CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, December 23, 2012

CARA PAS PERINTAH NEGERI! TAKDAK HASIL MASUK KASI JUAL SEMUA BALAK!

Jika tulisan boleh berbunyi, rungutan dan keluhan boleh didengar sekuat-kuatnya, tentulah bising, riuh rendah, gamat lagi bingit jadinya negeri Kedah dengan seruan memanggil Dato' Seri Azizan Razak, Menteri Besar Kedah.

Serata ceruk akhbar, blog dan laman web sedang memanggilnya, serata ceruk kampung sedang menyebut namanya, meminta beliau bangun dari tidur dan melihat apa yang terjadi di negerinya. Semua orang menjerit-jerit memberitahu bahawa pembalakan tidak terkawal di negeri Kedah kini berada di tahap kronik dan bakal menyebabkan bencana. Semua orang mengharapkan beliau menjawab dan seterusnya menyelesaikan apa jua masalah yang melanda.

Namun, sehingga habis empangan tercemar, sehingga habis sungai menjadi keruh dan gondol hutan-hutan dikerjakan, Azizan masih terus berdengkur. Amaran dari pihak Jabatan Alam Sekitar juga tidak diambil endah, malah sepatah pun Azizan tidak berkata apa-apa, baik di dalam media perdana, jauh sekali di media pembangkang.

Kata orang Azizan tidak tahu apa-apa, maklumlah, akhbar Harakah langsung tidak melaporkannya.

Walaubagaimanapun, memandangkan Azizan pernah mengugut untuk menebang balak di kawasan tadahan, maka tidak salah jika kita mengesyaki yang Azizan bukan tidak tahu tetapi cukup maklum mengenai pembalakan tidak terkawal di kawasan tadahan di Kedah. Lebih-lebih lagi apabila Azizan sendiri pernah bermegah kerana berjaya meningkatkan hasil pungutan balak daripada RM35 juta kepada RM39 juta sejurus selepas PAS mengambil alih Kedah.

Bukan sahaja Azizan, tetapi Amirudin, exco Kedah, pada Mei lalu juga masih lagi berceramah megah mengenai 'kebijaksanaan' PAS membuat keuntungan dari pembalakan. Dalam satu video ceramahnya (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v= CEaWFkAIwLU), Amiruddin berbangga mengumumkan pendapatan Kedah dari pembalakan melonjak sehingga RM48.5 juta pada tahun 2010 dan seterusnya, pada tahun 2011 pula sehingga RM80 juta!

Lihatlah saja cerdik tak cerdiknya kerajaan PAS Kedah. Walaupun ketika orang ramai sedang menjerit-jerit memberitahu bahawa pembalakan di Kedah sudah tidak terkawal, kronik dan membawa bencana tetapi pemimpin-pemimpin PAS Kedah berbangga pula kerana dapat meningkatkan pendapatan dari punca bencana itu.

Kita percaya, sehingga kini tiada seorang pun dari pemimpin PAS Kedah yang prihatin dan turun melihat sendiri apa yang berlaku bagi mengesahkan pendedahan ini.

Kerana itu, kita mengesyaki yang pemimpin PAS Kedah sebenarny sedia maklum mengenainya tetapi sengaja membiarkan saja keadaan menjadi buruk kerana tidak tahu cara lain lagi untuk menjana kewangan negeri.

Mereka tidak mampu membawa masuk pelaburan dan tidak pula dapat meningkatkan pendapatan anak-anak syarikat kerajaan negeri. Lalu, balak sajalah jawapannya, tidak kira yang sebesar pemeluk atau sebesar jari, semuanya ditebang asalkan ia mampu membawa masuk sedikit wang kepada negeri, atau mungkin juga ke poket sendiri.

Tidak cukup balak di negeri sendiri, kerajaan PAS Kedah juga memalukan negara dengan projek balak di Papua New Guinea. Pembelian saham projek pembalakan dan peladangan bernilai RM31.21 juta oleh Kedah Corporation Berhad (KCB) mendedahkan satu penyelewangan dalam bentuk sogokan kepada Menteri negara itu.

