GENPAR BERAPI! KOMEN TUNKU AZIZ TENTANG PEMILIHAN DAP YANG MESTI DIBACA SEMUA RAKYAT MALAYSIA!

ORANG Melayu harus sedar dengan kenyataan bahawa DAP akan terus bersikap cauvinis dan perkauman terhadap keahlian dalam parti tersebut.

Dinasti Lim yang dominan dalam DAP semestinya mahu kaum Cina mempertahankan status quo dan sekiranya perlu, mereka ingin menyingkirkan semua bangsa lain dalam parti berkenaan.

Ketika menjawab persoalan tersebut, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, kini keadaan secara jelas membuktikan orang Melayu sememangnya tidak boleh meletakkan kepercayaan kepada parti berkenaan.


Beliau berkata, orang Melayu perlu menerima hakikat laungan DAP untuk membantu mereka hanyalah sekadar retorik dan cakap semata-mata.

``Apa yang berlaku di Kongres DAP semalam seharusnya menyedarkan orang Melayu yang parti ini tidak boleh diharapkan untuk membela nasib kita.

``Oleh itu kita sebagai orang Melayu jangan percaya kepada DAP. Jangan percaya kepad DAP. Mereka hanya pandai cakap sahaja,’’ katanya.

Beliau mengulas kegagalan lapan calon Melayu menjadi anggota CEC DAP ekoran gagal mendapat sokongan jitu daripada pihak perwakilan di dalam pemilihan sempena berlangsungnya kongres parti tersebut di Pulau Pinang, semalam.

Dalam pemilihan itu calon Melayu yang mendapat undi tertinggi iaitu sebanyak 348 undi, Senator Ariffin S. M. Omar hanya berada di tempat ke-37 daripada 63 calon yang bertanding.

Yang turut tidak terpilih ialah bekas Ahli CEC bagi penggal 2008-2012, Ahmad Ton yang juga Naib Pengerusi DAP Johor dan mendapat 327 undi untuk berada di tangga ke-38.

Gandasari memandang serius seruan Tunku Abdul Aziz ini memandangkan beliau turut menjadi mangsa kerakusan cauvinisme Dinasti Lim sebelum ini.

DAP akan terus menjadi parti cauvinis Cina dalam pembangkang, itulah hakikatnya. Retorik bahawa mereka terdiri daripada pelbagai bangsa adalah mitos semta-mata.

Tiada helah lagi selepas ini oleh Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang untuk menolak perkara ini. DAP akan terus menghancurkan permuafakatan Melayu Islam dan akan memastikan orang bukan Islam memegang secara total pemerintahan negara ini.

Apa-apa pun, Gandasari mahu melihat apakah reaksi Pas yang terdiri daripada orang Melayu. Adakah mereka akan merelakan fakta bahawa rakan satu pakatan mereka ini tidak rasis.

Gandasari - DAP terbukti rasis dan cauvinis

Sumber: Klik sini 

HOUSE PK: Ini bukan aku atau ahlul UMNO yang cakap tau, ini adalah bekas pemimpin tertinggi DAP yang telah meninggalkan DAP kerana dia tahu mereka memang chauvinist dan racist! Mana dia Arif Sabri dan Aspan Alias? Tak nak komen ke? 

88 Responses to "GENPAR BERAPI! KOMEN TUNKU AZIZ TENTANG PEMILIHAN DAP YANG MESTI DIBACA SEMUA RAKYAT MALAYSIA!"

  1. jangan haraplah wakil dari orang malayu ada jawatan dalam parti dap dah semuanya cina ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. LA NI KITA DEAL MACAM NI, KALAU MCA BERTEMBUNG DENGAN DAP, KITA PANGKAH MCA. KALAU PAS BERTEMBUNG UMNO ATAU PKR MELAYU BERTEMBUNG UMNO KITA PANGKAH PAS DAN PKR YANG MELAYU...AMACAM? BOLEH SETARA TU?










      Delete
  2. Melayu bodoh maa...

    ReplyDelete
  3. Memang DAP rasis, sebab tu tak ada Melayu yg menang dlm kepimpinan DAP. Yg tak rasis cuma parti2 komponen BN:

    -Dlm Umno ramai Cina beragama Buddha dan Kristian jadi ahli MT Umno
    -Dlm MCA ramai Melayu beragama Islam dan tak beragama jadi ahli MT MCA
    -Dlm MIC ramai Melayu (contohnya Dr Mahathir dan Nor Mohd Yaacob) dan ramai Cina (contohnya Ah Jib) jadi ahli MT MIC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno, mca & mic adalah parti bangsa, setiap nama parti ada disebut bangsa masing2 tapi bergabung membentuk BN(semua bangsa), dap parti untuk semua bangsa (kata diorang la), tapi semua jawatan penting dibolot oleh satu bangsa, dah tu taknak bergabung pulak tu dgn parti2 lain, nama jer PR tapi taknak daftar, poraahhh... ayuh sedara spin lagi....

      Delete
  4. Orang yang beriman patut tahu apa matlamat hidup dia. Aku tak heran kerana ada keluarga di Perak yang tak sembahyang. Bila ditegur oleh budak marah kerqna memalukan dia. Tak ku sangka masih banyak Melayu yang jahil. Aku berikan cabaran ink untuk Dato Harun Sani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluarga hang kat Selangor, Kedah, Pulau Pinang atau mungkin Kelantan semua sembahyang ka ???? Rasanya..... patut la yg kat Perak tu macam tu pasal dapat "Kulaan" macam hang ..... asyik menyalahkan orang lain..

