CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, December 2, 2012

AMANAT PENGARAH PRU 13 - TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN

Sebagai jeneral atau pengarah pilihanraya, Tan Sri Muhyiddin Yassin pastinya cukup masak helah musuh selepas 17 kali ke gelanggang pilihanraya kecil dalam tempoh tiga tahun.

Malah, ketika ucapan penggulungan pada Perhimpunan Agung UMNO 2012, di PWTC, petang Sabtu, Timbalan Presiden UMNO memberi arahan macam seorang jeneral bagi memastikan angota parti mencapai kejayaan dalam PRU 13.

Kukuhkan infantri...bergerak sederap dan patuhi tujuh rukun – itu intipati pesanan Muhyiddin kerapa pilihanraya akan datang lebih besar cabarannya..

"Semua infantri kita iaitu Wanita, Pemuda dan Puteri pimpinan di peringkat bahagian dan negeri perlu bergerak secara sederap dalam setiap langkah yang kita ambil untuk menentukan jangan ada perbalahan," tegasnya.

Menurut Timbalan Perdana Menteri, tujuh rukun itu akan di sebarkan supaya dapat diteliti di semua peringkat pemimpin dan anggota parti di seluruh negara untuk menentukan kejayaan.

"Kita mahu menentukan kubu-kubu kuat kita dipertahankan agar kawasan yang kalah dapat kita tebus kembali," katanya.

Tujuh rukun yang digariskan beliau adalah patuh kepada pemimpin, mengatur strategi tepat, fahami peranan serta tanggungjawab, kenali musuh, kejapkan perpaduan, siapsiaga dan berjuang habis-habisan.

Muhyiddin berkata, Umno perlu mengatur strategi yang tepat untuk mempertahan kekuatan yang ada dengan menentukan kawasan dan negeri yang telah menang dalam pilihan raya lalu terus kekal di tangan BN.
Selain itu, BN kena merampas semula kawasan dan negeri yang kalah, supaya memperoleh kejayaan yang lebih besar pada PRU-13.

"Oleh itu adalah amat mustahak pimpinan negeri, bahagian dan cawangan, apa sahaja perkara yang diputuskan di peringkat pusat dan negeri diterjemah dan dilaksanakan dengan berkesan untuk meraih sokongan yangbesar daripada rakyat,"  katanya.

Beliau berkata, anggota parti perlu memahami peranan dan tanggungjawab yang perlu dilaksana dengan lebih bersungguh-sungguh untuk berhadapan dengan cabaran daripada parti pembangkang.

Menurut Muhyiddin, selain mengenali 'musuh' parti iaitu PAS, DAP dan PKR, anggota UMNO perlu mengetahui gerakan yang dilakukan pembangkang di peringkat nasional, bahagian dan cawangan.

Disamping itu katanya, setiap saat itu penting dan anggota parti perlu memastikan persediaan fizikal, mental dan rohani untuk menghadapi cabaran 'peperangan' yang amat hebat.

Beliau mengarahkan bilik gerakan yang dibentuk di peringkat negeri dan bahagian serta pihak yang dipertanggungjawabkan digerak sepenuhnya mulai hari ini sampai waktu hari pilihan raya diumumkan oleh presiden parti.

"Kita kena berjuang habis-habisan. Jangan panji-panji UMNO dan BN tersungkur," tegasnya.

Katanya, patah sayap, bertongkap paruh, patah paruh bertongkat siku, patah siku bertongkat dagu, patah dagu bertongkat kuku...biar putih tulang, jangan putih mata.

Perkara lain menarik dalam ucapannya, beliau meminta anggota UMNO bekerja kuat mencontohi Presiden parti yang kerap 'turun padang'.

Presiden telah membakar semangat kita untuk bekerja lebih gigih agar matlamat perjuangan kita untuk rakyat dan negara tercapai," katanya. -1/12/2012

OLEH ROSLAN BIAN - Agenda Daily


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

16 comments:


  1. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ReplyDelete
  2. Setahu aku arkitek yg runtuh tu orang PAS yg diberi kepercayaan oleh kerajaan terengganu.....cuba check bang!...Org PAS dan sewaktu dengannya ni memang tak boleh buat kerja sebenonya...bila diberikan tanggung jawab...tu le runtuh & hancur...tengok kelantan!...ada yg terpakasa rugi berjuta-juta..tu pon ko tak tau , tak baca ke? malang sungguh budak atas tuh!

    ReplyDelete
  3. Bahalul betul. Dah bg kuasa depa dok pulun harta, time pilihanraya pulak, depa dok ingat macam nak pergi perang. Dah nampak org tak suka sibuk minta maaf gitu gini bagai. Apa punya bangsa lah melayu umno nie, nak kata macam lembu marah. Kesian ler sikit pd bangsa melayu, bangsa lain dah jauh kedepan. Cukup cukupler nak penipu. Ini pau jadi tempat nak fitnah org bukan jadi pentas naikan agama, bangsa dan negara. Mampus umno negara sejahtera.

