CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Thursday, November 22, 2012

PESANAN USTAZ RAVI KEPADA AHLUL PAS YANG SEMAKIN JAUH DARI ISLAM!


“Nabi tidak pernah mengajar kita sebagai umatnya bersikap kurang ajar dengan Allah SWT, apatah lagi ketika berdoa untuk memohon sesuatu,”.

Susulan tindakan ‘Ilmuan Agama’ Pas yang mendoakan kejatuhan sesama umat Islam selain menggunakan bahasa-bahasa kasar ketika berdoa dilihat sebagai sesuatu yang sangat dahsyat oleh beberapa penceramah bebas.

Bagi mengetahui sendiri apakah relevannya tindakan pemimpin serta penyokong Pas sama ada dari segi hokum mahupun akidah sebagai umat Islam, PerakToday.com telah menemuramah seorang Ilmuan Agama yang juga penceramah bebas iaitu Ustaz Farid Ravi Abdullah.

Ketika beliau menonton video rakaman doa selepas solat sunat oleh adik Mursyidul Am Pas, Nik Razi Nik Mat yang berdoa agar UMNO atau BN dijahanamkan, ia ternyata menimbulkan reaksi terkejut kepada penceramah bebas itu.

Lantas, Ustaz Farid memberitahu sebagai umat Islam, seseorang itu sepatutnya sedar bahawa mereka adalah hamba kepada Allah SWT.

Justeru, apabila seseorang itu berdoa yakni ingin memohon bantuan, meminta sesuatu atau merayu kepada tuhan maka ia perlulah dilakukan dengan bahasa-bahasa yang indah.

“Segala permintaan hamba dipanjatkan melalui doa dan doa kalau dalam Bahasa Arab maksudnya meminta, memohon dan boleh juga difahami dengan merayu.

“Mengenai doa, Allah SWT berfirman:

‘Serulah Tuhan kamu. Berdoalah kepada Tuhan kamu dengan penuh rendah diri dan juga penuh pengharapan dan takut.’ Read more...

49 comments:

  1. PAS dah jadi PARTI AJARAN SESAT, sesama dua kalimah syahadat walau berlainan ideologi melayu Umno di cop islam murtad.. siapa Nik Ajis dan Nik Razi hendak menghukum kami murtad.adakah kamu berdua allah yang terang dan nyata mempengaruhi umat islam PAS yang lain supaya mendoakan sebangsa islam kamu murtad. Aku benci PAS.. aku Hina PAS.. supaya kedua beradik sempat bertaubat kepada ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  2. ahh!! sudah!! mamak hitam legam rupanya!! Mendengar suaranya bercakap saja sudah cukup menyebarkan penyakit berjangkit yg berpunca dpd kulitnya yg hitam legam. Jangan tengok video ni, nanti tak pasal2 terpaksa samak telinga lepas dengar dia bercakap!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAPI DIA LEBIH BAIK DARI HANG LA...

      Delete
    2. Haha bakal PM aka pukimak dari parti kencing rakyat pun mamak jugak.

      Delete
    3. Betui tu. Kot hang la yang tak tau mengucap shahadah.

      Ustad Hitam legam tu ada ilmu. Bilal bin Rabah pon hitam legam juga.

      Ada sesuatu yang istimewa pada "Hitam " tuh!

      -abu ahmed

      Delete
    4. kepada anonymous 9:15 am. Sedarlah siapa engaku untuk merendah-rendahkan orang lain dengan bahasa yang tidak sopan. Tengok muka di cermin dan nilai diri sendiri jikan dibandingkan dengan Ustaz Ravi. Subhanallah!

      Delete
    5. Dah Nik Ajis ajar merendah-rendah orang lain maka anak buah pukimak yang ikut pon semacham juga la!

      Kuah tumpah ke nasi! Chis...

      Delete
    6. Pencacai PAShit anjing DAPig. Cakap takde makna. Tak boleh kena tegur.... macam ularmak dia jer yg betul... sial punya pencacai.

      Delete
    7. woi anonymous 9:15... ko ingat puki ko tue bersih sangat ke sampai ko boleh komen org mcm2.......

      Delete
    8. Apa panggil org woi! woi! ni? Tak bersopan langsung. Patutnya dimulai dgn Assalamualaikum Saudara. Aku tau lah, kakbedah ni hamba sex mamak hitam legam. Puki ko mesti penuh dengan kuman2 mudarat hasil jangkitan mani mamak2 yg jimak ko tiap hari.