Laporan audit negara 2011 melaporkan kerugian yang membabitkan pembayaran goodwill kepada vendor sebanyak RM1.21 juta, pembayaran perbelanjaan mobililisasi (RM3 juta), komisyen dan yuran guaman pinjaman (RM1.6 juta) dan pinjaman dari lima syarikat dan kos berkaitan (RM7.68 juta) mulai 2007 hingga Mac 2011. Projek tersebut, bagaimanapun tidak berjalan.

Yang membuatkan kita bukan sahaja menggeleng-gelengkan kepala, tetapi ternganga kehairanan ialah semua perjanjian ini dilakukan tanpa kelulusan Lembaga Pengarah. Sama ada kerajaan negeri Kedah termaklum atau tidak mengenainya, masih lagi menjadi tandatanya. Ini kerana, tiada sepatah pun respon dari Azizan dan sesiapa jua dari kerajaan negeri untuk menjelaskan perkara ini kepada umum.

Sikap kekampungan PAS kini terbukti menimbulkan masalah di mana mereka mengurus negeri bagaikan mengurus sebuah kampung. Etika dan professionalisme langsung tidak wujud dalam pentadbiran mereka. Prosedur dan undang-undang adalah perkara asing bagi mereka.

Dalam pada itu, mereka amat tergila-gilakan kuasa dan masih teruja dengan kedudukan dan jawatan. Mereka mengalami kejutan budaya bila berada di atas. Sangka mereka, negeri, negara dan dunia ini, diperintah secara suka-suka hati pemimpin kerana kuasa ada di tangan mereka. Oleh itu, apapun yang diperkatakan oleh media dan apapun yang disungutkan oleh rakyat terhadap kepimpinan mereka dianggap sebagai asam garam politik semata-mata.

Bagi PAS, jika Kedah akan ditenggelami lumpur, itu sudah takdir. Jika rakyat sakit akibat bekalan air tercemar, itu adalah ujian. Jika ada rakyat Kedah yang mati dalam banjir lumpur, itu sudah ajalnya.

Ia bukan tanggungjawab mereka, kerana kerajaan PAS Kedah perlu buat duit untuk negeri, dan satu-satunya cara yang ada ialah dengan menebang balak sebanyak yang mungkin dan selagi ia boleh dilakukan sementara kuasa masih di dalam tangan.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

35 comments:

  1. Telah berkata Sidi Syeikh Abdul Qadir Jailani.... Seharusnya orang mukmin itu, semakin tua semakin teguh iman nya, dan tidak lagi perlu kepada manusia, sebab dia telah dekat krpada tuhan nya. Dia tiada perlu lagi kepada manusia lagi, meskipon dia tiada memiliki walau sebesar debu, atau sesuap makanan atau sehelai pakaian.
    Ingat apa yang aku katakan ini, jangan membuang nya ke belakang kamu. Aku sudah tahkik apa yang hak pada yg hak. Aku berkata ini dengan pengalaman. Aku lihat kebanyakan kamu terhijab dari Allah. Mereka mengaku beragama islam, tetapi tiada pada diri mereka sedikit pon dari hakikat islam itu.
    Nama Islam saja tidak cukup buat kamu, dan tidak bermanfaat apa-apa pon. Mesti kamu mengamalkan syarat-syarat nya secara zahir & batin. Semua amalan kamu tidak ada nilai nya tanpa semua itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dato` Adzmi(Mie Janggut),Dato` Tajul, Dato` Suhaimi, Dato` Jailani rembat duit Kedah dulu zaman Det Khalid(Dato` Seri Mahadzir Khalid)hangpa tak bising pun... Dulu geng-geng UMNO Kedah semua penyamun, Rozai, Man Bedul, Azeez Mamak semua tak boleh pakai punya kaki. Hangpa pi tengok ahli-ahli UMNO kat Kedah, majoriti merempat. Ada yang sampai la ni, sebijik rumah pun tak dak, dok menyewa saja... Kat Kedah ni ada dua team, satu ahli-ahli UMNO dan satu lagi ahli-ahli team Mamak Mahadey... Semua bagi pecah belah UMNO... Time Mahadey, Mokhzani dan Mukhriz mai, puak-puak ni jengoi muka la...Lepas tu, apa satu haram program UMNO pun depa tak mai, siap sabotaj lagi kot atas... Apa punya lahanat punya manusia... Start dari Zaman Osman Aroff, Sanusi sampai la Det Khalid, berbukit-bukit tanah Melayu depa rembat... Bukan orang tak tau semua tu...Tak payah dok kencing la... Kami ahli-ahli UMNO cukup terasa hati, kroni-kroni yang hangpa bela tu, ada yang PAS dan PKR pun tapi hangpa mewahkan depa dengan peluru untuk tikam UMNO balik... Dengan pejuang-pejuang UMNO macam kami, hangpa biaq kami merempat ramai-ramai...Butuh Pak Hangpa la....

