CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Friday, November 23, 2012

PANAS WEI! KENAPA PAKATAN HARAMI TAKUT SANGAT DENGAN TUN M?

Terus terang dikatakan, Tun Dr Mahathir Mohammad walaupun telah menjadi mantan Perdana Menteri Malaysia, tetap mempunyai karisma dan pengaruhnya yang tersendiri. Bapa Permodenan itu seringkali mengeluarkan buah fikirannya tentang isu-isu semasa yang berlaku di dalam Malaysia. Pendapatnya pula tidaklah selalu memihak kepada satu pihak sahaja, kerana beliau sangat berterus terang di dalam menyampaikan ideanya.

Kadang-kala ucapannya digunakan oleh pihak pembangkang untuk menghentam kerajaan. Terutamanya semasa pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi. Kritikan Tun Mahathir sentiasa tepat dan berisi, ini disambut baik oleh kedua-dua belah pihak kerana teguran yang diberikan ikhlas dari hati beliau sendiri. Namun begitu setelah Datuk Seri Najib memegang tampuk pemerintahan negara, Tun Dr Mahathir jarang mengeluarkan apa-apa kenyataan mengkritik kerajaan, cumanya beliau sering melemparkan kritikan keras kepada pihak pembangkang pula.

Baru-baru ini Tun Dr Mahathir Mohammad menyerang dasar kolaborasi di dalam Pakatan Pembangkang. Dengan menyatakan pakatan di antara pembangkang tidak berunsur perpaduan beliau juga menyelar penyatuan parti-parti pembangkang tanpa apa-apa perjanjian formal. Menurut beliau ini akan mendatangkan masalah sekiranya pakatan pembangkang diberikan kuasa untuk memerintah Malaysia.

Pandangan Tun Dr Mahathir Mohammad dalam isu ini sememangnya benar, ini kerana belum pun memerintah Malaysia pakatan tersebut sering bertelingkah di dalam isu-isu asas. Sehingga kini konsensus untuk siapa yang akan menerajui Malaysia sekiranya mereka menang masih lagi di dalam “proses” perbincangan.

PAS sibuk dengan sistem perundangan Islam acuan mereka, PKR pula masih lagi berpaksikan Anwar Ibrahim dan DAP tetap mahu orang Cina menjadi Perdana Menteri Malaysia. Sudah terang lagi bersuluh, satu pertelingkahan besar akan berlaku sekiranya pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 nanti. Namun sehingga kini belum lagi ada usaha pihak Pakatan Rakyat untuk menjadikan mimpi haram mereka sebagai suatu kenyataan yang positif.

Bukan sahaja isu siapa yang bakal memimpin, isu berapa kerusi untuk diisi pun sudah menjadi pergaduhan besar. Sehingga kini, mereka masih lagi berkira-kira untuk memenangkan parti mereka sendiri dan bukannya pakatan yang mereka anggotai.
Apakah Malaysia akan terjerumus kedalam lembah kekecohan agama dan kaum sekiranya Pakatan Rakyat memerintah nanti? Itulah persoalan utama yang akan terus menjadi tanda tanya di minda para pengundi di Malaysia. Sekiranya perkara ini berlaku, sanggupkah rakyat Malaysia yang selama ini sudah dimanjakan dengan pelbagai kemudahan, berani untuk hidup di dalam keadaan darurat? Sanggupkah risiko diambil oleh rakyat Malaysia, hanya kerana mereka ingin menikmati janji-janji palsu yang telah ditabur berkoyan-koyan oleh agen-agen Pakatan Rakyat?

Walauapapun yang terjadi, kebenaran tetap kebenaran dan kebatilan tetap kebatilan. Sebagai seorang manusia yang berfikiran waras kita seharusnya dapat menilai secara terbuka yang manakah lebih baik untuk diri kita. Malaysia adalah sebuah negara Islam yang berpaksikan keterbukaan pemikiran dan konsep wassatiyyah (kesederhanaan). Secara ringkas, satu perkara tidak boleh lebih dari yang lain, ini kerana kesefahaman yang telah lama dibina ini boleh menjadi sebegitu rapuh sekiranya ideologi-ideologi yang salah meresapi akarnya.

Kenyataan yang dibuat oleh Tun Dr Mahathir sepatutnya dijadikan pedoman oleh setiap rakyat Malaysia yang mahukan keamanan dan kesejahteraan negaranya. Ia bukan bermotifkan politik, tetapi lebih kepada penghayatan realiti yang sering dilepas pandang oleh kita semua.

Sumber: Mykmu

94 comments:

  1. Ikhlas la sangat Mahadey tu, kalau Mahadey ikhlas tak de la Mahadey nak rembat sampai ribu juta utk anak pinak dia dan biarkan bangsa majoriti iaitu Melayu(walaupun bukan sebangsa dengan Mahadey) merempat sampai separuh abad. Anak beranak dia boleh ada ribu juta sebab rajin dan pandai la? Yang Melayu lain merempat sebab pemalas dan bodoh la, apa la punya perangai... Mohon sangat Allah tunjukkan kebenaran di dunia ini juga sebelum Mahadey menghembuskan nafas terakhir. Naya org melayu, miskin merempat sampai ada yang tergadai akidah dan jadi hamba kepada org kafir di bumi sendiri. Kesian Melayu, bumi dipijak milik orang asing,nak beli rumah semurah RM500K pun tak mampu,melayu mampu telan air liur saja tengok anak beranak Mahadey mewah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10.14
      seblom tuduh org tak ikhlas, tny diri sdri dulu apa sumbangan ikhlas anda utk bangsa dan agama anda?Jwb dgn ikhlas... jika tuduhan tidak betul dan tiada bukti, sekadar dpt dr cakap dgr /ceramah dikhuatiri jd fitnah. Tentu anda arif apa hukumnya memfitnah

      Delete
    2. hang bukan muslim sebab tak kenal Allah dan Muhammad. Achi gerenti.

      kalau muslim tentu faham firman berikut :-

      1. Allahu ghani yun hamid.
      2. Innallaha yar zuqumanyasya hu bigharihisab

      Kalau Allah tu seperti diatas bagi kekayaan kepada sesiapa yang dia suka tanpa hisab, apa punya pukimak la hang ni nak dengki ttg kekayaan orang lain.

      awat hang tunggu pukimak pemimpin pembangkang berkuasa lepas tu hang pon tumpang semangkok nak tibai harta negara!

      hang ni memang sial pukimak!

      Kalau tak faham Islam macham nik ajis tu la ashik sebut Isle. .isle. Nabi Muhammad tak pernah sebut Isle pon. Dia kata Islam...yakni jelas, tepat dan nyata.