      Delete
    2. Apa dia ingat kalau PR memerintah Perak keluarga dia di Perak boleh jadi Ulamak Tersohor kot ..... Dah menegur pun macam samseng (tak berhemah)mcm mana orang lain nak terima .... kesimpulannya anon 8:43 ... BODO

      Delete
  5. melayu bodoh......cina bangsat .....india tak sedar diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAYA SOKONG 100% DENGAN 8.49. SYABAS bro.

      Delete
  6. Ini tak mengejutkan langsung!!!!!

    ReplyDelete
  7. Maaf la aku nak ckp.....dulu semasa Tunku Abdul Aziz join biaDAPigs, apa ada dlm kepala dia??...mengapa dia lebih percaya dgn biaDAPigs drpd UMNO/PAS?

    kalau dah tau SEBABnya dia join biaDAPigs, maka tak mustahil majoriti org2 Melayu yg join biaDAPigs mempunyai pandangan yg sama.

    kenapa setelah keluar biaDAPigs baru nak mengaku biaDAPigs ni TAK BOLEH DIPERCAYAI?....maksudnya masa Tunku ada dlm biaDAPigs, parti cauvinis komunis, ultra rasis ni terSANGATlah mulia, bersih, jujur, berintegriti melebihi UMNP/PAS

    aku cuma nak kata, tindakan Tunku ni bukanlah sudah TERLEWAT, tetapi kata2 org seperti Tunku yg dahulunya perasa BIJAK menilai keihklasan biaDAPigs amat2lah menJELIKkan bagi org muda mcm aku & ramai lagi diluar sana yg selalu melaung2kan betapa biaDAPnya parti biaDAPigs ini.....tapi masa tu, apa Tunku buat?..mendabik dada sbb ada dlm MT biaDAPigs bukan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...Bukan sahaja orang muda seperti anda yang merasa jelik membaca ulasan TAA ini, malahan orang tua seperti saya ini pun hairan mengapa TAA perlu masuk DAP dahulu?. Pernah saya cadangkan sebelum ini, jikalau beliau mahu berjuang untuk orang orang Melayu, masuk sahaja UMNO dan berjuanglah dari dalam. Tetapi kalau difikirkan secara halus kita dapati bahawa kemasukannya kedalam DAP dahulu ada hikmahnya (blessing in disguise) sepertimana yang kita tatapi sekarang...

      Delete
  8. Alhamdulillah, moga lebih ramai Melayu sedar akan kebobrokan dan sikap chauvinist DAP.

    ReplyDelete
  9. zaman sekarang, kalau tak dapat sesuatu, mitak dekat kerajaan.
    tapi bila telah dapat apa yang dihajati (kerajaan dah bagi) mulalah membangkang.
    mana bangsa pun sama aje.
    sekurang-kurangnya berterima kasihlah kepada kerajaan.

    ReplyDelete
  10. masaalahnya melayu tak sedar-sedar smpai sekarang ni. ini lah padahnya tolong sanggat orang cina bila parti mereka dah kukuh jangan haraplah dia nak tolong orang melayu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Melayu Penang tak sedar-sedar, tapi bagaimana kami nak sedar kerana DAP melaksanakan dasar yg lebih baik dari semasa BN memerintah, contohnya:

      1) Peruntukan utk agama Islam masa BN memerintah pd 2008 cuma RM25.7 juta, tapi bila DAP perintah peruntukan utk meningkat syiar Islam dinaikkan kpd RM33.2 juta (2009),RM38.9 juta (2010),RM45.7 juta (2011), RM64.03 juta (2012)

      2) Masa BN memerintah TIADA bantuan sekupang pun utk Sekolah Agama Rakyat (kerana BN anti-Islam), tapi bila DAP memerintah mereka salurkan peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat iaitu RM1.5 juta (2009), RM1.75 juta (2010), RM2.8 juta (2011),RM4.1 juta (2012)

      3) Saguhati kepada guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA) masa BN memerintah bayaran cuma RM659 utk setiap guru, tapi bila DAP memerintah ia dinaikkan kpd RM879 (2009) dan RM913 (2010 hingga kini).

      4) Begitu juga dengan bantuan kepada mereka yang hafal Quran (Al-Huffaz), masa BN memerintah tiada peruntukan kpd Al-Huffaz, tapi bila DAP memerintah peruntukan RM75,000 disediakan kpd Al-Huffaz pd 2009 dan dinaikkan kpd RM100,000 (2010) dan RM130,000 (2011)

      5) Dasar DAP yang mengutamakan Melayu dan menganaktirikan Cina juga telah ditempelak oleh Ketua Wanita MCA pada Julai lepas. Ketua Wanita MCA Pulau Pinang Tan Cheng Liang membelasah DAP kerana memberikan semua kontrak bernilai di bawah RM1 juta kepada orang Melayu, Bumiputera dan India Muslim tapi tidak kepada orang Cina, sedangkan semasa Umno-Gerakan memerintah Penang kontraktor Cina dapat banyak projek bernilai RM200,000 hingga RM1 juta.

      Begitulah "jahatnya" DAP itu kerana banyak menolong Melayu, tidak seperti masa BN berkuasa yang lebih banyak menolong Cina.

      Jadi bila kami org Melayu Penang menyokong DAP yg banyak tolong kami dan membenci Umno/BN yang dah lebih setengah abad menindas kami, tak ambik peduli pasal kami, kecuali cuma nak membuncitkan tembolok pemimpin Umno/BN...SALAH SIAPA???

