodoh bebal.

      Delete
    3. Mamak Mahadey memang perosak umno. Dah la hang rosakkan umno,tp tak malu pulak nak terima projek dari ehsan umno. Tanpa bantuan umno kat diri hang Mahadey, habis kuat pun la ni hang cuma ada beberapa biji rumah di sekitar Alor Setaq saja. Anak2 hang pun tak pi setara mana pun. Dasar tak kenang budi punya mamak, atas apa yang umno dah suap hang, hang perlingkup pulak umno semata-mata umno tak penuhi tuntutan nafsu hang untuk membolot harta kepada anak-anak jantan hang. Dasar haram jadah punya Mamak.

      Delete
    4. Cuti hujung tahun dah datang. Kakitangan Ibupejabat PKR pun ramai yang sudah bercuti. Ada yang melancong luar negara. Ada yang dapat bajet lebih, bawa keluarga ke tempat yang lebih hebat dan jauh. Sesiapa yang dapat rezeki extra, kerana pandai ‘kalih’ duit peruntukan yang diberikan kepada parti – lebih jauh dapat bersama keluarga. Untung masing-masing lah.

      Walaupun dalam menuju akhir tahun, Ibupejabat masih sibuk dengan susunan strategi nak berdepan dengan tarikh 9 Januari. Ada dua team khusus yang telah ditubuhkan, satu untuk tarikh 9 Januari. Satu lagi team tumpu kepada KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT yang dijadualkan pada 14 Januari. Masing-masing team ini diketuai oleh orang yang lain. Masing-masing ikut kepala sendiri. Asal ada untung dan boleh bawa anak bini berjalan jauh. Mereka pun kononnya buat kerja.

      Blog GELAGAT ANWAR antara yang awal pecah tembelang program FACK yang akan dianjurkan PKR. Free Anwar Campaign ke-2. FACK. Khabarnya, sudah kecoh juga di Ibupejabat kerana penggerak The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq akan diberikan peruntukan besar bagi melancarkan FACK di dalam laman tersebut. Siap dengan banner dan link dengan international organization. Hebat.

      Khabar daripada ibupejabat PKR, Jahabar Sadiq akan diberikan dana USD1.5 juta di peringkat awal dalam memastikan FREE ANWAR CAMPAIGN akan menjadi tajuk utama The Malaysian Insider dalam beberapa bulan akan datang. Antara yang dijanjikan oleh Jahabar kepada PKR:-

      Banner Free Anwar Campaign (sepanjang tahun). Siap dengan link kepada twitter, facebook dan sebagainya.

      Khidmat fotografi (semua gambar Anwar di mahkamah dan sebagainya akan dispin oleh TMI dengan maksima)

      Membuka semula kempen mata lebam di dalam website khas yang akan dikendalikan oleh kakitangan TMI;

      Social media campaign (siap dengan beberapa event yang melibatkan mahasiswa dan orang muda:

      Meletakkan Nurul Izzah sebagai ‘torch bearer’ PKR yang baru;

      Manifesto pilihanraya Pakatan Rakyat akan turut dibawa bersama sebagai link kepada program FACK.

      Kakitangan ibupejabat menganggap Jahabar sebagai ‘con-man’ yang sangat berbahaya kepada gerakan reformasi dan FACK. Kepada mereka, link Jahabar bersama Kalimullah, Brendan Pereira dan beberapa tycoon Singapura tidak akan membantu imej Nurul Izzah dalam jangka masa panjang. Ramai di dalam PKR yang persoalkan kenapa perlu dana sampai USD1.5 juta sekiranya memang Jahabar adalah pejuang reformasi?

      Tanpa pengetahuan ramai staff di ibupejabat PKR; kerjasama Jahabar-Brendan-Kalimullah-Anwar ini bukan kerjasama baru. Sudah lama wujud. Jahabar hidup mewah kerana wujudnya hubungan ‘dalaman’ yang begini. Sayangnya, apa yang patut orang UMNO dan BN risaukan adalah kewujudan hubungan silang – Jahabar-Brendan-Kalimullah-KJ-Anwar. Ini lebih bahaya.