      Lidah nik Ajis dah chabik kot tak leh nak sebut Islam dengan tepat...


      kalau dok maki hamun orang, buat doa Satanic Verses ( yakni tinggal perintah Allah dan ikut kata Syaitan)
      nnt lidah dia keras takot nak mengucap pon payah!

      Dulu aku puji nik ajis. Siap gantong gambar dia. La ni dia jadi pukimak sekongkol dgn kafir DAP.

      modus operandi nik ajis ni sangat lemah dan tidak strategic.

      nik Ajis ini hanya berharap (hope) agar cina kafir masok islam....bagus tu tapi tak realistik langsong.


      Setiap hati orang kafir itu ada titik hitam. Dan titik hitam itu tidak akan senang terhadap setiap insan. check dalam quran pesan nabi orang kafir tidak redho kpd orang islam sehingga ikut mereka.

      benar kata Allah dan Nabi itu...lihat bagaimana DAP Harbi nak menjatuhkan kerajaan diteraju orang Islam dah tu disokong binawe2 pas....

      itula strategi dan harapan lapok nik ajis yang tak bersandarkan kan sabda nabi dan firman Allah..Tok guru konon. piraah... nak menyesatkan orang ada la....

      -abu ahmed

      Delete
    3. Bro lu cakap apa? macam tv 3 perempat je. Chua soi lek ada kasi aiskrim sikit ke!!!!! Kih kih kih lembu piang.......macam eskey harbi datuk trio thambi chic Ini ulamak yg patut lu ikut.....jangan lupa ah gantung gambar sekeli.....kdian lu gantung lu sekali............soli ah! waa mau muntah............

      Delete
    4. Anon 10:57 PM & Anon 11:14 PM.
      Awat la hangpa bodoh sangat. Fitnah celah bedah mana pulak. Tak betoi ka aku kata yang majoriti Melayu di bawah Pemerintahan UMNO/BN selama lebih dari separuh abad masih tak mampu beli rumah semurah RM500K? Bank-Bank UMNO sendiri yang bawak keluaq statistik yang majoriti tak mampu bayar hutang adalah kaum Melayu sehinggakan bayaran bulanan serendah RM118 pun ramai Melayu yang tak mampu bayaq? Apa cerita ni Anon. Takkan Melayu merempat sebab salah PAS kot? PKR pun baru tubuh ja. Apa la punya celaka hangpa ni sampai fakta jelas macam tu pun nak nafi. Hangpa ni memang suka kalau Melayu merempat sebab hangpa boleh control depa, kalau Melayu semua senang mesti depa tak layan hangpa sebab lojik la, ketua bahagian dan cawangan umno, ramai yang tak sekolah, takkan hang nak expect doktor, lawyer, usahawan, korporat nak duduk bawah budak bingai kot, agak-agakla... Kalau aku suruh hang pakai baju kiki lala pun hang tak mau sebab baju budak2. Jadi takkan org educated nak duduk bawah ketua yang takdak pelajaran kot.Sudahlah, tak lama nanti rakyat akan perambat hangpa keluaq dari Malaysia, kecik2 tak nak mampuih, besaq2 menyusahkan orang.

      Delete
    5. Ramai org melayu yg merempat. Tetapi dibantu oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat. Tetapi tuan tahu atau tidak bhw ramai juga bangsa asing merempat, tetapi mereka di bantu oleh pertubuhan-pertubuhan kemanusiaan oleh bangsa mereka sendiri. Lihat bezanya, kita merempat tetapi kita menyalah dan mengharapkan bantuan kerajaan. Mereka merempat, tetapi mereka berusaha sesama sendiri utk saling bantu membantu. Lihat berapa byk pusat perlindungan kanak-kanak, wanita dan warga tua milik mereka yg membantu kaum mereka yg susah. Yg pasti pusat ini tidak mengemis meminta bantuan dr Jabatan Kebajikan, sedangkan kita yg tidak berusaha membantu org yg susah tetapi malahan mencemuh, memaki dan terus menerus menyalahkan semua org krn keadaan diri kita.

      Delete
    6. Melayu merempat sebab Mahathir?
      Statement yg bodoh.....sebenarnya yg merempat tu adalah mereka yg malas.
      Indon,Vietnam,Bangla,Filipin,Negro di Malaysia....tak merempat pon?...sebab mereka rajin.Tak mengharapkan subsidi krajaan.

      KALAU DAH MALAS JANGAN SALAHKAN ORANG

      Delete
    7. Agree dgn Anon 238pm. Asyik2 nak kena tolong asyik2 nak kena bantu. Melayu jenis macam Anon 502am ni patut kasi pijak aje masa kecik. Takkan nak beli rumah 500k pun umno kena bantu? Tolong bg tau gomen mana dalam dunia ni yg bg bantu penduduk nya beli rumah 500k? Arab saudi? Singapura? America? Sampai bila org melayu ni nk jadi bangsa subsidi? Tak cukup dgn tu budak melayu yg byk masuk University pun pompuan..mana pergi budak lelaki melayu? Sedgkan org lelaki la yg patut pergi beljar tinggi2 bukan pompuan. So bila blja x tinggi keje gaji rendah Jgn salahkan org lain la bahlol.

      Pd anon 502am kalau kau ingat dgn pgkah pgayr kau dan pykong kau akan dapat duduk rumah 500k akan pakai merz benz nnti kaulah mlayu paling bodoh n bingai. Kau ingat kaki jubor tu nk bagi kau 500k ke utk beli rumah?

      Pergilah berusaha org melayu hoi. Jgn nk jadi bgsa subsidi.

      Delete
    8. Jangan dok cakap saja. Bawak mai bukti. Kalau setakat nak cakap, aku pon boleh kata hero pujaan hang tu, mak pak dia tak menikah, termasuk la dengan hang sekali. Ada hang nak mintak aku tunjuk bukti?...Apa punya turrr...!!!

      Delete
  2. Anon 10:14
    Cari graduate Pengajian Melayu... tanya dia orang apakah difinasi Melayu.
    Perkara paling mudah bila kita susah ialah SALAHKAN orang.
    Orang kaya kita susah hati, hati tak tenang dan sentiasa mencari jalan untuk menyalahkan orang.
    Daripada pukul 6:00 AM hingga pukul 10:14pm tadi, dah berapa hinggit kamu sedekah dan berapa gram peluh kamu hadiahkan untuk menolong kejalan Allah?... ada ? tak ada? jawab dengan ikhlas..Allah maha mengetahui.... kalau tak ada ...... sendiri mahu ingat lah.
    Mahathir kaya raya kerana Allah nak bagi dia anak beranak kaya raya. Dengan jalan apa? Dengan jalan di bagi peluang akan mahathir dan keturunannya didalam golongan orang yang diangkat mertabatnya oleh Allah s.w.t.
    Kamu kata dia cari kekayaan dengan cara menindas orang Melayu, kamu ada bukti yang sohih untuk tuduhan itu? Kamu tahu apa akibatnya daripada perkataan yang kamu lontarkan dan ganjaran yang akan Allah sediakan untuk kamu?
    Ironinya pada masa yag sama kamu masih ingat kamulah yang paling hampir dengan Allah dan dengan beraninya meminta Allah swt melakukan sesuatu untuk emuaskan hati kamu yang jelas hasad den dengki hasil daripada didikan syaitan yang direjam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. chantik Yob. .....kupasan tuan diserta bantuan Allah...confirm.