      Delete
    2. Menang sorak maruah tergadai...

      Delete
    3. Anon 10:29, memang dap baik, dulu masa umno perintah, umno guna cangkul dan tulang empat kerat untuk merobek tanah melayu, tapi kini dap guna jentolak untuk tujuan tersebut.... Dap lagi baik dan prihatin kpd melau... He he he

      Delete
    4. Lancaulah Non 10.29, lu mau kincing sapa, lu ingat itu figure semua lu kincing, manyak nyahat laaa luu....

      Delete
  11. DAP kafir harbi ni mmg racist,org yg celik lg bijak memikir dah lama tau perangai parti kafir harbi ni.
    hanya org yg bodoh dan belagak pandai saja yg percaya dengan kata2 si bangsa racist ni,hana mereka nilah yg bermati2an mempertahan kan kafir2 harbi ni.
    sanggup menentang bangsa dan agama sendiri demi nk pertahankan si DAPkafir harbi,bodoh punya manusia.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP memang rasis, contoh betapa rasisnya DAP kpd Melayu Penang ialah:

      1) Peruntukan utk agama Islam masa BN memerintah pd 2008 cuma RM25.7 juta, tapi bila DAP perintah peruntukan utk meningkat syiar Islam dinaikkan kpd RM33.2 juta (2009),RM38.9 juta (2010),RM45.7 juta (2011), RM64.03 juta (2012)

      2) Masa BN memerintah TIADA bantuan sekupang pun utk Sekolah Agama Rakyat (kerana BN anti-Islam), tapi bila DAP memerintah mereka salurkan peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat iaitu RM1.5 juta (2009), RM1.75 juta (2010), RM2.8 juta (2011),RM4.1 juta (2012)

      3) Saguhati kepada guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA) masa BN memerintah bayaran cuma RM659 utk setiap guru, tapi bila DAP memerintah ia dinaikkan kpd RM879 (2009) dan RM913 (2010 hingga kini).

      4) Begitu juga dengan bantuan kepada mereka yang hafal Quran (Al-Huffaz), masa BN memerintah tiada peruntukan kpd Al-Huffaz, tapi bila DAP memerintah peruntukan RM75,000 disediakan kpd Al-Huffaz pd 2009 dan dinaikkan kpd RM100,000 (2010) dan RM130,000 (2011)

      5) Dasar DAP yang mengutamakan Melayu dan menganaktirikan Cina juga telah ditempelak oleh Ketua Wanita MCA pada Julai lepas. Ketua Wanita MCA Pulau Pinang Tan Cheng Liang membelasah DAP kerana memberikan semua kontrak bernilai di bawah RM1 juta kepada orang Melayu, Bumiputera dan India Muslim tapi tidak kepada orang Cina, sedangkan semasa Umno-Gerakan memerintah Penang kontraktor Cina dapat banyak projek bernilai RM200,000 hingga RM1 juta.

      Begitulah "rasis"nya DAP itu kerana banyak menolong Melayu, tidak seperti masa BN berkuasa yang lebih banyak menolong Cina.

      Jadi bila kami org Melayu Penang menyokong DAP yg banyak tolong kami dan membenci Umno/BN yang dah lebih setengah abad menindas kami, tak ambik peduli pasal kami, kecuali cuma nak membuncitkan tembolok pemimpin Umno/BN...SALAH SIAPA???

      Delete
    2. Jangan nak wayang le

      Delete
    3. jika saudara fikir DAP dh byk berjasa kpd suadra teruskan mnyokong DAP krn itu adlah hak saudara...tp pernahkah saudra fikir ad kah islam akn trtegak dgn mnyokong DAP sdgkan PAS yg knonya bermati2ian mmprjuangkn islam snggp mminda perlmbagaan yg dgna pkai selama 20 tahun semata2 utk mmuaskan hati DAP...jgn saudara hnya fkir apa yg saudara dapat shri dua ni shj,tp fkir bgaimna utk tmpoh 10 tahun akn dtg...jikalau DAP mnang masih ad kah islam di malaysia ni??masih kah islam mnjadi agama rasmi dalam prlembagaan malaysia??masih ad kah pmimpin2 melayu di malaysia??

      Delete
  12. aku tak fahamlah dgn org2 melayu yg bodoh nie, cuba krg tgk bila cina kafir jadi bos dlm sesuatu syarikat ada tak dia ambik org melayu utk jawatan tinggi terutama dlm acc dept jgn haraplah org melayu yg cina akan letak di situ, maka dgn itu pun kita semua dah tahu yg cina ini mmg racist punya bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Melayu Penang bodoh, kerajaan negeri Pulau Pinang di bawah pimpinan DAP pula sangat rasis, contohnya:

      1) Peruntukan utk agama Islam masa BN memerintah pd 2008 cuma RM25.7 juta, tapi bila DAP perintah peruntukan utk meningkat syiar Islam dinaikkan kpd RM33.2 juta (2009),RM38.9 juta (2010),RM45.7 juta (2011), RM64.03 juta (2012)

      2) Masa BN memerintah TIADA bantuan sekupang pun utk Sekolah Agama Rakyat (kerana BN anti-Islam), tapi bila DAP memerintah mereka salurkan peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat iaitu RM1.5 juta (2009), RM1.75 juta (2010), RM2.8 juta (2011),RM4.1 juta (2012)

      3) Saguhati kepada guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA) masa BN memerintah bayaran cuma RM659 utk setiap guru, tapi bila DAP memerintah ia dinaikkan kpd RM879 (2009) dan RM913 (2010 hingga kini).

