CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Tuesday, December 25, 2012

GILA PUNYA PAS SESAT! ORANG NAK TOLONG PUN MEREKA MENGATA!

Korang mesti biasa dengar perkataan macam ni kan..."Alah Azeez u asyik nak tolong prang luar je, orang Baling langsung dia tak peduli?" Ini adalah ungkapan yang dijaja PAS dan diguna pakai oleh sesetengah pihak UMNO di Baling mahupun di Kedah.

Aku malas nak cakap banyak la, kalau betul la Azeez ak buat kerja dia kat Baling, hangpa email aku apa bend ayang dia tak buat. Aku boleh siarkan sebab setakat ni aku tanya apa yang teruk sangat depa kata orang Memali tu semua miskin. Ya ka?

Kenapa depa miskin? Sebabnya depa anggap Azeez dan UMNO adalah kafir. Terutama sekali sepertimana yang telah didedahkan oleh CN Al Afghani dalam buku dia sebelum ini. Oh by the way, kalau nak baca buku KAFIRKAH AKU? Sila KLIK SINI

Cakap banyak pun tak guna sebabnya jenis manusia semacam ini bila orang nak bantu katanya tak boleh terima sebab yang nak bantu orang UMNO, kan UMNO kafir? So baik jadi miskin dan kena tipu seumur hidup dari hidup dibantu oleh umat Islam yang menjadi ahli UMNO. Hebat kan?

So, kalau nak cerita pasal hal tu memang 3 hari 3 malam tak habis la, aku just nak share ngan korang tentang misi kemanusiaan yang dibuat oleh KP1M ke Filipina.

Kalau nak baca KLIK SINI dan SINI

Juga baca disini JEMAAH SOLAT SUBUH MINTA SELAMAT DARI TAUFAN

151 comments:

  1. Tolong je macam biasa, pedulik kan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertanyaan utk org pas ADAKAH CINAKAFIR DAPP LEBIH MULIA DARI ORG ISLAM KETURUNAN MAMAK YG HITAM TAPI SUKA MENOLONG ORG DARI DAPLAHANAT YG MENUNGGU MASA NAK MERAMPAS HAK ORG MELAYU. HARAP ORG PASS BLH JAWAB.

      Delete
  2. Azeez Mamak Baling ni Mamak keturunan India,mcm mana boleh jadi ketua di bahagian parti org melayu ni? Haram Jadah sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 11.44 dan pentaksub pas (pr) yg lain digalakkan terus mencaci kerja buat org beriman dlm umno ya, sbb semakin mrk mencaci, mereka itu semakin kuat dgn bantuan allah krn mrk ikhlas, yg akn terus merana krn dilaknat allah ialah puak pr itu terutama pas krn sudah bertaraf munafik, fasik dn kapiaq

      Delete
    2. Sejak bila Samy Vellu dah bertukar jad ahli UMNO pulak ha..ha..ha mungkin juga adik Samy Vellu sebab ada iras-iras

      Delete
    3. Anon 11.11 rasis.
      Taksub dgn keturunan.
      Taksub dgn rupa paras.

      Delete
    4. Anon December 25, 2012 11:44 PM
      Anon December 26, 2012 11:11 AM

      Sok masok kubor bukan rupa paras dan darah keturunan yg ko bangga2kan tuh yg akan menolong ko dari azab seksaan ...tapi amalan yg ikhlas , ketakwaan pd yg Esa serta amal jariah berpaksikn ketulusan hati yg akan menolong ko....unless uolzz mmg bukan Islam...yg xberiman pada Allah S.W.T

      Delete
    5. Dia jd ketua bhgn sbb org melayu mcm kau bangang nak mampossss

      Delete
    6. Anon december 26 kalau bukan bangsa dan keturunan yang dibanggakan kenapa UMNO bermati-matian memperjuangkan bangsa Melayu.....

      Delete
    7. Mamak Azeez ni kalau tak dapat jadi calun pada pilihanraya depan, mungkin akan lompat masuk PR Jenis Mamak ni bukan boleh percaya macam Kadiaq Sheikh Fadhir,,perjuangan bukan ikhlas semata-mata demi wang dan jawatan sahaja macam Parpukari jugak setiap bulan berpuluh ribu masuk....dari UMNO SEDARLAH UMNO banyak ular didalam parti anda

      Delete
    8. ORG YG SIBUK MENGATA MCM KAT DATO AZIZ NI ORG ISLAM KE.?? BUNYI MCM ORG KAFIR LAHANAT. SEBAB ORG ISLAM ALLAH LARANG MENGHINA ORG BIAR MCMANA HUDUHNYA ORG ITU. TAPI ORG YG SOKONG PASS NI TERBALIK. TUHAN DIA BAGI DIA MENGATA DAN MENGHINA ORG ISLAM. ISLAM KE DIA ORG NI. TAK MCM ORG ISLAM LANGSUNG. KETUA2 DIA PUN SAMA. SUKA MENCACI ORG UMNO IAITU ORANG ISLAM. MEREKA NI MCM BUKAN ORG ISLAM.

      Delete
    9. Penyokong PAS.pun gunakan bahasa yang berat juga. Tapi ada perubahan sikit sebab dulu orang tak berani kutuk TGNA sebab tak nampak kecacatan beliau. Sskarang orang dah nampak tahap pemikiran TGNA yang sebenar. Tak mengaku kata UMNO Palestine. Bayar upti tanah 10k ekar dan balal kat DAP. Projek depu dan kambing yang mampus. Isu Kelantan water, ambo sain jo ambo tak tahu gapo isi, pemimpin mana boleh sain je, nanti sampai batu tergadai pun tak sedar. Projek lebuhraya KB KKrai yang akan membiayai pilihanraya PRu 13 dengan hasil balak disepanjang lebuhraya yang akan disodok. Tengok video dia berdoa tiba-tiba ceramah. Laung takbir dia tak takbir pun. Tidak melarang gambar dia dipuja, tampal dalam rumah dan dalam kereta buat tangkal ke. Mempunyai kemahiran bahasa tahap kampung, menggunakan perkataan Allah swt samseng. Nabi mat kampung. Kata sanggup bersekongkol dengan syaitan untuk menghancurkan umno, ni cakap ikut lepas kat mulut. Banyak lagi. ARMD

      Delete
    10. 11.44 pm. Ini menunjukkan bahawa UMNO adalah parti Islam.

      Delete
  3. anon 11.44 adalah contoh celaka anjing DAPigs .. UMNO telah menujukkan bhawa mereka adalah parti yang memperjuangkan Islam , melayu di Malaysia adalah orang yang beragama Islam .. tidak seperti PAS dan Nurul izzah yang menyokong Melayu tu harus beragama selain Islam . Inilah contoh DAPigs punya anjing !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl aku sokong sgt2....

      Delete
    2. ape la PR ni....biarlah konsisten sikit.Nurul izzah ajak orang islam tingkatkan kuality iman...ini pun satu.....ajak lah mamak, kutty kheng yek dan soi lek masuk melayu.....sebab ramai melayu yg ada sekarang ni bin je melayu tapi bukan melayu macam perkosa.Hai PR konsisten la sikit.....macamana kami nak sokong nko....tengok macam ameno, bangla, indon, myanmar negro dan india/mamak semua dijemput masuk melayu.Baru lah kuat melayu. Ape lah nko nurul.Aku sedih sungguh sekarang ni sampai Hj. najib al tantuya dan kak ros pun tak nak pakai bomoh melayu dah.....depa impot sami dari india untuk buang saka,malu lah bomoh bomoh dan ulamak melayu macam harusani, omar din dan sewaktu ngan nya.Betul betul cakapni kami tak mau harga barang turun atau pun harga minyak turun.....kami nok chua soi lek, sami velu dan koh tsoo koon masuk melayu je macam parpu kari yang amat ikhlas jadi melayu.

      Delete
    3. Btul btul UMNO memperjuang kn Islam!tu psal mereka mahu menutup Sekolah Agama Rakyat satu masa dlu.Dn Madey pernah minta supaya Al Quran di tafsir semula.Judi dn arak tk salah utk mereka.Cuma mereka mnjadi towkay je.Bkn mereka yg berjudi dn minum arak!