      Delete
    2. Yop,

      Correction dalam last para. Setan2 Pas ni bukan minta pada Allah. Tengok kaedah dan intisari doa Satanic Verses pimpinan Pas tu!

      Depa suruh Allah buat ikut kehendak nafsu mereka lalu menjadikan Allah itu KHADAM mereka!

      Tengok lah tuan 2...betapa kurang ajarnya mereka terhadap Allah.



      Delete
    3. Anon 10:31 PM
      Tak timbul soal dengki. Kalau macam tu, polis dengki la bila tangkap pencuri dan perompak wang? Kan itu rezeki mereka. Jadi kita boleh kata la yang pencuri dan perompak kaya kerana Allah bagi rezeki pada mereka atau pun orang yang berjaya dapat hadiah wang tunai dari Magnum UMNO itu sebagai rezeki dari Allah? Jangan bodoh nak mampus sangat Anon 10:31, yang hang taksub nak mampuih pada Mahadey Si Penghina Nabi tu apsal? Allah dan Nabi Muhammad ketika dihina,dipersenda dan diperlekehkan oleh Mahadey dulu hang sepatah haram pun tak kata apa ya? Jasa Mahadey konon. Allah selaku pencipta langit dan bumi serta Nabi Muhammad selaku Kekasih Kepada Pencipta Langit dan Bumi yang sangat berjasa kerana Allah adalah Pencipta pun diolok-olok oleh Mahadey, jadi apa la sangat rakyat Melayu yang merempat di tangan Mahadey nak kenang dia. Dulu Melayu tak nampak lagi belang Mahadey, sekarang ni baru tau yang dia cuma nak bagi anak beranak dia survive saja, haram jadah betul.

      Delete
    4. Pencontohan tuan salah. Perompak dan pencuri itu menzalimi diri sendiri dan org lain jika mencari rezeki dgn cara itu. Sedangkan Tun Mahathir berusaha mencari rezeki sendiri. Dan kalau tuan berhenti melihat kekayaan org lain dan mula berusaha dr sekarang membuka perusahaan dan istiqamah dlm urusan tuan, mungkin 10-15 tahun lagi tuan akan berada dlm kumpulan ahli perniagaan ternama Malaysia.

      Delete
    5. Akku pernah melawat kilang vendor proton di Shah Alam milik seorang pemuda Melayu dari Batu Pahat Johor. Majlis penerangan telah diberikan kepada kami, susah senangnya membangunkan usahanya. Aku sangat bangga dengan orang muda ini. Ironinya aku tak nampak pun unsur unsur kronisma atas kejayaannya.Aku tidak yakin dia ni kroni sesiapa. Ini adalah contoh Melayu yang progresif, yang sentiasa memandang kehadapan. Dan ramai lagi Melayu jenis ini di Malaysia.
      Jadi aku berasa heran kenapa saudara anon yang sentiasa komplen tentang Melayu ni. Apa sebenarnya masalah saudara? Adakah kebencian terhadap TUn berasas? Ingat saudara, manusia cemerlang fokus kepada KERJA PENTING, walaupun TIDAK SERONOK, tapi MANUSIA LEMAH focus kepada KERJA SERONOK walaupun tidak penting.. mungkin saudara seronok memperlekehkan dan merendah rendahkan martabat orang lain sehingga sanggup memanggil orang yang lebih dewasa dan berjasa dengan nama nama yang kurang elok... lupakah sdr punya anak atau bakal punya anak yang bakal menjadi keturunan sdr... kalau inilah sikap sdr sebagai pemimpin keluarga ,, maka tidak hairanlah saya jika satu hari kelak akan lahir generasi spt sdr hasil didikan orang orang spt saudara jua .. insaflah, dan terimalah hakikat bahawa Allah menjadikan manusia ini tidak sama nasibnya,

      Delete
    6. Tepat skali sheik.....jenerasi hari ini adalah hasil didikan penyangak mate wang moden yg bernama madey........hasilnya manyak menteri yg menyangak sekarang. Semua hukumnya boleh macam fatoi varvi ustaz teebi 3 per 4. Ajaran ustaz bn ni lah yg paling mantop untuk meniage. I FOLLOU.

      Delete
    7. Jika anak tuan bermasalah, adakah mudahnya meletakkan kesalahan itu krn kerajaan gagal mendidik? Anak kita amanah kita. Yg akan ditanya esok ialah kita, bukannya Tun Mahathir. Jika anak tuan berjaya yg senangnya adalah tuan bukan Tun Mahathir. Jgn letakkan semua salah pd org lain, kelak kita akan dipersalahkan oleh anak sendiri.

      Delete
    8. Anon 8.52 PM.
      betul ke tun mahathir tu penyangak mata wang moden? Boleh berikan fakta dan bukannya auta tak? Nampak anon ni macam banyak sgt bukti dan tau serba serbi..

      Delete
    9. Arwah Uncle aku dulu pakai vespa g kerja. Duduk rumah flat kecik. Tapi uncle aku cukup tegas dgn anak2 bab study. Tak de main2. Tak de nk bercinta2. No nightlife. Hari ni sepupu aku semua jd professional n ada yg hantar anak g ovseas pakai duit sendiri blaja medic. Aku percaya ada ramai lg org melayu yg anak2 bjaya macam uncle aku ni. So apa yg x kena n tak adil. Sampai bila mlayu nk jd bangsa subsidy?

      Kat ofis bini aku despatch guy nya india pakai duit sendiri hantar anak g study medic d rusia. Despatch boy hantar anak pakai duit sendiri hasil tulang 4 kerat. Tak malu ke org mlayu yg masih kata kerajaan mlayu ni x adil.n x mbantu org melayu?

      Tak malu ke org mlayu nk komplen pd gomen klu hari ni masih ada lg melayu yg ketinggalan? Dah gomen buat macam2 buat stock market buat amanah saham supaya org melayu boleh besaing dgn bukan mlyu buat amanah saham so apa lg yg tak cukup? Dah 55 tahun merdeka apa lg org mlayu nak bg alasan? Nk lg 55 tahun ke baru boleh maju?

      Nasib baik kjaan bn ni kepala nya dua2 melayu kalau dpt kat pati roked apa nk jadi? Takkan ada lagi pilot melayu doctor melayu engineer mlyu accountant mlyu. mlyu pakai kete besar rumah besar semua biz org mlyu akan lingkop.