      4) Begitu juga dengan bantuan kepada mereka yang hafal Quran (Al-Huffaz), masa BN memerintah tiada peruntukan kpd Al-Huffaz, tapi bila DAP memerintah peruntukan RM75,000 disediakan kpd Al-Huffaz pd 2009 dan dinaikkan kpd RM100,000 (2010) dan RM130,000 (2011)

      5) Dasar DAP yang mengutamakan Melayu dan menganaktirikan Cina juga telah ditempelak oleh Ketua Wanita MCA pada Julai lepas. Ketua Wanita MCA Pulau Pinang Tan Cheng Liang membelasah DAP kerana memberikan semua kontrak bernilai di bawah RM1 juta kepada orang Melayu, Bumiputera dan India Muslim tapi tidak kepada orang Cina, sedangkan semasa Umno-Gerakan memerintah Penang kontraktor Cina dapat banyak projek bernilai RM200,000 hingga RM1 juta.

      Begitulah betapa "jahat" dan "rasis"nya DAP itu kerana banyak menolong Melayu Penang, tidak seperti masa BN berkuasa yang lebih banyak menolong Cina.

      Jadi bila kami org Melayu Penang menyokong DAP yg banyak tolong kami dan membenci Umno/BN yang dah lebih setengah abad menindas kami, tak ambik peduli pasal kami, kecuali cuma nak membuncitkan tembolok pemimpin Umno/BN...SALAH SIAPA???

      Delete
    2. bukan xpaham tapi saja buat2 xpaham..

      Delete
    3. aku nak tambah sikit,

      6) masa Bn perintah mengaji waktu subuh boleh tapi bila dap perintah terus diharamkan.

      7) kursus haji dalam dewan sekolah cina.

      8) penduduk melayu penang ada 40% tapi bazar ramadhan satu penang ada tiga je. pasar malam cina dekat area feringgi je ada dua

      inilah bukti betapa baiknya kerajaan DAP penang

      Delete
  13. aku nie nak cite sikit, dulu aku bekerja dgn cina kafir selama hampir 4 tahun setengah sebagai hr exec nak tau apa cina kafir tu buat kat aku, dia suruh aku diam2 duduk buat saja kerja kamu jgn nak sibuk dgn gaji org baru dan kenaikkan org baru. masalahnya semua cina babi aje yg naik gaji yg melayu duduk mcm org bodoh nak mampos termasuk aku gaji bawah 2k aje. yg bangsa dia sendiri bila masuk aje kerja stating terus 3k and above. bila aku suarakan nak tau cina kafir nie kata apa lu mau keja duduk diam2 kalau tak suka lu blh blah maa byk lagi org mau lu punya jawatan. bygkanlah selama 4 tahun setengah cina kafir tu langsung tak hargai org melayu lagi mau percaya pada cina babi org ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Cina kafir ni tak guna sekupang pun. Contoh betapa zalimnya Cina DAP kpd Melayu Penang (aku anak jati Penang) ialah:


      1) Peruntukan utk agama Islam masa Umno-BN memerintah Penang pd 2008 cuma RM25.7 juta, tapi bila DAP perintah peruntukan utk meningkat syiar Islam dinaikkan kpd RM33.2 juta (2009),RM38.9 juta (2010),RM45.7 juta (2011), RM64.03 juta (2012)

      2) Masa BN memerintah TIADA bantuan sekupang pun utk Sekolah Agama Rakyat (kerana BN anti-Islam), tapi bila DAP memerintah mereka salurkan peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat iaitu RM1.5 juta (2009), RM1.75 juta (2010), RM2.8 juta (2011),RM4.1 juta (2012)

      3) Saguhati kepada guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA) masa BN memerintah bayaran cuma RM659 utk setiap guru, tapi bila DAP memerintah ia dinaikkan kpd RM879 (2009) dan RM913 (2010 hingga kini).

      4) Begitu juga dengan bantuan kepada mereka yang hafal Quran (Al-Huffaz), masa BN memerintah tiada peruntukan kpd Al-Huffaz, tapi bila DAP memerintah peruntukan RM75,000 disediakan kpd Al-Huffaz pd 2009 dan dinaikkan kpd RM100,000 (2010) dan RM130,000 (2011)

      5) Dasar DAP yang mengutamakan Melayu dan menganaktirikan Cina juga telah ditempelak oleh Ketua Wanita MCA pada Julai lepas. Ketua Wanita MCA Pulau Pinang Tan Cheng Liang membelasah DAP kerana memberikan semua kontrak bernilai di bawah RM1 juta kepada orang Melayu, Bumiputera dan India Muslim tapi tidak kepada orang Cina, sedangkan semasa Umno-Gerakan memerintah Penang kontraktor Cina dapat banyak projek bernilai RM200,000 hingga RM1 juta.

      Begitulah "jahatnya" DAP itu kerana banyak menolong Melayu, tidak seperti masa BN berkuasa yang lebih banyak menolong Cina.

      Jadi bila kami org Melayu Penang menyokong DAP yg banyak tolong kami dan membenci Umno/BN yang dah lebih setengah abad menindas kami, tak ambik peduli pasal kami, kecuali cuma nak membuncitkan tembolok pemimpin Umno/BN...SALAH SIAPA???

      Delete
    2. woi anon 10.41... aq x tau la mana ko dapat semua fakta nie tapi yang aq tau depan mata aq sendiri aq tgk babi2 dapig kat penang tu maki bangsa melayu dan buat mcm hanjing... aq x kisah klu ko pun hanjing gak tapi jgn lah sampai seluruh bangsa melayu jadi pukimak babi hanjing mcm ko tue... gatal je tangan aq ni nak kerat kote ko tue bagi babi makan.......

