CILI KASI TARUK! HANCURLAH NEGARA SEKIRANYA PAKATAN HARAM MEMERINTAH MALAYSIA!


Tun Dr. Mahathir Mohamad berpendapat, negara akan mengalami kehancuran dan kecelaruan jika pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, hal ini kerana kerajaan yang akan dibentuk oleh pembangkang merupakan kerajaan campuran daripada tiga parti yang tidak mempunyai matlamat dan hala tuju sama.

Beliau menarik perhatian keinginan Pas untuk menjadikan Malaysia negara Islam ditentang oleh DAP manakala Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bertindak sebagai orang tengah hanya mensasarkan kemenangan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Keadaan ini memang bahaya, kadang-kadang apabila kita berada dalam keadaan selamat, kita tidak fikir akan jadi tidak selamat, kita selamat sebab memilih pemerintah yang prihatin.

“Ini terpulang kepada rakyat, namun ada yang mengundi mengikut emosi dan taksub walaupun pemimpin jelas menyatakan sesuatu yang bertentangan dengan Islam.

“Apabila rakyat tidak menggunakan pemikiran dan mengundi semata-mata kerana perasaan, besar kemungkinan negara kita akan hancur. Sebab itu kita lihat banyak negara tidak dapat laksanakan cara-cara demokrasi kerana ketaksuban kepada pemimpin, bukan untuk membangunkan negara,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan ucaptama Pembinaan Negara Bangsa pada Seminar Ketahanan Nasional 3 – Mengekalkan Kedaulatan Negara di Puteri Resort, Ayer Keroh di sini hari ini.

Read more...

32 Responses to "CILI KASI TARUK! HANCURLAH NEGARA SEKIRANYA PAKATAN HARAM MEMERINTAH MALAYSIA! "

  1. Macamlah BN tu dibentuk oleh parti-parti yang memperjuangkan matlamat yang sama. umno - melayu, mca - cina, mic - india, yang lain-lain sudah pasti ikut matlamat minoriti masing-masing. Lihat sekolah sahaja sudahlah ada sekolah cina, ada sekolah tamil, itu maknanya matlamat masing-masing adalah berbeza.

    Jadi tiada beza dengan Pakatan Rakyat, semua jaminan kerjasama dimaktubkan di dalam BUKU JINGGA, yang lain-lain usul akan dibincangkan di dalam mesyuarat Pakatan Rakyat, jika tidak dibawa ke kabinet. Basiclah macam tu.

    Takkanlah sebab nak sama apa yang cina dan india makan melayu kena makan. Sebab tulah gamaknya sesetengah umno tak kisah untuk langgah arak tanpa segan silu sebab matlamat sama. Cuma umno tak makan babi sebab geli geleman... kalau tak hangpa dah buat masak tomyam jamu di PAU hari tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMBOI ANON 11.33 AM SEDAP MULUT KAU TUDUH UMNO TUNGGANG ARAK DAN MUNGKIN BLH MAKAN SUP TOMYAM BABI YE, YG HARAM JADAH JADI MURTAD KAU TUTUP MULUT KAU ATAS BAWAH KENAPA AH, SEKURANG-KURANGNYA YG TUNGGANG ARAK TU DOSA DIA SEORANG AJE DGN ALLAH SWT YG SI SIAL NURUL IZZAH BAGI AJARAN SESAT KENAPA KAU TAK MELALAK DIA MAK KAU ATAU PEREMPUAN SIMPANAN KAU KE. BILA ADA SIKIT ISU AJE UMNOLAH YG PALING JAHAT YE, PAKATAN TU MAKSUM BABI OI.

