ALAMAK! AHLI PARLIMEN BEBAS SERTAI UMNO LA!

Ahli Parlimen Bebas Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim hari ini menyertai semula Umno bersama 347 yang lain, dua tahun selepas keluar dari PKR.

Beliau menyerahkan surat permohonan menyertai Umno kepada Presiden parti itu, Datuk Seri Najib Tun Razak di Pulau Pinang hari ini.

Najib yang juga Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) berada di Pulau Pinang sempena lawatan kerja sehari ke negeri itu, yang kini ditadbir oleh Pakatan Rakyat.

“Saya menyerahkan surat permohonan menyertai Umno kepada Presiden Umno… bersama saya hari ini 347 yang lain,” kata beliau ringkas ketika dihubungi sebentar tadi.

Zahrain, bekas ahli Umno, menyertai PKR dan bertanding pada pilihan raya umum 2008 atas tiket PKR.

Read more...

89 Responses to "ALAMAK! AHLI PARLIMEN BEBAS SERTAI UMNO LA!"

  1. hahahaha, ni lagi manusia gila kuasa. PRU13 dia akan berkubur kalo jadi calon bebas. jadi kerana kemaruk nak kekalkan kuasa dia masuk umngok, supaya jadi calon PRU13 mewakili umngok. Malang umngok mendapat org jenis gila kuasa mcm ni. hahahahaha...tah apa jadi dgn syt RM2 nya tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaaa...awat hang bangang sangat...bukan yang gila kuasa tu dok kemaruk nak jadi Perdana Menteri ka?? malang lagi bagi org2 bongok yang dok sokong yang kematuk nak jadi PM :)

      Delete
    2. Ni kes orang umno masuk umno ni....no harm la.... umno tak untung,melayu tak untung cuma zahrain dgn runner dia boleh buat duit la, tu ja...

      Delete
    3. Asal jangan Nuar kaki jubor masuk UMNO sudahlah ...

      Delete
    4. anon 3:54 sedang kepanasan kerana semakin ramai yg meninggalkan sipenjubo... kahkahkah...padan muka!

      Delete
    5. Kalau tak pasal Anwar terima jemputan oleh Mahadey untuk masuk dalam UMNO masa tahun 1982 dulu, Mahadey dan UMNO dah lenyap lama dah dari bumi Malaysia... Agak-agak la Mahadey pun, hang gaduh dengan anwar sebab projek dan takut anwar lawan jawatan presiden ja, janganlah sampai nak nafi jasa anwar kat hang. Yang hang boleh bertahan sampai anak beranak hang senang lenang la ni pun sebab anwar terima jemputan hang masuk umno tahun 1982 dulu... Hang ni mahadey, setakat nak cong budak beringuih dalam umno lepas la, kalau orang lama hang tak lepas. Hang dok rasa hang kemas, hang das kaki ghafar, hang das kaki musa hitam, hang das kaki ku li, hang das kaki ghazali shafie dan hang berjaya, jadi hang under estimate anwar la masa nak buang dia dulu, hahaha kesian kat hang kan, nak menyesal la ni pun dah terlambat, lagi dua tiga bulan saja hang nak masuk penjara dah.... see u in peace Mahadey!!!

      Delete

    6. 1. Yess pilihan yang tepat masuk UMNO semula..

      2. Belum masuk UMNO lagi ANWAR dah kepanasan sampai lari keluar Parlimen.

      3. Pasti lepas ni terlondehh lagi seluar ANWAR...

      Delete
    7. seluar dia londeh nak achu pestol je

      Delete
    8. najib dan muhyiddin ni dok jilat anwar masa team wawasan dlm umno dulu. la ni dok tentang anwar atas arahan mahadey. tapi jadi kot mana pun takpa,DSAI,Mahadey,Najib dan Muhyiddin dah kaya melana dah. yg merempat cuma ahli umno bukan kroni saja.... hahaha

      Delete
    9. Anon 7.21pm. Gua tabik spring sama lu maca!! Story lu memang betul 100%. Kalau bukan sebab Anuwar, siapalah Mahathir. Mengikut sejarah yang sebenarnya Datuk Onn pun nobody, sebab orang sebenar yang menubuhkan UMNO adalah Anwar Ibrahim. Masa tu dia baru berumur 2 tahun, berak dalam kain lagi, tetapi nak dijadikan cerita terlalu terernya Anuwar ni dia yang tubuhkan UMNO, cara mana, gua kena cari buku sejarah lain yang ditulis oleh Anuwar sendiri atau oleh kamu...he he jangan marer!!

