CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Monday, December 24, 2012

HADI TETAP BERDEGIL DAN MEMPERTAHANKAN AMANAT KAFIRKAN UMNO!

Seorang Ulama seharusnya bersikap tawaduk dan rendah diri tetapi berani mempertahankan perkara yang benar dan hak. Apabila dikritik atau dipersoal tindakannya, seorang Ulama tidak akan melatah atau marah, sebaliknya akan memperjelaskan keadaan sebenar dengan tenang dan yakin atas kebenaran yang diperkatakannya.

Namun, sifat-sifat wajib seorang Ulama ini tidak terdapat dalam diri ulama-ulama PAS. Mursyidul Am PAS sendiri, iaitu yang dianggap penyokongnya sebagai ulama tahap tertinggi di dalam parti itu, dan di dalam negara atau mungkin juga dunia, cukup terkenal dengan sifat yang bertentangan dari sifat-sifat di atas. Nik Aziz amat terkenal dengan takbur, riak dan sering marah siap dengan memaki hamun dan mencerca sesiapa yang mengkritik atau mempersoalkan tindakannya.

Begitu juga dengan Presiden PAS, iaitu Dato' Seri Hadi Awang yang juga berkongsi sifat yang sama. Lebih buruk lagi, Hadi Awang juga nampaknya seorang yang pengecut apabila tidak berani tampil memberi respon terhadap isu Amanat Kafir yang difatwakannya sendiri hampir 3 dekad lalu. Walaupun sudah berhari-hari isu ini 'dipanaskan' semula oleh media-media perdana, tetapi Hadi Awang masih membisu hatta langsung hilang dari 'radar'.

Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

1. percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

2. percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

3. percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

4. percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

5. percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

6. percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

7. percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

8. percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

Pihak PAS berusaha menolak dan menutup isu ini dengan alasan ia telah basi, namun soal syahadah dan akidah, soal hubungan suci suami isteri, hubungan darah daging, soal kesinambungan hidup serta kehilangan nyawa, serta soal murni perpaduan ummah dan masyarakat setempat, tidak mungkin basi kerana ia bukan sahaja membabitkan dunia, tetapi merupakan soal rohaniah yang bakal dibangkitkan di akhirat kelak.

Jika Hadi Awang ingin terus berdegil menafikan yang Amanat beliaulah yang menjadi punca segala kesesatan tersebut, maka beliau wajar tampil menjelaskan siapakah yang sebenarnya yang perlu dipersalahkan dalam perpisahan pasangan suami isteri akibat percaya yang pasangannya kafir? Siapa yang perlu dipersalahkan apabila hati ibu atau bapa hancur, dan akhirnya meninggal dunia dalam keadaan anak-anak sendiri menuduh mereka kafir?

Dan siapa yang perlu dipersalahkan apabila anak-anak yatim Memali kehilangan bapa kerana bapa mereka percaya yang mereka berjihad menentang orang-orang kafir?!

Apakah Hadi Awang ingin berkata bahawa penyokong-penyokong PAS sendiri yang bersalah kerana terlalu bodoh sehingga 'tersalah tafsir' amanatnya? Jika ya, beliau tetap bertanggungjawab untuk tampil menjelaskan apakah tafsiran yang sebenarnya.

Justeru, penyokong-penyokong PAS wajib menyeru Hadi Awang agar keluar dari persembunyian dan berhadapan dengan amanatnya sendiri sebagai anak jantan kalaupun tidak sebagai seorang ulama.

Penyokong-penyokong PAS perlukan satu kepastian sama ada untuk terus berpegang kepada amanat tersebut dan bahawa 8 perkara di atas adalah wajar, tepat dan benar - ataupun tidak.

Adalah tidak wajar bagi Hadi Awang untuk terus membisu membiarkan penyokong-penyokong tegarnya yang terlibat, termangu-mangu bertanya kafir atau tidaknya ibu mereka yang telah meninggal dunia atau isteri mereka yang telah diceraikan sebegitu lama?

Atau apakah tuduhan kafir itu telah berbalik kepada diri mereka sendiri, sepertimana pesan Rasulullah SAW: "Barang siapa berkata kepada saudaranya, Hai kafir! maka kalimat itu pulang kepada salah seorang dari keduanya,jika kekafiran itu benar ada,jika tidak,maka kekafiran itu berbalik kepada diri yg mengucapkannya."


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

142 comments:

  1. Umno kan ada banyak polis, tak kan tak boleh tangkap hadi sorsng ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAk PAYAH POLIS..TUNGGU MALAIKAT PENCABUT NYAWA JER CARI DIA..ABIS CERITA...TAYAR KETE POLIS PON TAK HAUS KESANA KEMARI CARI DIA..TUTUP KES TERUS..

      Delete
    2. betul3x.....biar situa kutuk tu berada dlm ketakutan yg teramat sangat sebelum Izrail mencabut nyawanya.

      Delete
    3. "Umno ada banyak polis" adalah satu fitnah ke atas polis dan ahli keluarga mereka.
      Ku doakan kau menerima hidayah untuk bertaubat

      Delete
    4. Hangpa gaduh la puas-puas, Mamak Mahadey dah set projek baru ntah berapa billion pulak untuk Mirzan. Projek Petron dengan MAS yang berharga RM700 Juta tu cukup bertahan untuk Mirzan belanja setahun setengah jer...Lepas ni mesti kena ada projek baru pulak... Dalam hangpa sibuk-sibuk dok gaduh, Mahadey baik punya cilok....hahahaha

      Delete
    5. Anon 1.40am. Dasar mata duitan. Kalau kau kisah sgt dgn duit mahadey anak beranak pg la cilok sama sama.

      Delete
    6. Anon 10:59 AM....Anak haram betoi,Mamak Mahadey anak beranak yang rembat duit billion-billion,orang Melayu pulak dikatakan mata duitan. Tu satu sebab org Melayu marah sangat kat Mahadey, dah la hang curi duit rakyat,anak2 hang bodo meniaga dan malas kerja tapi hang pi caci pulak org Melayu kata depa tak pandai meniaga,pemalas dan tak reti urus tunai. Padahai anak2 hang tu yang bodo meniaga,harap bergayut kat politik saja. Org kalau betoi2 pandai meniaga, tak kisah pun ada kuasa politik ka dak... Ni Mahadey gila sangat nak pertahan kuasa politik sebab satu ja,dia anak beranak tak reti meniaga,dengan kuasa politik tu depa dpt rampas duit secara undang2,itu saja. Jenis perompak berlesen ni,pelaq anak haram sungguh. Woi mamak,jangan hang dok caci bangsa Melayu lagi,hang bukan cerdik pun...pukimak...

      Delete
    7. Hoi pencacai ameno, nkoworang boleh baca melayu ka? Alif mim nun wau sarkas dah! Tak nampak pun perkataan ameno dalam amanat TGHA,patut pun tak leh nak repot polis! nanti jadi repot palsu dah kena saman lagi.Memang amanat tu pedas sekali, cili kasi taruk sama orang2 macam parpu kari ni........eh eh eh ramainya worang munapik dalam ameno ye!munkin kerana tak sekolah ni......kecian.

      Delete
    8. Takpalah hang nak kata apa pun mamak mahadey sapu billion2 tapi dia tak makan hasil lendir aljubr macam hang.....haaa..haa..makan lagi hasil lendiq aljuburi...

      Delete
    9. AKU KESIAN DGN MANGKUK2 ATAS NI YG SUKA2 TUKAR TOPIC. KAU TAU KE BETAPA SUKAR ANAK2 TUN NAK DPTKN SATU2 PROJEK. KAU DGR TERLALU BANYAK FITNAH DARI ALJUB DAN KRONI. KAU TAK PANDAI PERFIKIR. MAIN PERCAYA BULAT2. LEPAS TU KAU PUN SAMA TABUR FITNAH. MCM SIAJI ADI JUGA. BERAT DAN AMAT BESAR DOSANYA MENUDUH BERBAGAI TERHADAP ORG UMNO. ORG UMNO RAMAI DN RAMAI JUGA YG DAH MENINGGAL. MCMANA DIA NAK MINTA AMPUN DGN MEREKA NI. JGN FIKIR AWAK KALIS API NERAKA. KALAU AWAK SEORANG SJA YG MENUDUH AWAK JWAB SENDIRI TPI RAMAI PENGIKUT2 AWAK MCM MANGKUK2 NI YG TURUT TBUR FITNAH. RAMAI YGPUTUSKAN SILATURAHIM IKUT CKP AWAK. CERIKAN BINI DAN BERMASAM MUKA KERANA DGR CKP AWAK. INI BUKAN AJARAN ISLAM. AWAK SANGGUP TANGGUNG DOSA DEMI DENDAM DAN KEINGINAN NAK MEMERINTAH. AWAK SEKONGKOL DGN IBLIS BESAR DAPP YG MEMUSUHI ISLAM. DEMI NAK MEMERINTAH AWK KETEPIKN SEMUA ITU. PENGIKUT AWAK PUN SAMA. ALAMAT SAMA2 TANGGUNG DOSA.

      Delete
    10. Apa komen anda Ngah dan Nger dapat projek balak di Kelantan.

      Delete
  2. Kalaulah Hadi Awang dan Nik Ajis tinggal menetap di negara2 sp Jepun,Hongkong,US,atau berkhilwah di negara Denmark hingga sampai mereka mati di sana,apakah Hadi Awang dan nik Ajis mati dalam Islam atau mati kafir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kedua tua kutuk tu mati dlm kekufuran.