      Seorang pegawai khas KJ pernah berkata, KJ has nothing to lose dalam permainan politik lanskap baru yang ada. KJ secara terus terang pernah mengatakan bahawa dia adalah seorang yang ‘indispensable’ di dalam set up kabinet Najib yang baru. Mesti ada. Atau Najib akan berhadapan dengan ribut tsunami dalaman oleh Pemuda UMNO.

      Tahniah Jahabar…bajet besar…tercapai hajat nak beli apartment mewah di Bangsar yang dia idam-idamkan selama ini….

      House PK: Dah berkali aku kata, Anwar dan KJ Kitol memang ada hubungan. Aku harap pihak atasan UMNO sedar akan perkara ini dan jangan dipandang ringan segala pendedahan blogger Gelagat Anwar ni.

      Sesungguhnya musuh dalaman adalah lebih merbahaya dari musuh luar! Jenis ni boleh tiksan belakang kita bila-bila masa saja. Sesiapa saja yang menjadi penyokong si Khairy Kitol ni adalah sama jua pengkhianat kepada parti! Dan mereka ni (penyokong kitol) adalah sebangsat-bangsat manusia.

      "YA ALLAH! SELAMATKANLAH NEGARA KITA DARI MANUSIA PENGKHIANAT NI"

      Delete
    5. Anjing Mamak Mahadey masuk dah.. haha Tak payah dok spin la woi. Awat asai ada org teguq kezaliman dan dosa Mahadey pd Islam dan bangsa Melayu, hang kena kaitkan teguran tu dengan KJ dan Pak Lah? Padahai yang dah mula nampak mengarutnya Mahadey adalah majoriti pengundi di Malaysia dan ahli-ahli umno akar umbi. Hang tak payah dok perasan la dengan ingat org ramai masih dok layan statement Mahadey tu. Silap besaq la pelaq woi. Hang tgk la keputusan PRU13 nanti. Hang balik pi pesan kat Mahadey, siap2 la no bungkuih kain baju tgk negara mana yg sesuai untuk dia perabih umoq tua merokoh dia tu.

      Delete
  16. PAS dari dulu lagi haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap kapiaq......ameno setan.......dah kena dah macam penyamun mengumpat penyangak.

      Delete
  17. Replies
    1. umno setan dah! pencacai ? mangsa janji 1M......dicapati!

      Delete
    2. Pencacai? JAHIL MURAKAP

      Delete
    3. PAS? JALANGAN SYAITAN YANG SANGGUP DILACURI DAP...FUCK PAS

      Delete
    4. aku dah kata dah, jalang ameno ialah saifol baukari , ameno suruh londeh seluaq dia pun londeh pasai ingat ameno tu ulama dia. dia pun buka la........lepas tu ameno kata dia budak jambu pkr sebar sampai ke kutub u/s. konfem pencacai jahil murakap

      Delete
    5. pas parti ajaran sesat..sekian terima kasih

      Delete
  18. Kesian pencacai pakatan sekor ni.dia ajelah yg duk gila reply semua komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pencacai JAhil muurakap!!??!!b

      Delete
    2. Pencacai pakatan sekor.ajak lah kawn hang
      ramai2. Awat dah takda geng lagi ka.
      Kesian hang bertungkus lumus sekor2 menulis.

      Delete
    3. Hang dengki ke? teserlah sifat munafik ameno.

      Delete
    4. Nobody envy with you,just feel pity with you little kid hihihi

      Delete
  19. pas pandai bpolitik.hebt bcramah2,mantap kutip2 drma dan trut sama join al-juburi and company berdemo setahun 2-3 kali,pentadbiran?hancur! Pmbgunan?hancur!
    Pluang pkerjaan dan infrastruktur?lingkup.brape ribu anok2 kelate crik rzeki kt negeri2 yg MB depa sindri kata dtbir oleh regim yg penaja kmungkaran tbesar di alam malaya?renung2knlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh tabung negeri 2 pakatan bertambah tak sebut ke! Index rasuah malaysia bertambah! ini satu kemajuan ni.

