PANAS BERAPI! PAS TERUS MENJADI ANJING DAP DAN MENGHINA SYED MOKHTAR!

Yayasan al-Bukhary ditubuhkan pada Mac 1996 sebagai badan kebajikan yang berperanan membantu golongan miskin, menyokong perkembangan seni dan budaya Islam dan juga menggalakkan persefahaman antara peradaban।

Antara objektif utama Yayasan al-Bukhary adalah menggalakkan persaudaraan sesama Islam.

Yayasan ini terdiri daripada dua buah bahagian. Satu bahagian menjalankan kerja-kerja kebajikan manakala satu bahagian lagi menguruskan penyaluran dana daripada setiap syarikat yang mana Tan Sri Syed Mokhtar ada kepentingan di dalamnya.

Sehingga kini, Yayasan Al-Bukhari membelanjakan lebih RM300 juta bagi aktiviti keagamaan, kebudayaan dan pendidikan.

Selain itu juga, Yayasan al-Bukhari hanya membiayai pelajar miskin. Antara inisiatif yang dilakukan adalah membiayai pelajar Muslim miskin dari serata ASEAN supaya belajar di Malaysia.

Berikut adalah beberapa perkara yang disumbangkan oleh Yayasan al-Bukhari dan kebanyakkan orang tidak tahu. Cina DAP hari ini berterusan menyerang Tan Sri Syed Mokhtar kononya beliau adalah kroni kepada BN yang mengaut keuntungan seorang diri.

Salahkah bagi seseorang Melayu Islam untuk maju dalam perniagaan? Apakah sumbangan yang beliau wujudkan dalam Yayasan tersebut satu perkara jenayah bagi puak cina DAP?

Kalau dah Cina, cina juga. Memang DAP cemburu dengan kemajuan usahawan Melayu. Kalau boleh, di Malaysia biar Cina yang kawal ekonomi. Mungkin itu hasrat DAP. Mereka kalau boleh inginkan Cina urus beras, gula, roti, air dan segala-galanya supaya Melayu boleh makan beras yang mempunyai baja daripada najis BABI.

Aku tidak sedih jika Cina menyerang Melayu. Sebab ini mungkin lumrah dunia. Sesuatu bangsa tidak mahu bangsa lain lebih daripada mereka walaupun negara ini Melayu pengasasnya. Namun apa yang aku sedih, orang Melayu jugalah yang berkokok bila DAP hentam Tan Sri Syed Mohktar.

Puak PAS akan takbir setiap kali pemimpin DAP hentam Tan Sri Syed Mokhtar. Lihatlah di mana-mana ceramah. Bila sahaja pemimpin DAP kata "BN hanya mementingkan kroni... Semua projek diberikan kepada Syed Mokhtar.... Sudah sampai masa kita tumbangkan BN agar Syed Mokhtar merana". Maka puak PAS akan sambut.., "TAKBIR'.

Sebenarnya siapa yang bodoh ni? BN ker PAS? Pastinya yang akan untung adalah Cina DAP. Padahal, pada masa yang sama DAP juga antara yang kuat agihkan projek sesama sendiri. Lihat sahaja di Perak waktu mereka memerintah 11 bulan. Tender jahit baju EXCO pun diberikan pada bini sendiri.

Sepatutnya, sebagai orang Muslim berbangsa Melayu, kita patut bangga dengan kebangkitan Tan Sri Syed Mokhtar. Cuba kita lihat dengan lebih rasional. Berapa peluang pekerjaan yang beliau mampu wujudkan melalui BERNAS dan sebagainya. Bukankah ini juga membantu masyarakat?

Apa yang cina DAP nak sebenarnya? Mahu perang? Mahu gaduh? Atau mahu jadi tuan untuk Malaysia? Melayu bukan bodoh. Melayu bukan jahil dalam ekonomi. Aku kadang-kadang malas nak hormat Cina. Tapi ada juga cina yang baik dengan Aku.

PRU13... Aku akan tolak secara total Cina DAP dan aku akan tolak Melayu PAS yang bodoh melalak untuk DAP.

Tok Guru

House PK: Ini luahan hati seorang bloggers pasal Syed Mokhtar. Yang aku pelik PAS cukup dengki dan sakit hati dengan Syed Mokhtar, kata mereka parti Islam. Kalau betul PAS Islam mereka sepatutnya menyokong segala kebaikan yang dibuat oleh Syed Mokhtar, Ini tidak mereka kecam dan hina Syed Mokhtar. Wahai PAS, aku tunggu je korang dapa laknat dari Allah Ta'ala kerana dengki dan nak jatuhkan seorang muslim yang banyak membantu umat Islam di Malaysia ni... 

