BUKTI DAP RACIST! MANA DIA CALON MELAYU DALAM PARTI YANG KONONNYA TAK RACIST?

Agak menarik melihat keputusan undi pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP yang baru berlangsung di mana “Dinasti Lim” dilihat terus unggul menguasai parti itu dengan ketua keluarganya, Lim Kit Siang berada di tempat tertinggi di dalam senarai.

Tempat keduanya pula diisi oleh anak Lim Kit Siang, iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang befitu terkenal dengan sifat “chauvinis ultra kiasu” dan hebat sebagai diktator yang berjaya menghalau ramai bangsa Melayu dan India di Pulau Mutiara itu.

Meskipun dia dikatakan mempunyai pengaruh yang kuat dan hebat dengan jawatan Pengerusi DAP, Karpal Singh hanya mampu untuk berada di tempat ketiga dalam senarai tersebut dan anaknya, Gobind, hanya mampu untuk berada di tempat ke-8.

Jelaslah “Dinasti Lim” mengatasi “Dinasti Singh is King” dengan ketara.

Kaum India pula hanya mempunyai seorang saja wakil di dalam CEC parti tersebut apabila M. Kula berjaya menempatkan dirinya di tempat ke-16 dari 20 orang ahli DAP yang terpilih.

M.Kula dipercayai “menang” dan terpilih diatas “ehsan” para perwakilan DAP yang hadir memandangkan parti itu memerlukan sokongan dari kaum India yang ramai di Pulau Pinang, sekaligus memastikan jawatan Guan Eng di negeri itu “selamat”.

Dari 20 kerusi penggerak utama DAP itu, hanya tiga orang itu saja yang terpilih dari golongan bukan kaum Cina manakala baki lagi 17 orang telah dimonopoli oleh kaum Cina.

Paling menyedihkan, tiada langsung wakil bangsa Melayu yang berjaya tersenarai di dalam CEC yang mempunyai kuasa menentukan dasar serta perjuangan parti tersebut.

Berikut adalah keputusan pemilihan CEC untuk tahun ini:

Lim Kit Siang – 1607

Lim Guan Eng – 1576

Karpal – 1411

Chong Cheing Jen – 1211

Anthony Loke – 1202

Wu Him Ven – 1202

Tan Kok Wai – 1199

Gobind Singh – 1197

Tony Pua – 1162

Teng Chang Khim – 1152

Fong Kui Lun – 1137

Nga Kor Ming – 1075

Chong Eng – 1006

Chow Kon Yeow – 986

Liew Chin Tong – 984

M.Kula – 984

Boo Cheng Hau – 958

Teresa Kok – 925

Teo Nie Ching – 903

Ngeh Koo Ham – 824

Persoalannya, tidakkah rakyat di negara ini sedar dengan keputusan itu maka jelaslah bahawa DAP yang kononnya sebuah parti “berbilang kaum” itu hanyalah retorik dan hipokrit semata-mata?

Kononnya DAP turut memperjuangkan bangsa Melayu? Maaflah, dari apa yang dilihat di dalam keputusan pemilihan tersebut, Melayu langsung tiada di dalam hati ahli-ahli DAP dan seolah-olah tidak wujud sama sekali.

Sebenarnya, bukan tiada bangsa Melayu yang bertanding di dalam pemilihan tersebut.

Yang bertanding di antaranya ialah Zairil Khir Johari, Ahmad Ton, Senator Ariffin S.M. Omar, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji, Zulkifli Mohd. Noor, Roseli Abdul Ghani, Solaiman Op Syed Ibrahim dan Harun Ahmad.

Malangnya, seorang pun tidak menang, malah kalah teruk di tangan puak-puak “chauvinis ultra kiasu” yang diketuai oleh “Dinasti Lim”.

Persoalannya, apakah bangsa Melayu tidak sedar-sedar bahawa mereka langsung tidak mendapat tempat di dalam perjuangan DAP?

Itupun mereka masih lagi tegar menyokong parti “kafir harbi” itu dan tidak segan-segan untuk berkempen, mengibarkan bendera “roket” serta membela DAP seolah-olah parti itulah yang akan membawa mereka ke syurga!