      Delete
    9. Anon 9:41AM,
      Bilal Bin Rabah tu, kulitnya hitam manis & bukan keturunan mamak. Kulit hitam manis ni tidak mengandungi kuman. Kalo kulit mamak yg hitam legam mcm bontot kuali milik melayu purba, penuh kotoran & racun yg memudaratkan kesihatan.

      Jangan lupa samak telinga tu selepas mendengar celoteh Ustaz Mamak Ravi Hitam legam d youtube.

      Delete
    10. Ustaz Ravi sepuloh kali lebih mulia dan dihormati berbanding dengan ulama-ulama PAS. Betul dia hitam tapi mulia kerana itu anugerah Allah kepadanya dan lebih bijak dalam selok belok Islam dari kamu mulut bangkang dari longkang.

      Delete
    11. hai..anom 9:15,hitam putih x de beza di sisi ALLAH,kita semua sama tapi bergantung kpd amalan...kalau dah hati perut hitam jwb nya hitam juga,kamu dah lupa apa kata HJ.HADI dlm AMANATNYA beberapa tahun dulu yg menuduh org2 UMNO kafir,dan sekarang ini NIK AJIS pulak buat hal menuduh org2 umno MURTAD,dia org ni akan tanggung dosa menuduh rakyak MALAYSIA ni yg bukan ahlul pas sampai bila2.aku sendiri pun tdk akan memaafkan sampai nya.sedar kh kamu apabila menuduh orang lain kafir tampa menyelidiki betul2 alasan nya akan berbalik kpd org itu.apabila mati kelak tau lah apa akibat nya......

      Delete
    12. hahahahaha, kalo dah melayu purba tu memang takder otak. Ustaz ni adalah alat propaganda kerajaan jer, tak lebih dari itu. Setiap patah perkataan yg keluar dari mulutnya yg hitam legam tu adalah atas perintah umngok. Kalau dah mamak tu, sampai bila2 pun akan terus bergantung hayat kpd umngok utk survive.

      Lepas ni aku nak samak telinga sebab menonton vidnya dlm 2-3 minit.

      Delete
    13. wei anjing sial,ko jgn lupa yg si peliwat tu pun mamak jugak.
      ko hina mamak sama lah ko hina hero pujaan hati ko sial,sanggup ko hina keturunan si peliwat sial tu.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
    14. Mamak2 pun dia x main jubor la bahalol

      Delete
    15. Anon Nov 22,1,05pm
      Lancang sungguh mulut kamu yg tiada peradaban langsung.Jangan menuduh hingga menghina ustaz tu.Kamu tu cermin diri sendiri dulu. Memang kamu dari jenis yang biadap dan tidak berakal.Kelancangan mulut kamu tu samalah seperti Nik Aziz yang tidak menghormati orang lain. Harap kamu muhasabah diri dan moga Allah SWT membuka pintu hati kamu untuk insaf dan merasa rendah diri.

      Delete
  3. alhamdulilah..sangat ilmiah dan amat mulia ustaz ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9.48,

      Setuju dengan tuan.

      Itu lah akhlaq mulia namanya bila kita tetap menghormati orang yang lebih berilmu dari kita!

      Bagi saya kalau ada Ustad yang yang berilmu dari keturunan Jakun saya pon sanggop dengar kuliahnya!

      Delete
  4. Len x nak berguru cari syeikh yg bebas ikatan politik (politik amat busuk utk syeikh) elakkan dari dengar ceramah agama berasaskan politik ini kerana isinya amat menjelikkan!

    ReplyDelete
  5. Rakyat Palestina sudah bertahun tahun dizalimi, di bunoh dgn kejam, dihina, dicaci, dihalau, dipukol, bayi2, anak kecil, wanita2, orang2 tua, yg tak bermaya, yg tak berdosa. semua adalah kekejaman Yahudi Zionist.
    Di Malaysia dan am di Kelantan PAS menzalimi rakyat dan bangsa Melayu, dgn bersengkongkol dgn peliwat Terkutok, agen Yahudi zionist neocons, Ambigay, LBGT, komunis biaDAP yg rasis giler vavi, anti Melayu dan anti Islam. 22 Tahun dibwah Regim PAS rakyat Kelantan dizalimi, kes2 najis dadah yg tertinggi tercatat di kelantan, anak2 bngsa menjadi sampah masyarakat, gejala2 tidak sihat tumbuh dgn pesat di bawah regim PAS. Kes2 cerai berai yg tertinggi, kes2 jenayah yg tertinggi, kes2 buang bayi yg tertinggi. Akibat dizalimi Kelantan menukar menjadi Darul AIDS, kerana pesakit2 AIDS yg tertinggi berada di Kelantan. Rakyat Kelantan dizalimi dgn tidak mendapat udara yg bersih akibat sampah sarap, urusan najis dan sisa tidak terurus dan air bersih menjadi air berwarna.
    Natijah nya Yahudi zionist menzalimi rakyat Palestina, PAS menzalimi Rakyat Kelantan dan Melayu amnya di bumi Tanah Melayu. Dua2 entiti ini sudah harus direjam seperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi Zionist.
    Sedarlah dan insaflah, jalan yg lurus adalah jalan Allah dan bukan jalan mak bapak wali terompah jamban dn peliwat terkutok yg punya. Bermufarakah, kembali ke jalan yg diredhai dan bukan jalan yg sesat lagi menyesatkan.