      Delete
    3. Anon 10.41pm. Jika DAP sudah terlalu banyak jasa kepada anda, teruskan menyokong DAP. Anda tidak perlu memikirkan sangat tentang apa akan berlaku 10 tahun kehadapan,itu semua akan dijaga oleh DAP. yang penting apa yang anda dapat dalam sehari dua ini, kerana modal yang begitu berbaloi yang anda dapat hari ini boleh anda gunakan untuk kemajuan anak dan cucu anda 20 tahun lagi. Biarlah DAP merancang masa depan dan anak cucu anda. Anda hanya perlu disuap hari ini sahaja....anda tak perlu berfikir tentang statement saya ini.

      Delete
    4. Itulah malangnya org di luar Penang, mereka cuma tengok paper dan TV, tapi Melayu Penang yg merasai sendiri dpt membezakan yg mana lebih baik antara ketidak pedulian puak perut buncit tu (Umno-MCA-Gerakan) dgn kerajan negeri hari ini.

      Yg benar tetap benar, yg hitam tetap hitam yg putih tetap putih...paper dan TV tak dpt menukar kebenaran dgn pembohongan yg disaksikan di depan mata sendiri...

      Delete
    5. Sapa pengkhianat bangsat copy paste tu. Celake betul. Lagi baik kau makan babi lagi bagus...

      Delete
    6. Itulah yg susahnya Kak Bedah & Pak Dor Ronny ooiii...depa org PR berhujah berdasarkan fakta, yg kita org BN berhujah berdasarkan auta..sampai bila pun auta kita tak akan dpt kalahkan fakta depa.

      Sebab tu agaknya kot DS Najib tak berani berdebat dgn Anwar walau dah 9 kali dicabar berdebat sebab DS Najib tau autanya tak akan dpt mengalahkan fakta Anwar...

      Delete
    7. LA NI KITA DEAL MACAM NI, KALAU MCA BERTEMBUNG DENGAN DAP, KITA PANGKAH MCA. KALAU PAS BERTEMBUNG UMNO ATAU PKR MELAYU BERTEMBUNG UMNO KITA PANGKAH PAS DAN PKR YANG MELAYU...AMACAM? BOLEH SETARA TU?

      Delete
    8. anon 10:37 PM, dia ambik ko keje tu sebab kaota yg dikenakan kerajaan, kalau tak, tak hingin diaorang nak ambik kau tu...

      Delete
  14. aku rasa mamat kat atas bukan orang penang ori...mana ada fakta dap kasi sumabangan bnyk tu....kat islam penang....hang p buka mata betoi2...mangkuk hanyung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yg susahnya anom 10:37 ooiii...depa org PR berhujah berdasarkan fakta, yg kita org BN berhujah berdasarkan auta..sampai bila pun auta kita tak akan dpt kalahkan fakta depa.

      Sebab tu agaknya kot DS Najib tak berani berdebat dgn Anwar walau dah 9 kali dicabar berdebat sebab DS Najib tau autanya tak akan dpt mengalahkan fakta Anwar...

      Delete
    2. Or yalah kita memang tak tau nak berdebat sampaikan punyalah dasyat, hinanya kita ni Anwar ada video kongkek china doll pun PR tak percaya kan? DNA anwar dalam bontot saiful pun PR kata tak betul, ish bijak orang PR ni, kita ni kalah sebab tak nak berdebat je kan anon 11.57?

      Yalah PR kongkek bini orang dalam hotel kantoi ngan laki pun mereka kata itu tipu, kangkang tunjuk puki pun kata tipu, banyak lagi la tapi smeuanya pR katatipu, aku pun nak join PR la, semua boleh..

      Delete
  15. Asas DAP mendekati, melibatkan diri dan bekerjasama dengan PAS dalam Pakatan Rakyast bukan negara Islam atau hudud, tetapi atas prinsip menggalakkan demokrasi, pluralisme, kepelbagaian budaya, hak asasi manusia, hak-hak wanita dan pembangunan di Malaysia.

    dah JELAS mmg biaDAPigs, PAS & PKR memperjuangkan PLURALISMA....maka wajib umat Islam Malaysia menentang ketiga2 parti ni...Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  16. Adakah kita nak PM Islam ada video skandal seks...dan video itu penyelesaiaannya masih belum jelas...(tunggu calon PM tu bersumpah baru blh caya...jam omega?

    ReplyDelete
  17. Biro Agama DAP a.k.a. PAS di penuhi oleh ular mak auta penipu rakyat dengan serban dan jubah.

    Masalahnya orang Melayu sangat senang kena tipu dengan orang pakai serban dan jubah ini termasuklah saya sendiri yang pernah kena tipu dgn Arwah Ustaz Assyaari dalam Al Arqam suatu masa dulu.

    Nasib baik lah kami sekeluarga dan sedara mara kami mengikut nasihat bekas2 orang kuat Al Arqam iaitu Ustaz Mokhtar dan Ustaz Dahalan dan berduyun2 keluar dari pergerakan itu pada pertengahan 80an dulu.

    ReplyDelete
  18. Undi pr pakat melayu mampos semua berminta sedekah di negeri seindiri, dan jadi tukang basuh taik puak2 haramjadah tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. LA NI KITA DEAL MACAM NI, KALAU MCA BERTEMBUNG DENGAN DAP, KITA PANGKAH MCA. KALAU PAS BERTEMBUNG UMNO ATAU PKR MELAYU BERTEMBUNG UMNO KITA PANGKAH PAS DAN PKR YANG MELAYU...AMACAM? BOLEH SETARA TU?