      Delete
    2. Bahasa engkau....
      Anda pembela islam?

      Delete
    3. Hanya orang macam ameno je yg mati dalam kufur dalam negeri sendiri lak tu.....Belum mati pun perangai mengalahkan setan....tak ada adap!

      Delete
    4. Biar suply minyak kat mas drpd rembat balak sana sini dh teranh2 itu duit rakyat....itu lh kerja org2 x tau berniaga bh terus jer kat cha ya nun alif.......memang bangangggggg nak mampossS

      Delete
  3. ORANG KALAU BETUL2 ISLAM TIDAK AKAN MENUDUH ORG LAIN KAFIR. SIAPA KITA NAK MENUDUH ORG UMNO KAFIR. ALLAH SAJA YG MAHA MENGETAHUI. SILAP HARIBULAN AWAK SENDIRI JADI SEAKAN KAFIR SEBAB ASYIK MEMFITNAH DAN FITNAH ORG UMNO BUKAN ISLAM ADALAH AMAT BERAT. ISLAM JENIS APA TU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini text yang betul wahai umno yang suka memfitnah...sendiri fikir,ucapan ustaz hadi atau yang dikatakan amanat hj hadi begini;kita menentang umno bukan kerana dia umno,kita menentang bn bukan kerana dia lama memerintah,kita menentang umno kerana dia mengekalkan sistem pemerintahan penjajah,mengekalkan undang undang kafir(perlembagaan lord reid),mengekalkan undang undang jahiliyah,oleh itu kita menentang mereka,kita tak payah masuk kristian ,budhha atau hindu tapi kita akan menjadi kafir setelah kita mengamalkan politik suku agama suku.....Beliau tak kata umno tu kafir...ayat dia kata KITA KITA KITA ada faham,tak kira la umno ka ,pas ka pkr ka kalau kita dalam golongan itu maka kita akan menjadi kafir...nak kelentong agak agak la woi......fikir fikir kan....

      Delete
    2. Ceritakanlah alasan panjang lebar awak pada anak yang mengkafirkan ibu bapa nya, pada kari yang memulau mayat saudaranya.
      Alasan kosong dari Pendusta Ugama.

      Delete
    3. Anon 12.19am. Apa pun penjelasan awak (saya anggap awak ikhlas) saya minta tolong perjelaskan kepada Pak Awang Besut kerana menceraikan Mek Jenab. Sekarang dah 18 tahun Mek jadi janda memelihara 4 orang anak dengan menjual etok Sungai Kelantan. Itu baru melibatkan 6 orang jiwa marhaen yang tak berdosa. Banyak lagi diluar sana. Apa kita kena salahkan UMNO?

      Saya tidak mempunyai cenderung mana-mana parti, saya Melayu Islam Cham dan tidak dapat mengundi juga. InsyaAllah anak-anak saya menjadi warganegara Malaysia Islam, tetapi saya fikir tidak adil juga untuk saya dan anak-anak saya dikatakan kafir kerana saya taat kepada Sultan dan pemerintah Malaysia terutama syukur kepada Allah kerana memberi saya kehidupan selamat dan keluarga diMalaysia.

      Bila saya berdoa dihadapan kabah, airmata dan hati saya sujud kepada Allah yang Maha Agung. Saya tidak ada terlintas UMNO atau PAS, begitu juga dimaqam Nabi airmata kerinduan kepada Rasulullah bertitik, saya lupa dan tidak percaya kepada amanat tuan guru, sebab Islam itu ada dihati jiwa saya. Saya tidak ada politik tapi saya ada Islam agama saya.
      Tidak adil tuan guru kata kena ambil agama dan politik sebagai satu untuk umat saperti saya dan anak-anak saya.

      Delete
    4. Tuan anon 12.19am. Untuk pengetahuan tuan, politik juga yang telah menyebabkan ibu bapa kami meninggalkan negeri kami. Sebab kami Melayu Cham dan agama Islam kami diburu dan ramai mati kerana bangsa dan agama kami. Allah membawa kami sampai Malaysia dan Alhamdulillah sekarang disini kami aman dengan bangsa dan agama kami. Tetapi kami dan anak-anak kami tidak mahu dengan politik sebab politik adalah untuk ahli politik.

      Tapi kami berjaya menyelamatkan bangsa dan agama dalam hati kami, terima kasih kepada Sultan dan kerajaan Malaysia. Kami redho anak-anak kami menjadi rakyat Sultan Malaysia dan kami redho darah kami disini.

      Delete
    5. Anon 12:19 am. Apa yang awak quote ucapan Hadi tu betul tapi apasal awak tinggal sebahagian amanat dia? Tak baik tau quote separuh separuh.... Ni dia yang awak "tertinggal" saya tolong postkan. Awak nak mislead orang sampai sanggup buang separuh amanat Hadi, buang yang tengah tengah pulak tu:
      Percayalah saudara saudara sekalian,Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad,
      Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak puak ini kerana kalau kita mati Melawan puak puak ini,Mati kita adalah syahid, mati kita adalah islam.

      Delete
    6. wahai pencacai pr, kau heboh kata kerajaan skrg x jlnkan undang2 islam, tapi aku heran sbb pas tak nak buat negara islam sbb tak ada dlm alquran. Apa bezanya tu? Lagi pulak dasar nak jlnkan hudud tak boleh buat sbb tak ada dlm buku jingga, jadi sudut mana yg boleh dikatakan pas lebih islam (kununnya)?

      Delete
    7. Hidup kita adalah kerana Allah swt. Setiap kelakuan, perbuatan, keputusan dll mestilah berlandaskan Islam. Dalam Al-Quran terdapat asas segala ilmu. Ilmu ini perlu dihuraikan dan dipanjangkan. Apabila ini berlaku, ilmu Islam berpecah kepada ilmu fardu ain dan kifayah. Ilmu politik termasuk kedalam fardu kifayah. Ilmu fardu Ain dan ilmu politik menjadi ilmu yang berlainan. Walaubagaimanapun asas keislamannya tidak boleh dihilangkan. Armd.

      Delete
  4. Salam wbt all muslim

    Masalah org Islam yg skrg nie berpecah kerana 3 manusia yg pandai berpura-pura disebabkan tamak kuasa dan gelojoh utk terus berkuasa walaupun terpaksa menipu dan mengeksploitasi hukum hukum Islam semata mata utk mencapai impian / cia cita politik. Maka rakyat ditipu dan disesatkan dari landasan yg sebenarnya. Itulah pemimpin yg munafiq dan sesat lagi menyesatkan. Tiga manusia yg dimaksudkan tidak lain anwar ibrahim, hadi awang dan nik aziz. Bukan itu saja, kroni mereka spt mat sabu, harun taib, din puduraya, tuan ibrahim, saufudin nasution, badrul amin pun mempunyai ciri ciri tersebut. Selagi mereka ini masih diberi nyawa, semakin rosak hubungan silaturrajim seama umat Islam.

    ReplyDelete
  5. Adalah silap besar bagi sesiapa yang menganggap dua ekor DAJAL (Hadi dan Nik Aziz) itu Ulamak, apatah lagi menyokong mereka....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada satu lagi dajal mata satu. Pkr.

      Delete
    2. Dajal sekor. Yakjud dan makjud dua ekor.

      Delete
    3. btl tu anon 11.05... aku sokong sgt2.. mmg btl apa yg kau katakan tu..

      Delete
  6. TGNA & Hadi telah sampai tahap yang mereka ingat mereka melebihi ALLAH MAHA PENCIPTA. Amanat Hadi memang sah menyimpang dan melampaui kuasa ALLAH. TGNA menyokong, maka TGNA pun setarap kedudukan dengan Hadi. Semoga mereka berdua sempat bertaubat dan meminta maaf dari semua ahli PAS, UMNO dan rakyat Islam dalam Malaysia. Yang sah, mereka tidak dapat memohon ampun dan maaf dari mereka-mereka yang terbunuh dalam pertempuran di Memali.
    Hanya ALLAH yang Maha Berkuasa menunjuk apa akan terjadi kepada TGNA dan Hadi. Kita sama-sama menunggu. Tidak akan lama kot....

    ReplyDelete
  7. lagi2 melayu purba berkostum songkok india selatan tertipu dgn artikel ni, mamak mughallazah juga yg bertepuk sorai...otak terus2an dibonsaikan oleh jentera propaganda umngok yg dah nazak tu. Tapi tak per lah, species melayu purba & mamak mughallazah ni akan pupus pru13 nanti. Masa tu, tiada lagi kelihatan gerombolan songkok hitam made in india selatan menyalak, diketuai oleh raja melayu purba iaitu PERKOSA. Songkok2 hitam made in india akan mereput d dalam buku sejarah negara ini.

    ReplyDelete
  8. Dua perjanjian laknat yg dimeterai oleh kepimpinan tertinggi PAS dengan Dap dengan jelas menyatakan bahawa Islam tidak termasuk dalam agenda. Mungkin TG yang hebat tafsir Ayat alQuran tak faham apa yang merek tandatangani. Mereka tak sedar bahawa mereka telah menolak Islam. Amanat Hj Hadi telah jatuh keatas dirinya sendiri dan keatas parti PAS serta ahlinya. Armd

    ReplyDelete
  9. macam mana isu amanat haji hadi awang yang dah lama ni boleh timbul balik sekarang, just curious

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat PAS sorang tu pi tulis Kafirkah Aku?
      Adakah curious awak terjawab?