      Delete
    4. AlQuran perlu ditafsirkan semula kerana banyak rahsia yang masih ada di dalamnya. Kalau bahagian hukum hakamnya boleh dikekalkan. Yang tak boleh ubah ialah AlQuran itu sendiri. Sebagai contoh ada disebut manusia dijadikan dari segumpal.darah. Pada masa sekarang saintis telah membuktikan bahawa ubat yang paling besar adalah segumpal darah tersebut dimana ianya terdiri dari stem cell yang boleh digunakan bagi membaiki cell yg rosak (cuma ianya adalah tak elok sebab cell itu akan menjadi manusia) cuma stem cell juga boleh didapati dari tali pusat dab darah. Jadi apa lagi rahsia yang ada dalam Alquran yang merupakan mukjizat yang paling besar diseluruh Alam kerana ianya adalah kalam Allah. Ulama mana yang ada kaji AlQuran. Nik Aziz dan Hadi Awang sibuk dengan hudud je. Armd

      Delete
  4. Nak buat macam mana, memang macam tu dah resam PAS. Pemimpin PAS mesti berani pegang microfon beri ceramah kaw kaw , sekali sekala mesti selit gurau dan lawak. Tak ingat ka dulu depa kata buat KLIA itu membazir, menunjuk-nunjuk, bermegah dan disambung lagi dengan ungkapan itulah sifat firaun, lalu tergelarlah Tun Dr Mahathir sebagai MahaFiraun dan Mahazalim. Kemudian ramailah orang PAS pakat benci Mahathir, maki Mahathir bergantang-gantang.

    Kalau kita undur kebelakang sikit tentu kita ingat amanat Hadi 1981 menyebut orang UMNO itu kafir, tak boleh jadi makmum pada orang UMNO, sembelihan orang UMNO tak halal, nikah orang UMNO tak sah, menentang kerajaan UMNO dan BN adalah jihad. Dan ramai pulak tu yang teruja dan terikut-ikut. Gila punya kerja, sampai adik beradik, anak cucu putus keluarga. Sebab HADI kata macam tu.... Hadi kata macam tu sebab dia orang politik, tentu dia pandai rojak agama dengan politik untuk undi dan kuasa.

    Stail mengata dan menghentam kerajaan / usaha kerajaan nampak sangat terlanggar sempadan. Benda baik tak boleh kita kata tak baik. Pemimpin PAS hal-hal macam ini, memang depa tak heran. Kalau tidak mana boleh Hadi selesa berpeluk dengan Lim Kit Siang menelan amanat 1981 beliau sendiri. Kafir atas orang UMNO kerana bekerjasama dengan orang bukan Islam. Tiga puluh tahun kemudian, amanat beliau ditelan balik, mungkin dah jadi tahik pun...

    Harap-harap rakyat jelata tak terpengaruh dengan pemimpin yang suka mereka-reka cerita, amanat dan fatwa. Harap-harap rakyat tak terpesona dengan pemimpin yang dengki dengan kebaikan orang lain, lalu mahu mengata dan memperkecil.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro!!!!!!!

      Delete
    2. Hujah-hujah dari orang yang rasional.....bukan TAKSUB sehingga otak dikelabui kebencian sesama Islam. Syabas!

      Delete
    3. Islam ke melayu? Melayu ramai yg mengiringi kheng yek tau!

      Delete
  5. TunM sendiri yg mengaku dia mahaFIRAUN, orang lain ikut je lah.
    Xpercaya?
    Tanya tunM...dia masih hidup lagi tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepal otak hang. Mana buktinya?

      Delete
    2. Hang baru bangunkah?
      Serban tu ketat sangat kah?
      Biasany uang takut dengan TunM kafir Harbi DAP.
      TunM dah bersara lama dah
      Takkan jadi calun pun PRU13

      Nak kutok pun biarlah DSN.
      Dia jadi calun

      Atau Nicky Six yang masih nak jadi calun
      Atau Lim Kit Siang, Guan Eng, Betty anak beranak.
      Depa pun akan jadi calun.

      Sudah-sudahle dengan dendam kesumat awak dengan TunM
      To forgive, divine.

      Delete
    3. Mahafiraun nama penuhnya Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat daaa..

      Delete
  6. DAPigs memang pelawak, ngata orang mamak, lepas tu lantik Zairil ketua hal ehwal islam kononnya nak tarik melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zairil who????? Oh...itu Ah Beng ke??? Nama penuhnya ialah Zairil Khir Johari bin ABDULLAH. 150% darah Cina - mana pulak datang Melayunye?

      Delete
    2. Kak BEDAH suka peliaq Mamak....banyak bulu tu...ha...ha

      Delete
    3. Mana hang tau banyak bulu? biasa kot

      Delete
    4. Zairil bin khir johari ke bin Abdullah? Setahu aku Mahathir yg takda bin.....nama asalnya ada hurop S.O....ape makna nya tu? Tak paham la aku.Darah cina dengan darah kerala beza warna ke!Aku tau lah darah melayu kelabu asap, Tak caya tanya parpu..masih idup dan boleh bercakap lagi macha tu.....tapi hang kena cakap hindu dengan dia....pasai dia makan sirih macam bapa madey.....ini satu fakta yang menjurus tanpa ragu bahawa mereka adalah orang melayu yang juga makan sireh.Kesimpulan nya Hai orang orang pakatan jangan la taksub dengan darah dan origin melayu, nanti tak masuk syurga.

      Delete
    5. Anon Dec 27,2012 12.15 am
      Hang cakap baik sikit. Guna akal yang waras le.Jangan jadi anak gampang. Tun Mahathir tu lahir dari keluarga Melayu yg beragama ISLAM.Berakal le kalau nak bagi komen.
      Awat hang bangang sangat....ramai orang melayu yang makan sireh, tok nenek hang pun makan sireh.

      Delete
    6. HATI-HATI UMNO DAN PAS. DIA NILAH YANG AKAN DICALONKAN SEBAGAI PM KALAU DAP DAPAT MAJORITI. PM BERAGAMA ISLAM DARI DAP. HADI AWANG NIK AZIZ MENANGIS AIR MATA DARAHPUN TAK AKAN TERHAPUS DOSA KAMU. armd.

      Delete
  7. NAK SAKAU DUIT DR NAJIB LE TU.DAPAT PERUNTUKAN DR UMNO, TOLONG NYE SIKIT JE TAPI, DUIT YG LAIN DIA ORANG FARAID SESAMA DIA ORANG. AKU DAH KENA.TAPI APA PUN ALHAMDULILLAH, JGN LE BUAT SELALU LAMA2 ORANG TAU JUGAK,,TENGOK PADA KUNCU2 DIA YG NGIKUT LAHAB BETUL,PERANGAI MCM SIOT.BUAT MALU MAMAK JE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2.15, Awak ni Rasis!
      Tengok orang hanya berdasarkan keturunan.
      Ini masaalah dengan DAP Kafir Harbi.
      Yang PAS jadi Balaci.

      Delete
    2. itu tanda nya pas tak rasis......

      Delete
  8. kt tempat aku ni,puak pkr rasmikan padang futsal sampai 2 kali...ape makna nya tu... nk sebat duit ke atau dh xde keje sgt.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bongok betul soalan ko ni

      Delete
  9. Aku dengan mamak macam azeez ni satu ja aku fobia, berak jenis busuk ya rabbi, macam bau bangkai...cuba tgk maya karin, kentut wangi jer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebat la ko bro...tahik mamak ko cium, kentut maya karin ko cium....apa dah tak de kerja lain ke???

      Delete
    2. ha ha ha.. hanya org mempunyai makrifat tinggi mcm ni ialah nik aziz.
      woiii!!lahanat tok guru nik aziz, buat apa kat parpukari ni??

      Delete
    3. Anon 5.55!
      Terbaiik!
      Anon 4.17 pembau kentut internasional sejak azali!!!!

      Delete
    4. Dengor kabo(buah ostad Zahar Derus) kentut Nik Aziz berbau kasturi. Betui ka? Ada ka cai pernah g cium?

      Delete
    5. N.ajis NikMat..


      Sendiri mau ingat..

      Delete
    6. Boleh bagi alamat youtube dia sebut kentut bau kasturi Nik Aziz. Macam mana ya, ada orang kata kalau nak kentut bau sedap makan satu buah. ya orang kata buah ketapang kalau tak silap. Lepas.makan.pergilah jumpa ustaz kemudian kentut kuat-kuat dan minta maaf. Maaf saya terkentut dengan tersipu-sipu, supaya ustaz tahu yang kita dah kentut dan bukannya bunyi perut lapar. Kalau nak best lagi bawa pembantu, pesan kat dia bila aku kentut kau spray supaya bau sedap. Armd.