    ReplyDelete
  6. Seorang bekas ahli seumur hidup PAS, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena sebagai CN Al-Afghani mendedahkan PAS telah menandatangani satu perjanjian sulit dengan DAP dan PKR untuk menggugurkan perjuangan hudud dan Negara Islam.
    Menurutnya, perjanjian sulit itu ditandatangani pada 18 Disember 2009 di antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
    “Kita ini ditipu oleh pimpinan. Kalau baca dalam buku saya ini, ada saya sebut, persefahaman pada 18 Disember 2009 telah disebut dan ditandatangani oleh tiga orang pemimpin.
    “PAS oleh Tuan Guru Haji Hadi, PKR oleh penasihat dia, dan DAP oleh Lim Kit Siang.
    “Apa yang ditandatangani, di antara kandungannya, apabila PR berkuasa di Putrajaya, pemerintahan ini tidak akan menyentuh tentang hudud dan Negara Islam,”dedahnya dalam Wacana Mengembalikan Pas ke Landasan Asal, 11 November.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling menyedihkan hadi ni dia pandang rendah pd zainon is sbb dia cikgu sekolah rendah
      Anak2 pak hadi masa sek rendah cikgu mana mengajar meteka. Mcm bagus sgt. He is NOTHING. Kenalan aku cikgu sek rendah. Dulu dia belajar d uia. She ain't no dumb lady. Hadi ni mmg tiada sikap rendah diri dan tiada sikap rendah hati pd Allah. Finally he reveals who he really is so does anwar ib.Allah dah buka pekong dorang. SICKOS.

      Delete
  7. PRU 13 WAJIB tolak PAS dan Pakatan Haram.. krn mereka membawa MUDHARAT pd Aqidah islam..
    Insya Allah syariat Islam akan mekar, rakyat akan terpimpin. Islam akan berkembang mekar.

    Pastikan kita SolT Hajat supaya PAS dan Pakatan Haram ditumbangkan Allah dgn penuh kehinaan.

    PAS adalah Munafik2 akhir zaman.

    ReplyDelete
  8. nampaknya PAS makin tersasar jauh dari landasan yg diorang buat.... mula2 masa PAS ditubuhkan dulu kita boleh lihat dan fahami dgn jelas perjuangan diorang tapi sekarang nie, dah mula jadi kabur dan dah x tetap pendirian diorang tue.... ini semuanya angkara kepala fuckatan tue sndiri yg dah mula mengaburi mata hati ahli2 PAS .........

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak bedah apa yg kak bedah katakan ini pas sekarang hanya kejar dunia dah takde mcm zaman dulu yg menegakkan agama.

      Delete
  9. Hari ini sudah 22/11/2012 semalam 21/11/2012 hari kiamat tak ujud ! Jika Taliban PAS perintah hari kiamat Malaysia akan wujud ! Untuk masa depan kita jangan undi Taliban PAS !

    ReplyDelete
  10. Dulu Ulama sohih yg berwibawa lagi zuhud pernah berkata jikalau Tun Dr Mahathir yg waktu masih menjadi PM, meletakkan jawatan, beliau juga akan turut sama meletakkan jawatan MB. Waktu itu melalak lalak pagi ke malam, orang2 PAS mengutuk Tun sebagai mahafiraun, mahazalim, tuo kutok tak sedar diri dan sebagainya, Sekarang sudah pun nak masuk 10tahun Tun melepaskan semua jawatan dalam Parti mahupun dalam kerajaan. Sekarang siapa yg mahafiraun? Siapa yg mahazalim? Siapa yg tuo kutok tak sedar diri? Siapa yg sudah nyanyak tahap giler vavi?
    Itu sebab ada benar rakyat cakap mulut2 pemimpin2 Fuckaton haramjadah bau najis vavi? Itu sebab ramai rakyat yg mengatakan penjilat2 Fuckaton adalah spesis2 keparat, nak tudoh orang lain bersalah, sedangkan cermin diri dulu, bonton tahi bersepah. Nak Tudoh orang burok, speerti nyamok di sebarang lautan bole nampak, vavi hutan didepan mata tak nampak.
    Rakyat semua naik muak melihat perangai2 dan gelagat2 pemimpin2 Fuckaton haramjadah yg haramjadah.