Sumber: Perak Today

HOUSE PK: Kan aku dah kata DAP adalah parti Kristian yang majoritinya adalah kaum Cina, mana depa nak ambik melayu. Hanya melayu bodoh bebal dan tak cukup akal saja boleh terpedaya dengan DAP ni.

Wahai anak-anak muda diluar sana, aku melalak siang malam bagitau korang yang DAP adalag parti racist dan chauvinist. Semelam mereka telah membuktikannya. Ada melayu yang bertanding tapi tak lepas sebab Cina Kristian tak nak melayu dalam pengurusan parti ni. Dulu Tunku Aziz pun depa halau. Mana Sakmongkol aka Arif Sabri dan Aspan Alias?

Kalau lepas ni masih ada melayu yang percayakan DAP, maka sah mak pak dia tak bernikah!

41 Responses to "BUKTI DAP RACIST! MANA DIA CALON MELAYU DALAM PARTI YANG KONONNYA TAK RACIST?"

  1. Wooii Parpu Kariii Basi jangan menyeboklahh aku tengah maluu and sediiih niee, duit dah habiis banyaak tauuu..kau jangan tambah panaas aku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat, dalam DAP pun ada politik wang ka?. 2x5x2 = 10, kan?

      Delete
    2. awat melayu kata islam, nak ikut cina kapiaq jugak ka? kalau dap makan babi, hangpa makan la babi...

      Delete
  2. MCA, GERAKAN dan dap juai Melayu orang tak heran sangat sebab depa memang cina tapi ni UMNO PENANG baik punya juai Melayu. Hang habaq mai sat, pemimpin UMNO Penang mana yang takdak rekod rembat dan mengketedarah duit rakyat Melayu? Hang sebut satu nama kat aku, 10 helai aku boleh karang kat hang... Barua punya UMNO, bangsa sendiri pun hangpa kencing... seburuk2 cina kapiaq dia tak kencing cina, dia kencing Melayu saja, standard la tu... Ni UMNO terbalik pulak, dia kencing melayu sampai meleleh, cina dan mamak pulak dia peluk cium ya rabbi... Skandal mamak-mamak umno haramjadah penang dengan boon siew kat club gallant(la ni dah katup) takkan Melayu penang boleh lupa macam tu saja....Dari puak2 umno dok wushi lagi sampai depa dok parkon cikaro2 kat padang kota tu, orang penang dah kenai depa sapa... Hangpa nyanyi pi la lagu apa pun, orang penang dia kenai mana satu geng penang yang malaun dan mana satu geng penang yang baguih... Apa punya musibat punya UMNO, pukimak betoi.. toya mat amin hangpa semua ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi hang rasa pasai segelintir pemimpin UMNO pukimak, dari kau nak tukar depa kasu terus nak kasi kat malaun DAP ni la? Apa punya turr la hang ni? Yang mana rosak kasi tolak la, ni nak pi tukaq kasi kat racist komunis buat pa? Akai ada ka?

      Delete
    2. jadi ko rasa dapat kat cina xpa ye...kalau UMNO semua tak betul

      Delete
    3. Jangan marahkan nyamok bakar rumah. Semasa rumah terbakar tepok sorak. Bila api dah padam baru sedar rumah dah tak ada. Elok elok ada rumah sekarang tak ada . Elok elok ada hak orang melayu, sekarang dah tak ada. Siapa buat duit biar dia buat duit. Kena tangkap siapa jawap? Mati siapa jawap? Awak ingat cina dap tak buat duit? JANGANLAH JADI BODOH.

      Delete
  3. DAP bangsat...ingatlah MELAYU; DAP dan Lim Kit Siang lah dalang 13 Mei. Kenapa MELAYU mudah lupa? Kenapa harus bersekongkol dengan pembunuh bangsa dan agama?

    INGAT!!!! jgn hanya kita menang sorak tapi kampung tergadai!...