      Delete
    10. Lagi satu Anon 7.21pm..Gua nak dengar sangat lar versi kau tang Anuwar ni Anugerah Tuhan kepada Malaysia...agak agak dia dapat anugerah tu melalui Jibril gak!!...he he jangan marer.

      Delete
    11. Nak kata apa,umno mmg jenis bodoh, pi bayaq RM1.2M+++ kat zamil ibrahim(men)ex pkr dulu,padahal haram takdak jasa apa pun kat umno. setakat bagi job kat men utk tembak anwar ibrahim tu bukan berkesan langsung pun. umno syok sendiri ja. tapi kalau nak bagi RM200K kat ketua cawangan yang perjuang umno puluh2 tahun mesti ketaq tangan2 punya. Tu yang umno lingkup,pejuang umno dapat makan nasi kerak, pelakon dlm umno pulak dpt makan nasi beriani. tu yg punca ahli2 umno pecah belah.

      Delete
    12. nnti bole bagi sebijik bas buat zahrain guna untk ceramah.....mcm pkr bagi kat aljuburi.

      Delete
  2. UMNO no.1 dan terbaik!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes aku sokong sgt2...UMNO is the best!!

      Delete
    2. Mamak pelaq!!! ....hahaha mamak kentut busuk...mamak berak bau bangkai...mulut mamak pulak caboi mcm mulut tun tahir dan si kitol... dasar haram jadah, mengketedarah duit org islam...perangai lebih drp kapiaq!!!!

      Delete
  3. Anon 3.54 pm. ..SO WHAT.. Ko jeles ke... Si Jubor n China Doll tu lagi Gila Kuasa ..hahahaha wakawakawaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg betul pun,hanaya pakatan sial je yg giler kuasa.
      berangan2 nk jadi PM,macam2 fitnah dan penipuan dibuat demi mencapai matlamat.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
    2. btl tu hnya pakatan haram yg gila sgt kuasa smpaikan depa sggup menyebarkan mcm2 fitnah asalkan depa dpt kuasa tu!!

      Delete
    3. Mamak pelaq!!! ....hahaha mamak kentut busuk...mamak berak bau bangkai...mulut mamak pulak caboi mcm mulut tun tahir dan si kitol... dasar haram jadah, mengketedarah duit org islam...perangai lebih drp kapiaq!!!!

      Delete
  4. ini tanda parti umno harbi dh nak mampos kat penang..zahrin nak membodek jadi calon kat bayan lepas..kesian ahli umno yg lain,berjuang berpuluh tahun unt umno tapi dilayan spt sampah oleh pemimpin umno harbi..buat ahli umno harbi,sila keluar umno harbi n masuk pr n masuk balik umno harbi,anda akan diangkat menjadi dewa spt ezam kotak katik,zul kulum,breheng dll...padan muka ahli umno harbi yg lain..buat penat je...hahhaah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu pun engkau ya UMNO dah berjuang berpuluh tahun untuk kesenangan semua. tapi bangsat macam engkau tak sedar untung nak sokong pr yang ketuanya kaki main jubur dan sekarang memecahkan orang melayu. dia gila engkau 2 kali gila.

      Delete
    2. aikkk .. bila pula UMNO jadi harbi .. bukan ke PAS yang dah jadi harbi bersama PKR ?... meroyan gila lu beb

      Delete

    3. Yess nampaknya bukan ANUAR ja yang panas... Bloger NUAR pun dah mula panasssss...

      Delete
    4. orng kluar no masuk balik banyk denga.... orng klua PR jarang yng masuk balik....

      Delete
  5. dengarnya zahrin akan menjadi MB p.pinang kalu umno menang nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan hang yang nak jadi CM ka? PP ada MB ke ngok?

      Delete

    2. Dengarr ANWAR nak berdepan mata dengan Zahrin pun tak beraniiii... pa citer niiiii.....

      Delete
    3. yelah nazir anwar tu ckp je lebih padahal penakut no 1!! memalukan btl!!

      Delete
  6. anu war meroyan sbb najib bg ceramah kat penang.

    ReplyDelete
  7. Tahniah YB kerana memang sesuai masuk parti UMNO BARU atau parti syaitan seperti mana digelar oleh Tun Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Anon 5.48pm Lantak dia lah nak masuk parti ape pun, yang kau Susah hati sangat tu ape barang, kau nak masuk parti mana pun atau kau nak jilat jubur Anuwar pun Aku Tak kesah...Lantak kau LAh Anon oooii

      Delete
    2. dia ni jenis tak jilat. dia jenis suka tadah menadah.....kena dgn noar la tu kot...

