PANAS BERAPI! Portal Pakatan Rakyat Gelar Peneroka Felda Lembu

Rupanya kejayaan Himpunan Generasi Baharu Felda yang selesai dilangsungkan di UiTM Shah Alam akhir minggu lalu, tidak hanya mengundang perasaan megah generasi kedua Felda tapi ia juga menyebabkan ada pihak yang tidak senang duduk kehadiran besar di acara tersebut.

Dianggarkan kira-kira 12,000 orang generasi muda dan anak peneroka Felda dari seluruh negara termasuk Sabah hadir ke majlis tersebut yang turut melibatkan pengumuman rasmi pembahagian durian runtuh fasa ketiga oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak.

Durian runtuh bernilai RM563 juta bagi fasa ketiga itu adalah imbuhan dari hasil kejayaan penyenaraian FGVH di Bursa Saham yang mana setiap keluarga peneroka bakal mendapat RM5000.00 untuk dibahagi samarata antara anak-anak peneroka.

Mungkin menyedari kejayaan acara itu bakal memberi impak besar kepada peningkatan ketara sokongan rakyat khususnya warga Felda kepada Barisan Nasional (BN), maka portal suarapakatanrakyat.com telah mmenghina peneroka Felda sebagai bodoh seperti lembu.

Penulis portal itu yang cenderung mendewakan Anwar Ibrahim sebagai pemimpin paling suci berkata demikian setelah menerima bulat-bulat dakwaan AJK PAS Pusat yang menuduh pemberian wang durian runtuh RM5,000.00 telah menyebabkan ramai anak peneroka bergaduh adik beradik berebutkan pembahagian wang tersebut.

Sedangkan sekalipun jika dakwaan oleh Pengerusi ANAK, NGO proksi kepada PAS itu adalah benar, namun penulis portal itu tidak sepatutnya menyamakan peneroka Felda mahupun generasi mudanya dengan kebodohan seekor lembu.

Apa hak penulis pro PR merendah-rendahkan taraf pemikiran generasi baharu Felda? Adakah menjadi kesalahan untuk generasi baharu peneroka felda menerima imbuhan durian runtuh itu, sedangkan mereka berhak menerimanya berikutan sokongan mereka kepada usaha penyenaraian FGVH di BSKL.

Portal suarapakatanrakyat.com jelas sekali tidak mengambil iktibar disebalik keterlanjurannya sebelum ini yang menulis artikel mempertikaikan tarian tradisi Sumanzau yang tampak jelas menghina orang Sabah.

Bila rakyat Sabah bangkit menyuarakan kemarahan, pandai pula si penulis berdolak dalik mencipta alasan untuk menegakkan benang basah sehinggalah bila keadaan semakin tak terkawal, barulah portal itu menarik balik artikel penghinaan selepas mendapat nasihat pemimpin-pemimpin PR.

Sekarang penulis suarapakatanrakyat.com mengulangi perangai sama, kali ini menghina warga Felda yang disamatarafkan dengan lembu pula.

Sama saja perangai dan sikapnya seperti Naib Presiden PKR, Nurul Izzah yang tidak pernah terdetik di fikiran untuk mengambil pengajaran dari kelemahan dan kesilapan sebelumnya.

Tahun lalu Nurul Izzah telah mempromosikan Bangkung Christmas Bazzar yang menyediakan minuman keras dan nyanyian keagamaan Kriastian, tahun ini pula diulangi lagi kesilapannya dengan mencetuskan kontroversi berkaitan akidah orang Melayu Islam pula.

Dek kerana kuasa, penghinaan terhadap kelompok lain dihalalkan dan akidah agama digadai dijual sesuka hati, ia satu gambaran jelas betapa terdesaknya PR dalam usaha mereka untuk merampas kuasa demi memuaskan nafsu puak mereka.

Bila sudah beginilah pembawaan sikap penyokong dan pemimpin PR, usahlah berangan-angan untuk memerintah negara ini. Rakyat Malaysia tidak kerugian pun menolak kehadiran PR yang ternyata hanya banyak mencetuskan kontroversi dan kecelaruan berbanding manfaat untuk rakyat.