    Doa pecah perut, doa KO dan celako x5, doa yg tidak di ajar oleh Rasulullah dan Islam,tetapi ini adalah doa orang2 Yahudi zionist, doa2 yg diamalkan oleh orang2 PAShit dan hanya terpalit kepada pencacai2 dan penjilat2 PAShit, orang2 bengap nak mampos termasuk pemimpin2 musibat Fuckaton haramjadah saja.

    Harap sedarlah dan insaflwah wahai pencacai2 najis BABI dan PAS, bermufarakah, kerana laknat Allah sungguh pedih dan dahshat, janganlah merelakn diri menerima azab dari Allah, bermufarakah demi agama, bngsa dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cakaplah macam mana pun pakatan tetap tidak takut akan azab allah..merekadah sesat dan mengikut ajaran syaitan

      Delete
  11. Betulkah orang PAS suci sampai tak pernah rasuah dll ?

    ReplyDelete
  12. Ciri ciri khawarij memang ada dalam pas...!

    ReplyDelete
  13. Senang betul PAS selesai masalah . Tak setuju aja suruh Tuhan musnahkan orang tu. Tapi yang pelik dia tak doa pulak minta Allah musnahkan DAP yang tentang hudud . Bertambah pelik lagi yang hendak dimusnahkan itu hanya di Malaysia saja pulak tu.Sepatutnya dia doalah suruh Allah hapuskan DAP dan sapa-sapa yang menentang Islam supaya yang hanya duduk dalam dunia ni ahli PAS saja. Dapatlah depa memerintah dunia . Lepas tu boleh la ajar ahli2 berzikir Tuhan Maha Samseng , Maha mencarut dan ikut suka hangpa lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus btl apa yg dikatakan oleh anon 12.18 ini, aku tgk pas ni makin lama makin lebih jahatnya dah macam org gila aje dlm memperkatan apa2 isu saja. ada ke patut tak suruh ALLAH SWT musnahkan org itu, kenapa tak doa minta kafir dap aje yg mampus.

      Delete
  14. Kita tak payah layanlah keluarga pok nik yang dah meroyan nyanyuk ni. Lagi sakit hati dengar statement depa. Baiklah kita istiqamah, tolak pas selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong kata2 anda..

      Delete
  15. betul apa yang dikatakan oleh ustad ini...
    manaada dalam agama islam menhajar kita berdoa keburukan orang lain...
    kalau si nik aziz kata boleh ..
    tunjukanlah dalil dan buktinya..

    ReplyDelete
  16. Mana ada pas buat solat hajat ko kn umno? Video?...itu besi....bkn boleh buat bukti....hady awe..

    ReplyDelete
  17. dei parpukari tinduputhu sootha sori..

    apa kau cari ayam kat jakarta da pandikutty?

    ReplyDelete
  18. BETUL APA YG USTAZ FARID RAVI KATAKAN ITU, KITA SEBAGAI HAMBA ALLAH SWT SEHARUSNYA MEMINTA PETUNJUK ATAU HIDAYAH DIBERIKAN PADA PIHAK LAWAN BUKANNYA MINTA JAHANAMKAN DAN MATIKAN SESEORANG ITU. PAS INI MMG DAH SESAT ORGNYA.

    ReplyDelete
  19. apa nak jadi dgn org pas ni dah gila kuasa sgt sampai sanggup mendoakan keburukkan umno tapi sikit pun tak guna otak kalaulah yg dlm umno itu mak bapak drg ke, anak beranak ke, saudara-mara ke baru padan muka biar mereka pun musnah sekali.

    ReplyDelete
  20. Cara Taliban PAS doa tak akan berkesan buktinya mereka selalu kalah pilihan raya kecil. Ha ! Ha ! Ha !

