CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, November 21, 2012

PANASNYA! FAKTA HUDUD PAS YANG TERLAMPAU BELITNYA!

PAS mengatakan UMNO murtad..kerana tidak melaksanakan hukum hudud..Apabila PAS ditanya...kenapa tidak menjalankan hudud di negeri yang diperintah pembangkang..PAS..memberikan alasan..perlembagaan persekutuan menghalang pelaksanaannya..dan seterusnya mengkafirkan UMNO.

Namun, PAS terlupa...apa yang berlaku dalam satu wacana yang melibatkan orang yang bertanggungjawap merangka Enekmen Jenayah dan Syariah Kelantan 1993 dan Timbalan Menteri Besar PAS.

Ketua Hakim Syarie negeri, Datuk Daud Mohamad , "Padahal kita boleh dakwah dengan pelbagai cara, dengan risalah dan macam-macam. Pegawai dakwah kita ramai, ia sepatutnya berterusan, jangan hanya tunggu masa-masa tertentu sahaja, orang akan pandang lain pula," katanya semasa menjadi ahli panel Wacana Pelaksanaan Hudud di Dewan Teratai, Kompleks Kota Darulnaim di sini, hari ini.

Program wacana khusus kepada pegawai kerajaan negeri dan Persekutuan itu turut dibarisi pakar Perlembagaan, Prof. Dr. Abdul Aziz Bari dan Ahli Majlis Agama Islam Dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik), Datuk Mohamed Daud.

Daud yang merupakan salah seorang yang terbabit dalam merangka Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan juga berkata, kerajaan negeri sepatutnya tidak takut untuk melaksanakan hukum hudud sekalipun mendapat tentangan dan ugutan daripada banyak pihak.

Beliau berkata, kerajaan negeri seharusnya berani melaksanakan hukum yang mereka sendiri luluskan dan tidak membiarkan batasan bidang kuasa dalam Akta Mahkamah Syariah 1965 (pindaan 1985) dan lain-lain akta sebagai halangan.

Daud berpandangan, Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan memberikan hak yang jelas kepada setiap warganegara mengamalkan agama masing-masing termasuk masyarakat Islam yang mahu mengamalkan hudud dan sebarang undang-undang yang menyekat kebebasan ini sebenarnya yang patut dipertikai.

"Perkara 11 memberikan kebebasan mengamalkan agama, kenapa kita nak takut, kita nak amalkan agama kita, kita nak laksana, tanggungjawab ini tertanggung kepada kerajaan yang akan ditanya Allah di akhirat nanti kenapa luluskan enakmen tetapi tidak laksana," katanya.

PERSOALANNYA...APAKAH PAS MURTAD..KERANA TIDAK BERANI MENGGAZETKAN ENEKMEN JENAYAH DAN SYARIAH KELANTAN 1993 YANG DILULUSKAN DI DUN KELANTAN DAN TELAH DITANDATANGANI OLEH DYMM SULTAN KELANTAN.....

ak tanya ja err,,,ak tak tuduh..macam PAS tuduh UMNO...jadi..jangan marah ak err...ki ki ki

Sumber: Facebuku

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

54 comments:

  1. hudud ni memang sesuai dikuatkuasakan & hendaklah terpakai 10000% kepada KETURUNAN MAMAK SAHAJA. Ingatlah, mamak ni bukan melayu, berkulit hitam legam berbau paling hapak. Ingat ni:

    01. Janganlah kamu menerima makanan pemberian dari MAMAK, kerana ia dikhuatiri diperoleh dengan cara tidak halal.
    02. Janganlah kamu meminjam & memakai pakaian MAMAK, kerana ia mengandungi kuman marabahaya berasal dari liang peluh & kulit mereka yg hitam legam itu.
    03. Hendaklah kamu menyamak tangan, selepas bersalam dengan mamak, kerana kulit mamak itu segolongan dengan babi dan anjing, yakni Najis Mughallazah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdullilah AlLah SWT Maha Adil. alLah SWT tidak lihat paras rupa cuma lihat hati dan taqwa. Jika tuan pernsh dianiaya oleh mana2 mamak, yg terbaik maafkan mereka dan bahayanya ujub pada kita jika kita merasai lebih mulia dari org lain tidak akan masuk kedalam syurga AlLah SWT

      Delete
    2. Org Islam xkn mmberi jwpn spt Anon 5:05 AM...tapi kalo penganut PAS a.k.a bangsa PAS atau pon kapir harbi mmg begitula jawapannya....

