AIRMATA TABUNG MEMALI! BENARKAH YUSOF HUSSIN MEROGOL BALU-BALU MEMALI?


Dari seorang bekas kerani sekolah yang tidak berpelajaran tinggi, Yusuf Hussin sekarang ini bergelar Senator. Dari seorang yang berbelit-belit pembohongnya dengan harta yang tidak seberapa, TRAGEDI MEMALI 1985 telah membuatkan Yusuf Hussin menjadi antara orang terkaya di Daerah Baling. Sikap pembohongnya, putar belitnya dan menghisap darah selain mencabuli kedaifan dan kenaifan sebahagian besar penduduk Baling, terutama sekali di Memali.

Siapa Mohamad Yusof Hussin?

Dia adalah seorang Senator Dewan Rakyat. Dia juga adalah orang yang paling berkuasa di Baling dan boleh diletakkan dalam kategori 'TIDAK BOLEH DISENTUH'. Orang ini juga pembesar PAS terpenting di Daerah Baling. Pelbagai jawatan disandangnya. Namun orang yang sama jugalah, yang telah dimetaforakan dengan pelbagai ciri-ciri heroism, termasuklah kononnya telah menyelamatkan salah seorang pegawai polis yang sekarang ini menjawat jawatan penting dalam PAS Kedah pada hari kejadian Tragedi Berdarah Memali 1985.

TABUNG DERMA MEMALI adalah perkara yang paling sinonim dengan Yusuf Hussin. Terdapat banyak dakwaan pecah amanah, penyelewengan dan rompakan terhadap tabung yang telah digerakkan oleh PAS secara menyeluruh di seluruh Malaysia dan merupakan antara TABUNG DERMA YANG PALING BANYAK mengutip duit rakyat Malaysia, khususnya penyokong kuat PAS.

Ketika dipersoalkan tentang tabung berkenaan dan isi kandungannya yang telah ghaib begitu sahaja, Yusuf Hussin berselindung di belakang beberapa orang pemimpin PAS Pusat, termasuklah bekas Presiden PAS, Fadhil Nor yang telah meninggal dunia bertahun-tahun lalu. Yusuf Hussin telah diarahkan agar menutup mulut dan tidak bercakap langsung tentang TABUNG DERMA MEMALI padahal, dialah orang yang paling berkuasa dalam tabung berkenaan.

Dan yang paling aneh ialah apabila Hasan Abdul Razak, YDP PAS Kulim-Bandar Bharu turut bercakap tentang tabung berkenaan dengan menyatakan kononnya, audit telah dibuat dan tiada sebarang kesalahan, penyelewengan atau penyonglapan dilakukan dalam semua urusan keluar masuk wang tabung berkenaan.

Hanya kerana SPRM tidak bertindak, PAS Kedah, terutama sekali PAS Baling dan Kulim-Bandar Bharu mendabik dada kononnya mereka telah dibuktikan tidak bersalah.

Benarkah dakwaan puak-puak ini? Atau sebenarnya mereka sedang ketakutan yang amat sangat sekiranya, siasatan dibuat secara intensif oleh SPRM dari Putrajaya tanpa penglibatan beberapa orang pegawai tinggi SPRM yang diketahui mempunyai hubungan yang amat kuat dengan kepimpinan PAS Pusat dan PAS Kedah?

Bagaimana Hasan Abdul Razak boleh menyatakan bahawa urusan keluar masuk wang tabung berkenaan telus dan tidak mempunyai sebarang penyelewengan, sedangkan berpuluh malah beratus juta ringgit yang sepatutnya diserahkan kepada BALU-BALU, ANAK-ANAK YATIM dan AHLI KELUARGA mereka, tidak sampai ke tangan sepatutnya? Bahkan tabung berkenaan secara 'tiba-tiba' dan 'penuh misteri' menjadi kosong.

Berapa banyakkah wang daripada puluhan juta ringgit tersebut telah diserahkan kepada balu, anak-anak yatim dan ahli keluarga mereka yang terbabit dalam Tragedi Memali 1985? Apa yang telah diaudit dan disahkan oleh PAS Kedah dan PAS Pusat berhubung perkara ini?

Terdapat banyak penyelewengan yang dilakukan oleh Yusuf Hussin yang pada hari kejadian, 'hilang ghaib' entah ke mana tetapi tiba-tiba sahaja terpaksa menggunakan Tengku Muzaffar untuk menjadi alibinya konon, dia ada di Memali pada hari kejadian dan menenangkan kemarahan ratusan penduduk Kampung Memali. Walhal rekod dan saksi pula menyatakan sebaliknya?