      Bukak la mata n amati scenario org mlyu skrg. Kalau anda dulu malas n gagal jgn salahkan org lain atas kebodohan anda. At least jgn bakar kelambu sbb sekor nyamuk.

      Delete
  3. senang la nak fitnah orang bukti tak dak. bukti ada dah tak boleh pakai pulak sebab besi, ni lah kalau ada otak tak nak fikir,

    ReplyDelete
  4. betul tu pakteh adam,puak ni, kalau bab nak salahkan orang memang kerja mereka, kita minta Allah jgn jadikan kita jenis yang tidak mahu berfikir dan bersyukur

    ReplyDelete
  5. terlalu ramai orang melayu kita memiliki sijil phd sampai keanak cucu pun mereka tak akan sedar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu kate kat diri u sendiri ye.....kih kih kih kih boloh sampai mampus la lu.

      Delete
    2. Termasul Lu sekalu laa lahanatt

      Delete
  6. barua fuckatan hangit cam tulah. kalau salah orang nampak , tapi orang sendiri buat dek aje. kaki spin.

    ReplyDelete
  7. Anon 10:14...Ada tak kita dengar orang Cian ataupun India mempertikai kekayaan kaum mereka..cina manakah yang mempertikai Robert Kok...India manakah yang mempertikai Ananada Krishnan...kita orang melayu sepatutnya bangga sekiranya ada orang melayu kaya raya...bukannya membuat fitnah..asalkan PAS semuanya itnah...asalkan PAS semuanya Islam....asalkan pas semuanya betul....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana Qarbana, Cina of coz la tak pertikai kekayaan sesama depa sebab depa pakat kaya ramai-ramai. Macam kes Perwaja Steel la, Eric Chia pakat makan ramai2 dengan Mahadey & The Geng jadi takkan Mahadey nak pertikai Eric Chia yang jelas2 merompak atas arahan Mahadey Kutty kot? Melayu dan India of coz la pertikai kekayaan masing2 sebab yang kaya cuma dua tiga kerat orang Melayu dan India. Macam Cina pula hampir tiada Cina yang merempat sebab sesama Cina depa sokong hang aku. Ni Melayu, undi nak tapi duit nak rembat sorang2, sampai kiamat pun kita akan bergaduh punya.Jangan mimpi akan ada perdamaian sesama kita selagi UMNO dok buat perangai haram jadah mcm tu.

      Delete
    2. Duit yg diperolehi kerajaan, bukankah diterjemahkan dlm bentuk kemajuan, pembangunan, peluang pekerjaan, bantuan pendidikan, pengukuhan aset ketenteraan, bantuan kpd agensi islam dan pelbagai lagi. Adakah tuan mahu duit itu semua diberikan terus kpd rakyat Malaysia utk diurusakn sendiri oleh masing-masing?

      Delete
    3. hanya orang yang tahu mengenang budi yang akan mengeluarkan kata2 tanpa berfikir. Ingatla jika tiada pemimpin dahulu kita semua xdapat mengecapi hidup sebegini. Tuhan memberi tulang empat kerat untuk kita berusaha bukan menanti/menadah tangan menunggu pemberian orang. peluang dah dibuka tapi malas berusaha kemudian salah orang, ini penyakit orang melayu yang malas.

      Delete
    4. Memang segelintir Melayu MALAS.....Hari hari baca doa seribu dinar..duduk di mesjid....tak mahu usaha...minta bantuan kerajaan..bila tak dapat..mereka kata kerajaan zalim... mereka ingat duit kerajaan tu BAPAK DIA YG PUNYA.

      UNTUK KEJAYAAN KITA MESTI BERUSAHA DAN BERDOA.

      Delete
  8. Untuk ayahnda ku,teruskan bakti mu sehingga akhir hayat.Cayalah ayahnda yang terhebat yang memperjuangkan martabat bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  9. Anon 10:14 pm!!

    Kau jer yg bodoh nak mampos!!!

    Kenapa puak pembangkang semua Bodoh nak Mampos??

    Masa dalam kandungan Mak mereka kurang makan benda berkhaiat tak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang lumrah yg bodoh kata orang lain bodoh. Alif mim nun wau leeeeembuuuuuu

      Delete
    2. kerana sama2 bodoh hahahaha

      Delete
    3. Tade lah....lu sorang je bodoh haohahahaha

      Delete
  10. Allah dah tunjuk pun. Lihat saja dikeliling kita. Brapa ramai Indon yang kaya raya. dulu datang naik tongkang kini balik dengan kapalterbang. Pergi kat bank.. tengok Bangla ni hantar duit kat keluarga mereka berapa banyak. Rajin-rajinlah berkawan dengan bangsa asing ni dan tanya mereka tentang Malaysia, jawapan ada di situ kenapa Melayu merempat di negara sendiri.....

    ReplyDelete
  11. Celaka punya mahadet..skng najib jadi pm la..bukan lu..zaman lu dh habis.lu ingat najib suka lu cakap banyak?..duk diam2 dh la..ni mesti.nak bg anak dia jd mb kedah ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. otak lembu la u ne.

      Delete
    2. Anon 12.16 AM,
      Ada jgak manusia bangang macam ko ni ye..tapi bagus jugak kalo anak tun yg jadi MB Kedah, sekurang2 nya tak lah gondol kawasan tadahan hujan n balak kat kedah, air sungai yg digunakan oleh orang kampung pun takde la kotor. Ko jgn ingat zaman skang org kampung dah x guna air sungai pulak. Sebelum nak berkata2 tu, buat rujukan dulu, banyakkan membaca n berfikir..

      Delete
  12. anon 12.16 lu pun memang lagi celaka...kalau tak ada mahadir lu tak naik proton saga..tak dapat makan subsidi kerajaan..jgn byk kutuk org..apa jasa kau pada negara berbanding dia..dasar rakyat
    kurang ajar..dari hidup menyusah org baik kau pergi mati lagi baik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling cerdik dr puak kutty! Hoi sebelum madey lagi dah ramai naik keta impotla! Proton ciplak mitsubishi je......mane ada buat sendiri......sekeru sebiji pun tak lehnak buat...........lllllllllhoi lu sendiri pegi mati dgnproton lu la.

      Delete
    2. Skru pun tidak pandai nak buat. Siapa agaknya yg pernah menyebut perkataan itu? Dan sekrg Malaysia telah mempunyai angkasawan pertama. Dan entah apa lagi kemajuan yg ada utk kita terokai dibwh kepimpinan UMNO

      Delete
    3. ANGKA memang banyak wow, sampai naik SAWAN........satu lagi projek kerajaan BN, Naik sawan, kihkihkihkihkih............