      Delete
  8. apa sajalah janji bukan anwar penjuboq tuh

    ReplyDelete
  9. Kalau tak pasal Anwar terima jemputan oleh Mahadey untuk masuk dalam UMNO masa tahun 1982 dulu, Mahadey dan UMNO dah lenyap lama dah dari bumi Malaysia... Agak-agak la Mahadey pun, hang gaduh dengan anwar sebab projek dan takut anwar lawan jawatan presiden ja, janganlah sampai nak nafi jasa anwar kat hang. Yang hang boleh bertahan sampai anak beranak hang senang lenang la ni pun sebab anwar terima jemputan hang masuk umno tahun 1982 dulu... Hang ni mahadey, setakat nak cong budak beringuih dalam umno lepas la, kalau orang lama hang tak lepas. Hang dok rasa hang kemas, hang das kaki ghafar, hang das kaki musa hitam, hang das kaki ku li, hang das kaki ghazali shafie dan hang berjaya, jadi hang under estimate anwar la masa nak buang dia dulu, hahaha kesian kat hang kan, nak menyesal la ni pun dah terlambat, lagi dua tiga bulan saja hang nak masuk penjara dah.... see u in peace Mahadey!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini komen budak mentah berlagak pandai

      Delete
    2. kita tengok nanti spae yg dlm penjara..jgn terkejut kot2 anuar lg ke he3

      Delete
    3. DSAI dok dalam penjara memang dia dah biasa tapi bila mamak mahadey dok dlm penjara nanti sama2 kita gelak. mahadey mana penah hidup susah...semua kesenangan dia dpt dgn salahgunakan kuasa saja...

      Delete
    4. mentah tak mentah,dok masih ada kuasa boleh la sembang kemas... ala, mcm hosni mubarak masa berkuasa dulu la,sembang memang tak jatuh. tapi la ni awat hosni mubarak tak boleh atuq apa2 pun? :-) dulu macam god father tapi la ni macam cat son...hahaha mahadey nanti mcm tu la,tak sabaqnya majoriti org islam malaysia nak tunggu saat2 mahadey bergari ke mahkamah sebab musnahkan masa depan rakyat islam di malaysia ni...

      Delete
    5. satu lagi alasan mentah.......

      Delete
    6. mesir yg huru hara yg kau jadikan contoh.. Memanglah kau ni banganggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

      Delete
  10. yang nyata nnt umno pukimamak bayan lepas akan ada 2 kem....lagi bunkus la umno dibawah mamak celaka harbi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakatan pukimak lancau

      Delete
    2. patut syukur la daripada biarkan penang di tangan cina

      Delete
    3. HIDUP MELAYU!

      Delete
  11. Alhamdulillah. Hanya orang Melayu sahaja akan membantu orang Melayu. Mari kita doakan agar orang Melayu akan bersatu semula dan kita doakan untuk keselamatan umat Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la tu! Orang melayu tarik bantuan kat sekolah agama rakyat, orang melayu juga yang sokong......melayu sepisis ameno memang aneh.

      Delete
    2. anon 11:18 pm bukan melayu ke ?

      Delete
  12. Apa nak bising2? Baru2 ni pun bekas Kakitangan kerajaan ramai yang masuk PAS. Ini hanya permainan Politik. Bukan tukar Agama. Kalau yang sokong Israel atau Pluralisme tu bolehlah kita hentam.

    Kata nak Negara Demokrasi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO pas....KO pas....KO pas. Parti Ajaran Setan.

      Delete
  13. baguslah nampaknya mata orang melayu dah terbukak dah nampak yang pakatan tak boleh pakai..
    insyallah jika perkara ini berlanjutan maka tidak mustahil penang dapat dekat melayu semula

    ReplyDelete
    Replies
    1. puki ayah kau..selama ni penang cina gerakan yg pegang.umno hanya membantu memiskinkan n merembat tanah orang melayu pastu jual kat cina..melayu di penang ditipu oleh mamak pukimak..

      Delete
    2. Anon 9.51pm, yang jual tanah kat cina di penang tu Melayu penang. Tak pecaya kau check geran-geran tu takdak nama UMNO pun. Kat Kelantan yang jual tanah pun orang Melayu juga. Kat Selangor yang dok jual tanah Yayasan Selangor pun Melayu jugak..ada PAS totok dan PKR totok macam kamu jual tanah jugak. Itu yang ada tanah, yang tak cukup tanah sanggup jual maruah negara tu ketua kamu Anuwar.

      Delete
    3. anon 9:51 pm tu spy cina penang.