      Delete
  10. Nampaknya sejak akhir-akhir ini, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak begitu rancak melakukan promosi dengan menyeru kepada “Pergerakan Kesedaran Global”. Seruan sebegini adalah seruan yang penuh kebatilan kerana secara tidak sedar ia sebenarnya mengajak umat Islam untuk berkompromi sambil bersifat ala kadar serta menyisihkan Islam di dalam banyak perkara demi menjaga kepentingan yang ingin diperoleh.Sebagai contoh, Islam dikhabarkan sebagai agama yang “aman” serta memberikan kebebasan kepada umat Islam samada mereka hendak mengamalkan Islam atau tidak. Ini dapat difahami daripada seruan kepada umat Islam untuk mengambil jalan tengah serta bercakap di luar kotak pemikiran Islam, demi menjaga “hati” penganut agama lain. Seruan-seruan sebegini sebenarnya bertentangan dengan perintah Rasulullah yang menyuruh umatnya bercakap benar meskipun pahit untuk diterima. Seruan kepada pendekatan kesederhanaan ini pastinya akan lebih menjauhkan umat Islam daripada jalan yang lurus. Amat menyedihkan seruan sebegini dilakukan sempena bulan Hijrah ini. Apakah wajar seruan kepada perubahan sempena bulan Hijrah ini diarahkan kepada konsep kesederhanaan? Walhal, pelbagai aktiviti telah dilakukan seperti Bacaan Yassin, Doa awal tahun dan Akhir tahun serta majlis sambutan dan anugerah yang diadakan secara besar-besaran tetapi kesemuanya adalah untuk mempromosikan idea yang jelas-jelas tidak berlandaskan Islam. Bersikap sederhana yang disamaertikan sebagai wassathiyyah tidak boleh  dirujuk sebagai maksud jalan tengah sehingga umat Islam harus berkompromi dengan fikrah lain, tetapi ia sebenarnya harus menjadikan umat Islam umat pilihan dan bukannya berada ditengah-tengah di dalam semua isu.  Seruan sebenar yang perlu diserukan kepada seluruh umat Islam, termasuklah kepada para pemimpin Malaysia ialah seruan kepada penerapan Islam secara keseluruhan. Ini bermakna, seruan untuk meninggalkan segala sistem kufur yang rosak serta pemimpin yang tidak amanah mesti dilakukan. Sistem kufur yang telah banyak menyesatkan serta menindas umat selama ini haruslah dibuang serta diganti dengan sistem Islam yang sempurna. Para pemimpin yang tidak amanah serta mengutamakan dunia daripada keredhaan Allah haruslah ditukar kepada pemimpin lain yang mampu untuk melaksanakan Islam. Sempena mengambil momentum bulan Muharram, iaitu bulan Hijrah, umat Islam tidak seharusnya terpengaruh dengan seruan ke arah kesederhanaan yang akan menjebakkan mereka untuk berkompromi dengan sistem kufur. Seruan yang benar adalah seruan kepada pemikiran Islam yang benar yang diwarisi daripada Rasulullah SAW dan para sahabat. Barulah sambutan Maal Hijrah sempena bulan Muharam ini lebih bermakna.  Wallahu alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amende merepek ni. mesti pengikut hadi kodi ni. sederhana ni bukan maksud separuh bodoh!! atau tengah tengah, baghal!! tengok hadi kodi. cakap pasal islam habis di kafir kan semua nya. sederhana maksudnya ada imbal balik. tidak ekstrem dan sentiasa waras.
      ini la org fuckatan. tak tahu cakap mcm bagus. tulis berjela tak tahu apa.
      celaka punya PAS kafir, anjing DAP!!

      Delete
    2. Anak Kelantan Fed-upDecember 26, 2012 at 11:21 AM

      Apabila orang TIDAK BERILMU berhujjah, ini lah jadinya. Hujjah hujjah BODOH yang dikeluarkan. Si Bangang ni mengajak kita jadi ekstremis ke? Kalau pandai sangat, sila nasihatkan orang tua ganyut Nik Aziz tu macamana nak majukan negeri Kelantan supaya warga Kelantan tak merempat ke negeri lain untuk mencari rezeki kerana kerajaan negeri tak pandai mentadbir negeri yang menyebabkan kurang peluang pekerjaan di Kelantan. Ya lah asyik berceramah je, bila masa nak buat kerja membangun negeri.Negeri Kelantan banyak sumber asli. Balak, emas, besi dll. Tetapi macam beri bunga pada berok, mana dia tahu menilai apa yang dia ada? Ada tanah, JV dengan Cina DAP, Cina Singapore. Cara senang dapat duit walaupun ciput. Kan lebih baik usahakan sendiri segala sumber asli negeri daripada berikan pada Cina. Kerajaan negeri hanya tahu TIDOR.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

      Delete
    3. Salah satu cara berdakwah ialah berbuat baik dan menujukkan akhlak islam yang selari dengan fitrah manusia yang memerlukakan kasih dan sayang sesama makhluk.Cara PM adalah yang dituntut dalam berdakwah iaitu dengan cara hikmah dan lemah lembut.Pendekatan ini lah yang melunakkan hati manusia untuk mencintai islam.Rasullullah x pernah mengajar manusia bersikap kasar ,sombong , riak dan takbur sesama manusia lebih -lebih lagi sesama saudara islam.Manusia yang taat dan takut kepada allah hanya akan memastikan segala tindakkan mengikut cara yang ditunjukkan nabi tetapi bukan untuk memastikan segala keinginan pasti dicapai dengan menghalalkan cara...

      Delete
    4. Ada orang Palestin cari PAS untuk pertolongan?
      Ada orang DAP masuk islam di tarbiyah PAS?

      PAS cakap-je kelakar.
      Lain tarak.

      Delete
    5. Tulis panjang2 nak tunjuk ilmiah tapi contentnya ngok. Dasar PASngok.

      Delete
    6. Saya cadangkan kerajaan Kelantan pimpinan Nicky mengambil langkah2 seperti dalah hujah-hujah anda ni. Hapuskanlah sistem2 yang kufur tu. Barulah boleh jadi pemimpin berwibawa. Janganlah takat menyalak siang malam kat ceramah memaki mencaci sesama Islam. Lepaih tu bila orang tanya, janganlah jawab "Ambo tak tau"...sebagai pemimpin dia MESTI tahu. Bak kata Omputah "THE BUCK STOPS HERE"!!!

      Delete
    7. Ooops....Omputeh...

      Delete
    8. Kalau lah hj hadi tak kafirkan nkorang rasenya memang nkorang lagi kafir kan....dah memang kapir......nkorang kena lah taubatdan masuk melayu balik jadi macam omar din......baru lah aman, peace.

      Delete
    9. Kepala hotak kau le anon Dec 27,12.24 am.sedap mulut kau je kafirkan orang. Kau tau tak berapa banyak si Hj Hadi Goblok Angkuh tu tanggung dosa kerana kafirkan orang dan pecah belahkan sesama bangsa seagama? Kau ni memang jenis yang goblok dan tak faham agama. Kau yang patut bertaubat sebab tuduh orang kafir...

      Delete
  11. Org baling bukan suka aziz..depa kata dia mamak la pakai seluaq pendek la apa la..bla bagi bantuan pandang sebelah mata..bila aziz pi bg bantuan kat tmpat lain dok bunyi mcm2 pulak..org baling memang pelik

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah depa tak buat keje amal bila aziz buat depa dengki inilah melayu kita tak hbs2 dengki dan nak jatuhkan melayu sendiri, tak kira aziz tu mamak ke, janji dia ganut islam juga kan, mangkuk hayun org baling ni semua.

      Delete
    2. Eh sape kata depa tak buat keje amal? Depa hari2 umpat keje fitnah dan kafirkan org2 UMNO...kan amal jariah tu? Semua pahala mai kat kita! Kehkehkeh.

      Delete
  12. Bukan semua orang baling bodoh. Orang baling pengikut pas BANGSAT aje yang bodoh macam babi jilat bontot DAPig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. barua dan macai UMNO.. semua barua UMNO BODOH

      Delete
    2. mmg btl anon 9:02 AM... mmg depalah org yg paling bodoh dlm dunia!!

      Delete
    3. Kehkehkeh pengikut Nabi serambi Mekah tu bijak2 belako? Kohkohkohhhh.

      Delete
  13. Kesian UMNO, rakyat dah tak percaya tipu helah dan taktik basi mereka. Bersedialah untuk pupus wahai kaum jahiliyah

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah adalah kata2 irg yg dah nak mampos aje, kau jgn haraplah yg umno akan tewas yg aku tahu pakatan mesti gulung tikar punya pru13 ini, hidup umno demi masa depan kita semua.

      Delete
    2. Kita tengok la nanti siapa yang pupus di PRU13, wahai cacai Dajjal Al-Maseh.

      Delete
    3. woi umno semakin hampir nak pupus....cepat pertahankan...puiiiiii

      Delete
    4. UMNO takkan pupus, kerana ramai warganegara baru yang akan mengundi BN.. bangla, indon, myanmar,thai, burma, pakistan, philippine dan macam² lagi..
      satu masa nanti, orang Melayu akan dipinggirkan oleh bangsa asing.. good luck UMNO, hapuskan bangsa anda di tanah sendiri. berikan kewarganegaraan yang mudah kepada bangsa asing.