      Delete
    4. Dan apa sumbangan tuan dlm negara ini? Berapa bykkah skru buatan tangan tuan sendiri yg telah tuan sumbangkan kpd PROTON?

      Delete
    5. anon 11.50,

      Analogi lu gua tabik. Rasional dan progressive.

      Si sial tu pasti buat sekeru pon tak tau. Dah tu menyalak macham Hyna. Aku ingat ini adalah hyna menjelma manusia PKR dan PAS.

      apalah malangnya si sial tuh!

      Delete
  13. Proton ciplak ke tak, sekurang kurangnya Proton mampu dibeli oleh orang Malaysia yang tak mampu beli kereta impot yang mahal,that was the main objective.Aku heran mengapa orang Malaysia ni suka sangat burukkan produk keluaran sendiri.Orang negara lain bangga pakai produk mereka sendiri walaupun tak setanding kereta Jepun, tapi sesetengah orang Malaysia hanya pandai mengutuk. Biasanya orang yang pandai mengutuk ni lah yang tak tahu apa apa tentang buat skru ke, buat apa ke,hanya pandai kena kelentong tanpa mencari fakta yang betul.Kalau banyak sangat komplen pasal negara sendiri, silakanlah cari negara lain untuk tinggal.Banyak lagi orang asing yang lebih sayangkan Malaysia ini dari anda dan boleh berjasa pada negara ini.To the moaning minnie at 1:04 am, you are a waste of space in Malaysia,please consider plonking yourself elsewhere.....maybe the penguins in Antartica might consider sharing their spot with you

    ReplyDelete
    Replies
    1. All the monies will go to , hoi not protonlah, but to all vendors cekik darah duit rakyat. This is the story, real story. Less quality, high profit controlled by cronies.

      Delete
    2. All the maney will be shared with all individual that take the benefit from the establishment of PROTON. From the CEO to the cleaner. From the biggest company to the smallest one that grab the opportunity to become the vendors of PROTON. To become the suppliers of part and technical assistant. And if all this vendors were to be closed, did you sir, want to offer all of their employees a job?

      Delete
    3. nak bodek Mahathir pun jangan terlebih sudah....sebelum proton keluar kereta seperti mazda,ford,mitshubishi,datsun,toyota adalah murah..pada ketika itu loan hanya untuk 3 tahun shj ..itu pasai orang melayu tidak mampu memakai kereta pada ketika itu...tetapi berbaloi kerana pada tika itu pemimpin waktu itu tidak menggalakkan rakyat berhutang dengan bank untuk jangkamasa lama...tahniah kepada Pm sebelum Mahadey ni ....mamak yang sering di puja oleh sebilangan masyarakat Malaysia

      Delete
    4. Tun ngong betulah anon 2:08 ni.....nko ada satu undi nko punya hal, aku ada satu aku punya hal........tak ade akai nak suroh orang lepas hak warga negara. Doctrine mahadey keling. Aku pileh sapa yg aku suka dah. Msia ini bukan nkopunya. Jenerasi madey kutty betul barua ni........Madey lah yg kata melayu satu skru pun tak leh buat..........kdian nak buat keta.......last beli model mitsubishi lapuk pasang kat sini , taruk lambang mesia!!!! DAN NKO BANGGA........ANTARTICA? Nkolupa ke madey jatuhkan sebiji proton kat sana dulu nak suruh nko bela penguin dlm proton. BODOH TAK LEH NAK TEGUR NI DIA ORANGNYA.

      Delete
    5. Sebelum ada PROTON anak tempatan bekerja dgn syarikat asing. Wang mengalir keluar dr negara kpd negara asing. Selepas ada PROTON anak tempatan bekerja dgn syarikat bumiputera. Yg menjadi vendor juga syarikat bumiputera. Peluang pekerjaan bertambah. Aliran wang keluar dari negara berkurang. Wang yg bergerak dlm negara sendiri mencambahkan pertumbuhan ekonomi dalam negara. Begitulah cerdiknya pemimpin yg melihat permasalahan dlm skop yg lebih luas.

      Delete
    6. mamat pkr dan pas mana ada good economic sense. menyalak dan menyalahkan orang lain no. 1!
      patutnya chontohi kerja nabi masa bisness harta siti khadijah. why he chose biznezz? He wanted to expose the importance of economic wealth. Baru bole tolong ummah! Sampai kata rezki 9/10 dlm bisness.

      Yang sialnya ramai melayu di tipu ulamak Pas yang ashek chakap sorga sahaja! Depa ni bukan pandai sangat pon. Aku tak pernah dengar Nik ajis dan hadi sial tu chakap / dakwah pasal kepentingan ekonomi pada ummah. T u tak paham sabda nabi la. Dah tu perasan jadi Tok Guru.

      Aku bukan sembah ekonomi. Aku melihat ekonomi sebaggi wadah atau alat mengokohkan ummah.

      Bila ada harta boleh buat research. Boleh buar bpm nuklear. Lepas tu kita warn america/Jew/Kristian yang bom kita tu boleh dilepaskan any time.

      Orang kafir takot mati, barulah depa seriau ttg keupayaan ketenteraan kita!

      Kalau setakat orang PAs, mampos ekonomi negeri kita nnt. Bak kata tuhan: Apabila bukan ahli memegang sesuatu yang bukan bidangnya, tunggulah saat kehanchoran! Sama macham ulama2 pas yang "good in theology their version, but damned stupid about economic factors that strengthen the Ummah".

      Dah tu jadikan Allah sebagai KHADAM untuk nafsu serakah ke Putrajaya!

      Melayu kalau banyak makan budu dan belachan maka irulah jadinya!

      Delete
  14. mahathir bapak pemodenan,...mungkin boleh lah.tapi yang ada sekarang hasilnya rakyat malaysia pandai mencarut,memfitnah dan gaduh ngan bangsa sendiri,pasal politikpun hingga berhari hari saling kutuk,..contohnya kat blog ini.blog PK neh dah macam cerminan orang melayu yang sebenar,saling kutuk,saling fitnah,bahkan ulamakpun dicaci maki,macam dah takde budi bahasa,ini ke hasil dari pemodenan politik Mahathir Muhammad.memang kalo rajin disini boleh cari rejeki bahkan lebih,tapi,,,rakyatnya pandai bergaduh,..di FB,di Blog,di dataran merdeka,dan dimanapun,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam ni bercakap pun nko kata fitnah........pembodek memang " not worthy a discourse" memang TON ~ngon le nkorang.