81 Responses to "PANAS BERAPI! PAS TERUS MENJADI ANJING DAP DAN MENGHINA SYED MOKHTAR! "

  1. Penganut PAS bukan bertakbir la...tapi mrk
    berTAKEBEER...mabok todi dan air kencing ANUwar dan DAPig

    TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER

    ReplyDelete
  2. Memang haramjadah PAS ni... Suka sangat jadi anjing kafir... Apa yang DAP takut sangat dengan Syed Mokhtar? Tak habis-habis komunis ni nak kacau melayu... Takkan melayu masih tak nampak bertapa rasisnya DAP? Mereka menyerang Syed Mokhtar kerana beliau merupakan Melayu Islam yang berjaya... DAP sial mana boleh tengok melayu hidup senang, Celaka haram ni nak melayu merempat baru dorang puas hati! Sedarlah wahai Melayu Islam! DAP hanya mahu Melayu merempat di Malaysia! Dan PAS hanya anjing DAP yang kemaruk kan undi Cina! Kerajaan memberi Syed Mokhtar projek kerana beliau berjaya mengendali semua syarikat tanpa ada syarikat yang rugi... Bagi tahu kat aku ada ke syarikat Syed Mokhtar yang rugi? Aku bangga dengan dia sebab beliau banyak menolong melayu yang dalam kesusahan... Apa salahnya kalau dia dapat projek tapi beliau berkongsi keuntungan dengan memberi kepada orang yang memerlukannya? Syed Mokhtar banyak tolong melayu, Itu yang mereka benci sangat dengan Syed Mokhtar... Tapi yang paling aku tak boleh terima bila PAS yang konon yang PARTI ISLAM tapi mahu membunuh Islam sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tu dah sakit jiwa.....Pemimpin mrk dah hilang akalll.....

      Delete
  3. mereka bukan islam, mereka beragama isle ajaran nik aziz.

    ReplyDelete
  4. Kau ingat duit TSSM tu duit dia ker, tu proksi ajer tu. Hutang berbillion sekali kena habis hangus benda kau cakap aset melayu. Mana pg duit rashid usin, mana pg halim saad, tajudin lamli, yahya dan lain lain beberapa kerat jutawan melayu. Cuba jawap wahai pwncacai umno. Korang nie satu liabiliti dlm perjuangan agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis tu duit tu sapa punya?

      kenapa nak soal pasal proksi? yg org cakap pasal melayu... bodoh sungguh.... selama nie apa yg PR, especially PAS perjuangkan untuk AGAMA, tak nampak pun... GAH SAJA DALAM CERAMAH, TAPI ABIS CERAMAH HAMPEH... SORRY TO SAY LA... PENGIKUT PAS NIE, NOT SEMUA, BUT MORE THAN 50% MACAM SETAN... PAKAIAN LUAR JE ISLAM, TAPI TOLONGLAH UBAH SIKAP KITA DULU... KALAU KAT DALAM DAH MACAM SETAN, BABI PUN KORANG MAKAN...

      Delete
    2. Woi anon 4.13.... Aq rasa better lagi apa yg syed mokhtar buat selama nie utk org melayu... Klu nak ikutkan dari dulu lg mmg x de org yg betul2 nak membela nasib melayu kat malysia ni selain UMNO ... Itupun bukan secara menyeluruh sebab negara kita nie berasaskan pelbagai bangsa.... Jd pada pendapat aq, ko nie mmg pukimak tahap vavi tunggal la sebab x mengenang budi...

      Delete
    3. Bedah, i luv u. Can i lick ur pussy plz....? Li, Abg Long Sg Manik(Parang Terbang 13 Mei)-

      Delete
  5. pas sememangnya balaci dap dan tak sedar diri sokonglah sanggat dengan cina kafir ni besok meyesal tak sudah bila orang cina meguasae sepenuhnya perniagaan masa tu jangan haraplah ada peluang untok rang melayu macam anjinah kta dibuatnya...