      Delete
  19. Semua kerusi bg DAP sudahlahhhh

    pkr.. anwar saja kat Permatang Pauh...
    Anwar tetap jadi Perdana Menteri...

    WOI WOI WOI...DAP SUNGGUH CERdik

    ReplyDelete
  20. aku dah kerja dgn syarikat perbankan milik penuh bangsa cina (rasa2nya semua tau bank yg mana satu)selama >15thn..kalau nak compare dgn bangsa cina punya kerja...hampeh...semua nak senang jer kerja...pastu xnak usaha dapatkan knowledge sendiri. Tapi bila time bonus dan increament...mak aihh...Tuhan jer tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Leftenan Adnan, melayu bangsat yang suka jadi anjing Cina tak akan merasa apa yang kita rasa bila berkerja dengan Cina kimak ni...mereka tahu nak ampu cina je sebab dapat sikit duit haram dari pemakan babi ni...melayu pukimak yang sanggup bunuh melayu lain hanya untuk menggembirakan Cina ni elok disembelih je

      Delete
  21. Today’s (16/12/2012) Straits Times report from Singapore :

    20 central executives committee DAP members were elected out of 69 yesterday.
    1. Father and son Lim Kit Siang and Lim Guan Eng came in first and second respectively and third higest votes is Karpal Singh.
    Many of the younger candidates aged below 40 years old scored high votes. Only 3 out of 19 Indian candidates were elected, and all 8 Malay candidates got nothing.
    2. According to the disreputable journalist Carolyn Hong, DAP membership has grown from 84,000 to 150,000 since 2008.
    3. Lim Guan Eng howled monstrously to his audience that “Make no mistake that ‘Middle Malaysia’ will decide which coalition will govern next.”
    4. LGE also urged PAS to cancel summonses on a non-Muslim hair salon in Kelantan for breaching gender segregation rules, “to prove that PAS can ensure justice to non-Muslims”.
    5. LGE said that the opposition had a common policy to focus on raising incomes of the bottom 60 % of Malaysians to boost domestic demand and the national economy. It pledged to establish a minimum wage, reduce foreign labour, abolish monopolies, and abolish tolls on the North-South Expressway.
    6. Karpal Singh also took chances to express his acknowledgement that DAP alliance with PAS is an important component in Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  22. Congratulations to the Malay party representatives in DAP who lost in their general assembly elections. Serve them right.
    1. They had been trapped in DAP wire netting cage. Didn’t the Malays in DAP realise that DAP is Chinese-dominant party and only fight for the privileges of DAP Chinese instead of Malaysian Chinese? It is very regrettable that Malay DAPs are unable to foresee their future far in the long years ahead. Surely the crook Teresa Kok is elated since she can impose more stringent rules on Malay socio-economy, religion and culture in her constituency and in Penang, too.
    2. PAS must learn a lesson, too. A lot of resurrections in PAS party mandates must be discussed on the review for progress in the party’s vision.
    3. PAS should not be passive and too humbly accommodating to DAP as what they have been sitting in cosy and luxury now at the expense of DAP.
    4. PKR need not do so, since their Party leader has already decided to stick to his prime vision and objectives, for the better of his family and himself and for the achievements from their hopeful friends from LGBT circle of society. We have yet to see whether minority or majority Malaysians will reject a homosexual Prime Minister.
    5. Why did LGE only pick on the North-East Expressway to abolish tolls?
    Isn’t it one of the reasons is to make all DAP and PAP supporters from Singapore across Johor Straits or Tuas Second Link to travel easily and free for their own sake of journey?
    Isn’t easy for LGE’s manoeuvring his plan for main political ambition?
    6. C.H. continued her dishonest statement that Karpal Singh was concerned about PAS as an important alliance with DAP. We shall see Karpal Singh grumbled again about numerous bulshits from PAS till the next polls.

    ReplyDelete
  23. Dasar 'benci melayu' dan 'bunuh melayu' telah selamat diterjemahkan oleh kepimpinan cina didalam Dap.

    Sepanjang kewujudan pakatan haram semua agenda kecinaan Dap terlaksana dgn bantuan Pas dan Pkr. Yg belum disentuh oleh Dap ialah jawatan PM. Anwar sebagai PM merupakan gula2 bersantau. Tahniah melayu Dap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baiklah dasar 'bunuh Melayu' tak ada dlm MCA (sebab tu dlm MCA ada ramai org Melayu?). Yg ada cuma dasar 'bunuh Islam' sampai taukeh porno MCA tu tak habis2 hina Islam dan hukum Allah...