      Mengaku bangsa mrk paling Islamik dlm donia krn mmprlihatkn penampilan yg brjubah ,berserban melilit atau yg bertudung litup tapi...dari segi keperibadian sering mnjatohkn maruah org Islam...sumpah seranah, makihamun ,mmfitnah dan berbohong mrupakan budaya mrk,....agama menyuroh kite mnjaga lisan agar jgn mnyentoh hati org len tapi hal inila yg paling galak di lakukn oleh penganut Pakatan Haram esp dari PAS...

      Delete
    3. Komen paling bodoh. Sapa nama kau?

      Delete
  2. Orang UMNO yg ditudoh murtad pernah suatu ketika telah memuji Tun Dr Mahathir kerana telah memberi negeri Kelantan budget RM600juta per tahun, yg memuji sendiri adalah si tuo kutok Nik Najis sendiri. Apa yg regim PAS lakukan dgn budget sebesar itu? Cekik kek blackforest? Beli kereta Merc? Besarkan Rumah2 peribadi kott? atau bertambah tambahkan isteri 3-4 biji, isteri yg lama dibuang, macam kacang lupakan kulit kott? Atau berbelanja masuk Hotel Perdana bilik 121 kott. Itu semua wang dari mana? Tak cukup wang itu, sampe Tabung Memali di cekau sampe teerlungkop, adahati nak Royalti minyak.. Semua harta kekayaan negeri di gondol sampe licin, dibuat macam mak bapak depa yg punya, apakah ini Parti Islam? Inilah Parti harami PAS PIS PUS.
    Adakah Nik Najis itu tahap tok guru? Adakah Nik Najis tahap Wali atau Ulama yg sohih? Gunakanlah akal yg waras dan gunakanlah akal yg Allah berikan.
    Tok Guru atau Wali tidak mengeluarkan kata2 kesat, caci maki, mencarut, fitnah dn pembohongan. Orang2 yg beriman tidak akan mendoakan keburukan pada orang lain. Orang yg beriman tidak ada dendam kesumat, irihati, hasad dengki dan busok hati. Setelah doa2 yg burok2 kepada UMNO, doa pecah perut, doa KO, apa lagi doa yg mudahrat kepada UMNO, lihat sajalah akan terbalik kepada mereka yg berdoa sama, selagi tidak insaf dan bertaubat. Ingatlah azab sunggoh pedih, Allah Maha Mengetahui dan bukan khadam untuk PAS.
    Seperti Videoporn dgn kuasa Allah, Hero Tamil, agen Yahudi Zionist, peliwat terkutok, dilondehkan kemaluan dipertontonkan kepada seluroh umat, akan maruah seorang keparat diaibkan Allah, diperlihatkan seluroh anggota tanpa sehelai benang, bogel, dgn adegan2 yg terkutok dgn Cinadoll. Itu yg bakal terjadi kepada PAS, Inshaallah.
    Buat ahlul2 PAS dan penyokong2 PAS sedarlah, insaflah dan bermufarakah, janganlah merelakan diri dilahanat sama, kerana bersetongkol dgn Fuckaton haramjadah, perosak kepada agama, bngsa dan negara.