      Delete
    5. Kira macam ni sajalah.... Kalau kita rajin berjalan, tenguk negara lain termasuk negara "islam"... susah nak cari sebaik negara kita Malaysia. Pemimpin pembangkang sentiasa cari helah, yang baik katanya tak baik, ada-ada saja. Sila tanya orang yang tulis buku "kafirkah aku"..., untuk menghalusi jiwa mereka yang tertipu. Yang sedar akan bangun lalu berkata. Yang tidak sedar akan terleka dengan kemesraan Hadi memeluk lim kit siang. Kafir / akidah / amanat / ceramah hanyalah mainan mulut untuk secebis kuasa.
      Kalau Allah perkenan, ambillah kuasa itu dan buat lebih baik dari kerajaan sekarang. Kalau gagal, fahamlah kita.

      (saya pakai songkok saja, bukan serban.)

      Delete
  14. Orang UMNO kaffir, murtad, masakan orang UMNO haram, duit dari UMNO haram tetapi kalau hasil dan wang dari peliwat terkutok, kuat main jubor, kuat berzina, kuat melanggani pelacur, kira halal ke? Hasil dan dana bantuan dari Yahudi zionist pembunoh rakyat Palestina yg tak berdosa, menzalimi rakyat Palestina, itu hasil kira halalan Tayibbah ke? Dapat wang dan duit dari YB Jamban kira halal ke? Duit hasil jual lendir isteri itu kira halalan Tayibbah ke?
    UMNO Kaffir dan murtad? Tetapi awak tu meliwat isteri kira halal ke? Pukol bantai anak isteri kira halal ke? Berzina di hotel puduraya dgn isteri orang kira halal? Berkaunsling dgn isteri orang jam 3pagi siap pake tuala basah kira halal ke? Balun isteri kawan dalam koch keretapi kira halal ke? jilat cipap isteri orang sampe biarkan misai dan janggut bekas air sembruit dibiarkan kira halalan Tayibbah ke? Menyokong dan menggalakan LBGT, perkahwinan sejenis, pedang lawan pedang, jantan dgn jantan, jubor menjubor, betina dgn betina, puki dgn puki, itu kira ajaran Islam ke? Makan hasil dan dana anak2 Yatim dan balu2 Memali kira halal lagi orite ke? Kekayyaan dan hasil negeri dan rakyat tidak diuruskan dgn baik, hingga hutan dan bukit sampe gondol kira halal ke? Air bersih tidak dapat diberikan hingga diberikan air teh o terus dari paip kira canggih dan halal ke?
    22tahun memerintah hanya 1 mesjid dbina itu kira syiar Islam yg terbaik ke?
    Dgn tidak mengikut ajaran Rasulullah dan Islam tetapi sebaliknya hanya tahu memecah belah, mendoakan pecah perut, doakan hancur dan musnah, doa KO, apakah anda Islam dan pengikut Rasulullah S.A.W.? Jangnalh nak menipu diri sendiri, jawap lah dalam kubor ya. Dgn bersetongkol dgn ajaran sesat dan pemimpin yg terkutok anda juga mendapat saham terkutok sama. Ganjaran lumayan Allah maha mengetahui di dunia bole sembunyi2 tetapi dalam kubor nak lari mana? Nak suroh Hero Tamil dan wali terompah jamban bantuan waktu itu? kah..kahh..kahh baru tahu langit tinngi dari bumi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm x betul je fakta yg ko bg tue pukimak haram jadah anon

      Delete
    2. Jangan lah emosional!burok besi kerana karat, kita gilap gilap bercahaya lah balik.......aku cuma kesian melihat melayu sesat...yg nak ikut, ikut la yang memang nak sesat tu biarkan la.

      Delete
  15. salam perjuangan parpukari, mohon pautkan blog sy
    http://muhammadfaizmahayudin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. KRG INI TAK TAKUT MATI KE, KGN NAK PANGGIL ORG MAMAKLAH, RENUNGKAN DIRI SENDIRI APA KEBBAIKKAN YG TELAH KITA LAKUKAN SELAMA KITA HIDUP DI MUKA BUMI INI. SEKURANG2NYA AZIZ BUAT BYK KERJA AMAL TANPA RASA TAKUT ATAU BANGGA DIRI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul tu! dia rasa takut pasai PRU dah dekat.....dia rendah diri pasai baru dapat ic.

      Delete
    2. Kerja amal.apa nik aziz buat. Kalau setakat apa yang dia buat sekarang tak perlu jadi MB pun boleh buat. Cakap.apa.yang Nik Aziz buat sebagai MB. Kalau setakat nak.derma orang alain pun buat. Nak kumpul orang buat demo.Ambiga pun boleh buat sampai berduyun-duyun orang Pas datang. APA NIK AZIZ BUAT SEBAGAI MB YANG ORANG BIASA TAK BOLEH BUAT. Armd

      Delete
  17. Aku sangat simpati dgn melayu2 purba dlm pic atas tu. mereka terpaksa bergelumang dgn najis dari kulit lelaki mughallazah d tengah2 tu. Melayu purba memang bodoh, tak sedar seluruh badan mereka terpaksa kena samak kerana berdekatan dgn mamak mughallazah. Dahi hitam Aziz tu dipenuhi bakteria2 yg sama dgn bakteria dalam perut babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. racist yang melampau. puak umno memang suka mengaitkan isu perkauman. fuckk off Melayu UMNO.

      Delete
    2. I say fuck off Cina DAP!

      Delete
  18. Mahathir Mohamad = Mamak Mughallazah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah dengar, doe. Tapi N.Ajis Mughallazah dah banyak kali.

      Delete
    2. Setuju. N.Ajis Mughallazah memang nama yang sangat sesuai untuk Najis berat ni.

      Delete
    3. Kahkahkah Nabi serambi Mekah tu ke?

      Delete
    4. KERANA DAP ORG PAS SANGGUO CKP MCM NI KAT ORG ISLAM LAIN. SEBIJI MCM KAFIR LAHANAT DAPP

      Delete


  19. Muhyiddin LEMBU tua nyanyuk yang bodoh dalam UMNO.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ~ BUKTI 5 ~

    ~ BUKTI 6 ~


    ReplyDelete
  20. Zairil tu Islamkah? Dia anak Cina bukan anak Khir Johari. Cuma anak tiri! Yang dia dgn senang hati guna nama Khir Johari tu apa kejadah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waddafak?!! Betul ka ni?

      Delete
    2. Memang sah darah Ah Beng! Mengikut tarikh perkahwinan ibunya (Christine) dgn Khir Johari, jika Zairil anak Khir, umurnya sekarang tak boleh lebih dari 18 tahun. Zairil dan ibunya memeluk agama Islam bila ibunya berkahwin dgn Khir. Isterinya pun Cina Kui jugak. Khabarnya, bila orang Islam solat Jumaat, si Ah Beng ni pergi keluar makan dgn Tokong & Co. di restoran Ah Beng. Melayu bukan saja mudah lupa....tapi juga mudah dikelentong!

      Delete
    3. Tolong lah....khir johari ni bukan orang kuat ameno zaman baru merdeka dulu? Kerana jasa nya ameno bagi dia jaga interest ameno dalam magnum ENE......memang halal sebab dia masuk melayu.lagipon dia tak mencacai macam parpu S.O kari.

      Delete
  21. Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO <<< Tukang angkat taik DAPigs dan penjilat jubur PAS & P GAY R. Kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa pam mun sedut ais tadi?

      Delete
  22. Org PR ni laungn ALLAH HUAKBAR wt cm nynyian..demnstrasi ambiga pon laung allah huakbar,piket linas pon laung allah huakbar,kmbra oren pon laung allah huakbar,kit siang bcrmah pon laung allah hu akbar, mat sabu cramah lucah pon laung allah huakbar ape nk jd ler dgn dorg ni..jauhikn ler kmrduan laungn allah hu akbar tu dgn politik cacamerba ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahhuakbar bermaksud Allah maha besar. setiap saat dan dimanapun kita berada, apa salahnya kita memuji dan mengangungkan Allah tuhan yang Esa??
      lebih baik bertakbir daripada menjerit dan melolong " 1 MALAYSIA" :p

      Delete
    2. alhamdulillah kalau sentiasa memuji dan mengagungkan allah tetapi jangan lupa juga tanggungjawab kita dlm memujinya..

      Delete
    3. Laung Allahuakbar tapi mengkafirkan sesama sendiri apa kejadah!

      Delete
    4. Betul betul betul

      Delete
    5. Dah kapir.....kena lah mengingatkan sama sendiri, supaya tak kapir.

      Delete
    6. Awat tak gi tarbiahkan Dapigs tu supaya berbondong2 masuk Islam. Kapirkan sesama Islam apa kejadah!