Yusuf Hussin yang kelihatan sangat lantang di Dewan Negara dan seringkali diberikan publisiti oleh media-media pro-Pakatan Rakyat, seharusnya tampil untuk menjelaskan, mengapa daripada puluhan kalau tidak pun ratusan juta ringgit wang Tabung Derma Memali, tidak SATU SEN PUN YANG SAMPAI ke tangan BALU, ANAK YATIM dan AHLI KELUARGA mereka yang telah dipergunakan sebagai umpan dan modal untuk mengumpul derma di seluruh negara dari tahun 1986 sehingga tahun 2000?

Isu Memali dan Tabung Derma yang dilabelkan sebagai Tabung Jihad, bukan perkara usang yang perlu dilupakan, sebaliknya ia adalah permulaan kepada pendedahan tentang bagaimana para pemimpin PAS melakukan penipuan dengan berselindung di sebalik jubah, janggut dan serban. Yusuf Hussin adalah watak utama dalam 'ceritera' ini dan orang itu jugalah yang perlu terus didesak untuk memberitahu mengapa daripada ratusan juta ringgit yang telah dipungut, para balu yang sekarang ini hanya berjumlah 9 orang, anak-anak yatim yang sebahagian besarnya diabaikan dan ahli-ahli keluarga Tragedi Memali dipinggirkan.

PAS seringkali bercakap tentang DOSA-DOSA BESAR pemimpin UMNO. Sekarang, kita ingin tahu, adakah menggelapkan wang BALU, ANAK YATIM dan AHLI KELUARGA mereka, tidak dianggap sebagai DOSA BESAR?

Sumber: Kedahan69ers

27 Responses to "AIRMATA TABUNG MEMALI! BENARKAH YUSOF HUSSIN MEROGOL BALU-BALU MEMALI?"

  1. Duit punya pasal,
    esok bawa dengan duit2 tu sekali masuk kubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg betul pun,duit punya pasal semua bende sanggupsi PASial ni buat.
      islam hanya sekadar nama dan untuk menunjuk2 yg mereka memperjuangkan islam,padahal mereka kuat kebas duit.
      oh lupa plak,agama nik ajiz mmg boleh songlap duit dan ianya halal.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
    2. :-) duit punya pasai la mamak mahadey sanggup keluaq umno dan tikam umno dari belakang tapi pi spin kata sebab bangsa dan agama, piiiiraaahhh. Tapi dah semua jawatankuasa disiplin umno tu team mahadey, apa boleh buat... kalau ahli umno lain, dah lama kena pecat dan dipenjara kalau buat perangai macam mamak mahadey..

      Delete
    3. Tak pe tak ada tabung.memali pun tak apa, diaorang yg mati tu semua dah maduk syurga dulu sebab perjuangkan negara islam. Tapi kena keluar balik dari syurga sebab haji hadi kata negara islam tak de dlm.Quran. Dia org semua dan ahlul.PAS samdol tolol dah kena kencing. Sekarang ni semua ahlul bahlul, tolol samdol Pas dok nganga lagi mulut suruh pemimpin2 mereka kencing.dlm mulut. Walhal pemimpin PAS kena suntut pulak dari belakang oleh siapa lagi, mari kita lihat sapa yv kena !!!!. mari timam lagi, tikam lagi lah.....

      Delete
    4. mmg pun PAS nie pasal duit mmg sggup buat apa saja!!
      memalukan btllh!!

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. wahai ugamawan serta ahli pas, tolong lah jawab ....aku dan keluarga mula keliru dengan perjuangan pas,tolong jawab....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ragu dengan perjuangan pas, maka masok lah umno....bukan susah sangat ponnnn

      Delete
    2. Then, kalau ragu dengan perjuangan umno pulak, maka masok lah pas....bukan susah sangat ponnnn

      Delete
  4. Pas please jawab the tuduhan. Berani kerana benar takut kerana dah kenyang kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana dia nak berani jwp sbb bnda nie mmg btl pun!!