      Delete
    2. Ceh, Mahadey ni mengarut ja,keturunan aku semua umno tapi nama kata nak terima individu umno bernama Mahadey ni,no way man, no way!!!! Gamak hang Mahadey noooo, hang rembat puluhan billion untuk 2-3 orang anak beranak hang saja dari thn 1982 sampai la ni,penghujung tahun 2012. Lepas tu hang nak gempaq org Melayu suruh undi umno jugak sbb umno di bawah najib ni bagi line biz baeeekkk punya kat anak2 hang!!!! haram jadah betoi.... Tu belum kira duit yg disimpan oleh proksi2 hang mcm ananda krishnan,vincent tan,robert kwok,eric chia,ytl...ish2 apa la punya pelaq sgt hang ni... klu kroni hang semua hang ambik cina,kalau melayu pulak semua anak beranak hang. Apa la jenis manusia hang ni, majoriti ahli2 umno dan melayu merempat,lepas tu hang berlakon kononnya hang yg bawak kesejahteraan kat org melayu,pundek la... Melayu tak akan biaq diri depa kena tipu lg lepas ni Mahadey. Lepas hang takdak kuasa dlm masa terdekat ni,kami bangsa melayu yg beragama Islam yang sgt percaya kepada kehidupan selepas mati dengan ini berikrar untuk ajaq hang cukup2!!!

      Delete
    3. Vabi...pgi la migrate ke Spork...apa tunggu lagi

      Delete
    4. Hanya melayu yang bodoh dan pemalas macam kau jer yang akan merempat,hanya melayu yag byk berbunyi mulut tanpa berusaha mcm kau jer akan mrempat..sebab tu Tun M ckp melayu mudah lupa,dapat pinjaman kedai yang mula2 pegi ialah kedai kereta,lepas tu disko,yg ketiga baru guna duit tu utk buat bisnes...masa zaman tun M dulu utk mngagihkan kekayaan agar org melayu tidak berasa cemburu dgn kekayaan bangsa lain maka kerajaan Tun M mmprknlkan satu saham IPO yg mna saham yg dijula kpd org awam apbila sesuatu syarikat itu berpindah SB kpd berhad..Sebanyak 30% saham tersebut diperuntukkan oleh kerajaan utk org melayu..tp apa org melayu buat??org melayu jual saham tersebut pada cina utk dpatkan untg segera,ini yg mnjjaskan pemilikan saham bumiputra dalam sektor korporat..sbab org melayu pada masa tu krg pngalaman dlam dunia perniagaan mcm hari ni,mreka cuba sekali dan mereka gagal,kegagalan mereka buat mreka jadi lbih mskin brbndg sblum berniaga..tp xsmua melayu yg gagal,ad yg berjaya malah kekal smpai ke hari ini..kerajaan jgk brtsan mmbntu mereka yg dh berjaya dan tdak melupakan mreka yg ggal spya mreka terus berusaha...

      pada aku,org melayu telkah diberikan segala2 nya oleh kerajaan sejak keluar dari perut ibu kita lagi kerajaan ini tlah mnyediakan ssuatu kpd kita..namun smuanya brgntung kpd diri kita sndri,kerajaan dah suap nasi dalam mulut kita,tnggal kita nak knyah jer nasi tu...kalau org ckp melayu pemalas,melayu mudah lupa kta nak mrah tp hkikatnya kita prlu bgkit dan mmbtikan kpd org trsebut apa yg mreka katakan ad lah salah..!!Jangan kau jadi melayu kalau smua kau nak hrapkan kerajaan,...Sejarah Melayu mmbktikan bhw melayu itu satu tamadun yg hebat ketika masa silam lalu...

      Delete
  2. Walaupun sudah bersara hampir 10 tahun sebagai perdana menteri, hakikatnya Mahathir Mohamad masih lagi licik dengan strategi politiknya yang tak pernah kenal jemu, jauh sekali berehat bersama menantu.

    Serangan demi serangan bertubi-tubi yang ditujukan khusus terhadap perdana menteri, Najib Altantuya dan penggantnya, Abdullah Badawi akhir-akhir ini dilihat semakin berbahaya kepada Umno dan Barisan Nasional (BN) dalam misi mempertahankan kekuasan di Putrajaya.

