GEMPAR BERAPI! MARI TENGOK VIDEO NGA KOR MING MENGAMUK DI DUN PERAK! MESTI TENGOK



Sesi perbahasan Bajet 2013 di Persidangan Dewan Negeri Perak bertukar kecoh selepas Adun Pengkalan Baharu, Datuk Hamdi Abu Bakar membangkitkan skandal pemilikan tanah seluas 4,210.4 hektar yang dianugerahkan kerajaan Kelantan kepada Upayapadu Plantation Sdn Bhd yang mana dua pemimpin kanan DAP Perak merupakan pengarah syarikat berkenaan.

Beliau memberitahu, pendedahan itu dibuat kerana kedua-dua nama pemimpin DAP, iaitu Adun Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham dan Adun Pantai Remis, Nga Kor Ming tercatat dalam pendaftaran syarikat sebagai antara pengarah syarikat terbabit.

“Ini membuktikan Kor Ming ini mengata orang paku serpih, mengata orang dia yang lebih,” katanya mengenai sikap wakil rakyat DAP itu yang menafikan sekeras-kerasnya beliau pernah menerima tanah walaupun seinci daripada kerajaan PAS Kelantan.

Sebelum itu, Kor Ming yang juga Ahli Parlimen Taiping menuduh kerajaan Barisan Nasional (BN) mengutamakan kroni mereka dalam pemberian tanah tanpa melakukan tender secara terbuka.

Menurut Hamdi lagi, penganugerahan tanah daripada kerajaan Kelantan itu berkemungkinan sebagai habuan daripada PAS Kelantan kepada DAP Perak kerana bersetuju menerima dan melantik Adun Pasir Panjang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Besar Perak ketika itu.

“Kita dedahkan ini kerana mereka sering menuduh BN kerajaan tidak baik dan suka beri projek pada kroni manakala parti mereka baik, bersih dan tidak ada cacat cela.

“Dengan bukti-bukti ini, adakah pakatan ini sebenarnya bersih seperti mana yang mereka dakwa,” katanya.

Sementara itu, Kor Ming pada sidang medianya selepas itu, menafikan dakwaan beliau dan Koo Ham telah menerima habuan tanah daripada kerajaan Kelantan.

Menurutnya, sebuah laporan polis akan dibuat terhadap blog Pisau.Net kerana menyebarkan artikel palsu di samping melakukan jenayah berbentuk fitnah.

Dalam blog tersebut, syarikat berkenaan didakwa menerima ganjaran tanah seluas 4,210 hektar dengan nilai pasaran bernilai hampir RM30 juta di lokasi seperti Relai, Daerah Chiku dekat Gua Musang daripada kerajaan Kelantan.

Sumber: Perak Today

23 Responses to "GEMPAR BERAPI! MARI TENGOK VIDEO NGA KOR MING MENGAMUK DI DUN PERAK! MESTI TENGOK"

  1. Heret sahaja mereka berdua ini ke mahkamah, bio padan muka depa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saye rasa umno bagi kamu nasi anjing. Tulah u skrang jadi mcm anjing. Kesiannya. Yang setau saye.. anjing tu jilat kaki tuannya... aduh... mesti sakit bila tuan hentak u... 56 tahun u jadi anjing... saye rasa u mau jadi anjing.. biasala.. generasi anjing memang kekal selamanya.

      Delete
  2. Syabas atas keberanian Dato Hamdi..... Telanjangkan ajer Ngeh dan Nga ni...biar diorang panas.....

    ReplyDelete
  3. Biasalah tu PK, zaman dekat2 pilihanraya ni adalah zaman memfitnah, sebab tu tahun ni saja dah 9 kali Utusan Malaysia diperintahkan Mahkamah utk bayar saman fitnah kpd PR kerana ternyata UM suka keluarkan berita2 fitnah. Tapi kpd rakan2 Umno yg ku sayangi, jangan anda marah, sabar ajelah, rakyat memerhatikan gelagat kita, rakyat menilai kita dan rakyat juga akan memegang pensil 2B di kertas undi nanti untuk mengadili kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg benar apa yg diperkatakan oleh saudara diatas..kebenaran sudah dapat dilihat oleh rakyat

      Delete
    2. Anon.. tolong jangan membuat fitnah untuk menutup fitnah. Mana ada Utusan pernah kalah dlm kes saman fitnah? hang ni memang pembohong.

      Delete
    3. Utusan sekurang kurangnya kalah dua kali dan diminta membayar pampasan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang. Sila cari di laman web.

      Delete
  4. tak paham la....apa yang mengamuknya ni...tak ada pon....

