GEMPAR BERAPI! MARI LIHAT KEZALIMAN KERAJAAN PKR!




Pada tahun 2007 sebuah kuil hindu di Padang Jawa, Shah Alam telah dirobohkan selaras dengan perintah mahkamah. Ini kerana pemilik tanah di mana kuil itu dibina mahu memajukan kawasan berkenaan. Bukan sahaja kuil yang dirobohkan, ia melibatkan rumah penduduk dan juga surau.

Kerajaan negeri pimpinan BN ketika itu telah mengarahkan pemaju agar menyediakan rumah ganti kepada penduduk yang rumah mereka dirobohkan. Begitu juga dengan kuil yang tersebut. Bukan setakat diberi tapak sebagai ganti untuk membina kuil baru, malah pihak kuil juga turut diberi pampasan RM 40’000. 00.

Pada ketika itu PKR , PAS dan DAP masih lagi pembangkang di negeri Selangor. Mereka bersama-sama HINDRAF telah mengeksploitasi kes perobohan kuil itu semaksimum mungkin hingga mengundang perasaan marah orang-orang india yang beragama hindu, dan seterusnya mereka bangkit dalam satu perhimpunan besar di Kuala Lumpur pada pada 25.11.2007 hingga mencetuskan rusuhan.

Tidak berhenti di situ, PKR, PAS ,DAP dan HINDRAF terus mencanang kes berkenaan hingga menjadi semakin kronik yang akhirnya kita semua dapat menyaksikan hampir 100 peratus orang-orang india menolak BN dalam PRU 2008 hingga menyebabkan BN hilang tampuk kuasa di negeri Selangor.

Setelah membentuk kerajaan pada Mac 2008 dan sebaik sahaja pentadbiran pimpinan Khalid Ibrahim memasuki Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah mereka telah mengeluarkan arahan supaya sebarang kuil atau rumah ibadat lain yang wujud sebelum 2008 agar tidak dirobohkan.

Baca selanjutnya disini...

House PK: Dulu zaman Khir Toyo, roboh kuil yang haram dengan perintah mahkamah yang disokong oleh Samy Vellu, bukan main lagi Hindraf marah, yalah ANwar and the gang hasut orang India, habis mereka nak bakar BN

Nah!!! Sekarang ni ambik kau dalam rumah orang pun kerajaan PKR hantar kakitagan mereka untuk pecahkan tempat ibadat hindu. Dalam rumah wei, bukan tepi jalan, siapa lagi zalim ni? Hindraf? Mana? Kenapa diam? Kenapa diam?

Sampai bila orang India mahu ditipu Pakatan ni? 

38 Responses to "GEMPAR BERAPI! MARI LIHAT KEZALIMAN KERAJAAN PKR! "

  1. Kesian kuil dlm rumah papru kena roboh...patutlah parpu marah..ini semua kerja umno la parpu..walaupun penduduk selangor tetap sokong pr..kami tidak mahu lagi wang rakyat selangor dirompak umno harbi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak pakatan haram mmg dah di lahirkn suke mnghina org len ye...xkirela apa kaler ssorg manusia itu...asalkan dia manusia, dia ialah ciptaan Allah S.W.T...tambahan kalo dia Islam..dia adalah makhlok yg di muliakn krn dah mndapat hidayah Allah..

      Namun wlpon dia beragama Islam, tapi kelakuan serta kepribadian lebih mnjurus kpd prangai 'syaitan' ..suke mngadu domba manusia len agar bercakaran dan suke mmfitnah ...dia lah makhlok sehina2 ciptaan Allah..Allah xmnghina dia tapi dia sendiri yg mnghina dan mnjatohkn maruah dia dgn kesyaitanan dia ...dan dia la makhlok yg kufur akan nikmat Allah...dan mungkin anon 3:52 PM antaranya..

      Delete
    2. Alhamdulillah, terima kasih kerana menghina aku. Semoga Allah memberi kamu hidayah dan kembali kepangkal jalan. Amin

      Delete
    3. Mulia betul hati kau parpu walupun org dah hina ko pun masih alhamdulillah lagi. Tapi org yg suka menghina org lain patut ke kita nak diamkan saja.

      Delete
    4. bodoh punya orang bercakap tak pakai akal..biasalah pakatan punya sifat mana ada otak semua pakai jubur je

      Delete
    5. parpu buat sedih plak..yg dia hina orang lain boleh plak..hahaha..dh banyak fitnah yg lu taburkan..hahhaah..rileks la bro..

