TERKINI! DS ROSMAH TURUN BANTU MANGSA BANJIR! ADA YANG SEBAK....

Kesedihan dan kesayuan menyelubungi Pusat Penempatan Sementara Mangsa Banjir di Dengkil apabila salah seorang daripada mangsa menangisi nasib yang menimpa dirinya di sisi isteri pemimpin nombor satu negara, Datin Seri Rosmah Mansor.

N.Vimala, 45, tidak dapat menanggung kesedihannya berikutan kejadian banjir yang berlaku menyebabkan dia sekeluarga tidak dapat meraikan perayaan Deepavali seperti tahun-tahun sebelumnya.

Ternyata, kedatangan Rosmah seolah-olah memberi sinar kegembiraan kepadanya untuk meluahkan sedikit kepayahan yang dialami Vimala sekeluarga akibat musibah yang berlaku itu.

“Deepavali semakin hampir tetapi disebabkan banjir semua persediaan serta kelengkapan untuk sambutan Deepavali telah hanyut dibawa air… baju-baju baru yang dibeli semuanya rosak.

“Saya cakap dengan Datin Seri supaya tolong saya kerana saya kasihankan anak-anak kerana mereka sepatutnya bergembira tetapi semuanya telah musnah,” katanya.

Tidak tahan dengan kesedihan itu, lantas Vimala bertindak memeluk erat Rosmah dan menangis di bahu Yang Di Pertua BAKTI itu.

“Datin Seri cakap dia akan cuba cari jalan bantu dan saya rasa amat terharu dan sedih kerana dia sudi mendengar masalah saya… memang Datin Seri berjiwa rakyat,” katanya dengan nada sebak.

Read more... 

36 Responses to "TERKINI! DS ROSMAH TURUN BANTU MANGSA BANJIR! ADA YANG SEBAK...."

  1. macam nie la baru betul sifat kepimpinan yang dikehendaki..
    bukan hanya pandai membuat onar dan menabur fitnah..
    sekurangnya terubat juga la hati rakyat dengan kehilangan dan kerosakan harta benda.
    akibat banjir ini..
    makanan dan keperluan disediakan untuk rakyat adalah satu bantuan yang amat besar..
    jangan macam si jijah tu tau nak mengarut je..

    ReplyDelete
  2. kasihan sungguh dilihat mangsa banjir ini..terutama luahan auntie yang tak dapat beraya depavali akibat banjir dan kerosakan yang terpaksa ditanggungnya..alhamdulillah la sekurangnya kedatangan DSR sedikit sebanyak dapat mengurangkan dan berkongsi rintihan hati mereka..diharapkan selepas ini rakyat selangor dapat melihat yang mana benar dan yang mana hanya sandiwara.

    ReplyDelete
  3. wow that's great and also very touching..macam inilah patutnya dijadikan contoh oleh semua pemimpin..mmg sudah kita maklum bahawa pemimpin mmg kena jaga kebajikan rakyat..bukan macam pakatan semua hanya tahu makan duit rakyat je..nak sumbang jauh sekali la

    ReplyDelete
  4. saya cadang , Datin Rosmah harus lakukan lebih banyak aktiviti sebegini , cuma kena ingat ..kalau masuk majlis bersama rakyat , jangan bepakaian mewah dan make up tebal sekaki , lebih simple lebih baik , harus merendah diri dan berwatakan atau bergaya ala kampungan , ingat sikit asal tu dari kampung , tak kan dah lupa cara dan budaya kampung ??

    Datin Rosmah kena ikut nasihat penasihat, kurangkan lagak mewah dan aksesori bergayutan , sekirnaya Rosmah mampu melakukanya , Imej PM nescaya semakin baik dimata rakyat , tolong PM pulihkan keyakinan dan kepercayaan ramai ..jangan jadi liabiliti kepada PM , ...tahniah pada Datin Rosmah kerana berani dan berjaya menjayakan majlis sebegini !

    ReplyDelete
  5. Dah nak PRU baru tau jumpa mangsa banjir. tahun lalu masa banjir dia pergi negeri timur tengah dengan gang dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa mcm ko ni mmg tak kenang budi kan...dah org tlg ko byk bunyi plak mana ko tau yg tahun los dia tak tlg bangsa mcm ko ni ptt buang negara je

      Delete
    2. kau ingat malaysia ni negara kau sorang ajo ko.. masa nak kempen ni jamban pun nak rasmi kalau dah monang, nak rasmi masjid anta wakil yo..

      Delete
    3. ade lagi puak anjing si anon 9.17 pm yg menyalak2 kat sini... aku nak atau ape sumbangan ko kat mangsa banjir ni?cmpak kat anjing serigala kang br tau... asyik nak berdengki kat org buat kebajikan je keje ko.... mmmg dasar puak dajjal

      Delete
    4. Dah puas shopping singgahlah tunjuk muka di pusat banjir.