    ReplyDelete
  3. Anaon 5.05am Najis Mughallazah kepala bapak hang. Yg Najis dan terkutok adalah orang2 macam hang, yg kerana terminum air seluar dalam, singlet dan terompah jamban, Wali Terompah Nik Najis Mughallazah. Itu sebab hang dan keturonan hang bengap nak mampos, kecik2 tak nak kojol, dah tuak menyusahkan diri, anak isteri, mak bapak dan adik beradik. Hidup pun sia2 saja, dahlah bengap beralagak samseng kampong dusun, tetapi bacul macam idola kamu, dgn komunis biaDAP dan Hindraf menikus, bapok Siam. Sudah sepatutnya anda yg hidup segan mati tak mahu, patut ikut contoh TBH dan pi terjun dari tingkat 10, itu yg terbaik buat spesis2 sperti hang, dari hidup sia2 saja menghabiskan beras. Binawe punya spesis.

    ReplyDelete
  4. Orang2 PAS, pemimpin2 mereka sekor2 dan ahlul2 bahalul PAS ni aku tengok sedih. Sedih melihat perangai dan gelagat mereka ni, kalau bercakap dgn sesiapa saja macam mereka bagus, semua orang salah, mereka saja yg betul, ugama mereka tinggi, sarban mereka sebesar tabuan, punya lah bongkak, samseng tak punya tempat. Tetapi yg sebenarnya mereka ini sekolah pun tak tinggi mana, hidup pun kais pagi makn pagi, dgn anak isteri punyalah buli, pukol bantai. Inikah orang2 yg beriman dan Islam? Nama Allah dan Rasulullah sedikit pun tidak dibela, buat dekk je, tetapi jangalh sentuh Wali Terompah Nik Najis Mughalazah, Anwar Zionist atau Lim Kit Cheebai, mereka bukan saja sanggup golek2 tengah jalan, sanggup lempar batu atau botol, sanggup solat hajat dan doa pecah perut dan doa KO. Inikah perangai2 orang Muslim? Inilah perangai gila vavi orang2 PAS PIS PUS yg sudh sesat lagi menyesatkan dek kerana bengap tetapi berlagak samseng Yahudi zionist, tetapi bacul macam idola mereka.
    Sedarlah dan insaflah, wahai ahlul2 sampe bila nak jadi bahalul, hidup anda selama ini hidup dalam kebencian orang dan anak isteri2, belum sedar2 lagi? Pikirlah secara waras dan janganlah terlalu ikut nafsu membabi itu, gelagat dan perangai anda selama ini baik sungguh ke? Lihat akan nasib2 anak, masadepan mereka, inginkan anda menggadai semuanya hanya kerana ikut nafsu kebencian yg didendangkan oleh pemimpin2 anda yg musibat itu. Bermufarakah kejalan yg diredhai Allah dan bukan yg sesat lagi menyesatkan demi agama, bnsga dan negara.

    ReplyDelete
  5. http://ayid-manjaddawajada.blogspot.com/2012/11/akhirnya-ahli-umno-ini-memohon-maaf.html


    waduh pak ini berita bisa bikin partai setan melayu amno ato folower dia bisa makan tinja ya. kapan ya folower goblok ato parupakari mau tobatan nasuha ya. wakakakaka...guling guling saya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak jika mahu berguling-guling bisa saja. Tapinya di pentas Indonesia ya. Jangan di pentas Malasia. Di khuatiri akan tertangkap sama Imegresyen Malisia.