    ReplyDelete
  21. Kalau yah lah orang UMNO murtad, berapa ribuan orang PAS yg berkahwin dgn orang2 UMNO, dah hidup suami isteri bertahun tahun, ada yg sampe bercucu cicit, Jadi apa pandangan ahlul2 PAS dan penyokong2 Fuckaton haramjadah. Adakah hasil dari perkahwinan dgn orang murtad dan benih yg terjadi, sudah beratus ribuan, mungkin juga mencecah jutaan. Apakah kira perkahwinan tidak sah? dan hasil2 dari benih2 dari perkahwinan, anak2 dan cicit2 nya pun dikira anak luar nikah? Harap MurShit dol hampas kelapa, Wali Terompah (Gelaran yg Anwar sendiri tabalkan bukan UMNO) Nik Najis bole tampil dan beri penjelasan, kalau Wali Terompah tidak bacul sperti yg kita semua tahu. Harap ahlul2 bahalul dan penjilat2 Fuckaton haramjadah yg tidak bacul bole ajukan persoalan ini. Kesian ahlul2 PAS yg dalam situasi ni, berkahwin dgn orang UMNO dan hasil mendapat anak pinak dan cucu cicit, apakah situasi mereka sekarang setelah Fartwah Nik Najis, bahwa semua dalam UMNO adalah murtad, dan menggunakan doa Yahudi Zionist, menghancurkan dan KO BN dan UMNO. Harap tidak bacul ahlul2 dan penjilat2 Fuckaton haramjadah.

    ReplyDelete
  22. Lu org lupa ke ikut boleh masuk surga free

    ReplyDelete
  23. Taliban PAS memang macam Taliban. Berpakain macam Taliban, bercakap macam Taliban, bergerak macam Taliban, fikiran macam Taliban, perintah pun macam Taliban. Bila Malaysia diperintahnya akan menjadi Afghanistan !

    ReplyDelete
  24. Yg sebenarnya doa2 yg dibacakan oleh spesis2 mangkok Pak Lebai bacul PAS, sperti doa menghancurkan BN dan orang2 UMNO, doa pecah perut, doa KO, doa meranapkan BN dan UMNO dan doa2 yg musibat adalah doa2 Yahudi Zionist yg sekarang ini baru diamalkan oleh spesis2 keparat, bngsat dan lahanat PAS PIS PUS. Mereka pikir Allah menjadi khadam mereka, dgn setiap doa mereka Allah harus mengkabulkan. itu sebab mereka waktu berdoa harus terjerit jerit macam orang kena rasuk.
    Semoga doa2 Yahudi Zionist yg di buat oleh PAS akan terpalit kepada diri mereka semua.
    Sedarlah, insaflah dan bertaubatlah segera, lebih2 lagi mangkok yg berada dalam Stadium waktu doa Yahudi zionist diadakan, kerana Azab dan laknat Allah sungguh pedih dan dahsaht, bertaubatlah segera, takut2 malaikat maut didepan mata, tak sempat nak bertaubat, mati pun dikira mati katak, sperti korban2 Memali yg sekrang PAS mengaku didalam AlQuran tidak pun disebut kerajaan Islam dan dalam perlembagaan dan manifesto PAS tidak ada hukom hudud, kira mati sia2 lah. Kesian ahlul2 PAS di Memali di tipu hidup2, sampe mampos oleh PAS, memperdaya mereka2 yg berkorban di Memali, hinggakan tabng Memali dikebas sampe gondol, menzalimi waris mangsa Memali. harap ahli2 PAS sedar, insaf dan dapat berfikir dgn waras akan kezaliman Yahudi Zionist PAS.

    ReplyDelete
  25. OOH TAK SUKA ORG HITAM LEGAM YA. PATUTLAH BUKAN MAIN AMPU CINA DAPPSIAL. MENTANG2 CINA SEPET NI PUTIH KAU ORG BODEK MCM NAK GILA. AKU KESIAN DGN MELAYU MCM NI. DAH BANYAK KALI KAU ORG HINA ORG HITAM. MCM DLM KELUARGA KAU TAKDA YG HITAM. WOI BEB BIAR MUKA HITAM JGN HATI HITAM LEGAM. NANTI TAK MASUK SYURGA.

    ReplyDelete
  26. Orang2 pas bukannya ada otak. Pilih pemimpin macam pok nik , mat sabu, mahfuz semuanya perusak parti dan agama. Tinggalkan la mereka

    ReplyDelete
  27. ajaran mana yg kau pakai, lepas dengar ceramah telinga kena samak? kalau berani samak lah sampai dalam , sampai kena gegendang telinga kau tu

    ReplyDelete
  28. Yang Hitam manis, pandang tak jemu,
    Yang hitam manis, pandang tak jemu.
    Allah tiada pilih kulit tetapi akidah dan iman seseorang itu.
    Memang orang PAS asobiyah agaknya.
    Tak reti bagaimana orang2 PAS boleh pilih Anwar yang support Israel
    dan bapa dan anak Lim yang Kristian.
    Kami orang2 Melayu luar Kelantan memang tolak PAS dan PKR.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!