      Delete
    5. woi mangkuk apa salah klau dia shopping??bini kau xshopping erk??kaki2 shopping dia pun dia xprnh lupa pada rakyat,sntiasa trun pdang utk mmbntu rkyat yg mmrlukan..jijah ngan anwar kau ad mcm ni??cuba kau tgk,ad jer program yg mmbntu rkyat msti ad rosmah kat si2...tp klau ad jer cramah poltik,ceramah mmbhong msti ad kak jijah OMEGA..

      baik jadi kaki shopping daripada mnjadi kaki peliwat dan pembohong..

      Delete
  6. Cayalah DS Rosmah ni mmg berjiwa rakyat dan aku tgk beliau mmg tidak kekok langsung jumpa mangsa banjir dan sudi mendengar segala rintihan kesusahan mangsa terutama yg berbangsa india mmg aku kesian sgt sebab dah nak raya Deepavali. Byk2 bersabarlah mangsa banjir yg beragama india ye anggaplah ini semua segala dugaan dari tuhan.

    ReplyDelete
  7. TERHARU AKU TENGOK UNTIE INDIA TU MESTI DIA SEDIH GILA KAN DAH NAK RAYA BAJU ANAK2 SEMUA ROSAK MMG SEDIH AKU DENGAR CITE DIA, KAK ROSMAH JUGA TERHARU AKU TGK DGR MASALAH UNTIE TU KAN DAN AKU RESPECTLAH PADA KAK ROSMAH NI DIA SANGGUP TURUN PADANG UTK JUMPA SENDIRI DGN MANGSA BANJIR DAN HULURKAN BANTUAN YG SEPATUTNYA. INI YG KITA PERLUKAN DLM KEPIMPINAN NEGARA KITA BKNNYA TABUR FITNAH ATAU BUAT BENDA2 YG MENDATANGKAN MASALH PADA NEGARA.

    ReplyDelete
  8. Datin sri ros
    Ah mmg berjiwa rakyat lah.. Aku btl2 salut dgn datin sti rosmah ni bkn senang nak dpt isteri pm yg berjiwa rakyat mcm datin sri rosmah ni

    ReplyDelete
  9. Lps ni kak jijah pun mesti nak buat mcm apa yg kak mah bt dia kan tak blh tgk kak mah kena puji lebih dr dia... Tgk lah permata tu kak mah buat kak jijah pun nak gak tp kak jijah buat lawak lah... Mcm lah rakyat ni bodoh sgt tak nampak permainan bodoh kak jijah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dgn kak bedah kak jijah mesti dah panas bontot tu...

      Delete
    2. mmg btl pon si jijah tu suka sgt meniru apa yg DS Rosmah buat..
      kesian nak buat mcm mna dia kan tak cerdik mcm DS Rosmah..
      org2 pakatan semua kan pendek akal..!

      Delete
  10. Kesian kan nasib drg ni... Tp nak buat mcm mana kan bencana alam.. Tp nasib baik rosmah nak gak bantu drg ni kan...

    ReplyDelete
  11. DS Rosmah memang seorg yang sgt perihatin kepada nasib rakyat....tahniah dan terima kasih DS Rosmah...

    ReplyDelete
  12. Rasanya Isteri pemimpin Pembangkang tiada sifat yang dimiliki DS Rosmah yang sgt murni ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodek habis lah.........inikan budaya UMNO.

      Delete
  13. mmg terharu pun dgn sikap dn perbuatan DS Rosmah nie.. DS mmg bnr2 mengambil brt terhadap rkyt2 semua.. klu diikutkan ciri2 mcm nielh yg layak dijadikan sbgai isteri pemimpin bkn mcm si jijah tu yg dia thu nak tiru org itu je..tp buat apa kan klu tak dek keikhlasan tp stkt nak menunjuk2 je buat apa kan tak dek mknanya pon.. tp mcm DS nie lain sbb kita mmg terang2 blh nmpk keikhlasan beliau.. mcm2 yg beliau buat demi kepentingan dan keselesaan rkytnya..buatlah mcm mna pon tp yg pastinya si jijah tu mmg tak akan sesekali blh tiru DS Rosmah..

    ReplyDelete
  14. kesian sungguh tgk keadaan mgsa2 bnjir semua ni.. tapi Datin Rosmah mmg sgt mengambil berat pasal rkytnya..bkn sng nak dapat isteri pemimpin mcm Datin.. beliau mmg mengambil berat tntg setiap keperluan rkyt2 dia.. mmg kita ptut bersyukur sgt sbb kita mempunyai isteri pemimpin seperti Datin Rosmah ni.. tahniah buat Datin..kami sntsa menyokong setiap apa yg Datin lakukan utk rkyt...

    ReplyDelete
  15. Aku rasa bila kak jijah turun tengok mangsa banjir pasti air mata berjurai jatuh sampai air banjir bertambah ...wayang mesti mau pandai ma.