      Delete
    7. Aku tengok video selepas ceramah dalam doa dia sebut takbir. Penonton pun laun Allahuakbar dia tak sebutpun Allahuakbar terus turun stage jalan terhegeh-hegeh. Apa takbir ini dia tak layak sebut ke, atau dah jadi sorak.ke armd

      Delete
  23. Sempena sambutan Hari Krismas baru-baru ini, Datuk Seri Najib Razak berharap masyarakat Kristian berkongsi harapan dan pandangan bersamanya untuk memastikan negara terus kekal aman dan harmoni. Najib berkata, sejak menjadi Perdana Menteri, beliau menekankan beberapa perkara termasuk konsep perpaduan menerusi semangat 1Malaysia serta Pergerakan Kesederhanaan Global (GMM). Kita sangat bersyukur kerana Malaysia sentiasa aman dan harmoni meskipun rakyatnya pelbagai kaum dan kepercayaan agama. Katanya lagi, konsep ini bukan hanya mengenai dialog tetapi saya mahu ia menjadi kenyataan. Sebab itulah, saya melawat Pope Benedict XVI tahun lalu, sekali gus mewujudkan hubungan diplomatik secara rasmi dengan Vatican City, katanya. Najib begitu yakin dengan gagasan Konsep 1 Malaysia dan GMM. Mungkin ia nampak hebat, dengan konsep 1 Malaysia dilihat untuk melayan isu-isu dalam negara dan GMM pula menjadi mekanisme Najib untuk ke pentas antarabangsa. Namun, apakah dengan mengunjungi Pope Benedict XVI itu suatu tindakan yang wajar atau satu tindakan seseorang yang sedang terdesak untuk mencari populariti di pentas antarabangsa?. Jika untuk meraih populariti, ia mungkin tercapai. Persoalan seterusnya adalah, adakah konsep 1 Malaysia itu boleh menjamin keamanan dalam negara sedangkan pada ketika ini masyarakat bergelut dengan seribu satu macam permasalahan keselamatan; kes-kes melibatkan rogol, rempit, rompak, ragut dan banyak lagi yang masih belum ada kesudahannya. Persoalan-persoalan ini sebenarnya tidak perlu dijawab, ia hanya sekadar satu bentuk ungkapan untuk difikirkan. Apa yang jelas adalah, tidak kiralah 1Malaysia atau GMM, kesemuanya itu tidak berlandaskan kepada mana-mana dalil kecuali hanya disokong oleh hujah-hujah akal seperti maslahat, mengelak risiko dan lain-lain hujah akal yang dianggap kuat dari segi berhujah. Tetapi kekuatan berhujah bukan ukuran untuk mengukur kebenaran. Sebagai indvidu yang beragama Islam dan mengaku beriman kepada Allah SWT dan RasulNya, seseorang mukmin itu mestilah mengukur sesuatu perbuatan, tindakan, dasar, polisi dsb mengikut dalil yang terdapat di dalam nas-nas syara’. Inilah yang akan membezakan setiap penyelesaian daripada Islam dan penyelesaian daripada barat (Demokrasi-sekularisme). Berbanding Sistem Demokrasi yang berlandaskan idea sekularisme, Syariat Islam adalah suatu sistem dengan aturan yang akan menyekat segala jalan-jalan yang menuju kepada kehancuran. Apabila jalan-jalan/perilaku yang boleh membawa kepada kehancuran itu disekat, maka di situlah keamanan akan muncul. Contohnya, Sistem Ekonomi Islam yang akan menjamin hak dan keperluan asas setiap individu rakyat, Sistem Pergaulan Islam yang mengatur dan menetapkan perilaku setiap individu dan Sistem Penghukuman Islam yang apabila dilaksanakan akan memberikan pengajaran kepada setiap pelaku jenayah agar tidak melakukan atau mengulangi perbuatannya. Namun, jika syariat Islam masih tidak dilaksanakan, maka selagi itulah keamanan yang sebenar tidak akan dapat dicapai. Adakah kita hendak terus yakin dengan Sistem Sekular-Demokrasi yang sememangnya digubal untuk gagal? Suatu persoalan yang bukan untuk dijawab tetapi suatu bentuk ungkapan sinis agar memberi sedikit pencerahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut syariat islam jangan komen sembunyi diri....
      Hanya satu soalan sinis untuk menyelingkap kredibiliti Anon 9.30

      Talk Not Like Make

      Delete
    2. 10:28pm
      Bukan nak tunjuk bagus!.
      Sekadar penjelasan....rasa2 x betul......abai kan saja.A

      Delete
    3. ABAI = Asal Bukan Anwar Ibrahim

      Delete
    4. Cibai?..........hmmmmcibai chiak hong kee? tanya soi lek

      Delete
    5. CIBAI is for PR mules la bro = "CINTAI INSAN BERNAMA ANWAR IBRAHIM", ain't it?

      Delete
  24. Nama penuh Dr M sebagaimana yg tertera d Buku Konvokesyen UM pd thn 1950an ialah:

    Mahathir Iskandar Mohammad = M.I.M = Mamak India Mughallazah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim Kit Siang
      LKS = Lanciau Kesat Selalu

      Delete
    2. Aku kata dah memang dia tak dak bin. Nama bapa dia sebenarnya mohammad Iskandaq taik. dua perkataan yg akhir tu gelaran nya selepas masuk melayu.Sebelum masuk melayu bapa dia kristian. MB kedah dulu pak wan Ibrahim tanya dia dah sunat ke belum....dia jawab dah!!????
      Dengan catatan ni, wahai orang orang pakatan, sesungguhnya madey ni adalah orang melayu sebab bapa dia dah potong.

      Delete
    3. Anwar Ibrahim?Nik Aziz Nik Mat?Khairul Fahmi Che Mat?no 'bin'?What the issue with putting no 'bin' in convo book hahaha,no idea what are you trying to deliver here

      Delete
  25. Cuba check dulu kapal terbang tu ada enjin tak.

    ReplyDelete
  26. Replies
    1. Agree with you,faggots are faggots anywhere in this world.The worst are those who mired in one sided political bondage.

      Delete
  27. AIDCNews – 26/12/12 – Mahkamah Tinggi hari ini membenarkan Presiden Parti India Malaysia, Senator Datuk S Nallakaruppan dan dua lagi defenden mengekalkan hampir semua penyataan dalam pembelaan bagi kes saman fitnah RM100 juta oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap mereka.

    Nallakaruppan dan Utusan Melayu (Malaysia) Bhd serta Ketua Pengarang Kumpulan akhbar itu Datuk Abdul Aziz Ishak mengemukakan pembelaan justifikasi, perlindungan bersyarat serta komen yang adil, dan mereka bergantung kepada pendapat majoriti dalam penghakiman Mahkamah Persekutuan bagi kes liwat Anwar pada 1998.

    Mahkamah Tinggi turut membenarkan Anwar membatalkan beberapa perenggan sahaja dalam pernyataan pembelaan dan menetapkan 18 Jan untuk pengurusan kes saman itu.

    Pada 26 Mac lepas, Anwar memfailkan saman terhadap defendan berhubung perkataan Nallakaruppan, yang didakwa fitnah dan mencemar nama baiknya, yang disiar di muka depan akhbar Utusan Malaysia bertarikh 20 Mac bertajuk ““Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang – Nalla”.

    Dalam kenyataan pembelaan bertarikh 23 Mei 2012, Nallakarupan memberi kenyataan berdasarkan kes-kes mahkamah yang pernah dihadapi Anwar termasuk kes Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, Munawar Annes, Azizan Abu Bakar dan Shamsidar Taharin untuk membuktikan bekas Timbalan Perdana Menteri itu adalah seorang biseksual.Apakah ini dikatakan anukera tuhan? Spesis ni dikatakan Imam Mahadi?

    ReplyDelete
  28. http://muslimeen-united.blogspot.com/2012/12/rakyat-bersabung-nyawa-najib-bersenang.html


    wakakakaka Bapak Najib enak aja ya pake hilikopter tapi rakyat dia udah mahu mamposss ya, ini ketua gak bidsa dipercaya ya kerna terkait kasusu kejem altantuya. kakakaka

    ReplyDelete
  29. http://greenboc.blogspot.com/2012/12/edisi-haramjadah-peruntukan-katil.html


    ya ini bukti dia ya bahawa partai setan umno itu suka maling uang negara ya. kayak gini folower goblok setan umno bisa modar kerna hanya tahu makan tahi aja ya. kasian

    ReplyDelete
  30. http://feedproxy.google.com/~r/ApaKhabarOrangKampung/~3/Vnu6HIWdPIg/terkantooi-isu-jual-tanah-gua-musang.html


    waduh pak ini partai setan umno udah mahu maling uang rakyat ya. kakakakakak malon ya

    ReplyDelete
  31. http://blog-hangit.blogspot.com/2012/12/samseng-umno-serang-dan-tampar-orang.html


    ini bukti dia ya bahawa folower goblok setan umno hanya suka pukul orang ya. emang dia jahat banget ini goblok.