      Delete
    2. dia ex-pas la bro.......

      Delete
    3. Noob 11.56pm. Aku nek citer ke mung sikit. Mung kener fikir mender ni sikitla sebab aku royat ser citer jer, aku takmboh citer banyok2. 20 taun lepah ader sorang mat saleh dok di kemamang, sebab suko dooh dengang keindahang patar ( pantai) dio dok situ 3 bulang. Maknernye dia ada kehidupang 3 bulang di kemamang. Lepah tu orang kapong kater mat saleh tu ilang ( hilang ) taktao gi maner.

      Bulang lepah ader sorang budak laki meh-meh mat saleh umur dalang 20 taun datang kemamang, dok betanya orang kapong kenal ker tak Awang Had, die kata mok dier di Australia pesang (amanat) suruh cari Awang Had, sebab tu bapok dier.

      Mat saleh dulu tu rupanyer tiner Mat Saleh. Duduk dikemamang kena tutuh, taler siang malang ker Awang Had sampai buting. Balik Australia beranak, ler ni anak die datang cari bapok dier..Awang Had..Ni citernye Noob eh.

      Moral of story Noob, bende da betahun pung, kita takleh kater tak leh nak kitar semule atawer ditimbulkan balik. Bila sampai peringkat boleh memalukang orang kapong seperti anok Awang Had diatas, die da jadi masaeloh ramai, masyarakat, dan kita orang kemamang takleh buat derk, sebab ksiang jugok ker budok tu..Awang buleh lari, tapi orang kapong lo ni dah tau dia yang tutuh, besedap dengan mat saleh tu dulu.

      Noob, aku raser kalu mung tanyer Ostad Azhar pong dia kater NATANG MU!!

      Delete
    4. Soalan Noob adalah soalan yg mudah.......tapi jawapan pencacai ameno bodoh sangat....balik2 buat kenyataan pitnah.....memang kepakaran puak puak ni menfitnah. wow hebat le ameno ni......
      Kenapa ye Najib cerai bini dia dan kawin ngan badak berendam tu ha!Boleh kah ulul amri melaysia negara islam cerai ha....!Yg hairan lagi betul ka rosmak tuntut cerai kat suami dia sebelum nikah ngan imam altan tuya ah. Berapa laki dia ada ah!

      Delete
    5. Awang hud hud sila buktikan apa yang awak katakan kalau tak ianya adalah fitnah yang boleh membawa keneraka. Ada banyak kemungkinan: Fitnah, Hj Hadi KAHWIN

      Delete
    6. Anony 4.15. Mengata org fitnah.engko lebih besor kepala bapak punya fitnah.
      Dasar harammmm

      Delete
    7. Fileng Holiwood semer tak real bro!!! Jangang jadi bodo!! Moral of stori.. Braper pitih yang korang sangguk prabih nak bayar untuk tengok criter!! Sebab hero korang belakong!! Ha ha ha.

      Noob tengok saeng-saeng mung sini akal kat mongeng.

      Delete
    8. Awang Hud Hud jangan main-main reka cerita, fitnah boleh bawa masuk neraka tau. Armd

      Delete
  10. tulisan dari penyokong kuat sendiri...bukan UMNO ..sebab tu Hadi langsung tak boleh nak jawap..

    ReplyDelete
  11. Pada suatu ketika, Amanat Haji Hadi adalah satu sekuriti supaya undi PAS tidak lari, sebab macai2 bengap PAS bukannya ada cukup akal untuk menilai kesahihannya dari sudut agama berpandukan Al Quran dan Sunnah.

    Pada suatu ketika, Hudud adalah satu sekuriti supaya undi PAS tidak lari, sebab macai2 bengap PAS dibiarkan berada dalam kesempitan ilmu dan kejumudan pemikiran, dan tanpa macai2 bengap sedara Hudud PAS telahpun tergadai kpd DAP.

    Kit Siang Confirms Hudud Is Not Pakatan Policy

    Pada suatu ketika, Nik Aziz adalah satu sekuriti supaya undi PAS tidak lari, sebab kononnya "zuhud" Nik Aziz adalah lambang Islam PAS, tetapi yg terbukti Nik Aziz hanya ahli politik yg ilmu agamanya sekadar sejengkal sahaja dan hanyalah diguna utk memaki hamun sesama manusia.

    Kini, PAS bukan sahaja telah terbukti penuh dgn pembohongan, tetapi PAS juga sudah kehabisan modal politik. Dgn kata singkat, PAS sudah bankrupt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hangpa gaduh la puas-puas, Mamak Mahadey dah set projek baru ntah berapa billion pulak untuk Mirzan. Projek Petron dengan MAS yang berharga RM700 Juta tu cukup bertahan untuk Mirzan belanja setahun setengah jer...Lepas ni mesti kena ada projek baru pulak... Dalam hangpa sibuk-sibuk dok gaduh, Mahadey baik punya cilok....hahahaha

      Delete
    2. Org melayu jugak yg dapat kerja2 kat situ... Kalau cina yg dapat, melayu dapat kerja kuli jer laa.

      Delete
    3. Kalau peluang bisnes tu dapat kat org Melayu lain beramai-beramai, tetap org Melayu jugak yang dapat kerja kat situ. Takdak bezanya pun. Isunya kat sini, Melayu tu bukan soal Mirzan,Mokhzani dan Mukhriz saja. Melayu tu ada juta orang di Malaysia. Setakat hangpa nak bela Melayu 3 ekoq tu ja untuk survive dalam bisnes,baik hangpa pi berambuih. Time PRU13 ni,hangpa suruh Melayu 3 ekoq tu pi mengundi dan tolong umno. Time Pilihanraya nak semua pakat2 buat kerja,minta Melayu bersatu,time nak agih kekayaan negara,hangpa nampak 3 ekoq beruk mamak tu saja. Dasar anak haram jadah!!!

      Delete
    4. Anak haram punya Mamak Mahadey, peluang bisnes billion-billion hang bagi kat anak2 hang...peluang kerja makan gaji RM7K ke RM12K baru hang bukak kat orang Melayu no. Hang buat Melayu mcm pelaq saja no. Hang gula gulakan Melayu dengan kerja makan gaji saja no. Dasar Anak Didik British tapi berlakon jadi pejuang kebangsaan mcm ni la. Dulu dok bawah kapiaq British pun Melayu kena penaya mcm ni, Cina meniaga,Melayu makan gaji,Hindu keja estet. La ni dok bawah UMNO pun sama jugak, pujuk Melayu dengan peluang makan gaji saja. Pukimak sungguh. Hang pandai pulak no,anak2 hang, hang tak bagi peluang makan gaji pun sebab hang tau peluang tu adalah peluang yang hina. Kalau peluang makan gaji tu suci,mesti awai2 lagi hang rembat bagi kat anak2 hang. Dasar Mamak tak kenang dek untung!!!!

      Delete
    5. Melayu telan air liur jer, tanah berpuluh ribu ekar nik ajis bagi kat cina, tak caya tanya sama itu lahanat ngeh dan nga

      Delete
    6. Tanah juta hektar umno bg kat cina, melayu nk telan apa pulak? pukimak punya umno...

      Delete
    7. Pantat sial tanah kt.perak bg kat ciner 999 tahun xaman bila ha? Pukimak.bg sampai 999 tahun...

      Delete
    8. Buktikan apa yang awak katakan tentang Tun M kalau tak masuk neraka mu

      Delete
    9. 1:08
      Hg ni ada masalah otak la. Nampak sgt busuk hatinya hg pd Tun yg dah byk jasa.hg apa ada?

      Tun dah lama bersara pun hg masih dok putaq crita psl dia. Org keja gomen hg kt hina. Penjilat pakatan haramjadah mcm hg ni mulia ka?

      Delete
    10. Peluang berniaga terbuka luas kat Malaysia ni. Mu nak buka bisnes apa pun boleh (kita yang halal je) member aku buka kedai nasi kukus boleh 20k sebulan ada yg buka futsal 60k sebulan. Tapi kalau mu ni setakat borak kedai kopi je sapa nak bagi kontrak kat mu. Mu kena usaha la. Kena ambil lesen. Kalau projek tu tak dapat kat dia orang pun dapat kat orang lain pula. Ramai Melayu kaya yang bukan hasil politik pun Arwah Susilawati, Albukhari, Faiza dll. Kalau mu hebat macam mereka tentu mu kaya. Tapi kalau mu nak kaya sebenarnya tak susah. Mu tau tak Cina yg copyright nama Ipad kat Cina dapat US250j dibayar oleh Apple. Mu nak kaya usaha la. Armd

      Delete
  12. mujur aku tidak lahir dlm parti songsang ini...semua pemimpinya cakap berbelit..setahu aku jika ulama perkataanya mudah difahami..dan dengan nas yg sahih..tapi ini asyik nak kafirkan org..ulama apa mcm ni..ada ke ulama suka marah2 bila bercakap..yg marah2 dan bengis setahu aku ular dalam semak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau memang kapiaq tak kan nak kate beriman kot....munapik namaya tu.