    ReplyDelete
  16. cian nye tgk keadaan mangsa banjir kn...nasib baik isteri pemimpin kt ini sangat mulia sangup g n melihat sendiri keadaan mangsa2 banjir sekurang2nya terubat sikit hati mereka

    ReplyDelete
  17. Ini adalah satu perhormatan yang besar kepada rakyat, isteri pemimpin no 1 negara melawat mangsa banjir sehinggakan mangsa banjir merasakan begitu teruja dengan kedatangan beliau, aku tak nampka yang rakyat benci rosmah, yang aku nampak cuma pencacai pakatan yang bencikan rosmah !! Itu tolak tepi, yang pasti kita dapat membezakan antara rosmah dan isteri isteri pemimpin yang lain!! Aku suka posting ni

    ReplyDelete
  18. aku rasa ini satu perhormatan seperti yang lensakini katakan, inilah dia isteri pemimpin yang sering dicaci oleh pihak pembangkang. Walaupun dicaci beliau tetap tabah dalam menhadapi pelbagai dugaan semata mata mahukan yang terbaik buat rakyat !! Aku pun terasa begitu terharu apabila rakyat merasa sayu hati apabila isteri pemmpin no 1 negara ni datang melawat mereka, dengan ini telah membuktikan penerimaan rakyat kepada rosmah tidak sama dengan penerimaan penyokong pakatan

    ReplyDelete
  19. Ternyata disini dengan kedatangan Rosmah seolah-olah memberi sinar kegembiraan kepada mangsa untuk meluahkan sedikit kepayahan yang dialami. Datin memang berjiwa rakyat

    ReplyDelete
  20. bayangkan isteri pemimpin datang melawat mangsa2 banjir,bkn semua isteri2 pemimpin mampu buat apa yg rosmah buat.
    walaupun sering difitnah dan dicaci,rosmah tetap tabah membuat kebajikan.
    FLOM sanggup meluangkan masanye bersama2 dengan mangsa banjir sebab dia sngt perihatin dengan nasib rakyat.
    macam2 telah rosmah buat untuk membantu rakyat tanpa kira bangsa dan agama,dari golongan tua sampai lah kegolongan muda semuanya rosmah bantu.
    rosmah selalu difitnah oleh pakatan yg sememangnye dengki dengan dia,setiap kebaikan yg dibuat mereka menukar menjadikan ianya sebagai kejahatan.
    isteri dan ank anuwar si peliwat sial tu de ke buat semua bende2 camnni,si isteri sibuk cover penipuan si anuwar peliwat tu and si ank sibuk mengeluarkan fatwa membenarkan murtad.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  21. perh brader,de anon kate ni semua lakonan saja.....semua ni nk dapatkan undi saja,dekat dekat nak pru baru nak tolong rakyat.....ni bukan 1st time lah DSRM tolong rakyat,DSRM sentiasa menolong rakyat walaupun pakatan yg celaka haramjadah tu sentiasa tabur fitnah.....korang tak payah lah nak spin cerita untuk memburukkan DSRM,cubaan korang tak pernah menjadi sebab korang tak de bukti

    ReplyDelete
  22. pernah tak korang tgk kak jijah ada kat tempat2 mcm ni??mna kak jijah dikala rakyat mmrlukan prtlongan seorng pmimpin??mna kak jijah bila rkyat dilanda musibah mcm ni..??tp klau bab ceramah nak menipu rkyat msti kak jijah ada..

    ReplyDelete
  23. Apa nak jadi orang melayu ni. Kata mengata, caci mencaci, fitnah memfitnah tetapi bila sembayang semua mengadap ke kiblat. Sangat memalukan tabiat orang melayu masa ini. Sadarlah wahai bangsaku.

    ReplyDelete
  24. pembangkan semestinya terkejut dengan kehadiran rosmah untuk membantu mangsa banjir..mereka mesti cuba memutar belit fakta menfitnah rosmah..kehadiran rosmah membuat pembangkang meroyan..kehadiran rosmah untuk melihat maslah yang dihadapi rakyat dan membantu mereka yang ditimpa bencana..pembangkang ada buat!!!???

    ReplyDelete
  25. tahniah datin.
    apa kata selepas ni datin dan team turun padang berjumpa dengan anak2 muda melayu khususnya, menasihati mereka supaya konsisten menununaikan perintah Tuhan khususnya sembahyang 5 waktu?

    anak2 muda kita begitu mudah hanyut dalam kemaksiatan, tidak sembahyang, minum arak, berzina.

    tak perlulah mengambil risiko mendekati kumpulan2 yang mencurigakan, cukup sekadar berjalan2 di shopping kompleks lalu mendekati anak2 muda tersebut menyampikan dakwah.

    ReplyDelete
  26. biar gambar bercerita. rosmah juga manusia biasa. dia tak kisah meredah banjir, bersila bersama mangsa banjir. korang sangka rosmah ni siapa? dia bertanding kat mana? apa kepentingan dia dalam politik malaysia. ya, dia isteri Najib pemimpin no 1 Malaysia. Macam suami dia, dia pun sayang rakyat. tak payahla tunjuk kebengongan korang kat sini dengan mengatakan apa yg dibuat lakonan semata.. kalau korang lalui hari itu bersama beliau. korang tahulah sendiri.

    ReplyDelete
  27. "...dia sudi mendengar masalah saya… memang Datin Seri berjiwa rakyat,” katanya dengan nada sebak.

    sejak bila dia bukan berjiwa rakyat? sebelum ni dia ada keturunan raja ke?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!