    ReplyDelete
  6. nape setiap blog pro umno / bn tidak lekang dari memaki hamun ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala ko tak yah nak jd baik lah baik lg org maki dr org yg mcm pas berlakon baik tp mainkan agama... By the way syed mokhtar ni bkn org politik napa nak kaitkan dia ngan umno pembangkang mmg bodih tak blh tgk org senang

      Delete
    2. ek elleh sembang serupa malaikat konon..podah la wei..sekurangnya kalau blog bn dan umno nie tak lekang dri maki aku rasa better lagi dari terdedah VIDEO SEKS macam anuar tu dan sekutunya..sape yang kurang moral????????sendiri pikirlah wei

      Delete
    3. Tanya N.AJIS sbb dio kato ALLAH pn mencarut. Satu lagi blog2 memaki hamun ni baru lg kat malaysia, tp aku nak bagitau kat hang, pemimpin pas terutama mat sabu dr aku kecik sampai la ni duk maki hamun, apa cite??? ptuiiiii.

      Delete
  7. Le memang la umnongok ni bahalul lahap tahap vavi utan tua.........sayed mokhtar@ syed Jumaat tu proxy je...jadi alat je utk rosvavi hisap duit rakyat. Hoi bedah lahanat....nko vavi betul betul...jenis hisap cipit rosanjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ada masalh ke dgn aq anon 4.59... yg ko nak meragam x tentu pasal ni nape??? vavi ko x dapat makanan ke mlm tadi sampai ko marah sangat kat aq nie...... come on la wei.... apa yg syd moktar buat semua tu semuanya bukan utk kepentingan dia je. klu ko bandingkan dgn cina vavi kat penang tu ada ke dia buat pusat @ universiti utk memajukan bangsa melayu nie?????

      Delete
    2. Bedah, i luv u. Can i lick ur pussy plz....? -Li, Abg Long Sg Manik(Parang Terbang 13 Mei)-

      Delete
    3. Anom4.59 kalu hati dah busuk,kau tgk apa2 pun nmpk buruk.Dap laknaktullah pula yg terang2 menindas melayu kau nmpk baik

      Delete
  8. Apa kena dgn hang ni Parpu dok spin pasal Syed Mokhtar.

    Kau patut londeh si Anwar tu?
    - Sapa dia punya kroni masa dia dlm kerajaan dulu.
    - Mana dia dapat dana sampai tak habis nak makan.(Soros tu propaganda saja mainan politik)
    - Apa jadi kat Penang masa dia dlm kerajaan
    - Macamana dia punya budak budak boleh kaya raya, sekarang sudah low profil tak berani takut kena londeh.

    Kaukan blogger popular.. ada berani ka????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parpu kau londeh la anwar tu, biar sampai nampak lancau besar dia ...he..he

      Delete
  9. Hoi cipit padi.....mana nak rugi......bila masalah je dapat bail out guna duit rakyat atas alasan melayu.....belakang syed tu semua cina soilek belaka.....heroporn. Memang nkorang tahap melayu vavi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok sblom ko truz meroyan....cube ko bgtau company SM yg mane kne bailout? ade senarai die ke wahai pengkaji ekonomi malaysia yg syok sndiri

      Delete
    2. Anon 5:09 yg kaki fitnah.jgn men tuduh je tanpa bukti.atok haramjadah ko tu yg ade byk bukti kat ummi hafilda n nalla tu ko x nak percaya plak.lagi nak sokong penjubo tua tu.hak tuuuihhhh la ko ni.

      Delete
  10. masih memuja syed mokhtar? Senangnya memperbodoh melayu purba seperti umngok ni. Mengapa teammate2 syed mokhtar dlm projek2 mega kerajaan hanya terdiri dpd kaum bukan melayu? Jawapannya mudah, beliau tidak mahu ada org melayu yg akan melebihinya. Derma2 & yayasan yg ditubuhkannya hanya sekadar membantu melayu keluar dari 'kesesakan yg sedikit', tapi tidak berjaya pun melahirkan usahawan melayu sepertinya. Berikan satu bukti yg yayasan ditubuhkan syed mokhtar itu berjaya melahirkan usahawan? Takder kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takat nak bukti syed mokhtar tu banyak la wei.... ramai sangat usahawan melayu yg berjaya kat kedah tu tak kurang jugak dgn bangsa cina yg menumpang .. klu ko x percaya ko g kat kedah pastu kon tgk kat yayasan al bukhary tue.. ko bleh tgk perbezaan sebelum syed mokhtar majukan kawasan tue......

      Delete
    2. dan apesal ko nk aim syed mokthar je? billion air ke 8 krn tdk melahirkan usahawan....yg laen nye billionair mcm anada krishnan....robert kuok dan lain2 lagi asl ko x pertikai kan ape kebajikan dan pertubuhan amal ang drng lakukan untuk rakyat malaysia?

