APA BARANG NI BEB? EXCO PENANG ADA KEWARGANEGARAAN LAIN?

Beberapa blog dan portal sebelum ini menyiarkan tentang seorang Exco Pulau Pinang yang mempunyai status penduduk tetap di New Zealand. Bahkan Exco berkenaan baru-baru ini telah ke New Zealand untuk memperbaharui status penduduk tetapnya di Negara Kiwi itu.

Siapakah Exco terbabit?

Daripada sumber, Exco berkenaan adalah PHEE BOON POH, Exco Alam Sekitar dan Kesihatan Pulau Pinang.

Isteri dan anak Phee Boon Poh dikatakan telah mendapat status penduduk tetap New Zealand. Begitu juga dengan kakak dan anak saudaranya. Bukan itu sahaja, Phee Boon Poh juga dikatakan memiliki harta di New Zealand.

Walaupun berita berkenaan telah riuh diperkatakan, DAP dan Lim Guan Eng masih tidak memberikan sebarang respons.

Nota: Phee Boon Poh telah bercuti selama 16 hari dari 22 Jun sehingga 5 Julai ke New Zealand. Kononnya untuk menyelesaikan masalah KELUARGANYA DI SANA. Bagaimanapun, laporan dan siasatan menunjukkan Phee Boon Poh ke New Zealand untuk memperbaharui status penduduk tetapnya!

Flying Kick

38 Responses to "APA BARANG NI BEB? EXCO PENANG ADA KEWARGANEGARAAN LAIN?"

  1. Kalau nak ikut ada dua warganegara, majoriti pengundi umno semua macam tu. warganegara bangla tapi ada IC Malaysia, warganegara nepal tapi ada IC Malaysia, warganegara Myanmar tapi ada IC Malaysia, warganegara pakistan tapi ada IC Malaysia... sendiri berak cirit, lagi mau mengacom busuk....macam taik punya perangai hangpa ni, Mahadey hindu tapi boleh pi jadi Presiden UMNO mcm mana kira pulak tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ka bkn org Islam sbb kalo org Islam dia xkn brani mngkafirkn sesama Islam..atau ko cume Isle PAS..itu agama baru yg nabi mrk ialah n ajis alaihissalam....senang2 nak tudoh Tun M bkn Islam...mnk hamsap pny mangkok jamban

      Delete
    2. astagfirulllah mengatakan org islam sebagai kafir..nerakalah tempat kamu..mati bumi xterima..sah PAS ko nie anon 3.51..nik aziz ajar ko ke ustad anuar yg ajar macm nie

      Delete
    3. Dari dulu dok bising pegundi hantu..mana bukti anon 3:51? Ada telor ka? Cakap biar berasas,stakat Memekik itu ini semua org boleh cakap bahalol!!..kalu aku cakap PR menang kelantan selangor sbb pegundi hantu apa ko rasa?nak kata apa?,so hal pegundi hantu cakap biar ada bukti,cakap takda asas sama la mcm org gila bahalul!! Ahli politik spatutnya bersifat patriotik..ada status penduduk tetap negara lain buat apa?tlg jawab!!

      Delete
    4. AnonymousDecember 14, 2012 3:51 PM
      ko pegi makan taik jubur ko sendiri la...lepas tu ko pi jilat jubur2 DAP/PKR/PAS sekali la sampai licin...lepas tu ko pegi cucuk la jubur ko tu dengan batang ko sendiri...lepas tu ... pegi mampos aja ko..org mcm ko ni x layak diam d malaysia atau lebih tepat sepatutnya pegi mampos lagi baik la...maaf zahir bathin ya sebab menyuruh ko berbuat maksiat terhadap diri sendiri (memang patut pun...) binawe punya makhluk yg konon ngaku manusia...

      Delete
    5. Woi barua..ko jilat lah jubor nuar tu, ko memang hampeh

      Delete
    6. lu anon 351 apa bising ini tempat. lu pon tatak kuar undi lor. undi punya hali lu titun. lu punya babi ada baik ka. lu paluli apa olang mamak ka ..maalap ka.. bising pon talak guna..depan punya pru itu pembangkang mesti mati lorr.. pembangkang ilup pon talak guna bukan selupa titun lor..lu punya pandipor kasi jaga baik lorr..sher..sher

      Delete
    7. Anon 3.51pm...
      Hang cakap baik2 sikit haaa....Hang dok tuduh Tun M hindu tu apa hang ingat dia beragama hindu kaaa? Haram jadah hang.Hang tu yg dh murtad kat sebab dok taksub kat PAS yg dah sesat dan sebangsatnya.Biadap.