45 Responses to "PANAS BERAPI! Portal Pakatan Rakyat Gelar Peneroka Felda Lembu"

  1. UMNO munafik menipu lagi

    ReplyDelete
  2. Adakah spesis yg sudah bergelumang dalam kancah terkutok iaitu menliwat, berzina, korupsi dan kronisma itu mulia sifatnya? Sperti pengakuan adik terangkat beliau mereka berdua sudah menjalin cinta pandang pertama dan hidup sbegai merpati dua secoli sejak dari tahun 75/76 lagi. Berhari hari, berminggu mingu, berbulan bulan, bertahun tahun, di dalam bilek sebumbung dgn Kak Wan Jijik dan anak beranak, merpati dua secoli, berasmara dana, dibwah lampu listrik, di atas katil buat projek, menjuboh, aku gosok engkau lipat. Walau pun didalam bulan puasa Papa Hebat, Hero Tamil akan pergi bermain 'Tennis' di atas katil Tivoli Villa, katil, tilam dan bantal menjadi saksi, bekas air kote beliau bertompok tompok, berdas das bercampur dgn air lendir, berbagai bagai campuran dari jantan2, isteri YB jamban, isteri2 orang, pelacur2 dalam dan luar negara. Apakah ini spesis nak disnjung sebagai Anukera tuhan? Apakah spesis macam gini dikatakan Imam Mahadi? Apa punya giler vavi? Insaflah dan bertaubatlah, janganlah bersetongkol dan menyokong spesis2 dan Fuckaton haramjadah, dosa yg terlalu besar, janganlah merelakan diri dilahanat dunia dan akhirat.

    Undi PAS = Undi DAP,
    Undi PgayR = Undi DAP,
    Undi Anwar Zionist = UnDi Lim Kit Cheebai dan Lim Guan Lanchow
    Yg Undi PAS dan sokong Anwar Zionist apa punya bodoh ? Anda sebenarnya mengundi dan menyokong Bapak Komunis rasis giler dan parti rasis, anti Melayu dan anti Islam. Ingatlah jikalau itu yg terjadi anda dikira bersubahat dan sudah tentu mendapat saham atas keranapan dn kehancuran Bumi Tanah Melayu, Islam dan bngsa anda. Jawaplah dalam kubor nanti. Bengap nak mampos, kecik2 taknak mampos, dah tuak menyusahkan diri, anak isteri, mak bapak dan adik beradik. hidup pun sia2 saja meghabiskan oxygen, berlagak samseng konon, tetapi bacul macam idola kamu Hero Tamil pare pundek je.
    Yg sedar, insaflah dan bertaubatlah, bermufarakah demi nasib anak2, agama, bngsa dan negara, janganlah sesekali jad bengap macam pencacai2 najis BABI dn penjilat2 juboq blendir pemimpin2 Fuckaton haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segala fitnah UMNO akan terkubur bersama bangkai UMNO di PRU ini

      Delete
    2. Awak hanya baca dongeng online, tentulah semua suku sakat awak menang. Sembang pula di coffee house, tentulah semua haiwan sejenis awak berborak tentang kehebatan rear-admiral awak. Konon-kononnya awak semua'enlightened' tetapi sebenarnya kaum seangkatan awak dalam kegelapan di bumi yang cerah.
      Cuba-cubalah masuk ke kampong-kampong dan bercakap dan dengarkan cakapan marhaen-marhaen yang akan menentukan kerajaan selepas PRU13, awak akan terkejut beruk!

      Delete
    3. anon 9:38 AM yg di atas nie ...
      bkn segala fitnah UMNO tp sgla fitnah dan cerita2 dongeng si pakatan haram semua akan terkurbur dan tertanam di PRU13 nnt.. sbb semuanya dh terbongkar...

      Delete
    4. btl2 aku sokong apa yg kau ckp alas pink mmg si pakatan haram ni yg akan terkubur dlm pru 13 nanti.....