      Delete
    2. Tu cerita.lama. Sekarang dah banyak perubahan berlaku. Kalau betul apa yang dikata buat laporan sprm. Siar gambar dalam internet dll. Kalau PR perintah sapa power, DAP. Kalau kawan walaupun.bukan orang Umno kawan dapat merasakan kemajuan yang dilaksanakan oleh BN. Satu kek yang besar BN dah bahagikan. Sila lihat bajet. Untuk rakyat pendidkan, hospital, kalau susah ada juga bantuan. Kita kat Malaysia ni kalau rajin semua boleh berjaya. Orang asing mari Malaysia Indon, Bangla, Thai, Kemboja merek rajin boleh hidup dan berjaya. Orang kita kalau yang miskin cuba tengok sejarah mereka masa sekolah, masa muda bertenaga banyak yang joli dan membazir. Bila tua anak ramai tak ada saving mulalah merempat. Tengok orang muda kita apa akan jadi besok bila tua. Mat mat rempit mesti masuk ahli kebajikan masyarakat esok. Ustaz Azhar kata boleh rempit tapi sembahyang. Satu kebaikan tapi kena power lagi supaya anak.muda kita tak jadi peminta sedekah masa tua. Dulu masa aku SRP kena bayar SPM kena bayar nak ambil SPM pun ada yang berhutang. Nak masuk universiti orang kampung jual tanah kat lintah darat Melayu yang beli tanah murah murah. Kalau kau tengok orang Melayu yang banyak tanah tulah cara mereka dapatkan tanah. Sekarang ada kau dengar orang jual tanah nak hantar anak pergi belajar universiti. Hidup dimana-mana pun kalau tak rajin akan jadi papa kedana. Armd.

      Delete
    3. Anak haram punya Mamak Mahadey, peluang bisnes billion-billion hang bagi kat anak2 hang...peluang kerja makan gaji RM7K ke RM12K baru hang bukak kat orang Melayu no. Hang buat Melayu mcm pelaq saja no. Hang gula gulakan Melayu dengan kerja makan gaji saja no. Dasar Anak Didik British tapi berlakon jadi pejuang kebangsaan mcm ni la. Dulu dok bawah kapiaq British pun Melayu kena penaya mcm ni, Cina meniaga,Melayu makan gaji,Hindu keja estet. La ni dok bawah UMNO pun sama jugak, pujuk Melayu dengan peluang makan gaji saja. Pukimak sungguh. Hang pandai pulak no,anak2 hang, hang tak bagi peluang makan gaji pun sebab hang tau peluang tu adalah peluang yang hina. Kalau peluang makan gaji tu suci,mesti awai2 lagi hang rembat bagi kat anak2 hang. Dasar Mamak tak kenang dek untung!!!!

      Delete
  2. http://omakkau.blogspot.com/2012/12/panasss-blog-papagomo-dan-parpukari.html

    waduh pak kayak gini wajah dia parapukari itu ya, waduh minum arak lagi dia ya, udah jadi kafir ini keling ya. wkakakakakakakak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya gambar tu ada.banyak kemungkinan. Mungkin superimpose, tak ada gambar dia minum. Dalam.Islam.kalau nak tuduh orang berzina kena ada 4 saksi adil. Kalau seorang saja nampak masih tak boleh kata berzina. Kalau ada video dia.minum yang boleh tahan sikit macam video Anwar.