      Delete
    8. PR PATUT BANGGA KERANA ADA PENDUDUK TETAPNNEW ZEALAND JADI WAKIL MEREKA. UMNO.KALAU BETUL CARI YANG STANDARD RENDAH JE.

      Delete
    9. Bodoh sungguh pencacai Mahadey kat sini. Kalau kat Kedah dan Penang, hindu tu maksudnya bangsa India la...bukan merujuk kepada agama hindu...apa la punya bangang bangsat2 ni.... Macam tu kenyataan nik aziz diputar belit selalu, yang tafsir ucapan nik aziz kadang2 mai dari pencacai melaka, pencacai negeri sembilan, jadi apa yang nik aziz cakap tu jadi kot lain la....bangsat punya pencacai mahadey...

      Delete
  2. gugur hak sebagai ahli adun negeri- kena ada by election

    ReplyDelete
  3. Ini dah sah pecacai , penyokong dan pengkhianat pakatan haprak. Teruskan agenda membela pengkhianat2 tu.......semoga masa depan mu dan anak bini kau akan di hancurkan oleh petualang2 negara ini.

    ReplyDelete
  4. Anon lu ni sembang ada bukti ke org mymar,pakistan,nepal ni semua..Phee Boon Poh ni memang terang2 la bahalol..susah nak buat pengikut taksub pengemar bontot ni faham....

    ReplyDelete
  5. Cakap pakai pala butuh pak hang boleh la anon December 14, 2012 3:51 PM. Cam hindu paria la hang ni.. ada bukti ka? kalau ada habaq mai..

    ReplyDelete
  6. 3.51 lu cakap selupa itu lancau la...suka2 hantam selupa lu punya mentor itu mr anwar ibrahim! lu ada bukti ka??? kalau main hantam saja lebih baik lu pigi mampus! ada faham ka anon 3.51? sendiri mau igt!

    ReplyDelete
  7. Exco Pulau Pinang mempunyai status penduduk tetap di New Zealand.. Apa masaalah lu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu bukak balik peraturan menjadi dun @ mp. tak tau toksah gebang dan temberang la. kalau senang duduk n.zealand apa sibuk duduk malaysia. sipa jd exco lg. lu demam ke lu mabuk?

      Delete
    2. Masalahnya kenapa masih nak tinggal di bumi yang bertuah ini. Pergilah berhijrah dan tinggal di negara N.Z. Kalau anon 4:18PM suka boleh ikut sekali....lol!!!

      Delete
    3. Apa masalah?...kalo bini or suami ko ada pompuan or jantan lain ko tak kesah ke?..sama la kalu ada status penduduk tetap or kerakyatan lain,PENGKHIANAT namanya PAHAM?!!

      Delete
    4. Wa x de maasalah..tp maasalah nye lu bangang campur bangkai

      Delete
  8. Siapa -siapa yang kenal (boleh access) Raja Nong Chik bagitau kat dia terowong pejalan kaki antara stesen ktm/ kompleks dayabumi ke masjid negara dah dua minggu tak de lampu. Ramai pelancung ulang alik kat situ dan jemaah yang nak sembayang jumaat pun lalu situ. Tadi ada jemaah yang dah tergolek langgar batu, jumaat lepas pun ada yang tergelincir jatuh... Malu la weiii. Datuk Bandar tidor ka...

    ReplyDelete
  9. perrgggghhh dasyat senyap senyap simpan harta...
    haik hairan cuba kalau UMNO lama dah kena kata makan duit rakyat dan kasihan melayu merempat dan miskin..
    tetapi cina kaya dan semakin kaya takde pulak sesiapa nak persoalkan..
    cuba syed kaya dgn usahanya di malaysia tanpa penipuan ramai yang tak puas hati...

    ReplyDelete
  10. woi mangkak AnonymousDecember 14, 2012 4:25 PM....ko igt KL ni bapak ko punye...masalah skit nk kontek menteri setelkn...kalo dah bodoh piang nie susah...pegi la lapor kt DBKL dlu...mangkok...lepas ni kalo jubo ko sakit jgn jumpe dr...jumpe nuar kot2 die bleh tolong...bahlol

    ReplyDelete
  11. Ng Yen Yen pon ader dua kewarganegaraan .... aper cer nih... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai ketinggalan zaman lah wei ko ni, ng yen yen tu dah lama serah balik status pr dia, bukan macam peyangak ko yang sampai sekrang tak reti malu, muka tebal, 1malaysia lah untuk rakyat lah, apahal2 nanti dia belah dulu tak mengaku rakyat malaysia...