      Delete
  15. mahathir bapak pemodenan,...mungkin boleh lah.tapi yang ada sekarang hasilnya rakyat malaysia pandai mencarut,memfitnah dan gaduh ngan bangsa sendiri,pasal politikpun hingga berhari hari saling kutuk,..contohnya kat blog ini.blog PK neh dah macam cerminan orang melayu yang sebenar,saling kutuk,saling fitnah,bahkan ulamakpun dicaci maki,macam dah takde budi bahasa,ini ke hasil dari pemodenan politik Mahathir Muhammad.memang kalo rajin disini boleh cari rejeki bahkan lebih,tapi,,,rakyatnya pandai bergaduh,..di FB,di Blog,di dataran merdeka,dan dimanapun,..

    ReplyDelete
  16. mahathir bapak pemodenan,...mungkin boleh lah.tapi yang ada sekarang hasilnya rakyat malaysia pandai mencarut,memfitnah dan gaduh ngan bangsa sendiri,pasal politikpun hingga berhari hari saling kutuk,..contohnya kat blog ini.blog PK neh dah macam cerminan orang melayu yang sebenar,saling kutuk,saling fitnah,bahkan ulamakpun dicaci maki,macam dah takde budi bahasa,ini ke hasil dari pemodenan politik Mahathir Muhammad.memang kalo rajin disini boleh cari rejeki bahkan lebih,tapi,,,rakyatnya pandai bergaduh,..di FB,di Blog,di dataran merdeka,dan dimanapun,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan pernah mendengar ceramah politik anjuran pihak tuan? Tuan pernah mendengar gelaran yg diberikan oleh YB Mohd Sabu kpd Anwar? Tuan pernah mendengar gelaran yg diberikan oleh YB Anwar kpd TG Nik Aziz? Dan siapa yg memulakan reformasi yg seakan-akan rusuhan lama dahulu? Itu semua adalah pembuka jalan kpd keadaan yg berlaku skrg. Kalau tuan dan saya tidak berusaha menghentikannya, malah saling menyalahkan antara satu sama lain, maka keadaan ini tidak akan bertambah baik, tetapi menjadi lebih teruk.

      Delete
    2. Betul tu.. tolong tengok balik belakang dan fikir, serupa tak dengan dah ludah jilat balik...ini perbuatan orang yang pengotor, dulu dok bantai Anwar la ni jilat serupa dengan Anwar dulu dok kutuk Nik Ajis lani boleh berpelok plk. Tu pun pengikut puak ni buta hati dan xsedar diri lagi...suka sngat benda yang kotor2 ni...

      Delete
    3. Maap pembetulan sikit, mahadey bapa mirzan bukan bapa pemodenan. Pemodenan tak menjurus kpd penyelewengan. Apa yang ada sekarang tak moden pun!!! SAYA dgn rendah hati tetap mengatakan madey bapa mirzan aka san miguel. San miguel tu orang melayu tau........tinggi pekertinya. Tak masuk budi nya lagi.

      Delete
    4. Kalau penyelewengan dan rompakan harta negara berlaku dgn begitu hebat, tuan fikir dr mana kerajaan dpt dana utk membina pelbagai projek mega? Dan dr mana kerajaan mendapatkan dana utk menjadikan negara ini dlm keadaan sekarang?

      Delete
    5. anon 12.02,

      Apa la lu! Duit rasuah semua UMNO simpan. Dana pembangunan adalah sumbangan peribadi nik ajis dan hadi sial la tuh...

      Delete
    6. apa lah lu. kita mesti sokong kat pakatan tu jd kerajaan. menang esok depa ambik semua yang towkey2 kroni tu punya. mcm selalu yg depa ckp dlm ceramah.sure dia bahagi2 ngan kita punye. lpas tu settle la masalah miskin kita tu. rasanya 55 minit lpas spr umum semuanya dapat dh bahagian masing2. apa pulak nk usaha2 sampai 55 tahun. masa tu nanti negara ni mana ada lagi benda2 susah2 ni semua. ekonomi meningkat sbb pm masa tu pernah berpengalaman jd acting pm, tpm dan menteri kewangan cam berita orang putih selalu cakap. orang lain mana ada pengalaman cam tu masa dapat jawatan tu.mesti maju punyelah. bab2 jenayah mana ada masa tu. jenayah2 ni wujud masa bn memerintah je. yang lagi best tu masa tu semua free, silap2 cukai pun dh tak ade. balik kampung tol free, speed trap..ish! 5 minit lepas jadi kerajaan semua bang polis takan saman punye..aes? masa tu kamera tu depa akan jual hasilnya bahagi kat rakyat. kereta, kita dapat harga kilang punye. minyak pun kita akan dapat rega masa cam keluar kat pelantar je..rumah? masa tu nanti murah je...koman2 pun rakyat kita akan duduk rumah ala2 seri perdana. yg keluar universiti. hari ni mintak, semalam lagi dh dapat kerja.hasil hasil yg dpt kat kerajaan tu depa akan bankin masuk akaun setiap rakyat. ahli politik masa tu tak akan ada buat bisnes cam sekarang ni. lepas angkat sumpah semua pakat2 istihar harta dan tutup bisnes sebb bn je yg bisnes masa dlm kerjaan. menteri2 masa tu semua duduk kuarters kerajaan je takpun sewa kat flat..putra jaya depa lelong sebab pas dh janji. open tender lagi, kita2 ni pun rasanye mampu beli masa tu..begitulah adenya. maka makmur lah Negara ini selamanye....

      Delete
  17. hatiku untukmu
    hanyalah untukmu
    kuserahkan
    kudambakan

    dirimu dewiku
    permata hatiku
    kubayangkan
    di setiap waktu

    ReplyDelete
  18. Buta ke? Tak baca label kat botol minyak ular Madey tu dah lepas tarikh luput?

    Nak pakai lagi ke?

    Minyak tu dah pun diganti dengan kerim moden yang lebih mujarab menyemburkan penyakit-penyakit kat Malaysia, ni.

    Mamak je yang masih nak pakai minyak keturunan India tu.