      Delete
    2. Soi Lek tak menghina Islam semacam Karpal bahalol, Karpal kencing berak dan cirit atas kopiah PAS, tapi pas siap nak bunuh diri pertahankan dia. PAS memang pukimak. Terbukti sudah

      Delete
    3. mca dlm umno nie tgg masa nak kena jentik telor je... ko tgk la nanti lepas pru nie... apa najib buat kat diorang.... confirm diorang akan mengangis mintak keampunan dari nik ajis... hahaha

      Delete
  24. Melayu kat dalam dap...stakat jadi hamba abdi je...tu pun perasan diri hebat..haha sapa2 pun berpolitik nk kan kuasa utk tentu halatuju masa depan tp klu diri selamanya hamba no kuasa...no meaning la..klu org lain yg tentukn apa kita nk makan. Apa nk buat. ..kat mna nk kencing...weyyyy...tensen lor...xpayah hidup lgi baik

    ReplyDelete
  25. sebenarnya ada sesetengah melayu nie mmg terlalu bodohlah.. dh kena bnyk kali pun depa tak serik2 jgk!! suka sgt nak mengangkat punggng cina racist tu kn, skrg tgklah sndri apa yg depa buat nie!! kalau korg msh membutakan diri aku tak tau lah nak kata apa lgi dh..sedar lah wahai melayu...sedarlah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun tak tau nak kata apa dgn MCA dan MIC yg rasis tu sampai seekor Melayu pun tak ada dlm parti2 tu, kecuali Dr Mahathir dan Nor Mohd Yaacob yg belum diterima keahlian mereka dlm MIC...

      Delete
    2. Bahalol, kalau nak buat lawak pun, berakal la sikit..MCA stands for Malaysian Chinese Association, MIC Malaysian Indian Congress...dah terang terang mereka bagitau parti mewakili bangsa bukan macam DAP pukimak, sorok belakang Democratic Action Party...sian kan penacacai pakatan ni? Makin lama makin bodoh..komen mcm manusia tak berakal. Rakyat semakin sedar dan nampak segala kebabian korang ni

      Delete
  26. aduhai DAP nie kan puak kaum cina racist...manalah diorg nak bgi melayu naik dlm parti diorg kn... apasal lah bodoh sgt org2 melayu nie ha?? cubalah bukak sikit mata korang tu..jgn asyik nak pejam je dan percaya cina racist tu buta2!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tak rasis ialah Cina MCA sebab tu dlm MCA ramai org Melayu jadi ahli MT MCA, dlm Gerakan yg multi-racial itu pun ramai Melayu juga yg jadi pemimpinnya, cuma jasad mereka saja yg tak wujud.....Melayu halimunan lah katakan....

      Delete
    2. tak kisah lah wei dah malaysia nie negara campuran..mestilah hak mereka jugak perlu dibela..tetapi DAP tu dah sah2 xmahu share dia nak kaut semua..buata ke ko wei anon 12.09

      Delete
  27. akhirnya melayu ahli parti berkenan yang telah menyatakan tentang niat jahat PARTI DAP ini...
    dari awal lagi memang dah tahu sesangat niat cina sialan ini..
    cuma Tunku Abdul Aziz Tunku baru je sedar..
    itu [un nasib dia sedar..
    diharapkan wahai orang melayu lihatlah kebenaran janganlah membutakan hati anda lagi

    ReplyDelete
  28. DAP ketawa terbahak hahaha melayu bergaduh sesama sendiri manyak senanag ma PRU13

    ReplyDelete
    Replies
    1. pemimpim2 dan raja2 melayu semua jadi tongkol?

      heran...heran...heran!

      Delete
  29. Apakah bodohnya kau orang ni Kalau BN tu tahik pun kata kuih, kentut kata minyak wangi. Baik kau orang akuilah bahawa DAP banyak membawa pembaharuan di PENANG. Semasa GERAKAN memerintah PENANG apa mereka buat. Itulah aku kata Semuanya wangi termasuk tahik mereka kerana mereka Golongan kamu yang sama-sama bodoh. Kesimpulangya BN itu Bodoh, Bodoh itu BN. HA HA HA HA
    Wahai Umno tengoklah dengan neraca akal yang waras jangan dengan pedal yang busuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cub akamu ceritakan secara detail, apa pembaharuan dibawa DAP ke Penang? Cina lagi power? ce cite ce cite

      Delete
    2. most 3rd star hotel in penang full of organized prostitutions. ..chinese, vietnamese....

      shukor dengan kalipa Lim Guan Eng?

      Delete
    3. ko nie... buta tuli ke.... ko x tgk ke apa yang dah jadi kat bangsa melayu kat penang tue... siap kena halau lagi .....apa citer????? pukimak2 macam ko nie lah yang menyebabkan bangsa aq jadi macma tue...

      Delete
  30. orang melayu dalam DAP umpama mimpi dalam mimpi

    ReplyDelete
  31. LA NI KITA DEAL MACAM NI, KALAU MCA BERTEMBUNG DENGAN DAP, KITA PANGKAH MCA. KALAU PAS BERTEMBUNG UMNO ATAU PKR MELAYU BERTEMBUNG UMNO KITA PANGKAH PAS DAN PKR YANG MELAYU...AMACAM? BOLEH SETARA TU?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh, pastu PAS kimak akan jadi anjing DAP kan? Bijak bijak sebijak aspan alias dan arif sabri si penjilat dap tu kan?

      Delete
    2. boleh blah........ pukimak ko la anon sial haram jadah... nampak sangat ko ni penjilat kuat bontot anwar tue..... apa ko x dapat jilat ke bontot dia mlm tadi????

      Delete
  32. Melayu dalam dap kalau mati tanam kat kubur cina aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah tanam. ...mengotorkan bumi allah swt sahaja..

      bakar macham china je...beres...

      Delete
    2. jgn bakar.... biar kat dlm kandang babi.. bagi babi mkn je... sebab asal diorang pun dari babi gak........

      Delete
  33. Melayu oh melayu, dok pertahankan hak, tapi tak buat sesuatu untuk majukan diri. Akhirnya hak itu akan terlepas sendiri. Cina dah kawal ekonomi, dia tak perlukan lagi hak-hak sebab dia dah ada kuasa..

    kalau PM takda yang cina pun, percayalah PM melayu masih boleh dikawal oleh cina sebab kuasa ekonomi ada pada cina.. So sama sahaja..