      Delete
  13. Hangpa gaduh la puas-puas, Mamak Mahadey dah set projek baru ntah berapa billion pulak untuk Mirzan. Projek Petron dengan MAS yang berharga RM700 Juta tu cukup bertahan untuk Mirzan belanja setahun setengah jer...Lepas ni mesti kena ada projek baru pulak... Dalam hangpa sibuk-sibuk dok gaduh, Mahadey baik punya cilok....hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, ramai melayu dapat kerja sana. Umno pas pkr dap mca mic pun boleh kerja. Duit gaji boleh suap anak dan bini. Tenaga tu boleh guna tuk puji malah boleh juga keji mirzan. Ada spesis bersyukur dan ada juga spesis haramjadah...

      Delete
    2. Anak haram punya Mamak Mahadey, peluang bisnes billion-billion hang bagi kat anak2 hang...peluang kerja makan gaji RM7K ke RM12K baru hang bukak kat orang Melayu no. Hang buat Melayu mcm pelaq saja no. Hang gula gulakan Melayu dengan kerja makan gaji saja no. Dasar Anak Didik British tapi berlakon jadi pejuang kebangsaan mcm ni la. Dulu dok bawah kapiaq British pun Melayu kena penaya mcm ni, Cina meniaga,Melayu makan gaji,Hindu keja estet. La ni dok bawah UMNO pun sama jugak, pujuk Melayu dengan peluang makan gaji saja. Pukimak sungguh. Hang pandai pulak no,anak2 hang, hang tak bagi peluang makan gaji pun sebab hang tau peluang tu adalah peluang yang hina. Kalau peluang makan gaji tu suci,mesti awai2 lagi hang rembat bagi kat anak2 hang. Dasar Mamak tak kenang dek untung!!!!

      Delete
    3. Syukur dgn rezeki yg Allah kurniakan. Redha dgn tadir Allah. Semua ada peranan baik pengarah, eksekutif, kerani, supervisor, engineer, technician, operator kita semua ada tugas. Laksanakan tugas dgn jujur dan amanah. Rm 7-12 k tu besar beb. Tak bersyukur sbb tu tak cukup. Mana boleh semua org jadi pengarah, semua nak jadi pemimpin. Takkan kau nak tengok anak bekas perdana menteri yg dihormati di dunia kerja kilang pulak. Tapi aku pun kerja kilang gaji 7k jer. Cukup pulak. Sebab aku bersyukur Alhamdulillah. So pelajaran kita hari ini adalah bersyukur....

      Delete
    4. Tak kisah la anak bekas perdana menteri kerja kilang pun,kalau dia kaya raya mcm sekarang pun tapi hasil kesusahan org melayu buat apa? Nak meniaga,meniaga la betoi2.bukan dok main pakat jahat denga pak utk rampas wang rakyat. Anak Nabi Muhammad tak kaya mcm Abd Rahman Auf tapi tak jatuh pun martabat dia?Jinis otak sekular mcm ni la.Jenis bangsa takdak agama,org lain kaya,hang pun nak kaya tapi meniaga tak reti,usaha tak mau langsung,harap nak bergayut belakang pak.Bodoh punya manusia.

      Delete
    5. Peluang berniaga terbuka luas kat Malaysia ni. Mu nak buka bisnes apa pun boleh (kita yang halal je) member aku buka kedai nasi kukus boleh 20k sebulan ada yg buka futsal 60k sebulan. Tapi kalau mu ni setakat borak kedai kopi je sapa nak bagi kontrak kat mu. Mu kena usaha la. Kena ambil lesen. Kalau projek tu tak dapat kat dia orang pun dapat kat orang lain pula. Ramai Melayu kaya yang bukan hasil politik pun Arwah Susilawati, Albukhari, Faiza dll. Kalau mu hebat macam mereka tentu mu kaya. Tapi kalau mu nak kaya sebenarnya tak susah. Mu tau tak Cina yg copyright nama Ipad kat Cina dapat US250j dibayar oleh Apple. Mu nak kaya usaha la. Armd

      Delete
  14. Kalau nak dibandingkan Almarhum Yasser Arafar dgn Pak Sheikh AlJub, memang ada persamaan. Mereka berdua adalah pejuang. Itu ssaja, tetapi yg satu pejuang kedaulatan dan kebebasan tanah bumi Palestina, yg satu pula bacul gile pejuang keselamatan Israel Yahudi zionist.
    Almarhum Yasser Arafat dracuni sampe menemui ajal, tetepi Hero Tamil pare pundek yg melalak lalak mengaku kena suntikan HIV dan kena raacun Arsenik hingga ke hari ini tak mampos mampos, malah sihat walafiat walaupun diburu oleh pembunoh upahan, bole joget di atas panggung walaupun sakit tulang belakang kronik, joget gannnam style, bole terjungkang jungkit, corner baring di atas katil bersama Cina Doll. Itulah bezanya diantara spesis yg bacul, peliwat terkutok, anukera tuhan dgn pejuang Islam Almarhum Yasser Arafat. Yg satu diracuni sampe menemui ajal, yg satu besar punya autaw keling yg mengaku kena racun arsenik, suntikna HIV, sakit tulang belakang kronik, di buru pembunoh upahan, yg masih tak mampos mampos hingga ke hari ini, malah masih tetap melakukan perbuatan jijik lagi terkutok malah pejuang keselamatan Yahudi zionist bacul. Inilah dikatakan Imam Mahadi Pgayr yg terkutok, jijik lagi bacul, Anwar zionist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Modal Ameno mcm tu saja la...hahahaha dasar anjing pencacai...

      Delete
    2. Hg la pencacai.benda yg betoi bl kena kat puak hg hg terus pangkah.lps tu kona baring pusin crita lain. Nmpak sgt pencacai pakatan hg ni yg haramjadah

      Delete
    3. Pencacai aljubur mesti bela kaw kaw diaorang ni makan dari hasil lendir aljubr...

      Delete
    4. mmg sgt btl apa yg anon 6:09 PM ckp nie.. bila bnda pasal parti depa pakatan haram tu terbongkar sikit pn kn tgklah mcm mna depa dh mengelupur!! pastu cpt2 nk tukar crita and pusing crita bg kena kat UMNO pulak!! padahal salah depa!! pakatan haram mmg pengecut!!

      Delete
  15. Dalam Islam kita disarankan berdakwah dengan bijaksana supaya orang yg jauh pada Islam atau orang kafir tertarik dengan keindahan Islam itu sendiri...tetapi amat menyedihkan orang yang mengaku ulama tergamak mengkafirkan saudara2 Islamnya sendiri hanya kerna tak sehaluan,apatah lagi mahu menarik orang kafir masuk Islam..Nampaknya 'Berdakwah Dengan Bijaksana'telah digunakan oleh kristian untuk menarik orang Islam dan lain2 agama dengan berbagai cara seperti pujuk-rayu,keterampilan yg baik,berbagai bantuan seperti wangringgit supaya jiwa manusia tertarik pada ajaran kristian...Disini saya ingin bertanya apakah sumbangan PAS yg mengaku parti Islam dalam memartabatkan Islam di Malaysia yg tercinta ini dan dah berapa ribu orang yg memeluk Islam hasil usaha ulama-ulama Pas ini??????

    ReplyDelete
  16. Iran satu negara berjuta2 umat boleh dikategorikan sesat sbb syiah. Ada umat islam sanggup meletupkan diri utk bunuh org islam lain. Inikan pula pas yg ibarat kontol ketek ciput aja lagi laa boleh tersesat. Lagi2 bila dipimpin oleh ulama mencarut memfitnah, berkawan dgn syaitan dan kafir harbi. Pengikut menjadi taksub dan membenci sesama umat. Ini adalah sisi gelap bila pemikiran manusia di pengaruhi oleh ketaksuban yg melampau terhadap agama isle yg telah diselewengkan. Fikir2 kan...

    ReplyDelete
  17. Anon 12:19 KITA KITA KITA tu dah tentu lah golongan pas mnuduh umno...bukan mase tu cramah hari merdeka..dah tentu ceramah pas brsama pengikutny.,apalh kepala otak kau sengal sangat..bhasa mlsia pon kau da x pham nikan pula ayat quran,otak da biol pnganut ni

    ReplyDelete
  18. Kalo kata PG tulis blog hina pas ok lagi, kalau mamak paria salim togak todi aka "malta', rasa xsesuai plak. Hahaha

    ReplyDelete
  19. SI HADI AWANG TU RASANYA KAT AKHIRAT NANTI BANYAK PERTANGGUNGJAWABANNYA DI HADAPAN ALLAH...BANYAK DIA KENA TANYA...NGAPA MANGSA MEMALI MATI TAK DIMANDI DAN DIKAFANKAN..SEDANGKAN MEREKA MENENTANG POLIS ISLAM DIBAWAH KJAAN UMNO...NGAPA SUAMI ISTERI RAMAI BERCERAI KERANA AMANAT BODOH LAGI SESAT TU...NGAPA AHLI PAS BUANG MAKANAN PEMBERIAN ISLAM UMNO...NGAPA PLAK PAS SOLAT BERASINGAN DGN ISLAM UMNO...DAN BLA..BLA..BLA....MALASLAH NAK TAIP LAGI KESAN AMANAT GILA SI HADI 30 TAHUN DULU TU....PUNCA KPD PERPECAHAN UMAT ISLAM MSIA...JADI SBLM MALAIKAT MAUT DATANG...WAHAI HJ HADI....TAUBATLAH MOHON AMPUN KPD ALLAH...DAN LEBIH UTAMA MAAF KPD SELURUH AHLI UMNO YANG JADI MANGSA...MAAF JUGA KPD AHLI PAS YANG BODOH..TULI..PEKAK..JAHIL...TAK TAHU NAK BEZAKAN AMANAT POLITIK DGN FATWA AGAMA....INSAFLAH HJ HADI...SEMENTARA ALLAH BAGI NYAWA...NANTI JIKA NYAWA DAH DITENGGOROKAN...MASA TU TAK GUNA NAK MENYESAL....INGATLAH SEMULIA2 MANUSIA DISISI ALLAH IALAH YANG BERTAKWA DAN IKHLAS DLM IBADAHNYA...BUKAN KERANA IJAZAH TINGGI MELANGIT...INGAT HJ HADI...ILMU KAMU AMAT SEDIKIT LEBIH KECIL DARI ZARAH JIKA DIBANDINGKAN DGN ILMU ALLAH YANG MAHA AGUNG...ALLAHU AKHBAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mourinho: Defending the move to drop the captain and ... MADRID: Real Madrid coach Jose Mourinho remains defiant and ... DB Mall

      Delete
    2. Sebelum hj hadi dihadapkan ke Allah SWT......rasenye madey dulu kot. Tidak pun nko dulu bro.....Hj hadi tak kate pun nko kapir nko yg terasa nko kapir.