    ReplyDelete
  32. http://feedproxy.google.com/~r/addin77/~3/UBKwE-stJZU/umno-bn-perbodohkan-orang-asli-dengan.html


    wakakakakak, kerna tahu mahu mamposs ya partai setan umno bikin olok olok itu voting ya udah terjepit banget ya parta setan umno itu , wakakakakaka, guling guling saya ngakaka.

    ReplyDelete
  33. http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2012/12/kerana-projek-kroni-umno-empangan-paya.html


    wakakakakaka itu ketua setan amno mau rampok lagi uang rakyat kasisn ya folower goblok setan amno cuman pake potong saga aja ya, ato tidor dalam sangkar burung kasian ya.

    ReplyDelete
  34. PAS bayar ufti tanah Kelantan kepada Dap. PAS gadai nama Allah kepada Dap. PAS gadaikan hudud kepada Dap. PAS gadaikan negara Islam kepada Dap. PAS Mengajak penyokong supaya melanggar perintah Allah swt apabila suruh undi Dap. Armd.

    ReplyDelete
  35. Semalam aku tengok Drama bertajuk AYAH yang dibintangi Sidek Husain sebagai ayah, aku sedeh melihat ketumbuhan dimuka Sidek husain tersebut yang makin membesar dan mungkin merimaskan beliau, Persoalannya apakah disamping kita ghairah nak bantu orang luar sahaja sedangkan penderitaan mereka2 saperti Sidek Husain selaku rakyat iMalaysia tak bolehkah dilihat???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila share apa yang you dah buat supaya kita rakyat sama boleh ikut?

      Delete
  36. Wow Banyaknya jantan2 yg menjadi mangsa nafsu giler vavi Anwar ya! Itu yg diketahui mahkamah yg tidak diketahui secara rasmi? Tek terkira kott. Almaklumlah anukera tuhan lah katakan. Inilah spesis peliwat terkutok yang giler main jubor tetapi penjilat2 beliau samakan dgn Imam Mahadi Nauzibillah. Dek terminum air kencing Hero Tamil pare pundek, penjilat2 dan pencacai2 PgayR yg bacul sanggup buat apa saja demi menegakkan kote bengkok Hero Tamil pare pundek, peliwat terkutok, barua lahanat Yahudi Zionist Neocons, Bapa korupsi, Bapa tak bermoral, Bapa takde maruah, bapa perosak, Bapa Bacul, Bapa Kronisma parti anak beranak Sdn Bhd, Bapa terkutok, Bapa Jubor bernama BABI haramjadah.

    ReplyDelete
  37. Wow Banyaknya jantan2 yg menjadi mangsa nafsu giler vavi Anwar ya! Itu yg diketahui mahkamah yg tidak diketahui secara rasmi? Tek terkira kott. Almaklumlah anukera tuhan lah katakan. Inilah spesis peliwat terkutok yang giler main jubor tetapi penjilat2 beliau samakan dgn Imam Mahadi Nauzibillah. Dek terminum air kencing Hero Tamil pare pundek, penjilat2 dan pencacai2 PgayR yg bacul sanggup buat apa saja demi menegakkan kote bengkok Hero Tamil pare pundek, peliwat terkutok, barua lahanat Yahudi Zionist Neocons, Bapa korupsi, Bapa tak bermoral, Bapa takde maruah, bapa perosak, Bapa Bacul, Bapa Kronisma parti anak beranak Sdn Bhd, Bapa terkutok, Bapa Jubor bernama BABI haramjadah. Anwar hanya layak menjadi pemimpin kepada pencacai2 najis vavi dan penjilat2 Pgayr dan pemimpin kepada spesis2 Gay dan Lesbian, termasuk bapok2 dan pondan Sedunia. Dan saya cadangkan untuk mengenang jasa beliau, Jln Hj Taib ditukarkan kepada Jalan Anwar AlJubori. Itu yg terbaik buat bacul barua Yahudi Zionist Neocons.

    ReplyDelete
  38. Apa? negeri najib kena banjir? adakah ianya petanda Allah SWT melaknat BN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kelantan tiap2 tahun kena banjir tu kenapa? Bukan kerana Allah murka sebab sekongkol dgn pati musuh islam dapp ke. Betul ke. Entahlah ambo tak tau. Mana nak perintah negara kalau tanya saja jawab ambo tak tau. Malu dehh... Ambo tak tau sokmor..

      Delete
  39. bdak2 pas ni berimamkan hj tiga suku, nak buat mcmana....

    ReplyDelete
  40. Apa? Negeri Pok Nik banjir teruk? Inikah petanda doanya tidak diterima?

    ReplyDelete
  41. Hahahaha Indon bangkai goblok mana pulak yang menyalak-nyalak mcm anjing pondan dalam blog ni? syuhhhh syuhhh balik Indon sana jadi buruh kasap kat sana!

    ReplyDelete
  42. Mamak ni tak kira jantan betina, kalau kentut, pergghhh busuk dowh....kalau berak, jenuh pengsan....

    ReplyDelete
  43. kalau ada orang dalam kesusahan kita semua kena tolong, tak kira agama, bangsa atau pemahaman,
    bantu-membantu itukan suatu amalan yang mulia.
    pst : mulut orang jangan di layan sangat.

    ReplyDelete
  44. Hari Anti Mamak Sedunia telah dianjurkan oleh Negara-Negara Maju di Eropah dan Negara-Negara Membangun di Asia pada 31.12.2012 sebagai memperingati kejahatan dan kemusnahan yang telah di bawa oleh Mamak-Mamak kepada dunia selama ini!!

    ReplyDelete
  45. Kalau jumpa Mamak, Yahudi, Ameno dan Goblok, terajang Mamak dulu...

    ReplyDelete
  46. Mari kita menyanyi ramai-ramai untuk Azeez Mamak yang tak pernah kenal Baling dari kecil hingga besar tetapi tiba-tiba mengaku anak baling, calon punya pasai... hahaha

    Mamak oh Mamak kenapa engkau hitam, macam mana aku tak hitam, hati aku busuk, hati aku busuk... Busuk oh busuk kenapa engkau busuk, macam mana aku tak busuk, mamak kentut busuk, mamak kentut busuk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembau kentut internasional dah sampai!
      Rock-On!

      Delete
  47. Baguslah UMNO=parti syaitan sudah sedar bahawa mereka tidak diterima oleh rakyat Malaysia dan sudah pun beredar. Sukacita saya nasihat rakan kita di Palestin untuk sentiasa berwaspada dengan pengikut parti syaitan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA KAU TAK NAMPAK KE KAT DLM BLOG NO RAMAI PENYOKONG UMNO. SUSAH KALAU MATA HATI DAH DIBUTAKAN. TAUBATLAH BANYAK2 YA.

      Delete
  48. PArti Syaitan
    PArtiSyaitan
    PASyaitan
    PAShitan
    PAS

    ReplyDelete
  49. Anwar pun mamak paria jugak. Tok dia india mari, Rahman nama dia. Niaga mee d pekan bukit mertajam. apa mamak anwar kentut wangi ka? Patut semua pkr dok jilat pungkok dia, pasai kentut, berak dia wangi & jenis paria nak pelingkup malaysia. sokonglah, sokong, sama2 jadi paria. Apa taib baling excellent ka? Yg semua orang baling tau, balak bagi kat cina, bersih bukit kat sana, stesen minyak dok tambah koleksi, kalau orang baling suka sangat kat dia, pasai apa dlm pemilihan pas baling dia kena reject. Takat modal kepiah dgn janggut, tak tentu boleh buat kerja. Lebih teruk dari paria.
    x bayan lepas

    ReplyDelete
  50. pandai nye cakap mencarut dan lucah pencacai neh,tak de ke ucapan yang elok sikit,aku ingat bukan muslim dp neh,....