      Delete
    3. Oii anon lahanat 5:30 pm.yg ko dengki sgt dgn jutawan tu apehal?hati ko tu dah busuk sgt, smpai sini dah baunye.ini ke ajaran Pas yg ngaku parti islam tu?hasad dengki fitnah memfitnah dah jd darah daging korang?hak tuiiihhhhh

      Delete
    4. Pelajar UMT,
      tu lah, pengetahuan am ko dibonsaikan oleh umngok.

      Antara sumbangan ananda krisnan:
      01.160 juta sumbangan dana pendidikan d msia
      02.Dana harapan khas kpd bumputera utk plajar bumiputera blajar ke luar negeri
      03. Dana khas membantu profesional bumiputera menyertai program eksekutif d harvard.
      04. yayasan Yu Chai utk membangun bakat dlm pelbagai bidang
      05. usaha tegas dana khas kpd Institut Perubatan Sains & tekno Asia.
      06. Tanjung, Maxist, Measat menumbang dana kpd UNITAR.
      dan byak lagi

      Delete
    5. Alahai.yg ko puja kafir harbi ni dpt pahala ke pun?lebih baik sokong melayu islam yg jauh lebih berkat perkongsian hartanye tu.isk3 xkan kapir sorang tu je nyumbang?kapir lain yg billionaire sebangsa dgn si lahanat puaka tu ape cer?

      Delete
    6. Apa punya bodoh kau ni. Inilah ulama politik dlm pr. Jutawan kapir lbih mulia dr jutawan islam yg mbyr zakat.. inilah pnyokong dajjal akhir zaman.

      Delete
    7. Hoi anom 7.00pm pukimak lu ckp dgn UMT gitu. Kau tahu tak anankrisnan tu kaki rasuah. Tu hari dah kantoi bg rasuah dkt menteri d india nak amik alih syatikat telekomunikasi kat sana. Cibai lu, mahatir pun pernah cakap anand nak bagi hadiah kapal layar mewah kat dia tp tak nak bg kat m'sia tp kat turki. Tu tuk apa tu rasuah la tu

      Delete
  11. sial la melayu2 yg berperangai cam binatang,cina DAP yg kafir harbi tu korang jilat n syed korang duk tikam.
    inilah ajaran nik ajiz kepada umat islam,menyokong dan membantu org bkn islam dan menjatuhkan dan menikam org islam yg maju.
    anjing2 yg xde otak pun cam sial ikut cakap nik ajiz,sesat lagi menyesatkan org PASial.
    baru sorang je melayu yg maju pun org2 melayu buat perangai cam sial,macam mana melayu lain nk maju.
    cina punya ramai yg kaya tp langsung si melayu2 sial ni x persoalkan,cina kaya dia x tolong melayu lah tp dia tolong org2 yg mkn babi.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayoyo lingam......ini saja hujah nko...com...........pegi main jauh2

      Delete
  12. HOI Tajudin ramli, aku nak mansuhkan hutang kau tu ekau suko tak???
    Lantak kau lah, ekau mintak pun den tanak bayar sobab yg rembat bukan den tapi ekau.

    ReplyDelete
  13. Dap tu lagi suka kat syed moktar nie sebab selagi macamnie cara melayu berniaga lagi bagus. Dia tahu lifespan jutawan melayu tak lama, lebih kurang 15-20 thn ajer. Yg bagusnya melayu lain masa tu kena berniaga kat kaki lima ajer contoh mcm kat nilai 3. Itu pun kalau melayu lah bukan indon.

    ReplyDelete
  14. Projek DAP menternak anjing2 untuk menyalak sana sini menentang bangsa sendiri nampaknya sudah berjaya. Kat sini pun aku nampak ada tiga empat ekor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sume tu adalah anjing2 yg akan mnjd pngikut setia dajjal akhir zaman selagi x brtaubat..

      Delete
  15. Kdg2 aku pelik dgn melayu pembangkang ni... Cina naik drg tak kata apa tp klu melayu berjaya drg panas bontot... Disbbkan perangai melayu pembangkang mcm ni lah melayu ssh nak naik sbb melayu sendiri dengki dgn bangsa sendiri.... Berubah lah wahai melayu2 islam oi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha skrg dah jelas lah pada kita suma, sapa dia
      melayu-melayu yg dengki dan berhati busuk dgn kejayaan bangsa sendiri.
      depa ni dlm Pakatan Haram tu la....sape lagi

      Delete
  16. Pas mmg sokong cina tp drg gunakan agama... Pasial ni mmg dajjal lah

    ReplyDelete
  17. Pas mmg gila kuasa...demi cina drg sgp gadai maruah dan agama lps tu berlakon tunjuk baik ikot islam aku benci btl lah dgn org yg bermuka muka ni

    ReplyDelete
  18. Demi perkara2 duniawi yg tlh ditawarkan oleh org2 luar yg hndk menetang SM mereka sgp menghentam seorang saudara islam yg hartawan dan mmbuahkan prsaan hasad dengki demi mnghcurkan beliau demi kepentingan msing2...orang seperti ini ptut direjam kerana hasad dengkinya dan memakai nama islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro lord tak tera, orang yg muflis je boleh jadi macam sm.........