    Bangunlah MELAYU KU... aku tidak sanggup menjadi hamba dan org miskin di negara ku sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MCA, GERAKAN dan dap juai Melayu orang tak heran sangat sebab depa memang cina tapi ni UMNO PENANG baik punya juai Melayu. Hang habaq mai sat, pemimpin UMNO Penang mana yang takdak rekod rembat dan mengketedarah duit rakyat Melayu? Hang sebut satu nama kat aku, 10 helai aku boleh karang kat hang... Barua punya UMNO, bangsa sendiri pun hangpa kencing... seburuk2 cina kapiaq dia tak kencing cina, dia kencing Melayu saja, standard la tu... Ni UMNO terbalik pulak, dia kencing melayu sampai meleleh, cina dan mamak pulak dia peluk cium ya rabbi... Skandal mamak-mamak umno haramjadah penang dengan boon siew kat club gallant(la ni dah katup) takkan Melayu penang boleh lupa macam tu saja....Dari puak2 umno dok wushi lagi sampai depa dok parkon cikaro2 kat padang kota tu, orang penang dah kenai depa sapa... Hangpa nyanyi pi la lagu apa pun, orang penang dia kenai mana satu geng penang yang malaun dan mana satu geng penang yang baguih... Apa punya musibat punya UMNO, pukimak betoi.. toya mat amin hangpa semua ni....

      Delete
    2. bodoh punya anon 4.02 dok ulang benda sama

      Delete
    3. Dah namanya penyokong pakatan tau spam je.

      Delete
  4. Sedih bila tengok melayu kalah teruk. Baru tahu ker. Kita org dah lama tahu dah... tu laa kau org bebal bebal belaka. Kau cakap apa jer dia org mmg tak suka melayu... Kembali lah ke pangkal jalan jangan biarkan diri anda menjadi pengkhiant bangsa agama dan negara ni. Sudah2 laa... Bersatulah di bawah panji umno yg perkasa, hanya Umno yg boleh menyelamatkan umat Melayu dgn izin Allah. Pas dah takde telur, pkr asyik main telur. Insaflah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cina memang tak suka melayu, melayu pulak cakap kat mulut saja suka melayu tapi rembat harta melayu, harta cina haram umno tak berani sentuh pun...pukimak punya umno....sembang gedebuk gedebak....piraaahhhh

      Delete
    2. mana punya anak mami penang mai ni.....hahahahaha

      Delete
    3. syukur alhamdullilah DAP akan menjaga kebajikan orang melayu,memastikan orang2 melayu terbela nasibnya ,itu yang PKR dan PAS mahukan ,TAKBIRRR,jadi melayu singapore menang sorak kampong tergadai

      Delete
    4. btl...aku sokong apa yg anon 4:04 PM perkatakan...
      mmg dri dulu lagi kita dh tau lah yg si cina2 racist nie semua tak pernah menyukai org2 melayu.. tak pernah!! yg bodoh sgt dok percaya ckp2 depa tu apa pasal?? jgnlah jdi bodoh sgt!!

      Delete
    5. betul tu cukuplah melayu sedih tau tengok melayu jadi hamba cina..aku baru je balik dari penang dan melihat semua ini benar

      Delete
  5. Hoi "AnonymousDecember 16, 2012 4:00 PM"

    Apa yang bangga dan sayang sgt dgn DAP? Bodoh...apa bukti UMNO cilok duit melayu dan gadai hak melayu?
    Apa DAP bagus sgt ke?
    Apa kau ingat DAP BERSIH sgt ke?
    DAP lagi SIAL termasuk KAU sekali....

    Itu tak masuk Anak si ANUAR yang ckp melayu boleh tukar agama... apa cerita BODOH?

    KAU sama dengan ANUAR GAY, HJ HADI konon dan NIK AZIZ sebagai pembunuh melayu dan agama islam...

    Bodoh KAU caya cakap CINA2 DAP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi butuh anon 4:10 pm, nampak sangat hang bodoh macam taik, bila aku kata aku percaya kat dap? aku kata cina mca, gerakan, dap sama saja tak suka Melayu...kalau depa juai melayu tu benda besa la sebab depa cina...tapi buruk2 cina kapiaq tu, depa tak juai cina...ni melayu umno sembang gedebuk gedebak, tereyak sana tereyak sini tapi dalam diam2 dok rembat tanah orang melayu kat penang... hang ingat tanah melayu kat penang tu cina2 gerakan boleh rembat senang2 ka kalau tanpa bantuan mamak-mamak umno pukimak haram jadah selama lebih 30 tahun ni... hang pi lepak bangsar dan chow kit sudah, hang tak tau apa pasai penang jangan dok mai cong kami.... jalan batu gantung pun hang tak tau kat mana, berangan nak mai cakap pasai penang... kecik2 tak nak mampuih... mamak umno penang mengketedarah harta melayu, bukan setakat bukti, taik palat cikaro pun aku boleh jeremoih kat muka depa....