      Delete
  2. Aku setuju robohkan kuil itu sebab aku berjiran dengan hindu dan aku tak tahan dengan bau asap dan loceng yang bunyi betul2 dekat dengan telinga aku. Sepatutnya kita pun sokong tindakan ini, aku hairan UMNO pun nak undi hindu sampai sanggup jaga sehingga seluar dalam mereka. Lepas ni, tiap2 rumah hindu dan cina ada kuil masing2 yang sebesar ini, baru padan umat islam, lepas tu kita pakat2 pula bina surau dalam kawasan rumah kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Colok cina pon bau jugak. Diorang tak robohkan pulak pondok merah depan rumah?.Loceng bising. Gereja bising jugak. BISING? MASJID BISING JUGAK
      ... Oleh itu semua masyarakat ada keperluan didalam amalan dan anutan agama mereka....

      Delete
    2. Saya hairan, kenapa kuil cina tak pernah dirobohkan walaupun dibangunkan secara haram. contoh di sek. 1 petaling jaya, banyak rumah di jadikan tokong, kenapa5x. kebanyakkan undang2 di malaysia adalah undang2 jubur, hari ini bau lain, besok bau lain. sakit hati pun ada, sakit kepala pun ada.

      Delete
  3. Sampai bila akan ditipu UMNO? ini bukan kuil tapi berhala yang di buat di kawasan rumah tanpa kebenaran.

    ReplyDelete
  4. pakatan mana pernah pedulikan tentang sensitif sesuatu perkara..
    agama bagi mereka sama je dengan politik sebab tu boleh dipermainkan je tanpa memikirkan tentang perasaan orang...

    ReplyDelete
  5. Kalau di benarkan kuil dalam rumah, nanti ada pulak yang nak buat tokong, masjid dan gereja dalam rumah. Jadi macam mana tu.......Bangang......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko ni orang Amerika ka? Apasal bodoh sangat macam orang Amerika yang lansung tak tahu menahu pasal hal-ehwal orang lain? Itu bukan kuil la bahalul itu namanya altar, shrine, pendupa. Macam orang islam buat ruang/bilik khas untuk bersolat atau bersuluk beriktikaf dalam rumah, atau orang Kristian ada sudut khas letak salib atau bagi yang mengamalkan cara hidup Buddhism/Dao/ancestral worship ada rumah kecil merah tu.

      Aku sendiri ada ruang baca Quran kat laman -kadang-kadang sembahyang kat situ kalau malas nak naik atas rumah (macam wakaf/gazebo la kiranya) kenapa Majlis tak robohkan? Apa bezanya dengan altar seperti kes ini?

      Selagi dia tak buat upacara untuk umum dan orang ramai bukanlah namanya atau boleh diistilahkan sebagai kuil. Sebuah kuil mesti ada jawatankuasanya, pentadbirnya, sami-saminya dan di buka untuk umum (yang berugama Hindu)dan perlu ada resident Dewa/dewinyanya. Faham tak bahawa yang di robohkan tu bukan kuil?

      Satu lagi orang beragama hindu ada personal deity (dewa/dewi untuk pujaan dan sembahan peribadi mereka - tak sama untuk orang lain) sebab tu kadang-kadang buat altar kat rumah. (kuil yang berdekatan mungkin untuk deity/dewa/dewi yang lain). Kadang-kadang altar ini di buat sebagai pembayaran nazar mereka atas sesuatu hajat yang di makbulkan oleh dewa/dewi

      Lain kali jadilah orang Islam yang baik belajar berkenaan semua agama agar kita boleh faham berkenaan hal-ehwal agama mereka dan mampu jadi contoh kepada seluruh umat manusia.

      Delete
  6. Nie kerja umnongok dan mic. Saja saja bukak kuil dlm rumah lepas tu repot kat majlis suruh roboh. Dia ingat rakyat bodoh lagi ke!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...aritu aku nampak samy vellu n kill toyol dpt kontrak buat kuil tu..noh udang supply pasir..hahhaha

      Delete
  7. bodoh punya pkr kuil dalam rumah dirobohkan rumah ayam yang bersepah kat selangor biar buka macam tu saja yang baik dihapus kan rumah haram dibiarkan..