    ReplyDelete
  51. PAS DAN UMNO BERSAUDARA DALAM AGAMA

    Prof Madya Dato’ Dr Mohd Asri Zainul Abidin.
    UMNO dan PAS tidak perlu berhenti bersaing jika persaingan mereka itu bertujuan menawarkan khidmat yang lebih baik kepada rakyat. Persaingan untuk memberikan khidmat adalah persaingan yang sihat dan memberikan kebaikan untuk negara. Tidakkah kita lihat bahawa kewujudan persaingan di pasaran membolehkan orangramai mendapat barangan yang lebih berkualiti. Sementara monopoli tanpa saingan akan merosakkan kualiti khidmat dan merugikan orang awam.Persaingan PAS dan UMNO jika atas dasar ingin menawarkan khidmat yang lebih baik, bukan kerana dendam dan permusuhan yang lahir dari politik kepuakan, akan memakmurkan masyarakat muslim secara khusus dan negara secara amnya. Jika persaingan itu atas slogan yang Allah firman (maksudnya) “Bersegeralah kepada kebaikan”(Surah al-Maidah, 48) maka ia menjadi pahala kebajikan untuk semua pihak yang terlibat.Saingan PolitikSeperti yang selalu ditegaskan, pada asalnya, Islam tidak suka perasaan tamakkan jawatan tanpa sebab yang berasas yang Allah redha. Keinginan mendapatkan kedudukan politik untuk kepentingan diri atau sebagai kebanggaan adalah dilarang dalam agama ini. Ini jelas daripada hadis-hadis, antaranya sabda Nabi s.a.w:“Kamu semua begitu bercita-cita terhadap jawatan kepimpinan, ianya akan menjadi penyesalan pada hari kiamat. Ianya sesuatu yang nikmat pada permulaannya tapi keburukan pada akhirnya” (Riwayat al-Bukhari).Baginda juga pernah menasihati `Abd ar-Rahman bin Samurah:“Wahai `Abd ar-Rahman! Jangan engkau meminta jawatan pemimpin. Sesungguhnya jika engkau diberikannya dengan permintaan maka engkau ditinggalkan (tidak ditolong). Sekiranya engkau diberikannya tanpa permintaan maka engkau dibantu” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).Islam melihat kerakusan inginkan jawatan disebabkan perasaan sukakan kedudukan dan nama hanya akan menambahkan penyesalan di akhirat dan melemahkan jawatan itu sendiri. Namun dalam masa yang sama, seseorang boleh berusaha mendapatkan jawatan politik jika dia merasakan dia dapat memberikan khidmat yang lebih baik daripada orang lain. Ini seperti yang al-Quran ceritakan tentang permintaan Nabi Yusuf a.s : (maksudnya) Yusuf berkata:“Jadikanlah aku mentadbir perbendaharaan hasil bumi (Mesir); sesungguhnya aku sedia menjaganya dengan sebaik-baiknya, lagi mengetahui cara mentadbirkannya. Dan demikianlah caranya, Kami tetapkan kedudukan Yusuf memegang kuasa di bumi Mesir; dia bebas tinggal di negeri itu di mana sahaja yang disukainya. Kami limpahkan rahmat Kami kepada sesiapa sahaja yang Kami kehendaki, dan Kami tidak menghilangkan balasan baik orang-orang yang berbuat kebaikan”. (Surah Yusuf, 55-56).Kata Ibn Taimiyyah rh (meninggal 728H):“Nabi Yusuf meminta jawatan kepimpinan untuk kebaikan agama, itu bukan sesuatu yang menyanggahi pergantungan kepada Allah, tidak juga termasuk dalam pemintaan jawatan yang dilarang” (Ibn Taimiyyah, Majmu’ah al-Fatawa, 8/68, Riyadh: Maktabah al-Abikan)Kata al-Imam al-Qurtubi (meninggal 671H) mengulas ayat ini:“..demikian juga hukumnya pada hari ini. Sekiranya seseorang insan tahu mengenai dirinya, bahawa dia dapat menegakkan kebenaran dalam kehakiman dan hisbah, sementara tiada seorang pun yang sesuai dan setanding dengannya maka jawatan itu fardu `ain ke atas dirinya. Wajib dia mengendali dan memintanya. Dia juga hendaklah memberitahu sifat-sifat yang melayakkannya iaitu ilmunya, kemampuannya dan lain-lain” (Tafsir al-Qurtubi, 9/21, Beirut: Dar al-Fikr).

    Bersambung

    ReplyDelete
  52. SAYA SETUJU YANG AMAT SANGAT DR ,MAZA. TAPI DLM PULUHAN TAHUN INI ADAKAH PERSAINGAN UMNO DAN PAS INI ADALAH PERSAINGAN YG SEHAT.UMNO DAN PAS SEPERTI ANJING DGN KUCING. BERTELAGAH XHABIS HABIS. APA YG PENGIKUT PAS XLABEL KAT MANTAN PERDANA MENTERI YG MENERAJUI KERAJAAN SELAMA INI, DARI ALMARHUM TUNKU BAWA KPD TUN DR MAHATHIR SEMUA PEMIMPIN UMNO TU BURUK BELAKA DIMATA PAS. BERBAGAI GELARAN BURUK DIBERIKAN PEMIMPIN UMNO ITU. XADA SATU PUN YG UMNO BUAT XBAIK BELAKA DIMATA PAS..DULU DAN SELAMANYA PAS TETAP TIDAK AKN SELESA DGN UMNO.D MAZA BKN BUTA ATAU PEKAK XNAMPAK ATAU DGR APA YG PAS BUAT SELAMA INI. JGN KITA MIMPIKAN PERSAINGAN YG SEHAT ANDAI DIHATI PEMIMPIN PAS MASEH ADA PERASAAN HASAD DAN DENGKI. SAYA AMAT MENGHARAPKAN PAS AKAN BERTANDING SEKURANG KURANG NYA 120 KERUSI PARLIMEN DIPRU 13 NANTI DAN MENANG 90 TAU 80 KERUSI BARU PAS BOLEH JD DOMINAN DAN MENGGANTIKAN UMNO YG DIKATAKAN XBAIK INI.PAS JGN JD PAK TURUT. ORG MELAYU CUMA ADA PAS DAN UMNO SAJA UNTUK BERNAUNG, BKN PKR APA LG DAP.BERSAINGLAH, BERJANJI UNTUK MENGUBAH MALAYSIA YG DIKATAKAN TENAT INI. BKNKAH PAS PARTI ISLAM. ISLAM TENTU TIDAK MAHU KPD KEBONGKAKAN..ISLAM TIDAK MAHU KPD KEMUSNAHAN SILATURAHIM. YG MENGUCAPKAN KALIMAH SHAHADAH BKNKAH SAUDARA KITA. BERSAINGLAH. TP IKUTLAH AJARAN ISLAM YG SEBENARNYA. WALLAHHUALAM....

    ReplyDelete
  53. Saling MemerlukanPersaingan PAS dan UMNO adalah sesuatu yang baik jika mengujudkan keadaan ‘check and balance’ antara penguasa dan rakyat. Ia akan menghidupkan suasana amar makruf dan nahy munkar (promoting good and forbidding evil). Tindakan pemerintah akan diteliti oleh pembangkang dan tindakan pembangkang adalah mewakili kemaslahatan rakyat. Maka wujudlah pemerintah yang berkualiti dan pembangkang yang bermanfaat. Keduanya membawa kebaikan kepada rakyat dan keduanya berlumba-lumba untuk mencari pahala dalam lapangan politik.Saya masih ingat, pernah semasa saya berbual bersendirian dengan Tun Abdullah Badawi di London, beliau menyebut: “UMNO memerlukan PAS. Kewujudan PAS menjadikan UMNO sentiasa beringat dengan tindakan mereka. Tanpa PAS, UMNO akan terlupa dan tidak berhati-hati terutama berkaitan Islam”.

    Lagi....