    Sumber yang rapat dengan Yayasan Kepimpinan Perdana (YPK), tapak paling ampuh Mahathir mencatur strategi politiknya memberitahu bekas ahli parlimen Kubang Pasu lebih 6 penggal itu dipercayai mahu memusnahkan imej kedua-dua pengganti selepasnya sekaligus.

    Selain bertembung secara peribadi dan kepentingan perniagaan, Mahathir dan kedua-dua Pak Lah dan Najib Altantuya kini bersaing sesama sendiri menaikkan imej masing-masing yang tercalar teruk selepas pendedahan skandal pertahanan terbesar negara sejak 1970, skandal komisen pembelian kapal selam kelas Scorpene.

    ReplyDelete
  3. Mahathir hampir pasti mahu menyingkirkan Najib Altantuya yang dikatakan berdegil mahu terus berkuasa dan pada masa yang sama kedudukannya sendiri sebagai perdana menteri dijangka tidak kekal lama.

    Jika penyingkiran Pak Lah diketuai Najib Altantuya dan Muhyiddin Yassin dengan bantuan Mahathir dari belakang tabir, kali ini skripnya agak berbeza.

    Mahathir sendiri yang menjadi bos Muhyiddin merencana startegi sama ada dalam dan di luar negara bagi menyediakan tapak pelancaran paling baik untuk memulakan serangan setelah dikatakan gagal dalam perhimpunan agung Umno (PAU) yang berakhir hujung minggu lalu.

    Mahathir kini mendapatkan sumber luar bagi menentang Najib Altantuya yang dikatakan meminta bantuan bekas musuh yang dijatuhkannya, Pak Lah tetapi sehingga kini Pak Lah terus membisu kerana beranggapan Najib Altantuya seorang yang tidak tetap pendirian.

    Inilah kelemahan ketara paling menyerlah ditunjukkan Najib Altantuya kerana kini dia dikatakan keseorangan di atas manakala tekanan semakin memuncak dari bawah terutama dari Muhyiddin sendiri dan tiga Naib Presiden Umno yang dimalukannya secara 'tidak sengaja'.

    Anda fikir Najib Altantuya bergurau semasa menggelar ketiga-tiga mereka menggunakan penjodoh bilangan 'ekor' yang hanya layak dipakai oleh haiwan?

    Tidak!

    Sebenarnya, Najib Altantuya tidak bergurau malah itulah masanya yang paling sesuai untuk menjelaskan kedudukannya yang sebenar betapa dia kini diserang oleh keempat-empat manusia di bawahnya termasuk sepupunya sendiri, Hishamuddin Hussein.

    Najib Altantuya memang sudah tidak percayakan mereka semua dan ini memudahkan kerja Mahathir menjatuhkannya selepas terbongkar skandal pembelian syarikat arak terbesar di Asia, San Miguel oleh Mirzan yang didedahkan juak-juak Najib Altantuya kunun bagi menutup mulut Mahathir yang geram dengan tindakan anak bangsawan dari Pahang itu.

    Saya ringkaskan buat Najib Altantuya: Dia kini sedang menerima 'pukulan maut' daripada pendedahan 'bom berangkai' dari Musa Hassan, Deepak Jaikishan, P Balasubramaniam dan Ramli Yussuff atas arahan Mahathir yang meminta mereka semua muncul untuk menggulingkan Najib Altantuya dengan cara yang paling memalukan.

    Pak Lah pula tidak terkecuali, dengan dendam Mahathir terhadapnya membatalkan projek Jambatan Indah pada 2006 masih belum reda, kelmarin satu skandal membabitkan keluarga perdana menteri kelima itu didedahkan atas arahan Mahathir sendiri.

    Pengerusi Biro Pelaburan KEADILAN, Wong Chen yang mendedahkan perkara itu berkata, syarikat Obata-Ambak Holdings Sdn Bhd yang dimiliki Noor Asiah Mahmood, adik kepada isteri pertama Abdullah, Allahyarham Endon Mahmood, memiliki 15 peratus pegangan saham dalam Malaysian Intelligence Meters Sdn Bhd (MIMSB), salah sebuah daripada lima syarikat yang membekalkan meter elektronik tersebut kepada Tenaga Nasional Berhad (TNB).