    ReplyDelete
  8. nank saggat kebodohan pkr ni benda yang tak sepatut nya dia ambil tindakan kalau bagus sanggat tutuplah rumah maksiatpa

    ReplyDelete
  9. Zalim betul.....macam tu pun nak roboh. Takde hati perut betul. Yang tukang pecah orang melayu pulak tu. ish ish dah takde kerja lain ke?

    Ramai yang terlebih islam dari ugama islam.

    ReplyDelete
  10. Penyokong pr otaknya kat buntut! Yang robohkan tu kerajaan PKR apa nak salahkan umno lagi!

    ReplyDelete
  11. pakatan sial kisah pe,dia hanya pentingkan kuasa je.
    dia mana ambik peuli pasal agama,dia mana reti hormat agama lain.
    dia sendiri pun dh lari akidah,tibai depan belakang.
    ank sendiri mengajar org murtad,tu pasal dia macam haram je perangai dan x hormat agama yg lain.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. bro, tapi mereka roboh tu adalah rumah berhala dan diaorang sembah syaitan.
    kalau kita backing mereka kan dikira subahat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, aku tak mengalakkan tetapi buiarlah adil, bacalah surah al Kafirun dan jauhilah iblis yang nyata iaitu PAS

      Delete
  14. Salam Semua,

    Ada pengumuman sikit harap maaf

    Jom buat free website dengan pelbagai auto template design di http://webdesign2u.info/ baru dilancarkan dari syarikat malaysia

    Jom sokong kawan-kawan bumiputera

    ReplyDelete
  15. PK boleh cakap hidayah Alloh,sejak bila pk belajar agama.hari hari otak pk penuh cadangan fitnah,buat blog fitnah,n mencarut je.

    ReplyDelete
  16. padan muka geng2 hitam ni.undi lagi PR..

    ReplyDelete
  17. Parpu,aku nk tanya sikit.pompuan mamak biasanya berak cayaq ka berak keras? pompuan mamak biasanya taik kaler apa? sj nk tau ja....

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi anon! lu nie betul la, mat saja.

      Delete
  18. sekali lagi, hanya MELAYU PURBA & MAMAK HITAM LEGAM saja yg percaya artikel ni.

    ReplyDelete

  19. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~


    Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

    Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

    Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

    ~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

    Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

    Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju, lagi banyak ahli UMNo menolak Umno dan keluar, lagi tinngi martabat melayu. Biarlah penyamun atasan UMNO mengundi untuk mereka sendiri

      Delete
    2. Kesian si Generasi Terhebat Trengganu ..ramai orang2 kuat Anuwar dah 'cabut' lari ..awak masih terhegeh2 nak kan anu+war tu?? negara mana tak de hutang???setiap individu dlm malaysia ni pun banyak hutang... atau mungkin awak tak de apa2 harta..kereta,rumah,tanah ladang dsb..sbb awak tak beli secara cash KAN? atau mungkin emas kawin kau pun hutang...haaaa
      Cuba cakap..negara mana tak de hutang??sembahyang pun engkau hutang..!! banyak cakap pulak ...poraaahhh..

      Delete
  20. dah beberapa hari tak merasa puki cikaro. mana dorang menghilang ni? kering rasa lidah ni, minta dibasahkan dgn air puki.

    ReplyDelete
  21. bila aku bukak laman web sinar harian . aku terkejut dengan melihat jawapan pada bancian . hihi

    ReplyDelete
  22. Hindraf hipokrit.!!!
    Pasal apa, memilih dlm bertindak.?!
    PR sudah kasi roboh lu punya kuil, kasi GEGAR kasi HANTAM laa.!!!

    Hindraf CIBAI.!!!

    ReplyDelete
  23. 4 TAHUN SELEPAS KEMENANGAN FUCKATOON DI 5 NEGERI AKU NAK TANYA, DIMANA HINDRAF KETIKA FUCKATOON KITAI KG.BUAH PALA DAN KONSISTEN ROBOH KUIL?

    KENAPA KINI BILA NAK DEKAT PRU13, HINDRAF HARAMJADAH NI MUNCUL SEMULA? NAK JANJI APA LAGI PADA ORANG INDIA UNTUK UNDI FUCKATOON?

    ReplyDelete
  24. HINDRAF PODAH!, BIKIN ORANG INDIA SUSAH. DATANG MARI TANAH MELAYU BIKIN KACAU

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!