      Delete
  12. apa la bebal punya AnonymousDecember 14, 2012 4:44 PM.. mak kau beranakkan kau ikut lubang bontot kot...DBKL tu kena repot pakai menteri baru jalan...kalau kau tak tau apa2 tak yah la menyalak tak tentu pasal...

    ReplyDelete
  13. yup! memang terbukti ramai pengundi umngok memilik dua kewarganegaraan. Kalo tak caya, Suruhanjaya Diraja berkaitan PATI & warga express & IC palsu tak akan ditubuhkan d Sabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Punai sehat ko tu ade2 wrganegarakut.......turki....hehehe

      Delete
  14. Cis owner blog ni kaki todi ada kau kesah?

    ReplyDelete
  15. Parpukari n papagomok kaki tonggang baik punya..aiman tak kisah..korang ni semua umur 30an ke?saya baru 22..dah daftar undi.sure tolak umno bn yg tah apa2 tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus la tu cu..umur baru 22 kan..entah2 blum umur 23 dah kena buang negeri...undi la al-juburi & rakan2 ya...mudah2an ko terselamat la..jgn lupa lps undi PR doa byk2 sbb mana la tau alih alih ko dah merempat.....

      Delete
    2. aku dah 6 kali undi umno makin merempat hidup aku...sial betul...pru13 ni no more for umno

      Delete
  16. inilah dia pakatan dlm snyp2 ada je bnda yg depa smbunyikan.. blh siap ada harta lh kat sana.. cuba klu org UMNO yg mcm nie mmg pasti dh kena mcm2 pnykn.. itulah dia pakatan haram nie org lain depa nmpk tp bila org depa sndri buat mcm tak nmpk je!!

    ReplyDelete
  17. HEBAT BETOL JARAM JADAH NI CARI MAKAN KAT MALAYSIA SIMPAN DUIT DI NEGARA LAIN ORANG MACAM NI PUN ADA LAGI TAK GUNA BETOL..

    ReplyDelete
  18. baguslah dah banyak duit sanggup tukar warga negara besok bila negara yang diduduki ada masaalah dengan kerajaan jugak mimtak bantuan balik ke malaysia..sapa yang tolong nanti kerajaan jugak ....

    ReplyDelete
  19. macam sial,cina buat semua anjing2 pakatan diam.
    telur semua simpan lam poket,takut kene curi.
    cina nk buat ape pun anjing2 pakatan diam je,cube kalau UMNO.
    semua bende mereka akn ungkit,sial punya manusia.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  20. Err.. Tuan Parpu,
    Permanent Resident (Pemastautin Tetap) BUKAN berstatus Warganegara. Semua negara di dunia ada sistem sebegini termasuk Malaysia. Mereka bukan warganegara dan tidak boleh mengundi dalam pilihanraya tempat mereka bermastautin tetap tu. Ramai je orang kita yang ada status pemastautin tetap di negara lain atas dasar kerja atau belajar atau perkara lain. Kalau tuan nak jadi pemastautin tetap di Turki, India, Amerika Syarikat, Arab Saudi atau mana-mana negara pun boleh dan ianya masih tidak dianggap mempunyai dwi-kewarganegaraan dalam undang-undang Malaysia.

    Tapi kalau mereka sudah guna passport negara lain atau mengundi dalam pilihanraya negara tersebut atau isytihar melepaskan kewarganegaraan, barulah mereka secara automatik jadi bukan warganegara. Lagipun Malaysia tidak ada sistem dwi-kewarganegaraan. Jadi mohon tuan tidak menyebarkan maklumat yang tidak tepat mengenai status kewarganegaraan dan pemastautin tetap. Nanti ada pula pemastautin tetap di negara kita yang terhegeh-hegeh ke pejabat JPN nak mintak MyKad sebab parpukari kata pemastautin tetap tu sama taraf dengan warganegara. Harap maklum.

    Staf JPN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Staff JPN,

      Pencacai umno macam parpukari ni bukan budak cerdik, mengaji bodo piang...Tapi dah parpu sanggup jadi anjing umno, umno alu-alukan sangat la...Cuba pi tengok dalam cawangan dan bahagian umno, 80% kelulusan antara srp ke spm saja...bodoh punya parti...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!