      Delete
    2. Index rasuah pasal Nik Aziz bagi tanah kat Nga dan Ngeh ke atau pasal Talam?
      Atau kes rasuah pasal angkat sampah dan bas mewah peliwat antarabangsa?
      Atau pasal Deefuck Offer to Defame?
      Atau Ajis and the Orang Asli photo?
      Atau Manggis rumah murah menangis?
      Atau Bala di Kg Buah Pala?
      Atau Parking lot khas utk kancil sahaja di pulau mutiara?
      Atau Selangor Pasir MB Buasir?

      Too many things to do too little time!

      Delete
    3. kolam renang toyol
      Kolam udang noh om
      kes rogol amah
      kes deepak kapadia
      kes along musang asan
      kes musang aman.
      yang paling lawak kes lembu kak zatt.

      Delete
  20. Rejim Umngok mempunyai byk persamaan dgn pemerintahan Rejim Mubarak. Rejim Mubarak ditumbangkan rakyat, & ia tidak mustahil utk umngok mengikut jejak langkah saudara kembarnya Mubarak. Hosni Mubarak cuma disokong oleh org2 mesir purba, sedang umngok juga disokong oleh melayu purba (dan mamak mughallazah). Saat2 kepupusan melayu purba hampir menjelang. PRU 13 ini akan diingati dalam sejarah kerana pemerintahan kuno umgok yg didokong oleh melayu2 purba berpaksikan songkok India Selatan akan tumbang. Mamak mughallazah yg berasal dari India Selatan, yakni sepupu dekat melayu purba songkok, akan berpaling tadah seperti mana moyang mereka si Kitol.

    Gerombolan songkok Made in India Selatan aka Umngok aka melayu purba akan dinyahkan dari Putrajaya & mereka akan menjadi penyalak2 d Parlimen.

    Pesanku kpd Mamak Mughallazah & melayu purba songkok... berlapang dada lah apabila tewas pd PRU13 nanti. Semoga Allah menerima pintu taubat kalian & dimurahkan rezeki sebagai pembangkang nanti. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mubarak sudah jatuh, apakah Mesir sudah aman? Makin teruk aku tengok...amarika pun sudah give up! Apa lu cerita ni der, kimak oi lu boleh taip dan berinternet, sini semuanya bebas. Siapa buat semua tu? Kalau taraka mahathir kita masih tak moden lagi, nak harap Pak Lah, si tua kimak tu asyik nak mengkayakan khairy jambaluddin je der. Apa barang lu cakap ni? Apasal lu orang ni anjing KJ ni bodoh nak mampos ya?

      Delete
    2. Anjing Mamak Mahadey masuk dah.. haha Tak payah dok spin la woi. Awat asai ada org teguq kezaliman dan dosa Mahadey pd Islam dan bangsa Melayu, hang kena kaitkan teguran tu dengan KJ dan Pak Lah? Padahai yang dah mula nampak mengarutnya Mahadey adalah majoriti pengundi di Malaysia dan ahli-ahli umno akar umbi. Hang tak payah dok perasan la dengan ingat org ramai masih dok layan statement Mahadey tu. Silap besaq la pelaq woi. Hang tgk la keputusan PRU13 nanti. Hang balik pi pesan kat Mahadey, siap2 la no bungkuih kain baju tgk negara mana yg sesuai untuk dia perabih umoq tua merokoh dia tu.

      Delete
    3. Woi Mahathir dah retire lama lah babe.

      Get Over It!

      I don't hate anybody.
      I just don't have that much time...

      Peace.

      Delete
    4. madey still active behind malay agenda........if you still don't know.....next agenda my son PM in a decade (2020). Current objective muhideen next presiden b4 GE 13. I realy pitty kak ros.....hope her biography could be issued b4 Jan2013.

      Delete
    5. Madey my son pm by 2020.
      Kit Siang my son pm by next GE
      Anwar my daughter pm after me
      Ajiz my son pm after Hadi

      They all have plans.
      Why give a fuck?
      For sure none of the above cares if you die tomorrow.
      Be Cool.
      Peace.

      Delete
  21. eh.bukan rezeki puak pakatan ke yg brtambah bile menang nanti? Mcm di slangor.pneng dan tbru di klantan?kayo,kayo.kayo.kayo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak dengki apa melayu kaya? ko ingat umno melayu saja ka yang layak jadi kaya... pundek...