      Delete
  19. sangat memalukan kerana melayu makan melayu..
    inilah apa yang diinginkan oleh cina DAP lahanat..
    ini masalahnya bukan apa memang perangai sebenar melayu suka berhasad dengki..
    bila sorang berjaya yang lain bukan nak turut serta atau jadikan sebagai saingan tetapi hanya tahu nak jatuhkan je...
    dorang nak kaut untung makan sendiri macam si anuar tu la...
    pastu bagi kat skandal dan gundik mereka...

    ReplyDelete
  20. tak paham sungguh aku dengan perangai PAS nie..dah kta sesama islam patut saling menolong la bukan saling menikam..syed mokhtar tu aku rasa takde pun la gunakan duit die dalam pelaburan haram atau apa2 yg melanggar perintah islam..so kenapa korang mcm kera kena belacan dok meloncat tak tentu pasal..hairan sungguh..apa pun aku tetap setia makan roti gardenia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape kena mengena ngan pas la pula.......pakai makeup la brader.......nak tunjuk sheikh M ni bagus........serupe tajudin Ramli lah akhirnya. Pas memang mantap terhadap sensitivity Rakyat.

      Delete
  21. siapa kata syed mokhtar tidak memberikan sumbangan kepada rakyat di malaysia..
    Pada tahun 2000, Yayasan al-Bukhary mendermakan sejumlah RM7।75 juta kepada Oxford Centre for Islamic Studies, iaitu pusat pengajian Islam yang terkenal di serata dunia. Yayasan al-Bukhary juga kini sedang membantu Institut Pembangunan Pendidikan Maju (MIED) dalam projek bagi mengasaskan Institut Perubatan, Sains dan Teknologi Asia (AIMST) di Sungai Petani, Kedah...ini untuk sape wei kalau bukan untuk rakyat malaysia??????????kalau dah takde orang dapat menandinginya satu je jawapan saya..kerana sifat MALAS..dan tahu nak makan duit rakyat je macam pemimpin2 pembangkang

    ReplyDelete
  22. Saya pelik kerana ramai yg mempersoalkan hutang Tan Sri Syed Mokhtar. Kenapa hutang yg dipersoalkan? Kenapa tidak kita melihat kemampuan dia utk membayar hutang? Sbg seorg ahli perniagaan hutang adalah perkara yg biasa. Cuba nyatakan disini siapa jutawan atau biliionare di Malaysia malah di dunia ini yg tidak mempunyai hutang dlm menguruskan perniagaan? Jgn lihat pd hutangnya, tetapi lihat kpd kemampuannya utk menguruskan hutang. Dan kpd yg sgt suka menggunakan perkataan kroni, sy ingin mencabar tuan-tuan supaya mengambil alih setiap syarikat Tan Sri Syed Mokhtar itu, dan kembangkannya dgn lebih baik dr Tan Sri Syed Mokhtar. Layakkah tuan? Mampukah tuan? Jika tuan-tuan tidak mampu, maka terlalu jijik sy utk mendengar perkataan kroni yg keluar dr mulut tuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala si gagap yg ade utang tu pun boleh beli bas mewah?ape ade hal dgn bililionaire bukhari.bongok punye puaka

      Delete
    2. Ala si gagap yg ade utang tu pun boleh beli bas mewah?ape ade hal dgn bililionaire bukhari.bongok punye puaka

      Delete
    3. Dah masuk mulut umno puaka sebab tu jadi hutang. Kemudian duit rakyat dia pakai nak tutup hutang. Cuba check halim saad, tajudin ramli.