    ReplyDelete
  54. ”. Saya percaya itu ucapan yang bukan atas kepentingan politik. Dalam persada politik Malaysia, menghapuskan persaingan antara PAS dan UMNO bukan sesuatu yang baik untuk rakyat dan umat. Bahkan itu boleh menjurus ke arah monopoli, kerakusan, bertambah berleluasanya rasuah, hilangnya sifat berhati-hati dalam tindakan dan pelbagai lagi.Apa Yang Perlu Dihapuskan?Malangnya, hal ini kadang-kala tidak berlaku. Persaingan politik dikendalikan atas kepentingan diri ataupun puak, bukan untuk kepentingan rakyat lagi. Perlumbaan melakukan kebaikan itu dipadamkan oleh banyaknya perlumbaan menghapuskan pesaing politik. Berlakunya manipulasi isu dari kedua belah pihak. Kedua pihak akhirnya menerima padah; maruah dan nilai tercemar. Kelantan yang dikuasai PAS telah menjadi mangsa buli sekian lamanya. Hal yang sebaliknya juga berlaku apabila segala tindakan pemimpin UMNO jarang dinilai positif oleh PAS. Politik prasangka memenuhi ruang. Kerakusan kuasa dan harta meruncingkan lagi permusuhan itu.Persaingan yang bertujuan untuk menggalakkan kebaikan dan menghalang keburukan bertukar menjadi persaingan yang membawa keburukan dan menghalang kebaikan. Media kerajaan yang menggunakan wang rakyat hanya diberi ruang kepada satu pihak sahaja untuk mencerca pihak yang lain semahunya. Idea-idea politik dan pembangunan dari pihak yang bersaing tidak mendapat ruang yang adil dalam media kerajaan. Padahal, jika niat benar-benar untuk pembangunan rakyat, apa salahnya idea-idea baik itu didengari oleh rakyat dan dilaksanakan oleh pihak kerajaan sekalipun dari pembangkang. Namun itu tidak berlaku. Politik idea dibunuh oleh politik permusuhan puak dan peribadi. Dalam masa yang sama, ceramah dan ucapan pembangkang juga banyak yang bukan mengemukakan cadangan dan idea yang bernas, tetapi lebih kepada menyerang keburukan-keburukan peribadi pihak lain. Sedaya mampu hanya untuk mencari salah dan silap, sekalipun dalam perkara peribadi orang lain. Seakan mesejnya; ‘pilihlah kami, kerana mereka lebih buruk dari kami’. Sepatutnya, ‘pilihlah kami kerana kami dapat menawarkan servis yang lebih baik’.Sikap dan pendekatan yang seperti ini patut dihapuskan. Sikap yang lebih rasional dan insaf perlu disuburkan.Di Sebalik LambangDalam UMNO dan PAS, ramai yang menilai pihak yang lain berdasarkan warna parti. Warna itu pula telah diberikan pelbagai persepsi permusuhan politik yang diapi-apikan oleh pelbagai keadaan dan pihak. Seakan, tiada lagi kebaikan yang boleh diharapkan di pihak yang satu lagi.Hakikatnya, di sebalik nama dan lambang parti masing-masing, ahli-ahli PAS dan UMNO adalah muslim. Kehidupan ini bukan segalanya politik. Ya, ada muslim yang baik dan ada yang tidak mengamalkan agamanya. Sementara yang kuat beragama itu pula, bukan semestinya dia berjaya menghayati agama dalam setiap aspek. Setiap kita ada kelemahan dan kekurangan. Hal ini terpakai untuk semua orang tanpa mengira parti. Parti bukan agama. Parti mungkin berperanan dalam menggerakkan satu juzuk dari kehidupan bermasyarakat dalam negara ini. Orang PAS dan UMNO ada yang baik dan takutkan Allah. Ada yang cuba sedayanya mengamalkan agama apa yang mereka faham. Ada juga yang tidak pedulikan agama, ataupun mempergunakan agama. Berserban dan bersongkok bukan jaminan kebaikan untuk sentiasa dilakukan.Bukan semua orang UMNO jahat, bukan semua orang PAS baik. Begitu juga sebaliknya. Mereka tidak lahir atas lambang parti. Mereka kebanyakan lahir sebagai orang muslim. Mereka mengakui Islam sebagai agama mereka.


    Ada lagi...

    ReplyDelete
  55. Bukan semua orang UMNO jahat, bukan semua orang PAS baik. Begitu juga sebaliknya. Mereka tidak lahir atas lambang parti. Mereka kebanyakan lahir sebagai orang muslim. Mereka mengakui Islam sebagai agama mereka. Allah menamakan mereka semua muslimin, sebelum mereka itu dikaitkan dengan nama parti mereka. Firman Allah: (maksudnya)“dan berjihadlah kamu pada jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya. DIAlah yang memilih kamu (untuk mengerjakan suruhan agamaNya); dan DIA tidak menjadikan kamu menanggung kesusahan dalam agama, agama bapa kamu Ibrahim. Dia menamakan kamu: ‘muslimin’ semenjak dahulu dan di dalam (Al-Quran) ini, supaya Rasulullah (Muhammad) menjadi saksi untuk kamu, dan supaya kamu pula menjadi saksi untuk umat manusia. Maka, dirikanlah solat, dan berilah zakat, serta berpegang teguhlah kamu kepada Allah! Dia lah Pelindung kamu. maka (Allah Yang demikian sifatnya) Dia lah sahaja sebaik-baik Pelindung dan sebaik-baik pemberi pertolongan. (Surah al-Hajj, 78).Kita BersaudaraTidak menjadi masalah bersaing dalam politik. Tidak menjadi masalah juga bercita menukar kerajaan atau mengekalkannya. Namun, antara orang PAS dan UMNO, di sebalik tembok parti, mereka kena ingat mereka saudara seagama. Banyak perkara dalam kehidupan ini yang mereka berkongsi perkara yang sama. Mereka percaya pada Allah yang sama, Nabi yang sama, al-Quran yang sama dan seterusnya. Banyak perkara pokok dan asas yang mereka sama dibandingkan perkara yang mereka berbeza. Walaupun pada juzuk politik mereka berbeza, mereka wajib menghormati hak sebagai saudara muslim dalam kehidupan ini. Perbezaan parti tidak boleh menghalang mereka dalam masa yang sama untuk kasih saudara seagama. Tidak wajar menghalang mereka untuk duduk berbincang dan berpakat perkara yang mereka sama-sama imani. Tidak wajar menghalangi mereka memberi salam dengan jujur dan melahirkan ukhuwwah islamiyyah tanpa dikaitkan dengan soal perbezaan pendekatan politik.Gambar HiasanSesiapa yang bersahabat dengan kedua pihak, akan menemui kebaikan yang wujud di kedua belah pihak. Mungkin kita tidak setuju dengan lambang tertentu, namun dalam kehidupan bukan semua yang disandarkan dengan lambang tertentu itu sentiasa seiras dengan lambangnya. Sesiapa yang taklid buta dengan menganggap segala yang dibuat oleh partinya benar bererti dia telah memaksumkan partinya. Sesiapa yang mengikut dan bersetuju dengan segala yang baik dan buruk dalam partinya bererti dia bagaikan kaldai yang tidak mampu menilai.Maka, apabila seorang muslim dari PAS atau UMNO menghulurkan tangan kepada saudaranya, janganlah dipentingkan sangat partinya, lihatlah keluasan hidup ini dan hak-hak muslim atas muslim yang lain yang tercatat dalam agama ini. Akidah merentasi parti. Sentiasalah kita ingat firman Allah: (maksudnya):Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan”. (Surah al-Maidah, 8)

    ReplyDelete
  56. saya sesunnguhnya amat bersetuju dgn tuan. dlm bentuk negara yg mengamalkan politik kepartian.dan memileh kerajaan melalui pilihanraya.kita sepatutnya kemabali bertaut apabila selesai pilihanraya diadakan. biarlah rakyat bertenang dlm tempuh 5tahun selepas pilihanraya .biarlah wakil rakyat yg kita pileh mewakili kita diparlimen.kita yg telah memileh. akurlah saja. bila ada kematian wakil rakyat xperlu satu kaedah lain hendaklah difikirkan. bknnya satu pilihanraya kecil perlu diadakan. bila ada pilhanraya kecil kita kembali melondehkan keaiban anatara kita. rakyat disogokan dgn kisah2 politik yg menjengkelkan.terbawa bawa kemasjid dan surau2 pun.itulah kita umat melayu umno dan puas. politik kita bawa ketika sama sama nak ngadap Allah pun. nape begitu. puak2 simata sepet xpernah pun bertelagah ketika ditokong atau gereja.itu lah gambaran umat melayu puluhan tahun ini.. kdg2 saya sering mengimpikan biarlah alim ulama menjadi penasehat kpd pemerintah .nasehat yg xada kepentingan. pemerintah pun harus menerima ilmuan agama dgn berlapang dada.tp bolehkah. politik kepartian ini lah yg membawa kpd persengketaan kita selama ini. masing2 tetap memenangkan parti walau pun nampak jelas kemungkaran telah dilakukan. Bg saya masuk umno bkn munkar. masuk pas pun bkn pahala. kedua dua parti adalah wadah sahaja. kdg2 sebagai rakyat yg kerdil saya merasa begitu amat kecewa sekali dgn bentuk persaingan pas ngan umno ini.saya sendiri berkeluargakan org yg amat tegar menyokong pas. tp untuk mengelakan perbalahan keluarga kami yg xpernah berparti ini tidak mahu bercakap soal parti bila berkumpul.. ada juga bila cuba berbual soal parti pada awalnya mesra, tp dipengakhirnya suara nyaring mula membusa keluar dari mulut .hilang rasa hormat.sedeh bkn. itulah realiti kita umno dan pas......





    ReplyDelete
  57. Tak payah cakap banyak..orang PAS dah ramai syiah..tu pasal mulut serupa cibai..

    ReplyDelete
  58. puak pakatu sasau ahzab dah jadi....SYAITONIRROJIMM...tu lah sifat depa aku nampak..

    ReplyDelete
  59. Azzzeezzz nie nakal bro....kuat rembat projek...lu org tanya la org2 kat kementerian...tp kabel dia mmg power bro...lu kena sediakan 10% la....agak2nya...duit nie la dia gunakan....org kepercayaan PM nie... Menteri2 umno pn byk gak bebulu ngan dia...abis projek kem diaorg dia sapu.....hahahha....rezeki dia kan....apa nak buat....berlakon mmg pandai...tp kalau lu kenal peribadi dia...mampus x kan undi.....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!