      Delete
    2. Ngapaan bapak goblok bangat. Kerana partai amno yg berkuasa ..maka ramainya pendatang ngak malu Indon cari rejeki disini. Kalo jumpak pak polisi takutnya macam mau dimakan macan. Itu ngak ada permitlah. Disini brengsek tu dipanggil orang seberang kosong. Kalo keluar bandar..isap rokok Marlboro..kononnya ganteng. Di Indon isap gudang garam sisa dibuang ditepi jalanan. Waduh...gimana ni. DiMalaysia aman pak. Gelandangannya diberi makan percuma Pak. Diambil tinggal dipenampungan. Di Indon..gelandangannya duduk bawah jambatan. Sering kebuluran ngak ada makanan. Di Indon ada 9 wali (wali songo)..tapi maksiat, khurafat, kawin lain agama, lebaran beda harinya dan macam -macam anutan tahyul ada disana. Beginikah yg dikata negara yg punya penduduk Islam teramai didunia. Di Malaysia Amno udah 55 tahun berkuasa. Negara aman, makmur, terkenal serata dunia. Kalo mau diharapkan partai PAS...udahlah bisa bangkrut. Mau laksan hudud..tapi dikelantan rumah urut, premis judi, jualan narkoba ngak ada surutnya. Malah lebih gawat sekali Pak. Kata amno murtad tapi bila keluar dikoran...mau saman koran pulak. Dulu mau jadi negara islam..tapi tukar negara kebajikan bila berselingkuh ama DAP dan PKR. Itu negara kebajikan udah lama partai amno laksanakan Pak. Bencana gunung berapi meletus, tsunami, gempa dan kebakaran di Indon pun kerajaan BN amno yg keluar biaya menolong. Bukan kerajaan DAP PPinang atau kerajaan PAS Kedah dan Kelantan. Jadi....makanya jangan sembarangan omong Pak. Sebelum tutup teringat kata Pak Mat Sabu sama Normah lewat telepon..."bulu lekat kat renghkonglah mah"

      Delete
    3. Anon 11:29 AM

      Adusss ..pediss nyer sindiran mu......

      Tebaekkk bro....bisa kabur ...lari balik Indon malam ini jugak...malu weh..........bau mah ada kat muka abg lagi...tak basoh....

      hik hik hik....

      Delete
  6. http://shalehudin.blogspot.com/2012/11/panas-tukang-masak-nasi-kandar-hindu.html


    buanyak banget ya saya liat di malaisia ini folower setan melayu amno senang makan di restro hindu ya, itu kerna nya folower setan melayu amno goblok banget ya. Kerna sering makan tahi hindu maka setan melayu amno juga ngomong kayak setan ya. jangan marah pak saya senang senda sama kalian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin mata bapak udah rabun. Yang ramai makan kedei mamak tu pakei serban dan kopiah Pak. Makanya bila apa saja yg keluar dari mulut mereka...tiada yg lain bahasa kesat bau najis celeng aja. Katanya mau laksana hudud...tapi takut sama DAP, bukan takut Allah. Uang miliaran rupiah derma anak yatim Memali...ngak sampei. Di faraid sama mereka aja. Gimana mau jaga negara..kalo uang begini aja udah lupa hukum tuhan.

      Delete
  7. Aku lebih rela berjabat tangan cina yang memegang, memelihara dan makan babi daripada berjabat tangan dengan ahlul pas dan pkr yang laknatullah.
    Mat indon sungguh unik.
    mempersendakan masyarakatmalaysia yang makan dikedai hindu tetapi sedar tak sedar di indon lebih hebat bila agama dipermainkan dan makanan halalharam serupa saja.

    ReplyDelete
  8. Anon 5.05am, lu apa masalah dgn mamak? Mamak2 pun x delah doakan sesama islam jahanam. Puak kau ni memang sial....bodoh. Si indon ni lagi sial....datang malaysia pun merempat cari kerja ada ati nak hina orang. Lu balik indon jaga presiden lu lahhh...bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. BTL2 ANON 7.46 AM APA YG KAU KATA MMG BTL, TAK KIRA APA BANGSA YG PENTING SESEORANG ITU ISLAM, BILA ADA PENCACAI2 HINA SEBEGINI INDON YG PENDATANG PUN BLH HINA DAN KUTUK KITA ORG MALAYSIA SEBAB PERANGAI MCM SIAL KAN.

      Delete
  9. Oii Indon celop 704 658, sendiri pon tak da agama, mak Kristian, bapak Hindu, ada hati nak cakap pasal Islam & Malaysia?!! Makan babi dgn N.Ajis lagi baik dari sembang dgn hang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg terbaiklah anon 8.01 am ckp pasal indon sial ini, sendiri pun takde agama lagi mau sembang pasal agama Islam & Malaysia kita pulak kan.