    ReplyDelete
  5. Hihihihihi...marahnya si-Komeng (Kor Ming) laknat tu...Nasib baiklah si-Komeng tu tak memiliki bom peledak C4 spt DS Najib, jika tidak mesti ada yg berkecai diletupkan samseng DAP itu seperti meletupnya jasad Altantuya akibat kemarahan DS Najib kpd pompuan tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei tanpa bukti xpayah lah nak melalak ye..ko nampak ke najib kasi meletop ppn tu..

      Delete
    2. apalah mslh kau anon bangang oii!! yg kau nak memusing2 cerita tu pasal pe!! aku rsa pasal najib tu tak ada kena mengena pun kat sini sbb bnda tu tak betul pun sama sekali!!

      Delete
    3. setuju dengan mambang malam... cakpa yag ada bukti lah jgn main serkap jarang dan buat fitnah... contoh berbukti macam anuar main jalang china dolls...

      Delete
    4. Mambang malam...jika memang najib yg melakukan nya, siap yg bersni tangkap dia?
      Polis?
      Askar?
      Rela?

      Delete
    5. wei anon bodo lg sial,bukti de ke sial.
      cakap bkn main kencang serupa de bukti,kalau de kasi tunjuk lah sial.
      bukti xde ko nk buat fitnah plak,pastu spin cerita cam sial.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
    6. Oii sonu nigam..ko ni bodoh ke mmg dri kecik xde otak..ataupn ada otak tp x bleh pakai punye..ko ingt klu nak bunuh org perlu ke dia bunuh ngn tgn dia sndiri..klu org ada duit..buat pe dia susah susah..bagi je duit kt pencacai anjing mcm ko yg miskin ni..sure sggup je ko bunuh orgkan..apala bodoh sgt ko ni..g masuk tadika kemas balikla..

      Delete
    7. Bila kerajaan bertukar... kau tengok la.. kes atlantuya siapa punya pasal... correct or not? Rosmah. U tau ape yang saye cakap la kan.

      Delete
  6. kalau macam nie biarkan pakatan rakyat terus memerintah jahanam dan loponglah malaysia nie semua dorang kaut simpan dalam 'perut' dorang..
    eh silap 'perut' si anuar juburi sialan...
    bila kebenaran terbongkar pakatan dorang seperti biasa dorang akan menyatakn ini adalah fitnah dan kemudian akan saman menyaman..

    ReplyDelete
  7. Koming bro. S/B sudah kpnasan,bukti brtulis da ada, cmpny yg dpt tanah pon dah trace, jd apa lg umno kasi hntam ckup2 ini org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau bising buat ape... itu makan tanah... tanah tu bukan u punya u marah ape pasal. Umno makan u punya epf... u punya duit gaji.. makan u punya rumah sama hasil... u masi sokong bn... u bukan anjing umno ke ape? Takle... anjing tau gigit tuan klau dibuli.. ni kena dera pun masi jilat kaki tuannya. Memang kesian i nampak u...generasi anjing umno

      Delete
  8. dah terkontoi,,,bukti dah nyata jawaplah lepas ni.hukum mereka jangan biarkan mereka berkuasa segalanya,,

    ReplyDelete
  9. Anonymous 12:13 PM patut malu dengan komen beliau sendiri yang tiada asas dan sokongan autoriti. Inilah hasil pemikiran kolot dan totok pakatan haram jadah PAS+DAP+PKR yang kebanyakan mempunyai mentaliti kelas tercorot! Apapun, saya perhatikan setiap kali isu alihan dibuat ke atas pemimpin pakatan haram jadah ini, mereka selalunya melompat-lompat macam kera menafikannya, walhal bukti terpampang depan mata. Manusia spesis apakah mereka ini? Sunguh HINA!

    ReplyDelete
  10. Untuk pengetahuan semua, atas pengalaman singkat saya selama mengamalkan undang-undang selama hampir sedekad dan saya perhatikan puak-puak yang selalu melatah dan terlompat-lompat persis kera di hutan ni adalah mereka yang selalunya menegakkan benang yang basah demi menutup kelemahan dan kekurangan sendiri....apa yang saya tak faham kenapa bersikap begini walhal tak rugi satu SEN pun di pihak mereka kalau mengaku kelemahan...biasalah mana-mana pemimpin pun manusia biasa anugerah tuhan juga...tak gitu abang anwar sayang...... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. akirakyatbiasa: Apa nak buat perangai puak2 Umno tu memang macam tu dari dulu lagi, org nak hilang kuasa mesti mcm cacing kepanasan, mereka bukan akan hilang cuma satu SEN bila hilang kuasa, tapi hilang beratus billion SEN...kesian kat dia org kan???

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!