    Mahathir tidak akan puas selagi tidak melihat Pak Lah tersungkur seperti mana dia melakukannya terhadap Musa Hitam, Ghafar Baba dan Anwar Ibrahim.

    Skandal yang membabitkan sejumlah RM6.88 bilion itu tidak dapat diselindung lagi dan kini Pak Lah sedang meniti saat sukar mempertahankan perniagaan keluarga yang diwarisi sejak zaman isteri pertamanya yang meninggal dunia, Endon Mahmood.

    Setakat ini, Pak Lah terus membisu seperti biasa, seakan meneruskan tabiat 'tidurnya' dalam pejabat semasa menjawat jawatan perdana menteri dari 2003 hingga 2008.

    Kekalahan memalukan dalam pilihanraya umum lalu turut dijadikan alasan Mahathir menghukum Pak Lah yang sudah berhenti menyerangnya selepas berundur pada 6 April 2009.

    Pergolakan dalaman Umno kekal berterusan selagi Mahathir tidak bersara sepenuhnya dari politik tanah air, kerana menyelamatkan perniagaan ahli keluarganya lebih utama dari menyelamatkan ekonomi negara.

    Tunggulah episod terakhir babak pertentangan antara ketiga-tiga mereka ini yang sudah pastinya membuatkan Umno semakin lemah menggengam kuasa yang semakin bersisa di Putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah la ayat copy paste..aku agak hairan la kenapa pakatan nie bodoh bahalul sangat sampai nak menulis pun xreti akhirnya depa copy paste..yg pasti bukan anuar mentadbir..nanti abis teruna dara kena sapu..

      Delete
    2. Merepek.........

      Delete
    3. okla klu setakat cerpen fantasi...kikiki

      Delete
    4. sejarah PM malaysia telah mmbktikan yg Tun M lah PM yg brjya mlonjakkan nama malaysia di mata dunia,menaikkan ekonomi negara,mnjadikan melayu sbgai pesaing perniagaan yg hnya didominasi oleh cina suatu ketika dulu...Penyingkiran Pak Lah bkn lah dari mahathir ataupun Najib,tp sebaliknya smua ahli UMNO yg mnyingkrkan Pak Lah krn mreka tdak brstju dgn dasar2 Pak Lah yg dikhuatiri akn mngundang rasa marah rakyat..akhir sekali apa yg dikhuatiri oleh ahli2 UMNO trnyata bnr apbila BN kalah 5 negeri pda PRU 2008,utk mnylamatkan parti dan nasib bangsa melayu ahli UMNO tahu bhw Pak Lah prlu disgkirkan..itu lah UMNO,mreka tdak mmbdek mahupun mengipas,kalau xlyk kta buang terus..berbeza dgn PR wlaupun Anwar Ibrahim menyokong LGBT tp ahli2 mreka ttap snjung,walaupun Anwar skong Yahudi ahli2 PR ttap sanjung,walaupn PKR itu Parti Anak Branak Anwar,tp PR ttap sanjung anwar??apbila PAS mula mnjadi anjing pada DAP,pnyokong PR ttap sanjung..ini tdak lain tdak bukan krn mreka rakus dan tamakkan kuasa politik...ini tdak terjadi dalam UMNO,fokus UMNO/BN ialah kebajikan rakyat..takde guna kalau dpat mnguasai Putrajaya tp nasib agama dan bangsa sndri tergadai...