      Delete
  10. Tuan2 semua, tulisan2 tuan2 diatas menggambarkan tahap agama yg ada pada kita. Hari ini jika ulama2 sering mencaci antara satu sama lain dan mencari aib antara satu sama lain hasilnya org2 awam seperti saya dan tuan2 akan dapat amal agama seperti ulama2 contoh dihadapan kita, kita pun sering mencaci dan mencari aib org lain. Berhati2 lah kita belajar ilmu agama. Jika belajar dari guru yg mursyid, agama yg suci yg kita dapat, jika belajar agama dari gutu agama politik, agama politiklah yg kita dapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh apakah yg mahu ditunjukkan sesama sendiri. Sangat menyedihkan melihat tingkah laku penyokong kedua-dua pihak.

      Delete
    2. btl sangat apa anon 9.58 am katakan ini mmg sgt sedih bila kita tgk sanggup menjatuhkan sesama sendiri hanya kerana gila kuasa.

      Delete
  11. Hanipa Maidin, Mampos Omar pun mamak juga, jadi kulit mamak itu segolongan dengan babi dan anjing, yakni Najis Mughallazah. O mungkin tidak, N.Ajis dah berus dan sental najis-najis Mughallazah ni. Dulu hitam macam mamak, la ni dah putih macam Chinadoll....

    ReplyDelete
  12. Umngok cuma dihuni 2 species:

    01. Melayu Purba
    02. Mamak Najis Mughallazah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan jadi macam PRngok sudah la, kerana dihuni oleh spesis-spesis BERUK yang tak reti bahasa. BERUK kuning ade, BERUK hijau ade, BERUK Jinggay ade, BERUK matnyah lagi banyak.... penyokong tegar LGBT... depan belakang sama rasa....

      Delete
    2. Hang tak suka UMNO itu hang punya pasai. Tapi bab kutuk Mamak ni yg aku marah. Lawyer Hanipa Maidin tu pun mamak juga. Maknanya bila salam dgn dia kena lapik tangan. Takut basah. Kena sertulah pulak pasai najis mughalazah. Otak tarak lah hang.

      Delete
    3. Anon 11:47AM mamak lah ni. Napa bro? terasa ker? dah kenyataan mcm tu. Pegi jumpa pakar kulit, suntik antibiotik kasi mati kuman2 yg melekat d badan sampai hitam legam tu.

      Kalo sembahyang, jgn masuk masjid/surau, nanti habis satu masjid/surau kena samak. Sembahyang d luar saja tau.

      Delete
    4. oi anon2 kat atas jgn suka nak main bangsa dan agama org, tak kisah org itu mamak ke, jawa ke, kelantan ke asalkan mereka semua beragama Islam. but apa nak gaduh2.

      Delete
    5. Setau aq yg PURBA tuh yg tertonggok kat Kelantan tuh....yg xabis2 dgn patwa sesat lagi menyesatkn dan memecahbelah umat Islam di Malaysia...

      Malu nak ngaku dia bangsa Melayu...apa dia tuh bangsa PAS atau ahlipas.....

      Delete
  13. Tambahan fakta bukan AUTA...

    Sementara itu, Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub ketika ditemui selepas program berkata, kerajaan negeri akur dengan saranan yang diberi dan akan mula mengambil langkah lebih serius ke arah pelaksanaan hukum hudud.

    Katanya, ini termasuklah menubuhkan dua mahkamah baru iaitu Mahkamah Bicara Syariah Khas dan Mahkamah Rayuan Syariah Khas yang akan menjadi tempat kes berkaitan kesalahan hudud dibicarakan.

    "Selama ini, kita fikirkan akan bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan tetapi dari perbincangan wacana tadi nampaknya tidak banyak halangan untuk kita laksanakan hudud.

    "Kami akan maklumkan tindakan selanjutnya secara terperinci selepas selesai persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) tidak lama lagi,"
    katanya.