      Delete
    4. Duit rakyat? Tidak malukah tuan? Berapakah sumbangan tuan kpd negara ini? Jika minyak dilautan tidak cari dan diuruskan oleh kerajaan, apakah tuan fikir minyak itu akan menjadi duit? Jika tanah bandar tidak dimajukan oleh pentadbiran cekap dr kerajaan, adakah tuan fikir tanah itu akan sendirinya dtg kpd kerajaan utk membayar cukai dan cukai itu menjadi duit? Jika langit yg tinggi itu tidak di kawal dan diselia oleh pemantauan yg hebat dr kerajaan adakah tuan fikir laluan penerbangan itu akan runtuh dihadapan mata utk menjadi duit? Jgnlah tuan ayik berbicara tentang duit rakyat, sedangkan tuan tidak tahu menahu langsung akan perit getirnya pemimpin kita menukarkan ia menjadi duit.

      Delete
    5. Pemimpin umnongok dipilih dari ahli pembodek dan penindas yg tiada langsung tokoh kepimpinan dan daya intelektual dan berlegar disekitar keluarga2 yg tertentu saja. Sekarang bergantung semata2 pd kuasa dan duit(cara purba/feudal) utk terus hidup dlm dunia yg bermaklumat. Malangnya masih ada yg buta dlm menyokongnya atas apa jua sebab yg tertentu.

      Delete
    6. Anwar Ibrahim, Nurul Izzah dan Wan Azizah adalah satu keluarga dlm PKR. Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Betty Chew adalah satu keluarga dlm DAP. Karpal Singh dan Gobind Singh Deo juga adalah satu keluarga. Nik Abd Aziz dan Nik Abduh juga adalah satu keluarga dlm PAS. Maka cerminan diri tuanlah apa yg tuan mahu tunjukkan disini.

      Delete
    7. Yang aku maksudkan keluarga kaki rembat harta negara. Macam ini harta Ahmad Albab yg punya. Nik Aziz, Anuar, Karpal, Lim tu ada ker rembat harta negara, cuba kau jawab. Aku rasa kau ni saja butakan mata tutupkam hati kau sendiri pd kebenaran. Umno nie bukan pemimpin atasan ajer kaki rembat, ketua caw pun sama. Pegi mampus sama umno dan kerabatnya.

      Delete
    8. Kebenarannya ialah, kedua pimpinan kerajaan dan pembangkang sama-sama mempunyai isu salah guna kuasa, penyelewengan dan kelemahan pentadbiran. Menjadi tugas keduanya utk saling mendedahkan utk mengimbangi kuasa masing-masing. Sy hanya memilih kumpulan pemerintah yg semua parti komponennya mempunyai matlamat dan memegang satu konsep yg jelas dan sama. Yg semua pucuk pimpinannya bercakap dlm satu nada yg sama. Yg mendokong dan menghormati apa-apa yg termaktub dlm Perlembagaan Persekutuan negara ini.

      Delete
    9. Kalau pembangkang rembat duit dah lama kena dgn sprm.

      Delete
  23. melayu lawan melayu..sape menang CINA jugak..mkn besar la dorang semeja dengan orang2 PAS..oooppppsss jgn marah nik aziz he3

    ReplyDelete
  24. Halo bro perjuangan apa belum selesai??

    Hang punya blog dok mirror orang punya blog macamana nak berjuang menumbangkan si Anwar tu..

    Asyikspin benda sama Anuar Zain gelak kat ko?

    Jangan marah bro think positif ok.... Reezal Merican ape cerita?

    ReplyDelete
  25. Melayu memang bodoh hasil didikan umnongok, sebuk psl subsidi ajer, bagi brim sampai 2x. Woi patut kau bg pancing bukan umpan. Pencacai2 umnongok yg dlm nie cuba jawap?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat pancing, sudah diberikan kolam juga. Sistem pendidikan di Malaysia adalah pancingnya, maka didiklah anak tuan menguasai segala ilmu yg ditawarkan. Ilmu itulah pancingnya. Akan kolamnya pula, kestabilan dan keamanan di Malaysia inilah kolamnya. Projek mega spt Putrajaya, Cyberjaya, Legoland, RAPID, yg terbaharu kolam minyak di perairan Pahang itulah kolamnya. Syarikat-syarikat yg tuan tuduh sbg kroni spt DRB HICOM, PROTON, FELDA dan terlalu byk lagi yg ada, itulah kolamnya. Jika pancing sudah ditangan, kolam didepan mata. Terserah tuanlah utk mengail ikan yg terbesar sekali.

      Delete
    2. Tuan caksp memang senang, tapi realiti tidak macam tu. Patutnya tugas umno tingkatkan kekuatan entiti melayu dlm dunia perniagaan tapi yg terjadi hampas. Cerita pasal projek mega sedaplah tapi apa hasil untuk melayu yang lain kecuali segelintir saja. Dah hampir 60 thn umno memerintah kena tukar sekali, cuba aju test sikit.