    ReplyDelete
  34. ingat la woi, menang ja pembangkang, soheh depa akan hapuskan taraf bumiputera dan melayu akan dihalau balik kampung, mcm Mei 13 dulu. Jika bukan Umno yang berkorban nyawa membela Melayu, pasti dah lama raja2 Melayu diganti Raja2 cina. memang x boleh pakai puak2 ni. yang Pas pun fanatik agama, nak mansuh hak melayu sebab nk naikkan pak arab sebagai bumiputera. pakai arab barulah alim. padahal sebenarya Ilmu agama dan kasyaf pemimpin BN jauh lebih tinggi, cuma x mahu menunjuk2, sesuai sikap wasatiyyah pemimpinnya.

    ReplyDelete
  35. sebab apa masalah ini berlaku. sebab melayu suka main ali baba. dulu projek kelas f memang di beri kepada org melayu. malayu ambil pastu di ali baba dengan bangsa lain. kalau buka kedai sebaris dengan melayu. mesti ada bomoh2. kalau kerajaan bagi geran tanah atas desakan orang melayu. tentu bertahan 6 bulan dan di jual. dari tanah NCR/rizab melayu. di beri geran tanah bertukar jadi tanah native/mixzone. ada offer terus di jual. ini semua salah siapa. salah melayu. tapi masih orang melayu salah pemimpin melayu bersama2 pemimpin bukan melayu desak pemimpin melayu ubah segala dasar. hairan.. dah jadi gini. baru nak sedar. melayu.melayu.melayu

    ReplyDelete
  36. Melayu sokong DAP ??? tapi Cina DAP langsung tak sokong melayu ! , Buktinya semua calon melayu tersungkur dalam KK-DAP16 . Tapi bagus juga sekurang2nya dapat menyadarkan melayu yg selama ni dok sokong DAP …hangpa ja dok jadi keldaai DAP tapi DAP layan hangpa lebih teruk dari khinzir

    ReplyDelete
  37. angan percaya dengan kata2 mereka ini. lembut lidah dari gigi. Hakikatnya kita telah dipertunjukkan dari apa yang berlaku di Singapura-pura. Pura2 adalah sikap mereka. Mereka berjanji akan bergilir2 dalam melantik Presiden Singapura-pura. Tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya. Melayu itulah yang pertama dan akhir sebagai Presiden Singapura-pura. Didalam bidang pertahanan, Melayu hanya diangkat sehingga ke darjat Sarjan sahaja. Tidak ada pegawai2 Melayu didalam tentera Singapura-pura. Diperingkat perkhdimatan lagi mengecewakan. Seorang pemakan babi yang baru diambil berkerja diberikan upahnya lebih tinggi dari pekerja Melayu yang sudah lama menabur bakti. Tiada keistemewaan untuk perayaan keagamaan Islam berbanding dengan agama Kristian disana. Krismas telah diwar-warkan dari bulan November dgn menghias sana sini tetapi bagi Hari Raya hanya dapat dilihat di Pasar Geylang. INGATLAH!!!! Warisan Sultan Hussien di Kg. Gelam sendiri telah dimusnahkan dan dirampas harta mereka yang sah dari turun temurun. Jangan percaya dengan kata2 mereka ini “Melayu jangan bimbang, jika kami berkuasa kuasa Melayu tidak akan hilang”. Inilah kata2 mereka yang jelas berbeza dengan niat sebenar mereka “Kita akan hapuskan ketuanan Melayu”. Bersatulah Melayu.

    ReplyDelete
  38. DAP ni parti persis PAP singapore...kalau nak tau macamana nasib orang Melayu kalau sokong DAP, tengok Singapore la...memang diorang akan lantik Melayu sebagai wakil tapi atas belas kasihan dan portfolio ntah apa2...gud luck to all Malays

    ReplyDelete
  39. Melayu mmg babi tapi cina takpe sebab dia dah makan babi jadi bagi melayu babi yg sokong dapig teruskanlah sokongan anda sampai anda terbuang kelaut disebabkan tak cukup tanah di pulau sebab dapig nak bela babi

    ReplyDelete
  40. Salam saudara2 sekalian. Kini kembali ke pangkuan dah. Saya cakap bukan pasal Tunku Aziz, tapi diri saya. Ekoran penolakkan pinjaman PTPTN untuk anak saya yang memilih kursus professional di Universiti Swasta serta kegagalan menerima bantuan RM500 untuk pembelian buku, saya membuat keputusan untuk hentam BN dan UMNO sebanyak boleh. Selama 3 bulan, saya memasuki semua blog pro PR dan kata yang bukan bukan untuk membalas dendam.

    Walaupun pada awal saya amat syok, tapi lama kelamaan, satu kesedaran timbul. Dari pemerhatian saya, golongan PR ini adalah satu gabungan manusia hipokrat yang langsung tiada nilai keagamaan dan kenegaraan.

    Maaf akan disambung kemudian kerana battery low.

    ReplyDelete
  41. Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew
    where I could get a captcha plugin for my comment form?

    I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?

    Thanks a lot!
    Feel free to surf my site : hemorrhoid treatment at home

    ReplyDelete
  42. Greetings! Very useful advice within this article! It is
    the little changes that produce the biggest changes.

    Thanks for sharing!

    Here is my web site; acheter vue youtube

    ReplyDelete
  43. Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how could we communicate?


    Feel free to visit my website automated link building

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!