      Bab pnyingkiran Anwar,tdakkah anda pelik bgaimna Anwar mendaki hierarki UMNO satu ketika dahulu shnggakan Ghafar Baba menarik diri utk bertnding??semuanya krna Anwar Ibrahim...Anwar Ibrahim mnyertai UMNO pda tahun 1982 dan Pada Pemilihan Parti thun yg sama Anwar mahu brtnding jwatan trtnggi ketua pemuda UMNo yg masa tu dpgang oleh Suhaimi Kamruddin,xckp dgn tu dia nak brtnding lagi jwatan Naib Presiden selepas itu,dan sterusnya Timb Presiden..begitu lah cepatnya Anwar mendaki hierarki UMNO..tp Tun M sikitpn tdak mnghalang beliau krn Tun M fkir Anwar mrupakan calon penggnti selepas dia bersara..bahkan masa org beritahu Tun M anwar melakukan liwat pn Tun M masih xprcya hngga bila mndgr dari mlut saksi sndri dan soal siasat yg dilakukan oleh Tun M sndri ke atas mangsa trsebut baru lah Tun M prcya...Malah semasa Anwar nak brkahwin dgn Wan Azizah bapak wan azizah tak setuju,Tun M yg MEMUJUK bapak wan azizah masa tu soya berlembut dn trima Anwar..kalau dari segi ekonomi nak kata anwar bijak??masa krisis kewangan dulu anwar yg mncdgkan malaysia brhutnag dgn IMF,cuba bygkan kalau Tun M dhr nasihat dia masa tu,mgkin Malaysia sekrang akn jadi seperti Greece ataupn Indonesia..malah Malaysia mncul sbgai negara Asean yg p[aling cepat keluar dari krisis trsebut akibat kbijaksanaan Tun M dan bbarpa ahli ekonmi sprtu Tun Daim...

      Ya Tun M prnah buat silap,Tun M silap krn trlalu sygkan Anwar satu ketika dulu,Tun M silap krn lambat mnyedari kerakusan Anwar satu ketika dulu...

      Delete
  4. Ceh, Mahadey ni mengarut ja,keturunan aku semua umno tapi nama kata nak terima individu umno bernama Mahadey ni,no way man, no way!!!! Gamak hang Mahadey noooo, hang rembat puluhan billion untuk 2-3 orang anak beranak hang saja dari thn 1982 sampai la ni,penghujung tahun 2012. Lepas tu hang nak gempaq org Melayu suruh undi umno jugak sbb umno di bawah najib ni bagi line biz baeeekkk punya kat anak2 hang!!!! haram jadah betoi.... Tu belum kira duit yg disimpan oleh proksi2 hang mcm ananda krishnan,vincent tan,robert kwok,eric chia,ytl...ish2 apa la punya pelaq sgt hang ni... klu kroni hang semua hang ambik cina,kalau melayu pulak semua anak beranak hang. Apa la jenis manusia hang ni, majoriti ahli2 umno dan melayu merempat,lepas tu hang berlakon kononnya hang yg bawak kesejahteraan kat org melayu,pundek la... Melayu tak akan biaq diri depa kena tipu lg lepas ni Mahadey. Lepas hang takdak kuasa dlm masa terdekat ni,kami bangsa melayu yg beragama Islam yang sgt percaya kepada kehidupan selepas mati dengan ini berikrar untuk ajaq hang cukup2!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...biar dia berada dlm ketakutan.... ketaq lutut, terkencing terberak dlam seluaq akibat rasa takut yg teramat sangat.

      Delete
    2. ini lagi satu mengarut punya tuduhan. menuduh memang sedap.

      Delete
  5. Biarla situa nyayuk ni mroyan,bila sinyayuk brkata2nampak jelas kbodohannya,sinyayuk ni asyik mngenangkan hukuman bakal dterima akibat prbuatan keji&mungkar slama brada dpuncak kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi anon 1.52 PM kerana mahathirlah negara kita maju pada hari ini tau, mangkuk hayonlah kau ni anon kata dia nyanyok. dulu bila dia bina Putrajaya krg kata satu pembaziran tapi hari ini aku tgk pembangkang nak rebut Putrajaya pula. tak ke kerana mahathir Putrajaya wujud beb malulah sikit bila kau kata dia dah nyanyuk. Negara luar semua respect gila kat dia tau mereka mahathir punyai otak briliant dlm kendalikan business krg pulak hina org mcm mahathir mmg bangsa tak kenang budi langsung.