      Delete
  3. http://btmmari.blogspot.com/2012/11/video-terbaik-ds-rosmah-mansor-apa-kata.html\


    Waduh waduh pak, saya ngakak berguling guling saat liat ini vidio , ibu setan melayu amno udah jadi bintang felem boliwud ya. gak ada harga diri ya ini ibu setan melayu amno. Kasian ya folower setan melayau amno suka cium pantat dia ya. wakakakaaa ngakak saya ya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warga Indonesia bukan disini lamannya pak...

      Delete
    2. Woi indon..blk ngara hang la bodo..

      Delete
    3. Haram jadah kat atas tu bukan Indon tp org Malaysia yg nak menyamar. Pigi daaa kalau betul indon kau pi tolong Presiden kau tu baiki ekonomi supaya rakyat indon tak merempat cari kerja sampai bunuh orang.

      Delete
  4. Pencacai2 najis BABI dan penjilat2 juboq berak mencret Lim Kit Cheebai dan Lim Guan Lanchow dalam Fuckaton haramjadah adalah spesis2 yg paling bengap dibumi Allah. Peliwat terkutok, kaki menjuboh, kuat berzina, pelacuran, korupsi, kronisma, tak bermoral, takde maruah, ketagih lobang taik, lobang najis, lobng jubor macam mulut pencacai2 dan penjilat2, ini diangkat, disanjung, dipuji puja, sebagai anukera tuhan, dikatakan Imam Mahadi, apalah punya giler vavi sekor2 ni. OtaK ada lemak vavi kott.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukannya apa anon pencacai2 ini gila duit dan kuasa so sanggup buat apa saja walaupun tahu yg anwar ini mmg pendusta dan peliwat tapi msh nak sokong aku pun tak faham bodoh tahap vavi apa drg ini.

      Delete
  5. blog suarapakatan rakyat tu adlaah blog puak umno harbi yg menyamar.umno harbi semakin tertekan menjelang pru 13..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ada bukti ke?? jgn main ckp ikut sedap mulut kau je!!

      Delete
    2. wei takat pakai cakap je nenek aku pun boleh..ko bagi bukti kukuh then baru bercakap la..

      Delete
  6. sama le sampah PKR..pak turut yang jauh lebih idiot dari umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 Idiot = PAS,PKR,DAP

      Delete
    2. setuju sangat2

      Delete
  7. http://greenboc.blogspot.com/2012/11/punca-sebenar-satu-kampung-keluar-umno.html


    waduh pak kenapa sih satu kampong di johor keluar dari partai setan melayu amno ya. Apa bener ya kasus ini, kalo bener ternyata , itu isyarat dia bahawa setan melayu amno akan kekuburan ya.

    ReplyDelete
  8. http://feedproxy.google.com/~r/addin77/~3/ceCO-4oaM4A/kami-tunggu-parlimen-bubar-sahaja-tau.html


    ini apaan ini berita ya, pejabat felda mau kasi hantam setan melayu amno ya. ya mereka ini pinter ya ketimbang parapukari yang goblok itu ya yang wajib dia cium pantat ketua setan melayu amno ya. wakakah ngakak saya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian aku tengok endon sekoq nie

      Delete
  9. Apa lah yg hampa semua duk bergaduh kat sini.. Jgnla fanatik sgt kt pun x tahu siapa yg benar siapa yg salah.. Siapakah kt nk menilai org ini baik dan org ini jahat.. Sedarlah wahai saudaraku seagama sekalian Jgn la kt begaduh

    ReplyDelete
  10. http://www.ekeleh.com/abby-saman-utusan-malaysia-rm5j/


    waduh pak koran utuseks malaisia mau ditilang ato disaman sama bu abby ya. panasaran aja ya di malaisia ini koran utuseks malaisia ato koran untuk bungkus tahi ato tinja ditilang aja. nagakaaakk algi saya . wakakakah...