    -------------------------------------------------------------------------------

    Dah lebih setahun wacana tu berlaku, ape keputusan dan tindakan dari pemimpin hamPAS Kelantan??? Masih tido lena??? BUat penganut-penganut hamPAS, cuba la tanya.... JANGAN JADI BAHALOL....

    ReplyDelete
  14. Seorang bekas ahli seumur hidup PAS, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena sebagai CN Al-Afghani mendedahkan PAS telah menandatangani satu perjanjian sulit dengan DAP dan PKR untuk menggugurkan perjuangan hudud dan Negara Islam.

    Menurutnya, perjanjian sulit itu ditandatangani pada 18 Disember 2009 di antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    “Kita ini ditipu oleh pimpinan. Kalau baca dalam buku saya ini, ada saya sebut, persefahaman pada 18 Disember 2009 telah disebut dan ditandatangani oleh tiga orang pemimpin.

    “PAS oleh Tuan Guru Haji Hadi, PKR oleh penasihat dia, dan DAP oleh Lim Kit Siang.

    “Apa yang ditandatangani, di antara kandungannya, apabila PR berkuasa di Putrajaya, pemerintahan ini tidak akan menyentuh tentang hudud dan Negara Islam,”
    dedahnya dalam Wacana Mengembalikan Pas ke Landasan Asal, 11 November.

    ReplyDelete
  15. Pengerusi nasional DAP Karpal Singh hari ini dengan keras menafikan kenyataan Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib berhubung kesediaan Pakatan Rakyat untuk melaksanakan hudud.

    MP Bukit Gelugor itu malah menyifatkan Harun "menyimpang jauh daripada kebenaran dan berniat jahat" apabila turut menyatakan bahawa beliau hanya kelihatan tidak bersetuju dengan hudud.

    "DAP sejak sekian lama berulang kali menegaskan pendirian kami terhadap pengenalan hudud di negara ini.

    "Hudud tidak boleh wujud dalam Malaysia yang merupakan negara sekular," tegas Karpal dalam satu kenyataan hari ini.


    Tegasnya, DAP tidak akan bertolak ansur dalam perkara itu kerana ia penting kepada asas kewujudan parti itu.

    Beliau merujuk keputusan Mahkamah Agung (kini dikenali sebagai Mahkamah Persekutan) pada 29 Februari 1988 yang menetapkan Malaysia ditadbir undang-undang sekular.

    ReplyDelete
  16. Indon ni sedara mak lampir kot aka zuraida......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aii..! Mak lampir bawa sedara mara nak jahanamkan Malaysia ni ke...?

      Delete
  17. Amanat Hadi Awang telah Allah SWT kembalikan kepada Hadi Awang dan PAS ketika Hadi Awang masih hidup dan menjadi Presiden PAS. Nik Aziz tidak terkecuali kerana Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: 'Nanti akan samapai satu zaman dimana Islam tidak tinggal hanya pada namanya sahaja, dan Al-Quran tidak tinggal hanya pada huruf dan tulisannya sahaja. Masjid mereka indah tetapi jauh dari petunjuk. Ulamak2 mereka adalah manusia paling jahat dikalangan manusia. Dari mulut ulamak2 ini akan muncul berbagai FITNAH dan kepada mereka (ulamak2) ini FITNAH itu dikembalikan'. Benarlah sabda Rasulullah SAW itu. Wallahualam.

    mtk

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat2 saya sokong kenyataan anda..sekarang mmg dah akhir zaman manusiajadikan agama sebagai batu loncatan untuk mendapatkan kuasa dan sebagainya..astagfirullah semoga kita terselamat daripada tergolongan dalam golongan ini..