      Delete
  3. PAS sefuckatan bodoh tak boleh ajar, cerdik tak boleh ikut, sesat tak boleh ditunjuk. Dek kerana sikap kekampunganlah kamera CCTV dianggap besi, Nabi Muhammad dianggap seperti mat-mat di kampung....alahai bodohnya PAS dan para pencacai2nya. Kalau macam ni perangai, bukan setakat Malaysia hancur duniapun boleh terbalik dek kerana kebodohan orang-orang PAS. Semuanya kerana banyak makan duit haram DAP, yahudi dan hasil babi. Bertambah sesat lagi PAS kerana sokong murtad dan LGBT. Muahahahahahahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat3 setuju kata2 kamu..hati mereka dah benak

      Delete
    2. BENAK DAN HITAM BETUL HATI PEMIMPIN DAN PENGIKUT PARTI PAS...BILA LA NAK DAPAT HIDAYAH DARI ALLAH

      Delete
  4. http://inderasipejuang.blogspot.com/2012/12/eksklusif-pendedahan-dokumen-berkaitan.html

    waduh pak , saya bisa ketawa ato ngakak guling guling kapan saya baca kebeneran ini, oppo too pak ketua setan umno udah maling tanah melayu ya. dasar malingsial ato anjing goblok ya folower setan umno cuman pake mobil kancil.. kakakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. awek2 indon sedap dimain serius pak..

      Delete
  5. http://anwaribrahimblog.com/2012/12/23/danger-ahead-all-eyes-on-kamikaze-dr-m-amid-talk-of-racial-clashes-najib-quitting/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=danger-ahead-all-eyes-on-kamikaze-dr-m-amid-talk-of-racial-clashes-najib-quitting

    oppo to ya , menurut teman saya yang bisa ngerti inggeris kata dia partai setan amno mau bikin rusuhan ya kerna udah pasti ke kuburan kata dia lagi. Kata dia lagi ketua setan amno udah siap mau ke luar negeri saat ini , waduh pak semakin gawat ne...

    ReplyDelete
  6. PAS tak tahu perintah lebih baik pergi jaga unta, kerbau, ayam....dll. Manusia dia tak pandai jaga menjadi Kelantan masih mundur. Cara perintah ini tak boleh, itu tak boleh dan sana tak boleh lebih manusia duduk dihutan....

    ReplyDelete
  7. kedah dari dulu lagi berada dalam cengkaman PAS..
    ok fine boleh diterima PAS dulu memang boleh dipercayai la sikit sebab mengamalkan ajaran islam alhamdulillah...
    tetapi kenapa sekarang PAS nie dah berada di tahap yang tidak boleh diselamatkan lagi..
    kerana mereka telah bersetongkol dengan kafir dan peliwat..
    kalau betul mereka mementingkan agama dan kebajikan rakyat kenapa pembalakan ini masih diteruskan sedangkan dah semakin kronik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg btl pon pas skrg nie mmg dah semakin sesat tau berbanding dulu... apalah nak jadi tak tau lah..

      Delete
    2. Ulamak konon... Bab Isle mmg pandai, bab memerintah negara memang bengap. Hanya pandai berselindung di balik jubah. Ulamak pas memang makhluk Allah yang paling bengap dlm dunia. Melacurkan Islam untuk undi... Celaka lah ulama pas... Amin...

      Delete
    3. mereka bersekongkol ngan DAP kafir adalah balasan Allah terbalikkan kat depa sebab dulu Hj Hadi Bawang ajar bg amanat UMNO bekerjasama ngan MCA MIC adalah kafir...nah sekarang tanpa depa sedar atau buat2 tak sedar kena kat muka depa balik.....aku takut puak2 ni mati dalam kesesatan saja...nauzubillah..