    ReplyDelete
  11. dah mmg perangai pakatan macam sial,sentiasa membuat fitnah.
    dah buat salah bkn nk berubah tp lg duk buat kesalahan cam sial,pastu xmau mengaku.
    paaktan mmg suka hina rakyat ikut sesuka hati,lepas tu kata mereka x buat dan salahkan UMNO.
    dasar manusia sial yg lahaant,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  12. awal tahun baru nie pun pakatan nie masih tidak mendapat hidayat...
    sungguh rugi..
    begitu juga dengan penyokongnya yang fanatik..
    lihatlah kamu kebenaran..
    anuar tetap bersalah die manusia tiada moral dan sesiapa yang bersekutu dan menyokongnya tergolong sama dalam bersubahat denganya..
    sendiri salah jangan la nak salahkan orang lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejora malam org kalau dah hitam hatinya mana tau takut kat tuhan tahun baru islam ke, apa ke, dia peduli apa sebab dia tak takut dgn azab tuhan. dah byk sgt dosa dia lakukan sampai dah takde ruang keinsafan sikit pun dlm hatinya itu. asyik tau nak dengki dan gila kuasa dan duit.

      Delete
  13. Yg indon kt ats tu dngki sbb mntri dia orng lg kuat rsuahnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia sebenarnya malaysia, tapi setelah diliwat, dia ter-indon macam sukma.

      Delete
  14. BUAT APALAH NAK MELAYAN HAMPAS, PARTI SETAN TUA (pkr) DAN BIADAPig. KALAU KITA LAYAN, MAKNANYA KITA SAMA TARAF JER DENGAN MEREKA. MEREKA TU PENABUR FITNAH, DAH MEMANG ITU PEKERJAAN MEREKA, NAK BUAT MCMANA?

    ReplyDelete
  15. pakatan babi ni takkan boleh diam klu apa jua bentuk bantuan yg kerajaan beri sebab x mungkin diorang akan dapat buat mcm tu klu diorang mentadbir negara kita nie.... kita boleh lihat mcm2 dah bukti yg apa jua manifesto yg fuckatan ni buat semuanya hanyalah palsu semata2 ........ belum tentu boleh ditunaikan.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang sembang mcm pelaq la bedah, bantuan apa? Pernah ka rakyat melayu rasa bantuan mcm mirzan st miguel, mokhzani kencana dan mukhriz dapat? Haram jadah betoi.

      Delete
    2. Lucu betul saudara. Adakah Gerai Asam Pedas Pak Mat juga mahu diberi bantuan modal yg sama sperti modal Kencana Petroleum? Bantuan diberi berdasarkan keadaan rakyat. Usahawan Tekun, Program TUKAR, pinjaman mikro, IKS dan byk lagi. Utk rakyat yg mahu menggunakan peluang, maka akan mendapat keuntungannya, sebaliknya utk rakyat yg hanya meminta tanpa ada usaha akan jadi seperti saudara.

      Delete
    3. Anon 7.00 PM, hang ni sama bodoh mcm AJK UMNO Bahagian ya. ooo, klu rakyat pandai guna peluang akan dapat hasil ya? Setakat hasil pinjaman TEKUN dan Mikro dari MARA tu Mirzan pun tak kelapar semua tu. Kenapa tak bagi bantuan2 bodoh tu kat kat Mirzan,Mokhzani dan Mukhriz bersaudara? Hang sembang mcm sial kan... Setakat projek 700 juta dari Petronas tu banyak lagi pilihan syarikat Melayu lain yang kita boleh bagi tapi dah Mahadey tentukan semua ni. Tak payahlah ko bagi alasan bangang yang mahadey tak masuk campur sebab dia bukan mempengerusikan mesyuarat tender petronas. Ko jgn dok bawak citer lembu kat sini la, ko pi bohong org asli pahang pun belum tentu depa percaya. Kenapa MAS dalam diam2 ikat kontrak dengan Mirzan Petron padahal banyak lagi company especially Petronas sendiri? Sudahlah Mahadey, kalau setakat nak tolong UMNO tapi dalam masa sama ko nak pertahankan bisnes anak-anak ko saja, lebih baik berambus la. UMNO tu parti untuk semua Melayu, UMNO bukan khusus utk Mahadey & Family saja. Sebelah tangan ko bagi madu, dua-dua belah tangan ko hulur tuba yer... Ko ingat Melayu boleh terus ko bodohkan demi untuk kayakan Melayu Mirzan, Mokhzani dan Mukhriz saja? Ko silap besar la....