      Delete
    2. biasalah mahathir ckp benda betul anak2 halal pakatan semua darah panas lah..kebenaran kan pahit..he3

      Delete
    3. wahai anon yang tak berapa nak betul kat atas nie,
      sebelum kau nak ckp mcm tu kat Tun kau fikirlah sikit klu tak kerana Tun M ngra kita tak akan berada disini skrg tau tak!! apasallah kau nie bodoh tolol sgt ha!! tulah bila org ckp bnda btl korg terbakar panas pulak kn!

      Delete
    4. 1:52 - engkau lebih rela serah kuasa pada bangsa yang baling kepala babi kedalam masjid? engkau tak ada otak ke?

      Delete
  6. apa nak jadi dgn pencacai2 ini semua tak hbs2 buat fitnah aje nyg kononnya hubungan mahathir tak baik dgn najib konon malulah sikit dgn apa yg krg ckp ni, najib dan mahathir langsung takde masalah antara mereka yg krg sibuk sgt kenapa ah. oh lupa pulak aku ketua drg kan dah takde modal fitnah lagi mungkin dia suruh pencacainya buat kerja2 bodoh mcm nilah kot.

    ReplyDelete
  7. jangan krg nak hina Mahathir kerana beliaulah negara kita maju pada hari ini dan terus diperjuangkan oleh ds najib pada hari ini. apa yg mahathir tak buat utk kita semua di negara ini.

    ReplyDelete
  8. kesian aku kat pencacai pakatan ni krg usahalah mcm mana sekalipun takkan krg berjaya punya nak jatuhkan UMNO ni. krg guna apa nama sekalipun mahathir ke, atlantuya ke, apa2 saja, org takkan percaya pada pakatan lagi sudah.

    ReplyDelete
  9. memang betul pun apa kata tun m..
    memang sah kalau pakatan pegang malaysia mentadbir malaysia comform-comform malaysia akan lingkup..
    yela sapa nak memerintah PAS PKR ATAU DAP????????
    bergaduh sampai kesudah je dorang nie negara dan rakyat mampus

    ReplyDelete
  10. Sabaq...sabaq..x usah gaduh2..dptg begini lebih elok kta pi minum teh tarik sambil pekena roti canai najib...jomlah..kihkihkih.

    ReplyDelete
  11. mmg betul pn apa yg Tun M katakan.. klu Malaysia dapat kat tangan pakatan mmg sah2 Malaysia akn lingkup pny.. gerenti pnylah!!

    ReplyDelete
  12. ya Allah ya tuhanku selamatkanlah negara ku Mlaysia dari pakatan haram...hidup BN..

    ReplyDelete
  13. pakatan sial mmg haramjadah hanya tahu nak salahkan org je
    penyokongnya melalak tak tentu pasal
    benda mmg benar apa yg mahathir ckp mmg sesangat benar
    tengok selangor je sudah la

    ReplyDelete
  14. Mahathdir zaman dia dah berlalu,orang pon dah tak pakai idea dia.
    Adalah lebih baik di memerkenalkan anak/isteri nya kepada Allah, itu lebih bagus dan munasabah, supaya tidak dipersoalkan diakhirat nanti. Saya yakin dr M masih ada upaya berbuat demikian.
    Kalau dulu masa dia jadi PM juta-juta orang bole dengar cakap dia......

    ReplyDelete
  15. Majulah negara di bawah pakatan dan hancurlah BN denagn hutang 500 bilion mereka

    ReplyDelete
  16. BN kalah melayu mampos pr menang pon melayu akan mampos...sbb melayu bodoh...

    ReplyDelete
  17. Biaq pe la hancuq...ada aku kisah?...aku macam ni gak kat penang ni...dulu gerakan pun aku tak dpt projek, lani pakatan pun aku tak dapat projek...aku hidup sendiri, cari duit sendiri...tak harap sapa pun...lani aku nak tukaq BN pe PR pasai dah lama sgt BN ni...skali skala kena tukaq juga pasai msia ni bukan kepala bapak BN punya...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!