      Delete
    3. Semasa sy kecil dahulu ibu sy selalu berkata, bila besar nti anak ibu jadi doktor. Dan sy sgt percaya dan yakin yg ibu tuan juga menyebut benda yg sama ditelinga tuan. Malah mungkin hampir semua ibu org melayu waktu itu membisikkan perkara yg sama ditelinga anak-anaknya. Dan hari ini, setelah sy menjadi bapa, sy juga berulangkali menyatakan kpd anak sy kakak besar nanti jadi peguam ye. Malah sy yakin semua ibu bapa melayu waktu ini mengidamkan anak-anaknya menjadi doktor, peguam, jurutera, arkitek, pegawai tinggi dan pelbagai lagi jawatan profesional lainnya. Inilah kesilapan generasi terdahulu yg mengakibatkan kita lebih selesa utk play safe dgn bekerja makan gaji. Dan kita nampaknya mengulang lagi kesilapan ini kpd anak-anak kita. Dan sekarang kita menyalahkan kerajaan melalui DEB. Juga anak-anak kita esok bakal menyalahkan kerajaan juga kerana DEB. Bilakah org melayu akan bangkit dlm dunia perniagaan?

      Delete
    4. Bangsa melayu bangsa yg lemah lembut, sopan dan pemalu malah amat mudah dipermainkan. Ia sangat memerlukan satu kuasa pimpinan yg betul untuk maju dan berdaya saing. Umno patutnya memainkan peranan ini tapi yg berlaku sebaliknya. Pemimpin umno telah diipergunakan oleh bangsa lain untuk menindas bangsa melayu terutama dalam bidang ekonomi. Sungguh kesian.

      Delete
    5. Bangsa melayu yg tidak berdaya saing ialah bangsa melayu yg terus-terusan tanpa rasa malu mempersoal apa yg patut kerajaan sumbangkan, tetapi malu utk menyatakan apa yg telah disumbangkan kpd kerajaan. Bangsa melayu yg tidak berdaya saing adalah bangsa melayu yg tanpa rasa malu suka mencari alasan bila gagal utk mudah meletakkan kesalahan pd org lain tetapi malu utk mencari punca kegagalan agar boleh diperbetulkan pd masa depan. Maka bangsa melayu yg inilah yg akan sentiasa rasa tertindas tidak kira dlm bidang agama, ekonomi, pendidikan, pekerjaan hatta dlm apa bidang sekalipun.

      Delete
  26. Salam Mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

    ReplyDelete
  27. si cina2 kafir semua nie mna blh tgkkn klu org melayu berjaya dlm perniagaan!!
    sbb tulah mcm2 fitnah yg depa dok buat utk jatuhkan syed mokhtar..
    yg si PAS pulak lg satu, tak hbs2 suka sgt nak jadi anjing DAP haram tu!!
    sggup pulak depa bersatu dgn kafir laknatullah utk jatuhkan bangsa sndri!!
    mmg bodoh bangang btllh PAS nie!! bersatu dgn cina smpai kn otak depa pn dh mcm haram!

    ReplyDelete
  28. Patutnya org umnoporno yg suka jatuhkan melayu lain, hasad dengki tahap mega, tikam menikam dari belakang, bertuhankan nafsu serakah dan hamba dunia. Tak percaya tanya anak nazri aziz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagang tahap gabang la ko si anon 8;16pm...yg jatuhkan orng melayu adalah parti pakatan harami yg ko sokong..yg sanggup jd anjing peliharan dap sial....yg suka porno adalah pemimpin zuhud yg ko sokong tu anuar al juburi....yg ko agung2 kan tu la pelayan tegar cina dol..sedar la diri wey parti yg ko sokong nie jugak la yg akan menghancurkan malaysia....bodoh bercakap guna kepala lutut..

      Delete
  29. Hoi Anon 8.16 bangang, yang melayu jatuhkan melayu tu kau bodoh, tupun kalau kau melayu lah, kalau kau cina DAP yang menyamar, tak yah citelah hasad dengki, kau ingat cina dap tu pandai sangat berniaga ke...untungpun hasil tipu dan kelentong lebih, bukan tau halal haram..kau tuduh org umno bertuhankan nafsu serakah tapi kau tak sedar ketua kaki putar alam kau si anwar bukan bertuhankan nafsu serakah lagi, sampai lelaki pompuan semua tutuh...si nik aziz pulak kata ulamak tapi penipu, kata kalau tun M berundur, ambo jgak berundur" pigidah...