      Delete
  18. Jikalau puak2 regim PAS memerintah, lihat saja apa terjadi waktu regim PAS memegang tumpuk jawatan MB di Perak, orang Melayu datuk nenek yg memerah keringat, berkorban nyawa dan raga, untuk tanah bumi Perak kalau dapat geran tanah pun 99Tahun, datang pemimpin PAS menjadi MB, spesis2 komunis biaDAP diberikan geran tanah sampe kiamat. ishh ishh ishh ishh Ini lah menunjokkan betapa keparat, bngsat dan lahanat Yahudi Zionist PAS ini. Mereka sanggup mengadaikan agama, harga diri dan maruah kerana perakus, pelahap dan temolok algelojo semua kerana wang ringgit, kuasa politik, yg lain, bina mesjid, bina tahfiz sekolah, rumah2 anak Yatim, kebajikan rakyat semua, pergilah mampos.
    Inilah parti celako x5, Parti Ajran Songsang syaitan nirrajim.

    ReplyDelete
  19. Dulu Ulama sohih yg berwibawa lagi zuhud pernah berkata jikalau Tun Dr Mahathir yg waktu masih menjadi PM, meletakkan jawatan, beliau juga akan turut sama meletakkan jawatan MB. Waktu itu melalak lalak pagi ke malam, orang2 PAS mengutuk Tun sebagai mahafiraun, mahazalim, tuo kutok tak sedar diri dan sebagainya, Sekarang sudah pun nak masuk 10tahun Tun melepaskan semua jawatan dalam Parti mahupun dalam kerajaan. Sekarang siapa yg mahafiraun? Siapa yg mahazalim? Siapa yg tuo kutok tak sedar diri? Siapa yg sudah nyanyak tahap giler vavi?
    Itu sebab ada benar rakyat cakap mulut2 pemimpin2 Fuckaton haramjadah bau najis vavi? Itu sebab ramai rakyat yg mengatakan penjilat2 Fuckaton adalah spesis2 keparat, nak tudoh orang lain bersalah, sedangkan cermin diri dulu, bonton tahi bersepah. Nak Tudoh orang burok, speerti nyamok di sebarang lautan bole nampak, vavi hutan didepan mata tak nampak.
    Rakyat semua naik muak melihat perangai2 dan gelagat2 pemimpin2 Fuckaton haramjadah yg haramjadah. itu sebab doa pecah perut, doa KO dan celako x5 hanya terpalit kepada pencacai2 dan penjilat2, orang2 bengap nak mampos termasuk pemimpin2 musibat Fuckaton haramjadah saja.

    ReplyDelete
  20. Undi PAS = Undi DAP = Undi Al Juburi penyokong LGBT dan Melayu Murtad

    ReplyDelete
  21. aku berdoa supaya PAS sesat ini jatuh secepat mungkin supaya agama bangsa dan negara kita malaysia selamat

    ReplyDelete
  22. Beringatlah berjaga2 dgn keturunan mamak ni. Dulu kejatuhan kerajaan Melaka disebabkan oleh seorang mamak bernama Si Kitul.

    Mamak ni pengotor walau mandi bunga berjam2, tubuh tetap berbau hapak. Ingatlah, babi itu najis mughallazah kerana boleh membawa mudarat akibat kekotoran yg dibawanya.

    Begitu jugalah mamak yg boleh membawa mudarat jika bergaul dgn mereka. Apabila ada mamak sholat d dlm masjid, suruhlah mereka sholat d luar, supaya tidak terbatal sholat jemaah yg lain d dlm masjid.

    ReplyDelete
  23. Mengkafirkan sesama islam dan menuduh sesama islam murtad, tidak seharusnya berlaku.Bila politik didahulukan dari agama, kadang-kadang, wak-wak lebai ni cakap main sembur je.

    Sepatutnya dengan status sebagai ulama, sikap dan kata-kata perlu dijaga.Contohi akhlak rasulullah..barulah semua masyarakt islam hormat.Ini tidak, bila diuji sedikit oleh Allah dengan diberi status dan jawatan, mulalah akal mengikut kata hati dan logik pemikiran..dan tak ada kenyataan yang dibuat tanpa rujukan terhadap Alquran dan hadith.

    ReplyDelete
  24. Kenapa benci sangat dengan Mamak. Tidakkah depa tahu bahawasanya. Anwar itu sebenarnya anak Mamak Ibrahim orang Tanjung semua tau.