      Delete
    3. Mamat sakit otak ni lg.aku rasa hg dulu kot.

      Delete
  20. Saya yakin amanat hadi Awang yang lebih kepada fitnah terhadap UMNO telah dikembalikan kepada Hadi dan PAS. Kesimpulan dari Amanat Hadi Awang itu jelas mengkafirkan UMNO kerana UMNO berkerjasama dengan MCA dan MIC yang merupakan golongan kafir zimmi. Hari ini PAS dan Hadi telah menjalin kerjasama dengan DAP golongan kafir harbi yang sememangnya diketahwi sebagai anti Islam. Lebih memalukan apabila Hadi Awang sendiri mengakui bahawa 'PAS adalah kuda tunggangan DAP'.

    Terlalu banyak nas dan hadith Rasulullah SAW yang boleh dijadikan bukti apa yang berlaku keatas Hadi Awang dan PAS merupakan 'pengembalian fitnah' keatas pemfitnah. Kafirkah Hadi Awang dan PAS sekarang? Soalan ini Hadi Awang yang patut menjawabnya sendiri. Wallahualam.

    mtk

    ReplyDelete
  21. Anak haram punya Mamak Mahadey, peluang bisnes billion-billion hang bagi kat anak2 hang...peluang kerja makan gaji RM7K ke RM12K baru hang bukak kat orang Melayu no. Hang buat Melayu mcm pelaq saja no. Hang gula gulakan Melayu dengan kerja makan gaji saja no. Dasar Anak Didik British tapi berlakon jadi pejuang kebangsaan mcm ni la. Dulu dok bawah kapiaq British pun Melayu kena penaya mcm ni, Cina meniaga,Melayu makan gaji,Hindu keja estet. La ni dok bawah UMNO pun sama jugak, pujuk Melayu dengan peluang makan gaji saja. Pukimak sungguh. Hang pandai pulak no,anak2 hang, hang tak bagi peluang makan gaji pun sebab hang tau peluang tu adalah peluang yang hina. Kalau peluang makan gaji tu suci,mesti awai2 lagi hang rembat bagi kat anak2 hang. Dasar Mamak tak kenang dek untung!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaran ulangan ker? Copy and paste. Blog pencacai mana boleh komen pun. Blog anak sungai neraka, milo sejuk dsb mcm blog goblok... Tak boleh nak komen. So kat sini laa aku komen. Cuba bagi peluang mcm PK dan PG. Terbaik...

      Delete
  22. yag hang tak nak rebut peluang meniaga tu pasal apa? yang hang duk tanam hasad dengki sesama melayu tu pasal apa?hang tu yang bodoh pah tu salahkn mahadir.yang pinjaman tekun tu untk siapa yang mara duk bg pinjam tu untk siapa yg ibu tungl meniaga dgn amanah ikhtiar tu siapa pulak. jngn tak guna akal gakk nk komen . kamu yang tak pandai bayar pinjaman perniagaan lps tu salahkn orng. buduhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai bengap PAS 1.18 ni dah macam cacing kepanasan, sebab tu asyik meroyan.

      Delete
    2. Butuh Pak Hang Anon 1.35 pm & 2.09 pm. Tak payah rebut, aku mmg org meniaga, hang guna pi la politik sekat aku meniaga mcm mana pun,meniaga aku tetap jalan mcm biasa. aku bukan bodo meniaga mcm mirzan,mokhzani dan mukhriz. depa bukan org meniaga,depa cuma pakat jahat dengan pak depa dan bolot dan rampas tunai dari tangan org melayu,tu saja. nak tau depa pandai meniaga ka dak, nak tgk bank ligan depa sebab tak bayaq hutang ka dak kita tgk bila umno bungkuih nanti. Awat hang tak bagi pinjaman tekun,mara dan amanah ikhtiar tu kat anak beranak Mahadey? oooo hang nak gula2 kan melayu untuk jadi peniaga tepi jalan dan tepi tong sampah sampai kiamat? anak haram betoi. awat kat Mirzan,Mokhzani dan Mukhriz hangpa guna instrument geran untuk cash meniaga, instrument bail out bila depa tak bayaq hutang dan peluang meniaga pulak guna instrument direct mandatory nego? Mcm tu hang kata pandai? Mcm tu hang kata depa rebut peluang meniaga? Awat hang ni bodoh mcm kepala butuh ni? Hang ingat majoriti Melayu ni bodo mcm minoriti UMNO ka? Woi bangsat, dah la hangpa rampas dan rompak wang umat Islam di Malaysia, lepas tu hang paksa Melayu dewakan si penjarah Mahadey dan percaya yang anak2 dia tu rajin dan pandai meniaga? Woi macha, hang pi kencing Melayu makan gaji dan kroni umno bukan peniaga hang lepas la, tapi kalau hang nak kencing peniaga melayu yang tak harapkan bantuan perompak2 umno, hang silap besaq la!!!

      Delete
    3. Yer ker berniaga, cakap pun macam kuli pasar borong selayang, sah jenis masuk bakul angkat sendiri, kencing dlm comment box boleh laa ... LAAAAAAAAAAAAAA LA LA LA LA

      Delete
    4. 2:28
      Meroyan gila hg ni.hg meniaga apa woi.cr ckp x mcm businessman pun.mesti hg dengki ni org meniaga juta2 tp hg meniaga dua tiga kupang ja.

      Sudah2 la tu.syukur lah rezeki yg ada.hg melalak kutuk Tun dan anak2 dia pun bkn pakatan haramjadah byq kat hg pun.

      Delete
    5. Pencacai ni asyik menyalak je psl mahathir pasai pa?patutla meniaga x berkat.asyik berhasad dengki dgn org lain ja.dr gaya bahasa mcm org x habis sekolah je.zakat perniagaan dah byr blum?atok aku pesan kalau nak rezeki diberkati ALLAH jgn berhasad dengki sesama.islam.zakat dan sedekah dilupa jgn.drpd ko sibuk meroyan.p buat solat dhuha tiap2 pg biar ALLAH bg keberkatan kat ko.pegi syuh shyuh syuh

      Delete
    6. pakatan bodoh org cerita pasal PAS tetiba merapu pasal tun m..saiko mental

      Delete
  23. Kalau nak dibandingkan Almarhum Yasser Arafar dgn Pak Sheikh AlJub, memang ada persamaan. Mereka berdua adalah pejuang. Itu ssaja, tetapi yg satu pejuang kedaulatan dan kebebasan tanah bumi Palestina, yg satu pula bacul gile pejuang keselamatan Israel Yahudi zionist.
    Almarhum Yasser Arafat dracuni sampe menemui ajal, tetepi Hero Tamil pare pundek yg melalak lalak mengaku kena suntikan HIV dan kena raacun Arsenik hingga ke hari ini tak mampos mampos, malah sihat walafiat walaupun diburu oleh pembunoh upahan, bole joget di atas panggung walaupun sakit tulang belakang kronik, joget gannnam style, bole terjungkang jungkit, corner baring di atas katil bersama Cina Doll. Itulah bezanya diantara spesis yg bacul, peliwat terkutok, anukera tuhan dgn pejuang Islam Almarhum Yasser Arafat. Yg satu diracuni sampe menemui ajal, yg satu besar punya autaw keling yg mengaku kena racun arsenik, suntikna HIV, sakit tulang belakang kronik, di buru pembunoh upahan, yg masih tak mampos mampos hingga ke hari ini, malah masih tetap melakukan perbuatan jijik lagi terkutok malah pejuang keselamatan Yahudi zionist bacul. Inilah dikatakan Imam Mahadi Pgayr yg terkutok, jijik lagi bacul, Anwar zionist yg walaupun tak bekerja tetapi antara orang yg terkaya dalam negeri. Kekayaan dari hasil dan sumber dari mana? Dari Dana Yahudi zionist dan wang harami 3 Billion yg dia sapu waktu beliau berkuasa sebagai Menteri Kewangan. Kenapa ya sampe sekarang beliau tidak berani nak heret bekas Gabenur Bank Negara kerana bocorkan rahsia songlap beliau sampe hari ini, kata orang kalau senyap itu bermakna setuju. Hanya pencacai2 najis vavi da penjilat2 juboq blendir yg dok menggila menegakkan kote bengkok beliau. Rakyat semua sudah tahu, nak kelentong dah tak jalan lagi, nak kencing pun hanya kepada pencacai2 dan penjilat2 beliau saj yg minum. Rakyat semua sudah tahu betapa keparat, bngsat dan lhanat spesis2 Yahudi zionist bacul ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun dorang nie