    ReplyDelete
  30. Hairan aku dgn PAS dan Melayu PKR ni. Bercakap mcm takde otak dan perasaan. Sebarang isu yg dibangkitkan babi Cina DAP atau Anwar juga Rafizi Jamban tu korang selidik dan siasat dulu. Yg korang jeles sgt dgn org Melayu spt Syed Mokhtar al Bukhary tu apa masalahnya...sbb korang tak kaya dan jd mangkuk hamba Cina ker? Aku jemput korang datang UIA Gombak tengok berapa org Palestin, Islam Kemboja, Patani dan lain negara Islam yg dibantu beliau. PAS apa buat?KOHILAL pun mampus korang kerjakan.....sial la sapa vyg kutuk.sesama Islam yg berjaya ni...

    Mahasiswa UIA

    ReplyDelete
  31. ha skrg dah jelas lah pada kita suma, sapa dia
    melayu-melayu yg dengki dan berhati busuk dgn kejayaan bangsa sendiri.
    depa ni dlm Pakatan Haram tu la....sape lagi

    ReplyDelete
  32. Cina DAP ni nak melaga laga kan orang melayu supaya tidak bersatu. Pernah baca cina dap kutuk bangsa dia? Fikirkan la

    ReplyDelete
  33. apa kena dengan PAS ni hah?
    Dah kena bagi minum air tokong ke apa?

    ReplyDelete
  34. baru lepas korek lubang puki bini. pelir pun masih bersalut lendir puki + air mani. Lepas ni nak mandi junub. yg tadak bini tu, korang melancaplah sorang2.

    ReplyDelete
  35. ko cakap pas anjing dap,apa buktinya,aku tak tengok orang pas sokong cina nak hantam syed mohtar,orang pas itu jelas islam,ko neh kafir apa yahudi hina orang pas,kalo beda politik jangan macam tuh,jelas jelas pas parti islam dan orang melayu,yang kafir itu cina dan india,janganlah gaduh sama saudara muslim sendiri,

    ReplyDelete
  36. ko cakap pas anjing dap,apa buktinya,aku tak tengok orang pas sokong cina nak hantam syed mohtar,orang pas itu jelas islam,ko neh kafir apa yahudi hina orang pas,kalo beda politik jangan macam tuh,jelas jelas pas parti islam dan orang melayu,yang kafir itu cina dan india,janganlah gaduh sama saudara muslim sendiri,

    ReplyDelete
  37. KITA TAK PAYAH FIKIR DAN AMBIL HATI SANGAT KOMEN-KOMEN DARI PENGANUT PAS KERANA MEREKA TIDAK BERAPA CERDIK DAN TIDAK BERAKAL.....BUAT APA KITA PIKIR KELOMPOK MINORITI YANG DANGKAL APA YANG PENTING KITA FIKIR HAL YANG BESAR DAN GLOBAL.....BIARKAN PENGANUT PAS DI BAWAH TEMPURUNG HANYIRNYA...MEMANG ITU DAN DI SITU LAH HABITAT BAGI SPESIS YANG TIDAK BERTAMADUAN DAN BEBAL......yang benar ABE MUD KOTA BHARU.

    ReplyDelete
  38. sampai mmpus la PAS akn jd anjing DAP...PAS mmg balaci DAP yg xsedar diri,pas mmg gila kuasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg btl pon ckp kamu.. mmg smpai matilah yg si Pas tu akan duduk bawah tapak kaki si DAP haram tu!! keana si Pas tu gilakan kuasa sggup depa memperjudikan agama sndri!!

      Delete
    2. kalau hang penah dengar ustaz-ustaz depa yg beri tazhirah dlm surau-surau dan oleh peminpin-pemimpin puak-puka ni di pentas pentas ceramah.......perg..hebat skali..

      "....kami berjuang kerana ALLAH....."

      nah!SKRG NI di dunia ini lagi ALLAH dah tunjukkan kebenaran...

      Delete
  39. korang yang gaduh tak tentu pasal ni semuanya buat kerja sia-sia, bergaduh sesama Melayu, sesama Islam, aku tak sokong semua, sama ada kerajaan atau pembangkang...tapi aku tetap anak Malaysia...
    apa yang penting adalah tujuan hidup kita,iaitu akhirat..
    dalam tak sedar kita dah kena tipu tau tak??? satu penipuan yang amat besar... nak tau, tengok kat sini: http://www.dinar-emas.com/vaticans.html#axzz2BN4ExwEg

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!