      Delete
  5. Kah Kah Kah Biaq benaq Yusof Hussin lebih kaya dari Azeez Mamak yang bukan pun ahli parlimen di Baling tu... Sebelum tiba2 ja Mamak Mahadey lantik Mamak Azeez jadi Putera UMNO, Azeez keja apa? Tiga Ketua UMNO Bahagian di Kedah bergabung tenaga pun belum tentu boleh capai 47% kekayaan Azeez Mamak. Mamak cekap bab2 rompak duit rakyat ni. Cuba hangpa bagi satu nama mamak dlm umno yang tak keja apa tapi cuma ada setakat RM3 juta cash saja.? Takdak sorang pun,busuk2 pun RM7 juta... kah kah ahli melayu umno kena juai mcm tu ja.... hangpa klu nak masuk umno lain kali, pi cat muka hangpa pakai cat hitam, kompom kaya melana....hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni pasai selalu minum air peluh mamak la ni

      Delete
    2. Hang jgn tuduh sebarang, hang tak tau satu ari brapa kepin roti canai dia mai tebaq, tu pasai duit dia banyak,.tu tak masuk lagi capati dia mai gelek, tose di mai canai. Yusup tau apa? Sembang aja buleh laa...

      Delete
    3. Kena juai tak pa jgn kena kencin oleh puok2 sesat ldulu kata ada negara islam, laa ni lepaih 20 tahun tsk dak pula negara islam dalam Quran. 20 tahun dulu puak2 pas ni guna kitab lain pada Quran kot, atau pun pandai2 sendiri tafsir, laa ni org tu mati sapa nak tanggung ? Sok hang jawab laa woi kaki kencing agama...

      Delete
    4. kata umno munafik umno kafir..sekurangnya umno xmempermainkan dan menggunakan agama sebagai batu loncatan utk mendaptkan kuasa..

      Delete
  6. Makan le harta anak-anak yatim...insyaallah Allah s.w.t akan beri tunai ganjarannya sebelum masuk lubang kubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO bukan setakat makan harta anak-anak yatim, duit zakat, duit org miskin, duit org islam,duit rakyat, duit negara semua umno mengketedarah... Hangpa ni yang org marah sangat bukan pasai apa, pasai hangpa dah la jahat sangat, lepas tu hangpa pi melalak kata org baik tu jahat. apa la punya musibat umno ni....

      Delete
    2. Biaq tibai duit jangan tibai jubuq...takut no..nabi tak ngaku umat

      Delete
    3. INILAH JENIS MANUSIA YANG BURUK.PERANGAI DAN TUTUR KATA. BILA ORANG KATA PAS TAK.BETUL.DIA PULA BERHUJAH BAHAWA UMNO BUAT JAHAT. ORANG MACAM NI HATINYA TIDAK ELOK.

      Delete
  7. Nanti dah masok kubur baru tau!

    ReplyDelete
  8. astagfirullah ingatkan PAS nie takut lah jugak nak buat benda macam nie..
    tapi mereka telah juga membuktikan mereka sanggup melakukan apa sahaja dosa tanpa rasa takut...
    memakan duit amanat itu pun untuk anak yatim dan balu wei bawa mengucap wahai alhi PAS..
    satu hari kita akan mati jugak wei bukan hidop selamanya..
    wahai yusuf hussin bawa2 bertaubatlah anda..

    ReplyDelete
  9. PAS adalah parti yg memburukkan nama islam..kerana PAS org memandang rendah pd agama islam..

    ReplyDelete
  10. sampai sekarang kerajaaan tidak memohon maaaf kepada magsa peristiwa memali.kanak2.org tua ,wanita disumbat dilokap sekitar kedah dengan penyiksaan dan penghinaan.inilah kerajaan yg,adil

    ReplyDelete
  11. makanlah kau duit tu skrg tapi nantikanlah balasan yg bakal tiba utk kau di dunia dan di akhirat kelak!!

    ReplyDelete
  12. negara kitakan ada undang2.. gunakan la.. adoiii.. kalau betol diorang seleweng.. report polis la deeyyy... biar polis siasat... daripada korang tulis pendapat kepala otak sendiri.. otak kerajaan of course sokong kerajaan.. otak pembangkang msti backup pembangkang.. last2 habukk.. n satu lagi.. kalau tak betol dah jadi fitnah... sanggup ke korang pergi cari orang yang korang fitnah untuk minta maaf..???

    ReplyDelete
  13. puak umno ni mana mau pakai undang2 walau pun undang2 itu depa yang buat tengok saja kes dsai walau pun mahkamah dah putuskan tidak bersalah bermakna perkara itu tidak berlaku tetapi mereka tetap tidak mengakuinya kerana apa? kerana hati mereka sakit takut hilang projek.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!