    ReplyDelete
  19. Semenjak dua menjak PAS bersetongkol dalam Fuckaton haramjadah, perangai dan gelagat mereka menjadi musibat. Rakyat semua tahu ketua umum Fuckaton haramjadah adalah agen Yahudi zionist Neocons, pejuang keselamatan Israel, peliwat terkutok, kuat melakukan zina, suka melanggani pelacur tak kira jantan2, mak nyah atau Cina Doll, Siam Doll atau Keling Doll. Bapa Korupsi, Bapa Tak Bermoral, Bapa Jubor. Itu sebab permikiran mereka pun jadilah, pemikiran Yahudi Zionist Neocons, penyokong LBGT yg direjam, dan tidak menjadi pengikut Rasulullah S.A.W.
    Kita tahu Islam dan Rasulullah tidak mengajar kebencian, dendam kesumat, terhadap orang2 yg seagama dan sebngsa. Islam dan Rasullullah tidak mengajar doa kehancuran, doa pecah perut, doa KO, doa celako x3, dan azab dan bala menimpa seagama dan sebangsa. Tidak ada dalam Islam dan ajaran Raulullah. Tetapi doa2 yg begitu, Doa pecah perut, Doa KO, doa azab dan bala, kepada seagama dan sebangsa, Doa2 yg jijik2 itu semua hanya ada dalam doa2 Yahudi zionist terhadap negara2 Islam, yg sekarang diamalkan oleh puak2 berhati busok, dendam kesumat puak2 PAS. Kiblat PAS sekarang sudah bertukar kepada Tel Aviv, itu sebab perangai dan gelagat orang PAS sudah menjadi sperti Yahudi zionist, yang meggilakan darah, menzalimi dan pembersihan etnik rakyat Palestina, kerana terlalu kebencian, sakitnya hati mereka terhadap UMNO dan BN, sampai begitu sekali meluap luap, sampe waktu berdoa harus terjerit jerit macam kena rasuk, naik sawan giler vavi.
    Harap ahlul2 yg sedar, insaf dan bertaubatlah, hendaklah dgn segera bermufarakah, takut2 malaikat maut datang didepan mata, sudah terlambat, dan jauhi dari bersetongkol dan menyokong PAS, kerana sudah terang mereka sudah jauh menyimpang dari ajaran Islam, malah mengikut ajaran lahanat Yahudi zionist neocons dan mendewakan barua mereka iaitu Anwar Zionist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yahudi tuduh orang lain yahudi, ibarat varvi tak mengaku varvi...........anon 11: 55.....basi dah citer kau tu.

      Delete
    2. Basi jika ada jawapannya. Cerita ini tidak akan basi, malah akan menjadi lebih sedap utk dimakan selagi gagal menjawab. Apa jawapan dlm isu video? Apa jawapan dlm isu doa? Apa jawapan dlm isu murtad?

      Delete
    3. anon12.06,

      bagus, molek pandangan mu!

      Delete
    4. Terus impot kopiah dari Tel Aviv utk PRU 13

      Delete
  20. Bila kita membicarakan tentang agihan kekayaan negara kita dapat lihat ketidakseimbangan pembahgiaan tersebut. Jelas disini diantara 10 orang terkaya di Malaysia hanya seorang sahaja orang Melayu yang tersenarai iaitu Syed Mokhtar Al Bukhary.

    Abis tu aku nak tanya pembangkang Melayu PAS dan PKR ni..korang nak orang Melayu ni jadi macamana sebenarnya..bagi aku baguslah kalau ada seorang ataupun lebih bagus semua billionair tersenarai tersebut dari kalangan bangsa bumiputra..

    Ini kan negara kita, bangsa kita dan negara kita! Siapa mereka nak hendak menentukan kekayaan negara kita, halatuju bangsa kita dan ugama kita.

    Hakikatnya disini walaupun kita melihat kekayaan ekonomi negara Malaysia dimonopoli oleh bangsa cina tapi kekayaan tersebut hanya tertumpu pada segolongan kecil elit elit cina dimana mereka sendiri tidak pula sanggup berkongsi dengan keseluruhan atau bangsa cina. Bukan semua bangsa cina kaya bahkan ramai yang yang bekerja makan gaji. Golongan pertengahan dan bawahan bangsa cina juga ramai sebagaimana golongan pertengahan dan bawahan Melayu dan bumiputra.

    Inilah yang menyebabkan ramai orang cina menyokong DAP sebab sebahagian besar dari mereka merasa diri mereka di anak tirikan padahal sebahagian besar kekayaan negara dimiliki oleh taikun taikun besar yang tamak mengumpul harta yang juga dari kalangan bangsa mereka sendiri. Taikun ini pula hanya berkongsi kekayaan sebahagian kecil kroni kroni mereka. Akhirnya majori bangsa cina dari kalangan golongan marhain memberontak menyalahkan pemerintah. Menuduh pemerintah sekarang tidak berlaku adil kepada mereka lalu mereka menterjemahkan rasa tidak puas hati mereka dengan tidak mengundi BN.

    Bagi orang Melayu pula walaupun mereka majoriti di negara ini mungkin dalam 60% dari jumlah penduduk Malaysia mereka pula terpaksa merebut dan berkongsi kekayaan negara yang tak sampai 20 % bahkan mungkin kurang dari itu.

    Situasi bertambah parah kerana jumlah ekuiti pegangan ekonomi negara 16-20 peratus itu bukanlah pegangan individu tetapi setelah dicampurkan dengan penubuhan berpuluh-puluh GLC di Malaysia ini. Itupun pegangan kekayaan individu orang Melayu hanya sekitar 2 peratus sahaja. Bayangkan dari 60 peratus umat Melayu di bumi Malaysia pegangan ekuiti kekayaan individu hanya sekitar lebih kurang 2 peratus sahaja mungkin termasuk kekayaan individu syed Mohtar dan orang kaya melayu yang tidak tersenarai dalam 10 individu terkaya Malaysia.

    Persoalannya siapa individu yang memegang kekayaan 98% kekayaan Malaysia? Pelik bin hairan ada segolongan orang Melayu itu sendiri sangat jijik bila melihat ada individu Melayu kaya yang jauh tertinggal dari jumlah pegangan kekayaan dari orang-orang kaya dari bukan Melayu.

    Orang Melayu bukan tidak bijak berniaga. Masalah sekarang ketidak mampuan orang Melayu untuk memecah monopoli perniagaan bangsa cina.Kerana mereka sangat bersatu kesatuan mereka cukup kukuh untuk kita tembusi.

    Bahkan kemajuaan mereka dalam perniagaan 20 tahun kehadapan maju dari bangsa Melayu. Bagaimana kita nak kejar sekiranya kekayaan sedikit ini yang kita miliki ini pun kita
    masih bercakaran dan dengki mendengki antara satu sama lai. Saya percaya sampai bila bangsa kita takkan maju.

    Melihat kepada senario ini persoalan di sini bagaimana hendak mengatasi keseimbangan ini sekiranya bangsa kita berterusan bercakaran dan tidak bersatu.

    Ingatlah sebatang lidi mudah untuk dipatahkan akan tetapi sekiranya kita bersatu seumpama segengam lidi kitakan mudah dipatahkan dan diperkotak katikkan oleh bangsa lain.

    Persoalan utama disini bagaimana pemerintah untuk merangka rancangan yang padu dan saksama bagaimana jurang ketidakseimbangan pengagihan kekayaan ini dapat dikurangkan dalam masa yang panjang dan pendek.

    Sama samalah kita munasabah diri kita jangan sampai memang sorak kampung tergadai.


    Pemerhati atas pagar





    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong Anon 1:16pm

      Delete
    2. Aku nak semua orang melayu dlm msia ni dapat macam syed , mirzan, mukrisi mukzani dapat. Plus chua soi lek and khaiJ.