      Delete
  14. yes!!!!!!!yeS!!!!!!!yes!!!!!!!!
    bye bye pkr

    ReplyDelete
    Replies
    1. YES YES YES bon Voyage Zaharin! there is no 2 ways about it. Either one will get slaughtered, ameno or zaharin! inna lillah.........jiun!

      Delete
    2. bye-bye aljuburi......

      Delete
  15. http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2012/12/video-panas-pengakuan-bekas-sorang-sb.html


    wakakakakaka, aduh pak saya guling guling ngakak ya liat ini vidio, sila liat ya alun alun.Emang dia partai setan melayu amno itu dibilang orang malaysia pengkianat bangsa ya. Gak tahu malu ya.

    ReplyDelete
  16. mengong la hampa semua ni...cina hindu dok gelak kat hampa...otak boh kat lutut semua...balik ngaji lg baguih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang hang kena ngaji pun, akai hang kureng banyak, kih kih kih.Mahadeh kata, 'orang pandai tak masuk ameno'. Sumpah potong ayam, mahadeh yg kata!

      Delete
    2. HIDUP MELAYU!

      Delete
  17. http://batuvskayu.blogspot.com/2012/12/akhirnya-2-ekor-katak-ini-kembali-ke.html


    wakakakakakakaka guling guling ngakak ya kerna kodok pengen jadi setan ya. wokaka.

    ReplyDelete
  18. Awat lat ngok sangat pencacai ameno ni......MB kat PP ialah masuk Babi....iaitu beend lah. Kesian ameno PP no. Zaharin tu bertanding kat mana pun gerenti kalah, ni nak jadi calon Ameno lak.

    ReplyDelete
  19. Inikah calon boleh menang ameno? Kalau tak ambil dia pun ameno tetap kalah.

    ReplyDelete
  20. Aku sungguh gumbira zahrin masuk umno......ini adalah satu pertanda ameno pp akan berkubur.

    ReplyDelete
  21. Begitu banyak penduduk melayu kat bayan baru, 347 je masuk ameno? betul la nko zaharin...nko dah kencing najib.Kah kah kah...sian najibur tuya.Ini lah dunia ameno!

    ReplyDelete
  22. Pukimamak punya umno,ahli2 yg lain duk dlm umno berpuluh tahun,dilayan bagai taik oleh umno.zahrin pengkhianat parti tu plak diangkat bagai dewa...pengorbanan kami lansung x dihargai..terdesak sgt ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rilek bro.....najib kata boleh....apasal nak lawan tokey. Perhimpunan baru saja selesai.....dah nak gaduh. ape ni?

      Delete
    2. Winnable candidate tu! Anwar and PKR gerenti cabut bila mangkuk ni londeh kain dia.

      Delete
    3. Nuar nnti gila talak kat umno.

      Delete
  23. Ada siapa-siapa tengok Buletin Utama malam ini? Sakit hati aku dengan si Zahrin nih, kononnya UMNO yang dia lawan dulu (Zaman Tun M)UMNO lain, dan UMNO yang dia sokong sekarang ini UMNO yang lain, apa maksud si katak nih? Kononnya bodek la tu, mana la tahu kot-kot Dato Najib tu buta mata untuk pilih dia sebagai calon(Winnable Candidate sangat la tu!). Lantiklah si Zahrin ni Dato Najib sebagai calon kalau nak tersungkur, orang Penang ni bukannya bodoh, dah dah la bodek tuh. Tengok muka pun dah menyampah, apatah nak mengundi! Harap Dato Najib berhati-hati dengan orang-orang seperti ini jika nakkan UMNO menang di Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  24. terhot harini! rumah mampu milik rm 300 000.........kat penang,.........kesian pencacai ..............nampak sangat nkorang kena duduk atas laut pakai pelampung.

    ReplyDelete
  25. Dok masih ada kuasa boleh la sembang kemas... ala, mcm hosni mubarak masa berkuasa dulu la,sembang memang tak jatuh. tapi la ni awat hosni mubarak tak boleh atuq apa2 pun? :-) dulu macam god father tapi la ni macam cat son...hahaha mahadey nanti mcm tu la,tak sabaqnya majoriti org islam malaysia nak tunggu saat2 mahadey bergari ke mahkamah sebab musnahkan masa depan rakyat islam di malaysia ni...