      Delete
  24. Butuh Pak Hang Anon 1.35 pm & 2.09 pm. Tak payah rebut, aku mmg org meniaga, hang guna pi la politik sekat aku meniaga mcm mana pun,meniaga aku tetap jalan mcm biasa. aku bukan bodo meniaga mcm mirzan,mokhzani dan mukhriz. depa bukan org meniaga,depa cuma pakat jahat dengan pak depa dan bolot dan rampas tunai dari tangan org melayu,tu saja. nak tau depa pandai meniaga ka dak, nak tgk bank ligan depa sebab tak bayaq hutang ka dak kita tgk bila umno bungkuih nanti. Awat hang tak bagi pinjaman tekun,mara dan amanah ikhtiar tu kat anak beranak Mahadey? oooo hang nak gula2 kan melayu untuk jadi peniaga tepi jalan dan tepi tong sampah sampai kiamat? anak haram betoi. awat kat Mirzan,Mokhzani dan Mukhriz hangpa guna instrument geran untuk cash meniaga, instrument bail out bila depa tak bayaq hutang dan peluang meniaga pulak guna instrument direct mandatory nego? Mcm tu hang kata pandai? Mcm tu hang kata depa rebut peluang meniaga? Awat hang ni bodoh mcm kepala butuh ni? Hang ingat majoriti Melayu ni bodo mcm minoriti UMNO ka? Woi bangsat, dah la hangpa rampas dan rompak wang umat Islam di Malaysia, lepas tu hang paksa Melayu dewakan si penjarah Mahadey dan percaya yang anak2 dia tu rajin dan pandai meniaga? Woi macha, hang pi kencing Melayu makan gaji dan kroni umno bukan peniaga hang lepas la, tapi kalau hang nak kencing peniaga melayu yang tak harapkan bantuan perompak2 umno, hang silap besaq la!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa jiwa bangsa, tapi tak pelik macai2 PR berbahasa ntah apa2, nik ajis pun dok ajar penganut dia dgn CELAKO CELAKO CELAKO, bukan aku kata, nik ajis yg kata.

      T'kasih sebab menghangatkan blog House PK dgn hang punya kebodohan dan kejumudan, try harder and try better next time.

      Delete
    2. Ada anjing menyalak. Copy and paste lagi...

      Delete
  25. Memang benar skandal seperti BMF, PKFZ, lembu ini semua tajaan parti syaitan=UMNO. Itu adalah fakta yang pahit yang harus diterima.

    ReplyDelete
  26. Anon December 25,2012 12;49 PM ..... Kesian aku pada ibubapa kamu yang mempunyai anak yang KURANG AJAR dan BIADAP !!!!

    ReplyDelete
  27. Anon yg asyik maki hamun tun mahathir anak
    beranak ni.Aku rasa ada sesuatu yg buat kau
    sangat membenci tun.
    Adakah peluang perniagaan kau terjejas kerana
    tun.Atau jawatan kau hilang kerana tun?
    Mesti ada sesuatu ni......siapakah kau?
    Mintak pk siasat siapa dia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mcm tu mesti anon yang asyik memaki anwar kerana sama ada jawatan hilang atau peluang perniagaan disekat kerana Anwar. Salah ka maki Mahadey? Anwar kena maki boleh pulak ya? Nak hormat apa kat Mahadey,Kekasih Kepada Pencipta Sekalian Alam ni pun dihina dan diperlekehkan Mahadey. Padahal Allah yang mencipta Mahadey dan bukannya Mahadey mencipta Allah. Awat hangpa tak sensitif pun? Hangpa ni agama apa sebenaqnya ni?

      Delete
    2. Ugama ameno al lahanat. Sanusi jonid kata, kalau lah nabi ada 26 orang....yg ke 26 tu mahadey.......kah kah kah. Biarkanlah puak puak ni....makan rasuah kuat sangat...air satu lautan pun tak leh nak cuci kebenakan otak otak mereka. Contoh mudah....nak cegah AIDS depa bagi kondom....mana syok!

      Delete
    3. Isu anon anon maki nuar biasanya pasal jubo.pasal pelacur.pasal lgbt.pasal yahudi.pasal semua agama sama. pasal burukkan negara diluar negara.pasal omega.pasal dana yahudi.pasal keselamatan yahudi.pasal 3 bilion.pasal nama Allah,kapir boleh guna.pasal gaji singgit,harta banyak.pasal parti anak beranak, bla bla bla bla..takda apa kepentingan pun pada anon anon tu.
      Tengok banyak anon aku tulis tu. Bukan sorang anon.
      Tapi anon sorang yg maki tun cuma fokus pada perniagaan saja.sakit betul hati dia
      pada perniagaan anak tun.dengki sungguh.sakit hati sungguh.nampak sangat ada kepentingan.

      Delete
    4. 4.29..
      Jgn main pelacur, nanti kena AIDS.
      Bini orang pun jgn main tau.
      Main bini sendiri je.
      Bini org pulak jgn lah gatal p++i bagi kat jantan lain.jgn dok bangga brtudung tutup aurat konon tapi dok serah p++i kat jantan lain.

      Delete
    5. Sama la mcm Tun M dulu, sakit hati sebab tak dpt monopoli meniaga untuk anak2 dia, tun buat road show satu malaysia hentam umno dan sabotaj umno. Anon ni pun ikut perangai tun la. bila biz disekat, dia hentam tun la pulak. tok guru tunjuk contoh tak elok, anak murid ikut la...

      Delete
  28. Sah dah anon 10;44 ni tak baca pun....hanya jadi pencacai tegar sebab tv 3/4 kata macam tu......amanat hj Hadi tak sebut pun ameno kapiaq.....hanya ameno yg terasa dia kapiaq. awat lah ngong sangat....ingat pasai azan subuh di pelan kan lah ni. Ameno hanya akan jadi beriman bila azan kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi kena kuatkan azan le no!Rasenya buat apa pun tak jadi pasal RASUAH KUAT.Dah benak hati perut!

      Delete
    2. Bagi beribu ekar tanah pada keluarga Dap tu kira rasuahlah. Nak gi umrah tajaan kontraktor kira rasuahlah. Belit duit Memali kira apa erk?

      Delete
    3. Kalau rasuah pegi buat repot bro....kita ada undang undeng....buktikan bro....bila buat tuduhan tak de bukti....TGHH kate gulungan kufur tu! Ini lah punca nya ameno meroyan ngan amanat HJ Hadi.Sediri taruk cili bro!

      Delete
    4. amba org kelantan . jiran jgk la dgn arwah pok nik lah wakil rakyat pas perlimen pengkalan chepa..amba hanya nak kongsi saja pasal amanat ni. NI AMBA DENGAR SENDIRI POK NIK BERUCAP SELEPAS HARI RAYA PUASA DALAM MAJLIS CERAMAH PAS. TAUN MAAF TAK INGAT TAPI SEKITAR TAU 1985. KATANYA ALHAMDULILLAH SUKUR KITA PADA ALLAH SAW.. KERANA KITA SEMUA BRU SELESAI MENUNAIKAN IBADAT PUASA . SEMOGA PUASA KITA DI TERIMA ALLAH SAW.. TETAPI ADIK KAKAK KALAU PUASA PUAK PUAK UMNO SAH TIDAK DI TERIMA KERANA BLA BLA BLA BNYAK LAHH..ini puncanya apa niibukan kah punca amanat bodoh tuh??mngkin kalau awak semua bkn orng klntn atau ternggnu tak merasa tapi kami orang kelantan amat terasa denga amanat ni membawa perpecahan umaat. mngkin skrg bru org luar kelantan terasa berlaku pulau memulau masjid. tapi kami d kelantan telah lama merasainya. bgmana iman yg tidak menjadi ahli pas d pulau. macmana masjid da surau yg tiada lambang pas d pulau . kematian dan kenduri d pulau. adik beradik bermusuhan da benda ni demi allah berlaku dlam keluarga saya. bapa saudara putus hubungan hanya kerana berbeza pahaman parti.bukan nak ckp umno btol tetapi umno mengalakan perpaduan . dan harus d ingat sudah berapa kali salam perpaduan umno d tolak nik aziz.. dalam masa yang sama salam dap yang nyata menolak islam d sambut nik aziz . ini yang menjadi pokok persoalan dengan amanat bodoh nihh..pikir kan lah wahai orang orang muda masa depan negara ada tangan anda. undi tidak boleh d paksa tapi dengan undi lah akan mencorakkan masa depan kita.jangan pergunakan agama demi kepentingan parti itu salah. agama milik allah parti tu ciptaan manusia. tujun berpati adalah untk bersatu bukan berpecah belah. kena berhati hati islam sama islam bergaduh akan ada orang yang menanguk di air keruh nanti.. kena ingat yahudi dan nasoro tak kan redho keatas kamu selagi kamu tak ikut telunjuk dia. nik azi haji hadi mahadir pok loh nuar kit siang dah tua belako tu.. yang muda lg kita yang menongkah arus kita yang nak hidup masa depan kita.saya kalau pas cukup bagus tak perlu org luar julang saya orng kelantan yang julang dulu.orng tua mengundi pas d kelantan hanya kerana takut sakit demam mati d pulau tu sebab yang besar. datang la kemari tanya orang tua tua d sini kenapa mak cik pilih pas?? pasti dia akan jawab mak cik nak mati.. tu punca amanat semua tuh. pk pk kan lahhh.