      Delete
  8. kedah memang dah lingkup..bukan kedah je semua negeri PAS tadbir nie semuanya lingkup..dari segi ekonomi terutamanya..ceh memalukan je

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASial tu sama je dgn pakatan sial tu,tempat yg mereka perintah semuanye lingkup.
      kelantan mana pernah maju,makin hari makin mundur,selangor yg maju selama ni lps dpt kat pakatan habis terus lingkup.
      kedah pun sama,senang cerita mana yg pembangkang peganng semuanye lingkup.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
  9. nak buat mcm mna kan klu negari mana yg Pas pegang mmg lingkuplah jawapnya.. semua dh blh nmpklah dpn mata!!

    ReplyDelete
  10. Dato` Adzmi(Mie Janggut),Dato` Tajul, Dato` Suhaimi, Dato` Jailani rembat duit Kedah dulu zaman Det Khalid(Dato` Seri Mahadzir Khalid)hangpa tak bising pun... Dulu geng-geng UMNO Kedah semua penyamun, Rozai, Man Bedul, Azeez Mamak semua tak boleh pakai punya kaki. Hangpa pi tengok ahli-ahli UMNO kat Kedah, majoriti merempat. Ada yang sampai la ni, sebijik rumah pun tak dak, dok menyewa saja... Kat Kedah ni ada dua team, satu ahli-ahli UMNO dan satu lagi ahli-ahli team Mamak Mahadey... Semua bagi pecah belah UMNO... Time Mahadey, Mokhzani dan Mukhriz mai, puak-puak ni jengoi muka la...Lepas tu, apa satu haram program UMNO pun depa tak mai, siap sabotaj lagi kot atas... Apa punya lahanat punya manusia... Start dari Zaman Osman Aroff, Sanusi sampai la Det Khalid, berbukit-bukit tanah Melayu depa rembat... Bukan orang tak tau semua tu...Tak payah dok kencing la... Kami ahli-ahli UMNO cukup terasa hati, kroni-kroni yang hangpa bela tu, ada yang PAS dan PKR pun tapi hangpa mewahkan depa dengan peluru untuk tikam UMNO balik... Dengan pejuang-pejuang UMNO macam kami, hangpa biaq kami merempat ramai-ramai...Butuh Pak Hangpa la....

    ReplyDelete
  11. Kedah dri dulu lagi fah lingkup... Mujur la ada che det n keturunan dia yg masih mengambil berat negeri tue... Klu x dah lama makan pasir rakyat jelata... Azizan tue aq x nafikan mmg baik tapi org yg disekelilibh dia tue yg menjadi punca keruntuhan ekonomi di kedah

    ReplyDelete
  12. Tak betul tu Bedah, apa yang Mahadey buat kat Kedah? Mahadey tumpu Putrajaya dan Cyberjaya jer...Maklumlah, duit RM207 Billion(Ringgit Malaysia Dua Ribu Tujuh Juta)kan banyak, leh enjoy la... Mahadey leka dengan kroni-kroni Cina India dia jer macam Vincent Tan, Ananda Krishnan, Robert Kwok dan YTL... Mana Mahadey nak pandang Melayu ni, Melayu selain Mirzan, Mokhzani dan Mukhriz pemalas kata Mahadey... Sekarang ni Robert Kwok yang kaya raya hasil pakat jahat dengan Mahadey dah alihkan 90% perniagaannya ke Hong Kong dan Filipina... Seburuk-buruk orang Melayu baik UMNO, PAS atau PKR yang kaya pun, tetap meniaga dalam Malaysia... Pekerja-Pekerja diaorang semua orang Melayu...Pikirlah Bedah, geng-geng UMNO semua buat kaCau bilau di Kedah... Semua spesis penyamun... Kami ni la ahli-ahli umno bawahan yang dok buka pusat mengundi, dok cula peratusan mengundi, dok atur wanita pergi pujuk pengundi dari rumah ke rumah, tapi apa kami dapat? Madu kami bagi, tuba kami dapat? Ketua Bahagian-Ketua Bahagian kami bagi rumah free kat India dan Melayu PAS PKR, kami ni? Merempat sampai tua, masih dok rumah sewa...Bukan kami nak minta banglow Bedah, rumah pondok pun jadilah untuk anak beranak kami berteduh dan untuk kami terus berusaha bekerja utk umno/bn...hina sangat ka kami ni? tak berguna sangat ka kami ni?