      Delete
    2. OOO marah pulak kau anon? Tapi bukan ke kau selalu kata UMNo rasuah makanya kau dah buktikan hari ini, kau pun nak rasuah dan jadi kaya la ya? Adehhh dasar bajingan

      Delete
    3. 5 babi untuk 5 negeri... Dibabikan jer ko org ni. Hina beb hina.

      Delete
    4. macam putus asa je nko anon 7:53. kandang babi terbesar adalah di negeri.................9 J Pah.!! semua masih bawah islam ameno yg paling tawaduk. ameno lah islam sejati......macam jati hasan ali!

      Delete
    5. bro.patung buddha bsor kt negeri mane bro?

      Delete
    6. kat thailand! btul tak? kahkah kah. awat lgh boloh piang sangat.

      Delete
    7. dasar bongok.kt tumpat sane.ptung buddha tbring..dahla perinth 20 thun lebh..dsar negara islam x dlaksanakn, bceramah bgai nk rak khulu khlir. Org buat ptung buddha tbesar di asia dpn mate pun x nmpak? Aptb la weh!

      Delete
    8. "kat thailand! btul tak? kahkah kah. awat lgh boloh piang sangat."

      Hahaha, I told you,always out of space

      Delete
  22. http://shalehudin.blogspot.com/2012/12/wajib-tengok-sedap-betoi-rafizi-tibai.html


    wakakakakakaka ini bukti dia ya bahawa partai setan amno udah mau mamposs . kasian ya folower goblok setan amno gak bisa ngomong lagi ya. kakakakak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi brother of Rafiki?
      Lagi baik percaya Peliwat Antarabangsa.

      Delete
    2. Tepat sekali wak indon! Parti setan sejati dah habis modal nak klentong rakyat.

      Delete
    3. anon 9.03 aku ingat ko dah mampos rupa2nye ada lg ye emm...ko tak yah nak bukti2 kosong sgt lah semua org dah tau yg umno akan menang pru13 ni ko tak yah nak bising lg lah

      Delete
  23. Tuan, kenapa Ketua Pemuda PAs nasrudin ( al tantawi la konon) macam tak ada telor? Hanya muncul bila ada konsert luar ( time tu lah sibuk nak protest bagai) tapi bila kes kes diperkudakan oleh orang kapir dia macam tak wujud..

    ReplyDelete
  24. Bila Khalid Samad si dangkal mahu jugak bersuara
    http://gandasarimerdeka.blogspot.com/2012/12/bila-khalid-samad-si-dangkal-mahu-jugak.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua ini kerana madey mengistiharkan malaysia sebuah negara islam tahun 98, tanpa merujuk kpd ulama dan penilaian perundangan islam. Habis nak kata apa....??? Bila komen kata Pas sesat. Chua soi lek, Ling liong pelesik menghina islam, umeno kata betul islam tu kuno ....zaman tok nadok......kunon. kena tangkap basah kat port dickson......kadi ygkena buang.....haha ha ha gamak nya kadi tu orang pas kot.? Mufti larang pertandingan ratu cavi pun kena bro. Memang ameno menerajui kapal islam oooop! Kapal selam, beb wa cakap lu!

      Delete
    2. lu bising apa ni beb lu cerita kosong semua mcm bodoh saja...pas mmg dah sesat lu pun sama sesat jugak lah bro..org kata lain ko paham lain ko mmg begap lah...klu dah bodoh tu tak yah lah nak bising

      Delete
    3. pencacai terpandai nama kuli eng ha ha ha......memang tak de orang lain dah kot ameno ni. Taruk lah nama kuli chua ke baru ngam ma!

      Delete
  25. mak aih.... ramai betul pencacai pukimak kat blog nie.... makin nak dekat pru makin banyak isu yang boleh timbul entah dari mana punca pun aq x tau......... hahahahaha... takkan la takut kalah kot.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Healthy democracy freedom of speech kak bedah.
      Tu sebab respek house pk
      Dia bagi both side fair suara.

      Delete
    2. Tau xpe...... Cuba tgk blog pukimak pembangkang yg lain....dah confirm yg komen mcm aq tulis ni akan di block,,,..