      Delete
    2. Bila nampak melayu senang sikit hang kata makan harta melayu/ harta rakyat. Kalau camtu Bilalah melayu nak senang..?..
      Tapi orang cina pi sapu semua kekayaan tanah melayu, mereka.kayaraya... depa tu tak makan harta rakyat ke? Hang nilah melayu hasad dengki.. Kalau bagi harta tu kat hang barulah hang kata betoi,, Bagi orang macam hang ni semua tak betoi Mahkamah tak betoi, polis tak betoi, SPR tak betoi.. yang betoi cuma hang dan fakatan hang. Kalau cam tu Kroni hang jelah boleh jadi kaya, jadi polis, jadi hakim.. itulah namanya undang-undang kepala bapak hang.

      Delete
    3. Anon 4.20pm,
      Kau tak payah cerita banyak pasal cikaro ka, tanah orang melayu ka, mamak ka. Hang habaq ada bukti, elok pi buat report lepaih tu hang buat sidang akhbar. Tu pun kalau ada teloq la. Kalau tak dak teloq osah dok hingaq sana sini cerita mcam hang baguih.

      Delete
    4. Biasa lah balaci PR apapun mereka kata tak payah ada bukti main hembus ikut nafsu lumrahnya orang orang macam ni tertekan jiwanya
      Mungkin pasal tak dapat apa yang dia hendak dari kaum nya sendiri beralih ke kaum lain kalau dia tu islam mungkin nak jadi umat nabi lut macam bapak dia anwar aljuburi

      Delete
  6. http://gandasarimerdeka.blogspot.com/2012/12/orang-melayu-perlu-sedar-tunku-abdul.html

    Komen bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz berhubung calon Melayu tersingkir. Katanya ia bukti DAP rasis dan cauvinis.

    ReplyDelete
  7. Siapa kata tak ada melayu dan india dalam barisan dap? Tukang cuci jamban lks melayu. Tukang cuci meja melayu. Tukang angkat bag melayu. Tukang buat kopi melayu. Tukang buka pintu melayu. Tukang cuci kasut melayu. Tukang kebun india. Tukang cuci tandas pejabat dap india. Tukang kipas india. Tukang bodek india. Siapa kata melayu dan india tidak ada tempat dalam dap?

    ReplyDelete
  8. Cuba tengok keadaan Karpal Singh....you all tak kasihankah dengan dia ? Nak minum pun Guan Eng kena tolong. Tapi semangat dia bekobar kobar hendak SEMBELIH BN. Sedarlah diri tak berapa upaya.

    ReplyDelete
  9. bila masanye lah cina senang-senang nak tolong melayu?

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Memang DAP rasis, sebab tu tak ada Melayu yg menang dlm kepimpinan DAP. Yg tak rasis cuma parti2 komponen BN:

    -Dlm Umno ramai Cina beragama Buddha dan Kristian jadi ahli MT Umno
    -Dlm MCA ramai Melayu beragama Islam dan tak beragama jadi ahli MT MCA
    -Dlm MIC ramai Melayu (contohnya Dr Mahathir dan Nor Mohd Yaacob) dan ramai Cina (contohnya Ah Jib) jadi ahli MT MIC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa.la.kau ni merapu sesangat bodoh tahap gaban agaknya ini lah kebodohan tahap gaban yang di serapkan kedalam minda penyokong PR oleh bos bos kau orang supay senang di pergunakan mereka

      Delete
  12. perh banyak betul anjing2 penjilat bontot kafir harbi yg sial,meroyan anjing2 ni bile DAP kafir harbi di label sebagai parti yg racist.
    korang nk meroyan cam sial buat pe,dah mmg cina DAP yg kafir harbi ni racist,tgg masa je nk konker malaysia then jadikan melayu hamba mereka.
    dah tau cina DAP ni racist,lg melayu bolej jd anjing2 mereka.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  13. melayu tak masuk DAp macamana nak ada calon melayu? kalau melayu majoriti dalam DAp tentu mereka akanmengundi melayu. Apala punya bodo UMNO ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila baca sejarah PAP sebelum kata orang bodoh. PAP ada banyak ahli melayu tetapi 'ditentukan' orang melayu tidak akan diundi walau berapa ramai ahli melayu. Engkau ingat cina bangsat dap nak undi melayu? Gurunya di Singapura dah tunjuk ajar macam mana nak mainkan orang melayu.