      Delete
    5. kamu setakat kena pulau...biasaklah...yg pemimpin pas mati kena golok di kelantan iaitu samad gol,penyokong pas mati di lubuk merbau,ustaz ibrahim libya di tembak,apa yang jkkk umno lakukan kepada penyokong pas terlalu banyak diskriminasi,guru guru diarah tukar tempat dan banyak lagi lah ..malas nak cerita.....cuba listkan pemimpin umno mati kena bunuh dengan penyokong pas dalam lipatan sejarah...setakat kena pulau nak bagitau...uweek

      Delete
  29. Bila mufti perak beri teguran beliau disamakan seperti anjing. Takde ke mana2 penganut Pas nak anjingkan mufti kelantan. Tunggu apalagi? Anjingkanlah. Bodoh punya pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg anjingkan mufti perak bro.....nko ni jadi mangsa pencacai je! Blogg serupapakatanrakyat.com yg menganjing kan Huruhara sanasini tu cybertrooper bro.Jangan naik angin tanpa usul periksa. Walau macamana pun nko jangan lah tersa sangat kecuali nko masuk gulungan tu. undi,undi nko,Ikut nasehat Abg lebai Din pileh lah sebaiknya....ok bro!

      Delete
  30. Umno selamanya JAHATTT....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas selamanya JAHATTT........dan bongok.

      Delete
    2. Umno.jahat bagi.pendidikan.percuma bagi rwatan kesihatan percuma bagi subsidi bagi biasiswa.bagi pinjaman ptptn bagi yg tak cemerlang bagi pendidkan kemahiran bagi batuan kebajikan bagi pendidkan kemahiran bagiiiiiiii. PAS baik bagi ceramah. Kutip derma bagi syafaattttttt

      Delete
    3. kau pi thailand jiran sebelah....setakat yg kau listkan semua dibuat oleh thailand..dah jadi pemerintah bagilah kat rakyat..ni banyak songel.kau syorkan kat pm najib supaya haramkan semua parti politik di malaysia...kau perintahlah sampai mamposssssss....senang....dengan dengan kau dia orang juai

      Delete
  31. Kat tempat aku ada orang pas/umno.
    1. Kebanyakan yang jadi imam orang pas, jarang sangat orang umno jadi imam.
    2. Bila tiba hari raya haji, biasa nya orang pas yg tukang sembelih, orang umno tukang lapah dan tukang agih je.
    3. Orang pas yang biasa nya jadi kadi, orang umno dia tak berapa minat.
    4. Kalau hal mandi mayat 100% orang pas memang pandai, orang umno cuma tolong-tolong je.
    5.Orang pas memang suka solat jenazah dan jadi imam, orang umno lebih suka sembang.
    6. Gali kubur, tanam mayat dan baca talkin memang selalu orang umno bagi keutamaan pada orang pas.
    7. Terima atau tidak ibadat kita atas 2 syarat...1. Ikhlas 2. Ikut syarat & rukun. Tak kira pas@umno.

    P/s: Ini aku cerita orang pas dan umno kat tempat aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya la orang UMNO tak suka berbalah dlm bab agama. nnti klau org UMNO jadi imam, jadi tukang sembelih, solat jenazah dan lain2 karang org org PAS tak nak join fardu kifayah pulak. biarlaj serah pada yang mahu. ular menyusur akar tak hilang bisanya. apa yg pnting kesejahteraan terpelihara

      Delete
    2. Anon 8.15, humble and classic answer.
      Jangan kita riak.
      Low profile tapi ibadat terlaksana.

      Delete
    3. Ibadat mesti ikhlas dan ikut syarat dan rukun.

      Riak lawan nya ikhlas.

      Sekian dimaklum kan

      Delete
    4. Agreed, whack them softly.

      Delete
  32. jauh tersesat sangat hadi nie......nie bukan takat amanat je tp dah jadi ajaran sesat yg aq rasa pukimak2 pkr je yg ikut............

    ReplyDelete
  33. Udahla islam pecah kepada sunnah dan syiah.. Skrg ni pas gatal mulut pecahkan lagi umat islam.

    ReplyDelete
  34. ''Dengan ini juga memudahkan lagi kami yang dalam dilema ini berlepas diri daripada ikatan amanat tersebut. Memudahkan kami memohon maaf kepada saudara kandung dan ahli keluarga, jiran tetangga, orang kampung, rakan sekerja juga pimpinan UMNO yang pernah dikafirkan satu masa dulu. Selagi mana Datuk Seri tidak mahu mengisytiharkan begitu, selagi itulah persoalan yang sering menghantui 'Kafirkah aku jika bersama UMNO, Kafirkah aku setelah dipecat dari Pas' tetap mencengkam saya. Datuk Seri harus bertanggungjawab di atas keresahan ini, bebaskanlah kami dari ikatan amanat Datuk Seri itu," tulis Al-Afghani.

    Hakikatnya, buku 'Kafirkan Aku?', bukan sekadar berlegar kepada kesan amanat Abdul Hadi sahaja tetapi jauh daripada itu satu renungan dan iktibar serta peringatan kepada ahli-ahli Pas yang masih taksub dengan perjuangan parti itu untuk memahami hala tuju parti tersebut yang semakin bercelaru.

    ReplyDelete
  35. pas pis pus semakin dihanyutkan oleh gelompang najis....terus hanyut menuju kelubang dan tong taik.

    ReplyDelete
  36. gua bukan orang politik , sekadar nak kejutkan sesama agama beri teguran , apa nak malu mohon maaf dan bertaubat

    rasanya rugi teramat lah lu , fahaman agama tinggi akhirnya nanti neraka jahanam tembat mu

    nauzibillah , dah dihujung usia bukan putrajaya matlamat mu sepatutnya , shurga tertinggi la targetnya , ni tak , ingat la dunia ni untuk lu dah kira dipenghujung , ada pun 10 tahun paling tinggi , tu pun dah tak ada kualiti.

    ReplyDelete
  37. PAS ni memang PUKIMAK, nak ngaku salah jauh sekali sebab perjuangan menjurus kpd "Ana lebih baik", dari dulu, sekarang & selama lamanya.

    ReplyDelete
  38. "Jika doktor melakukan kesalahan 1 nyawa terkorban. Tetapi jika guru yg melakukan kesalahan 1 generasi yg akan terkorban"

    Isu ini bukan isu lama, malah ia sentiasa disegarkan oleh pemimpin malah penyokong PAS sendiri, tetapi dlm versi yg lain. Yg paling popular ialah kenyataan pemimpin PAS iaitu UMNO tolak islam. Dan kenyataan ini terus digunapakai malah disebarluaskan dlm komen-komen penyokongnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I like Cik Kelly

      Delete
    2. Beragama lah kita atas dasar ilmu, bukan beragama atas sebab keturunan.

      Dari mana kita datang...

      Kat mana kita sekarang....

      Kemana kita akan pergi...

      Delete
    3. Setuju dgn anon11.40.
      Beragama dgn ilmu.
      Bukan dgn keturunan, parti atau taksub tok guru.

      Peace.

      Delete
  39. Dari hari tu dah kata isu kafir mengkafir nie di bawa oleh penyokong bongok PAS yng telah insaf.
    Ko baca suratkahabar Haramkah yng banyak iklan utk menegangkan kote memang la tak keluar bodoh!

    Orang PAS yng dulunya bongok macam ko sekarang dah tua mereka mula rasa berdosa kerana tak lama lagi dah nak mati.Perjalanan hidup mereka yng semakin pendek di hantui oleh dosa akibat perbuatan mereka memutuskan ikatan persaudaraan sesama islam!

    ReplyDelete
  40. Sebagai rakyat umum yang tahu Amanat Haji Hadi terpesong akidah, ingin melihat bagai mana Haji Hadi akan menghadapi nafas terakhir nya sekiranya haji hadi gagal memperbetulkan kesilapan beliau, dan, yang amat penting sekali, memohon ampun dari semua ahli Pas dan juga ahli UMNO kerana penyelewangan beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak bedah bengap woi....pada tahun berapa saya tak ingat .pihak pas sudah menyediakan tiga panel untuk di bahas mengenai amanat ini diketuai oleh hj hadi sendiri dan pihak umno juga menyediakan 3 panel..last last dibatalkan atas arahan mahadey...apa cerita....sekarang senang kakbedah syorkan kepada pm najib supaya berbahas semula mengenai isu ini..ada bran nak tengok samada amanat ini terpesong dari akidah....tahukah kak bedah semua ulamak sedunia sudah menyatakan kita akan menjadi kafir sekiranya politik suku agama suku.....kalau kakbedah pi mengaji hal tasawuf lagi takut,mudah untuk kita jadi kafir...pi ngaji ...ni aurat pun tak tutup

      Delete
    2. Apa jenis bengap punya macai, tak payah panggil ulamak utk buktikan Amanat Haji Hadi hanyalah penipuan utk mengugut umat Islam supaya mengundi PAS.

      Dalam Amanat tersebut Hadi kata wajib menentang UMNO sebab kekalkan kekalkan Perlembagaan Persekutuan yg Hadi kata perlembagaan penjajah. Tetapi dalam konvensyen PR, Hadi memberi ikrar kpd Buku Jingga yg didalamnya tertulis dengan nyata, KEKALKAN PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN. ISH ISH ISH.........munafiq tu, dulu kata lain, la ni bikin lain.