    ReplyDelete
  26. mungkin zahrain boleh menang pru13 kalo tempat dia tu majoriti mamak hitam legam & melayu purba. kalo dikumpul virus2 d kulit mamak seluruh msia ni, mungkin penuh 10 kontena. Patut dikeluarkan peraturan, setiap mamak dikehendaki menjalankan pemeriksaan kulit & harus mendapat sijil dari kementerian kesihatan yg mereka adalah bebas penyakit, barulah boleh dibenarkan mandi di kolam2 renang & menggunakan kemudahan awam. Jaga2 dgn mamak, mereka membawa mudarat kpd masyarakat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dasar apartheid ada kat malaysia,mamak mesti dah kena berak kat muka...dah la hitam melegam,tak hensem dan tak cantik,perangai pulak mengalahkan syaitan!!!!!!

      Delete
  27. rugilah bayar Zahrain,kalo cuma bawa 347,berjuta duit umno dp rembat,...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kata apa,umno mmg jenis bodoh, pi bayaq RM1.2M+++ kat zamil ibrahim(men)ex pkr dulu,padahal haram takdak jasa apa pun kat umno. setakat bagi job kat men utk tembak anwar ibrahim tu bukan berkesan langsung pun. umno syok sendiri ja. tapi kalau nak bagi RM200K kat ketua cawangan yang perjuang umno puluh2 tahun mesti ketaq tangan2 punya. Tu yang umno lingkup,pejuang umno dapat makan nasi kerak, pelakon dlm umno pulak dpt makan nasi beriani. tu yg punca ahli2 umno pecah belah.

      Delete
    2. Mamak pelaq!!! ....hahaha mamak kentut busuk...mamak berak bau bangkai...mulut mamak pulak caboi mcm mulut tun tahir dan si kitol... dasar haram jadah, mengketedarah duit org islam...perangai lebih drp kapiaq!!!!

      Delete
    3. anon 5:04 am.....yg hang pi cium kentut mamak tu buat apa.

      Delete
  28. Gua mau tanya anon 7:21PM...
    hang kata TUN M hebat la ni pasai Nuaq...
    cer tunjuk bukti satu je yg Nuaq buat semua rakyat dok dapat faedah hinnga la ni...
    aku nak tanya hang satu je...
    yg bersepah2...bersimpang-siur kat atas Lebuhrara/jalan raya la li...
    myvi / SAGA tuuuu Nuaq punya idea kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar lagi best....... dia bina china doll...byk pulak tu.

      Delete
  29. Salam Semua,

    Peringatan kepada PENYOKONG2 PR, PKNS tengah pindah aset2 yang bernilai termasuk Kompleks PKNS ke satu anak syarikat yang baru di tubuh, lepas tu depa akan juai syaraikat tu dengan aset2 sekali, sapa pun tak boleh kata apa, baru lah Melayu tahu sapa PR sebenarnya, habis depa gadai harta Melayu. Tungguuuuuuuuuu!!!!!

    ReplyDelete
  30. Seorang pengomen Anti Mahathir yang sering masuk
    ke blog ini sering menyamakan Mahathir dengan Mubarak
    adalah orang yang paling sewel dan kurang akal,orang
    yang kecewa. ada dendam tak sudah, penjilat
    kote Anwar.. Pandang ke depan la bro...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni betoi2 penjilat tegar mahadey. asal kalau ada org Islam teguq kejahatan mahadey ja hang kata dendam kat mahadey. apa la punya bodoh sangat hang ni. Nak dendam buat apa kat mahadey,dia bukan kemas tara mana pun.... bodo teruk sangat hang ni....

      Delete
  31. Alamak lu Parpu tak payah nak komen pasal Zahrin yang lu tak kenal.

    Ini Mat Kurap tak dak pendirian la tipu orang kampung.

    ReplyDelete
  32. Dapat duit masuk balik esok2 tak dapat duit keluaq balik.
    Ini menunjukkan betapa desperadonya UMNO.

    ReplyDelete
  33. Hutang menang PRU12 belum bayar.

    ReplyDelete
  34. Sikatak suka mnlompat lompat sana lompat sini silap mnlompat mnpus dgelek kereta....sikatak ni masih hidup hanya jatuh kelubang najis umno.

    ReplyDelete
  35. Daripada tong taik dia datang, kepada tong taik jugak dia dikenbalikan, alhamdulillah, orang macam ni lah yang membuatkan umno makin pecah belah, muhyiddin dan kem dia tak mahu orang macam ni di terima dalam umno tapi Ah Jib Gor dan kem dia pergi kutip orang macam ni, dulu dia cakap kalau nak terima balik orang yang pernah mengkhianati umno kena dapat persetujuan MT umno dahulu tetapi sekarang apa sudah jadi, selamat bercakaran sesama hangpa, hehehe

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!