      Delete
    3. ape yg kau tulis....mencacai kemak kau ade le!bbbboloh.

      Delete
  26. Azman Ujang memohon maaf lepas kutuk Utusan, Perkasa

    http://gandasarimerdeka.blogspot.com/2012/12/azman-ujang-memohon-maaf-lepas-kutuk.html

    ReplyDelete
  27. Ssungguhny surat kabar utusan mncritakn prstiwa yg btul kalu x lama dah cmpny utusan tlungkup.go go utusan critakn kbnaran,

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebenaran? uwekss!! utusan tak lingkup psl ada sokongan dari umngok songkok India Selatan @ melayu purba @ mamak mughallazah. Asyik kalah saman jer sebab sebar cerita palsu.

      Delete
    2. I think Utusan being sued because of some people are butthurted bro. They cannot stand anymore.

      Delete
  28. JIRAT trbesar utk PR trletak di gua msang kelantan...berukuran 10ribu ekar...org2 PR dhrp mnmpah jirat trsebut smntara stock masih ada...urusan surat myurt tidk akn dlyan..sila dtg sndri dgn dokumen scukupny..sekian terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambo ni orang kelate tak rela dunia akhirat tanah nik ajis jadikan rasuah pada ngeh n ngoh puki dua ekor atas alasan beli jawatan metri besar perak yg jadi barua cina..apa kena mengena rizab untuk rakyat kelantan di beri kepada cina perak???bodoh otak kpla mb kel kalau itu yang d buat.RAKYAT BUKA USAHA LADANG SENDIRI DI ULU KALANTAN D HALAU HINA CINA PERAK NIK AJIS BELA . BUTA SEJARAH MB KELANTAN.

      Delete
    2. mumangso utusek bengap hoi.

      Delete
  29. Aku tak paham macamana pencacai HamPAS sanggup jadi anjing belaan DAPig?

    ReplyDelete
  30. 01.Harusani kata tiada kaitan dgn politik? Masalahnya Harusani juga adalah alat umngok, sehingga setiap tutur katanya adalah mewakili pemikiran umngok, yg cuma direncah dgn dalil2 etc.
    02. menarik balik Amanat Hadi yg konon mengkafirkan Umngok? Rujuk balik apa yg Hadi kata: KITA AKAN MENJADI KAFIR KALAU MENGAMALKAN POLITIK SUKU, AGAMA SUKU. Sdh jelas, hadi tidak pernah menyebut UMNO KAFIR.
    03.UFB mengatakan mengkafirkan sesama Islam spt khawarij? Heh! beliau sama saja spt Harusani, alat umngok g sudah semestinya akan sentiasa berpihak kpd tuannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "KITA AKAN MENJADI KAFIR KALAU MENGAMALKAN POLITIK SUKU, AGAMA SUKU. Sdh jelas, hadi tidak pernah menyebut UMNO KAFIR. "

      Could you paste full statement Hj Hadi made?

      Delete
  31. PAS = tak pandai memerintah hanya nak kalahkan umno je dan nak ke Puterjaya. Tak kisah walaupun ajal dah nak sampai, tobat lah dah tua dah tengok tengok lah atau lawat lawat lah kubur yang mana satu nak taruh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tua tak semestinya mati dulu, yang muda tak mesti lambat mati.

      Delete
    2. But not many olders have sharp and logic mind like youngsters.Think of it ;-)

      Delete
  32. Bodohnya dia.. . . .yang tua umurnya 80th ke atas boleh dikira dengan jari tapi tahu jelah yang muda. . . . . Pikirlah. Yang tua kena lah buat kebaikan bagi contoh pada yang muda Dan yang nak tua, yang tua jangan lah melalaut tak sudah sudah .ada orang benci dalam hati. Besaralah.....

    ReplyDelete
  33. Saya sokongggggggggggggg, sokonglah BN tolaklah hantu

    ReplyDelete
  34. KO kan lancau PR, KO kan lancau PR, KO kan lancau pemimpin PR. Amin3x.

    ReplyDelete
  35. Orang yg memang bijak, yang merasakan dia pandai, itu juga satu kebodohan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. But people that thinks he always right even he is idiot is more idiot than that :-)

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!