      Delete
    3. Anon 1:16, lu cakap aje lah selama 55 thn ni, ameno ngan mca saje yg sapu semua.....tak yah panjang2 buang mase je!!!!! Atas pagar kena jolok , jatuh le sebelah yg menjolok kihkihkih!!!!! Fuluih bro!!!!!!

      Delete
    4. Selama 55 tahun ini yg berusaha dan mengambil peluang akan dpt. Yg hanya pandai bercakap dan mencari salah akan terus begitulah keadaannya biar parti mana pun yg memerintah

      Delete
  21. asyik cerita mamak jer blog ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro mamak bukan sebarang mamak.........nindia mamak penyangak mata wang......

      Delete
  22. Anon yg sibuk kutuk tun tu otak dah bingai.sibuk cari salah tun.kalau nak kaya.usaha la sendiri.projek pnah kena reject dgn tun le ape?tu yg dendam x sudah mcm tok guru najis dia tu.hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hampir semua jabatan kerajaan cuma ambik kroni kontraktor. Aku penah jadi kontraktor kecil, & yg dpt projek adalah kontraktor yg selalu minum2 kopi dgn ketua jabatan. Pernah sekali dapat kontrak tu pun kecik & 'boss jabatan' mintak disuap RM8000, sedangkan duit tunai tu diperlukan utk mencukupkan pembiayaan kos2 harian & luar jangka.

      Paling menyakitkan hati ada kroni2 kecil ni yg dapat beberapa projek, tapi sebenarnya tak berkemampuan, lepas tu senang2 jual projek tu kpd org lain. Tu tak masuk lagi yg sub kontrak sana sini, sampai akhirnya menghasilkan kerja tak berkualiti. TAK CAYA? itulah hakikatnya.

      Delete
    2. Jelas disini petualang sebenar adalah pegawai besar kerajaan tapi yang dipersalahkan adalah BN...

      Delete
    3. buang yg keruh,ambil yg jernih
      dh2 la bgaduh...
      sme2 la bantu membantu sesama melayu..
      tak kire ape pahaman politik pon..
      asalkan melayu...
      bangun dan memartabatkan melayu dan islam..amin

      Delete
    4. Anon 4:46 nko cakap lah kat madey, nak kaya cari duit ssendirii.......nak balun duit negara buat apa?

      Delete
    5. Walaupun presiden umno selama 22 thn, bagi aku keling tetap keling.......sampai hancur parti melayu dibuat nya. Melayu nak berdamai alhamdulillah. Keling sesatni sampai kiamat aku tentang.

      Delete
    6. Kontraktor kita mengharapkan kontrak dr kerajaan yg tak seberapa dan yg terhad bilangannya. Kontraktor bangsa lain langsung tidak mengharapkan kontrak dr kerajaan tetapi mencari peluang kerja dr tempat lain. Krn itu kontraktor bangsa lain lebih berdayasaing berbanding kontraktor kita.

      Delete
  23. kenapa pakatan harami takut sangat dengan tun m haa?

    btw jom join contest ni, cara penyertaan mudah sangat, mana tau leh dapat hadiah thumbdrive 8gb/16gb... klik je kat sini

    ReplyDelete
  24. Tok minte jangan le kite sesame melayu/Islam ni asyik kutuk mengutuk aje.

    Peratikan baik2, cine MCA atau Gerakan manede mereke tu kutuk mengutuk se same cine.

    Ade lebih baik nye kite cube cari jalan penyelesaian - berbaik sangke se same melayu/Islam.

    Kepade penyokong2 PAS dan PKR tu cube le coooollll sikit, bertenang dan berfikir secara mendalam - Anwar Ibrahum, Lim Kit Siang dan Karpal Singh tu siape sebeno nye? Sejauh mane keikhlasan mereke bersengkokol dengan PAS?

    ReplyDelete
  25. Institusi pengajian yang bertaraf vokesional rata-rata melahirkan petualang yang mendokong doktrin n.ajis,contohnya politeknik.Lulusan politeknik ini menyangka mereka adalah intelektual.Hanya dengan membaca harakah mereka layak untuk mentadbir negara.Apabila tamat belajar mereka ini akan diterima berkhidmat dalam kerajaan dan mereka akan belajar dari senior mereka yang juga 'graduan' politeknik cara-cara bagaimana nak tipu masa nak buat claim overtime.Menipu kerajaan adalah halal dan besar pahalanya,agama Isle janjikan surga buat seisi keluarga dan anak beranak.Tahniah kepada SPA (Suruhanjaya Perkhidmatan Awam) kerana mengambil ramai GBS ini menyertai perkhidmatan awam.Golongan bodoh semulajadi sudah dididik dengan doktrin n.ajis yang Tun adalah perembat harta negara.GBS ramai juga di pusat pengajian tinggi.Dasar di era 70 an yang memberi peluang kepada pelajar yang kurang markah dari negeri sebelah sana melanjutkan pelajaran ke menara gading mungkin menjadi punca kepada lahirnya GBS ini.Hasilnya mereka ramai menjadi ketua jabatan.

    ReplyDelete
  26. takut mahadeath yg nyanyuk ngaku dia yg jadi pm..28thn mahadeath the mamak pedukang tipu mlayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu jadi PM balik ape salahnya tapi kalu pok nik terus ngaku PM hohoho goli aku dengo ..

      Delete
  27. Tun Mahathir telah melepaskan jawatannya lama dahulu. Sebaliknya org yg berkata akan melepaskan jawatnnya jika Tun Mahathir bersara, masih terus memegang jawatannya hingga kini.

    ReplyDelete
  28. Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir seorang cendikiawan Malaysia yang terulung kerana berani untuk mengistiharkan parti UMNO itu Pari Setan!Saya pasti Deklarasi Parti UMNO=Setan ini akan menjadi satu cogan kata untuk generasi akan datang.

    ReplyDelete
  29. Tun masih ada ramai pengikut...Cina,india melayu semua ramai sayangkan Tun.
    Sebab tu bila Tun marah BN, maka ramai pambangkang yg menang.

    Sekarang Tun dah balik ke BN.

    Pembangkang boleh menang lagi?....ha ha ha OVER MY DEAD BODY.

    ReplyDelete
  30. setuju dgn anon 1.41 am
    So SPA ramai org sebelah sana juga lah ya?

    ReplyDelete
  31. bg aku senang jer pakatan harami nie akan terus bermimpi d siang hari...nk putrajaya konon...jaga selangor pun huru hara ada hati nk ke putrajaya...sungguh memalukan..muahahahaha.....

    ReplyDelete
  32. Tertunggu2 bilalah anuar ibrahim boleh berdebat dengan Tun mahathir rasa2nya bila ya

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!