      Faham? BODOH!!

      Delete
  14. Harap2 menjadi la spt yg diramalkan
    tapiiii PAS juga tak selamat sbb biaDAPigskan dah ada calon MELAYU utk diletak bertanding terutamanya Prof. perasan BIJAK, blogger perasan bagus & org biasa yg perasan darjat lebih tinggi bila join biaDAPigs.

    aku harap sgt biaDAPigs kacau kerusi2 PAS sekali, baru la makin hancur Pakatan Hantu Haram......yeehaaaa!!!!

    Hancur biaDAPigs!!

    ReplyDelete
  15. DAP parti multi racial konooooon...cakap tak serupa bikin, kaum Melayu hnya dijadikan alat untk kepentingan mereka.

    ReplyDelete
  16. Pru 13 tahun 2013.. DAP nak tambah 13 kerusi. What the beutifull 13 Mei..... DAP nak merayakan angka kesukaannya 13.. Di PRU 13 ni faham2 je lah..

    Apa kecoh2 PKR and PA§ bagi je lah.. Kang kang hilang undi ko org tu.. DAP kan tuan besar..tokong besar.. Ikut je lah..

    Dasar ketamakan cina racist ni dh makin ketara.. Melayu habis bungkus dlm pemilihan partinya.. Apa lg tunggu.. Mereka sudah yakin Melayu UMNO makin lemah dan mereka bakal menang besar..mcm pasca 13 mei 1969...

    Sebagai peringatan Melayu buat la persiapan sewajarnya.

    ReplyDelete
  17. Wei cai2 PR!!! Apa tggu lg? Nak tggu sampai bila lg? Nak tggu bukti mcm mana lg? Tak kan x sedar2 lg yg korang dah diperkudakan oleh DAP ni.

    Apa? Tak cukup lg? Nak tggu lg? Mmg bodoh tak blh diajar la korang ni.

    ReplyDelete
  18. Lenggok bahasa LGE berucap d perhimpunan DAP menampaklan tahap keegoan nya berada d tahap tertinggi..sungguh yakin beliau dgn kekuatannya... Apa lagi semua umat MELAYU..nuahkan mereka diana sahaja pakatan mereka berada...

    Undi PAS bermakna kita memberi undi untuk DAP
    Undi PKR bermakna kita memenangkan DAP..

    Ayuh undilah BN untuk kemenangan wasatiyyah KEserdehanaan...

    ReplyDelete
  19. tulah DAP nie semua hanya nak mempergunakan org melayu je utk dapatkan apa yg depa nak.. lepas dh dapat apa yg depa nak depa akan tendang korg mcm tu je tau tak!! apasal lah ada jgk org2 melayu yg bodoh sgt2 yg dok mengangkat punggng cina2 racist tu!! korg tgk sndrilah mcm mna perangai depa tu semua!! diri depa tu semua penuh dgn tipu muslihat je!!

    ReplyDelete
  20. Dap gunakan beberapa ore melayu yg otak kat lutut untuk melagalagakan melayu. Mana cina dap berani kutuk melayu tapi tugas ini diambil olih melayu dap. Hapraknya melayu dap ini. Cina dap akan buat apa saja untuk lemahkan melayu dan melayu dap akan sokong mereka. Tak taula apa yg melayu dap ni dapat. Melayu paling bangsat adalah melayu dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu bukan melayu...

      yang itu semua masok neraka jahanam...


      sure...achi potong jari!

      Delete
  21. berita yang agak menyedihkan...
    melayu pikir satu malaysia konon selalu layan semua bangsa dengan baik..
    tapi apa balasan korang dapat ha sendiri dok bermatian nak lawan UMNO..
    sekurangnya umno membela jugak nasib korang..
    kalau korang bagi muka kat cina nie bukti jelas wei..
    sah2 bila dia dapat memerintah dengan anuar punya jubur depa hentam..
    baru padan muka..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!