    ReplyDelete
  13. Yg x gunanya ko tue... Apa ko ingat lepas PR memerintah kedah, taraf hidup ko makin naik ke?? Setahu aq la klu ko bleh tgk pembangunan area kubang pasu tue, ko bleh lihat apa yg dah che det buat masa dia jadi PM dulu... Kita tgk dlm konteks yg kecil la... Mmg la dia nk tlg semua org tp bukan semuanya yg dia boleh tlg... Ko kena faham tu gak.... Betul x pukimak oi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malu kami nk bagitau kat hang bedah, baru minggu lepas PAS KEDAH sumbang kat kami 7 sekeluarga orang-orang kuat umno di sini sebijik rumah percuma setiap satu kepada kami. Kami dah tunggu pemberian ni sejak dari tahun 1970 daripada UMNO. Jadi la ni kami 7 sekeluarga serba salah nak pilih siapa dlm PRU13 nanti..... Bedah boleh bagi pendapat dak?

      Delete
  14. So pukimak, yg mana ko prefer memerintah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malu kami nk bagitau kat hang bedah, baru minggu lepas PAS KEDAH sumbang kat kami 7 sekeluarga orang-orang kuat umno di sini sebijik rumah percuma setiap satu kepada kami. Kami dah tunggu pemberian ni sejak dari tahun 1970 daripada UMNO. Jadi la ni kami 7 sekeluarga serba salah nak pilih siapa dlm PRU13 nanti..... Bedah boleh bagi pendapat dak?

      Delete
  15. Kesian kak bedah...ke hulu, ke hilir jaja puki mak dia....

    ReplyDelete
  16. BALAK HABIS JUAL BINI PULAK...JIHAD PUNYA PASAL TAK PA!!
    TAK MUSTAHIL..MAZHAB PAS SEMUA BOLEH BELAKA.. TAK CAYA TANYA MAT SABUN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku orang pas, boleh kita bermuzakarah?

      Delete
  17. Kalau nak tahu betul.tak dia ni terima rumah atau bohong je. Kita tengok blog Pas mesti dah heboh seluruh dunia berkokok. Setahu aku Pas Kelantan tak pernah bagi rumah free. Yang ada pinjaman juga tu pun kat tempat aku dapat kat tauke telor. Buatlah rumah atas tanah lot dia. Kalau aku rugi buat rumah kecil.kawasan mahal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stuju bro...nk bli seban pon kene kluar kocek sndri ni kn pulak nk bg rmah free, renti kn ler..almtny rmah tu ikat pkai tali ropea jer hahah hampeh btul pas ni xleh dhrap hehe

      Delete
  18. Anak haram punya Mamak Mahadey, peluang bisnes billion-billion hang bagi kat anak2 hang...peluang kerja makan gaji RM7K ke RM12K baru hang bukak kat orang Melayu no. Hang buat Melayu mcm pelaq saja no. Hang gula gulakan Melayu dengan kerja makan gaji saja no. Dasar Anak Didik British tapi berlakon jadi pejuang kebangsaan mcm ni la. Dulu dok bawah kapiaq British pun Melayu kena penaya mcm ni, Cina meniaga,Melayu makan gaji,Hindu keja estet. La ni dok bawah UMNO pun sama jugak, pujuk Melayu dengan peluang makan gaji saja. Pukimak sungguh. Hang pandai pulak no,anak2 hang, hang tak bagi peluang makan gaji pun sebab hang tau peluang tu adalah peluang yang hina. Kalau peluang makan gaji tu suci,mesti awai2 lagi hang rembat bagi kat anak2 hang. Dasar Mamak tak kenang dek untung!!!!

    ReplyDelete
  19. POK NICK BAGI TANAH KAT NGO N NGEH TAK MARAH PULAK KAU YA. TUN ORG ISLAM KAU MAKI HAMUN CINASIAL DAPP KAU AGUNG2KAN. DAH TAK TAKUT ALLAH KE.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!