    Latifah Koyak Kain itu keturunan apa. Kalau nak kutuk Mamak agak-agaklah jatuh kat batang kote Pemimpin Agung Pakatan Harami juga.

    Waduh, malunyaaa...

    Jubor dah selak habis lah... kena dengan MAMAK

    ReplyDelete
  25. PASial ni mane berani,hudud tu hanya satu peniouan je.
    dia gunakn isu hudud tu tuk tarik perhatian umat islam,dia gunakan isu hudud tu supaya ramai org mengundi PASial.
    PASial bkn ikut agama pun,PASial hanya menggunakan agama tuk kesenangan dunia.
    menyesatkan org islam dgn fatwa2 yg bertentangan dgn agama islam,doakan kemusnahan umat islam.
    islam pe yg nik ajiz bwk,inikah yg dikatakan mereka memperjuangkan agama islam.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  26. Malaysia berbilang kaum tak harus guna hudud. Orang yang bersalah harus hukum sama bukan ikut agama. Jika demikian orang salah trafik perlu ikut agama juga. Jika nak cegah penjenayah boleh minta lebih hukuman berat bukan guna nama hudud. BODOH TALBAN PAS !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy tahu tuan tidak menyokong PAS, begitu juga sy. Tetapi ada sedikit kesalahan dlm kenyataan tuan yg ingin sy betulkan. Maaf tuan. Negara berbilang kaum juga boleh laksanakan hudud dgn syarat semua org islamnya bersatu dibwh satu payung. Maka dgn kekuatan itu bukan islam akan menurut suara org islam. Di Malaysia, pesalah trafik juga dihukum dibawah undang-undang islam. Undang-undang ini dipanggil ta'zir. Ada pun undang-undang ta'zir ialah undang-undang yg diputuskan oleh pemerintah dlm menjaga hal masyarakat yg tidak disebutkan secara khusus apa hukumannya didalam Al-Quran. Tetapi ia tetap hukum dr Allah krn ia diberikan oleh Allah kpd pemerintah utk diputuskan.

      Org PAS mendakwa UMNO menolak hudud. Itu salah. UMNO tidak menolak hudud, tetapi memerlukan masa utk melaksanakannya. Dlm masa yg sama undang-undang islam yg lain ditetapkan oleh Allah, seperti diat, ta'zir dan qisas telah diterjemahkan dlm sistem perundangan skrg. Hanya hudud shj yg masih tidak dpt dilaksanakan. Jadi UMNO tidak pernah menolak hukum Allah. Kita sedang menuju ke arah itu sedar atau tidak. Berilah masa dan sokongan kpd usaha itu.

      Delete
    2. Ambo setuju.... hudud Kelantan bila pork nick nak jalankan...???

      Delete
  27. PAS nie mmg semakin hari semakin menyesatkan org je!
    agama pun semakin disesatkan!!
    apa pny bangsa lah depa nie smpaikan agama pun blh depa buat main2!
    nama je parti agama islam tapi depa memainkan agama adalah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka tu gunakan nama agama hanya utk menarik perhatian org2 islam je.. itu je sebab yg sebenarnya..

      Delete
  28. yg penting PRU13 ni umno hancur..KO BN

    ReplyDelete
  29. Kadang-kala rasa pelik kenapa bukan Muslim tidak ikut ajaran Islam kenapa Allah tidak hukum mereka ? Bahkan kelahiran mereka masih tinggi, ada yang kaya-raya, sihat, panjang umur, cerdik dll. Adakah Allah lebih suka bukan Muslim daripada Muslim ? Jika benar bermakna Allah tak adil !

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku doakan semoga ko cepat mendapat hidayah allah.

      Delete
    2. aku doakan semoga ko cepat mendapat hidayah allah.

      Delete
  30. jgn disebabkan politik org Islam hilang maruah... jgn menyesal kt kubur klau x sempat taubat... #bersatu atas nama Islam bkn parti politik.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!