      Tak payah nak cerita panjang pasal ilmu Tasawuf kalau benda logik macam tu pun tak reti, dgn kata ringkas, Hadi jilat balik dia punya kahak ........... AHAK AHAK

      Delete
    3. Adalah tidak adil Hadi mengatakan bahawa Umno mengamalkan agama suku dan politik suku pada ketika itu dan pada masa sekarang. Kita perlu melihat kepada dasar kerajaan pimpinan Umno. Dalam pemerintahan Umno tidak pernah agama Islam ditinggalkan, ianya sentiasa boleh dibahaskan. Dalam kerajaan sentiasa ada pihak agama dan dalam pembangkan pun ada pihak agama. Politik Malaysia dan politik barat adalah amat berbeza dimana di barat agama telah diasingkan terus. Ini adalah kerana agama di barat telah mengongkong kemajuan dan kehidupan mereka. Orang agama barat telah menyebabkan kemunduran kepada eropah. Berbalik kepada agama suku dan ilmu lain suku. Boleh dikatakan bahawa hasil sekolah pondok adalah lebih sekular dari sekolah konvensianal. Ini adalah sekolah pondok hanya menumpukan kepada ilmu fardu ain sahaja dimana sekolah kknvensianal mempunyai ilmu fardu ain dan fardu kifayah. Pelajar sekolah pondok sepatutnya mempelajari ilmu kifayah selepas tamat sekolah pondok. Ilmu fardu ain tidak cukup untuk kearah yang lebih cemerlang pada masa.ini. Sebab itu jangan ingat apabila kita belajar fardu ain dipondok kita telah sempurna ilmu kita dalam Islam. Armd.

      Delete
  41. Pas dajjal...
    Semoga usia anda dilanjutkan hingga ke usia 150tahun

    ReplyDelete
  42. Merri Christmas Puak Anjing Suruhan (PAS), kuat nyalak nampak... iyer lah pulak... dah hari krismas, encik santa kalus pasti memerlukan khidmat anjing2 sekelian...

    wof! wof! wof! merri krismas tok guru nik najis mughalazah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nabi Muhammad saw tidak.mengajar kita menghina orang secara terlamapau. Sekiranya tuan mengatakan TG N Aziz najis mughalazah ianya adalah amat.berat. Ianya bererti kita perlu samak sekiranya bersentuhan dengan beliau. Lim Kit.Siang pun kita tak perlu samak kalau bersentuhan. Jadi baiklah kita bersederhana. Armd.

      Delete
  43. buku jingga tiada negara islam dan tiada hukum hudud... perlembagaan persekutuan yg berhormat Hj Hadi kata jahiliyah dan kafir pun tetap buku jingga pertahan kan... dan buku Jingga tu pun KITAB utama Pakatan Rakyat... semua Pemimpin PAS,DAP,PKR dah setuju dan tanda tangan Isi kandungan buku tersebut.... jadi amanat Tuan haji hadi ni sendiri dah terpalit kepada diri dan parti yg beliau cintai...tak perlu nk kata siapa lebih islam dan siapa tidak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Pas kata itulah kebijaksanaan politik Ulama Pas, mereka tandatangan setuju buku jingga masa ni lepas tu mereka ubahla. Nanti BN ko semua orang Umno akan sokong Pas. Bila Pas ganti Umno nanti Pkr Dap akan ikut Pas. Mereka le ni sedang simpan semua kuku dan keramat tok guru nanti bila tuk guru guna keramat dia semua dunia akan terbalik. Tuk guru berdehem saja anwar dan Dap kecut perut. Hidup tuk guru. Armd

      Delete
  44. apasal la si hadi nie tak takut ke dengan azab allah...
    islam tak mengajar pun kita membongkakkan diri..
    apalah nak jadi nie haish

    ReplyDelete
  45. dahsyat la org gila politik ni, fikir2 lah. jgn cari dosa kering dah.ingat lah kita ada satu alam lg. berdosa dgn allah bolehlah minta ampun,tetapi sesama manusia, fikir2 lah, berpada lah

    ReplyDelete
  46. PAS bayar ufti tanah Kelantan kepada Dap. PAS gadai nama Allah kepada Dap. PAS gadaikan hudud kepada Dap. PAS gadaikan negara Islam kepada Dap. Kalau tahu ada lagi tolong tambah. Armd.

    ReplyDelete
  47. Perubahan pakatan buat dalam 5 tahun memerintah lebih banyak dari 55 tahun UMNO menyamun rakyat. Ka ka ka . Bersedialah untuk pupus wahai BN

    ReplyDelete
  48. HANYA YG BUTA MATA DAN MATI AKAL JE YG XDPT MELIHAT DAN BERFIKIR DGN AKAL BUDI YANG LUHUR BAGAIMANA BUMI MSIA YG BETUAH INI TELAH DIBINA ,DIURUS DGN CEMERLANG,WALAU ADA JUA CACAT CELANYA.TAPI MALAYSIA LAH ANTARA NEGARA YG PALING KEDEPAN DIANTARA NEGARA ISLAM YG BERJAYA MELAKSANAKAN SYIAR ISLAM DGN AMAT TERBILANG. BUKALAH MATA.BGN PAGI TUAN2 DAN PUAN AMAT SELESA MENGADAP ILAHI TANPA KEBIMBANGAN.KEMUDIAN MELATA DIBUMI ALLAH TANPA PERASAAN TAKUT MENCARI REZEKI ALLAH.MLM KITA KESURAU BERJEMAAH MAGHRIB DAN ISYAK.XPENAH SEKALI PUN KITA DIGANGGUGUGAT MENYEMBAH ALLAH YG ESA.KEMUDIAN ANK2 KITA BEBAS PULA BELAJAR MENGIKUT MINAT DAN KEBOLEHAN. YG NAK JD JUUTERA ATAU ILMUAN AGAMA AYUH BELAJATLAH SETINGGI MANA PUN.KITA TETAP BERADA DIKELAS UTAMA BG NEGARA YG MEMBANGUN.BUTAKAH MATA KITA MELIHAT INI SEMUA. BERSYUKURLAH KEPADA ALLAH DAN BERTERIMA KASIHLAH KPD INSAN YG MEMBERI. MSIA TIDAK DIBINA DGN CKP2 BERDEGAR DEGAR OLEH PERAKUS POLITIK.TIDAK DPT DIBINA DGN MAKI HAMUN OLEH PECACAI AGAMA YG BERKEPENTINGAN.MUHASABAHLAH DIRI. JGN ALLAH JUA YG NANTI MENGHUKUM KITA KERANA KUFUR DGN NIKMATNYA. NAUZUBILLAH'''

    ReplyDelete
  49. Amanat Hj Hadi 1981.

    “Saudara-saudara sekalian percayalah, kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana diamengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.“Percayalah saudara-saudara sekalian.“Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, kita tidak perlu masuk Hindu, kita tidak perlu masuk Kristian, tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku".

    Ucapan Abdul Hadi pada 18 Januari 2003 dalam satu ucapan yang dipanggil Amanat Perdana Pemangku Presiden di muka surat 10;

    “Justeru kerana isu Negara Islam dan perlaksanaan Hudud dan syariat menjadi punca perpecahan Barisan Alternatif (DAP-PKR-Pas) dahulu, maka Pas perlu membuat satu pengorbanan dan (ijtihad besar) untuk tidak memasukkan persoalan Negara Islam dan pelaksanaan hudud di peringkat persekutuan. Peruntukan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan seperti yang diamalkan kini. Seandai menang dalam pilihan raya akan datang, pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan demokratik dan adil di peringkat Pusat, yang akan mendokongi Perlembagaan Persekutuan sedia ada.

    Cuba teliti betul-betul petikan ucapan Amanat Hadi Awang 2003 ini dengan Amanat Hadi Awang 1981.
    RUJUKAN KEDAH69ERS.COM


    Ini sebenarnya menunjukkan bahwa Ulama Pas membuat fatwa mengikut citarasa dia. Ini adalah kerana Hadi sendiri belajar politik sendiri-sendiri. Ahli politik bukan setakat fikir bagaimana nak menang sahaja. Fikirkanlah masyarakat setempat tuk guru dah sempurna semuanya. Jadilah pemimpin Islam sebenar jangan jadi macam wakil rakyat sekular, bila rakyat tidak terbela kata ada dah agensi kerajaan yang bertanggung jawab. Tunjukkanlah bagai mana pemimpin Islam bekerja. Ni masa ceramah bukan.main lagi. Masa bekerja ikut sekular. ARMD

    ReplyDelete
  50. HADI PERLU TANGGUNG DOSA SELURUH UMMAH YANG BERPEGANG KEPADA AMANAT TOLOL DAN BODOHNYA.......ITU BELUM DICAMPUR DOSA BELIAU KEPADA AHLI UMNO YANG JUMLAHNYA JUTAAN ORANG.....DI AKHIRAT NANTI SICELAKA HADI AKAN MUFLIS KERANA TERPAKSA MEMBAYAR KEBAJIKAN DAN AMALAN NYA KEPADA SELURUH INSAN MUKMIN YANG DISAKITI HATI, DIKAFIRKAN DAN DIHINANYA...BEGITU JUGA DENGAN SICELAKA NIK AZIZ ALAIHISALAM NABI PAS DARI KELANTAN.......AKU RAKYAT KELANTAN LA AKU NAK KATA MU NI M,ENATE CELAKA.....BAPA PERPECAHAN.......

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!