      Delete
    4. Buat anon bodo yg dengki dgn anak mahathir.tekun dan bantuan mcm2 tula kickstat nak tlg org lain mula meniaga.klau diorg tu mniaga sungguh2 bkn stakat buluh kasap.depapun boleh kaya ry mcm anak mahathir.bodo punya anon.hati bau bangkaiiiiiiiiii

      Delete
    5. kalo anak dia deliver apa ada hal... xkan jadi anak menteri wajib miskin papa kedana kot... ape daa...

      Delete
    6. Masalahnya dia tak deliver... Buat tongkah holdings dulu guna duit rakyat sampai melingkup. Then guna duit rakyat lagi utk restructure st miguel. guna duit rakyat lagi utk petron. then terus paksa mas ikat kontrak dengan petron. tu bukan berniaga la bodoh...tu org panggil sial. apa masalahnya anak menteri papa kedana? org melayu sampai lebih separuh abg merempat ko takde hal pun. Magic kan, Mirzan Mokhzani dan Mukhriz tak penah berniaga kecil2 tapi terus buat yang besar2 sampai melingkup tapi terus dibail out walaupun diaorang meniaga tak sungguh2. Takpe mahathir, lepas ko takde nanti or lepas BN melingkup, kita sama2 tgk betul2 pandai tak anak2 ko meniaga... :-) ooo marah ya kononnya dengki anak mahathir. yg mahathir dengki anak pak lah kaya mcm mana pulak?...sial betul la...

      Delete
    7. Anon bangang atas tu dia ada dalam mesyuarat tu ke yg tuduh TDM bg projek kat anak2 dia? Bahlol kau buta hatidgn apa yg kau dh dapat. Tu le manusia yg tak pernah bersyukur.Cakap macam orang gila...

      Delete
    8. Anon 2.25 pm. Hang sembang apa mcm pelaq sangat? ooo nak tunggu mahadey dok dlm mesyuarat dulu baru boleh adjust projek kat anak dia? Hang sedaq diri dak ni? Hang ingat hang tengah sembang dengan ketua cawangan umno ka sampai hang nak bawak pembelaan yang lemah sampai mcm tu? OMG... come on man, geng macai umno dan pengundi saluran 1 boleh la hang juai minyak, dengan aku tak lepas pi kot bro.... Mahadey yang sepatutnya lebih bersyukur kepada rakyat sebab anak beranak dia dpt rembat sampai ribu juta tapi rakyat melayu dua tiga ratus pun takdak duit dlm poket sepanjang masa...

      Delete
  16. Bro tak baik sama kan binatang dgn org,,, kesian binatang binatang tu semua ,, malu dia pd binatang2 lain. Fikir fikir kan

    ReplyDelete
  17. sesama orang melayupun gaduh,apalah ko neh,...tak malu kew ditengok bangsa lain,

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab sikapmelayu yg suka gaduh inilah diambil kesempatan oleh bangsa cina utk porak-perandakan lagi kaum melayu kita. yg bodoh org melayu kita kerana trmakan hasutan kafir utk berlawan sesama sendiri.

      Delete
  18. WAHAI PEMBODEK UMNO YANG DIKASIHI....HARTA KRONI DAN ANAK BERANAK UMNO TAK AKAN HABIS SAMPAI 7 KETURUNAN...HANG DAPAT APA...HANG DAPAT KENTUT JE....KELDAI SUNGGUH HANG NIE.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bersama pakatan pula engkau dapat apa? Dapat sorak? Kampung tergadai!

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!