    ReplyDelete
  4. Pagi2 dah menyumpah seranah!

    ReplyDelete
  5. Mana x marah, bukak tv cerita fitnah, bukak utusan, cerita fitnah, kat pau pun buat fitnah jugak. Habis bila umno nak cerita pasal nak naikan agama dan bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko aje yang tak boleh melihat kebenaran ....buta mata yang penting buto hati jugak.. .sudah2lah....dok kata orang...awak yang teruk...

      Delete
    2. ni le dia manusia berotak ciput

      Delete
    3. Pok nik, mat sabu, dan pemimpin pas kini, buka mulut je fitnah, caci , maki, membohong.......

      Delete
    4. eh anon yg bahalul,sape yg suka buat fitnah.
      pakatan sial tu yg suka buat fitnah,bile kantoi spin cerita cam haram.
      harakah PASial tu yg suka menyebarkan fitnah,ni ajiz pula menyesatkan org.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
  6. Seronok tengok PAU ni....bole muntah muntah tgk lembu lembu menangis

    ReplyDelete
  7. Sekarang Fuckaton haramjadah sudah tidak bole dudok senang. Lim Kit Cheebai dan Lim Guan Lanchow, serta agen Yahudi Zionist bacul dan Nik Najis syaitan nirrajim semua sedang panik giler dan terkucil kucil. Lebih2 lagi agen Yahudi Zionist, kerana beliau tahu Boss beliau Yahudi Zionist Neocons berikan bantuan bukan percuma, mereka mahukan imbalan dan jika tidak ada pulangan, sudah pasti nasib Hero Tamil dihujong tanduk. Itu yg buat Hero Tamil gelisah siang dan malam, muka naik cengkong, malap dan kusam, stress giler vavi.
    Diakhir akhir hari, beliau akan merancanakan apasaja rekayasa, fitnah, penipuan, pembohongan dan akan menggunakan sesiapa saja waimah anak isteri sekalipun, begitu desperado, kerana yg penting nyawa beliau dan kote bengkok beliau saja, yg lain pergilah mampos. Inilah Hero Tamil yg sebenarnya, tidak ada maruah, tidak ada moral, tidak ada tanggungjawap dan tidak ada peri kemanusian.
    Itu sebab pada akhirnya ini jangan terperanjat kerana rekayasa fitnah, penipuan, pembohingan sperti Altantuya, PI Bala, Cincin Rosmah, kena racun arsenik, kena HIV, 7kotak rahsia kerajaan, semua akan dimainkan dan diulang, dicetak rompak, diberi nafas baru, diubahsuai, dgn pelakon2 murahan yg bole mengalah pelakon2 Tamil. Inilah akal dan otak berjambul Yahudi Zionist untuk agenda jahat dan kotorr "Putrajaya at all cost?
    Hanya pencacai2 dan penjilat2 yg bengap nak mampos, kecik2 tak nak mampos, dah tuak menyusahkan diri, keluarga, anak isteri, mak bapak, adik beradik, hidup pun sia2 saja menghabiskan beras, sanggup menjadikan barua, keparat, bangsat kepada agama, bngsa dan negara.
    Yang berakal, berfikiran waras, insaf dan sedar, insaflah, selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari bersetongkol dgn peliwat terkutok, agen yahudi zionist dgn Pluralisma dan LBGT, Parti Ajran Syaitan nirrajim yg hanya tahu memecah belah umat Islam, Komunis biiaDAP yg rasis giler vavi, dan bermufarakah demi agama, bngsa dan negara. Selamatkanlah bumi Tanah Melayu dari spesis2 keparat, bngsat dan lahanat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii....lu nie mesti baca utusan dgn tv3 suku nih, sebab tu akal tarak.

      Delete
  8. Aku stuju sgt dgn anon 10:19. Pelakon handalan tamil tu namanya PADIYAPAA.... eh silap... Aku rasa PADIYAPAA lbh bermaruah dr anwar pepek cainadoll ptuih... Knapa org dah x sokong pas sbaliknya dah bnyk kmbali ke pangkuan umno? Nk tawu jwpanya tanyalah kpd mak cainadoll yg anwar sondol tu huhuhu pasti mantap giler jwapan dia bg....

    ReplyDelete
  9. tak da kaliber sebqagai pemimpin pipi lebam ni

    ReplyDelete
  10. Pecacai pr setakat maki hamun dan fitnah ajela. Bertaubatla kalian dan marila bersama bn memajukan negara tercinta ini. Tan Sri, saya cadangkan tukarkan semua sekolah menjadi sekolah 1Malaysia. Pasti malysia 20 tahun akan datang menjadi mempunyai rakyat yang kuat perpaduannya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!